home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 414 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Chelsea FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: Chelsea FC  (Læst 64617 gange)
whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #45: 16 Dec 2014, 19:04 »

Er lige kommet til Januar i mit spil og stadig ubesejret i PrL og ChL.

PrL: 19 kampe - 18 sejre, 1 uafgjort.
ChL gruppespil: 5 sejre, 1 uafgjort.
Semifinale i Capital One
FA Cup tredje runde

Mit indkøb Koke har vundet Ballon d'Or, med et gennemsnit på 8,28 over 25 kampe.

Rimelig morsomt at Gary Cahill har scoret 11 mål i 19 kampe for mig.


http://i.imgur.com/eBSSTkL.jpg
http://i.imgur.com/g7aKplf.jpg
http://i.imgur.com/Mn56w8p.jpg



Vil du smide taktik og holdinstruktioner op? Smiley
Logged

krabbe1
Gæst
 
Sv: Chelsea FC
« Svar #46: 19 Dec 2014, 18:29 »

Jeg er også begyndt med Chelsea og jeg er kommet til 2 sæson. jeg vandt Premier league i 1 sæson. Jeg mangler en god afløser for terry, som er blevet gammel.

Nogle herinde der ved meget om chelsea og som har et bud?
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #47: 19 Dec 2014, 19:21 »

Hvem spiller du ved siden af Terry pt, for vil mene at Zouma muligvis er spillets allerbedste midterforsvarer hvis du bruger ham så han udvikler sig nok Smiley

Personligt vil jeg opfordre dig til at gå efter en mand som Varane fra Real og se hvad du skal smide på bordet for ham - det kunne være verdens bedste stopperpar du ville få dig der så. Helt suverænt, og desuden også makre på det franske landshold Smiley
Logged

ViktorCph
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #48: 20 Dec 2014, 02:49 »

Süle eller Doria Smiley?
Logged

probst
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #49: 20 Dec 2014, 12:11 »

Jeg er også begyndt med Chelsea og jeg er kommet til 2 sæson. jeg vandt Premier league i 1 sæson. Jeg mangler en god afløser for terry, som er blevet gammel.

Nogle herinde der ved meget om chelsea og som har et bud?

Kan anbefale John Stones fra Everton!
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #50: 22 Dec 2014, 12:06 »

Jeg er nået til 1. oktober med Chelsea, og jeg må sige det går ganske fornuftigt, taget det er mit første FM15-game i betragtning..

Jeg er efter 6 kampe 1'er i Premiere League, á point med Manchester United (16 af slagsen) og med en målscorer på 24-7. Det er 4-1 i snit i sæsonens første 6 Premiere League-kampe. Jeg er også videre i Capital One Cup, efter sejr i 3. Runde på 4-2 over Liverpool. Nu venter Manchester City - Ingen lodtrækningsheld til mig Wink I Champions League blev PSG straffet 3-1, og nu venter Roma og CSKA Moskva som yderligere modstander i gruppen. Delmålet er 12 point (Sejre over CSKA, og hjemmesejre over Roma og PSG), men jeg forventer selvfølgelig videre deltagelse i CHL - Gerne som 1'er!

De 2 måneders altoverskyggende stjerne, hedder Diego Costa. 13 mål i 7 kampe (8 af dem i PRL) er en utrolig lækker statistik. Oscar følger fint med fra sin 10'er position med 4 mål og 6 assists i 7(1) kampe.

I sommers hentede jeg 1½ spiller til førsteholdet. Patrick Roberts var den ½, mens Marco Reus var den anden. Reus har dog haft en svær debut i Premiere League, og har kun fået 1(3) kampe indtil videre, og kvitteret med 1 mål. Willian har grebet muligheden med 3 mål og 2 assists i 4(2) kampe, men nu hvor han er ude i 2 uger, kan det være Reus kan få gang i spillet. Yderligere indkøb i sæsonen var Joe Gomez, Youri Tielemans og Will Hughes. Kun Kevin Wright blev solgt for et beskedent beløb.

I transferpausen har jeg kigget lidt mod fremtiden af holdet. Jeg arbejder mod at etablere en ny duo i midterforsvaret, som skal stå klar om senest 4 sæsoner. Indkøbte Joe Gomez er den ene, mens jeg stadig er på udkig efter den anden. Umiddelbart er Varane, Jedvaj eller Vallejo førstevalg, da der ikke er en engelsktrænet som tiltaler mig. Zouma vil blive backup.

