home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 235 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  Die Kartoffelkäfer
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Die Kartoffelkäfer  (Læst 10770 gange)
AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Die Kartoffelkäfer
« : 02 Apr 2015, 23:00 »


INFO: Jeg har efter kommunikation med crewet fået en anden chance. En af de største egenskaber et menneske kan have er at realisere det er lort og starte forfra. Jeg ved ikke om jeg 100% har egenskaben, men ved at DET ligner mig at lave noget lort. Jeg håber folk tager godt imod mit 2. og 100% sidste forsøg.




Alemannia Aachen spillede i 2006-07 sæsonen i den tyske Bundesliga, og klubben havde efter 4 år med gode placeringer i Bundesliga 2 taget springet op til The Big Boys. Klubben spillede endda med i Europa Cuppen i 2004-05 sæsonen på grund af en finaleplads i den tyske DFB Pokal, hvor man blandt andet slog Bayern ud med 2-1. Man tabte finalen til Bremen som dog samtidig vandt Bundesligaen og tog en plads i Champions League. Reglerne siger så at nummer to i DFB Pokalen tager pladsen og Aachen kæmpede sig hele vejen til 16 dels finalerne. I dag anno 2015 er det dog helt andre realiteterne som er på spil i Aachen. Klubben er som resultatet af en økonomisk konkurs rykket ned 2 år i træk, og spiller i dag i den tyske 4. division.

Byen Aachen er Tyskland mest vestlige by og ligger under 7 kilometer fra den hollandske grænse, mens der er under 10 kilometer til Belgien fra byskiltene. Byen har en stor historisk betydning og var blandt andet residens for Karl Den Store, hvorfra han styrede sit rige som var et af de største i sin tid. Hans rige lagde blandt andet grundstenene til det i dag kendte Frankrig og Tyskland.

Det store mål for bloggen er at regere over Tyskland. Jeg vil derfor besætte hver en by vi slår. Hver gang vi vinder en udebanekamp, vil jeg opdatere et landkort med en tegnestift. Hvis vi senere på sæsonen taber til det samme hold, fjernes tegnestiftet. En by kan kun vindes på udebane, men kan tabes på både hjemmebane og udebane.

Det gælder samtidig at jeg for at vinde en by skal slå byens bedste hold. Det gælder derfor ikke hvis jeg slår 1860 Munchen i Munchen, Det skal være det bedste hold, så for at vinde Munchen skal jeg slå Bayern.

Udfordringen kan erklæres lykkedes, når jeg har besat 18 af de 24 største tyske byer på samme tid. Alemannia er samtidig latin for Tyskland og Aachen er stolte tyskere, der skal derfor ikke findes nogen anden nation på holdkortet, 100 % Tyskere.


Undermål:
1. Vind Bundesligaen - 2. Vind Champions League

Next: Overblik
« Seneste Redigering: 10 Apr 2015, 21:49 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer [1]
« Svar #1: 02 Apr 2015, 23:01 »



Overblik:
Oversigt over de byer som skal slås, det gælder blandt andet 10 bundesliga hold, mens vi i år har mulighed for at tage første by med sejr over Essen. Her er Linket til det ´´interaktive´´ kort hvor besatte byer kan findes. Røde Stifter er en af 24 største byer, mens blå er andre byer.



Statistik & Pokalskab
-Blank-

Indholdsfortegnelse:
0 - Intro
0 - Overblik
1 - TivoliEcho #1 Pt. I
2 - TivoliEcho #1 Pt. II
3 - Aachen sejrer i Essen
4 - Die Aachen Mauer
5 - Interview: Matthias Metzger
6 - Aachen på vej mod mesterskabet
7 - Overblik: Januar Transfer
8 - Aachen henter 16 spillere op fra U17
9 - Mestrene fra Aachen
10 - Aachen rykker op
11 - Aachen klar til 3. Liga
« Seneste Redigering: 10 Apr 2015, 21:48 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer [1]
« Svar #2: 03 Apr 2015, 00:14 »



Sæsonens første udgave af stadionavisen TIVOLIECHO bringer dig alt det som du behøver vide om holdet inden sæsonstarten.

I - Staben
Der er i sommerens løb skete store ændringer på staben, da den tidligere manager Peter Schubert i juni sagde op. Ny i rollen er  den 35-årige tysker og tidligere 2. holds manager Matthias Metzger som har taget roret, og skal med sin lave alder bringe holdet ind i den nye tidsalder. Han kommer fra 4 år som 2. holds manager i klubben og spillede i sin tid 290 kampe for vores 2. hold.

