home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 441 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 51534 gange)
JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #30: 30 Okt 2014, 01:40 »

lol okay, kan se han er fra egypten.. dem skulle man jo have haft med, så var zidan måske også med
Logged

JaWocKa

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #31: 30 Okt 2014, 01:46 »

Men jeg har ikke den egyptiske med, så det er da lidt mærkeligt? Jeg har ikke engang nogle afrikanske ligaer med.
Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #32: 30 Okt 2014, 02:04 »

Jeg er ret sikker på at jeg også har haft loaded alle danske? :s mærkeligt, ellers husker jeg forkert.
Logged

JaWocKa

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #33: 31 Okt 2014, 15:37 »

Jadet lyder mærkeligt, måske der har været en opdatering i databasen siden du startede?
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #34: 01 Nov 2014, 03:29 »

OMG har lige afsluttet den vel nok vildeste sæson nogensinde i FM, i hvertfald i forhold til forventningen. Jeg startede mit OB-save med forventningen om at skulle kæmpe mod nedrykning. Og var derfor liidt bange da kravet var at slutte i den bedre halvdel. Havde jeg kunne havde jeg sænket den forventning, når jeg tænker tilbage på det er det liidt sjovt.

Anyway til at starte med var tankerne egentlig ikke på forstærkninger, for med det budget 2 mil i transfer og ingen i løn. Bliver det svært. Det fik et salg af Emil Larsen og en kapitalinsprøjtning dog ændret på. Uffe Bech, Robin Olsen og Akharraz kom ind i klubben. og ingen andre end Larsen forlod den. En svær start uden et par nøgle spillere gjorde at jeg testede lidt forskellige taktikker og konkludere at jeg på ingen måde kan mønstre en defensiv taktik. Heldigvis blev Falk klar igen og siden blev spillet bare bedre og bedre. Jeg har i et tidligere opslag kort beskrevet de første måneder, og de er sådan set billedet sæsonen igennem.  Med undtagelse af en periode hvor spillet ikke helt fungere og 3 nederlag i rap til konkurrenterne i toppen. Spillede holdet blændende det til trods for at jeg midtvejs desværre mistede Espen Ruud og ikke rigtigt fik anskaffet en erstatning. Diarra, Kryger og nyankomne Hallgrimur Jonasson delte pladsen imellem sig. Alle tre med bravour dog imponerede Diarra og Jonasson mest. Hvilket passede mig fint for Kryger leverede blændene i den anden ende når han fik chancen.

Jeg vandt noget overaskende for mig selv pokalturneringen over AaB. Ud over finalen havde jeg dog haft en rimelig heldig lodtrækning. Og mødt dårligere hold næsten hele vejen igennem. Men den største overaskelse for mig var at jeg også lykkedes med at vinde ligaen i første hug. Noget som står i skærende kontrast til mine forventninger før sæsonstart. Det blev da også en gyser med kun 1 point ned til AaB på 2.pladsen. Jeg havde faktisk nærmest opgivet drømmen om mesterskabet 2. runder før slut, godt nok førte jeg ligaen med 4 point. Men af uransagelige årsager valgte U-21 landsholdet at lægge deres træningslejr mens sæson endnu ikke var slut. Det betød at Lucas Jensen, Rasmus Falk, Uffe Bech og Kasper Larsen alle missede de to sidste kampe. Det er altså mine tre startende offensiv spillere og den ene af mine startende CBs!! WTF? For at gøre det var Lado også skadet.... Heldigvis har Kryger vist sig som en habil erstatning.  9 mål i 19 kampe, 12 af dem som indskifter Kun 8 kampe som angriber, resten mest spillet som back. Det er sgu imponerende! Men jeg var bange før de sidste 2 kampe. Det var jo ikke et pragthold jeg stillede med. Og efter nederlag i næstsidste runde var jeg sgu lidt gal på DBU. Men Akharraz og Kryger viste i sidste kamp en fremragende fighterånd og spillede blændene og sikrede mig sejren som også sikrede mesterskabet.

