home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 436 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Grande Milano! Il Rossoneri - I diavoli da Milano #39
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Grande Milano! Il Rossoneri - I diavoli da Milano #39  (Læst 65415 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Life is like a box of chocolate - #15
« Svar #30: 27 Feb 2015, 08:18 »

Ruinerne efter klublegenden


Filippo Inzaghis gøren og laden på transfermarkedet er alt andet end imponerende! Han har simpelthen ikke haft nogen form for ide om hvad han ville, og derfor sidder jeg nu tilbage med en trup hvor der ved første øjekast ihvertfald mangler en ordentlig back og med alt for mange ældre spillere.

Eneste indkøb i første sæson har været Fernando Gago som spilfordeler - ganske vidst var han billig, men det er bare ikke denne slags spiller klubben har brug for efter min mening - i øvrigt er han nu langtidsskadet. Derudover har han sendt Essien og Bonera på fri transfer - ældre spillere ganske vidst, men specielt Essien har jeg altid været meget begejstret for, og hans afsked bevirker ydermere at der kun er Nigel de Jong og Nocerino i truppen som er deciderede og ordentlige opryddere på midtbanen, hvor specielt sidstnævnte er langt under den standard jeg søger. Heldigvis er jeg blevet ansat på et tidspunkt hvor Andrea Poli fortsat er delejet af klubben, så jeg håber at kunne købe ham fri - havde Inzaghi stået for forhandlingerne af dette er jeg sikker på at han med hans tydeligt begrænsede transferevner havde sendt Poli retur til Sampdoria!

Derudover har Inzaghi, som sidste ugerning, valgt at sælge Abate til Tottenham for snoldede 30 millioner kroner, dog med en klausul på 7 millioner efter 50 kampe, men alligevel.. Dette betyder at der i truppen kun er de Sciglio på højreback, samt Didac Vila og Albertazzi på venstreback, og med de formationer jeg gerne vil spille, dur Albertazzi simpelthen ikke, så det efterlader mig på nuværende tidspunkt kun med én spiller til hver back. Hvordan de sidste år klarede sig i forsvaret, er mig en gåde, men det skal der rettes op på, så jeg skal igang med at lede efter spillere til disse pladser, alternativt omskole nuværende spillere i truppen.


Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #16
« Svar #31: 28 Feb 2015, 11:00 »

Formationer og taktiske overvejelser


Jeg har altid været af den overbevisning at en angriber ikke er nok hvis man gerne vil score mål og vinde kampe. Som regel betyder det en stor og en lille angriber der kan supplere hinanden med de facetter af spillet de hver især kan bidrage med. Dette vil jeg forsøge at gå lidt væk fra, af flere årsager.

1. Italien er ikke ligefrem kendt for store stærke targetmænd (med undtagelse af Luca Toni)
2. AC Milan har aldrig haft ry for at spille med lange bolde, hvilket jeg tænker at en targetman er ideel til.
3. jeg ønsker at spille flot, flydende og underholdende spil, med dybe stikninger og en masse spil
4. Der er ikke spillere nok med kvalitet i truppen til at spille med flere angribere

Dernæst overvejede jeg kraftigt hvor mange forsvarsspillere der var nødvendige. I Italien ser man tit at klubberne spiller med tre stoppere og så et par disciplinerede spillere på midtbanen til at trække ned og forsvare. Men hvis jeg spiller med tre centrale forsvarsspillere bliver jeg nødt til at ofre en plads længere fremme, og det er jeg ikke villig til.

På baggrund af ovenstående er jeg kommet frem til tre taktikker, som i første omgang vil være dem jeg bruger. For alle tre taktikker er det gennemgående at holdinstrukserne vil være højt pres, at spille bolden frem istedet for lange afleveringer og skud udefra, samt overlap fra backs. I første omgang er der ingen spillerinstrukser, men som tiden går, kan det godt tænkes at det er noget jeg vil kigge mere på. Med hensyn til spillerudvælgelsen kommer dette i de kommende updates.

Taktik A:
Som citatet om Lamborghini, så er det nytænkning og forandring der er i højsædet, hvilket i første omgang betyder en taktik uden angribere overhovedet, men derimod nogle offensive midtbanespillere som er gode til at komme frem og afslutte.
Jeg har lavet denne taktik i håb om at et par indvendige angribere og en elegantier kan sørge for at målene nok skal komme på trods af den manglende angriber på toppen, samt at der defensivt ikke er problemer med at lukke af.

Jeg har planer om at spille med to centrale midtbanespillere som kan arbejde både frem og tilbage og så have fire spillere der udelukkende kigger fremad i banen. Dette vil formentlig betyde pres på midtbanen, men med seks spillere defensivt, burde der være belæg for at kunne spille på denne måde.

