home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 548 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #88 - La Lezama
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 Udprint
Forfatter Emne: #88 - La Lezama  (Læst 87036 gange)
Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#80 - La Lezama
« Svar #180: 26 Mar 2015, 12:32 »

#81 – Gennemgang af Youth Intake 2015/16

Så er det for tredje gang i mit save med Bilbao blevet tid til at kigge nærmere på mit Youth Intake, der netop er ankommet.

Som i de to foregående sæsoner, så gider jeg ikke skrive det store hjem om spillere som har under 2 PA stjerner. Første år lød det på otte spillere, som havde under 2 PA stjerner. Anden sæson lød den så på ni og i år, så lyder det på hele 11 spillere, som er under 2 PA stjerner, hvilket er vanvittig skuffende. Man må ikke håbe disse tal bliver ved med at stige, for så kan de virkelig blive nogle skuffende YI’s om et par år.

Men med hele 11 spillere, som har et PA på under 2 sterner, så kunne man da håbe på, at de resterende fem var vanvittige talenter, men sådan er det nu ikke. Én på 2 PA stjerner, én på 2,5, to på 3,5 og sidst har vi fået en spiller som har 4,5 stjerner.



Spillere med under 2 stjernet PA
Der er som sagt ikke det helt store at skrive om den. De besidder alle et lavt niveau fra start, og PA’en ser ikke ud til at kunne gøre op for det i det lange løb. Jeg vil, som nævnt tidligere, dog gerne blive modbevist, så derfor skriver jeg igen i år kontrakt med alle 16 nyankomne talenter fra mit YI.

Når det er sagt, så tror jeg, at jeg i den kommende sommerpause vil rydde op i mit U19 hold, for som det ser ud nu, så vil der fra næste sæson af rende 48 spillere rundt på mit U19 hold. Trods trænere fortsat har en ”let arbejdsbyrde”, så frygter jeg at for mange spillere på U19 holdet kan påvirke spillernes udvikling negativt. Hvorimod, hvis der blot blev fokuseret på ca. halvdelen, der var vores største talenter, så ville det kunne få en bedre udvikling frem. Så jeg vil kraftigt overveje at skære ca. halvdelen fra mit U19 hold fra til sommer af.

Men tilbage til de 11 spillere, som har et PA på under 2 stjerner, de ser følgende ud:

Jon Usandizaga
Unai Ibarrondo
Josu Uriate
Joseba Seguin
Endika Moreno
Fran San Sebastian
Enrique Galindo
Aitor Esnaola
Asier Larrea
Aitor Prieto
Andoni Bacaicoa


Spillere med 2 stjernet potentiale
Blot én enkel spiller finder vi her. Navnet er Mikel Batisda, der foretrækker at være OMV. Skulle han nogensinde blive førsteholdsaktuel, så ville jeg omskole ham til OMH, men i første omgang handler det om, at få niveauet til førsteholdet, når han bliver for gammel til U19. Han har egentlig ok egenskaber, synes jeg, dog med enkelte mangler.
Men alt i alt, så besidder han et lettere lavt startniveau, og med vores i forvejen store talenter til de forreste tre pladser, så bliver det næppe nemt for Batisda at komme på førsteholdet nogensinde. Han skal dog få sin chance for at vise sit værd.


Spillere med 2,5 stjernet potentiale
Sørme om vi ikke finder endnu OMV her, så her må vi efterhånden siges, at være yderst godt dækket ind. Navnet er Asier Mendizabal og må igen siges at være et ok talent, men bestmet ikke noget at råbe hurra for. Han skulle besidde et højere startniveau end Batisda ifølge mine trænere, hvor det nok især skyldes hans fysik, hvor han bestemt ser fornuftigt ud. Derudover halter det lidt efter, og ligesom med Batisda, så får Medizabal nok svært ved at blive blandt mine favoritter til de forreste pladser, når man tager vores øvrige talenter i betragtnig.


Spillere med 3,5 stjernet potentiale
Så springer vi et stykke op på PA trappe, til hvor det kan begynde at blive lettere interessant. To spillere har jeg fået med 3,5 stjernet potentiale, og jeg ser store muligheder med dem begge.

Tager vi et kig på første mand, så er navnet Oscar Otxoa, som foretrækker at ligge på højreback position. Dette er jeg ekstremt glad for, da Etxeberria på førsteholdet fortsat ikke har fået sit gennembrud, og derfor er jeg umådelig glad for et kommende alternativ og jeg ser det bestemt også positivt for Etxeberria, at der kommer kamp om hans plads i de kommende sæsoner.
Der er yderst få egenskaber, hvor der er store mangler hos den store Otxoa. Hans hurtighed er allerede eminent. Han virker også umådelig solid i de tekniske forsvarsegenskaber, og jeg kunne godt se en kommende fast man her til førsteholdets højreback, hvis Otxoa kan leve op til sit potentiale.