Metzger har samtidig forfremmet sin 2. holds assisterende manager Sven Schaffrath til assisterende manager. Sven Schaffrath er 30 år gammel, og er spillende assisterende manager. Han har siden 2012 spillet 8 ligakampe som venstre back i klubben.

Matthias Metzger er citeret for at sige ´´Klubben skal fokusere på tyske talenter, og skal fra nu af og frem blive konsekvent bedre til at opfostre talenter. Det er essentielt for klubbens fremtid at vi lære at fremme kvaliteten af ungdomsspillere i Aachen og omegn.


Vidste Du: At Matthias Metzger har boet hele sit liv i Aachen og at han i en alder af 35, endnu ikke har haft et job uden for klubben.


II – Transfer
Alemannia Aachen har op til sæsonen, hentet Sören Ihssen, Maximilian Haas, Leandro Sanders og Josef Shirdel. Målmand Sören Ihssen kommer fra en fortid i belgiske Mechelen, og vurderes til at være et stort talent. Han kommer højst sandsynligt til at starte på målmandsposition på trods af at hans pas kun siger at han er 19 år.

Vidste Du: At Sören Ihssen på trods af hans nationalitet aldrig har boet i Tyskland. Han blev født i Bruxelles og har endnu ikke spillet for en tysk klub.

Forsvarsspiller Maximilian Haas kommer fra en tid i portugisiske Braga, hvor det blev til 5 ligakampe. Han har tidligere spillet for Bayern II, hvor det blev til over 60 kampe, og han ligner en sikker starter i det centrale forsvar, hvor han  får nummer 2.

Leandro Sanders er på trods af navnet tysk statsborger. Det sytten årige talent, har aldrig spillet en førsteholdskamp, men er spået en vigtig rolle i den kommende sæson. Metzger udtalte da Leandro blev signet at han er et af de største talenter, han nogensinde har arbejdet med.

Den sidste er Josef Shirdel som kommer til klubben fra Hamburg II. Josef har spillet 45 kampe for Hamburg II, og scoret 8 mål. Han udtalte selv til TIVOLIECHO, at han glædede sig over at være kommet til Aachen. Han er en indtil videre set som fremtidens mand, da andre vurderes stærkere på nuværende tidspunkt.

Helt sikkert er det at det er fire nye spændende ansigter som TIVOLIECHO glæder sig til at se i aktion.


Next: III - Taktik & Trup & IV - Sæsonen
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer [1]
« Svar #3: 03 Apr 2015, 00:42 »



...Forsættelse


III – Taktik & Trup
Der er ingen som ved nøjagtig hvordan spillestilen kommer til at være fra Matthias Metzger, men i hans tid som manager for Aachen II spillede han oftest i en 4-1-4-1. Metzger er kendt for sin defensive taktik, hvor han som oftest går efter at holde buret rent, fremfor at score mange mål. Det betyder dog ikke at det bliver kedeligt, da Metzger har lovet at holdet nok skal vise rigeligt med godter frem offensivt.

TIVOLIECHO mener at vide at startopstillingen kommer til at tegne sig sådan her.

Målmanden bliver nyindkøbte Sören Ihssen. Sören var favoritten til positionen, men skulle under holdets træningslejr have vist rigeligt af sit repertoire til at Metzger stoler på ham 100% som starter.

Forsvaret vurderes at bestå af Assisterende Manager Sven Schaffrath, Maximilian Haas, Marcus Hoffmann og Dominik Ernst. Sven Schaffrath jokede i hans indledende pressemøde, med at han nok skulle få sat sig selv ind i startopstillingen. TIVOLIECHO giver dog Metzger ret i at han er den bedste på position og samtidig er en af de mest rutinerede i truppen, på trods af de få kampe. Den nye mand Haas skal højst sandsynligt danne midterforsvar med Marcus Hoffmann som i forsæsonen blev skadet, men skulle være klar til starten.

Midtbanen kommer til at være besat af Dennis Dowidat, Fabian Graudenz, Niko Opper, Tim Jerat og Kevin Behrens. Tim Jerat er truppens mest rutinerede spiller med 269 ligakampe. Vi vurderer ham samtidig som truppens bedste spiller, og den som skal bære spillet. Han er derfor også udset til at få rollen som playmaker.

Vidste Du: At Kevin Behrens fra sin position på højremidt har scoret 39 mål i 93 kampe i hans karriere.

Den enlige angriber er der ingen tvivl om. Det bliver Viktor Maier som fornylig er kommet til klubben fra Paderborn II. Han nåede ikke at spille en eneste kamp for Paderborn II, men scorede i sin tid Lippstadt 44 mål i bare 66 ligakampe.

