home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 262 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2015
| | | | |-+  ~{35}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ville updates der var lidt mindre indholdsrige, men dækkede en hel sæson, falde i god jord?
Ja, sagtens
- 5 (50%)
Nej, det er tyndt nok allerede
- 5 (50%)
Antal Stemmer: 10

Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: ~{35}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!  (Læst 29824 gange)
BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
~{35}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« : 01 Apr 2015, 00:40 »



I tilfælde af, at man skulle være tosset nok til at være vendt tilbage til bloggen vil der her være en oversigt.


Goddag og velkommen til den nok kedeligste blog du vil komme til at kigge på i år. Kort og godt, så er jeg ikke til det der prangende værk med massere af fed grafik og længere eventyr om det ene eller andet i min blog. Det er kort og kontant og lige til, resultatsblogging.


Disclaimer: Jeg kommer under tiden til at være flabet, politisk ukorrekt og træls at have med at gøre, det må man enten finde sig i, eller blive væk!


FC Vaduz, et hold som har den interessante ulempe, at de ikke kan komme i Champions League. En skæbne de deler med alle andre hold fra Liechtenstein. Grunden er simpel, der findes ikke en hjemlig række i Liechtenstein, der er kun en pokal turnering, hvor igennem man kan opnå deltagelse i Europa League kvalifikationen. FC Vaduz spiller med i den Schweiziske Nationale Division A, sammen med hold som Basel, Young Boys, Zürich og Grashoppers. Grundet den Liechtensteinske cup, har Vaduz været fast inventar i kvalifikationen til Europa League i årevis, de har dog ikke været med helt fremme og nået gruppespillet.

Grundlagt i 1932, med hjemmebane på Liechtensteins national stadion, Rheinpark stadion.

Faciliteterne i klubben er middelmådige, dog med tilstrækkelige træningsfaciliteter, ret simpel ungdomsrekruttering og tilstrækkelig ungdomstræning.

Truppen, kort og godt, er den smal. Der er både et u18 og u21 hold, begge uden spillere, førsteholdstruppen er dog bred nok, om kvaliteten er der til at overleve, det må tiden vise, men med erfarne spillere som Peter Jehle i buret, og Franz Burgmeier som anfører, to spillere der tilsammen har lige under 200 landskampe for Liechtenstein på CV'et, så er der noget at arbejde med her.

holdets bedste spiller, er Schweiziske Florian Stahel, en solid højreback, som klubben har erhvervet på fri transfer inden min tilgang, i en alder af 29 år har han 260 kampe bag sig i den bedste Schweiziske række, hvor han tidligere har optrådt for Luzern og Zürich.

Jeg brøds mig ikke om lejesvende, og derfor bliver de 5 som der er, også sendt hjem med det samme, så derfor ingen grund til at tale om dem, andet end at det vil løse godt 3 millioner op i lønbudgettet i klubben, som i forvejen blot lyder på 15 millioner årligt, dertil kommer et generøst transferbudget, på 914,124 kroner.

Dette taget i betragtning, og med blikket på truppens værdi, vil der næppe blive købt nogle store navne i den kommende tid,  men derimod blive ryddet lidt op i truppen, i form af fyringer af spillere uden fremtid på holdet.

Sæsonforventningen er simpel: Overlev i rækken.

velkommen til min blog, om en klub, og et land, med en interessant historie. Cool

Liechtenstein funfact #1:
Sidste gang Liechtenstein havde en militærstyrke med i en krig, blev en styrke på 80 mand blev sendt ud, og 81 vendte tilbage, en østrigsk officer havde valgt at gøre dem følge. Dette var i 1860'erne, hæren blev nedlagt i 1868 af økonomiske årsager.


Der skal lige lyde en stor tak til Brodtgaard, for at have leveret banner igen i år! Thumbs Up
« Seneste Redigering: 30 Apr 2015, 18:39 af BelthazorDK » Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FC Vaduz - Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #1: 01 Apr 2015, 00:48 »

Hvis du vinder EL så er du vel i CL? (:

Ser frem til en kort og kontant blog
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: FC Vaduz - Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #2: 01 Apr 2015, 01:25 »

« Seneste Redigering: 30 Apr 2015, 18:40 af BelthazorDK » Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{1}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #3: 01 Apr 2015, 01:36 »



En klassiker, når man starter et save op, kigge på truppen. Hvem syntes man om, hvem vil man bare af med, og hvem får chancen for at overbevise en?