De bedste spillere i sæsonen har uden tvivl været Lado (26 K, 24 M, 4 A) som bare hamrede mål ind igen og igen. Falk (24, 6,13) som rent faktisk ikke lavede et mål i efteråret, men steppede op da Ruud forlod holdet og "erstattede" de mål han stod for. Bech (31,11,10) der også bare var blændene et super indkøb, som faktisk allerede er sendt videre til Burnley for ca. 30 mil. Lucas Jensen (26,11,10) for mig absolut årest spiller og årets overaskelse, han fik chancen efter Larsen var solgt og han holdt Akharraz fra pladsen som venstrewing hele sæsonen. Han har til trods for at spille ude af position været fantastisk. BRUG HAM er mit råd!

Jeg glæder mig til den kommende sæson, men jeg har ikke sat forventninger endnu. Skriv endelig hvis i vil ha billeder eller andet af noget Opstemt
Logged

RKI
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #35: 01 Nov 2014, 11:01 »

Har også starte et game op med OB.
Emil Larsen er den eneste der er blevet solgt for 8mill. Har købt Alexander Jakobsen. og lejet Shane Ferguson for Newcastle

Spiller for det meste med en 4-4-1-1 med Lado på toppen og Falk lige bag ham.
Lado spiller alt for vildt i mit save 11 kampe og 8 mål.
Ligger på en anden plads 12 kampe. 8 sejre og 3 tabte. og en kamp mindre ind AAB som ligger nummer 1.
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #36: 01 Nov 2014, 23:10 »

Så er min 3. sæson nået til ende, og det blev til endnu en 3. plads.
Jeg har svært ved at få vundet ligaen, men jeg ser dog spil mæssige fremskridt, og så ser jeg nogle unge spillere som bare udvikler sig, jeg har pengene til at købe klasse spillere ind på holdet, men modsat FCK, så vælger jeg at satse på unge talenter og det er måske en fejl, for FCK de køre alle rundt i ligaen, de har også hentet spillere som Spalvis, Pusic, Krohn-Dehli, Anders Christiansen, Jens Jønsson og Uffe Bech, så penge får de brugt rigeligt af.
Mens jeg henter Fri transfer spillere, under 24. Dette kan måske være grunden til den ude Blivende succes, jeg har dog æren af at udvikle og sælge med stor profit.

Seneste salg, blev Guy Cohen som var et eget talent(Regen) fra egne rækker, som med britisk nationalitet, længtes hjem efter England,
Leicester, bød sig derfor på banen og tilbød 3 mio nu og her, og så får jeg ikke mindre ind 50% af det næste salg, og den klausul vil Leicester lige nu give 12 mio for at slippe for. så en spiller med kæmpe potentiale.

I Euro Cuppen endte det lidt som jeg havde regnet med, 4 uafgjorte og 2 nederlag, i en gruppe med Leverkusen(1), R. Sociadad(2) og Lokomotiv Moscow (3), så det hele gik lidt som planlangt desværre, så det eneste opmuntrene må være min talent udvikling, hvor jeg har Lucas Jensen med 3x Årets spiller, og 16 liga scoringer i denne sæson, en spiller der har spillet rigtig godt, dog har jeg problemer med at finde en angriber der virkelig vil score mål for mig, 12 sæson mål for min bedste angriber, må siges ikke at være nok, derfor er jeg rimelig glad for mine kanter og Gemmer på midtbanen har budt godt ind.