Vidste Du: At Viktor Maier blev hentet til Lippstadt fra Paderborn II på fritransfer og efter at have scoret 0.66 mål per kamp blev hentet tilbage til Paderborn II for en pris af 400.000 DKK

IV – Sæsonen

Aachens sæson starter ude mod RW Essen som derfor er en ideel mulighed for at starte sæsonen med sejr mod en af favoritterne i toppen. Herefter følger kampe mod BMG II og Bochum II inden hold som Siegen, Gelsenkirchen II og Köln II kommer. Kampene mod RW Essen og BMG II er samtidig opgør mod rivaler og det vil betyde ekstra meget for klubben og fansene, hvis man kunne vinde netop de to kampe.

De tyske medier spår Aachen til at få en syvende plads, men Metzger har allerede sagt at han tror at top 4 er en glimrende målsætning. Det vurderes at tre II hold løber med top 3, men det er dog yderst usikkert, da II holdet tit står overfor at de bedste spillere bliver hevet op til førsteholdet. Det skete i sidste sæson for både Gelsenkirchen, BMG og Köln, hvor de henholdsvis hev topscorer, forsvarsgeneral og målmand op på førsteholdet.



Glæd dig til næste udgave af TIVOLIECHO, hvor vi bringer et interview med Matthias Metzger.
TIVOLIECHO er tilbage om en månedstid
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer
« Svar #4: 03 Apr 2015, 02:24 »



Aachen sejrer i Essen


Matthias Metzger kunne lørdag se sit hold slå Essen i en livlig kamp.

Matthias Metzger og Alemannia Aachen havde lørdag den perfekte mulighed for at sende et signal om at de ikke skal regnes ude af mesterskabsspillet. Kampen blev spillet på Essens hjemmebane, hvor 13.262 mennesker kunne se Kevin Behrens og Aachen tage 3 point som sidst på året kan vise sig at være uhyre vigtige.
0 – MÅL – 1

9 – AFSLUTNINGER – 13

2 – INDENFOR RAMMEN – 6

0 – ÅBNE CHANCER – 2

2 – HJØRNESPARK – 7

48 – BESIDDELSE – 52

6.61 – BEDØMMELSE – 6.94

Kampen startede lige og Essen havde efter 9 minutter deres største chance, da den tyske angriber Sven Kreyer via et par tilfældigheder stod fri på kanten af feltet. Han måtte dog se sit skud reddet af den kun nitten årige keeper Sören Ihssen som stod en fin debut, og formåede at holde buret rent.

Det blev dog mere og mere tydeligt, hvilken form for fodbold den nyudnævnte manager Matthias Metzger gerne vil spille. Taktikken var sat, og holdet lykkedes igennem hele kampen med at holde rummet mellem kæderne til det minimalt. Det var tydeligt at Matthias Metzger har arbejdet meget med det defensiven, og holdet virkede til at få det til at fungere.

Målet kom kort før halvlegen da Aachen erobrede bolden og hurtigt fik vendt spillet, bolden endte hos Viktor Maier som med en smart afleveringen spillede Kevin Behrens helt fri bag forsvarskæden. Kevin Behrens som i sin karriere havde 39 mål før dagens kamp, kunne se bolden trille i mål, efter at han frækt afdriblede målmand Niclas Heimann med en skudfinte.

Anden halvleg forsatte i samme dur som første, da Aachen havde styr på sagerne. Det hang i luften, at Aachen skulle score deres andet mål, men Metzger kan være utilfreds med at holdet, foran mål virkede uskarpe. Det skal dog ikke tage noget fra defensiven, som mere virkede som en magtdemonstration end et rivalopgør.

Matthias Metzger og Aachen kan nu se frem til deres kamp mod BMG II om 7 dage. BMG II vandt også deres første kamp 1-0, og der derfor lagt i ovnen til hvad der tegner sig som en spændende kamp i hvad der også bliver Metzger første kamp på hjemmebane.


Holdopstillinger:
RW Essen: Niclas Heimann, Mario Neunaber, Leon Binder, Philipp Zeiger, Patrick Huckle, Kevin Freiberger, Tim Treude, Daniel Grebe, Björn Kluft, Marwin Studtrucker, Sven Kreyer

Aachen: Sören Ihssen, Dominik Ernst, Marcus Hoffmann, Maximilian Haas, Sven Schaffrath, Niko Opper, Kevin Behrens, Tim Jerat, Fabian Graudenz, Dennis Dowidat, Viktor Maier
RW Essen – Aachen
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer
« Svar #5: 03 Apr 2015, 19:29 »



DIE ARCHEN MAUER

Sæsonstarten er gået, og Aachen virker som skudt af en kanon. Matthias Metzger har virkelig fået sit holdet sat op til den nye spillestil på trods af den korte tidsfrist, inden sæsonstarten. Aachen har vundet 9 af deres 10 første kampe, hvor det mod Rödinghausen endte 0 – 0.