Når der nu ikke decideret er nogen angriber, er det vigtigt at de tre forreste kan tilspille sig chancer og afslutte fornuftigt. Måden jeg ønsker dette skal foregå på er ved hjælp af en trequartista-/elegantier type, som skal ligge og støbe de rette bolde til de to øvrige spillere. Disse to skal være dybdeløbere og altså derfor have blik for spillet og fart i støvlerne, således det er muligt at løbe fra ethvert forsvar. Samtidigt dur det ikke at de har teknik som Dennis Rommedahl, da det er mere held end forstand at han nogensinde er blevet professionel fodboldspiller efter min mening. De skal kunne ramme en medspiller og målet ikke mindst!

Til at assistere disse tre spillere skal der lige bag dem ligge en playmaker (hvilken rolle det bliver i er jeg fortsat i tvivl om), som skal være medvirkende til det fremadrettede spil.

Det ender altså med at være en form for 4-3-3 rent visuelt ihvertfald, men i mine øjne mere en 4-4-2 eller 4-2-4 opstilling.

Taktik B:
Denne taktik er lidt mere traditionel, og flere kan nikke genkendende til den. Det er da også en af de formationer der er brugt allermest de seneste år, blandt andet praktiseret af Barcelona. Jeg er dog ikke meget for at blive sat i sammenligning med lige netop denne klub, da jeg er meget lidt imponeret af den måde de spiller på. Alt det med at spille på tværs og tværs og tværs, for at spille Messi så han kan score, er for mig kedeligt at se på at trættende at høre om.

Dog har det altid været den måde jeg stillede mine hold på i FM og da jeg var ungdomstræner i mine yngre dage længe før Pep fik praktiseret noget lignende i Spanien, hvorfor jeg føler at denne skal have lov til at blive set af omverdenen. Jeg vil dog lave ændringer således at den ikke kommer til at blive kedelig at se på, og dette skal gøres med det høje pres, direkte spil, og masser af afslutninger (jeg ved dette er stik imod tidligere skrevne holdinstrukser, men det er altså hvad der sker med denne opstilling, med de tidligere nævnte instrukser sat på).

Jeg har i første omgang valgt at have en decideret defensiv midtbanespiller til at ligge og bryde bolde foran forsvarskæden, og være stedfortræder for backsene når disse går med frem. Her er der også en enkelt angriber på toppen med to indvendige angribere på kanterne til at ligge og løbe dybt omkring frontangriberen. På midtbanen er det to playmakertyper der skal bruges, men begge i supportrollen så der er folk nok på midten. Dette giver en midtbanespiller mere end den forrige opstilling, men til gengæld en spiller mere med i det fremadrettede spil.

Denne opstilling kan beskrives som en 4-1-2-2-1, 4-5-1 eller 4-3-3 alt efter hvordan man stiller op, men jeg er tilhænger af at kalde den en 4-3-3, en formation jeg i øvrigt er meget glad for hvis spillerne er til det - dette ses specielt også i taktik C.

Taktik C:
Dette er min defensivt mest modige taktik, som jeg forsigtigt skal introducere, da jeg godt kan være urolig for om den er liiiidt for offensiv til at det kan blive godt rent defensivt.
 
Det er som sådan "bare" en 4-3-3 med offensive backs, men der er ikke nogen opryder på midtbanen til at dække af for backs, så det er vigtigt at have disciplinerede spillere på midtbanen, da jeg har valgt af have hele tre playmakere i denne opstilling. Jeg forventer at denne primært vil blive brugt mod lavere rangerende hold, der formentlig ikke kommer til at have bolden ret meget.

Helt fremme vil jeg have tre typer lig eksempelvis Carlos Tevez, Falcao (i hans gode perioder) og Neymar. Hurtige spillere, der kan holde i bolden, spille sammen og score mål på samlebånd - altså bliver der ikke plads til hverken targetmænd eller kantspillere. Der bliver formentlig tale om to eller tre dybdeliggende angribere eller falske 9'ere i supportroller, således at de seks forreste kommer til at aggere meget sammenhængende.

Jeg er lidt spændt på om sidstnævnte kommer til at fungere, eller om det er for voldsomt kun at have to deciderede forsvarsspillere. Det skal ihvertfald testes inden jeg stopper brugen af den opstilling.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #17
« Svar #32: 01 Mar 2015, 11:20 »

Nuværende opstilling - Målmand og forsvar


Det er tid til det overordnede billede på hvordan holdet ser ud ved min ankomst. Herefter følger en længere gennemgang, som klarlægger nogle af de ting jeg går og tænker omkring holdets nuværende situation, og hvor jeg føler der skal gøres noget.

Målmand: #1: Diego Lopez - Christian Abbiati, Gabriel
Vores førstemålmand er som sådan en forholdsvis dygtig keeper, som kun har det ene problem at han er ved at være nået lidt op i alderen, og som sådan får problemer i forhold til den nye kurs jeg ønsker at klubben skal følge fremover. Han er dog et klart bedre alternativ til målmandsposten end (MEGET) aldrende men loyale Abbiati, som dog får lov at blive i klubben til han skal pensioneres, da han ikke er mange kroner værd efterhånden. Derudover er Gabriel eneste alternativ til Diego Lopez, og han er egentlig fornuftig, hvis han havde spillet i Empoli, men i AC Milan bliver han aldrig førstekeeper.

