home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 522 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #19 Strength & Honor 2015
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: #19 Strength & Honor 2015  (Læst 18785 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #16 Strength & Honor 2015
« Svar #30: 16 Dec 2014, 14:04 »



KRIGEN ER BRUDT UD


Den første halve sæson er ved at være overstået i Dortmund. Det begynder at nærme sig med en velfortjent juleferie, som jeg bestemt ikke har været vant til i England. Det passer mig egentligt fantastisk godt med den her lille pause. Truppen skal trimmes og FORBEDRES. Derfor vil der formentligt ske adskillige salg til Januar, så der kan komme nogen penge i kassen til at forbedre holdet. Nu skal det heller ikke lyde som om det hele bare er forfærdeligt, for det er det slet ikke. Min tid i Dortmund har været fantastisk og vi har gjort det rigtigt godt, MEN jeg er bare ikke tilfreds endnu. Jeg vil have holdet til at præstere, som det hold jeg havde til rådighed i Arsenal. Det er store krav ja, men det er det jeg kræver. Det er specielt midtbanen, der skal styrkes og have andre typer ind. Kagawa er jo en god spiller, men han hører bare ikke til på et af mine hold, hvor det også kræver en del fysisk styrke. Vi skal simpelthen have mere fysik ind.

LIGAEN
Vi er ubesejret i ligaen og har "kun" spillet to uafgjorte. Det samme har Bayern München, som vi selv spillede 0-0 med på hjemmebane. Lige nu ligger holdende a point, dog fører vi med en bedre målscore. Det er lige så tæt som forventet, ja det er faktisk endnu mere tæt, end jeg havde forventet. Dortmund holdet skal kæmpe meget meget mere end jeg var vant til i England. Jeg kan dog ikke klage, når vi ligger nummer et, men jeg indrømmer, at hvis det her fortsætter lige så tæt, så frygter jeg forårets "finale" i Bayern. De virker utroligt stærke og det var en meget tæt kamp vi spillede med dem. Krigen mellem de to klubber er i i fuld gang, og Brendan Rodgers og undertegnede har da også diverse kontroverser i medierne.

Pokalen
Vi have et halvt ben ude af turneringen hjemme mod Hertha Berlin. Kun alvorlige gloser i pausen gjorde at vi fik vendt et truende 1-0 nederlag til en sejr på 2-1. Det ville virkeligt have været trist at ryge ud allerede her. Med tanker på at Bayern München røg i denne runde, så er vejen til pokalen ikke blevet mere vanskelig.

Champions League
Efter en fantastisk start på Ligaen og pokalturneringen, ja sågar champions league, så var vi en tur i Paris, hvor vi rigtigt blev sat på plads. Et knusende nederlag på 5-1 var en realitet. Selvom vi spillede med 10 mand i store dele af kampen, så var det skræmmende, hvor let PSG kom til chancer. Efter denne kamp blev taktikken ændret tilbage til den gode gamle med en defensiv midt. Jeg havde inden sæsonen valgt at rykke netop den defensive midt op til den centrale midtbane, og det var jo gået fint indtil den mørke dag i Paris.

Vi vandt dog gruppen ved at slå, netop PSG, hjemme med 4-3 i dramatisk kamp. De to andre hold i puljen var Sporting CP og Krasnodar.

TRANSFERS
Der blev handlet lidt mere end jeg havde regnet med. Ganske rigtigt forstærkede vi os med en ny målmand, ja det blev faktisk til 2. Med en aldrende Weidenfeller, så hentede vi Bernd Leno ind som 1. Målmand. Pludseligt fik jeg også tilbudt ukrainske Maxym Koval, som jeg allerede tilbage i Shakter dagene jagtede, og derfor kunne jeg ikke andet end slå til. Desværre er Koval på vej ud igen, da usikkerhed og et par selvmål har præget hans start. Leno har bestemt snuppet pladsen helt og aldeles.

Til midtbanen hentede vi Nemanja Matic, og i Man. City lejede vi Stevan Jovetic. Begge spillere er en del af rotationen i førsteholdstruppen.

