home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 255 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes  (Læst 19681 gange)
Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Les Gones - Tidligere Les Granotes
« Svar #30: 25 Apr 2015, 14:09 »


Så er endnu en sæson ovre. Det blev ikke til en treble, men jeg er stadig tilfreds.

Lad os starte med det dårlige. Sidste år kom vi i finalen i Europa League så forventninger til denne turnering var store. Vi skulle som sagt i første runde mod Sporing Lissabon fra Portugal. Det hele startede egentligt meget godt. Vi startede på udebane og allerede efter 10 minutter kom vi foran på Luciano Vietto. Føringen holdt dog ikke længe og Sporting fik udlignet i det 28. minut. Flere mål kom der ikke i kampen, men jeg var tilfreds med vi fik det vigtige udebanemål. Det skulle dog vise ikke at være nok i returopgøret. I en lige kamp tabte vi 1-0 og vi var dermed ude af tuneringen. En kæmpe skuffelse. Nu kunne vi dog fokusere på ligaen og pokalen.

Vi vandt sidste år pokalen og målet er at genvinde den. Vi var også tæt på, vi kom faktisk hele vejen til finalen. På vejen dertil slog vi Bastia, Istres, Caen, Monaco og Nantes. Virgil Misidjan var den store pokalhelt for os hele turneringen igennem. Mod Bastia vandt vi 1-0 på et mål af ham, mens han også satte en ind i 3-0 sejren i næste runde mod Istres. Mod Caen scorede han også det afgørende mål til 2-1. Han var dog ikke med mod Monaco, men vi formåede stadig at vinde 3-2. I semifinalen mod Nantes scorede han også det afgørende mål i forlænget spillet, da vi vandt 1-0. I finalen ventede PSG. Vi endte med at tabe 1-0 i en kamp hvor der ikke var særlig mange chancer. Faktisk havde ingen af holdene en åben chance og det vindende mål kom efter et frispark af Rabiot.

Nu til det positive. Ligaen. Ved vinterpausen lå vi nummer to og det gjorde vi faktisk også en del af sæsonen. Selvom vi ikke tabte nogle kampe, så kunne vi ikke vriste PSG af toppen, da de var ligeså stærke. Derfor skulle det hele afgøres i 30. runde da vi skulle imod dem. Vi var stadig to point bagefter, så vi kunne tage førstepladsen med en sejr på hjemmebane. Vi gik ind til kampen som ubesejret i 18 kampe, faktisk havde vi ikke tabt siden vi havde mødt PSG sidst.

Det var tydelig at PSG gik ind til kampen for at få en uafgjort. De stillede i en 4-5-1 formation, hvor den forreste var Depay. Desuden spillede de med centrale midtbanespillere på kanterne i deres flade femmandsmidtbane. Vi stillede op i den sædvanlige offensive formation og det var tydelig at se, at vi var bedre taktisk. Vi dominerede hele kampen og kom allerede foran efter ni minutter på Zivkovic. Føringen blev udbygget i slutningen af halvlegen da Gourcuff scorede på et straffespark. I anden halvleg cementerede vi sejren, da Centurion scorede til slutresultatet 3-0. En flot sejr og vi var nu nummer et.

Herefter så vi os ikke tilbage. Vi tabte ikke en eneste af de sidste kampe og PSG smed flere point, hvilket gjorde at vi allerede kunne sikre os mesterskabet to runder før tid. Desuden slog vi også point rekorden. Den gamle var på 89 point af PSG og vi sluttede med 97, 10 mere end PSG. Vi er også kun seks kampe fra at slå Nantes rekord på 32 ubesejret kampe. En rekord som jeg meget gerne vil have.

Af spillere der er værd at fremhæve, så var de tre forreste rigtige gode. Luciano Vietto startede sæsonen rigtig skidt, men kom efter det. Med 21 kasser i ligaen blev han topscorer og han er allerede eftertragtet af større klubber. Han kunne meget vel være den næste profil jeg skyder af sted. De andre to, var mine indvendige angribere, Misidjan og Zivkovic. Misidjan scorede 17 mål og lavede 22 assist. Zivkovic scorede 24 mål og lavede 21 assist. En anden spiller der gjorde det godt var Ferri på den centrale midtbanen. Han blev faktisk den med flest assist i hele ligaen med 19. Desuden scorede han også 16 mål. Han er også kommet ind over det franske landshold og er ligesom Vietto også en eftertragtet herre.