Og videre til endnu en interessant spiller, da dette næste talent også er kommet til en position, hvor vi ikke står alt for bredt, så det er virkelig positivt med et nyt ungt talent hertil.
Atter er navnet Oscar, som det også var tilfældet med Otxoa. Det fulde navn lyder dog på Oscar Iturbe.
Iturbe foretrækker den CM midt, hvilket er yderst glædeligt, da vi bestemt mangler solide alternativer til Benat og Herrera.
Iturbe ligner i den grad at kunne blive en fremragende playmaker, hvor han både har solide afleverings- og teknik egenskaber og dertil også en fin førsteberøring.
Jeg er pjattet med hans mentale egenskaber allerede nu. En ægte holdspiller, der altid gerne vil søge en medspiller fremfor skuddet. Han har også flair’en til at gøre det uventede, og sidst ligner han at have egenskaberne til at kunne blive en sand arbejdsmaskine.
Grundet Benat er 29 år og Herrera blot er 26, så tror jeg at Iturbe skal trænes til DLP rollen, trods han mere ligner en AP i min bog. Dog hvis Herrera smutter inden Iturbe er klar til førsteholdet, eller når dagen kommer hvor Herrera er for gammel til førsteholdet, så tror jeg at jeg vil få Iturbe til at ligge som AP. Dermed tror jeg han skal trænes til AP rollen, trods han nok kommer til at spille DLP gennem de første sæsoner, hvis udviklingen altså går hans vej.
Men virkelig en spændende spiller, jeg virkelig er klar for.


Spillere med 4,5 stjernet potentiale
Sidst så slutter vi af med herren, der har fået 4,5 stjerner. Jeg sagde ved sidste sæsons YI gennemgang, at man ikke kunne forvente en Iker Alonso hvert år - men som det ser ud nu, så kan vi måske håbe på hvert andet, for hold nu fast et talent vi har fået ind af døren.

Lad os lige starte med at nævne vores spillere op, der kan dække de tre forreste pladser. Lige pt. har vi Munian (23 år), Ibai Gomez (26 år), Markel Susaeta (28 år) og Oscar De Marcos (27 år). Dette er mine favoritter på førsteholdet. På U19 finder vi navne som, Loroño, Agüero og Jiménez og nu kan vi så slutte næste navn til mine forreste tre pladser.

Spilleren vi har fået ind er 15 år gammel og navnet er Asier Rios - og husk det navn, for det er langt fra sidste gang vi kommer til at høre om ham.
Kan dække vores tre forreste pladser og hold nu helt op for et bæst. Allerede nu har han klasse egenskaber, og ligner besmtemt en som kan udfordre Iker Alonso i at lave lyn debut på førsteholdet.

Han er virkelig vanvittigt i flere mentale egenskaber. Det tekniske ser bestemt også lovende ud og det fysiske skal jeg vidst heller ikke være bekymret for.
Trods han nok kunne udvikles til en vanvittig F9, så vil jeg nok aldrig kunne bænke Muniain før han er for gammel til førsteholdet, og derfor vil jeg ikke træne ham fast til denne rolle. Jeg ser bestemt muligheder i, at han skal være andetvalget til denne rolle om et par år, men jeg vil dog hellere træne ham som IA, hvor jeg nemmere ser ham kunne få en fast startplads, da jeg som sagt ønsker Muniain skal bibeholde pladsen som F9’er.

Dette betyder at vi lige pt. står med navne som Loroño, Agüero, Jiménez og nu også Rios, hvor jeg ønsker de alle skal være IA’s.
Hvor en kæmpe udfordring med Bilbao er at finde tilstrækkeligt spillermateriale, så kan jeg pludselig stå i en situation, hvor jeg har for mange gode spillere til en bestemt rolle i min taktik. Det havde jeg virkelig ikke troet kunne komme på tale.
Dog vil jeg helst meget gerne undgå at skille mig af med nogen af de fire, så en omskoling er nok på vej, hvor jeg forventer enten en Jiménez eller en Loroño bør trænes til en CM rolle, så vi bedre kan få plads til dem alle.
Hvem det bliver af de to, har jeg dog ikke bestemt mig for endnu.

Så endnu et år med YI er overstået. Igen er jeg ærgerlig over antallet af så mange spillere, der besidder et lavt PA, men alligevel har vi fået tre spillere, som jeg virkelig er glade for og som jeg alle forstiller mig har en fremtid på førsteholdet.

Tre Youth Intakes er gået, og gennem dem har jeg allerede fået klasse regens som Iker Alonso og Asier Rios. Det er svært at få armene ned lige nu.
Logged

MrJansson
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #81 - La Lezama
« Svar #181: 26 Mar 2015, 13:05 »

Dette er en total fed blog. den giver alt indenfor unge Smiley

har lige et spørgsmål?

positionstræner du dine spiller, eller træner du enkelte enskaber op?
Logged

SUCCESS IS TEMPORARY - LOYALTY IS FOREVER!