Målet for den nye sæson er igen Euro Cup, dog vil jeg forsøge mig med en 2. plads i ligaen denne sæson, da jeg ikke regner med nogle defensive udskiftninger, vil det give noget ro bagud, Offensiven skal dog skiftes lidt ud, en gratis Aissati, 28, er en ældre herre og passer ikke ind i min Filosofi, så vil blive solgt, og med en værdi af 8,25 mio lader det til at blive en gevinst at have betalt hans løn i 7 måneder..
Jeg skal samtidig ud og hente mig 2-3 spillere der kan score mig nogle mål, for at sætte sin lid til at Lucas Jensen igen kan score med så højt et snit, må være ønsketænkning.
Logged

Radon
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #37: 04 Nov 2014, 11:34 »

OMG har lige afsluttet den vel nok vildeste sæson nogensinde i FM, i hvertfald i forhold til forventningen. Jeg startede mit OB-save med forventningen om at skulle kæmpe mod nedrykning. Og var derfor liidt bange da kravet var at slutte i den bedre halvdel. Havde jeg kunne havde jeg sænket den forventning, når jeg tænker tilbage på det er det liidt sjovt.

Anyway til at starte med var tankerne egentlig ikke på forstærkninger, for med det budget 2 mil i transfer og ingen i løn. Bliver det svært. Det fik et salg af Emil Larsen og en kapitalinsprøjtning dog ændret på. Uffe Bech, Robin Olsen og Akharraz kom ind i klubben. og ingen andre end Larsen forlod den. En svær start uden et par nøgle spillere gjorde at jeg testede lidt forskellige taktikker og konkludere at jeg på ingen måde kan mønstre en defensiv taktik. Heldigvis blev Falk klar igen og siden blev spillet bare bedre og bedre. Jeg har i et tidligere opslag kort beskrevet de første måneder, og de er sådan set billedet sæsonen igennem.  Med undtagelse af en periode hvor spillet ikke helt fungere og 3 nederlag i rap til konkurrenterne i toppen. Spillede holdet blændende det til trods for at jeg midtvejs desværre mistede Espen Ruud og ikke rigtigt fik anskaffet en erstatning. Diarra, Kryger og nyankomne Hallgrimur Jonasson delte pladsen imellem sig. Alle tre med bravour dog imponerede Diarra og Jonasson mest. Hvilket passede mig fint for Kryger leverede blændene i den anden ende når han fik chancen.

Jeg vandt noget overaskende for mig selv pokalturneringen over AaB. Ud over finalen havde jeg dog haft en rimelig heldig lodtrækning. Og mødt dårligere hold næsten hele vejen igennem. Men den største overaskelse for mig var at jeg også lykkedes med at vinde ligaen i første hug. Noget som står i skærende kontrast til mine forventninger før sæsonstart. Det blev da også en gyser med kun 1 point ned til AaB på 2.pladsen. Jeg havde faktisk nærmest opgivet drømmen om mesterskabet 2. runder før slut, godt nok førte jeg ligaen med 4 point. Men af uransagelige årsager valgte U-21 landsholdet at lægge deres træningslejr mens sæson endnu ikke var slut. Det betød at Lucas Jensen, Rasmus Falk, Uffe Bech og Kasper Larsen alle missede de to sidste kampe. Det er altså mine tre startende offensiv spillere og den ene af mine startende CBs!! WTF? For at gøre det var Lado også skadet.... Heldigvis har Kryger vist sig som en habil erstatning.  9 mål i 19 kampe, 12 af dem som indskifter Kun 8 kampe som angriber, resten mest spillet som back. Det er sgu imponerende! Men jeg var bange før de sidste 2 kampe. Det var jo ikke et pragthold jeg stillede med. Og efter nederlag i næstsidste runde var jeg sgu lidt gal på DBU. Men Akharraz og Kryger viste i sidste kamp en fremragende fighterånd og spillede blændene og sikrede mig sejren som også sikrede mesterskabet.

De bedste spillere i sæsonen har uden tvivl været Lado (26 K, 24 M, 4 A) som bare hamrede mål ind igen og igen. Falk (24, 6,13) som rent faktisk ikke lavede et mål i efteråret, men steppede op da Ruud forlod holdet og "erstattede" de mål han stod for. Bech (31,11,10) der også bare var blændene et super indkøb, som faktisk allerede er sendt videre til Burnley for ca. 30 mil. Lucas Jensen (26,11,10) for mig absolut årest spiller og årets overaskelse, han fik chancen efter Larsen var solgt og han holdt Akharraz fra pladsen som venstrewing hele sæsonen. Han har til trods for at spille ude af position været fantastisk. BRUG HAM er mit råd!

