home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 490 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 51565 gange)
Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #60: 01 Mar 2015, 01:04 »

Så nåede vi også 3. sæson, her har jeg stille og roligt fået sluset alle udlandske spillere ud af klubben, og rummer nu kun danske spillere, samtidig har jeg ændret lidt i nogle personlige regler: jeg må nu kun hente spillere som er danske, og af egen avl, eller muligheden herfor.
Det vil sige skal jeg hente unge spillere udefra skal de højst være 16 år gamle, ellers er det kun spillere af egen avl jeg må hente ind.

2. sæson sluttede en smugle skuffende. jeg fik en 4 plads, som sikrede mig EURO league endnu engang. men min offensiv døde fuldstændig efter salget af Zohore. Defensivt er det derimod lysnet godt. 31 mål lukkede jeg ind i alle liga kampe, og holdt intet mindre ind 14 Clean sheets. hvilket jeg er godt tilfreds  med, nu skal der bare ligges mere på i 3. sæson hvor 12 spillere i min førsteholds trup er af egen avl og yderligere 9 bliver det inden for 2019(3 år) så jeg er ved at være tilfreds.

Økonomisk er jeg godt med 100 mil er jeg oppe på, og eftersom jeg ikke henter det store antal spillere længere, hvil jeg nok vokse godt økonomisk, pengene vil blive brugt på opgradering af faciliteter og focus på ungdoms træning og rekruttering.

Lige så du ved det, så kan du også hente 17 årige. Det er den seneste alder for at de kan blive EA Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #61: 01 Mar 2015, 11:13 »

Ja, det er jeg godt klar over :-) men satte nu bare en grænse for at være lidt anderledes, men kan godt være det bliver nødvendigt at gå op til 17 år, da breden virkelig er tynd. Smiley
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #62: 01 Mar 2015, 15:58 »

Ja, det er jeg godt klar over :-) men satte nu bare en grænse for at være lidt anderledes, men kan godt være det bliver nødvendigt at gå op til 17 år, da breden virkelig er tynd. Smiley
Okay Smiley
Havde selv et save med AaB, hvor jeg kun satsede på egne spillere og spillere der kunne blive egen avl. Super fedt save! Opstemt
Logged

H A L A   M A D R I D!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #63: 28 Mar 2015, 16:39 »

Det går rigtig godt for mig i mit OB spil, hvor jeg efter de første tolv spillerunder er ved at distancere mig til de øvrige tophold, hvilket ikke mindst skal ses i lyset af de seneste indbyrdes sejre over FCM, Brøndby og AaB..

Specielt min defensiv er helt forrygende med Kasper Larsen og Daniels Høegh i midterforsvaret, der altså kun har lukket 3 mål ind!! At det så på trods af det alligevel er endt med et nederlag og 2 uafgjorte resultater er naturligvis meget bittert...

I pokalen går det også godt med pligtsejre over Brønshøj og Holdbæk. I 4. runde venter FC Helsingør, så jeg bør relativt nemt kunne kvalificere mig til kvartfinalen..

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #64: 31 Mar 2015, 13:55 »

Jeg fik færdigspillet min første sæson med OB igår aftes og det endte med et dansk mesterskab. Jeg var i en periode foran med hele 13 point, men igennem forårssæsonen begyndte jeg at opleve svingende resultater og specielt min ellers så stærke defensiv begyndte at vise svaghedstegn... 

I pokalturneringen troede jeg fuldt og fast på en finaleplads da AGF blev trukket i semi-finalen. Desværre overraskede de i begge opgør og endte med at slå mig ud til min store utilfredshed. I stedet var det FC Midtjylland der rendte med pokaltitlen..




Min målsætning til den nye sæson er naturligvis kvalifikation til Champions League og ikke mindst at være udfordre til mesterskabet. Derfor var det vigtigt for mig at komme styrket ud af transfervinduet og ikke mindst få øget kvaliteten i truppen samtidigt med at bredden også ville blive forstærket, med udsigt til de mange kampe i den kommende sæson.. Til min stor glæde fik jeg forlænget med en del spillere og trods interesse i flere af mine spillere har ingen af betydning forladt klubben. Samtidigt har jeg hentet et par stærke forstærkninger omend jeg havde ønsket mig en spiller med international klasse, hvilket ikke lykkedes mig.



Den nye sæson er også påbegyndt og det er gået over al forventning indtil videre. I sidste sæson startede jeg utrolig stærkt ud rent defensivt og det samme oplever jeg i denne sæson hvor vi endnu ikke har indkasseret nogen mål, samtidigt med at vi offensivt ser markant stærkere ud og vinder vores kampe sikkert.




