home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 372 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 51529 gange)
hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #75: 03 Aug 2015, 14:33 »

OKay...

Jeg startede ud med en fin 6.plads, da jeg solgte Emil Larsen og Speelman og få andre. Schoop spillede godt.
Anden sæson, jeg købte Idriss Saadi, Stephan Andersen, og få andre og vandt ligaen. Woo!!
Tredje sæson, samme historie, ligaen.
Fjerde, hold nu kæft.... Jeg startede fint ud med at komme i CL Slutspil, men jeg havde kun 15 spillere da min bestyrelse solgte ud Skuffet. Jeg fik så et minus i lønbudget, men min økonomi var på 125 millioner dkk, så det kunne ikke skade at spørge om mere? Men de sagde nej, og jeg lækkede så til pressen. Så fyrede de mig, efter 2 år med succes. Nu, 1 år senere blev OB nedrykket.
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #76: 11 Aug 2015, 20:03 »

Nogle der spiller med OB, som bruger den nye Update? Kunne godt tænke mig at hører hvordan deres økonomi står til osv :-)
Logged

H A L A   M A D R I D!

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #77: 25 Aug 2015, 15:40 »

Dato: 12/04-2015 - Vinteropdatering

Efter en efterårssæson, hvor jeg overvintrede på førstepladsen, ser jeg lidt mere positivt på tingene nu. Godt nok lå vi nr. 1 efter de 17 kampe, men jeg var langt fra tilfreds med min kontrataktik, og følte mere at det var held at jeg lå hvor jeg gjorde, end en egentlig stærk taktik. Så hen over vinteren skiftede jeg fra kontra til boldbesiddende (Stadig en 4-1-2-2-1), men står nu med et langt mere positivt resultat. Forspringet er øget (Jeg har ikke tabt med den nye taktik) og jeg fører nu med 7 point til FCM, 12 til Hobro og 17 til en plads udenfor medaljerne med ni kampe igen.  Derudover er jeg i semifinalen mod AFG i Pokalturneringen.

Sommertransferen bød på nul handler både ud og ind, hvor jeg valgte at holde på det jeg havde, mens jeg ikke modtog tilfredsstillende bud på nogle af mine spillere. I løbet af vinteren skete der dog lidt - Først regnede jeg med at Emil Larsen forsvandt, men ingen aktiverede hans transferklausul, og så ville han pludselig have en ny kontrakt - Det fik han, og frikøbsklausulen er nu på 17 millioner. Dog forlod Mads Toppen og Lado klubben, og uden et budget (Jeg nåede et spinkelt + på lønkontoen inden Emil ville have det ødelagt) fandt jeg ingen løsning. Men Radza har strålet med med 4 clean sheets i 8 kampe.

Jeg føler mig efterhånden sikker på Europæisk fodbold næste år, så jeg har forsøgt at kigge efter billige forstærkninger, nu hvor jeg i hvert fald mister Skogseid og Dalsgaard som er med i Start 11'eren. Det har dog været umuligt med minus på balancen og lønkotoen samt et stort 0 på transferkontoen. Det har dog lige ændret sig, da klubben skaffede et kapitalindskud - Normalt har det været så små penge, at tallene har forblevet røde, men nu står jeg pludselig med 11 millioner at handle for og 8 millioner at skyde med i løn. Så nu skal holdet forstærkes (Foruden de ekstra penge jeg regner med at modtage ved sæsonstart til næste sæson)
Logged

Faber88
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #78: 25 Aug 2015, 20:44 »

Fik lige en god inspiration ved at kigge den her tråd igennem.
Jeg har spillet tre kampe i første sæson, så er lige begyndt.
Har haft den indgangsvinkel til dette spil, at jeg vil få OB op og kører ved først og fremmest skaffe en god økonomi. Det vil sige ingen væsentlige køb, men salg. Og derfor satme på spillere som Jens Jakob Thomasen, Mathias Greve, Desler osv. (En del af dem på bænken, men de tager over senere hen).

