home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 338 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  Meer dan Voetbal
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Meer dan Voetbal  (Læst 15001 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Meer dan Voetbal
« Svar #15: 02 Apr 2015, 18:35 »





Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Meer dan Voetbal
« Svar #16: 02 Apr 2015, 21:24 »

Jeg er helt sikkert med her  Thumbs Up
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Meer dan Voetbal
« Svar #17: 02 Apr 2015, 21:42 »

Jeg er helt sikkert med her  Thumbs Up

Pisse fedt JKJ! Håber ikke at skuffe dig! Thumbs Up
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Meer dan Voetbal
« Svar #18: 03 Apr 2015, 09:37 »


Officielt: Ajax sælger ung forsvarsspiller til AS Monaco
07.01.15 - Amsterdam

De forsvarende mestre, Ajax, har i dag offentliggjort at de har solgt en ung forsvarsspiller til AS Monaco. AS Monaco har igennem det meste af sæsonen fulgt Veltman, hvorfor de endelig har smidt et bud afsted. Efter lidt forhandlinger er Ajax og Monaco blevet enige om en pris. En aftale mellem Veltman og Monaco er derved kommet i hus, hvor han har tegnet en 5-årig kontrakt.

Joël Veltman har i denne sæson været et godt aktiv for Ajax, hvor han i de første atten kampe har optrådt i fjorten af dem. Han har kun scoret et enkelt mål, men da opgaven Veltman bliver påbudt er, at modstanderne ikke skal score, er det fint. Veltman har længe været rygtet til udlandet, men først i dette vindue er det blevet en mulighed. Veltman er selv utrolig stolt af skiftet, men kommer til at savne Amsterdam og den daglige træning i Ajax.

 - Det bliver spændende at komme til udlandet, og se hvad det er for en størrelse. Jeg glæder mig til en ny udfordring og håber på, at jeg kommer til at gøre det utrolig godt i Monaco. Det er en stor klub, som jeg kommer til. Det gør mig lidt nervøs, men det tror jeg er meget normalt, fortæller Veltman til Ajax News.

Veltman har spillet de seneste to sæsoner på førsteholdet i Ajax, hvor han ellers tidligere har optrådt for Jong Ajax. Veltman har altid spillet i klubben, hvilket derfor gør det hårdt at miste ham. Dog er der flere spillere til at overtage pladsen, mens der også går rygter på, at Poulsen vil forsøge at hente Sviatchenko i dette vindue.

Veltman er blevet solgt for 70 millioner, hvor størstedelen af pengene går direkte i klubkassen. De skal hjælpe med at få klubbens gæld til at forsvinde. Flere af pengene vil dog også ryge i transferbudgettet, og ifølge Poulsen blive brugt på nye unge håbefulde talenter.

 - Vi er på markedet, hvor vi kigger efter nye spillere. Jeg vil gerne se markedet an, men jeg håber på, at jeg kan tilknytte en spiller eller to. Vi kigger som altid efter unge spillere, der skal kunne komme ind og udvikle deres talenter på vores træningsbane og i Ajax-trøjen, forklarer Nikolaj Poulsen.

Vi ønsker Veltman held og lykke med fremtiden!
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Meer dan Voetbal
« Svar #19: 03 Apr 2015, 12:18 »


Veltmans erstatning fundet i Danmark
31.01.15 - Amsterdam

Igennem det meste af sin tid i klubben, har den nye træner, Nikolaj Poulsen, været ude efter en ung forsvarsspiller fra FC Midtjylland. Endelig er det blevet en realitet, og derfor spiller Erik Sviatchenko nu i Ajax med nummer 3 på ryggen. Udover Sviatchenko har Ajax også hentet en ung nordmand fra IK Start. Læs hvem det er nedenfor.

Erik Sviatchenko har længe været en mand som har været ønsket i Ajax-uniformen. Det er endelig kommet frem, at han er landet i klubben, hvor FC Midtjylland blev nødt til at acceptere Ajaxs bud på 14 millioner danske kroner. Sviatchenko er den anden spiller, som Ajax henter fra FC Midtjylland i denne sæson. Poulsens første spiller som blev hentet til klubben var nemlig Pione Sisto, som er gode venner med Erik Sviatchenko.

 - Jeg er rigtig glad for at Erik kommer herned. Han er en fantastisk fodboldspiller og vinder så mange dueller. Det er dejligt at få en kammerat herned, hvilket vil gøre det nemmere for os begge at falde til. Han bliver en stor gevinst for klubben, og jeg håber at alle vil tage godt imod ham, fortæller Pione Sisto til Ajax News.

Sviatchenko har spillet 12 kampe i denne sæson for FCM, hvor han én af gangene er gået fra banen som kampens spiller. Den danske karakteristiske kæmpe i forsvaret er også selv utrolig spændt for den chance, som venter ham.

 - Det bliver fedt at prøve sig selv af på et højere niveau. Jeg glæder mig til udfordringen, da jeg aldrig har spillet i udlandet før. Det gør det helt sikkert nemmere at falde til, at jeg kan snakke dansk med Pione og de andre danskere i klubben, som jeg glæder mig til at se igen.