KAMPE
1 – 0 ESSEN (U)
2 – 1 BMG II (H)
1 – 0 BOCHUM II (U)
2 – 0 SIEGEN (H)
2 – 0 GELSENKIRCHEN II (U)
3 – 0 FC KÖLN II (H)

0 – 0 RÖDINGHAUSEN (H)
2 – 0 WIEDENBRÜCK (U)
2 – 1 HENNEF (U)
3 – 0 LOTTE (H)
Aachen startede deres kampagne mod oprykning, med en udebane sejr over Essen inden det blev til 5 sejre i træk. Aachen har blandt andet overrasket med en imponerede serie af 6 kampe uden at indkassere mål, som startede med en 1-0 sejr over Bochum II i Bochum. Det gik herefter udover Siegen og Gelsenkirchen II som begge blev fejet af vejen med 2-0, inden Köln II på hjemmebane blev slået med 3-0 i en fantastisk kamp, hvor hjemmeholdet, sad fuldstændig på showet.

Aachen har i de første 10 kampe scoret 18 mål, mens de kun har indkasseret 2 mål. Matthias Metzger proklamerede i starten af sæsonen, at holdet skulle lære at lukke af, og noget tyder på at de har forstået beskeden. Det er blevet til 49 skud indenfor rammen, mens modstanderne kun er lykkedes med at få 17 ind.

STATS EFTER 10 KAMPE
(1.8) 18 – MÅL – 2 (0,2)
(12.7) 127 – AFSLUTNINGER – 64 (6.4)
(4.9) 49 – INDENFOR RAMMEN – 17 (1.7)
(1.9) 19 – ÅBNE CHANCER – 5 (0.5)
55.3% – BESIDDELSE – 44.5%
(5.3) 53 – HJØRNESPARK – 29 (2.9)
(10.2) 102 – FORSEELSER – 142 (14.2)
(394) 3.937 – AFLEVERINGER – 3.155 (316)
76.0% – SUCCESFULDE AFL. – 68.3%
(1.3) 13 – GULE KORT – 17 (1.7)
(0.1) 1 – RØDE KORT – 2 (0.2)
7.07 – BEDØMMELSE – 6.53

Aachen er blandt andet lykkedes med at slå modstanderens pasningsspil i stykker, da modstanderens afleveringsprocent i gennemsnit ligger på 68.3 kontra Aachens på 76%. Det sker samtidig via solidt positionsspil, da Aachen får flere frispark end de giver, og modtagere mindre kort end modstanderne.

Matthias Metzger udtalte til klubbens hjemmeside, at statistikkerne går den rigtige vej, men at han tror holdet kan gøre det endnu bedre. Det virker dog svært at tro på at det kan blive meget bedre, med kun 2 indkasserede mål, mens modstanderen i gennemsnit giver 4 åbne chancer hver gang de spiller sig til en selv. Aachen har i halvdelen af deres kampe ikke givet en eneste åben chance.

Holdet har også bevist at de formår at spille fodbold med bolden, og har i gennemsnit 55.3 % besiddelse, hvor de i kampene mod Bochum II og FC Köln II havde bolden i hele 60% af tiden.

Periodens profiler har været Dennis Dowidat, Kevin Behrens og Maximilian Haas. Dowidat er noteret for 3 mål, 4 assists og en rating på 7.51. Kevin Behrens er klubben topscorer med 5 mål, hvor Viktor Maier er lige efter med 4.  Det er ikke nogen overraskelse at Sören Ihssen pt. fører an i ligaen over kampe med rent bur. Han har efter 10 kampe hentet 8, mens Wiedenbrücks Marcel Hörscher følger efter med 7.

I ligaen har Aachen slået et hul på 5 point ned til Wiedenbrück. Wiedenbrück som spillede 3 – 3 med Veri og 1 - 1 Rödinghausen, mens de som sagt blev slået af Aachen med 2 – 0




Vi har efter 10 kampe hentet tre tegnestifter, da vi slog Essen, Wiedenbrück og Hennef. De er derfor tilføjet til kortet nu. Essen er også tilføjet til listen over de 24 byer, som slået. Da de er nummer 9 på listen. Essen kan dog hente deres tegnestift tilbage d. 29.11.14
« Seneste Redigering: 03 Apr 2015, 19:47 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer
« Svar #6: 03 Apr 2015, 22:58 »



Interview: Matthias Metzger



TIVOLIECHO har som den officielle stadionavis hos Aachen fået et solointerview med vores manager Matthias Metzger, til en snak om holdet, Aachen, og taktik.