Af indkøb har jeg kun gjort et:
Thomas Sørensen --> Fri

Af salg/udlejninger har jeg gjort:
Vladimir Dvaslishvili - Udlejet(spar meget i løn)
Mohamed Diarra --> 1.4 mio.
Jacob Schoop --> 1.75 mio.
Casper Radza --> 35.000

Smiley
Lige til sidst skal det siges at jeg spiller med den nyeste update. Så jeg har Falkesgaard, AK47 og hvad der ellers hører med.
Logged

Faber88
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #79: 25 Aug 2015, 20:46 »

Nu røg Emil Larsen så for 7 mio. pga Malmö indløste hans frikøbsklausul Smiley
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #80: 30 Aug 2015, 19:10 »

Jeg er lige startet op med OB, og ligaen er 5 kampe gammel, hvor det er blevet til 4 sejre ud af 5. Vi ligger på 2. pladsen med 2 point efter AGF der har vundet alle deres.
Jeg har hentet en spiller og det er Paul Jatta på fri transfer, som skal agere som back-up for Makrini. Jeg har endnu ikke solgt en spiller, og håber at kunne beholde Emil Larsen.

Jeg vil komme med en update omkring mit spil når jeg når lidt længere.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #81: 31 Aug 2015, 11:27 »

Jeg kunne super tilfredsstillende hente The Double i mit første år i OB, i en sæson hvor kandidater som FCK (8), Aab (7) og Nordsjælland (6) skuffede fælt i ligaen og pokalen. Midtjylland pressede mig som de absolut eneste, men fik gummiben (Også selvom de ikke var nr. 1) og så endte jeg med at vinde med relativt sikre 15 point - og yderligere 13 til 3. pladsen. I pokalturneringen slap jeg også for stærke modstandere og først i semifinalen lukkede mine reserver en enkelt pind ind, efter jeg havde sikret mig finalebilleten i første kamp. Og meget symptomatisk for sæsonen slog jeg SønderjyskE 1-0 i finalen - Altså ingen af de gode hold kunne gøre sig gældende.

Op til den kommende sæson forsvandt mit førstevalg på angrebsposten, Thomas Dalgaard og højrebacken Haakon Skogseid. De skulle selvfølgelig erstattes, sammen med en ny venstreback skulle spilles ind, da jeg ikke vurderede Kirkeskov som værende et sikkert førstevalg - Derudover ville jeg også gerne have lidt mere tyngde på midtbanen, som havde været meget udsat i den forgange sæson. Og med et større kapitalindskud samt udsigt til Europæisk bold, så har mulighederne for erstatninger været gode.

Transfers Ind:
Andreas Vindheim (9 Millioner) - En ung og solid højreback, som har de offensive egenskaber jeg søger, samtidig med en solid defensiv. Den direkte erstatning for Skogseid.
Rasmus Schüller (1,1 Millioner) - En mand der både kan dække den defensive og centrale midtbane, og som sørger for en bedre rotation.
Jakob Ahlmann (2,45 Millioner) - Fra et skuffende AaB-hold fik jeg muligheden for at hente et dansk alternativ til venstrebacken. Jeg føler mig mere tryg ved ham, end ved Kirkeskov.
Sebastian Eriksson (Fri) - En svensk general til midtbanen, hvor Skualson aflastes. Han er bundsolid og har den internationale erfaring vi ledte efter.
Kevin Pannewitz (Fri) - Jeg søgte en breddespiller til forsvaret, og Pannewitz var både ung og i stand til at dække andre positioner. En stærk mand at have som backup!
Riku Riski (2,5 Millioner) - Da Falk forlod holdet arbejdede mine spejdere på overarbejde for at finde en erstatning. Eneste mand til fair pris og med fair lønkrav var Riski og selvom han ikke er Rasmus Falk er jeg udmærket tilfreds + Han kan også spille min sårbare position som angriber.
Otso Virtanen (2,15 Millioner) - Radza manglede konkurrence, og en ung keeper er hentet ind for at give ham denne. De kæmper begge fra 0, omend Radza har haft startfordelen i form af hans tilstedeværelse på holdet sidste år.
Frederic Gounongbe (3 Millioner) - Som sagt tidligere er angrebsposten den mest skrøblige. Jeg har søgt dag og nat, men INGEN kunne hentes til for hvad jeg mener er en retfærdig pris - Både i transfer og i løn. Derfor endte valget på den forhåbentlige næste Utaka - Han kan på egen hånd og fylder solidt i feltet. Og så har han lidt landskampe på CV'et, hvor jeg håber han igen kan komme i betragtning.
Petteri Forsell (1,7 Millioner) - Jeg ledte lidt efter en rotationsspiller til kanterne, hvor det kun var Lucas Jensen der var stærk nok. Pludselig dukkede Forsell op, og så var jeg ikke i tvivl. Han vurderes bedre end Emil Larsen, så nu har jeg 4 mand til de to kanter, og er langt bedre dækket ind.