Jeg glæder mig til den kommende sæson, men jeg har ikke sat forventninger endnu. Skriv endelig hvis i vil ha billeder eller andet af noget Opstemt
Hvilken taktik bruger du og hvordan bruger du Lado ? :-)
Er Bodul noget værd?
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #38: 04 Nov 2014, 16:35 »

Hvilken taktik bruger du og hvordan bruger du Lado ? :-)
Er Bodul noget værd?

Jeg spiller 4-2-3-1 med Lado på toppen som skarpretter/målmager, bruger indvendige angribere som wings, og trequatista som OMC. Derudover bruger jeg offensive backs der altid sørger overlap. Jeg spiller bolden op fra forsvaret og udnytter fløjene Smiley Bodul er hos mig bare crap. og jeg sendte ham videre for 500 k efter det første halve år. Han var hos mig 3./4. valg og imponerede ikke.
Logged

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #39: 04 Nov 2014, 16:38 »

Må jeg spørge om Mads Raben er en spiller du har et øje til, og om du har nogle erfaringer med ham indtil nu?
Logged

larzraz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #40: 04 Nov 2014, 17:13 »

Jeg har givet ham lidt spilletid men indtil videre har det ikke resulteret i det store. Han har gjort det ok, men ikke mere end det. Men han er helt klart en spiller som jeg regner med i fremtiden. Mit håb er at leje ham ud.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #41: 10 Nov 2014, 13:50 »

Så er jeg kommet igang med mit første seriøse spil og naturligvis er det med OB. Min 4-1-4-1 taktik som jeg tidligere beskrev her i tråden er blevet skrottet og erstattet af en 4-4-2 formation, hvilket har fungere upåklageligt indtil videre, med 4 sejre i 4 kampe.

Truppen er intakt, omend jeg var tæt på at miste både Falk og Spelmann. Men et nyoptaget lån fra bestyrelsens side gjorde det muligt at skrive nye kontrakter, i stedet for at være tvunget til at sælge pga. deres frikøbsklausuler. Økonomien er dog stadig ringe, så jeg vil overveje ethvert bud på mine spillere...

Taktikken er som sagt en 4-4-2. Ligesom jeg tidligere har givet udtryk for, så er jeg ikke specielt begejstret for OB's midtbane, derfor har jeg valgt at spille med 2 brede midtbanespillere, da de netop skal være med til at skabe en solid midtbane konstellation. Den ene af mine centrale midtbanespillere er valgt som offensiv, for at lægge et ekstra tryk på modstanderens midtbane og skabe nogle farlige situationer mellem deres midtbane- og forsvars kæde. I angrebet spiller jeg med en dybdeliggende angriber sammen med en fremskudt angriber.

Instruktionerne er valgt ud fra at være et boldbesiddende hold, med en solid defensiv og ellers fokusere på angreb igennem midten af banen.

Korte afleveringer
Spil op fra forsvar
lavere tempo


- Sikre at jeg holder bolden i egne rækker uden at forcere noget.

Aflevere i dybden
Udnyt midten


- Med en central midtbanespiller sat til offensiv, en dybdeliggende til at trække ned og modtage bolden, samt en hurtig fremskudt angriber, er det naturligt for mig at lægge presset igennem midten af banen. De 2 brede midtbanespillere er med til at understøtte denne form for gennembrud, da jeg ikke forventer at de skal trække ned mod baglinjen.

Fald tilbage
Hold positionerne
Skærm mindre af


- Jeg vil hellere falde tilbage på plads, end at jagten bolden uhæmmet, hvilket truppen alligevel ikke har niveauet til. Derfor stiller jeg mig dybt, hvilket trækker modstanderne længere frem, og giver større muligheder for mine angribere til at løbe i dybden. Jeg vælger også at holde positionerne, da jeg ikke vil åbne unødvendigt op i min defensiv.