Interviewer: Hvordan har starten været i Aachen?

Matthias: Jeg har jo boet i byen hele mit liv, så det er klart at det har været stille og roligt. Hvad angår klubben, så har jeg jo på trods af at jeg kun er 35 år gammel, været i klubben i over 25 år, så det har ikke været den store omvæltning.

Interviewer: Hvordan er rollen som Aachen I manager anderledes end Aachen II?

Matthias: Det er klart at der er mere ansvar på mit bord nu, og jeg træffer flere beslutninger på tværs af de tre hold. Men sportsligt er det det samme, og jeg går ind til et træningspas eller en kamp med samme mind-set som på II.

Interviewer: Hvorfor blive i Aachen, vi ved at du sidste sommer afviste bud fra Köln II?

Matthias: Aachen har en speciel plads i mit hjerte, og jeg tror at for at man kommer væk fra sin hjemby, så skal det ske i mellem en alder på 18-28, og jeg kom ikke væk i den periode.

Interviewer: Vil det sige at du ikke afviser, at blive som Aachen træner til du går på pension?

Matthias: Hvis klubben vil have mig så længe, så må vi se på det.

Interviewer: I har i de første 10 kampe kun indkasseret 2 mål, havde du regnet med det?

Matthias: Det var klart målsætningen, at vi skulle være bedre defensivt, men 2 mål er lavere end målsætning på 0.5 pr. kamp. Det har været nogle fantastiske kampe, og selvfølgelig er jeg overrasket over at taktikken så hurtigt virker perfekt.


Interviewer: Folk er allerede begyndt at tale om guld, er det for tidligt?

Matthias: Principielt er det altid for tidligt at tale om guld, før man står på skamlen med trofæet. Men vi har fået en god start, og jeg ville blive skuffet hvis vi ikke ender i toppen.

Interviewer: Hvilken spiller har overrasket dig mest i de første 10 kampe?

Matthias: Dowidat... Jeg havde regnet med han ville spille godt, men han har virkelig grebet muligheden.

Interviewer: Fortæl os om din plan vedrørende ungdomsarbejdet?

Matthias: Målsætningen er at vi fra om 2 år hvert år skal hente minimum en EA spiller op fra Aachen II eller U19. Det gælder samtidig at vi skal være bedre til at hjælpe dem fra de kommer ind I Alemannia Aachen regi som 14-15 årige.

Interviewer: Tak for interviewet!
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer
« Svar #7: 05 Apr 2015, 15:20 »



AACHEN PÅ VEJ MOD MESTERSKABET

Aachen begynder at ligne store favoritter til titlen, og med 13 kampe tilbage i sæsonen skal meget gå galt for dem før de sætter deres forspring på 13 point i fare.

KAMPE: 2 – 0 WATTENSCHEID (H), 0 – 0 OBERHAUSEN (H), 1 – 1 UERDINGEN (U), 3 – 1 DÜSSELDORF II (U), 1 – 0 FC KRAY (H), 0 – 0 VIKTORIA KÖLN (H), 2 – 1 VERL (U), 1 – 0 RW ESSEN (H), 1 – 0 BMG II (U), 4 – 1 SIEGEN (U), 4 – 0 BOCHUM II (H)

STATS VED VINTER
(1.71) 36 – MÅL – 6 (0,29)
(14.6) 306 – AFSLUTNINGER – 153 (7.29)
(6.05) 127 – INDENFOR RAMMEN – 53 (2.52)
(1.62) 34 – ÅBNE CHANCER – 11 (0.52)
55.4% – BESIDDELSE – 44.6%
(5.29) 111 – HJØRNESPARK – 68 (3.24)
(8.90) 187 – FORSEELSER – 317 (15.10)
 (395) 8.290 – AFLEVERINGER – 6.474 (308)
75.8% – SUCCESFULDE AFL. – 67.9%
(0.90) 19 – GULE KORT – 41 (1.95)
(0.10) 2 – RØDE KORT – 2 (0.10)
7.03 – BEDØMMELSE – 6.54

Aachen har siden 3 - 0 mod Lotte d. 04.10.14 for alvor sat kursen mod 3. Liga og har endnu ikke tabt i Regionalliga Vest. Aachen som i denne sæson kun har lukket 6 mål ind, virker til at blomstre under den nye manager Matthias Metzgers vinger. Mange satte før sæsonen spørgsmåltegn ved den nye spillestil, men der er næppe mange pessimister tilbage i Aachen.

