home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 379 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  En Belthazoriansk tilgang
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: En Belthazoriansk tilgang  (Læst 36350 gange)
Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #45: 22 Dec 2014, 09:00 »

BelthazorDK..

Din taktik er ganske effektiv.

Jeg bruger den i Milan og har brugt den fra midten af 1 sæson til nov 2.sæson.
Det er ikke blevet til nogen titler endnu, men jeg spiller med om dem alle..
Har blandt andet tævet Valencia 3-0 på Mestalla og vundet ude over både Inter, Roma og Lazio.. Uafgjort med juve på udebane.
Jeg kørte oprindeligt at 4-2-4 som faktisk kørte fornuftigt med masser af mål. Og jeg bruger den stadig når jeg skal møde små hold..

Din taktik er langt bedre defensivt end min 4-2-4 og alligevel stadig med masser af mål..

Jeg tænker det nok er mine spillere der mangler kvalitet på nogen punkter for at mit Milan kommer til at tromle derudaf.

Nu håber jeg dog på at den kan hjælpe mig på vej til titlen her i anden sæson.. Indtil videre går det fint. Jeg har lagt mig i spidsen her i nov 15 med 2 point ned til Juve på anden pladsen..

Alt i alt er taktikken grundlæggende fin til Milan om end jeg mangler selv at tweake den rigtigt. Nice Work
Logged

Love the Blues

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #46: 03 Jan 2015, 14:49 »

Vil give din taktik et skud med Brighton da jeg slet ikke kan få en fornuftig 4-4-2 til at kører desværre.. vender tilbage når jeg er kommet videre fra første dag i spillet.
Logged


L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #47: 21 Jan 2015, 22:38 »

Jeg har kørt med den i Holstein Kiel, eftersom mine egne taktiker ikke slog til.
Jeg endte på 5 plads, efter jeg var i nær bunden af tabellen.

Den er dælme GO!
Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #48: 22 Jan 2015, 05:11 »

Brugte den i venskabskampene og de første fem kampe af sæsonen med brighton som starttaktik hvilket gik meget fint og nu her hvor jeg har brygget noget sammen til noget der ligner en 4-4-2 som virker bruger jeg den som anden taktik i enkelte kampe.
Logged


RiotAct
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #49: 22 Jan 2015, 19:42 »

Hej.
Tak for upload og forklaring af taktikken, jeg har tweaket den en del og den fungerer rigtig godt.

Jeg har dog det problem, at mine wings hele tiden spiller i den modsatte side af hvad jeg sætter dem til. Da mine wings ikke er særlig polyvante er det ret irriterende.

Er det fordi at det er slået til i taktikken at de skal bytte plads, og i så fald hvordan fjerner jeg det?
Eller er det en bug jeg bliver ramt af?

På forhånd tak.
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #50: 22 Jan 2015, 20:14 »

Det er en del af spillerindstillinge rne for kanterne at de skal bytte plads. Jeg bruger konsekvent altid indvendige angribere, og for at skabe lidt uforudsigelighed, så kommer de til at bytte plads ret ofte.

Det foregår under taktik > Spillerindstillinge r > den individuelle spiller.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

RiotAct
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #51: 22 Jan 2015, 20:31 »

Tusind tak for svar.
Nu fandt jeg endelig indstillingen Smiley
Logged

Mikkelmoss
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #52: 25 Jan 2015, 13:42 »

Jeg har brugt dine første taktiker med FC Midtjyland i 4 sæsoner nu og har vundet Mesterskavet hvert år og vært godt med i Champions leauge med de 3 seneste år. Nu er jeg blevet Ansat i Arsenal og vil til at kigge på din seneste opdatering og se om ikke det kan skave succes i det Engelske Opstemt
Tak Tak Tak
Logged

madsomugha
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #53: 25 Feb 2015, 19:25 »

Her efter opdatering til version 15.3, kan jeg ikke finde taktikken når jeg prøver at indlæse den under taktik. Den ligger det rigtige sted og det hele.

Nogen der ved hvad det kan være grundet?
Logged

elalso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #54: 27 Feb 2015, 20:56 »

Jeg har stjålet denne taktik og hold da kæft, den fungerer perfekt!

Chelsea er den perfekte klub til taktikken.
Logged

AaB
Manchester United
BVB Dortmund
Atletico Madrid

Khaine
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #55: 17 Mar 2015, 08:28 »

Jeg kan ikke finde denne taktik, efter opdateringen til 15,3. Den ligger hvor den altid har gjort men jeg kan ikke importere den eller noget. Nogen der kan hjælpe?
Logged

thomas1988
Gæst
 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #56: 25 Mar 2015, 13:47 »

En Belthazoriansk Tilgang
En velkendt formation - med utrolige resultater*

Version 1.5 ligger klar til download nederst i tråden.