Længere fremme forventer jeg at Ward-Prowse vil blive hentet til klubben, samt Chalobah og Grinkel kommer tilbage fra lejeaftaler. Derudover har jeg Will Hughes, og med storspillende Fabregas og Matic på holdet, er jeg ikke i tvivl om at midten ser fin ud.

Af andre unge vil Thorgan Hazard, Piazon, Andreas Christensen, Cuevas, Traore, Musonda, Jeremie Boga og Jay Dasilva skulle overbevise mig, omkring at de har en fremtid. De tre første skal bevise deres værd næste sæson, mens de tre sidste endnu har nogle år at udvikle sig i. Cuevas og Traore er 50/50-roller, da jeg på de to placeringer har fine fremtidsfolk i forvejen..
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #51: 22 Dec 2014, 16:41 »

Hvad med John Stones til midterforsvaret?

Han er også engelsk, hvilket vil være fedt! Opstemt

Lyder i øvrigt som et spændene spil. Glæder mig til at høre mere om det !
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #52: 22 Dec 2014, 21:04 »

Med en 4-0 sejr på Goodison Park, sluttede første halvdel af Premiere League, anno 14/15. Og det er svært ikke at være tilfreds Wink

Premiere League:
Vi fører med imponerende 51 point, 9 foran Manchester United og 15 foran Liverpool på 3. pladsen. Holdet har været altoverskyggende i samtlige 19 kampe, hvor det kun er blevet til 3 pointtab (Arsenal, West Brom & Liverpool) og en gennemsnitlig scorer på 3,1-1 - hver kamp. Diego Costa har fortsat været den helt store profil, med 17 Premiere League mål i blot 16(1) kampe. Eden Harzard har også blomstret efter han blev rykket ind som 10'er, da Oscar i slutningen af oktober, løb ind i en 3 måneder skade. Han har kviteret med 6 mål og 5 assists efter han blev taget fra venstrekanten og ind i banen. I hele halvsæsonen har han blot lavet yderligere 2 mål og én assist.

Mange andre spillere har også vokset med opgaven, og efter venstrekanten blev ledig, har Marco Reus sømmet sig fast, og står nu noteret for 4 mål og 8 assists alene i Premiere League på 11(4) kampe - Hertil skal lægges, at han en ualmindelig svær start på opholdet i Chelsea. Willian og Remy har været "Super-Subs", med 10 mål i samlet 12(8) kampe for dem begge og Gary Cahil har 4 "Man-of-the-Match" på sæsonens CV.

Capital One Cup
Lodtrækningen var grum, og vi løb ind i Liverpool i 3. Runde. De blev dog ekspederet ud 4-2. Uheldet fortsatte, og i 4. Runde ventede Manchester City. I kampen der kostede Oscar resten af efteråret vandt vi knebent 2-1 på et sent mål af Reus. I kvartfinalen ventede endnu en Manchester - denne gang United - som blev det eneste hold der slog os i efteråret. En rigtig dårlig kamp betød vi tabte 2-0 og dermed var deltagelsen i Capital One Cup slut. For at cementere den dårlige lodtrækning, havde vi trukket Arsenal i Semifinalen, hvis vi havde besejret United.

I den anden Pokalcup, har vi været noget heldigere, og møder Wycombe fra Sky Bet 2.

Champions League
Vi blev parret med PSG, Roma og CSKA Moskva. Mit delmål var 12 point som burde være nok til at gå videre, med hjemmesejre, og en sejr i Rusland. Det overordnet mål var dog videre avancement, men PSG-lodtrækningen betød jeg var usikker på om det kunne blive på 1. pladsen.

Det startede dog glimrende, med 3-1 hjemme over PSG. Derudover fik vi et "ikke-kalkuleret" point, med en uafgjort på Olimpico, inden CSKA blev slaget 3-0 og 2-0, og så var vi ellers videre. I Frankrig skulle vi så kun bruge ét point for at sikre førstepladsen, men med en 4-1 sejr, slog vi for alvor vores navn fast. Hjemme på Stamford Bridge spillede reserverne så 0-0 med Roma, som blev de eneste der tog point for os (Om end de måtte nøjes med 3. pladsen).

Nu venter Barcelona der ikke har fået det til at køre i La Liga og er 11 point efter Real. Men det bliver dog ualmindelig svært alligevel.

Da det nu er blevet 1. Januar, er vi nået til transfervinduet og perioden, hvor kontrakter udløber. Derfor er det også på tide at gøre status på mine egne spillere og de andre holds. Jeg planlægger dog ikke at skifte ud i vinduet her, men der bliver formegentlig gang i svingdøren til sommer. De eneste der kommer ind her i Januar er tre unge gutter: Ødegaard, Armenakas & Ould-Chikh.