Vi hentede for i alt 179 mio og solgte for 55 mio. Dog blev der brugt langt mere på transfer, da adskillige klausuler, som spillere købt før min tid udløste, skulle afregnes. Så jeg er klar over, at jeg skal ud at sælge for at kunne købe. Økonomien er ikke dårlig, men jeg har mine tvivl om, at klubben kommer og forærer mig et par milliarder indenfor de næste par måneder.

Forventede salg til Januar fra førsteholdet:

- Maxym Koval (Har skuffet for meget, Jeg kan lige så godt have Weidenfeller som reserve)
- Shinji Kagawa (Er solgt (og borte ligesom Klopp og Subotic(Billedet) ~ Reading)
- Paco Alcacer (Er på vej til Zenit formentligt for lidt over 400 mill.)
- Fabio Borini (Skuffer mig igen og igen, så skal ud)

Mulige indkøb:

- Almeida som jeg kender fra Shaktar til midbanen. (Sat til salg)
- Tommy Wraight fra min tid i Arsenal (Sat til leje)

Chancen for at klare Trin 3 i første forsøg lever endnu, men selvsikkerheden er vist gået fra 180% til 70%  Wink




« Seneste Redigering: 16 Dec 2014, 14:07 af TripleX9 » Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #17 Strength & Honor 2015
« Svar #31: 17 Dec 2014, 18:24 »

Spændende om du klare det i første hug, muligheden er stadig stor Smiley men er glad for at kunne hjælpe med at holde motivationen oppe, regner med at følge dig til bloggens ende Opstemt
Logged

Tidligere: Baloo38

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #17 Strength & Honor 2015
« Svar #32: 18 Dec 2014, 13:07 »

Spændende om du klare det i første hug, muligheden er stadig stor Smiley men er glad for at kunne hjælpe med at holde motivationen oppe, regner med at følge dig til bloggens ende Opstemt

Kan sige dig, at det var den hårdeste sæson indtil videre i det her save, i hvert fald psykisk for mig selv  Grin

Håber også du er med til den bitre ende Wink
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #17 Strength & Honor 2015
« Svar #33: 18 Dec 2014, 14:21 »



DER KAISER


Kejseren af Champions League kan jeg jeg vel godt snart begynde at kalde mig selv. 4 gange har jeg stået i spidsen for et hold i turneringen, og lige så mange gange har holdene løftet pokalen. På trods af Champions League trofæet, så blev det, den indtil nu, hårdeste og mest opslidende sæson.

Ligaen
Vi blev Herbstmeister med samme antal point som Bayern München. Kun grundet en bedre målscore kunne vi kalde os Herbstmeister. Den frygtede udekamp i München blev lige så vigtig som jeg havde forudset. Efter at Bayern havde spillet en enkelt uafgjort inden mødet, så førte vi med 2 point. Det blev dog ændret efter kampen, da vi fik en lussing, der sendte tankerne tilbage mod kampen i Paris i efteråret. Hele 5-0 tabte vi i München. Jeg følte mig magtesløs og uduelig under hele kampen. Lige meget hvad jeg foretog mig, så hjalp det lige lidt. En skuffende præstation og vi var nu bagud med 1 point. Bayern, som nu var endnu mere suveræne end vi var, skulle minimum smide et point, og så skulle vi samtidigt have maksimum point i de sidste 7 kampe. Fornemmelsen var bestemt ikke god.

Ligaen blev først afgjort i de sidste runder. Stillingen før de to sidste kampe, var sådan at vi var foran med et enkelt point, og "bare" skulle vinde de to sidste kampe. Det burde have været en let sag, i hvert fald på papiret. En udekamp mod Werder Bremen og en hjemmekamp mod bundholdet Paderborn. Jeg var bestemt tilfreds med programmet. Der skete så det, som bare ikke måtte ske. Vi trak et rødt kort efter 20 minutter mod Werder Bremen. Hold da kæft, hvor var jeg tosset og frustreret. Det hjalp dog at Werder også fik en mand smidt ud inden pausen. Stillingen ved pausen var 0-0, og det var samme stilling efter slutfløjtet, på trods af at vi konstant hamrede mod Bremen målet. Vi var igen sunket ned på 2. pladsen efter Bayern vandt stort hjemme over Freiburg.