Som sagt er det indtil nu blevet til 4 sejre i Superligaen:
2-1 hjemme over Esbjerg
2-0 ude over FC Midtjylland
2-0 hjemme over Brøndby
5-1 ude over AaB.

Ganske glimrende resultater, men jeg glæder mig at se taktikken an mod hold som Hobro, FCV, SønderjyskE og Silkeborg, hvor man må formodes at de trækker sig længere tilbage på banen, hvilket kan udfordre min måde at spille på...
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #42: 10 Nov 2014, 15:02 »

Så kom jeg også igang med mit obligatoriske OB save...
Og kan på ale måde sige jeg er kommet rigtig godt igang.
Jeg har solgt Emil Larsen for 8 mio og redigeret transfer budgettet til lønnen i stedet og har skrevet ny kontrakt med de bærerende spiller i klubben plus talenter.. så har jeg lejet ryan mason (Offensiv midtbane) Har dog ikke rigtig fået ham brugt da holdet klare sig fint uden..
Efter 22 Kampe i ligaen ligger jeg nu nr 2, efter AAB på første pladsen kun 1 point bagud og skal møde dem i næste kamp på udebane som bliver en direkte kamp om 1. pladsen og så skal jeg faktisk møde dem igen i sidste spillerunde, så går en spændende tid i møde...
Jeg må give stor ros til et par spiller specielt Lucas Jensen, vanvittig herre af hans alder. 5 mål og 10 assist intil videre. Samt kasper larsen som er en klippe nede i bagkæden hvilket også betyder jeg er det bedste udehold i hele ligaen. Skulason og spelmann har været fantatiske på midtbanen.
Vladimir Dvalishvili har bombet løs.. Falk har ikke været imponerende men stadig meget stabil og en kreativ spiller der skaber plads til alle de andre...
Alt i alt meget over mine forventninger efter som jeg troede jeg skulle kæmpe for overlevelse.
Jeg har dog stadig 11 kampe tilbage i ligaen så mit mål er nu at holde mig i top 3 så jeg kan komme i europæisk næste år og få nogle penge i kassen. Ser frem til ligaen slutter så jeg kan forbedre nogle enkelte placeringer. Vil gå efter målmand, højreback og evt en midtbane.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #43: 10 Nov 2014, 19:45 »

Så er de første elleve superliga kampe rundet, og med 24 point indtager jeg 2. pladsen - Et point efter FCK og fire point ned til FC Midtjylland på tredjepladsen.

Truppen er ved at være intakt, efterhånden som de mange skadede spillere er vendt tilbage og er ved at finde formen, omend jeg har manglet Mads Toppel i en del kampe pga. en skade hvilket har givet Ousager en god sjat kampe i buret.

Vladimir Dvalishvili er suverænt klubbens helt store profil med tolv mål i tolv kampe, og det endda selvom han har været i en nedadgående formkurve. De øvrige spillere har været meget på det jævne, hvor jeg stadig forventer at se meget mere til Rasmus Falk, mens Emil Larsen ser ud til at være kommet igang (3 mål, 4 assist) - Han var dog utilfreds frem til transfervinduet lukkede, da han håbede på et salg, da jeg havde lovet ham at sælge ham hvis vi fik det rette tilbud - Der kom dog bare aldrig noget bud på ham..

I takt med succesen, så er jeg gået over til at spille offensiv hvilket ser ud til at hjælpe, efter et par skuffende nederlag til SønderkyskE og Randers i henholdsvis femte og sjette spillerunde..
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #44: 11 Nov 2014, 10:35 »

Det blev til en flot 2 plads i ligaen på trods af jeg havde 5 kampe til sidst hvor jeg spillede uafgjort 2 gange og tabte 3 kampe.. jeg er nu igang med pre-season i den nye sæson og har lige hentet Frederik Rønnow, han havde en frikluasul på 2,5 mio. Målet er nu at forstærke min højreback position og ellers midtbanen..
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010