Sikre Ud:
Didier Drogba (kontraktudløb)
4 mål i 2(6) kampe er som sådan fint nok, men 36 år og 39 millioner på lønbudgetet er to voldsomme minusser. Drogba får ikke forlænget sin kontrakt, og det blev altså kun til én sæson i det blå igen. Der findes billigere og bedre alternativer, og med Costa som bomber løs, er ivorianeren kun i overskud.

Forhåbentlig Ud:
John Obi Mikel (Salg)
Fire kampe fra start og 2 som indskifter. Mikel er 4'er i køen til spilletid, og med to lejesvende der kommer hjem, ryger han ned som 6'er - Og formegentlig længere. 43,5 millioner kan også bruge andetsteds. Chalobah og Grinkel tjener til sammen 2/3 af Mikel, og når han er bag dem i køen, er det ud!

Mohamed Salah (Salg)
Han har blot spillet 2 kampe, og slet ikke været tæt på Start-11'eren. Det er muligt jeg har bremset hans udvikling, men egypteren er slet ikke faldet i god jord, og han ryger hurtigst muligt ud. Han passer ellers fint ind som højrekant (Indvendig Angriber), men har ikke min tillid.

Tvivlsomme:
Ramires
Med en del skader til Fabregas har han fået mere spilletid end først forventet, og han gør det ganske glimrende. Men med en værdi på 210 millioner kan han give godt i klubkassen, og Chalobah, Grinkel og forhåbentlig Ward-Prowse er ikke langt fra hans niveau, så et salg virker muligt.
Willian
Han har som nævnt været "Super-Subben", og var fast mand, inden Reus begyndte at spille sig op. Men Oscar, Hazard og Reus kommer han dog ikke i nærheden af lige nu, og jeg arbejder på at hente unge stærke reserver ind her. Han er en 50/50 lige nu.
Loic Remy
Han fik besked på at han ingen fremtid havde, men i stedet for at klynke ville han arbejde. Og arbejdede sig så til et hattrick runden efter. Ligesom Willian er han en "Super-Sub", med 8(4) kampe og 6 mål. Spørgsmålet er om der er billigere og bedre. Han bliver formegentlig i klubben, medmindre jeg får et supertilbud til sommer.
Andre Schürrle
Han har holdets dårligste rating, selvom han har fået 8(3) kampe. Der er ingen tvivl om, at han har potentialet, men han er ikke helt den spiltype jeg leder efter. Derudover er han piv ringe foran mål, og er den eneste udover Matic af mine midtbanespillere der ikke har scoret - Og Matic er altså defensiv midtbane. Hvis det rette bud kommer, er han også fortid i klubben.

Ind:
Jagten er gået ind på at sikre mig Zakaria Bakkali på kontraktudløb, som skal styrke førsteholdet fra sommer. Han er den eneste med kontraktudløb der er interessant og kommer til i stedet for Salah/Willian/Schürrle/Remy. Til sommer sætter jeg sejlene ind efter Ward-Prowse som er den eneste sikre. Derudover overvejes Gabriel Barbosa, Ricardo Rodriguez, Calum Chambers, samt en ung forsvarsspiller til min nye duo. En offensiv midtbanespiller, ville heller ikke generer..

@ Og Cesc: John Stones vurderes kun til 2 i nuværende og 2(1) i potentiale af mine spejdere, som jeg stoler på angående indkøb. Derudover har han ikke præsteret overvældende for Everton i denne sæson, så han er desværre et "No Go"..
« Seneste Redigering: 22 Dec 2014, 21:06 af Gilly » Logged

runge95
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #53: 23 Dec 2014, 01:23 »

Vil du smide taktik og holdinstruktioner op? Smiley

http://i.imgur.com/XFi5P83.jpg taktik

http://i.imgur.com/ZGriHCH.jpg instruktioner

Smiley

Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #54: 23 Dec 2014, 03:41 »

En backup til Costa kunne være hans tidligere hold kammerat léo. De minder rigtig meget om hinanden og kan fået for 100 mio
Logged

H A L A   M A D R I D!

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #55: 25 Dec 2014, 11:48 »

Det er nu blevet midt marts anno 2015, og jeg er snublende nær min første pokal i den blå Chelsea-trøje..