Det er siden starten i oktober blevet til 8 sejre og 3 uafgjorte kampe, og holdet virker stålsatte på at færdiggøre sæsonen uden nederlag. Det ser dog også muligt ud efter at RW Essen, BMG II og Bochum II er overstået. Rivalerne fra Essen, måtte tage fra Aachen med endnu et nederlag, og Aachen har derfor vundet begge rivalopgør i denne sæson. 

Aachens Viktor Maier kan være særdeles tilfreds med sine sidste 11 kampe, hvor det er blevet til 7 mål og 2 assists. Den 25-årige angriber virker til at være ovre hans minikrise, hvor han i de første 10 kampe kun scorede 5 mål. Der har i denne sæson været store forventninger til tyskeren.



Kortet er opdateret med stifter i Siegen og Verl
« Seneste Redigering: 05 Apr 2015, 15:28 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer
« Svar #8: 05 Apr 2015, 16:30 »



Overblik: Januar Transfers


Aachen har i transfervinduet været særdeles aktive og hentet 4 spillere. Kevin Pannewitz, Stefan Müller, F. Baumgärtel og F. Brügmann. De er alle fire hentet ved at man har skrevet kontrakter med dem via deres kontraktudløb til sommer og så derfra forhandlet med klubberne om transfers nu. Matthias Metzger brugte også denne metode på Aachen II. Spillerne har en rapporteret værdi af 5.76 millioner, mens klubben kun har sluppet minimale 990.000 for dem. Her er en kort gennemgang af de nye spillere.

#23 - Kevin Pannewitz - 23YR - Central Midtbane - 590K:
23 årige Kevin Pannewitz skifter til Aachen fra Goslar i den Tyske Regional Division North i samme lag som Aachen. Han er kendt for sin fysik, gode overblik og tekniske egenskaber. Han kommer angiveligt til at overtage Fabian Graudenz rolle som dybdeliggende playmaker på midtbanen.

#22 - Stefan Müller - 26YR - Central Forsvar - 230K:
Stefan Müller har en fortid i Karlsruhe, hvor han spillede hele 32 kampe i 2. Bundesliga. Han skiftede i 2012 til Kassel i den tyske Regional Division Syd. Stefan Müller overtager Haas's plads som efter bare 6 måneder i klubben må affinde sig med en reserveplads. Stefan og Kevin er 2 af de bedste spillere i klubben og bliver vigtige spillere, hvis man skal vinde ligaen, play-off og overleve næste år i 3. Liga.

#24 - Fabian Baumgärtel - 25YR - Venstre Back - 60K:
Fabian Baumgärtel overtager assisterende manager Sven Schaffraths rolle, som luftede muligheden for at stoppe karrieren i en alder af bare 30 år. Sven Schaffrath har også sagt at en doublerolle i 3. Liga ikke er optimalt, og det virker derfor ekstra sandsynligt at han stopper til sommer.

#21 - Florian Brügmann - 23YR - Højre Back - 110K:
Florian Brügmann kommer fra Halle og overtager rollen på højre back med øjeblikkelig virkning. Dominik Ernst var før vinteren vurderet som svageste kort, og det kommer derfor ikke som en overraskelse for nogen, at netop Ernst bliver udskiftet.

Aachen har derfor oprustet defensiven, for 2. gang på 6 måneder og virker nu mere end klar til at tage de sidste 13 kampe, uden dikkedarer.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2015, 17:03 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer
« Svar #9: 05 Apr 2015, 22:47 »



AACHEN HENTER 16 SPILLERE OP FRA U17

Aachen er begyndt at forberede fremtiden, og har hentet 16 spillere op fra U17. 4 spillere virker til at skille sig ud fra resten. Et lille blik ind i de fires fortid og forhåbentlig lyse fremtid

Josef Schnier - Kamel Messaoudi - Tolga Kocak - Dawid Krol

Josef Schnier - 15 - HM:
Josef Schnier har alsidige stats, som nok skal komme ham til gode i fremtiden. Han ligner med sine mentale stats som 12 aggresivitet, 13 arbejdsstyrke, 14 lederevner, 15 mod, 18 målrettethed og 15 teamwork, en glimrende kulturbære i hans fremtid.

Kamel Messaoudi - 15 - FC:
Kamel er med sine 194 cm og 84 kilo en af de mest solide 99'ere i Aachen. Hans fysiske egenskaber er også hvad der har båret ham i hans unge år, og han skal nu vise at han kan mere end bare det fysiske.

Tolga Kocak - 15 - MM:
Tolga Kocak er på trods af navnet den eneste af de fire som er født i Aachen. Han er derfor en ægte Aachen dreng, og en som Matthias Metzger kan vinde ekstra på i popularitet, hvis han skulle nå førsteholdet.

