home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 423 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2016
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)  (Læst 101539 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #135: 07 Okt 2015, 16:03 »

Det blev til 6 sæsoner i Wolfsburg og her vandt jeg 3 tyske mesterskaber og 3 tyske pokaltitler. Jeg har lige nappet The Double i den sidste sæson. Desværre lykkes det ikke at vinde CHL som ellers var målet. Jeg efterlader klubben på 3. pladsen på Club Coefficients listen, så resultaterne ude i Europa har ikke været helt håbløse.

Hele ideen var at sælge for mere end jeg indkøbte og samtidig skabe gode resultater, den målsætning lykkes ganske fint men uden den helt store triumf.



Der er stadig en del tid til FM16 lander, så overvejer at søge et nyt job. Så nu siger jeg min stilling op og ser hvad der byder sig på. Det kan også være det bare ikke bliver til mere i FM15. Nu må vi se..
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #136: 07 Okt 2015, 16:17 »

Vildt salg af Sisto .. Har du et screenshot af hans stats og karrierehistorik (bare fra spillets nuværende dato)?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #137: 07 Okt 2015, 16:21 »

Vildt salg af Sisto .. Har du et screenshot af hans stats og karrierehistorik (bare fra spillets nuværende dato)?



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #138: 07 Okt 2015, 20:07 »

Det vælter selvfølgelig ind med jobtilbud, lige fra danske OB til Man City som jeg kort overvejede. City har stadig ikke vundet CHL og med kendte Wolfsburg navne som Sisto og De Bruyne så var jeg fristet. Jeg er dog stadig arbejdsløs.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #139: 08 Okt 2015, 05:08 »

Man Utd har haft fem forskellige managers siden SAF sagde farvel, Moyes, van Gaal, Mancini, Unai Emery og Conte har alle haft jobbet og fejlet. United har ikke vundet et eneste mesterskab siden SAF sagde farvel. Den seneste manager Conte nåede 188 dage i jobbet og blev fyret da klubben efter 7 kampe i 2020/21 sæsonen kun havde 6 point. Tilgengæld er Liverpool godt kørende og har vundet de seneste tre mesterskaber og har dermed overtaget rekorden for flest vundet engelske mesterskaber. 21 er de oppe på nu.



Jeg er den nye manager i United og målet er at genvinde rekorden for flest vundne engelske mesterskaber. I første omgang handler det dog om, at få klubben tilbage på sporet og en top 4 placering i den første sæson. Det bliver svært nok, for truppen er håbløs ringe. Det kommer jeg ind på senere..

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #140: 10 Okt 2015, 17:31 »

Jeg overtog Man Utd da holdet lå i bunden af Premier League med kun 6 point efter 7 kampe. Bestyrelsen målsætning er, at jeg skal fører holdet op i top 4 og nappe en CHL billet. Jeg er godt på vej.



Som tidligere nævnt så overtog jeg et hold i frit fald og klubbens indkøbspolitik har været helt håbløs. Truppen var fyldt med middelmådige spillere, som har kostet alt for mange penge. Så hen over efteråret har jeg forsøgt at trimme truppen og skabe en trup der forhåbentlig kan efterleve målsætningen. Jeg gennemgår truppen i næste indlæg med de køb og salg jeg har lavet. Jeg vil dog lige have januars transfervindue med først.





Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #141: 11 Okt 2015, 10:14 »

Taktisk har jeg droppet både Ancelotti og Gung-Ho taktikkerne. Dem har jeg spillet med det meste af FM 15 sæsonen. Så ville prøve noget ”nyt” i det sidste spil. Grunden til nyt står i anførelsestegn er, at taktikken ikke er helt uprøvet. Jeg har spillet en lignende taktik i tidligere versioner. Tror jeg kaldte den SAF 4-4-1-1, da den er bygget op omkring ideerne fra TT&F09, som var en stor taktisk guide. Der var der et afsnit omkring SAF og hans taktiske tilgange og opbygning af formationer. Kort fortalt og oversat til FM15, så er det i dag Flexible Team Shape, hvor man selvfølgelig husker en balancespiller og et bindeled. Jeg spiller med følgende TI: Work Ball Into Box, Exploit The Flanks, Play Wider, Push Higher Up og Close Down More.