Jeg satser meget på at der er en eller to potentielt gode, unge og billige målmænd derude et sted, som kan overtage efter Diego Lopez om et år eller to, hvor han ikke får lov til at blive i klubben længere. Desvære er der ikke noget lysende talent i klubben, hvorfor jeg kun kan håbe at lokke andre klubbers spillere til - og allerede nu har jeg et par stykker i kikkerten, men mere om det senere.

Højreback: #2: De Sciglio - Christian Zapata
Der er reelt kun én spiller i truppen der kan spille denne plads som jeg gerne ser den bliver spillet, og det er de Sciglio. Jeg er til wingbacks der kan bidrage fremadrettet, hvilket betyder god form og løbevillighed. Christian Zapata kan lidt af dette, men han er tiltænkt en rolle i midterforsvaret, hvor der VIRKELIG trænger til foryngelse og han er en af de yngste stoppere der er i klubben af kvalitet. Heldigvis er de Sciglio verdensklasse, så det er ikke kvaliteten der mangler, men derimod aflastningen af ham i de kampe der ikke kræver de vigtigste spillere. Han er helt sikkert en af dem truppen skal bygges på, hvorfor jeg med det samme har gjort ham til vicekaptajn.

Også her må jeg ud at søge efter en spiller der kan bidrage til truppen, men som kan acceptere at være det klare andetvalg på pladsen.

Venstreback: #3 Didac Vila - Michelangelo Albertazzi, Krisztian Tamás
Dette er en plads jeg er meget presset på, da jeg ikke mener at have nogen spiller der kan spille denne plads med nok kvalitet i forhold til hvad jeg ønsker. I første omgang skal Didac Vila spille den, men jeg har bestemt planer om at finde en anden til denne plads - måske klubbens egne store talent Andres Llamas, men han mangler fortsat noget, så han bliver lejet ud en sæson, hvis jeg kan finde en fornuftig klub at gøre dette til. Albertazzi er en god mellemting, der hverken er prangende centralt eller på en back, men som backup spiller er han OK indtil videre. Tamás skal sælges hurtigst muligt, da han ikke engang kommer i nærheden af kvalitet der kan bruges på andetholdet!

Midterforsvar: #4 og #5 Christian Zapata, Adil Rami - Phillipe Mexés, Alex
Af ovenstående fire vil jeg gerne af med ihvertfald de tre, da de er eller nærmer sig de 30 år og jeg ikke føler de er deres løn værd mere. Eneste spiller jeg ønsker at holde på i de næste par år er Christian Zapata, der med sine 27 år, fortsat kan bruges. Mexés er en spiller jeg selv altid har set op til, men hans tid i klubben bør være ved at være slut, så kan jeg finde en køber, så ryger han afsted. Adil Rami blev årets spiller i klubben i den netop afsluttede sæson, men for mig siger det mere om situationen klubben er i, at det er en forsvarsspiller der bliver kåret til dette. Jeg vil spille offensiv fodbold, og altså kan jeg ikke dvæle ved at han fik denne kåring, og når han så iøvrigt bliver 30 næste gang, føler jeg mig nødsaget til at sælge ham.
Alex har sine bedste dage bag sig, og han er derfor ligeledes på vej ud.

Det er vigtigt at jeg får fundet et par dygtige forsvarsspillere som kan gå direkte ind på holdet, hvilket også betyder at jeg her SKAL have penge op af lommen, omend forsøge at finde nogle røverkøb.


Disse spillere bliver konsekvent brugt i en firebackkæde som illustreret i tidligere indlæg, hvorfor der ikke vil være den store udskiftning på disse pladser.
« Seneste Redigering: 02 Mar 2015, 08:16 af Broen05 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #18
« Svar #33: 02 Mar 2015, 08:15 »

Nuværende opstilling - Midtbane


Defensiv midtbane: #6 Nigel de Jong - Antonio Nocerino, Sulley Muntari
Alt efter hvilken opstilling jeg vælger at bruge vil der være behov for en eller to spillere af denne type, og der er jeg bare ikke tilfreds med kun at have Nigel de Jong som kvalitetsmæssig god nok kandidat - han bliver anfører, da jeg har brug for den hårdtslående type på banen til at styre holdet som en anden Roy Keane (ad. KONGEN!). Nocerino er ikke god nok i mine øjne og nærmer sig i øvrigt en alder der ikke kan bruges på mit hold, hvilket også er aktuelt for Sulley, så her søger jeg virkelig en mulighed for at styrke truppen. Heldigvis er det også en position Andrea Poli kan dække med lidt tilvænning, så derfor har jeg valgt at byde på den anden halvdel af denne spillers kontrakt, som på nuværende tidspunkt ligger hos Sampdoria. Om de så byder højere end de 12 millioner kroner jeg har budt på ham (halvdelen af hans værdi), kan jeg så frygte lidt.