Signal Iduna Park var fyldt til bristepunktet og nok også lidt mere på Bundesligaens sidste dag i denne sæson. På hjemmebane vandt vi vores pligtsejr over Paderborn, men Die Gelbe Wand var meget mere optaget af at følge med i Bayerns kamp ude mod Hoffenheim. De sidste 20 minutter var ulidelige for fansne. Hoffenheim var foran 2-1 og det samme var vi selv. Brølet var gigantisk da først Bayernkampen blev fløjtet af, hvor Bayerns første nederlag i sæsonen var en realitet, og vi kort efter kunne kalde os mestre da vi havde slået Paderborn og generobret 1.pladsen.

117 mål havde vi scoret, mens vi havde ladet 24 gå ind i de 34 kampe. 91 point skulle der til for at vi med nød og næppe kunne komme foran Bayern München og Brendan Rodgers. Mit første mesterskab med Dortmund var en realitet.

Pokalen
Pokalfinalen bød på et møde med ærkefjenden Schalke 04. Stemningen før og under finalen var fantastisk og intens. Jeg er sikker på de gulklædte nød dagen, hvor de kunne se spillerne smadre ærkefjenderne med 3-0.

Champions League
I semifinalen var vi rigtigt i problemer. Jeg var godt klar over det ikke blev nemt, da vi trak mit tidligere hold Arsenal, men det var snart mere end jeg kunne holde til. Endnu et rødt kort gjorde, vi kom skidt fra start i semifinalerne. På hjemmebane mistede. tidligere Arsenal spiller, Alderweireld fatningen og trak to gule kort indenfor de første 20 minutter. Vi var reduceret til 10 mand hjemme mod et stærkt Arsenal hold.

Lige før pausen blev der korrekt dømt straffespark til Dortmund, som vi udnyttede sikkert. Var det virkeligt muligt at vinde med 10 mod så stærkt et hold? Svaret kom prompte da Arsenal udlignede ved Özil. 1-1 holdt hele kampen, da vi forsvarede os bravt.

I returkampen som var ved at blive et helt mareridt, der forsvarede og kæmpede vi også røven ud af bukserne og vi klarede igen 1-1. Samme resultat var det, da vi havde spillet den forlængede spilletid. Kampen skulle dermed afgøres på straffe. Begge hold brændte deres første spark, men da vi havde sparket tre spark hver, så skulle Dortmund bare score på et af de to sidste spark. Jeg var så sikker på at nu var den hjemme, men nej! 2 misbrugte spark og stillingen var igen lige. 7. spark brændte Arsenal igen, og først her sikrede vi os finalepladsen. Det var sgu et par hårde kampe.

Finalen vandt vi over et andet engelsk hold nemlig Manchester United. Det blev til en 2-1 sejr i halvkedelig finalen.

Dermed blev Trin 3 klaret på en sæson i Dortmund, og min rejse kan fortsætte mod Spanien.




Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #18 Strength & Honor 2015
« Svar #34: 18 Dec 2014, 18:22 »



TÆT PÅ FARVEL


Efter min afsked i Dortmund, så skulle der gå næsten 2½ år inden jeg fandt mit næste job. Der havde ellers været masser af muligheder igennem årene, men jeg var fast besluttet på at Spanien var næste destination. Dog må jeg indrømme, at efter jeg havde været til samtale både i Atletico Madrid og Valencia, og set hvor slemt det så ud i de klubber, så begyndte jeg at overveje om Spanien nu var det rigtige valg. Krisen virkede til at have ramt de klubber, som jeg havde fået indblik i. Så småt var jeg også ved at overveje om det skulle være et farvel til den gale fodboldverden for denne gang. Jeg var dog stadigt alt for fodboldliderlig til at stoppe allerede nu.

Allerede sidste sommer begyndte den tidligere manager at sidde lidt uroligt i sædet, og der må jeg indrømme, at jeg pustede lidt til ilden, ved offentligt at erklære min interesse i klubben. Der skete dog ikke mere før her i December, hvor manageren langt om længe blev fyret. Nu var min chance pludseligt kommet, men var det virkeligt det jeg ville? Det var jo ikke rigtigt en af de klubber, som medierne havde forudsagt jeg ville komme til. Et eller andet tiltalte mig bare ved denne klub. Det kunne også blive en test af mig selv. Kunne jeg mon præstere godt igen, eller kunne jeg kun førhen fordi jeg kun havde været i topklubber? Kunne jeg overhovedet få det til at fungere uden at have en helvedes masse penge at købe ind for? De ting var jeg nødt til at finde ud, jeg var nødt til at teste mig selv.

