home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 243 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  Die Störche - Holstein Kiel
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvis jeg bliver i Bundesligaen skal jeg så ??  (Afstemning slut: 28 Apr 2015, 22:30)
Bygge mit hold op omkring, spillere fra mit ungdomshold !
- 1 (16,7%)
Købe højtprofilerede spillrere fra hele verdenen !
- 1 (16,7%)
En blanding !
- 2 (33,3%)
en trup med en gnm Alder på under 25 år !
- 0 (0%)
Kun tyske spillere!
- 2 (33,3%)
Antal Stemmer: 6

Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Die Störche - Holstein Kiel  (Læst 38769 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Die Störche - Holstein Kiel
« : 01 Apr 2015, 16:19 »




Min første blog og så springer jeg ud i det med begge ben i blogkonkurrencen!!
Bloggen vil omhandle historien om en træner der kommer til klubben Holstein Kiel i Tysklands 3 liga.
Holstein Kiel som lige før sæson start, mister deres træner af personlige årsager, bliver tvunget til at søge efter en ny træner, som kan føre klubben videre.






Historie


Holstein Kiel (KSV Holstein eller Kieler SV Holstein) Igennem 1910'erne og 1920'erne var foreningen en dominant størrelse i det nordlige Tyskland, hvor man vandt seks regionale mesterskaber.
Holstein har derudover ofte været deltager i den nationale playoffrunde, hvor man blev vicemestre i 1910 og vandt den eneste tyske mesterskabstitel i 1912. Klubben tilhørte første division indtil grundlæggelsen af Bundesliga i 1963.

Kælenavn(e)   Die Störche (Storkene) 


Grundlæggelsen til WWII

Holstein Kiel er et produkt af fusionen fra forgængerforeninger ne Kieler Fußball-Verein von 1900 og Kieler Fußball-Club Holstein. De fusionerede lige efter 1 verdenskrig som havde vist sig at være svækkende for begge klubber, som tradition i Tyskland hvis 2 klubber fusionere så overtager man den ældste klubs farver, logo og grundlæggelses dato.
Klubbens største triumf er det nationale mesterskab i 1912, men dette blev vundet inden fusionen af FV Holstien Kiel fusinonen skete den 7 Juni 1917.


Efterkrigstiden til i dag

Siden slutningen af krigen var Kiel primært et 2. og 3. divisionshold. Efter konflikten blev fodbolden i den vestlige del af Tyskland reorganiseret i fem regionale divisioner.
Holstein Kiel spillede fra 1947 indtil 1963 i Oberliga Nord, hvor man blev vice-mester i 1953 og 1957.
I 1961 vandt reserveholdet det tyske amatørmesterskab.
Efter 1963 dannede man en enkelt national første division, kendt som Bundesliga. Klubben kom i  anden division og spillede i Regionalliga Nord (II).
Det mislykkedes Kiel at gå videre til Bundesliga, efter at man vandt Regionalliga Nord-mesterskabet i 1965. Den tyske fodbold blev omstruktureret i 1974 med dannelsen af en ny anden division, kendt som 2. Bundesliga, og holdet rykkede ned til tredje division, hvor man spillede i Amateuroberliga Nord (III). Holstein Kiel rykkede op til 2. Bundesliga Nord i 1978 indtil 1981.

Med den tyske genforening i 1990 blev holdene fra Østtyskland en del af de nationale divisioner. Den tyske fodbold blev omstruktureret igen i 1994, og Holstein Kiel kvalificerede sig til den nye tredje division Regionalliga Nord (III).
I 1996 spillede klubben for første gang i Oberliga Hamburg/Schleswig-Holstein (IV) og kom tilbage til Regionalliga Nord (III) i 1998.
Efter at man ikke kvalificerede sig til den omstrukturerede Regionalliga (III), der blev sammenlagt fra to til tre, spillede man igen i Oberliga Hamburg/Schleswig-Holstein (IV). Holdet gjorde fremskridt de næste år og mistede kun knapt 2. Bundesliga i 2005-06 sæsonen.
I 2007 gik man ned i Oberliga Nord (IV), hvorfra man rykkede op i 3. Liga (III) i 2009.
Efter et år i tredje division rykkede man ned i Regionalliga Nord (IV). Holdet nåede kvartfinalerne i DFB-Pokal i sæsonen 2011/2012, efter at man slog FC Energie Cottbus, MSV Duisburg og FSV Maniz 05.
I kvartfinalen tabte man så til Borussia Dortmund med 0-4, hvilket var slutningen på pokaleventyret.


