home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 257 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Mine taktiske ideér !!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Mine taktiske ideér !!  (Læst 14368 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Mine taktiske ideér !!
« : 18 Jan 2015, 17:02 »

Et taktisk spil koncept / spillestil

Som fodbold spiller og fodbold træner har jeg jo min måde at spille fodbold på altså min egen stil/måde.

Spiller ofte en 4-4-1-1 eller 4-2-3-1 (Bred)

Stilen er en blanding af mange forskellige stile fx så er jeg meget stor fan af at skulle spille bolden op fra forsvaret, holde den i egne rækker for så når man nærmere sig modstandernes bane halvdel, går over i et meget direkte offensivt spil med meget løb omkring boldholderen, men stadig med folk til at holde en stærk defensiv.




« Seneste Redigering: 11 Jun 2015, 00:15 af szukizek » Logged


Svartovich
Gæst
 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #1: 18 Jan 2015, 17:22 »

Det er altid fedt med nogle taktiske filosofier/idéer fra brugerne. Glæder mig til at læse mere. Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #2: 18 Jan 2015, 17:32 »

Jeg kigger også med. Det kan jo være man får nogle gode ideer man kan stjæle Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #3: 19 Jan 2015, 16:18 »

« Seneste Redigering: 11 Jun 2015, 00:44 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #4: 24 Jan 2015, 17:10 »

At holde en stærk fælles struktur

               
-Forsvar

Når mit hold forsvare sig, vil jeg gerne have at de holder en kompakt linje og bevæger sig sideværts. Fx hvis modstanderne, spiller i deres højreside (overfor min venstre back) så skal min højre back ikke stå ude i frimærket
(mellem målfeltet og sidelinjen) men derimod trække ind, for at gøre afstanden mellem back og midtstopper så lille som muligt.
Når en forsvars spiller går frem for at presse modspilleren, trækker de andre forsvares spillere ind, for at dække det rum som han efterlader, for der med at kunne mindske muligheden for dybe stikninger fra modstanderne.




Forsvaret består af 2 Fullbacks (Support) med Løb ud på kanten med bolden, Læg bolden ofte indover og spil snævert

de 2 Centraleforsvare er den ene Forsvar med ( spil kort og maker tættere) og opbakkeren (spil kort og skærm mindre af)

 
« Seneste Redigering: 13 Mar 2015, 14:52 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #5: 12 Mar 2015, 16:08 »

-Midtbanen

på midtbanen er her hvor jeg ser at kampe bliver vundet eller tabt, det er også her jeg har størst fokus på i træningen.
det at være midtbane spiller er for mig, løbevillighed, og at arbejde for holdet.
derfor har jeg på den centrale del 2 spillere hvor den ene er defensiv og den anden på support, det gør at begge 2 hjælper til i det defensive og i overgangsspillet.

midtbane (forsvar) skyd mindre, Færre Driblinger , færre risikable afleveringer  og Spil kort, hans primære opgave er den defensive del på midtbanen, han skal sørge for at hvis mit hold mister bolden, så skal han op og chikanere modstanderne så resten af holdet kan komme på plads.

Midtbane (support) Spil Kort, Ryk i dybden, kom længere frem.
hans opgave er at hjælpe den defensive midtbane, men også at komme frem til feltet og give opbakning til offensiven og hvis muligt selv være en trussel (derfor kom længere frem) men stadigt i disciplineret.


-De 2 kantspillere

begge er fløjspillere på support med Spil mere direkte, skærm mere af og kom længere frem.
de er stat til support for at de kommer med hjem, for at holde den fælles struktur i den defensive del af spillet, men de skal også med frem og være med til at skabe en go direkte, hurtig offensiv og hvis muligt erobre bolden langt oppe, derfor spil mere direkte, kom længere frem og skærm mere af.