Udover Sviatchenko har Ajax i dette vindue sikret sig en ung nordmand ved navn Kristoffer Ajer fra IK Start. Ajer er en defensiv midtbanespiller, som er kendt for at spille som var han en ung udgave af Pirlo. Han skulle være god til at fordele spillet og stå de rigtige steder. Han er kun 16 år gammel, men talentet skulle være enorm hos den unge nordmand. Ajer kostede Ajax 7,5 millioner danske kroner.

Vi håber begge spillere falder godt til i klubben, og håber på et succesfuldt ophold for dem begge.

SPILLERE HENTET TIL
 - Erik Sviatchenko, FC Midtjylland, 14.000.000
 - Kristoffer Ajer, IK Start, 7.500.000
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Meer dan Voetbal
« Svar #20: 05 Apr 2015, 11:15 »


I sidste sæson, før jeg kom til klubben, var Ajax ude for et stort nederlag i finalen mod Zwolle. Hele 5-1 tabte Ajax med, hvilket ingen havde set komme inden kampen. Derfor var sulten stor hos mine spillere for, at komme ud at bevise noget i KNVB Cup - den hollandske pokalturnering. Fremragende spil og sikre kampe fra reservenespillerne gjorde også, at vi kunne kvalificere os til finalen endnu engang.


KNVB CUP 2. RUNDE
Ajax vs. FC Emmen


19:30 tirsdag 23. september 2014 @ Amsterdam ArenA, Amsterdam

34' Kolbeinn Sigþórsson (s) 1-0
48' Kolbeinn Sigþórsson 2-0
68' Kolbeinn Sigþórsson 3-0
70' Youssouf Koubali 3-1


I den 3. runde af KNVB Cup blev vi en del af turneringen. Der var ingen slinger i valsen og en pragtfuld præstation af Sigþórsson gjorde, at vi kunne juble over en imponerende 3-1 sejr på Amsterdam ArenA. Kampen kunne være vundet med et større margin, men der blev brændt utrolig mange chancer. Kampen mindede mest om en dag på kontoret, hvor opgaven blev løst og så videre til den næste.


KNVB CUP 3. RUNDE
RKC vs. Ajax


20:45 tirsdag 28. oktober 2014 @ Mandemakers Stadion, Waalwijk

15' Pione Sisto 0-1
24' Maikel Verkoelen 1-1
28' Donny van de Beek 1-2
56' Pione Sisto 1-3
62' Vaclav Cerny 1-4
89' Ricardo Kishna 1-5


RKC var jeg glad for at trække, da jeg vidste, at det ville give os muligheden for at gå videre. De var på daværende tidspunkt skidt kørende, så jeg så mit snit til at gøre det endnu værre for dem. Jeg satsede lidt offensivt i kampen for at stresse dem, hvilket allerede gav pote efter et kvarter, hvor Sisto scorede til 0-1. Et forsvarskiks gjorde at Verkoelen reducerede, men derefter satte vi den på offensiv autopilot og gav RKC en lektion i fodbold. Mine spillere var utrolige i anden halvleg og gjorde det virkelig fremragende på alle parametre.


KNVB CUP 4. RUNDE
VVV vs. Ajax


20:45 tirsdag 16. december 2014 @ Seacon Stadion -De Koel-, Venlo

30' Anwar El Ghazi 0-1


Jeg sad lidt med en underlig følelse i kroppen efter dette opgør, hvor jeg var irriteret over at vi ikke scorede flere gange. Vi havde 25 skud i kampen, men endte kun med at vinde 0-1. VVV var aldrig farlige, da de ikke havde et eneste skud indenfor rammen, men de spillede alligevel godt og udfordrende. Det var en kamp, hvor vi ikke ramte topniveau, så sejren smagte alligevel godt. 


KNVB CUP KVARTFINALE
Ajax vs. FC Utrecht


20:45 tirsdag 27. januar 2015 @ Amsterdam ArenA, Amsterdam

13' Anwar El Ghazi 1-0
79' Jesus Vallejo 2-0


Med kurs mod finalen blev modstanden nu hårdere. Denne gang ventede FC Utrecht, men vi var hjemme på Amsterdam ArenA igen. Der var ikke nogen tvivl om at vi ville videre til semifinalen, da spillerne gik ud til kampen med oprejst pande og en tro på tingene. Utrecht fik ikke et ben til jorden og sejren blev sikkert kørt i hus på mål af El Ghazi og Vallejo. Der var mange helt unge spillere med i denne kamp pga. skader, så jeg var meget stolt over det flotte resultat.


KNVB CUP SEMIFINALE
Twente vs. Ajax


20:45 tirsdag 31. marts 2015 @ Grolsch Veste, Enschede

7' Arkadiusz Malik 0-1
81' Ricardo Kishna 0-2
89' Rasmus Bengtsson 1-2


Naturligt nok var den sværeste kamp hidtil denne, da vi skulle op i mod Twente på Grolsch Veste. Det blev en kamp, som aldrig rigtig nåede at blive spændende pånær de sidste tre minutter. Begge hold havde en offday, men kvaliteten fra mine spillere afgjorde ret hurtigt kampen. Twente havde ikke meget at byde på, hvorfor vi nemt kunne spille vores eget spil og blot koncentrere os om, at holde dem fra chancer. Det gjorde vi fint og sikrede derved en plads i finalen på mål fra Malik og Kishna.