Trofærskabet

National

•   Tysk fodbold mesterskab (I): 1912
•   Tysk fodbold vicemesterskab (I): 1910,1930

Regional
•   Nordtysk fodbold mesterskab (I): 1910, 1911, 1912, 1926, 1927, 1930
•   Nordtysk fodbold vicemesterskab (I): 1914, 1922, 1923, 1928, 1929, 1931, 1932
•   Gauliga Schleswig-Holstein mesterskab (I): 1943, 1944
•   Oberliga Nord vicemesterskab (I): 1953, 1957
•   Regionalliga Nord mesterskab (II): 1965
•   Oberliga Hamburg/Schleswig-Holstein mesterskab (IV): 1998, 2001
•   Oberliga Nord mesterskab (IV): 2008
•   Regionalliga Nord mesterskab (IV): 2009, 2013









« Seneste Redigering: 25 Apr 2015, 22:30 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #1: 01 Apr 2015, 17:14 »


Oversigt



Juli 2014
Oktober 2014
Feburar 2015
Juni 2015
August 2015
September 2015
April 2016
Juni 2016
November 2016
Marts 2017
Juni 2017
Oktober 2017
Marts 2018
Juni 2018
November 2018
Feburar 2019







Målsætninger

Det ultimative mål

1. Blive Nordtysklands største klub ved at overgå HSV og Werder Bremen.
2. Være en seriøs udfordre til det tyskemesterskab

2 sæson

1. Udvide klubben træning anlæg, samt ungdoms rekruttering
2. Overlevelse i 2 Bundesliga
3. Øge klubben økonomiske kunnen


3 sæson

1. Udvide klubbens ungdoms afdeling
2. Konsolidere sidste sæsons placering (11 plads eller højre)
3. Sund økonomi



4 sæson

1. Udvide klubbens ungdoms rekruttering
2. Konsolidere sidste sæsons placering (7 plads eller højre)Ændret til minimum playoff
3. Sund økonomi


5 sæson

1. Blive i Bundesligaen.
2. Udvide klubben træning anlæg
3. Sund økonomi
« Seneste Redigering: 26 Apr 2015, 21:08 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #2: 01 Apr 2015, 18:08 »




Chok for alle Kiel fans

Dato 1/7 -2014 kl 08.00

Kiel har i dag ophævet kontrakten med træner Karsten Neitzel pga. personlige problemer, Klubben ønsker ham alt held og lykke fremover.

Journalist: Denne sørgelige nyhed kommer som et chok for mange Kiel fans. kan du løfte sløret for, hvad for nogle problemer der var grund til at ophæve samarbejdet??

Sportschef Ralf Heskamp: det kunne jeg godt, men det er personlige problemer fra Karstens side og hvis han vil have dem offentligt må i spørge ham. På mødet tilbød vi ham alt den hjælp som han har brug for, da vi gerne vil beholde ham, men Karsten afvist tilbuddet da han mente at han ikke kunne have fuld fokus på sit arbejde, og det ville ikke gavne ham eller klubben og jeg må give ham ret, vi som klub har brug for en træner som giver sig 100 % til jobbet og det kunne han ikke på nuværende tidspunkt.

Journalist:
Hvem kommer til at overtage jobbet ? har i allerede en kandidat?

Ralf: jeg har af god grund ikke nogle kandidater til jobbet da det ikke før nu har været en top prioritet, men der er nogle spændende trænere her i omegnen så vi må se hvad der sker.