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #81 - La Lezama
« Svar #182: 26 Mar 2015, 15:20 »

Dette er en total fed blog. den giver alt indenfor unge
Mange tak.

har lige et spørgsmål? positionstræner du dine spiller, eller træner du enkelte enskaber op?
Som udgangspunkt er det altid med positionstræning, som er hård. I min guide omkring "personlig træning og tutorer", som er en af bloggens første 15 updates, der snakker jeg dog om at unge spilleres egenskaber kan udvikle sig langt mere eksplosivt i denne alder, hvor det især er gældende for de fysiske egenskaber.

Derfor har der været flere unge spillere i denne blog, hvor jeg har trænet deres "styrke" alene, da mange forsvarsspillere og DM kommer ind med under 10, hvilket slet ikke er godt nok. Bedste eksempel er mit stjerne talent Iker Alonso, der kom gennem mit akademi med i 4 styrke. Her har jeg trænet hans styrke, og den er vidst oppe på 12 nu. Altså er den næsten blevet udviklet med 10 på bare to år. Det er en udvikling man altså ikke ser hos spillere, der har rundet de 20 år.

Så altså med mindre der er helt store mangler, så er det positionstræning - men er der de helt store mangler, så træner jeg dem gerne i én bestemt egenskaber. Jeg har dog kun erfaret at spillerne udvikler sig overall langt mindre effektivt, når der kun trænes en egenskab.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #81 - La Lezama
« Svar #183: 26 Mar 2015, 20:14 »

#82 – Kvartfinalen imod Bayern, første opgør

Vi er fem minutter inde i opgøret på Allianz Arena og vores gamle DM styrmand Javi Martinez har netop headet Bayern i front, og så må man ellers sige, at der var budt velkommen til os, hvor vi var kommet under et gevaldigt pres.

Opstillingerne til kampen så følgende ud, hvor man fortsat må sige, at Bayern ligger inde med lidt af et hold selvom vi nu befinder os i 2016.

Startopstillingerne


Og bare tre minutter efter Bayern første mål, så viser de klassen igen, da de bryder gennem i vores venstreside. Bolden bliver skiftet fra en side til den anden i vores felt. Her dukker Lahm op, og så står den 0-2, og uret har en ikke rundet 9 minutter.

Efter 8 minutter og 58 sekunder


Vi viser intet gennem første halvleg, hvor Bayern virker til at have skrue lidt ned for tempoet efter 2-0 målet.
Det bliver tæt på 0-3 kort før pausen, hvor kun en flot redning fra Ruffier forhindre det. Og på det efterfølgende hjørnespark header Javi Martinez på overliggeren.

Tak skal du have for en første halvleg. Det skal blive bedre i anden halvleg, for jeg ved vi er langt bedre end dette, trods vi spiller mod en af verdens bedste hold på en umådelig svær bane.


Men helt vanvittigt meget bedre blev det nu ikke i anden halvleg. Blot ti minutter er spillet af anden halvleg, og Bayern har allerede haft to ydereligere skud på stolpen, så vi skal i den grad sætte pris på, at der ikke stod mere end 0-2 på tavlen.

Efter Bayern's solide start igen på anden halvleg, så forsvandt tempoet lidt ud af kampen, hvor der udover de to stolpeskud ikke sker det helt store i anden halvleg.
Gennem kampen må vi i den grad indrømme at vi blev udspillet. Kigger man på statistikken for kampen ser det ikke så slemt ud, men der var klasseforskel på dagen, hvor Bayern slog os 0-2.


Om fem dage går det løs på San Mamés, hvor jeg i den grad håber at vi kan få et hurtigt mål og bringe spænding i kampen. Jeg tror dog virkelig det bliver svært at holde Bayern fra at scorer. Ligeledes bliver det heller nμppe nemt at scorer mod dem, men jeg glæder mig til kampen, da vi virkelig har vist solidt spil på San Mamés før imod verdens største klubber.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #82 - La Lezama
« Svar #184: 27 Mar 2015, 09:56 »

#83 – Kvartfinalen imod Bayern, andet opgør

Blot 74 sekunder var der spillet på San Mamés og larmen var enestående.
Vi vidste der skulle mål til, hvis vi på nogen måde skulle sende Bayern ud af kvartfinalen i CL, så vi lagde pres på fra kampens første fløjt, og det gav i den grad pote.

Kampen var ikke engang ét minut gammel, da vi fik kampens første hjørnespark.
Det bliver slået mod forreste stolpe, hvor Inigo Martinez kommer først på bolden og perfekt snitter den i kassen. 74 sekunder var der gået af kampen, og jeg skal så ellers lige love for, at håbet blev skudt i gang på San Mames.

Blot én enkel ændring var at finde i Bilbao truppen i forhold til returen for seks dage siden. Her var det den unge højreback, Etxeberria, som var sat helt ud af truppen. I stedet startede Balenziaga inden på højrebacken imens Iraola var på bænken.
Det samme var gældende for Bayerns hold, hvor der også kun var en ændring. Her var Umtiti med i stedet for Romeu.

Startopstillinger


Men hvor jeg forinden kampen havde set det som en noget nær umulig opgave, at komme tilbage fra 0-2 imod Bayern, og samtidig skulle holde dem fra at score, så blev der  i den grad skudt liv i drømmen efter bare 74 sekunder. Og på dette tidspunkt var vi slet ikke færdige.