Nu venter der et finale opgør mod Zwolle for andet år i træk, hvor jeg tørster efter hævn!
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Meer dan Voetbal
« Svar #21: 05 Apr 2015, 12:39 »



EUROPA LEAGUE 1. KNOCKOUT RUNDE, 1. KAMP
Ajax vs. Benfica

19:45 torsdag 19. februar 2015 @ Amsterdam ArenA, Amsterdam

12' Pione Sisto 1-0
26' Lasse Schöne 2-0


Man siger altid, at det er en fordel at have hjemmebanekamp i det sidste opgør i knockoutrunder. Det er der slet ingen tvivl om! Vi trak dog hjemmebanekamp i første opgør mod Benfica, hvilket jeg heller ikke ser noget problem i. Der handler det blot om at sætte sig i respekt og trække et godt resultat med på udebane, som sætter modstanderholdet under gevaldig pres. Den opskrift fulgte mine spillere til punkt og prikke, da vi vandt 2-0 over Benfica på Amsterdam ArenA på mål fra to af mine danske spillere i form af Sisto og Schöne.

EUROPA LEAGUE 1. KNOCKOUT RUNDE, 2. KAMP
Benfica vs. Ajax

19:45 torsdag 26. februar 2015 @ Estádio da Luz, Lissabon

53' Pione Sisto 0-1


I returopgøret havde vi sat et stort pres på Benfica, der skulle op at lave minimum to mål. Derudover skulle de holde os fra fadet, hvilket de ikke gjorde. Efter 53. minutters spil tog Pione Sisto sagen i egen hånd og driblede igennem venstresiden af banen forbi Pereira, Wallace og Salvio. Derefter var Sisto alene med Julio Cesar, hvilket ikke skræmte den unge dansker. Han scorede sikkert og sendte os på kurs videre i turneringen. Benfica blev aldrig rigtig farlige og trak også et rødt kort i slutningen af kampen, da Samaris forsøgte at skade Klaassen.

Vi gik derfor videre til 2. knockout runde, hvor Steaua Bucharest venter.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Meer dan Voetbal
« Svar #22: 05 Apr 2015, 18:47 »



EUROPA LEAGUE 2. KNOCKOUT RUNDE, 1. KAMP
Steaua vs. Ajax

19:45 torsdag 12. marts 2015 @ Steaua, Bukarest

25' Arkadiusz Malik 0-1
58' Davy Klaassen 0-2
66' Ricardo Kishna 0-3


Jeg havde forventet at vi ville få et godt resultat på udebane mod Steaua, men jeg forventede ikke at vi skulle vinde med hele tre mål. Det startede dog allerede godt ud efter 25. minutter, hvor Malik scorede en af sine sikre kasser. I anden halvleg satte Steaua tempoet op, hvilket passede mine spillere fint. Klasseforskellen viste sig og efter kampen kunne vi juble over, at have sikret os et fremragende udgangspunkt til returopgøret hjemme på Amsterdam ArenA.

EUROPA LEAGUE 2. KNOCKOUT RUNDE, 2. KAMP
Ajax vs. Steaua

19:45 torsdag 19. marts 2015 @ Amsterdam ArenA, Amsterdam

1' Arkadiusz Malik 1-0
16' Pione Sisto 2-0
62' Richairo Zivkovic 3-0


På Amsterdam ArenA kom der aldrig spænding i opgøret. Det var som om at Steaua vidste at løbet var kørt eftersom de tabte det første opgør med tre mål på hjemmebane. Efter 25 sekunder kom de allerede bagud mod os i Amsterdam, hvilket slukkede det lille håb hos Steaua-spillerne. 16 minutter efter scorede Sisto til 2-0, hvilket gjorde kampen til en chancefattig affære, hvor der ikke blev satset stort fra nogen af holdene. I midten af anden halvleg bankede Zivkovic det sidste søm i ligkisten, da han scorede på en flot flugter til slutresultatet 3-0.

I kvartfinalen har vi trukket Inter, og kommer vi videre der fra, skal vi i semifinalen op i mod Manchester City eller Gladbach.
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Meer dan Voetbal
« Svar #23: 08 Apr 2015, 10:40 »

Thumbs Up
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

JKJ
Gæst
 
Sv: Meer dan Voetbal
« Svar #24: 17 Apr 2015, 21:44 »

Pisse fedt JKJ! Håber ikke at skuffe dig! Thumbs Up

Du skuffer nu lidt hvis du ikke kommer med mere  Peace
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Meer dan Voetbal
« Svar #25: 21 Apr 2015, 03:36 »

Det er super spændende indtil videre.. Flot layout, godt sprog og varierende updates.. Høj kvalitet - hele vejen igennem!! KUTGW Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010