Det er ud fra denne taktik, at jeg har bygget min trup op i efterårssæsonen. Hvor jeg har solgt en hulens masse spillere og nogen af mine salg undre I jer måske over, da der er nogle store navne imellem, som sagtens kunne bruges. Jeg havde dog brug for penge til indkøb og derfor solgte jeg ud, så jeg kunne finde den rigtige balance i truppen. Jeg havde f. eks alt for mange venstre backs og manglede gode angribere. Her er listen over solgte spillere:





Defensiven

På mål har jeg David De Gea som er ren verdensklasse, jeg er dog på røven, hvis han bliver skadet. For jeg har intet, der er værd at nævne som reserve. Så det er på den post, at jeg som det første skal handle til sommer.

I undre jer måske over salgene af både Alaba og Gaya som begge er verdensklasse spillere. Jeg havde dog alt for mange venstre backs og med Luke Shaw som kommer tilbage fra leje i Wolfsburg til sommer, så valgte jeg at sælge ud, da Shaw vil blive første valg, når han kommer tilbage. Og indtil da er det Andrew Robertson og akademispilleren Rob Gazzard der dækker positionen. Robertson sælger jeg til sommer. På den modsatte back har jeg Jon Flanagan og den unge akademispiller Connah Carter.

Til midterforsvaret har jeg købt José María Giménez i At. Madrid for 40 mio. £. Hans makker er John Stones som jeg selv solgte til United i min Wolfsburg tid. I midterforsvaret har jeg endnu en tidligere Wolfsburg spiller, nemlig Robin Knoche der sammen med Marcos Rojo er back up for Stones og Giménez.

I rollen som den dybe playmaker og holdets balancespiller finder vi danske Pierre-Emile Højbjerg. Det er en position, hvor jeg er dækket godt ind. Jeg har både Sergi Samper og Daley Blind som back up. Jeg vil forsøge at sælge de to til sommer, da jeg har købt 17 årige Christian Marvell til den plads. Han bliver egen avl og spillere med den status for jeg brug for i fremtiden.



Offensiven

Højbjergs makker på den centrale midtbane er Karsten Epstein, som jeg i sin tid hentede til Wolfsburg. Ham måtte jeg bare have. Jeg måtte da også betale stort for ham. 60 mio. £ måtte jeg slippe. Han indtager rollen som Roaming Playmaker. Jeg har ikke nogen back up til ham men det er en rolle Højbjerg kan spille.

På kanterne har jeg Douglas Costa og Dani Olmo. De skifter postioner i løbet af kampen. Som back up for dem har jeg Di María og Mats Møller Dæhli. Jeg kunne godt tænke mig forstærkninger på wing positionerne men det er svært at finde høj nok kvalitet til de positioner uden at måtte slippe 100 mio. £

På den offensive midtbane har jeg Juan Mata med Carlos Vela som back up. På angrebs positionen har jeg hentet to nye spillere ind. Den første er James Wilson som jeg har hentet tilbage til United mest pga. hans status som egen avl, da det var en mangelvare i den trup jeg overtog. Jeg måtte slippe 11 mio. £ for ham i Cardiff. Han er back up for den Dominic Waldon, som jeg har hentet i Chelsea. Jeg måtte slippe hele 45 mio. £ for den unge Waldon. Jeg har dog stor tiltro til at den unge angriber kan blive helt fænomenal i fremtiden.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #142: 12 Okt 2015, 09:12 »

Smukt wester...  Bittert du ikke nappede CHL med Wolfsburg. Men så må du bare tage den med United.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #143: 15 Okt 2015, 12:12 »

Det var alfa omega at få en CHL billet, hvis jeg skulle genopbygge holdet. Målsætningen var derfor en top 4 placering, da jeg overtog kommandoen i United. Det lykkes heldigvis og jeg endte som 3er og dermed direkte adgang til det forjættede land. Jeg måtte dog æde den store lort at se Liverpool nappe endnu et mesterskab.

Slutstillingen

Liverpool står noteret for 22 mesterskaber og United kun 20. Så nu skal jeg vinde tre mesterskaber og undgå Liverpool vinder flere. Det bliver ikke nemt at nå inden FM16 ankommer. Så nu har jeg sat mig selv under pres.

United skal genvinde rekorden for flest engelske mesterskaber før jeg må spille FM16.

Jeg kom ikke så godt fra start i den nye sæson og min taktik virkede ikke særligt godt. Det ene øjeblik vandt jeg stort over Liverpool for dernæst at tabe til Reading. Den var simpelthen for ustabil og jeg tabte terræn til Chelsea i toppen af ligaen. Jeg har ikke råd til at miste for mange sæsoner uden mesterskab.