« Seneste Redigering: 13 Mar 2015, 14:54 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #6: 13 Mar 2015, 14:55 »

-Angrebet

Angrebet består af en Komplet angriber med spil mere direkte, dette valg kom på at han skal være offensiv men ikke så offensiv som den fremskudte, den dybliggende er for defensiv og hans opgave er også mere i det opbyggene angrebspil hvor han kommer ned i banen, lige som den falske 9. Targetmanden er for tilstående så det var et "No go" den defensive angriber var i ikke overvejelserne da modstanderne for min skyld
godt må spille bolden rundt i deres eget forsvar.


den komplette angriber bliver støttet af en offensiv midtbane spiller med Skærm mere af, kom længere frem, spil mere direkte, flere risikable afleveringer og ryg i dybden han skal være med til at tage en lille del i det defensive, men også være med når det gælder oppe foran, så angriberen ikke står alene altid.


Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #7: 13 Mar 2015, 14:56 »

Efter lidt test hvor jeg har simuleret og selv spillet har jeg fundet frem til nogle forskellige ændringer.

den første test var med Blackburn hvor jeg var på ferie hele efteråret og spillede foråret det gik ikke godt og da sæsonen var færdig og kun fik en 15 plads kom der også en fyre seddel :-(
men lavede en ny manager og gik til dem igen og med disse par ændringer kom der en 6 plads ud af det i anden sæson.

har også afprøvet den med Derby og har fik jeg en 7 plads i første sæson.

De generelle indstillinger er kontrolleret og Fleksibelt


-Forsvaret
i forsvaret har jeg ændret så jeg spiller med 2 Centrale forsvars spiller med (Spil Kort og skærm mindre af)

-Midtbanen
På midtbanen har jeg ændret så den Centrale midtbane spiller på Support bliver en Flydende Playmaker med (ryk i dybden) da det ikke rigtig virkede med at spille bolden op fra forsvaret. 



                               



« Seneste Redigering: 13 Mar 2015, 15:06 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #8: 13 Mar 2015, 14:57 »

Afprøvning af taktikken samt spillestillen



efter lidt fravær i mit lille taktik projekt pga. studier så har jeg da kigge nærmere på det igen

der er kommet lidt flere ændringer og det ser meget bedre ud nu defensivt men også offensivt.

her er lidt billeder fra en test med Derby, har ikke købt spillere og har været på ferie.

Tabel
http://postimg.org/image/fxe3miv8r/

trup
http://postimg.org/image/hyw2demb1/

Kampe
http://postimg.org/image/z9bzsi8q1/
http://postimg.org/image/56nhja7wh/

Taktik
http://postimg.org/image/er8pvu3e9/
http://postimg.org/image/rvqqf1upp/

Spiller instruktioner.

http://postimg.org/image/altq99ykd/
http://postimg.org/image/43j9938vp/
http://postimg.org/image/yaxuejovl/
http://postimg.org/image/f7hpr81zb/

den Komplette angriber har samme instruktioner som den Offensive midtbane.
resten har standart instruktioner
« Seneste Redigering: 09 Apr 2015, 10:47 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #9: 13 Mar 2015, 15:23 »

Mangler hjælp


Søger tester til at af prøve taktikken.

i kan hente den her.
Download 4411 final version
Download 4231 final version

hvis i har lyst så download taktikken og post jeres resultater her.


På forhånd tak
« Seneste Redigering: 11 Jun 2015, 00:45 af szukizek » Logged


whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #10: 27 Mar 2015, 10:32 »

Laver et spil med EfB i aften, første gang jeg skal spille siden den nye update, så forsøger jeg at spille din 4-4-1-1 Smiley
Logged

MrJansson
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #11: 27 Mar 2015, 18:46 »

Jeg vil da også give det et skud hvor jeg vil køre fast med din 4-2-3-1 i ligaen. og 4-4-1-1 i europa og pokalen... giver det et forsøg med F.C.København
Logged

SUCCESS IS TEMPORARY - LOYALTY IS FOREVER!