Efter 5 minutter bryder Susaeta igennem i højresiden. Han ender med at køre afsted med bolden hele vejen ind i Bayerns felt, hvor han afslutter fra en spids vinkel.
Bolden rammer stolpen og Neuer kan akkurat få fat i returen. Jeg troede lige for en stund, at vi havde hentet Bayern's to måls føring på bare fem minutter.

13 minutter er spillet på San Mamés og trods vi ikke har skabt nogen hundred procents muligheder siden Susaeta’s stolpeskud, så sidder vi totalt på kampen.
Hvor det i Tyskland var Bayern der var klart kom bedst ud til kampen, så var roller byttet helt om, hvor Bayern lignede et chokeret mandskab efter det første kvartersspil, hvor vi havde siddet på alt spillet.

Efter 13 minutter


Bayern får dog bedre fat i vores offensiv efter Susaeta’s stolpe skud i det femte minut, og derfra giver de ikke flere store chancer væk.
Hvor det i første opgør klart var Bayern som var det bedste mandskab, så må man virkelig sige at det på dagen i dag ligner at vi klart var et bedre hold en Bayern. Store kampe har vi gennem mine tre sæsoner leveret hjemme på San Mamés imod hold som Barcelona og Real Madrid, men jeg husker ikke, at vi nogensinde har styret en kamp i så stor en grad, som det var tilfældet hjemme imod Bayern efter kampens første 45 minutter.

Halvleg på San Mamés


Desværre var det alt andet end en realitet, at vi kom bragende ud til anden halvleg. Uret har rundet det 68 minut, og blot én afslutning er vi kommet til i anden halvleg.

Som vi kommer ind i kampens sidste 20 minutter, begynder vi at satse yderligere og rykker os længere frem på banen. Bayern virker dog til at have den rette plan klar for at lukke os ned, så trods ti minutter yderligere går i en mere offensiv taktik, så bliver det blot til to afslutninger mere.
Imens skaber Bayern dog intet selv heller, men det var naturligvis heller ikke dem som jagtede scoringen.

Men efter 81 minutter kommer åbningen i opgøret så. De Marcos er netop kommet på banen, hvor han i en af hans første aktionen udfordre Alaba. Her fælder, den i forvejen noterede, Alaba, De Marcos, der indløser atter en advarsel til Alaba, og dermed var vi en mand i overtal i kampens sidste 10 minutter.

Efter 85 minutter får vi så vores største chance i kampen siden Susaeta’s stolpe skud. Det er De Marcos, der bliver spillet helt fri af Ibai Gomez, der er søgt ind i banen, hvor efter han afleverer bolden ud til en fri De Marcos, men hans afslutning svigter. Det var måske muligheden, som blev misset her.

Alt bliver kastet frem her. Bayern virker igen rystede. Kan vi få den ene scoring, så ville det betyde ekstratid, hvor vi ville være en mand i overtal i 30 minutter mere.

Uret har netop rundet de 90 minutter. Ibai Gomez får bolden med gennem venstreside og søger ind i banen. Her er han ved kanten af feltet da han får afsluttet, men Neuer disker op med en stor redning og holder Bayern i front. For pokker, hvor er det altså tæt på det her.

Men efter 93 minutter lyder slutfløjtet på San Mames, og vi må dermed erkende at CL eventyret er slut for i år.
Det er helt vanvittigt som har vi kørt Bayern rundt. Jovist, så badede vi os ikke i kæmpe chancer fra start til slut, men vi total dominerede tyskerne gennem det meste af kampen, hvor de intet skabte på vores bane.

Og sidst fik vi virkelig rystet tyskerne, hvor vi i to omgange havde muligheden for at få reduceret til 2-2. Det gør vanvittigt ondt, at vi ikke får udlignet, men der er ikke andet for end blot at se stolt tilbage på et helt fantastisk år med CL, hvor vi i den grad forlader turneringen med hovedet højt. Utroligt hvad der er sket med det her Bilbao hold gennem de sidste tre sæsoner.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#83 - La Lezama
« Svar #185: 28 Mar 2015, 12:37 »

#84 – Otte runder mangler af ligaen

For fem updates siden sluttede jeg af med at sige, at vi skulle tilbage på sporet i ligaen. Updaten efter så vi hvordan vi vandt 1-0 over Sevilla, hvor de først scorede til 1-0 i det 93 minut, som blev annulleret og derefter gik vi op og scorede målet, der blev kampens resultat 1-0.

Denne kamp skulle vise sig at blive starten på en virkelig solid periode i ligaen. For som vi også så, så slog vi Malaga med hele 4-1, og i de efterfølgende to kampe i ligaen, der har vi igen lavet fire mål pr. kamp.