Så jeg er lige startet på en ny taktik der indtil videre virker lovende. Den går under arbejdstitlen ”The Shadows”. Den griber fat i tingene fra Gung-Ho og Ancelotti taktikkerne. Og det ser ud til jeg endelig kan få den asymmetriske 4-1-4-1 til at virke. Den har jeg kæmpet med over flere omgange i flere versioner af FM. Det kan selvfølgelig være at den falder fra hinanden på et tidspunkt men lige nu er den super duper. Jeg har blandt andet lige slået Chelsea 3-1 og topper nu Premier League efter 21 kampe.

Den nye taktik bygger på ideen fra Gung-Ho hvor jeg spiller strukturen er flydende og mentaliteten er offensiv. Strukturen i angrebsspillet er som i Ancelotti taktikken, som i udgangspunkt er en skævvredet 4-4-2 men når man angriber, så bliver den til en 4-3-3. Det samme gør sig gældende her. Ideen er, at jeg vil have mine backs til at komme i overlap og min kanter skal trække ind. Jeg spiller med en Falsk 9er som i Gung-Ho og han skal give plads til fremadrettede løb fra den offensive midtbane positioner enten ved at gå dybt eller bredt for at skabe plads.

Titlen på taktikken henviser til de tre offensive roller jeg har valgt. Det er tre roller som udgiver sig for noget men er noget andet. En falsk 9er som forsvinder fra sin position, en Shadow Striker der kommer fra AMC positionen op skarpretter og det samme med Raumdeuter der er en bred skarpretter. De er ikke hvad de udgiver sig for at være og det skulle gerne skabe panik i modstanderens forsvar og gøre dem svære at dække op.

TI: Play Wider, Push Higher Up, Work Ball Into Box, Exploit The Flanks og Close Down More.

Team Shape: Fluid

Mentality: Attacking


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #144: 15 Okt 2015, 14:02 »

Det piner mig at se Flanagan i den forkerte røde farve... Hvordan er han havnet der?

Logged

Kolo Abib Touré

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #145: 15 Okt 2015, 14:05 »

Det piner mig at se Flanagan i den forkerte røde farve... Hvordan er han havnet der?

Bare rolig. Det var ikke en direkte handel mellem United og Liverpool. Han var et smut i West Ham i to sæsoner før United købte ham.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #146: 16 Okt 2015, 10:03 »

Jeg var flying high one wings of awesomenees. 16 kampe ubesejret i Premier League og en samlet sejr på 8-1 over Dortmund i CHL 1/8 finalen. Det kørte bare derud af. Jeg var sikker på, at intet kunne stoppe mig men så tabte jeg stort til den værst tænkelige modstander på det værst tænkelige tidspunkt.



Ikke ligefrem det man har brug for på dette tidspunkt af sæsonen. Der er 6 kampe tilbage i Premier League og jeg fører kun med 1 point ned til Chelsea og jeg skal møde Barcelona i CHL kvartfinalen. Det hak i tuden kom ikke ligefrem belejligt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #147: 16 Okt 2015, 16:58 »

Med mindre jeg taber med 12 mål i den sidste kamp på udebane mod Chelsea, så er mesterskabet i hus. United er dermed oppe på 21 mesterskaber, så nu mangler jeg kun to mere før rekorden er hjemme.

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #148: 16 Okt 2015, 20:07 »

Jeg tabte den sidste kamp til Chelsea men mesterskabet endte i United pga. en bedre målscore. Jeg nettede hele 108 gange i denne sæson, hvilket er sublimt. Jeg håber, at holdet kan forsætte med den skarphed foran kassen. Defensivt lukkede jeg 40 mål ind, hvilket er et område der kan forbedres men når man satser offensivt, så koster det nogle gange i den anden ende.

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig rent taktisk. Den asymmetriske taktik virkede egentligt fint men jeg har lyst til at prøve noget andet. Jeg er skiftet til en ny formation men taktisk er det tæt på Gung-Ho. Jeg har delt holdet endnu mere op i en defensiv og offensiv enhed end før. Jeg beholder den Fluid tilgang som netop deler op i de to grupper.

Jeg har 5 defensive spillere som alle har defensiv rolle på deres positioner og jeg håber, at de kan lukke mere af rent defensivt uden at det skal koste på min gode offensiv. Jeg har 5 offensive roller der alle har stor bevægelighed og kreativ frihed. Jeg er spændt på om dette projekt lykkes.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Var der nogen der sagde nørd? (Følg mit save)
« Svar #149: 16 Okt 2015, 21:55 »

Jeg har fået samlet et ret slagkraftigt hold og forventer mig store ting med den trup jeg besidder. Jeg har luksusproblemer på næsten alle pladser og jeg vil rokere end del.

A-kæden

B-kæden
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 19 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010