I tilfældet Vaduz, blev lejesvendende sendt hjem, og 2 spillere fyret på stedet, mens en håndfuld andre fik chancen i venskabskampene, til at overraske. Det viste sig allerede efter en intern venskabskamp med u21 holdet at koste 3 spillere deres levebrød, 3 helt igennem umulige præstationer fik dem fyret allerede her.

Min gennemgang af truppen afslørede en tyndt besat defensiv, navnligt venstreback kunne virkelig bruge en spiller, og derfor blev det første prioriteten af finde en mand til denne plads.
Med ansættelsen af nyt personale, blev det hurtigt oplagt at bruge deres netværk til at finde en back, han blev fundet, i Randers FC. 430,000 kroner for Adama Tamboura.

Næste handel blev en venstrebenet FC, Tomislav Puljic fra Kroatien, på fri transfer. Puljic har tidligere spillet for Luzern i Schweiz som fast mand. En stærk forsvarsspiller vi får ind her, som kan holde lidt i bolden defensivt.

3. Indkøb blev endnu en defensiv spiller. Per Krøldrup hentet på en etårig kontrakt, på fri transfer. Per er en erfaren spiller som kan hjælpe mit hold med at overleve j rækken.

Mahamadou Diarra hentes ind på fri transfer for at samle holdet, rydde op på den defensive midt, og i det hele taget booste holdet. En spiller der for overhovedet at gå med til at skifte hertil, skulle have 50% af næste salgsbeløg, samt en klausul om at kunne sælges for 0 kroner, hvilket egentlig lidt modsiger den første klausul hans agent forlangte.

Med Diarra, er jeg et økonomisk uansvarligt grisk møgdyr, for jeg er nu 600,000 over mit årlige budget, med en blot 17 mands bred trup, med blandt andet kun 2 målmænd og 1 angriber, der satses med andre ord på ikke at have for mange skader i efteråret, og så forhåbentligt have en eller to varme navne til vinter der kan skabe lidt overskud.

Liechtenstein funfact #2:
Selvom land arealet egentlig blev købt i 1719, var det først over 200 år senere, at den første prins bosatte sig i Liechtenstein, grundet Nazi Tysklands annektion af Østrig i 1938.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: FC Vaduz - Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #4: 01 Apr 2015, 01:40 »

Hvis du vinder EL så er du vel i CL? (:

Ser frem til en kort og kontant blog

Tror det vil være lidt for afslørende at udtale mig om på nuværende tidspunkt, så det må komme senere, hvis vi altså for vundet EL Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{2}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #5: 01 Apr 2015, 14:54 »



I Oktober måned, fik jeg godkendt en forøgelse af lønbudgettet, med knap 1,2 millioner årligt, det var nok til at nå ud af den negative balance, og der var sågar lidt tilovers til at smide efter en eventuelt ny spiller. Det var dog ikke førsteprioriteten at udvide truppen, det var derimod at forlænge med folk som Peter Jehle, som stod til udløb i sommeren 2015. Underskrivelse af ny kontrakt i November bød på accept om forøget lønbudget, mit krav for at skrive under. Budgettet blev øget med yderligere 1 million, og lå derefter på lidt over 17 millioner, en lille justering således at klubben har råd til at betale en sign on fee eller to, af de små hvert fald.


Europa League:
B36 blev slået over to gange i Europa League kvalifikationen, Botev (Plovdiv) slog desværre os ud i 2. runde, men det var ikke en turnering der blev satset på.


Ligaen:
Ligaen var en anden historie, vi startede ud med en 12 kamps stime, og som oprykker ville man tro det var 12 nederlag, men nej, det blev til 12 kampe uden nederlag i rækken. 25. Oktober blev det dog til første nederlag, ude mod Thun. Det blev fulgt op med et nederlag mere kampen efter mod Sion. I det hele taget blev de sidste 6 kampe i efteråret ingen succes, men en sejr over det store hold i Schweiz, Basel, i sidste runde inden ferien, lunede, og sikrede at vi overvintrede med 36 point, på førstepladsen. 5 Point foran Basel.


Pokalen:
Pokal turneringen er en spøjs lille størrelse, men det er samtidigt også den eneste vej vi har til Europæisk fodbold! vi KAN ikke kvalificere os via ligaen, og af samme grund, kan vi ikke samle koefficient point nok til nogensinde at begynde senere end 1. kvalifikationsrunde .