Men først er der dog lidt på ungdomsiden. Mit forsvarsproblem med en makker til Joe Gomez har løst sig selv, da Jide McKenzie er ankommet i klubbens eget akademi. Det betyder vi har to 16 og 17-årige engelske knægte i midterforsvaret, hvilket jeg kun kan bifalde. Joe bliver til den kommende sæson hevet op i 1. holdstruppen, mens jeg lige skal se Jide's niveau an.

På midtbanen hed talenterne Grinkel og Chalobah. Chalobah er gået direkte ind i truppen efter hans lejeaftale udløb 1. Januar. Det er blevet til 3 kampe fra start og fire indskiftninger i Premiere League, samt 2X90 minutter i CHL og FA Cup. Anderledes er det dog for Grinkel, der er gået fra 4½ i potentiale til 3. Men jeg stoler dog på han stadig har meget mere i sig, og at AC Milan ikke har ødelagt ham.

Men som sagt er jeg godt på vej mod titlen i Premiere League. Jeg fører med 21 point til United, der har 2 kampe mindre. Derfor mangler jeg kun 13 point for definitivt at have vundet, og hvis jeg koncentrerer mig mod United, er jeg blot 7 point fra sejr. Derfor får reserverne og de unge drenge markant mere spilletid i ligaen nu, mens jeg fokuserer mest på CHL og FA Cup. I Champions League blev Barcelona besejret samlet 4-2, mens jeg er i semifinalen i FA Cuppen mod Stoke.

Jeg forventer der er godt gang i svingdøren til sommer. Drogba, Willian, Salah, Mikel og Azpilicueta har jeg lagt mig fast på skal sælges. Willian er blevet utilfreds og ville ikke høre på, at en plads som udskifter var nok. Azpilicueta har bare været bundringe, og er kun noteret for 13(6) kampe. Ramires og Schürrle er stadig i parenteser, men Schürrle har oppet sig, og er begyndt at spille bedre og bedre. Remy beholder jeg som reserve for Costa.

Min trup består 20 mand i den kommende sæson, med Grinkel og Gomez hevet op i førsteholdsvarmen. 6 Spillere er af egen avl, og med flere der ikke behøver registrering, forventer jeg at der også kommer 2-5 ind på holdet. Callum Chambers kunne være den direkte erstatning for Azpilicueta, mens Ward-Prowse meget vel kunne være erstatning for Mikel/Willian. Bakkali er allerede sikret, og erstatter Salah. De tre spillere ville i hvert fald sikre mig en bred og solid trup, men jeg mangler stadig en god højre offensiv midtbane, der kan spille den indvendige angriber ordentligt - Specielt efter Hazard er kommet ind i midten, og Reus er rykket over til venstre.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #56: 25 Dec 2014, 21:15 »

lille hint gilly, lad vær med at bedømme dine spillere på stjerner, men derimod hvordan de gør det på banen. Spillere der falder i stjerner er jo udregnet efter dine nuværende stjerner på holdet samt omdømme klubben har. Ginkel kan blive et bæst hvis du selv bruger ham ordenligt og med nok spille tid! Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Hamfrahammel
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Chelsea FC
« Svar #57: 26 Dec 2014, 14:59 »

Jeg har købt Kevin Volland for cirka 230 mill., han spiller fremragende på højre kanten, lukker kampene mod de store hold. Klart mit bedste køb.

Jeg har udover ham købt Munir (Barcelona) Sergi Samper (PSG) og Martin Ødegaard (Strømsgodset) Lucas Romero (Vélez) og Agúero (Man City). Aguero kan ikke præstere. Jeg har lejet alle de andre ud. Undtaget Volland.

Mit hold er:
Courtios
Ivanovic (Højre back) - Zouma (CB) - Terry (CB) - Azpilicueta (Venstre back)
Matic (DM)
Fabregas (CM)
Kevin Volland (OMH) - Oscar (OMC) - Eden Hazard (OMV)
Diego Costa (ANG)

Eden Hazard har scoret 17 mål og lavet 21 assist. Hvor Costa har scoret 37 og lavet 13 assist, sæsonen er ikke færdig endnu. Mangler cirka 10 kampe i Premier League og er kommet til 2. Knockout runde i CHL. Jeg røg ud af FA cuppen.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #58: 27 Dec 2014, 18:15 »

Det hele endte lykkeligt for Chelsea og jeg i min første sæson ved roret.. Jeg endte med 102 point i Premiere League (33-3-2), og en sikker førsteplads foran United, Liverpool og City. I FA Cuppen besejrede jeg Stoke 3-0 i semifinalen, men tabte endnu engang til Manchester United (der også slog mig ud af Capital One Cup) med 5-3 i finalen.