Talsmand Kiels fans: vi er meget kede af, at miste vores træner vi håber at det vil gå ham godt i fremtiden. Vi venter spændt på hvad klubben finder ud af.




Dato 1/7 – 2014 kl 09.30

Kiels nye træner


Holstein Kiel udnævner den ukendte træner Peder Schurizek som deres nye træner. Schurizek som kommer fra Danmark er 28 år og har hidtil trænet ungdomsfodbold i sin lokal klub Felsted (Sønderjylland) som ligger tæt ved Aabenraa.

Journalist: det gik hurtigt! en meget ukendt og uprøvet manager!. da vi talte sammen for ca 1 time siden sagde du i ikke havde en kandidat

Ralf: ja det er dejligt vi kunne få noget på plads så hurtigt, Peder er en talentfuld træner, som vi allerede så første gang, til et ungdomsstævne sidste år. Hans daværende hold kom som absolut dårligste mandskab på papiret, men de endte med en top 3 placering.

Journalist: det er noget af et stort skidt for Peder, tror du han klare presset?

Ralf: Presset fra fans og medierne kan være stort også her i vores lille klub og det vil være en tilvænnings periode for Peder, så det vil være op til mig at hjælpe ham godt igennem..


« Seneste Redigering: 11 Apr 2015, 12:19 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #3: 01 Apr 2015, 22:15 »



Update

20/7 - 2014


Kiels nye træner Peder Schurizek er stille og rolig begyndt at finde sig til rette i sit nye job, og med hjælp fra sin stab har han hente 4 nye spillere.
der er hentet backups ind til målmands posten i form af den unge Amerikaner Craig Reid den unge målmand bliver spået en stor fremtid i klubben.
Peder har også hentet den unge Østrigere Michael Rauth han er hentet som backup for Manuel Schäffler
Peders første kamp som træner var venskabskampen mod Slavia Praha fra den tjekkiske 1 division, Peder og hans mandskab kunne her fejre den første sejr.


Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #4: 02 Apr 2015, 14:57 »



De første 12 kampe


18/10 - 2014


De første 12 kampe er spillet og Cottbus har lagt godt fra land med kun at indkassere 4 mål og selv score 20, Cottbus er en af favoritterne til at tage den ene af oprykningspladserne, Men det hold som har overrasket fodbold fans mest i 3 liga er Kiel.
Kiel har efter de første 12 kampe skaffet sig 21 point, 1,75 point pr kamp og 5 cleen sheets, de fleste point er kommet på udebane 4 sejre 2 udafgjort og 1 nederlag.

Journalist: Peder du må være meget tilfreds med dit holds præstationer ??

Mig: ja og nej, jeg er tilfreds med vores point høst, men ikke alt ved vores spil, vi laver for mange gule kort og det kommer til at ramme os senere hvis vi ikke får styr på det.
Vores forsvars spil kører tiltider rigtig godt, vi mangler bare at kunne holde fokus i alle kampe og undgå de små fejl som har kostet et par gange.

Journalist: hvad med jeres angreb?? Manuel Schäffler ser ikke ud til at være den som kan scorer i øjeblikket?

Mig: Manuel Schäffler er inde i en tilvænnings periode, han har ikke fundet sig helt tilpas med at spille selv helt i front, men jeg er sikker på han vil komme igen og være stærk for os når vi har brug for ham.

Journalist: hvad med Michael Rauth 6 kampe og 6 mål, vil du ikke bruge ham?

Mig: Michael Rauth har været kanon her i starten, men han er ung og på et tidspunkt vil det ske at han ikke scorer hver gang, Rauth er ved at udvikle sig så det er meget vigtig at vi har fokus på det, så han ikke mister sin selvtillid.