Central midtbane: #7 og #8 Keisuke Honda, Andrea Poli - Riccardo Montolivo, Fernando Gago
Gældende for denne position er der udover aldersproblematikke n med Montolivo, ligeledes problemer med kvalitet. Førnævnte Montolivo er en dygtig fodboldspiller, men altså ikke nok til at jeg vil holde på ham. Honda er efter min mening den med bedst teknik og blik for spillet, hvorfor det er ham jeg føler for at beholde. Derudover har han et fremragende frispark jeg satser på at kunne udnytte, indtil jeg finder en spiller med mere overordnet kvalitet. Fernando Gago er bare et fejlkøb i mine øjne og et resultat af en manager der ikke anede hvad han lavede, så han får pænt lov at forlade klubben igen, så snart han er skadesfri!

På de tre centrale midtbanepladser er det i første omgang vigtigt at vi får nogle spillere ind til at være backup hvis de spillere jeg ønsker at bruge skulle have behov for en pause. Dernæst skal jeg have set på at forstærke kvaliteten, samt forynge denne kæde lidt, da specielt Nigel de Jong ikke holder i fem år endnu, og jeg gerne vil have kørt en ny spiller ind på holdet stille og roligt.

Jeg har flere spillere i kikkerten, blandt andet et par stykker der endnu ikke har fået kontrakt fra 1. juli af, hverken i deres nuværende klub eller i andre, så jeg vil helt sikkert blive meget aktiv i den kommende måned på dette marked i forhold til at jeg lige er kommet til. Om det så udmynter sig i kontraktforhandling er og underskrifter må tiden jo så vise.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #19
« Svar #34: 03 Mar 2015, 08:14 »

Nuværende opstilling - Angribere


Højrekant/angriber: #11 Giacomo Bonaventura - M'baye Niang, Riccardo Saponara, Simone Verdi
Det er nok denne plads jeg er bedst dækket ind på, og med mange dygtige og unge spillere der både kan spille i højre og venstre side, vil der blive lidt kamp om pladserne her, og jeg vil formentlig ikke bruge så meget af mit fokus her. Bonaventura er en komplet midtbanespiller i mine øjne, der både kan spille på kanterne og i midten både centralt og offensivt, men jeg ser ham absolut bedst på en kant, hvorfor det er her jeg vælger at placere ham. Mange vil argumentere for at Niang skal have chancen, men jeg mener han mangler et års udvikling eller to, hvorfor jeg stærkt overvejer at leje ham ud til sommer. Saponara har jeg lidt fidus til godt kan blive en fremragende spiller i fremtiden, og med den rette vejledning og nok kampe, vil han helt sikkert ikke skuffe mig. Verdi er niveauet lige under Saponara, men kan blive en god breddespiller.

Venstrekant/angriber: #10 Stephan El Shaarawy - Jerémy Menez, Valter Birsa, Robinho
Her huserer kongen af Milano - El Shaarawy er tilskuernes favorit, og er selvfølgelig selvskrevet til at spille når han er klar - han starter dog lige med at være langtidsskadet, hvorfor Menez må forventes at spille denne plads det næste halve år. Jeg er dog lidt bange for at han snart forlader klubben, da han er utilfreds med klubben der underpræsterer, manglende førsteholdsfodbold, og ikke kan lide Nigel de Jong, hvorfor jeg kan se mig nødsaget til at skille mig af med ham. Han er da heller ikke helt ung mere, og jeg har bedre erstatninger i truppen når disse er skadesfri, hvorfor jeg nok heller ikke ser det store problem i dette.

Jeg forventer ikke at købe så mange spillere til disse to pladser, men derimod vil jeg rigtig gerne skille mig af med både Birsa og Robinho, da det simpelthen er for gamle, for ringe, for sløve og for dyre, så de har ingen fremtid i klubben under min ledelse. Så er det store spørgsmål så bare om der er nogen klubber der ikke har fundet ud af dette endnu...

Offensiv midtbane/central angriber: #9 Keisuke Honda - Hachim Mastour, Robinho/Giampaolo Pazzini - Alessandro Matri
Denne position er en blanding af to, hvorfor det er to forskellige typer spillere der i spil her. Dette kommer også som resultat af at der ikke er nok angribere i truppen til at spille som jeg gerne vil. Matri er for ringe, og Pazzini er ved at være for gammel, så de vil formentlig begge være historie i klubben inden længe. Derfor har jeg nok også en ide om at det bliver uden angriber det første stykke tid, indtil jeg finder de helt rigtige angribere til truppen. Mastour er tiltænkt en rolle som fremtidig spilstyrer på holdet, men som 17-årig er det for tidligt at lade ham gå direkte ind på holdet, hvorfor det nok bliver en ny spiller eller Honda der må op og spille denne position.