Der er også en anden spøjs detalje, nemlig at ungdomsholdene er med på lige fod i pokalen.
Vi starter ud i kvartfinalen hvert år, flere hold er der simpelthen ikke!, i denne sæson mødte vi vores eget U/21 hold, og vandt en 3-1 sejr "ude".


Liechtenstein funfact #3:
Liechtenstein er et af få lande i verden, med flere registrede selskaber, end indbyggere.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{3}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #6: 01 Apr 2015, 20:40 »



Et hold der overpræsterer, har den fordel at de for omtale.

Denne omtale, betød for mit Vaduz mandskab, at vores playmaker Markus Neumayr, tiltrak noget interesse fra Frankrig og Belgien. I sidste ende, blev det til en transfer til Racing Club De Lens, for 16 millioner kontant. 16 millioner, hvilket er 3 over hans værdi, og med 18 måneder tilbage af hans kontrakt, er det en kanon handel. Med et gennemsnit på 7,63 i sine 15 optrædner, med 2 mål og 7 oplæg til følge, har han været en vigtig brik for holdet. Neumayr bliver svær at erstatte, ikke mindre så fordi kun 25% bliver stillet til rådighed til nye handler.

Med viden om Neumayrs forestående skifte, skyndte jeg mig på markedet. Uden at gøre noget overilet, kiggede jeg mod Finland, og Petteri Forsell. Han er givetvis mere naturlig på en kant, men med hans egenskaber, vil han kunne spiller hvor som helst på banen og stadig være farlig.
1,45 millioner kommer han til at koste for klubben, et stort beløb, men en fuldgod erstatning for Neumayr ikke desto mindre.

Første signing derefter blev den første i en lang række af spillere som hentes på fri transfer fra sommeren 2015. Hekuran Kryeziu, fra Luzern, Schweizisk midtbanetalent på 21 år, som skal overtage fra Diarra på sigt.

Næste blev Orhan Mustafi, 24 årig angriber fra Le Mont LS, Makedonsk spiller med 4 landskampe på CV'et, en targetmans type som jeg ser frem til at arbejde med, 10 mål i 14 kampe har han scoret i Division B, og er delt topscorer der.

Kasper Povlsen, 25 årig dansk midtbanespiller fra AGF, selvom AGF lå nr. 2 i 1. Division, var det ikke nok til at holde på Povlsen, og en lille kontrakt er blevet godkendt her, hvorved vi får en stærk boldvindende midtbanespiller, som helt sikkert bliver en vigtig spiller fremover.

En anden AGF'er kommer også med Povlsen i flyveren, nemlig Andreas Laudrup, 24 årige Laudrup vil komme til at presse de nuværende kanter, og forhåbentlig spille en god håndfuld kampe.

Midtbane invasionen, og for så vidt dansker invasionen, ville ingen ende tage, da også Janus Drachmann skrev under på en kontrakt. 26 årige Drachmann, er en mentalt stærk spiller, som kan komme til at sætte sig tungt på den defensive midtbane i Vaduz, hvis han da kan slå Povlsen af.

Med 1,4 millioner på lommen, blev det også muligt at købe et par af spillerne med det samme.
Orhan Mustafi blev købt fri for 70,000 kroner, og giver en længe ventet reserve angriber i truppen. 220,000 for Drachmann samt 350,000 for Povlsen. 240,000 for Laudrup, og selvom der lige var penge til at tage Kryeziu med, så ville det bringe os i et for stort underskud på budgettet, hvor disse handler allerede havde lagt os 400,000 over det tilladte.


Eftersom målet på sigt er at være hovedsageligt Liechtensteinsk/Schweizisk, men overlevelse sportsligt og økonomisk er vigtigt for udviklingen, vil der ikke være mange screenshots til rådighed fra dette stadie.

Liechtenstein funfact #4:
Liechtenstein er det eneste land, som har Tysk som deres modersmål, som ikke ligger op mod Tysklands grænse.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: ~{4}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #7: 01 Apr 2015, 21:22 »

Må sige det er nogen fine transfer du har fået lavet dig champ Peace
Dine resultater taler vidst også lidt for sig selv kan man sige Peace

Håber du får succes med den bette klub Opstemt

Dine funfacts er prikken over i'et! Keep it up
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{4}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #8: 02 Apr 2015, 15:49 »



Jeg kan lige så godt sige det som det er, talenterne var der ikke meget ved i år. forståeligt nok med de sølle faciliteter vi har.