Med mesterskabet i hus og Champions League næste år er økonomien rigtig god. Har faktisk fået hele 320 millioner at handle for, så der skal laves nogle ændringer i truppen hvis vi skal være klar til næste sæson.


Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Die Königsblauen
« Svar #31: 27 Apr 2015, 17:44 »


Sidste sæson var en hård en slagsen FM wise. Jeg overvejede faktisk på et tidspunkt at sige op da jeg følte ingen spillelyst og i håbet om at genfinde den ville jeg til en anden klub. Det gjorde at jeg søgte et par job mens sæsonen var i gang. Et af dem var hos Manchester City, som havde skuffet i løbet af sæsonen og fyret deres træner. Selvom jeg ikke var en af topkandidat kom jeg til en jobsamtale i klubben. De valgte dog ikke mig, men i stedet Diego Simeone. Det åbnede en mulighed op i FC Porto hvor Simeone var træner. Derfor søgte jeg også det job, men her havde jeg heller ingen held.

Det sidste job jeg søgte var i Milan. Jeg endte dog med at takke nej til jobbet, da jeg synes deres trup var for dårlig. De havde lavet nogle rigtig dårlige transfers og deres budget var heller ikke stort nok til at rette op på det. Desuden så slog jeg PSG på samme tidspunkt og jeg havde nu udsigt til mesterskabet, som jeg gerne ville nå at vinde.

Motivationen var nu lidt tilbage. Specielt da jeg fik over 300 millioner at handle for. Dog kom der et tilbud som jeg ikke kunne afslå. Schalke 04 henvendte sig og det trækkede i mig. Jeg har altid synes Schalke har en spændende trup og Tyskland er et fedt land fodboldmæssigt. Derfor valgte jeg at takke ja til tilbuddet. Schalke endte i sidste sæson på en tredjeplads, så den står på Champions League. En turneringen jeg gerne vil vinde, og jeg mener jeg har bedre chance med Schalke end Lyon. Desuden havde jeg jo vundet mesterskabet og pokalen i Frankrig, så det var ikke så meget mere at komme efter.

Jeg har fået 180 millioner at handle for, så jeg har muligheder for at forme truppen. Jeg regner allerede med at kæmpe med om mesterskabet næste sæson. Bayern ser svækket ud og Wolfsburg blev faktisk mestre sidste år. Champions League håber jeg at kunne kæmpe med om inden for fem år, men lad os nu se. Hvem siger jeg bliver i Schalke, jeg har jo allerede skiftet klub to gange nu i et spil hvor jeg regnede længe med at være længe i Levante..

Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes
« Svar #32: 29 Apr 2015, 17:22 »


Jeg var blevet lovet 180 millioner at handle for da jeg var til samtale med klubben. Et beløb som blev næsten for dobbelt da jeg fik mit transferbudget. Schalke havde allerede en rigtig stærkt trup, så til at starte med var jeg lidt i tvivl om hvem jeg skulle hente.

Det første jeg gjorde var at begynde at rydde op i truppen. Man havde nogle gamle spillere som ikke havde kvalitet. Klass Jan Hunterlaar fik hele 900 om ugen og var ikke meget værd, så ham lod jeg gå på fri transfer. Med ham røg Christian Clemens som også gik på fri. En anden løntung spiller som ikke havde kvalitet var Kevin Prince-Boateng. Med ham røg Dennis Aogo, da jeg havde tre venstreback, så havde ikke brug for ham. Desuden fyrede jeg hele 25 spillere fra B-holdet som aldrig ville komme i nærheden af førsteholdstruppen. Den sidste spiller der røg var Maxim Choupa-Moting som allerede efter et par kampe var utilfreds med at sidde på bænken. Han blev solgt for 43 millioner til Werder Bremen.