Der er ingen tvivl om at jeg meget gerne vil styrke angriberpladsen væsentligt, gerne med tre fire af slagsen, således der er mulighed for at spille med tre angribere ind imellem. Jeg er klar over Menez og El Shaarawy har evner fremadrettet også, men derfor søger jeg fortsat backupspillere for disse, og en ægte goalgetter, da jeg ikke ser klubben have dette på nuværende tidspunkt. Også her har jeg et par spillere i kikkerten, men der er allerede åbenlys konkurrence, så det bliver spændende at se om jeg kan få held til at lokke en eller dem begge til Milano.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #20
« Svar #35: 04 Mar 2015, 08:38 »

Første transfers er i hus!


"Du sidder her ved siden af dine nyindkøb. Er du tilfreds med de signings du har lavet indtil videre og kan vi forvente flere indkøb af denne type?"

Jeg må sige at jeg for Frederiks vedkommende ser handlen som en fremtidssikring på målmandsposten. Jeg har et indgående kendskab til ham, da vi begge kommer fra Horsens, så jeg er meget tilfreds med at have købt en spiller af den potentielle kvalitet til ganske få penge.

Med hensyn til Andreas Cornelius er det vigtigt at han får ro til at føle sig tryg i de nye omgivelser, da vi allerede har set hvordan det gik ham i Cardiff, og for alt i verden skal vi undgå at dette sker igen. Han er tiltænkt en øjeblikkelig rolle på holdet så snart han føler sig hjemme, da han åbenlyst er en god spiller, der bare skal have selvtilliden, hvorefter han helt sikkert kommer til at sparke alt ind!

Alexander Scholz er hentet ind som gardering i stedet for nogle af de aldrende spillere vi på nuværende tidspunkt forsøger at komme af med. Der er som sådan ikke tiltænkt ham en markant rolle på holdet, men hvis han viser at han er dygtig nok, vil han selvfølgelig få kampe.


"Der er mange der vil sætte spørgsmålstegn ved at du har valgt at købe tre danskere, da det ikke vurderes at de har den fornødne kvalitet til at styrke et AC Milan-hold i den nuværende form. De mener bare det er for at du har nogen du kan snakke dansk med. Hvad har du at sige til dem?"

Først og fremmest har jeg ikke købt disse to spillere fordi de er danske, men fordi de er relativt billige i forhold til spillere fra Italien af samme kvalitet. At man i en professionel verden som fodbold i Serie A er, kan foreslå at det skulle være på grund af trænerens tryghed må bunde i en eller anden form for usikkerhed hos de personer der måtte foreslå dette. Det har absolut intet på sig.

"Du har valgt at hente to spillere, der sidste år tørnede ud for Juventus med blandet succes. Tror du ikke fansene vil være utilfredse over at du henter spillere fra en af rivalerne?"

At de har spillet for Juventus er i sagens natur ligegyldig. Jeg har hentet dem fordi de er gode fodboldspillere der kan bidrage til truppen på den ene eller anden måde. Roberto Pereyra var jo ejet af Udinese der ikke kunne få ham til at forlænge hans kontrakt, så han var jo ikke reel Juve-spiller. Vi står og mangler en mand til midtbanen, og han passer perfekt ind i den spillestil jeg vil praktisere med offensivt spil ved jorden. Nicola Leali er et af Italiens største målmandstalenter, og en spiller som har stået i skyggen af Buffon, som i øvrigt fortsat er fremragende, hvorfor jeg godt forstår Leali har ønsket et skifte. Jeg ser det som et kæmpe skulderklap til klubben, at vi har tiltrukket en spiller af denne kaliber.

Gældende for dem begge to er det mig et under at ingen klubber endnu havde skrevet kontrakter med disse to spillere, som helt sikkert kommer til at have enorm succes i fremtiden.


"Du har nu hentet fem spillere på den første dag af transfervinduet. Betyder det at du er færdig på transfermarkedet allerede inden det reelt er begyndt?"

Nej absolut ikke. Desværre er det sådan i professionel fodbold at folk bliver ældre og mister gnisten og lysten og det er også sket ved mange af vores spillere, hvorfor jeg forventer en stor udskilning i truppen hen over sommeren. Jeg forventer som minimum fire-fem spillere mere ind i truppen, og vel omkring en 10 stykker der må den anden vej, dels for at finansiere indkøbene, dels for at sende de pågældende spillere videre til en klub der værdsætter deres evner mere end vi gør på nuværende tidspunkt.

"Har du allerede nu flere handler kørende, eller vil der gå lidt tid før vi ser mere til AC Milan på transfermarkedet?"

Jeg vil ikke gå ud og røbe hvad der skal ske andet end at vi har handler undervejs, og I formentlig vil høre mere om dette snarest muligt. Vi har intentioner om at hente en klassespiller eller to, der kan styrke holdet fra dag 1, og det skal vi nok få til at lykkes.