Derudover kommer Kasper Larssen hjem til jul og forstærker forsvaret yderligere!

Transfers Ud:
Jacob Schoop (Fri)
Emil Ousager (Fri)
Azer Busuladzic (Fri)
Håkon Skogseid (Fri) - Fælles for alle 4 var, at de er kommet i overskud
Mikkel Kirkeskov (Leje) - Hamilton har lejet Kirkeskov. Jeg får dækket lønnen, og forhåbentlig spiller han mere i Skotland, end han ville have gjort som reserve for Ahlmann/Skulason.
Mathias Greve (Leje) - Greve er blevet lejet ud til cypriotisk fodbold, efter han ikke har slået til (Mest af alt på grund af taktikken).
Rasmus Falk (14 Millioner) - Forskellige klubber bød lidt mindre, men jeg hævede alle bud til frikøbsklausulen. Den aktiverede Toulouse, og så var Falk desværre fortid i OB.

Jens Jakob Thomasen, Anders Thomsen, Jacob Barett Laursen og Mads Raben har alle lidt samme skæbne som Greve og flere af dem er på vej ud af holdet. Af de unge har kun Radza, Lucas Jensen og Desler været kontinuerligt i start 11'eren, mens Emil Peter Jørgensen har været meget ude med skader - Men han får stadig lidt tillid.

Udover de unge forsøger jeg også at komme af med Thomas Mikkelsen og Lasse Kryger, mens Lasse Nielsen, Hallgrimur Jonasson og Ari Skulason alle har haft bejlere rundt omkring i Europa - Ingen har dog matchet min vurdering af spillerne, og de er her alle endnu.

Sæsonen er startet lidt fesent. Vi lider fortsat under ikke at score, og er således noteret for 5 mål i 7 kampe - Dog har vi kun lukket 2 ind. Vi startede hjemme i 2. kvalrunde til CHL mod Levadia og hentede en 1-0 sejr - Nok til at vinde 2-1 samlet. Herefter tog vi imod Maribor og sørgede igen for sejr på hjemmebane med 2-0 - Også det samlede resultat. Vi er derfor sikre på Europæisk gruppespil, hvor Apoel afgør hvilken standard det bliver.. De resterende tre kampe jeg pt. har spillet, er alle endt uafgjort i Superligaen, hvilket placerer mig på en rigtig fesen 8. plads efter 3 runder.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #82: 01 Sep 2015, 00:32 »

Første sæson er overstået og blev til en sejr i superligaen. Troede ikke det kunne lade sig gøre, da Emil Larsen og Rasmus Falk smuttede lige inden vinduet lukkede. Jeg kunne ikke få nogle erstatninger da jeg ingen midler fik, men takket være AKJ og hans 32 ligamål så kom trofæet hjem. Pokalturneringen var ikke noget der blev satset på. Røg ud i kvartfinalen til et velspillende Randers hold.
Jeg fik lavet en handel første sæson og det blev en sydafrikaner som hedder Lerbese.

2 sæson er netop skudt i gang. Jeg er videre til CHL kval runde 3 efter at have slået et walisisk hold 7-1 samlet. Første liga kamp var mod Silkeborg og det blev en ordenlig lussing til dem da de led et nederlag på 7-1.

Af indkøb til den nye sæson er der henter forstærkning på målmandsposten i form af Jakob Haugaard, som er kommet til klubben for ca 2 mio. Mads Pedersen for 1,5 ca. Michael Lumb er hentet på fri da jeg manglede en venstreback til at rotere. Ellers er der hentet 2 regen spillere. En central forsvarsspiller  og en angriber. Min nye angriber kvitterede lige med er hattrick i hans første liga kamp. Jeg har store forventninger til dem begge.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #83: 10 Okt 2015, 11:27 »

Er simpelthen nød til at dele dette med jer, fra min 2. sæson med OB. Første sæson endte med et mesterskab, og efter at have kvalificeret mig til Champions League, endte jeg i gruppe med Barcelona, City og Plzen. En gruppe jeg var meget tilfreds med, da jeg så gode muligheder for at snuppe 3. pladsen foran Plzen.. Men gruppespillet har udviklet sig i en retning jeg overhovedet ikke havde forventet..
 



Barcelona er forsvarende spanske og Champions League mestre og City er forsvarende engelske mestre...
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010