Sidste fire ligakampe


Og med de resultater, så er vi med i spidsen af ligaen igen, hvor vi nu er oppe på tredje pladsen. Vi har en kamp til gode og kan med bare en uafgjort overhale At. Madrid, og med en sejr vil vi blot være fire point efter Barcelona på førstepladsen.
Jeg vil dog ikke melde os ind i titel kampen, trods vi med syv runder igen kan være blot 4 point fra førerholdet og vi kun har ligaen tilbage at spille i, men skulle det blive aktuelt at vi allerede i min tredje sæson kan spille med om guldet, og vi samtidig nåede en CL kvartfinale, hvor vi ikke var langt fra at kunne have spillet os videre imod Bayern Munchen, så ville det være en helt utrolig præstation med mit Bilbao mandskab.

Nu tager vi dog en kamp af gangen til at starte med, hvor vi står med dette slutprogram.


Moralen burde være i top, trods vi netop er blevet slået ud af CL, men ser man på hvordan vi blot blev slået samlet 1-2 af Bayern i en CL kvartfinale, og i flere omgange var tæt på at hente tyskerne helt hjemme på San Mamés, så må man i den grad gå ud fra, at vi kan bruge disse kampe til noget yderst positivt.
Jeg tror på, vi virkelig går en spændende sæsonafslutning i møde, hvor jeg som minimum håber på medaljer igen i år.
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#84 - La Lezama
« Svar #186: 28 Mar 2015, 20:27 »

#85 – Bilbao’s titeldrømme smuldrer

Som man måske kan tyde på updates overskift, så det ud af ingenting gået gevaldigt ned af bakke for Bilbao, hvor jeg ellers troede vi skulle til at runde en fantastisk sæson af.
Sidste update sluttede jeg af med at sige, at vi kunne overtage 2. pladsen med blot en uafgjort i den kamp vi havde til gode.

Dette gjorde vi også, men mere end uafgjort blev det ikke til, trods kampen var imod ligaens sidsteplads, Elche.

Der hvor jeg troede, at vi blev slået med et smalt 1-2 nederlag af Bayern i CL kvartfinalen, og vi derfra stolt kunne se tilbage på vores CL år, så virker holdet helt slået ud.


For bedre er det ikke blevet i de to efterfølgende kampe i ligaen efter vi yderst skuffende kun fik ét point imod Elche.
Kampen efter galt det Valencia hjemme på San Mamés, hvor vi kun har tabt én kamp gennem hele sæsonen, og blandt andet har slået Bayern Munchen og Real Madrid i denne sæson. Imod Valencia hedder skudstatistikken 23-4 i vores favør efter kampen, men alligevel må vi se os slået hjemme på San Mamés, da Valencia scorer til kampens resultat 0-1 i kampens 93 minut.
Og sørme om det runden efter i ligaen ikke blev til endnu et nederlag hjemme på San Mamés. Efter 29 minutter er vi bagud 0-3 på vores ellers frygtede hjemmebane. Jeg er i chok og forstår ganske simpelt ikke hvad der er sket med holdet efter vores CL exit, hvor vi i de tre ligakampene optil de to Bayern opgør havde lavet fire mål i hver i de tre kampe, men pludselig fungerer intet for holdet.
Vi viste dog nogle positive takter, da vi fik reduceret til 2-3, men et comeback, der betød point, udeblev.

Seneste tre kampe

Dermed er det blot blevet til ét point i ligaens sidste tre kampe, som gerne skulle have kastet 9 point af sig. Var det sket, så havde vi været ét sølle point efter Barcelona på 1. pladsen. I stedet så ligner det nu, at vi nu at finde på 4. pladsen i ligaen hvilket, jo et eller andet sted må siges at være en flot præstation, hvor vi også nærmest havde en fod i en CL semifinale, som jeg selv synes er yderst imponerende i min blot tredje sæson med klubben, men lige nu sidder jeg kun tilbage med en følelse af en utrolig skuffelse.

Fem kampe resterer nu af ligaen. Vi spiller ude mod ligaens 18 plads, Espanyol, i næste runde. Her skal vi tilbage på sporet med en sejr, og derefter har vi At. Madrid hjemme på San Mamés, hvor vi i den grad skal have en sejr på vores hjemmebane, hvor vi i den grad plejer at være skræmmende. Kan vi formå at gøre dette, så kan vi igen åbne spændingen om 2-4 pladsen i ligaen, men spiller vi først som vi har gjort det tre sidste ligakampe, så skal vi næppe gøre os nogen forhåbninger om at få nogen medaljer i år.

Sidste fem ligakampe
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
#85 - La Lezama
« Svar #187: 29 Mar 2015, 11:11 »

#86 – Kampen om 2-4 pladsen bliver yderst tæt

Drømmen om en direkte CL plads er tilbage i bedste forstand efter en uge, hvor det lader til at vi har fundet os selv.
Barcelona er dog stukket af og har netop sikret mesterskabet for fjerde år i træk.

I Bilbao har i den grad fået vent vores dårlige stime til at være yderst positiv.
Det startede dog ikke alt for lovende ud, da vi blot sejrede 1-0 imod nedrykningstruede Espanyol – en kamp som Espanyol lige så godt kunne have sejret i.
Derfor havde troede jeg faktisk ikke på en sejr hjemme imod At. Madrid, der ellers kunne bringe os op på siden af dem i tabellen.