Rygterne siger at der er flere danskere på vej til klubben, samt at man skulle være undervejs med forhandlinger om en stadig unavngiven spiller fra Manchester United til et trecifret millionbeløb, men endnu har det ikke været muligt at bekræfte dette. Derudover skulle der være kontakt med Celtic om at købe et af deres største stjernefrø, men heller ikke her er der nogen form for kommentarer.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #20
« Svar #36: 04 Mar 2015, 12:50 »

Det er sgu rigtigt godt Smiley.... Bliver spændende om de tre danskere kan gøre sig gældende med tiden Smiley
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #21
« Svar #37: 05 Mar 2015, 08:36 »

Il generale


Alle de der officielle møder og konferencer, hvor man er tvunget til at være midtpunkt er ikke lige mig. Jeg har altid hellere ville arbejde i det skjulte, fremfor at være den der fik al rampelyset, hvilket er lidt underligt, taget i betragtning af at jeg ser managere som Sir Alex og José Mourinho (før andet ophold i Chelsea) som værende nogle af de absolut dygtigste i verden til at håndtere den slags, og virkelig nogen jeg ser meget op til.

Jeg kan dog godt se at det er nødvendigt for mig at være frontfigur i en klub som AC Milan, da der virkelig er behov for en karakteristisk leder, og en ny klublegende, specielt efter man ikke ønskede at beholde Paolo Maldini i klubben, hvilket jeg stiller mig noget uforstående overfor. Om nogen er han da manden der kender klubben ud og ind, men det er selvfølgelig i sidste ende klubledelsens valg.


Paolo kommer nu stadig forbi og kigger til træning, og jeg har da også haft fornøjelsen af at snakke lidt med ham. Han virker til at være en rigtig sympatisk fyr, med begge ben på jorden, og måske bare i bund og grund den ydmyge fyr som klubben godt kunne have brug for. Desværre har afslaget fra klubben taget hårdt på ham, og han er på nuværende tidspunkt ikke i humør til at være træner, hvilket jeg har fuld forståelse for. Det hindrer ham dog ikke i at nyde en god flaske rødvin med undertegnede ind imellem, hvor vi ofte får vendt verdenssituationen!

Jeg har mange ting at lære i forhold til hvordan man opfører sig i en storklub som AC Milan, og der kan jeg helt sikkert bruge de tips og tricks som Paolo har tillært sig i hans lange karriere. Jeg ville også være den første til at ringe til ham den dag han fandt ud af at han ville være involveret i fodbold igen, men jeg har dog min tvivl om det nogensinde kommer til at ske. Det er nemlig sådan at han virker noget bitter når talen går på AC Milan, på trods af hans gloværdige karriere i klubben, men det kan også være det bare er fordi det er nyt og effekten ikke helt er aftaget endnu.

Én ting er ihvertfald sikkert - for mig vil han altid være kongen af Milano! Jeg ville elske at have ham i staben, og ville elske at have en spiller som ham i truppen! Måske der allerede er en spiller der kan blive den næste - jeg kan kun håbe. I det mindste har jeg fundet mig en rigtig god kammerat i det nordlige Italien, som jeg kan diskutere fodbold med.

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #22
« Svar #38: 06 Mar 2015, 09:01 »

Sæsonens salg


Jeg har valgt at vise overblikket over de handler der er foretaget igennem hele sæsonen på én gang.

Der er blevet sorteret godt ud i de aldrende spillere og der er derfor hele 10 førsteholdsspillere der har forladt klubben i år. Største salg og måske sværeste spiller at erstatte på den korte bane er Adil Rami, som AS Monaco bød 95 millioner kroner på + klausuler, hvilket jeg ikke følte jeg kunne sige nej til, taget i betragtning af mine interesser for klubben og truppen i særdeleshed. På trods af at han blev årets spiller i truppen sidste år, har jeg hele tiden forventet at dette ville ske, hvorfor det ikke er den store overraskelse, men ikke desto mindre den stærkeste spiller der har forladt klubben i år.

Derudover har jeg fået tyndet godt og grundigt ud i de aldrende spillere, hvorfor spillere som Gago, Montolivo, Honda, Birsa, Muntari og Saponara har forladt midtbanen hvor der dog fortsat er er masser af spillere af samme kvalitet, men jeg ønsker mig mere og bedre! Derudover har Matri og Pazzini forladt angrebet, hvorfor der nu slet ikke er angribere i truppen. Sidst men ikke mindst har Alex fået lov til at afslutte karrieren i Sampdoria. Disse spillere har indbragt samlet set 324 millioner kroner - måske ikke prangende for den relativt store gruppe spillere, men det er mere eller mindre alle spillere med én ting tilfældes - de er i karrierens efterår, og har dermed ikke den store markedsværdi. Det giver dog mulighed for at investere i nye og sultne spillere, hvorfor jeg er godt tilfreds med dette.