SS af truppen
« Seneste Redigering: 31 Mar 2015, 14:22 af Guldbrand » Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #65: 31 Mar 2015, 21:17 »

Det ser dælme godt ud defensivt, trods du ikke har lavet indkøb på målmandspladsen Smiley
Hvilken opsilling anvender du hvis  man må spørge Opstemt
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #66: 31 Mar 2015, 21:31 »

Det ser dælme godt ud defensivt, trods du ikke har lavet indkøb på målmandspladsen Smiley
Hvilken opsilling anvender du hvis  man må spørge Opstemt

Jeg har ledt længe efter en ny målmand, men jeg har nok været for nærig i forhold til de muligheder jeg havde - Samtidigt med at Toppel jo har gjort det fremragende.. Desuden har jeg følt at der var andre og mere vigtige positioner at forstærke..

Men jeg spiller en ganske alm. 4-4-2, med brede midtbanespillere og en trequartista i form af Rasmus Falk.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #67: 31 Mar 2015, 21:35 »

Det blev dog desværre ikke til Champions League for mit vedkommende, da RB Salzburg slog mig ud. I stedet er jeg klar til EL gruppespillet.

I ligaen er det også en nedadgående formkurve jeg er inde i, hvilket helt essentielt skyldes at min trup har svært ved at være klar på de mange kampe og med skader til flere vigtige spillere, så falder kvaliteten desværre i forhold til den trup jeg kan stille med.

Jeg ligger dog stadig pt. på en 2. plads, men den kan hurtig vendes til en 6-7 plads  hvis ikke holdet begynder at hive sejre hjem igen (der er blot 3 point ned til 7. pladsen) FCM er pt. 5 point foran og virker stærke på trods af salg af mange af deres profiler..
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #68: 01 Apr 2015, 22:58 »

Er selv godt i gang med min 5 sæson. og tingene er begyndt at gå rigtig godt. jeg har jo som sagt satset på eget talent og må hente spillere i alderen max 17. og der gået rigtig godt, syntes jeg selv.

på U/19 Landsholdet har jeg mellem 8-12 spillere udtaget, U/21 har jeg 4 og på A landsholdet er jeg desværre ikke repræsenteret endnu.

af spillere i truppen som ikke er egen udviklet kan nævnes en. Lucas Jensen. som jeg endnu ikke har solgt, han er min klart største offensive profil, sammen med Mathias Greve. samtidig har jeg et par rigtig spændende angribere i truppen.  min gennemsnits alder i truppen er 18 og rigtig mange af mine unge spillere er rygtet til mange af de store klubber. blandt andet min VB Brian Hansen(Regen) som Inter i seneste vindue tilbød hele 28 milioner for, men da klubben ikke mangler penge grundet min strategi, valgte jeg ikke at sælge, han er blot 18  år og allerede fast spiller samt 8 milioner værd.
og jeg kunne  sagtens nævne flere i den kaliber men lader værd Opstemt

Jeg har de sidste 2 sæsoner vundet mesterskabet og tabt Pokal finalen. i denne sæson ligger jeg nummer 1. efter 7 kampe, med 6 sejre og en uafgjort. jeg er kommet i Euro League gruppe spillet, efter forlænget spilletid at have slået Metalist. min økonomi er fremragende og har et plus på 162 milioner og et transferbudget på 84 milioner, og jeg bruger stort set kun penge på at hente unge talenter fra liga rivalerne.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #69: 01 Apr 2015, 23:55 »

Er selv godt i gang med min 5 sæson. og tingene er begyndt at gå rigtig godt. jeg har jo som sagt satset på eget talent og må hente spillere i alderen max 17. og der gået rigtig godt, syntes jeg selv.

på U/19 Landsholdet har jeg mellem 8-12 spillere udtaget, U/21 har jeg 4 og på A landsholdet er jeg desværre ikke repræsenteret endnu.

af spillere i truppen som ikke er egen udviklet kan nævnes en. Lucas Jensen. som jeg endnu ikke har solgt, han er min klart største offensive profil, sammen med Mathias Greve. samtidig har jeg et par rigtig spændende angribere i truppen.  min gennemsnits alder i truppen er 18 og rigtig mange af mine unge spillere er rygtet til mange af de store klubber. blandt andet min VB Brian Hansen(Regen) som Inter i seneste vindue tilbød hele 28 milioner for, men da klubben ikke mangler penge grundet min strategi, valgte jeg ikke at sælge, han er blot 18  år og allerede fast spiller samt 8 milioner værd.
og jeg kunne  sagtens nævne flere i den kaliber men lader værd Opstemt

Jeg har de sidste 2 sæsoner vundet mesterskabet og tabt Pokal finalen. i denne sæson ligger jeg nummer 1. efter 7 kampe, med 6 sejre og en uafgjort. jeg er kommet i Euro League gruppe spillet, efter forlænget spilletid at have slået Metalist. min økonomi er fremragende og har et plus på 162 milioner og et transferbudget på 84 milioner, og jeg bruger stort set kun penge på at hente unge talenter fra liga rivalerne.