Jeg startede selv FM 15 ud med at ville spille en 4-5-1/4-4-2 med en targetman og en hængende angriber/skyggeangriber bag ham, i stil med Skoubo/Elmander konstalationen fra Michael Laudrup tiden, men med Elmander på toppen og Núñez bagved, desværre viste det sig hurtigt at jeg var for udsat defensivt, og derfor gik jeg tilbage til et system jeg har arbejdet med siden Frederik Holst kom til i FM.

Jeg har taget udgangspunkt i en 4-3-3 opstilling, med en defensiv midtbanebanespiller, og en enlig angriber på toppen. Boldbesiddende fodbold, med et nogenlunde højt pres, uden dog at risikere for meget, overlaps fra backsne og generelt offensivt fodbold. Formationen og rollerne er som følger:
             


Jeg vil ikke bruge tid på at beskrive alle individuelle indstillinger på spillerne, da taktikken kan downloades nederst i tråden, men jeg vil dog lige beskrive nøglepositionerne, og de ting jeg kigger efter i en spiller til denne position.

Boldspillende forsvarsspiller: Skal være en boldsikker type, gerne en leder, da det er en af de oplagte pladser til en anfører, eller viceanfører. Almindelige defensive stats, af så høj mulig karakter som muligt for ens hold, og så en god aflevering, gode beslutninger, en holdsspiller, med et godt første touch på bolden og ideelt, en fornuftig speed. Daniel Agger er manden på pladsen i Brøndby IF, og er vel sagtens perfekt, hvis han er skadesfri. På sigt er ønkset en spiller af hans kaliber, med lidt højere fart, og lidt lavere skadesfrekvens.

Backsne: Man kan ikke forvente at ens backs kan spille en hel kamp, 2 gange om ugen, faktisk kan det kun anbefales at have en HB og en VB med på bænken hver gang, fordi de kan have brug for udskiftning undervejs. De langt vigtigste stats for en backspiller, er derfor Udholdenhed. En fornuftig speed vil være ideelt, da de er komplette wingbacks og søger baglinjen for at ligge indlæg, og komme i overlaps for fløjene. Habile defensive samt offensive stats er en nødvendighed, en fin aflevering, et godt indlæg, dribling, tackling, markering og en god psyke er en god ting.

Ankermanden: Nøglen til defensiv succes, når fløjene er med fremme, manden som binder forsvaret og midtbanen sammen, en mentalt stærk spiller, med god tackling og markering, gerne en høj, hovedstøds stærk spiller, som er stærk. En arbejdshest vil være at foretrække. Han spiller en neutral rolle i forhold til holdets offensive succes, men defensivt er han manden der redder dagen, gang på gang.

Midtbanen: En fremskudt playmaker og en felt til felt spiller, de er begge vigtige fordi de begge skal være acceptable i begge roller, da en af nøglerne her er uforudsigeligheden, ved at disse to bytter roller og sider gang på gang. De skal derfor begge kunne lidt af det hele, og det er oplagte roller til lidt erfarne spillere.

Resten af holdet: Fløjene skal gerne være hurtige, dygtige afsluttere, som kan bruge begge ben, men de skifter sider for at være uforudsigelige, og skabe chancer, for dem selv og angriberen. En hurtig, stærk, fremskudt angriber type vil være perfekt, men fart er ikke alt, hvis ens kanter bare er hurtige. Den almene forsvarsspiller skal bare være en naturlig, stor, stærk central forsvarer, hvis han kan noget ekstraordinært, så udnyt det, hvis ikke, så gå efter fart, for det er den største trussel dit hold står over for - hurtige angribere. Målmanden skal være en klassisk målmandstype, ikke noget sweeper-keeper-pjat. En spiler som er god en mod en og som har kontrol i sit felt, god i luften og med gode reflekser. Alle vil gerne have en Peter Schmeichel, men mindre kan sagtens gøre det.


FØR DOWNLOAD: Jeg vil bare lige understrege, at jeg ikke garanterer succes med denne taktik. Dette er blot et udgangspunk for at kunne skabe det, hvis ikke det rette materiale er til stede nytter det ikke noget at prøve. Jeg har ingen planer om at sidde og finpudse den til hvert eneste hold folk lyster, men jeg er klar til at høre på jeres erfaringer, og vil tage det til overvejelse til senere udgaver, for realistisk set, skal SI games nok nå at fucke det op så den ikke virker hele FM 15 ud.