Kun en enkelt spiller var der utilfredshed omkring - Montolivo - som fansene mente var alt for billig, men da han kun var tiltænkt en potentiel bænkplads, var der ikke meget fremtid i at beholde ham, og jeg er sikker på at den erstatning jeg har for øje vil få klubbens fans til at glemme alt om Montolivo.

Udover de ovennævnte spillere, har jeg ryddet stort op på de øvrige to hold, og ialt 60 spillere har forladt klubben permanent og 20 ungdomsspillere er lejet ud til mindre klubber for at få fast spilletid. Der har været alt for mange spillere der har været i klubben der ikke bidrager nok, eller har evnerne til det, så det var tid til at de skulle videre i systemet.

Af spillere der er sat til salg men endnu ikke solgt er prominente navne som Phillipe Mexés og Robinho, men jeg forventer at disse forsvinder når deres kontrakter udløber næste år - der har været minimal interesse for disse to. Mexés har dog været udlånt til Feyenoord i år, men han er ved at være pensionsmoden, så jeg forventer desværre ikke at han når at bliver solgt.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #22
« Svar #39: 06 Mar 2015, 14:05 »

Det er tydeligt at se at den nye patch har smadret værdien på spillerne. Syntes det er en skam at man ikke får mere for sine spillere.
(går ud fra du spiller med den nye patch) Smiley

God blog so far Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #22
« Svar #40: 06 Mar 2015, 14:10 »

Det er tydeligt at se at den nye patch har smadret værdien på spillerne. Syntes det er en skam at man ikke får mere for sine spillere.
(går ud fra du spiller med den nye patch) Smiley

God blog so far Smiley

Nej det er faktisk før den sidste opdatering, da jeg er et stykke længere henne i spillet end i bloggen. Hvad jeg tror betyder noget er at jeg jo selvfølgelig er et år længere inde i spillet end jeg ellers ville være som nystartet, og at flere af spillerne ikke har spillet ret meget i den forgangne sæson.  Ubeslutsom

Men likviditeten er heldigvis ikke det store problem, hvis ikke man ønsker at købe store stjerner til truppen! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #22
« Svar #41: 06 Mar 2015, 14:15 »

Nej det er faktisk før den sidste opdatering, da jeg er et stykke længere henne i spillet end i bloggen. Hvad jeg tror betyder noget er at jeg jo selvfølgelig er et år længere inde i spillet end jeg ellers ville være som nystartet, og at flere af spillerne ikke har spillet ret meget i den forgangne sæson.  Ubeslutsom

Men likviditeten er heldigvis ikke det store problem, hvis ikke man ønsker at købe store stjerner til truppen! Smiley

Nå okay. Men kan så fortælle dig at den nye patch, har smadret værdien på spillerne. Men når spillere ikke spiller ret meget og bliver gamle, så mister de hurtigt værdi, især hvis de er sat tilsalg.

Altid dejligt med penge på bunden!
Logged

H A L A   M A D R I D!

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Life is like a box of chocolate - nu - Grande Milano! Il Rossoneri #22
« Svar #42: 06 Mar 2015, 14:18 »

Nå okay. Men kan så fortælle dig at den nye patch, har smadret værdien på spillerne. Men når spillere ikke spiller ret meget og bliver gamle, så mister de hurtigt værdi, især hvis de er sat tilsalg.

Altid dejligt med penge på bunden!

Det undrer mig ikke, men synes måske også nogle værdier har været helt ude i skoven, så det kan være jeg begynder at finde dem realistiske. Men jeg har nu altid haft den politik med spillersalg, at hvis der er interesse og bud på spillerne (uanset om det er til salg eller fast mand på banen), så skal man seriøst overveje disse, da det ikke er sikkert at man får de tilbud igen. Så er der også lidt mere naturlig udskiftning i truppen, omend lidt mindre harmoni, men det er heldigvis ikke en spiller om måneden der bliver solgt på den måde, så det går indtil videre. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Grande Milano! Il Rossoneri - I diavoli da Milano #23
« Svar #43: 09 Mar 2015, 08:08 »

Sæsonens indkøb


Så blev det tid til at se på hvilke spillere der er kommet ind i truppen i året som helhed. Der er blevet solgt spillere for 324 millioner kroner, hvilket har betydet at jeg kunne investere i nogle spillere til min trup for dette beløb, og vi brugte dem da også - samt lidt mere, nærmere præciseret 353 millioner kroner.

Som tidligere beskrevet var jeg meget på jagt efter et par spillere på backpladserne, og heldigvis kunne jeg finde et par fornuftige backupspillere på fri transfers, således at jeg ikke skulle benytte en masse penge på spillere der kun er i truppen for at skåne rovdrift på andre spillere. Derfor er det mig en stor glæde at præsentere endnu end tidligere Juventusspiller, nemlig Paolo de Ceglie, som ikke er verdens bedste venstreback, men har de evner jeg gerne vil have hos en fremstormende back, så velkommen til ham. Derudover er jeg meget tilfreds med min nye backup på højreback - Micah Richards! Jeg har altid været dybt imponeret over hans fysiske evner, og tilbage mens han spillede i Manchester City håbede jeg altid han ville skifte til en anden klub, således jeg kunne begynde at synes rigtigt om ham (jeg er tilhænger af den røde del af Manchester). Inden han blev skadet, var han også en del af det engelske landshold, hvor han konkurrerede med Glenn Johnson om pladsen, så det er helt sikkert en kapacitet vi har fået indlemmet i truppen.