Dawid Krol - 15 - MC:
Polsk fødte Dawid Krol er den sidste af de 4 og spået det største potentiale. Han har igennem de sidste 3 år haft en lynkarriere, hvor han har spillet på både U13, U15, U17 og nu U19. Han er mest kendt for sin hurtighed, og for en gang i mellem at vise tegn på hans gigantiske potentiale.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2015, 22:49 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer
« Svar #10: 06 Apr 2015, 01:43 »




MESTRENE FRA AACHEN

KAMPE: 1 – 1 FC KÖLN II (U), 2 – 1 GELSENKIRCHEN II (H), 0 – 1 RÖDINGHAUSEN (U), 2 – 0 WIEDENBRÜCK (H), 3 – 0 LOTTE (H), 3 – 0 LOTTE (H), 1 – 0 WATTENSCHEID (H), 1 – 0 OBERHAUSEN (U), 2 – 1 UERDINGEN (H), 2 – 0 DÜSSELDORF II (H) , 0 – 0 FC KRAY (U), 0 – 1 VIKTORIA KÖLN (U), 1 – 0 VERL (H)

STATS EFTER SÆSONEN
(1.59) 54 – MÅL – 11 (0,32)
(13.74) 467 – AFSLUTNINGER – 230 (6.76)
(5.53) 188 – INDENFOR RAMMEN – 84 (2.47)
(1.71) 58 – ÅBNE CHANCER – 13 (0.38)
54.74% – BESIDDELSE – 45.26%
(5.18) 176 – HJØRNESPARK – 112 (3.29)
(8.79) 299 – FORSEELSER – 511 (15.03)
 (395.00) 13’362 – AFLEVERINGER – 10’854 (319.24)
75.62% – SUCCESFULDE AFL. – 68.38%
(0.65) 22 – GULE KORT – 59 (1.74)
(0.06) 2 – RØDE KORT – 2 (0.06)
7.00 – BEDØMMELSE – 6.57

Aachen fik allerede sikret mesterskabet d. 4. april mod Uerdingen, men forsatte deres kampagne mod pointrekorden med tydelig selvsikkerhed. Aachens  drøm om at forblive ubejserede led allerede sit ultimativ knæk i tredje kamp i forårs-sæsonen mod Rödinghausen, da det lykkedes dem at slå Aachen med 1-0 i Rödinghausen.

Pointrekorden på 86* point nåede de heller ikke, da de efter 34 kampe, ´´kun´´ fik skaffet sig 81 point. Matthias Metzger er sandsynligvis ligeglad, da man i play-off runden har fået St. Pauli II, som ligner en mere end bare lidt overkommelig modstander.
Aachen er kæmpe favoritter til opgøret, hvor første kamp spilles i Aachen, d. 29.05.15. Aachens sæson vil blive kendt for deres forsvar som kun lukkede imponerede 11 mål ind i 34 kampe.

Profilerne blev Viktor Maier som med 19 mål, tog en delt førsteplads på topscorerlisten. Hans mål blev hovedsaligt assisteret af Dennis Dowidat og Kevin Behrens. De to kanter leverede med 23 til sammen assisten til 42% af deres mål. Det kommer samtidig nok ikke som en overraskelse at Sören Ihssen med 23x rent bur tog prisen for flest i ligaen.

* Det skal siges at rekorden blev sat med 38 kampe, og at Aachen gennemsnit ville have givet dem 90 point.

Kortet er opdateret. Sejren over Oberhausen og Lotte er tilføjet mens Wattensheid er forstad fremfor by.
« Seneste Redigering: 07 Apr 2015, 14:13 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer
« Svar #11: 06 Apr 2015, 15:34 »



AACHEN RYKKER OP
Aachen sejrede sikkert i begge kampe mod St. Pauli II
3 – MÅL – 0

24 – AFSLUTNINGER – 9

12 – INDENFOR RAMMEN – 4

3 – ÅBNE CHANCER – 0

9 – HJØRNESPARK – 5

59.5 – BESIDDELSE – 40.5

7.13 – BEDØMMELSE – 6.46

Kampene udviklede sig nøjagtig som de fleste havde set, og Aachen vandt fortjent 3 - 0 samlet, og det var tydeligt at se at Aachen bedre end bare til Regionalliga Vest

Aachen 2 - 0 St. Pauli II:
Den første kamp gav det første syn for at dette ikke ville blive 2 tætte kampe. Aachen viste tænder og scorede allerede efter 7 minutter, da Kevin Behrens blev spillet fri i dybden med en høj afleveirng. Kevin Behrens som i denne sæson har været flyvende tøvede heller ikke og sparkede den klogt ind i det korte hjørne.