Deruodver, er det vigtigt at LÆSE modstanderen, holde øje med dine spilleres præstationer, deres motivation og din assistents råd. Det nytter ikke noget, hvis du får besked fra assistenten om at modstanderen konstant render om hjørner med vores Højreback, at vi så går offensivt til værks, så skal der justeres ned, måske pilles lidt ved strukturen, laves små ændringer som kan hjælpe. Jeg starter som udgangspunkt altid kontrollerende, og presser på efter en 25-30 minutter med Offensiv, for at få en 1-0 føring hvis jeg ikke har det. Hvis jeg kommer foran før det, går jeg offensivt for at søge 2-0. Kommer den, går jeg ned på Kontrollér fra 2. halvlegs start, og omkring 55-65 minutter inde, tager jeg de 2 mest udsatte (de dårligst spillende/risiko for kort/dem med lav fitness) af banen, og gør klar til at skifte til kontra omkring 75. minut. Og igen Defensiv ved 85. minut. HVIS der bliver scoret mod mig, og det er en større modstander (CHL/EL kampe eksempelvis), så bliver jeg hvor jeg er, og justerer blot til meget struktureret.

Er det derimod et mindre hold, går jeg straks offensivt til værks igen, men stadig strukturet. Kommer jeg BAGUD mod en større modstander, går jeg på kontra, skifter til at spille med direkte bolde og fri filosofi.

Jeg siger ikke det altid virker, slet ikke. Dem som har kigget i Brøndby tråden ved at jeg testede det af, med stor succes, en double første sæson, en treble i anden sæson (Ligaen, Pokalen, Champions League). Det save var i betaen, og der var en bug, der gjorde at jeg i 3. sæson, ikke så noget til champions league efter kvalifikationsrunde rne var spillet, grupperne blev aldrig udtaget. Dette har ledt til et nyopstartet save, hvor jeg ikke er nået synderligt langt endnu, men allerede tydeligt mærker at jeg har ramt rigtigt. Min sæsonstart indeholder et nederlag til Molde ude, hvor jeg stillede med et ungt, urutineret hold, samtidig med der var nogle skader, et hårdt slag, og jeg troede egentlig vi var ude der, men Thygesen ville det anderledes, 3 oplæg til ham, 3 mål scoret af mit hold, 2 af molde - et selvmål, og vi var videre på udebanemål. PSV blev besejret - snævert, og jeg mødte i de dage der, FCK og FCM som begge også var i kvalifikation til EL - og kom med! FCM slog suverænt Tottenham ud, mens FCK slog HJK ud.

Der er EN kamp jeg er utilfreds med selv, det er Randers. Kahlenberg og Thygesen var begge ude med skader en uges tid efter FCN opgøret, og jeg stillede med en ung midtbane med Phiri/Philip Billing/Frederik Holst (Ankermand), holst trak rødt og vi gik fra 1-0 til 1-3 på godt 30 minutter i 2. halvleg. Lyon kampen var tæt, og de scorede først det sejrende mål efter 91 minutters spilletid.
Ligaen efter 11 kampe (12 for nogle hold)

Ikke mere snakken, version 1 af min taktik er hermed klar til download. Jeg håber i får succes med det.







Updates til 1,2:
  • Små tweaks til opstilling og spiller roller/instruktioner.
  • Instruktioner til dødbolde med til test**

Updates til 1,5:
  • Små tweaks og nye spiller indstillinger
  • Mere struktur
  • Test af Boldvindende DMC

* Taktikken er kun testet med Brøndby IF
** Rapporter venligst tilbage her med problemer, gerne med youtube klip eller screenshots der kan forklare problemet.


Jeg har problemer med når jeg downloader den seneste taktik, at det er en tac fil, og kan på ingen måde se den nogen steder når jeg har lagt den ind i taktik mappen.
Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #57: 25 Mar 2015, 13:52 »


Jeg har problemer med når jeg downloader den seneste taktik, at det er en tac fil, og kan på ingen måde se den nogen steder når jeg har lagt den ind i taktik mappen.

Prøv at abonner på den inde på steam istedet. kan være det hjælper Smiley
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

thomas1988
Gæst
 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #58: 25 Mar 2015, 13:59 »

Prøv at abonner på den inde på steam istedet. kan være det hjælper Smiley
Hvordan finder jeg den på steam?
Logged

ZadoXZ
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: En Belthazoriansk tilgang
« Svar #59: 01 Apr 2015, 22:25 »

Hvordan finder jeg den på steam?
Vælg Football Manager 2015, inde i biblioteket i steam - under dine præstationer vælg "gennemse værkstedet" - søg efter "BDK Control" - der skulle så de forskellige udgaver ligge, som du kan abonner på :-)

Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010