Derudover har vi til forsvaret hentet et ungt italiensk talent, ligeledes på fri transfer, ved navn Edoardo Goldaniga, som jeg virkelig har høje forventninger til i fremtiden - han bliver formentlig lejet ud i første sæson. Dette gøres han fordi jeg har valgt at smide 55 millioner kroner efter Simon Kjær, og ligeledes hentet Frederik Sørensen på fri transfer, samt lejet Kurt Zouma fra Chelsea, hvorfor jeg mener at have forstærket midterforsvaret efter de tidligere nævnte afgange.

På midtbanen har vi fået købt Andrea Poli fri for 12 millioner kroner, hvilket jeg er rigtig godt og grundigt tilfreds med, da jeg har i sinde at bygge en midtbane op omkring ham. Ved siden af skal tidligere nævnte Pereyra spiller, sammen med Nigel de Jong. Til at skifte med har vi efterhånden en del på disse pladser, men da muligheden for at frikøbe Martin Ødegaard i Celtic dukkede op, kunne jeg ikke dy mig for at købe rettighederne til ham også. Han kom dog først senere i sæsonen.

Der hvor der er sket absolut mest er i den offensive del af truppen, hvor der jo ikke var nogen spillere tilbage efter de afgange vi har foretaget. Dette er der lavet godt og grundigt om på! Først og fremmest er endnu en Juventusspiller hentet til truppen, en spiller jeg aldrig forstår hvorfor han ikke bruges mere - Sebastian Giovinco. Denne lille troldmand skal ind og ligge som den spilstyrende 10'er fra start af og jeg forventer han bidrager med masser af mål og assists. Udover ham har vi også hentet en anden tidligere Juventusspiller, omend kortvarigt, nemlig Lord Bendtner, som ikke har fået den ønskede spilletid i Wolfsburg. Jeg ved godt at han har været et problembarn i hele hans karriere, men jeg er sikker på jeg kan få skik på ham, og jeg ved han kan bruges på toppen eller som indvendig angriber i mine formationer. Udover dette har jeg hentet topscoreren i Kroatien - Andrej Kramaric, som jeg virkelig tror på kan komme med noget energi og råstyrke. Han er stor og stærk, men har samtidig en rigtig fornuftig teknik, og vil virkelig vise sig at blive en kæmpe gevinst for truppen!

Sidst men bestemt ikke mindst har vi grebet chancen da Wilfried Zaha ønskede sig væk fra Manchester United, og inden Crystal Palace fik taget sig sammen til at byde på ham, havde vi mere eller mindre underskrevet kontrakten med ham! Vi har manglet hurtighed på holdet og det er virkelig noget Zaha kan bidrage med, hvorfor jeg slet ikke er i tvivl om at de 157 millioner kroner vi har givet for ham, slet ikke står målt med den værdi han kommer til at bidrage med til vores trup.


De øvrige handler der er foretaget er foretaget af Inzaghi, hvorfor jeg ikke har så meget at sige til dette. Jeg er fortsat ikke imponeret, og de fleste vil være ude af klubben igen i løbet af et år eller to.

Jeg er klar over at der er hentet forholdsvis mange spillere fra Juventus og Danmark, men det hænger sammen med to ting - Juventus er den største og bedste klub i Italien lige nu, og de spillere der ikke kan tilkæmpe sig en plads der, har vindermentaliteten og kvaliteterne i orden. De danske spillere er hentet på baggrund af at de er billige i forhold til deres kvaliteter, så simpelt er det. Jeg finder ikke en midterforsvarer som Simon Kjær til den slags penge, selvom han er blevet udskældt, men jeg har nu altid ment det var fordi han ikke følte sig tryg i omgivelserne. Det satser jeg på at de øvrige danskere kan hjælpe med.
« Seneste Redigering: 09 Mar 2015, 08:10 af Broen05 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gungner
Gæst
 
Sv: Grande Milano! Il Rossoneri - I diavoli da Milano #23
« Svar #44: 09 Mar 2015, 10:01 »

Må være helt ærlig og sige at jeg ikke forstår halvdelen af dine handler... Synes langt fra de har klassen til Milan Tunge
Men det er bare min mening. Handlerne tager intet fra at dette er en rigtig fed blog, og jeg læser gerne med på trods Wink

EDIT: Fik først lige nu opdaget at Inzaghi har stået for mange af handlerne (Jeg er træt Wink )...
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010