Det var nu jeg skulle ned i det lidt mere lune klima og prøve mig selv af. Die Gelbe Wand var der godt nok ikke, men jeg havde da en enkelt gang selv haft fornøjelsen af at se holdet.  Den aften nåede temperaturen i hvert fald kogepunktet på  San Mamés

Trods en sindsyg målsætning fra bestyrelsen side, så tog jeg jobbet. En målsætning med at skulle vinde ligaen, som var blevet vundet af Barcelona de sidste 6 år i streg, virkede fuldstændigt tåbelig, og jeg grinte lidt indvendigt og slog det hen. Det kunne vi tage til den tid. Det var under ingen omstændigheder noget der ville gå i opfyldelse allerede nu. Måske næste år.

Jeg var igen klar til at tage fat.

Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #19 Strength & Honor 2015
« Svar #35: 19 Dec 2014, 13:25 »

   

DEN BASKISKE STOLTHED


Den baskiske klub Real Sociedad bliver min nye klub. Klubben har først i December skilt sig af med den tidligere manager, og ansat undertegnede. Jeg er udemærket klar over, at det bliver en meget meget vanskelig opgave at nå mine personlige mål med denne klub. Men ikke desto mindre så vil jeg forsøge at gøre det. Mine personlige passer kun delvist sammen med bestyrelsens mål, men mon ikke vi finder en løsning. Det plejer at kunne lade sig gøre, hvis man spiller lidt lækkert fodbold og hiver en pokal i ny og næ.

Mine personlige mål:

- Vinde 72% af alle kampe
- Vinde en pokaltitel indenfor 3 år
- Vinde mesterskabet indenfor 3 år
- Vinde Champions League indenfor 3 år

Bestyrelsen derimod har jo en målsætning om at vinde mesterskabet allerede i år. Som tidligere nævnt ser jeg det slet ikke for muligt i denne sæson, med en meget meget tynd og langt fra super trup. Derimod skal vi allerede fra næste år som minimum blive nummer 3.

En 3. plads er da heller ikke umuligt i år, men denne sæson har jeg ikke de store krav, da truppen formentligt først vil blive styrket nok fra sommer. 30 årige Shaqiri kommer blandt andet, på en fri transfer til sommer, fra Bayern München. Der er andre spillere på vej, men vi har kun den 2. Januar, så der er meget arbejde forude. Min gamle ven Sturridge er en anden spiller, som måske kunne være en mulighed til angrebet. Dortmund, har om ikke andet, sat ham til salg til meget billige penge. Det som kunne skille os kunne være lønnen, men som sagt er vi først lige kommet ind i Januar.Det kræver dog et stort salg, hvis jeg skal blive i stand til at forstærke truppen nu og her.

Lidt skuffet er jeg også over bestyrelsen. Til jobsamtalen blev jeg stillet i udsigt, at jeg ville få en betragtelig sum penge at arbejde med, og det var jeg da meget glad for. Det viste sig så at 32 mill. Dkr. er det som bestyrelsen kalder for en betragtelig sum. Det er jo intet, det er jo ikke mere end 16.000 par sko, som Lars Løkke ville sige. Jeg er dog ved godt mod, og skal nok få vendt både op og ned på denne klub.

Jeg er klar, og Barcelona & Real Madrid har fået en ny legekammerat.
Logged


Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: #19 Strength & Honor 2015
« Svar #36: 22 Dec 2014, 13:29 »

@TripleX9

Spændende udfordring Smiley

Er der egentlig en smart måde, at holde øje med de 72% på?
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #19 Strength & Honor 2015
« Svar #37: 22 Dec 2014, 13:42 »

@TripleX9

Spændende udfordring Smiley

Er der egentlig en smart måde, at holde øje med de 72% på?


Er ikke lige ved spillet lige nu. Men du ser det inde under din managerprofil. Der kan du se din samlede sejrsandel, og også procentdelen i din nuværende klub Smiley
Logged


Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010