Med Hunterlaar væk og Moting solgt manglede jeg en angriber. Jeg regnede med at spille med to angribere i samme taktik som jeg brugte i Levante. Jeg havde brug for en dybdeliggende angriber og med den store pengepung kunne jeg gå ud og hente en af de bedste på denne position. Paulo Dybala blev hentet for 125 millioner fra Inter og skal nu danne en argentinsk angrebsduo med Calleri. En rigtig stærk duo, som af en af bundesligaens bedste og stadig har mange år foran sig.

En anden sted jeg manglede spillere var på den centrale midtbane. Med Boateng væk havde jeg kun tre til to plaser. Her lavede jeg et scoop hvis jeg selv skal sige. Jeg smed 82,5 millioner mod Madrid hvor jeg hentede den talentfulde Saul fra Atletico Madrid. En fantastisk spiller som glider direkte ind på playmakerrolleren på holdet. Jeg var dog ikke færdig med at hente spillere til midtbanen. Lorenzo Cristeg blev hentet for sølle 25 millioner i Juventus. Jeg havde ikke rigtig behov for ham, men til den pris kunne jeg ikke lade være. Cristeg har fået rollen som rotationspiller og skal skiftes med spilletid mellem ham og Neustadter.

Jeg havde stadig lidt penge tilbage og var ikke færdig med at handle. Jeg var ikke tilfreds med mine backups til midterforsvaret, så her gik jeg ud og hentede en. Linus Wahlqvist blev hentet fra Salzburg. Han er dog ikke god nok til førsteholdet endnu, så han er blevet lejet ud til Hannover, som har lovet ham fast spilletid. Den sidste spiller der blev hentet kom på transfervinduet sidste dag. Segi Gnabry vender tilbage til tyskfodbold efter jeg købte Arsenal talentet for 17 millioner. Selvom han er offensiv midtbane, så regner jeg med at bruge ham på kanten.

Med disse transfers går vi ind til sæsonen med en stærk trup. Den forventede startopstillinger kommer nok til at være følgende:
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes
« Svar #33: 29 Apr 2015, 17:58 »

Rigtig fed blog! Især dit skifte til Schalke er jeg meget interesseret i at hører om. Har selv tit overvejet dem i FM, så skal helt sikkert have et spil med dem på et senere tidpunkt.

Kan rigtig godt lide dit layout, det ser behageligt ud og selvom der er meget tekst så, gør det ikke spor!

Thumps up B)
Logged

H A L A   M A D R I D!

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes
« Svar #34: 29 Apr 2015, 20:34 »

Rigtig fed blog! Især dit skifte til Schalke er jeg meget interesseret i at hører om. Har selv tit overvejet dem i FM, så skal helt sikkert have et spil med dem på et senere tidpunkt.

Kan rigtig godt lide dit layout, det ser behageligt ud og selvom der er meget tekst så, gør det ikke spor!

Thumps up B)
Tak. Nu kommer du desværre ikke til at høre så meget om dem, da konkurrancen slutter i morgen og har faktisk ikke flere opdateringer liggende. Det her var den sidste.. :-(
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes
« Svar #35: 29 Apr 2015, 20:43 »

Tak. Nu kommer du desværre ikke til at høre så meget om dem, da konkurrancen slutter i morgen og har faktisk ikke flere opdateringer liggende. Det her var den sidste.. :-(

Ja desværre. Har du ikke tænkt dig at forsætte på bloggen? kunne være et fantastisk spil Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes
« Svar #36: 29 Apr 2015, 21:02 »

Ja desværre. Har du ikke tænkt dig at forsætte på bloggen? kunne være et fantastisk spil Smiley
Måske. Er startet på et andet spil som fanger mig. Men vil ikke udelukke at jeg vende tilbage til det, også vil i det tilfælde også forsætte bloggen.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Die Königsblauen - Tidligere Les Gones og Les Granotes
« Svar #37: 29 Apr 2015, 21:31 »

Måske. Er startet på et andet spil som fanger mig. Men vil ikke udelukke at jeg vende tilbage til det, også vil i det tilfælde også forsætte bloggen.

Håber jeg du gør, for det er en yderst spændende blog, og dit hold ser sgu skarpt ud Wink
Logged

H A L A   M A D R I D!

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010