Men endelig viste vi vores bedste side frem igen, som jeg ellers ikke har set siden vi udspillede Bayern hjemme på San Mames.
Vi styrrede kampen totalt, og kunne glæde os over en flot 2-0 sejr. Dette gjorde os også bedst indbyrdes imod At. Madrid, og dermed er vi nu tilbage på 2. Pladsen med tre runder igen, hvor Real Madrid dog kan overhale os med ét point, da de har en kamp til gode.

Dermed kan det blive helt ned til ét point, som blot skiller 2-4 pladsen ad i Spanien med tre runder igen, og en af de tre hold vil altså ikke få en billet til det direkte CL gruppespil.
Det bliver yderst tæt i år.

Vores slutprogram

http://gyazo.com/33c1c0a87e18d0e0d23687d5d7730b8eAtletico slutprogram

Real Madrid slutprogram
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #86 - La Lezama
« Svar #188: 29 Mar 2015, 17:04 »

Det er lige så godt, som jeg huskede det!
Logged


Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #86 - La Lezama
« Svar #189: 29 Mar 2015, 19:02 »

Det er lige så godt, som jeg huskede det!
Mange tak. Det er lang tiden siden man har hørt fra dig. Alt vel?
Logged

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #86 - La Lezama
« Svar #190: 29 Mar 2015, 20:46 »

#87 – Spillere i træningsfokus (1. Juni)

Tredje sæsons slutning er lige om hjørnet, men inden vi kigger på hvordan det hele er sluttet, så skal vi have sæsonens sidste update, hvor der skal kigges nærmere på de fem spillere i træningsfokus.



Iker Alonso
Udviklingen startet noget langsomt ud for Alonso i begyndelsen af sæsonen, men er senere hen kommer rigtig fint efter det, synes jeg.
Alonso blev som bekendt forfremmet fra U19 til førsteholdet ved opstarten af denne sæson. Jeg begyndte ret hurtigt i sæsonen at satse hundred procent på Alonso, hvilket har betyder han har fået 25(4) ligakampe ud af 38 mulige, og i alle turneringer er det blevet til 36(4) kampe for den blot 17 årige Alonso.
Hans udvikling har som sagt været fint, men jeg havde nu gerne set en endnu mere effektiv udvikling hos være store defensive midtbane talent. Han har dog siden han kom gennem vores YI haft træningsfokus på styrke. Den er siden da blevet opgraderet fra 4 til 12, og dermed tror jeg efterhånden det er tid til, at give ham rolle træning til hans position på DM, for at se om det kan sætte en endnu mere udvikling i gang.
Er desværre faldet en halv stjerne i sin PA vurdering siden 1. Februar.

Følgende ændringer er set i Alonso's egenskaber siden sæsonstart.

+1 Aflevering
+1 Afslutning
+1 Dribling
+1 Hovedstød
+1 Lange Indkast
+1 Langskud
+1 Markering
+1 Straffespark
+1 Flair
+1 Forudseenhed
+1 Koldblodighed
+1 Koncentration
+2 Kreativitet
+1 Lederevne
+1 Placeringsevne
+2 Adræthed
+1 Hurtighed
+1 Springkraft
+3 Styrke
+1 Udholdenhed


Egenskaber udviklet i alt gennem sæsonen = 24 egenskaber

Alonso's udviklingskurve, hvor han har trænet "styrke" egenskaben gennem hele sæsonen.




Javier Arregi
Gennem sæsonen er det blevet til 35 kampe på U19 holdet for mit unge målmandstalent. Her har han disket op med intet mindre end 21 cleansheets, hvilket har været med til at sikre ham et snit på over 7, hvilket jeg synes er meget tilfredsstillende for en målmand.
Han har gennem sæsonen lavet en solid udvikling, hvor han har udviklet et virkelig nydeligt antal egenskaber. Desværre så har det ikke været helt så effektivt i målmandsegenskabern e, som jeg ellers havde ønsket mig. Hans mentale egenskaber, samt fysiske egenskaber er virkelig klasse for hans alder, men der er fortsat bekymringer i målmandsegenskaber, som jeg virkelig gerne så tog et stort ryk, men det kommer forhåbentlig i de kommende sæsoner på U19 holdet, så han er klar til at være reserve målmand, når han er for gammel til U19 holdet om to års tid.

Følgende ændringer er set i Arregi's egenskaber siden sæsonstart.

+1 Behersker feltet
+2 En mod En
+1 Førsteberøring
+1 Håndtering
+1 Kast
+1 Kommunikation
+1 Reflekser
+2 Spark
+1 Styrke i luften
+1 Arbejdsstyrke
+1 Beslutninger
+1 Forudseenhed
+1 Koldblodighed
+1 Kreativitet
+1 Lederevne
+3 Målrettethed
+1 Placeringsevne
+1 Teamwork
+1 Acceleration
+1 Adræthed
+1 Balance
+1 Hurtighed
+1 Springkraft
+1 Styrke
+2 Udholdenhed


Egenskaber udviklet i alt gennem sæsonen = 30 egenskaber

Arregi's udviklingskurve, hvor han har trænet "sweeper keeper" positionen gennem hele sæsonen.