« Seneste Redigering: 07 Apr 2015, 22:33 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #5: 02 Apr 2015, 18:28 »



Vinter depression

14/2 - 2015


Efter de første 12 kampe så det godt ud for Peder Schurizek og hans mandskab, den gode start som gav ham både en ny kontrakt og det national A licens trænerkursus. faktisk var Kiel ubesejret i 9 kampe, men kun 4 af kampene var sejre, da de så fik deres nederlag begyndte benene af vakle på Kiel spillerene.
Men de blev redet af vinterpausen, hvor de kom godt igennem med sejre i begge deres træningskampe og de virkede til at være klar igen, men her efter deres seneste nederlag til Fortuna Köln har de tabt 2 kampe 1 udafgjort og 1 sejr.
var det kun en bølge de red på ? eller kommer Kiel tilbage igen ?, oprykningen til 2 liga ligger stadig indenfor deres rækkevide.







Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #6: 03 Apr 2015, 15:47 »



Sæson afslutning


Sæsonen er netop overstået i 3 liga, hvor det blev til direkte oprykning for Bielefeld og Cottbus, året gav en lille overraskelse i 3 liga, Kiel som i sidste rund nuppede 3 pladsen og skal der med ud i 2 playoff kampe mod St.Pauli.
Kiel og st.Pauli som begge kommer fra Nordtyskland, har en lille rivalitet mellem hinanden idet begge hold kæmper om hvem der er 3 størst i Nordtyskland.



3/6 - 2015
Playoff kampe


Efter en rigtig god kamp, kan Kiel i dag fejre oprykning til 2 Bundesliga, med en samlet sejr på 3-2 over lokal rivalerne fra St.Pauli.
Den første kamp på St.Paulis hjemmebane endte 1-1, et rigtigt godt udgangspunkt for Kiel som ikke ville lade St. Pauli få ro til at spille deres spil. Den anden kamp på holstein stadion var en helt anden kamp, St.Pauli fik ikke et ben til jorden og måtte sig sig slået med 2-1.









Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #7: 05 Apr 2015, 11:42 »



2 Bundesliga


Med oprykning til 2 bundesligaen skulle Kiel ud efter nye spillere som kan hjælpe dem med overlevelse. den første spiller som kom i hus var midtbanespilleren Sebastian Maier fra netop slået St.Pauli, han havde en klausul i sin kontrakt der gjorde at kiel havde de økonomiske midler til at kunne købe spilleren.

Målsætning 2 Sæson

Ungå nedrykning
Stabil økonomi
udvidelse af trænings anlægget (både senior og ungdoms)



Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #8: 05 Apr 2015, 20:54 »



De første kampe, Transfer og udvidelse af stadion


Sæsonen er startet og jeg er kommet godt fra start, havde regnet med mere modstand og mere nerver fra spillerne.
De kom dog efter et par runder, hvor mine angriber glemte hvordan man laver mål og forsvaret har ikke været i nærheden af samme standart som sidste sæson, så der er nok at se til.

Den helt store spiller er Mario Rodriguez som i de første 3 kampe lavede 6 mål, og med købet af Ben Pearson er den defensive del på midtbanen blevet mere stabil.
Sebastian Maier er startet meget dårligt, så dårligt at fansene mener han er et dårligt køb og at det var en svipser fra min side.
Med oprykningen fra 3 Liga, blev Holstein stadion udvidet med 3600 siddepladser, total kapacitet 14600.



« Seneste Redigering: 08 Apr 2015, 21:43 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #9: 07 Apr 2015, 22:23 »



Januar transfer + update 29 kampe spillet



Kiel fortsætter med at skabe gode resultater, de ligger 6 point fra nedrykning og der mangler 5 kampe endnu.
I toppen ser det ud til at Hertha Berlin løber med trofæet, de ligger godt til at har skabt et forspring til nr 2 Dusseldorf på 5 point.
Kiel har i Januar transfer vinduet skiftet godt ud i deres trup, spillere som ikke kunne præstere i 2 bundesligaen, er blevet solgt, og så var der bud, som var for gode til at afvise.





Logged


L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #10: 08 Apr 2015, 08:21 »

Damn 4,5mio kr for Fabian Arndt :O
Ham skulle jeg vidst have holdt lidt mere øje med.