Man kunne ikke se at St. Pauli II havde spillet 3. Liga, da de blev kørt rundt på gulvet. Aachen havde store chancer og fine skud udefra, men kampen forblev 1 - 0 indtil det 90. minut, da St. Pauli IIs forsvar virkede til allerede at være taget hjem. Garcia var blevet skiftet ind i 2. halvleg og en nem aflevering i ryggen på forsvaret sendte Garcia fri til 2 - 0.

St. Pauli II 0 - 1 Aachen:
Man kunne godt se at St. Pauli II var på hjemmebane, og de virkede bedre stillet og bedre forberedt end i den omvendte kamp. Aachen fik dog efter 14 minutter fat i kampen, og scorede til det endelige resultat. Viktor Maier scorede til 1 - 0 efter en dårlig tilbagelægning fra forsvaret, hvor han afdriblede keeperen og trillede bolden ind.

Det bliver nu spændende at se om Aachen kan få forbedret truppen nok til at blive i 3. Liga.
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer
« Svar #12: 06 Apr 2015, 19:51 »

Jeg synes, at det er en god og spændende blog. Lay-outet er jeg også fan af, men nogle af billederne bliver måske lige store nok for mit vedkommende. Jeg har aldrig spillet i de lavere rækker i Tyskland, men det kunne da være, at man skulle prøve det på et tidspunkt, for Aachen lyder da interessant nok. Smiley

Og tillykke med oprykningen!  Thumbs Up
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer
« Svar #13: 06 Apr 2015, 20:04 »

Der gemmer sig rigtig mange spædende klubber i 3. Liga og nedefter. Duisburg, Rostock, Mannheim, Lübeck, RW Essen osv. Der er virkelig mange klubber, med stor fanopbakning dernede.

Jeg vil tage det om billeder med, og prøve at skrue lidt ned i størrelse. Tak for kommentaren btw. det bliver lidt ensomt at skrive uden en kommentar Wink Motivation kan altid bruges
Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

AudereEstFacere
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Die Kartoffelkäfer
« Svar #14: 06 Apr 2015, 21:31 »


Aachen klar til 3. Liga

Matthias Metzger har været yderst aktiv på transfermarkedet og hentet 10 spillere ind. Det er dog langt fra alle som er tiltænkt en rolle på førsteholdet. Her er et overblik over købene:


Aachen I:
Matthias Metzger har til sin førsteholdstrup hentet 3 nye spillere startopstillingen. De er alle hentet på fri transfer, og alle er forventet til at gøre en stor del af arbejdet for at blive i 3. Liga. Den første er Fanol Perdedaj som kommer fra Cottbus. Han kommer til at indtage position på den defensive midtbane, hvilket sender Niko Opper på bænken.

Den næste er Hendrik Starostzik som tager position fra Marcus Hoffmann i det centrale forsvar. Det oprindelig forsvar fra starten i S1 er derfor væk, hvor både Hoffmann og Haas kommer til at spille for Aachen II. sidste nye mand i skuden er Patrick Breitkreuz som før har spillet i Kiel og kommer til at tage plads på venstre kant i stedet for Dowidat.


Aachen II:
Matthias Metzger har ytret ønske om at skabe et stærkt Aachen II, som skal være en mulighed  for de unge at spille på. Han har derfor hentet hele 5 spillere ind til Aachen II. Ind er kommet Reith, Eberlein, Gies, El Haj Ali og Poschauko. De er på trods af deres navne alle tyskere, og skal være med til at bringe Aachen II op fra Lag 5 til Lag 4 i den i Aachen velkendte Regionalliga Vest.

Aachen U19:
Handlerne blev allerede lukket i Marts, men Rade Androsevic og Manfred Kowalczyk er først kommet til nu pga. transfervinduets status. De er begge to nogle af de mest talenfulde spillere i Aachen, og Rade kunne faktisk godt spille på Aachen II, men hans alder på 16 år gør at det ikke er muligt.

Staben
I Staben er Daniel Lange kommet ind som ny Aachen II manager, mens Tobias Rohracker har taget jobbet som Aachen II assistent. De er begge en del af den nye satsning som klubben har lavet, ang. deres II hold. Den sidste som er kommet ind er Uwe Krammel som overtager rollen som U19 Manager.

De er alle tre i mellem 31 og 34 år, så klubbens nøglemedarbejdere er i mellem 30 og 36. Det gælder Manager (36), Assistent (31), II Manager (31), II Assistent (34) og U19 Manager (31)

« Seneste Redigering: 06 Apr 2015, 21:37 af AudereEstFacere » Logged

SPURS - BARCA - NORDSJÆLLAND

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010