Jon Lorono
Var sammen med Jiménez de to spillere, som ved første træningsfokus havde lavet den klart svageste udvikling. Dette var især skuffende med Loroño eftersom at der var en mindre bug med mit U19 hold, hvor der kun blev brugt grå spillere – dog var der en undtagelse med Loroño, der alligevel blev brugt.
Derfor var det utrolig skuffende, at han trods spilletid alligevel var en af de spillere, der havde præsteret den svageste udvikling.
Men Loroño er bestemt kommet flot efter den beskedne start. Hans PA er tilbage på 4,5 stjerner efter at have været faldet til 4 stjerner, og udviklingen er i den grad begyndt at blomstre.
Som tidligere nævnt, da jeg modtog dette års YI, så er vi på utrolig vis begyndt at have for mange talenter til mine kanter, og dermed besluttede jeg mig for at enten Loroño eller Jiménez skulle omskoles. Jeg har besluttet mig for at dette bliver Loroño, som bliver trænet til den centrale midt hvor planen er at han skal trænes som AP, men i de første år måske godt kan se frem til at blive brugt som DLP.

Følgende ændringer er set i Loroño's egenskaber siden sæsonstart.

+1 Aflevering
+1 Afslutning
+1 Frispark
+1 Førsteberøring
+1 Hjørnespark
+1 Hovedstød
+1 Indlæg
+1 Lange Indkast
+1 Langskud
+2 Tackling
+1 Teknik
+1 Beslutninger
+2 Forudseenhed
+1 Koldblodighed
+2 Kreativitet
+1 Placeringsevne
+1 Teamwork
+1 Uden Bold
+1 Acceleration
+1 Adræthed
+1 Balance
+1 Hurtighed
+1 Naturlig Form
+2 Styrke
+2 Udholdenhed


Egenskaber udviklet i alt gennem sæsonen = 30 egenskaber

Lorono's udviklingskurve, hvor han har trænet "Inderste angriber" positionen gennem hele sæsonen, men altså skal træne AP fra næste sæson af.




Ander Jimenez
Sammen med Loroño, så var Jiménez den som lagde dårligst fra land i denne sæson med hensyn til deres udvikling, men ligesom Loroño, så er Jiménez kommet flot efter det. Faktisk er Jiménez den af mine fem spillere i træningsfokus, som har lavet den næstbedste udvikling gennem sæsonen.
36(4) kampe er det gennem sæsonen blevet til for ham på U19. Her har han lavet 25 mål og 15 assist, samt fået et snit på 7,52. Virkelig en flot sæson, som dog ikke startede fantastisk ud.

Følgende ændringer er set i Jiménez's egenskaber siden sæsonstart.

+1 Aflevering
+1 Afslutning
+2 Dribling
+1 Frispark
+1 Førsteberøring
+1 Hjørnespark
+1 Hovedstød
+2 Landskud
+1 Markering
+1 Straffespark
+1 Teknik
+1 Arbejdsstyrke
+1 Flair
+2 Forudseenhed
+2 Koldblodighed
+1 Koncentration
+1 Lederevne
-1 Målrettethed
+1 Placeringsevne
+1 Teamwork
+2 Uden Bold
+2 Acceleration
+1 Adræthed
+1 Balance
+1 Hurtighed
+1 Springkraft
+2 Styrke
+1 Udholdenhed


Egenskaber udviklet i alt gennem sæsonen = 33 egenskaber (faktisk 34 i alt, men minus -1 målrettethed grundet tutor)

Jimenez's udviklingskurve, hvor han har trænet "Inderste angriber" positionen gennem hele sæsonen.




Julen Agüero
Ved sæsonstarten var det lige ved og næsten, at Agüero ikke var kommet med i dette års træningsfokus update grundet at jeg havde Loroño og Jiménez, som jeg begge så som større talenter end Agüero. Her må jeg dog i den grad sige, at have fået et anderledes syn på de tre. Agüero er blevet min klare favorit, først og fremmest grundet hans præstationer i pokalen, hvor han nærmest ene mand slog Celta ud af pokalen og så er han også den af mine fem spillere i træningsfokus, der har leveret den bedste udvikling i år, så jeg er i den grad glad for, at jeg alligevel valgte at tage Agüero med til årets træningsupdates.
Desværre for Agüero, så fik han dog ikke slået Undabarrena’s udviklingsrekord på 64 egenskaber, men han kom i den grad for derop af.

Følgende ændringer er set i Agüero's egenskaber siden sæsonstart.