Dejligt når ens spillere gør det godt. Nu mangler du så bare en på landsholdet Smiley

Er selv i gang med at spille med FCN, hvor jeg satser rigtig meget på talenter. Det giver et eller andet at læse om andre der spiller i Danmark Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #70: 10 Apr 2015, 18:30 »

Så har jeg spillet lidt videre. Datoen siger 23 marts 2019. og der er netop udtaget landsholds trupper igen. 14 mand på U/19 og U/21 så er der ved siden af en enkelt spiller på A landsholdet, og det er Jacob Barret Laursen der er kommet ind i varmen.
samtidig har jeg spillet 21 liga kampe og her er det blevet til 14 sejre og 7 uafgjorte. så jeg er endnu ubesejret i ligaen og i pokalen i denne sæson.
i Euro League røg jeg desværre ud til Rubin Kazan, trods en 4-1 føring efter første kamp i Rubin, fik jeg en skade på målmands positionen i retur kampen, og tabte desværre.

økonomien er stadig rigtig god, 60 mio er lige blevet postet i trænings faciliteter, så er nede på 140 mio i kassen, og det giver et transfer budget på 84 mio.
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #71: 13 Jun 2015, 14:10 »

Så er jeg startet op med OB. Jeg har valgt OB pga. deres dårlige økonomi, samt at deres træningsfaciliteter ikke er de bedste. Jeg vil så vidt muligt bruge unge spillere som kommer fra eget akademi, men det kræver jo så at de bliver opgraderet så der kan komme nogle spillere op gennem ungdomsholdet som har potentiale.

Jeg har fået bugt med det underskud vi havde på lønbudgettet og det krævede at Emil Larsen blev solgt. Desværre kun til hans frikøbsklausul, men pengene var ikke til at ændre hans kontrakt. 2 spillere har sluttet sig til OB. Nikolaj Jørgensen og Christian Rye. Begge er kommet til klubben gratis, så det er godt nok.

Jeg har valgt bruge min taktik som jeg brugte i Leverkusen, nemlig en 4-1-4-1 og må sige den fungere godt indtil videre. Det er blevet til 4 sejre ud af 4 og en målscorer på 9-1. Det gode ved det er at, det er "top" klubberne jeg har mødt. FCK, FCM, Brøndby og så Esbjerg som ikke lige er en topklub.

OB er utrolig spændende og jeg vil komme med en update når jeg kommer lidt længere.
Logged

H A L A   M A D R I D!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #72: 12 Jul 2015, 21:22 »

Er jeg den eneste, som syntes det er hamrende svært at holde ens lønbudget nede jo længere frem i spillet man kommer..?

Jeg er nu 2½ sæson inde og har vundet mesterskabet de to første år og godt på vej mod det tredje. Jeg har også kvalificeret mig til Champions League gruppespillet begge år, så jeg oplever stor succes og tjener gode penge - Hvilket naturligvis er noget som gør at alle spille og agenter prøver at malke mig for alt hvad de kan.

Men jeg har virkelig svært ved at købe spillere, som kræver under 2 millioner kr. årligt i løn og det irritere mig voldsomt.. Jeg prøver nemlig at opretholde en sund økonomi, ved at have stor fokus på mine lønninger og har som mål at mit lønbudget ikke skal overstige 50 millioner kr. årligt - Men hvis alle spillere - reserve som nøglespillere, skal have mellem 2-7 millioner kr. årligt, så er det umuligt for mig at få til at lykkedes...   ticked off   ticked off   ticked off   ticked off

Og det er ikke fordi jeg prøver at købe den ene stjernespiller efter den anden, men selv om jeg køber middelmådige spillere, så kræver de en voldsom løn..


Lorte grådige spillere....!!!
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #73: 12 Jul 2015, 22:23 »

Så synes jeg altid det ender når man spiller i suppen og det begynder og gå godt..
Logged


TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #74: 20 Jul 2015, 06:38 »

For scheisse man hvor har de dog dårlig økonomi, med den seneste opdatering. Der er ikke penge til noget som helst, plus jeg ikke havde opdaget at Spelmann havde en klausul i sin kontrakt, så han røg sig en tur. Emil Larsen tager så også lige 10% af transfer budgettet, overvejer om man skulle sælge, for at rette op på det. Men hans stats er virkelig gode.. Tough choice.
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010