Ligaen:
efter knap 28. spillerunde troede jeg Basel var ude, af kapløbet, men eftersom vi selv smed point og Sion ligeså, var Basel med igen. i 32. spillerunde stjal de 1. pladsen, men da vi selv havde en kamp i underskud, mod Sion, som vi vandt, erobrede vi den tilbage. Det holdt hårdt, men i 35. spillerunde med en sejr over Arau, blev det til klubbens første mesterskab.

Et mesterskab der næppe er chance for at forsvare.

Pokalen:
Pokalen blev også vundet, og Europa League kvalifikation næste sæson blev sikret, med 7-0 sejr over Triesenberg.

Der var ikke meget at give sig til i foråret, for truppen var smal og kun enkelte var utilfredse med manglende spilletid, og det gik hurtigt over når nogen blev skadet. Et solidt forår sluttede af, og jeg må indrømme jeg var overrasket over hvor meget vi fik ud af sæsonen.

Liechtenstein funfact #5:
Vaduz er hovedstaden i Liechtenstein, men det er faktisk byen Schaan der er den største, med et par hundrede indbyggere flere.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{5}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #9: 03 Apr 2015, 04:09 »



Med et mesterskab i bagagen, skulle vi prøve at slippe ud af sommervinduet uden at miste for meget kvalitet. Budgettet var klart, der var ikke råd til det store, blot 3 millioner yderligere til lønninger, og med en spiller på vej ind i forvejen til de fleste blev det begrænset.

Hurtigt salg af Adama Tamboura til Basel for 6,5 millioner lunede, men kun 10% til handler, og fyringer af Orhan Kustafi som var utilfreds, samt Franz Burgmeier og Philip Muntwiler fordi de begge var i den situation at deres  kontrakter udløb sommeren 16 og ikke stod til meget spilletid, men begge ville have mere, så derfor blev det til fyringer. Nick Von Niederhäusern og Per Krøldrups kontrakter løb ud sommeren 15 og de fik ikke forlænget.

Angriberen Nico Abegglen scorede 19 mål i 34 kampe, og tiltrak interesse fra Norge, Rusland og Belgien. Han endte med at smutte til Viking for 15 millioner.


Af handler ind blev en angriber hurtigt nødvendigt, og Marco Ramkilde havde en ubeskyttet kontrakt i Aab, som kun havde formået en 6. plads i Superligaen, og derfor blev han hevet ind som rotationsspiller.

Matías Malvino fra Lugano bliver hentet ind som direkte erstatning for Per Krøldrup

Og grundet interesse for min person fra flere klubber, fik jeg et større budget for at skrive under på en ny aftale, og stoppe mine forbindelser til andre klubber. Hvorefter det tog fart.

Pascal Schürpf blev solgt for 18 millioner til FCK, foran Brügge som også var ude med nogle følere på ham.

Alan fialho fra Fluminense blev købt for 182k, for at forstærke forsvaret, men den helt store handel, blev Lukas Hejda, for 12 millioner hentet i Viktoria Plzen, bundsolid forsvarsspiller, med en fysik i topklasse.

Jamie MacDonald blev hentet på fri transfer i Falkirk, hvilket betød at vi havde en stærkere 1. keeper til den nye sæson.

Gideon Baah blev hentet i HJK i Finland for 1,75 millioner til venstrebacken hvor han ligner en stjernespiller.

Til sidst, blev Deivydas Matulevicius overtalt til at tage en 2 årig kontrakt her, så han kommer ind på en fri transfer og forstærker et meget tyndt besat Angreb.