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et taktisk spil koncept / spillestil
« Svar #12: 27 Mar 2015, 22:44 »

Jeg vil da også give det et skud hvor jeg vil køre fast med din 4-2-3-1 i ligaen. og 4-4-1-1 i europa og pokalen... giver det et forsøg med F.C.København

Laver et spil med EfB i aften, første gang jeg skal spille siden den nye update, så forsøger jeg at spille din 4-4-1-1 Smiley

Dejligt glæder mig til at se hvordan det går :-)
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Mine taktiske ideér !!
« Svar #13: 11 Jun 2015, 00:40 »

Dette er min 433 small, har i længere tid forsøgt at lave en stabil 433 taktik, som laver mål men også lukker af bagud.
En 433 taktik kræver meget af ens midtbane som både skal støtte angrebet men også være første skanse i defensiven.



Backs: Wingbacks på support, de skal støtte midtbanen og angrebet med noget brede, dybe indlæg til angriberne, i det defensive skal de forhindre de dybe stikninger mellem dem og midt stopperne samt indlæg fra baglinjen.

Midt stopperne skal skubbe den defensive linje op når holdet angriber for at gøre afstanden mellem de forskellige led mindre, så det bliver nemmere at forsvare sig.

Den centrale midt har udgangspunkt i det defensive, han holder sig altid mellem forsvar og midtbanen/ angrebet. Hvor han skal fungere som bindeled og ankermand.

Venstre midt er den dybliggende støttespiller som har sin største opgave i overgangs fasen, det er ham som driver bolden sikkert frem fra forsvaret, og styrer hvornår der sættes tempo i spillet.

Højre midt er den fremskudte støttespillere som ligger i mellemrummet bag angrebet, og sætter spillet op derfra, hans opgave er at lave dybe stikninger eller spille bolden bredt.

Venstre og højre angriber er de to dybe angribere som hjælper den fremskudte midtbane spillere med dybe løb både i banens længde og brede, det er 2 meget bevægelige angribere som ofte forlader deres plads for at skabe en overtals situation et andet sted, i angrebet.

Den centrale angriber er den mere fremskudte, han holder sig altid så tæt som muligt på modstandernes felt for at han altid kan være en trussel mod modstandernes forsvar.
Logged


L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mine taktiske ideér !!
« Svar #14: 11 Jun 2015, 07:39 »

Dette er min 433 small, har i længere tid forsøgt at lave en stabil 433 taktik, som laver mål men også lukker af bagud.
En 433 taktik kræver meget af ens midtbane som både skal støtte angrebet men også være første skanse i defensiven.



Backs: Wingbacks på support, de skal støtte midtbanen og angrebet med noget brede, dybe indlæg til angriberne, i det defensive skal de forhindre de dybe stikninger mellem dem og midt stopperne samt indlæg fra baglinjen.

Midt stopperne skal skubbe den defensive linje op når holdet angriber for at gøre afstanden mellem de forskellige led mindre, så det bliver nemmere at forsvare sig.

Den centrale midt har udgangspunkt i det defensive, han holder sig altid mellem forsvar og midtbanen/ angrebet. Hvor han skal fungere som bindeled og ankermand.

Venstre midt er den dybliggende støttespiller som har sin største opgave i overgangs fasen, det er ham som driver bolden sikkert frem fra forsvaret, og styrer hvornår der sættes tempo i spillet.

Højre midt er den fremskudte støttespillere som ligger i mellemrummet bag angrebet, og sætter spillet op derfra, hans opgave er at lave dybe stikninger eller spille bolden bredt.

Venstre og højre angriber er de to dybe angribere som hjælper den fremskudte midtbane spillere med dybe løb både i banens længde og brede, det er 2 meget bevægelige angribere som ofte forlader deres plads for at skabe en overtals situation et andet sted, i angrebet.

Den centrale angriber er den mere fremskudte, han holder sig altid så tæt som muligt på modstandernes felt for at han altid kan være en trussel mod modstandernes forsvar.


Noget der dur i Kiel?  Cool
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010