+2 Aflevering
+1 Afslutning
+2 Dribling
+1 Førsteberøring
+1 Hovedstød
+1 Indlæg
+1 Lange Indkast
+3 Langskud
+2 Markering
+3 Straffespark
+2 Tackling
+1 Teknik
+2 Arbejdsstyrke
+1 Beslutninger
+2 Forudseenhed
+2 Koldblodighed
+2 Koncetration
+3 Kreativitet
+1 Målrettethed
+2 Placeringsevne
+2 Teamwork
+2 Uden Bold
+1 Acceleration
+3 Adræthed
+1 Balance
+1 Hurtighed
+2 Styrke
+3 Udholdenhed


Egenskaber udviklet i alt gennem sæsonen = 50 egenskaber

Agüero's udviklingskurve, hvor han har trænet "Inderste angriber" positionen gennem hele sæsonen.



Men inden vi runder dette års træningsfokus update helt af, så har vi lige en sidste ting, som vi bør kigge på.
For i og med vi var med i Champions League i år, så var vores U19 hold også med i U19 CL, hvor vi så ved sidste træningsupdate, at vi havde vundet vores gruppe.

I 1/8 delsfinalerne ventede AC Milan, som vi var i gruppe med. Grundet vi dog var gruppevindere, så foregik kampen hjemme på La lezama faciliteterne.
Trods en kamp, hvor der var lige mange skud i begge ender, så trådte flere af vores offensiv talenter i den grad i karakter og viste sig langt mere effektive end AC Milan’s offensivspillere i vores 4-1 nedsabling af italienerne.

Dermed var vi klar til kvartfinalerne i U19 CL, hvor Benfica’s U19 hold ventede.
Atter engang var lodtrækningen gået vores vej, da vi havde fået hjemmebanefordel. Igen var vi det bedste mandskab gennem de 90 minutter, og fuldt fortjent var vi klar til semifinalerne med en 2-0 sejr.

I semifinale havde vi igen fået hjemmebanefordel, hvor vores overmænd fra den rigtige udgave af CL’s ventede. Det var nemlig Bayern’s U19 hold som vi stod overfor. Her var vi atter engang det mest chanceskabene hold, og dermed var det heller ikke ufortjent, at vi blev finaleklar med en 1-0 sejr, som skete via en straffesparksscorin g sat ind a Jiménez.

Finalen foregik i Wales på Cardiff stadion, hvor den årets rigtige CL finale også forgik. Her hed modstanderen Feyenoord. Trods vi klart styrrede kampen gennem de 90 minutter, så udnyttede Feyenoord deres mulighed, da de fik et straffespark tidligt i kampen, og derfra skulle forsøge at holde kampen hjem.
Flere store muligheder havde vi, men vores store offensive talenter fejlede desværre på dagen, og dermed måtte vi se os slået i U19 CL finalen 0-1.

Naturligvis var det skuffende at tabe finalen, men turneringen’s forløb siger i den  grad noget om kvaliteten på vores U19 hold, hvor der i den grad er nogle spændende talenter på vej.


I morgen kommer sidste update om sæsonen 2015/16, hvor vi skal se hvordan det hele slutter i ligaen, hvor vi forhåbentlig får sikret en plads i top 3, så vi dermed er sikre på CL deltagelse igen næste sæson, og så vores U19 hold igen kan prøve kræfter med Europa’s øvrige top holds U19 mandskaber.
Logged

MrJansson
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #87 - La Lezama
« Svar #191: 29 Mar 2015, 21:00 »

Jeg Synes virkelig denne blog er fantastisk Smiley har kun ros tilovers

tænkte på den der taktik du bruger er det en man kan få lov at testprøve på mindre hold eller holder du den for dig selv?
Logged

SUCCESS IS TEMPORARY - LOYALTY IS FOREVER!

Le Sygnok
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: #87 - La Lezama
« Svar #192: 29 Mar 2015, 21:09 »

Jeg Synes virkelig denne blog er fantastisk Smiley har kun ros tilovers
Mange tak.

Tænkte på den der taktik du bruger er det en man kan få lov at testprøve på mindre hold eller holder du den for dig selv?

Du skal være mere end velkommen til at lege med den. Hvis du kigger i update #33 midt på side 8 her i bloggen, så er der et indlæg om taktikken. Jeg har senere hen også leget med spillerinstrukser til diverse roller, men jeg har desværre ikke FM14 installeret på min computer pt, så kan ikke sende dig taktikken. Men kig på den i update #33, og hvis du ønsker det skal jeg nok få installeret FM14 igen, så jeg kan få hele taktikken fra savet.
Logged

MrJansson
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #87 - La Lezama
« Svar #193: 29 Mar 2015, 21:16 »

nej det skal du da ikke bruge tid på, jeg ser hvad jeg kan finde ud af  fra update #33
Logged

SUCCESS IS TEMPORARY - LOYALTY IS FOREVER!

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #86 - La Lezama
« Svar #194: 29 Mar 2015, 23:37 »

Mange tak. Det er lang tiden siden man har hørt fra dig. Alt vel?
Bestemt! Jeg prøvede at skrive til dig en dag på skype. Men jeg har haft en ufrivillig pause herinde fra. Vinder du blogkonkurrencen også?
Logged


Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010