Et solidt vindue, og en god håndfuld spillere

Liechtenstein funfact #6:
Landets vestlige grænse mod Schweiz, følges med Rhinen, som kommer ind i syd og daffer videre i nord.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{6}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #10: 03 Apr 2015, 21:52 »



Eftersom vi vandt ligaen og pokalen havde vi store forventninger til den nye sæson. Og for at hoppe direkte ud i det, startede vi ud med at trække Metalurg Skopje i Europa League. En ude sejr og en uafgjort hjemmekamp, var nok til at sikre videre deltagelse i turneringen. I 2. kvalifikations runde, trak vi Brøndby IF, en følelsesladet kamp, specielt fordi det jo er min egen favoritklub, og det gjorde ondt at sætte kampinstruktionerne, med tanke på at en af dem ville gå ud på at prøve at tackle Daniel Agger hårdt. 2-2 i Brøndby og jeg troede faktisk på resultatet, i returen blev det dog tydeligt at Daniel Agger stadig er en farlig herre. Selvom vi småskadede ham, scorede han to mål og sikrede Brøndby en 3-1 sejr i Vaduz.

Ude af turneringen, men med god erfaring, som vi håber på at kunne omsætte til gruppespil om et par sæsoner.

I ligaen startede vi ud med en sejr, men røg så ind i en længere periode med svingende resultater, det blev dog stabiliseret omkring september, desværre grundet skader, et lille formdyk sidst i perioden, hvilket gjorde at vi endte med at overvintre på 2. pladsen, med 33 point, i en utroligt tæt topstrid. Basel med 34, Young Boys med 32, Grasshoppers og Aarau med 29 hver, halvdelen af ligaen inden for 2 kampes afstand.


Liechtenstein funfact #7:
Liechtensteins flag består af 2 horisontale linjer, i blåt og rødt (blåt øverst), med en hertugkrone i guld i det blå felt, mod venstre. Kronen var dog først med fra 1937, da man under OL i 1936 erfarede at flaget var identisk med Haitis flag.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{8}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #11: 04 Apr 2015, 15:14 »



Endnu et vindue og endnu engang blev der brug for at være kreativ.

Første aktion blev at tilbyde Steven Lang væk, for 40 millioner da han gerne ville videre, og det gav pote, næsten da. Stoke bød 32 millioner kontant, mod et par klubber som bød i 20'erne over tid, alle pånær Stoke blev afvist, og 32 millioner rullede ind fra Championship klubben, hvor både Andreas Cornelius, Mikael Ishak og Johan Larsson spillede.

Manuel Sutter smuttede til Basel, for 30 millioner, eller nærmere for 4 millioner kontant, 12 over 2 år og mulighed for at stige til 30, ved 20 ligakampe.

Ind blev der også til nogle spillere.

En ung keeper som Stoke havde frigivet i sommers, Mark Clay, ikke noget prangende talent, men dog interessant nok til at han får en 2 årig kontrakt.

Rainford Kalaba fra TP Mazembe, fri transfer, ny playmaker som giver plads til at bruge Forsell på kanten, og med to afgange på kanten i Lang og Sutter, er det tiltrænkt. Kalaba er en erfaren playmaker.

Haris Tabakovic, 7,5 millioner kroner for en ung angriber fra Young Boys. Han bliver fulgt til klubben af Florent Hadergjonaj, også hentet til 7,5 millioner i Young Boys, talentfuld højreback.

Nathan Lopes, ung Schweisisk keeper fra Luzern, håbet er at han på sigt kan spille sig op til at blive en af de 3 førsteholdskeepere med tiden.

På vinduets sidste dag, blev Sandro Wieser, et stort talent i Liechtenstein, hentet til klubben for 131,000 kroner, fra Hoffenheim. Wieser er en stærk felt til felt spiller, og han vil forhåbentlig blande sig i kampen om en startplads med det samme.


Liechtenstein funfact #8:
I 1993 blev Mario Frick (ikke den samme Mario Frick som spillede på landsholdet, og i flere italienske klubber!), valgt ind som premier minister i en alder af blot 28 år, hvilket gjorde ham til verdens yngste statsleder.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: ~{8}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #12: 06 Apr 2015, 11:42 »

Imponerende resultater, at du allerede formår at vinde ligaen i første sæson!

Synes det er en utrolig spændende historie med det lille land og elsker de små 'funfacts'
Det er noget af et vildt scoop med Marco Ramkild, som du har anskaffet dig, det tegner til at blive godt. Jeg følger med!
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{8}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #13: 07 Apr 2015, 14:13 »



Forårssæsonen bød på et krav om sejr i pokalturneringen.

Eschen/Mauren blev slået 3-0, og Balzers blev slået 4-1 i finalen, hvilket sikrede Europæisk fodbold til 2016/17 sæsonen.