Jeg har haft stor succes med at leje spillere, gerne de samme i flere sæsoner. Og de derefter gerne vil blive hos mig Smiley
Fx Melvin Krol, Dzenis Burnic, Lucas Scholl
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #11: 08 Apr 2015, 12:08 »

Damn 4,5mio kr for Fabian Arndt :O
Ham skulle jeg vidst have holdt lidt mere øje med.

Jeg har haft stor succes med at leje spillere, gerne de samme i flere sæsoner. Og de derefter gerne vil blive hos mig Smiley
Fx Melvin Krol, Dzenis Burnic, Lucas Scholl

Ja Fabian Arndt spillede i starten af 2 sæson for mig i angrebet sammen med Rodriguez, men gjorde en dårlig ting og afviste det første bud fra nurnberg på 6 mil, for Fabian valgte jo at bliver sur og kom derefter ikke til træning men krævede alt sååå blev nødsaget at sælge for 4,5 mio.
Har også prøvet at leje nogle spillere men, hver gang jeg finder en spiller i bundesligaen på leje så vil de have vildt meget i honorar eller siger de at de mener ikke mit klub har højt nok niveau :-(
Logged


L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #12: 08 Apr 2015, 12:40 »

Ja Fabian Arndt spillede i starten af 2 sæson for mig i angrebet sammen med Rodriguez, men gjorde en dårlig ting og afviste det første bud fra nurnberg på 6 mil, for Fabian valgte jo at bliver sur og kom derefter ikke til træning men krævede alt sååå blev nødsaget at sælge for 4,5 mio.
Har også prøvet at leje nogle spillere men, hver gang jeg finder en spiller i bundesligaen på leje så vil de have vildt meget i honorar eller siger de at de mener ikke mit klub har højt nok niveau :-(

Hvad med Schäffler er han ikke bedre end Arndt? Brugte nemlig aldrig Arndt selv Ubeslutsom

Hmm, okay. Nu ved jeg så ikke lige hvordan min Sportchef har kørt forhandlingerne. Men har næsten altid fået de spillere han har fundet. Finder ikke selv spillerne, det gør Sportchefen og scouts Hævet Øjenbryn
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #13: 08 Apr 2015, 15:38 »

Hvad med Schäffler er han ikke bedre end Arndt? Brugte nemlig aldrig Arndt selv Ubeslutsom

Hmm, okay. Nu ved jeg så ikke lige hvordan min Sportchef har kørt forhandlingerne. Men har næsten altid fået de spillere han har fundet. Finder ikke selv spillerne, det gør Sportchefen og scouts Hævet Øjenbryn

Schäffler var meget skadet i starten, og da han endelig kom tilbage, solgte jeg oss ham :-)
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Die Störche - Holstein Kiel
« Svar #14: 08 Apr 2015, 22:20 »



2 Sæson opsumering


de sidste kampe i sæsonen 2015/16, er overstået. Jeg endte med en 11 plads 7 pladser højrer end hvad medierne havde spået holdet til, hvilket også blev belønnet med "det bedste præsterede hold"
Årets Kiel Spiller blev i år Mikkel Vendelbo, han havde en meget god sæson som også har gjort at han er blevet attraktiv for nogle bundesliga klubber, Håber lidt jeg kan sælge ham for et godt beløb. 





Sæson mål


1. Udvide klubben træning anlæg, samt ungdoms rekruttering
2. Overlevelse i 2 Bundesliga
3. Øge klubben økonomiske kunnen

- Klubben ville desvære ikke bruge flere penge på ungdoms rekruttering på dette tidspunkt, men det er stadig på     dagsordnen.
- Udvidelse af træningsanlæget er færdig i 2017, dette fik jeg også i første omgang afslag på, men da jeg forhandlede ny kontrakt, satte jeg dette som punkt for at ville underskrive.
- Økonomien er god og sund, havde indtægter på 132 mio og udgifter på 123 mio et plus på ca 9 mio og en balance på 40 mio ca 25 mio mere end ved starten af sæsonen.
entre intægter var ikke for gode i starten af sæsonen pga. stadion udvidelse.


Logged


Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010