I CHL kunne jeg dog glæde mig, da Monaco blev ekspederet ud 3-1, efter 0-0 i Frankrig. I semifinalen var jeg ved at sætte det hele over styr, da jeg først slog Liverpool 4-0 hjemme, og derefter kom bagud 3-0 på Anfield efter blot 30 minutter. Men en betondefensiv den resterende time, sikrede mig en samlet sejr på 4-3 - Nok noget ufortjent.. I finalen ventede Arsenal, og efter en chokstart hvor Welbeck bragte Arsenal foran efter 2 minutter, tog jeg grebet om kampen, og Hazard og Costa afgjorde kampen med to scoringer.

Datoen hedder nu 1. august, og der har været brugt rigtig mange penge i sommeren. Min ambition var at hente Oxlade, Chambers, Bakkali (Som jeg havde køb ved udløb), Ward-Prowse og Ricardo Rodriguez. Sidstnævnte tog til Manchester City, mens jeg måtte punge gevaldigt ud for at få Wegner til at sende Oxen og Chambers til Chelsea. Derudover har jeg hentet Barbosa til at supplere Costa på toppen.

Ud er et væld af spillere gået. Mikel, Salah, Atsu, Omeruo, Moses, Drogba, Bertrand, Romeu, Willian og Davila. Thorgan Hazard, Marin og Azpilicueta arbejder jeg også på at sælge.

Så troede jeg ellers mit hold var fuldendt, men så meldte Wegner sig på banen og bejlede til Ginkel. Ginkel var tiltænkt at være rotation med Fabregas som trods alt havde mange skader sidste sæson, men Ginkel ville åbenbart være nøglespiller for at blive i klubben. Arsenal har nu budt over 300.000.000 og buddet er accepteret, og så regner jeg ellers med at køre Ward-Prowse i stilling (Kan hentes omkring 50 millioner billigere), da han tilmed er egen avl af nationen. Ikke verdens største fiasko, men jeg havde nu alligevel gerne beholdt Ginkel Wink
Logged

probst
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Chelsea FC
« Svar #59: 27 Dec 2014, 22:44 »

Det hele endte lykkeligt for Chelsea og jeg i min første sæson ved roret.. Jeg endte med 102 point i Premiere League (33-3-2), og en sikker førsteplads foran United, Liverpool og City. I FA Cuppen besejrede jeg Stoke 3-0 i semifinalen, men tabte endnu engang til Manchester United (der også slog mig ud af Capital One Cup) med 5-3 i finalen.

I CHL kunne jeg dog glæde mig, da Monaco blev ekspederet ud 3-1, efter 0-0 i Frankrig. I semifinalen var jeg ved at sætte det hele over styr, da jeg først slog Liverpool 4-0 hjemme, og derefter kom bagud 3-0 på Anfield efter blot 30 minutter. Men en betondefensiv den resterende time, sikrede mig en samlet sejr på 4-3 - Nok noget ufortjent.. I finalen ventede Arsenal, og efter en chokstart hvor Welbeck bragte Arsenal foran efter 2 minutter, tog jeg grebet om kampen, og Hazard og Costa afgjorde kampen med to scoringer.

Datoen hedder nu 1. august, og der har været brugt rigtig mange penge i sommeren. Min ambition var at hente Oxlade, Chambers, Bakkali (Som jeg havde køb ved udløb), Ward-Prowse og Ricardo Rodriguez. Sidstnævnte tog til Manchester City, mens jeg måtte punge gevaldigt ud for at få Wegner til at sende Oxen og Chambers til Chelsea. Derudover har jeg hentet Barbosa til at supplere Costa på toppen.

Ud er et væld af spillere gået. Mikel, Salah, Atsu, Omeruo, Moses, Drogba, Bertrand, Romeu, Willian og Davila. Thorgan Hazard, Marin og Azpilicueta arbejder jeg også på at sælge.

Så troede jeg ellers mit hold var fuldendt, men så meldte Wegner sig på banen og bejlede til Ginkel. Ginkel var tiltænkt at være rotation med Fabregas som trods alt havde mange skader sidste sæson, men Ginkel ville åbenbart være nøglespiller for at blive i klubben. Arsenal har nu budt over 300.000.000 og buddet er accepteret, og så regner jeg ellers med at køre Ward-Prowse i stilling (Kan hentes omkring 50 millioner billigere), da han tilmed er egen avl af nationen. Ikke verdens største fiasko, men jeg havde nu alligevel gerne beholdt Ginkel Wink


Hvordan er din taktik, opstilling mm.

Chelsea fungere ikke i mine save
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010