En håbløs sæsonstart, med 4 nederlag, kostede dyrt, og gav et forspring til Basel som det senere viste sig, var umuligt at hente igen. Selvom vi herefter kun smed point en gang i en uafgort, blev det aldrig nok til at hente Basel.

Med 73 point, tager vi 2. pladsen, og Basel vinder med 77 point fuldt fortjent rækken, de har 33 mål bedre målscore, og har scoret 34 mål mere end os.

Der er ikke andet at gøre end at evaluere truppen, og arbejde stærkere næste år, men vi kommer tilbage.

En ny kontrakt blev det dog alligevel til, og derfor flyver vi hurtigt mod sommerens vindue, hvor det ligner en afgang til flere spillere, Diarra går eksempelvis på pension, mens Stahel vil væk og har kontrakt udløb. Der skal findes nye spillere, og pengene er som altid små.

Liechtenstein funfact #9:
Man kan til enhver tid sende en mail til turistbureauet i Liechtenstein som findes her, og de sender en stor konvolut med det du efterspørger. Kort, postkort/billeder af diverse bygninger eller landsholdet klarer de sagtens.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: ~{9}~FC Vaduz ~ Et Liechtensteinsk Eventyr!
« Svar #14: 08 Apr 2015, 21:01 »




Med kun en anden plads i ligaen i 2. sæson, stod det klart at vi skulle af med noget dødvægt, og genfinde os selv. Dette betød også at nogle spillere som jeg gerne ville beholde, skulle sælges fordi der var interesse for dem, for at skabe overskud.

Første aktion var at forlænge med Stahel, der efter en god afslutning på sæsonen, og manglende interesse udefra, gik med til at lave en to-årig kontrakt, taget hans alder på 31 i betragtning bliver det nok sidste gang jeg forlænger med ham, og eftersom hans arvtager blev hentet i vinters, er han nu kun rotationsspiller.

Et par spillere blev frigivet grundet kontraktudløb, Puljic, Diarra (pension), samt 3 jeg havde fra start som ikke er værd at forlænge med.

Lad os starte ud med handlerne, første skridt Janus Drachmann. Janus blev solgt til BATE for 10 millioner kontant, en fantastisk pris for en spiller som kun har ageret rotationsspiller i sæsonen.

Lukas Hejda blev købt sidste sommer, og jeg vidste på forhånd han var for stor til klubben, og med den interesse der var for ham, både fra Frankrig, England og Italien, var det ingen overraskelse at han skulle videre. 46 millioner kontant giver Swansea for ham, samt 15% af næste salg, og yderligere 15 millioner efter 10 landskampe. Fantastisk pris for en fantastisk spiller.

Alan Fialho skifter til Lech for 500,000 kroner, grundet utilfredshed med manglende spilletid.

Deivydas Matulevicius skifter til Young Boys for 25 millioner, og kan se frem til at spille for træner Zinedine Zindane. Samtidigt kan vi i Vaduz se frem til at få 12,5 millioner yderligere til handler.

Rainford Kalaba, Bursaspor 4,5 millioner. Kalaba var skadesplaget i foråret og det blev aldrig rigtigt relevant at holde ham i klubben, fordi han ikke spillede sig på holdet efter sine skader og kun lunede på bænken.

Ind kom der en stribe spillere!

Sondre Rossbach, 9 millioner fra Odd, klassekeeper
David Fällman, 4,25 millioner fra Kalmar FF, forsvarsspiller.
Sonni Nattestad, 14 millioner, FC Midtjylland, forsvarsprofil.
Luca Zuffi, 3 millioner, Basel, rotations midtbanespiller.
Rasmus Thelander, Crystal Palace, 25 millioner, forsvarsprofil.
David Simão, fri transfer, playmaker.
Jay Dasilva, fri transfer, backup venstreback.
Edin Visca, fri transfer, kantspiller.

Samt to regens:
Senis Zahiu, fri transfer, talentfuld angriber.
Nicky Mamsen, fri transfer, talentfuld forsvarsspiller.

Klubbens økonomi står og falder med salg. Der er ikke de sædvanlige indtægter som en champions league deltagende klub har, og det mærkes på økonomien.

Liechtenstein funfact #10:
Liechtenstein er godt og vel 160 kvadratkilometer stort, til sammenligning er Møn 218, Læse 112, Samsø 112 og Amager 96.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010