home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 529 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Mit FM15 skal køre uden problemer - computerkrav!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Mit FM15 skal køre uden problemer - computerkrav!  (Læst 7672 gange)
Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Mit FM15 skal køre uden problemer - computerkrav!
« Svar #15: 20 Okt 2014, 17:20 »

Okay. Tak for rådende.

Jeg har kig på denne maskine nu: Dell Inspiron 15 3542 - Pentium 3558U / 1.7 GHz - Windows 8.1 Pro 64-bit - 4 GB RAM - 500 GB HDD - DVD-skriver - 15.6" 1366 x 768 ( HD ) - Intel HD Graphics - sort - tastatur: Nordisk.

Det er især grafikkort jeg er helt blank på.

Er den noget værd og burde det kunne køre FM15 uden problemer?

Hvis du er helt blank på grafikkort, så er et godt råd at holde sig fra alt der indeholder "Intel Graphics" i navnet. Alle Intels grafikkort er integreret på bundkortet, hvilket er en god indikator for at det er meget ringe. De bedste af de integrerede grafikkort, vil formegentlig kunne opfylde dine behov, men så ligger vi i et lidt andet prisleje.

Generelt set er det vigtigste at kigge på, at processoren og grafikkortet er til at leve med. De fleste forhandlere tilbyder at opgradere ram for en rimelig pris, hvorimod en ny processor så godt som tilsvarer en ny computer., imens det kan være noget af en kamp at skifte et grafikkort i en bærbar computer.

Med hensyn til processorer, så gør dig selv en tjeneste og hold dig fra andet end Intel. Både Pentium og Celeron er godt nok Intel-processorer, men de har i mine øjne for længst overskredet sidste salgsdato. En I3-processor (med i hvert fald en små 2 GHz) må være absolut minimumskrav, men hvis du vil have en lidt mere tidssvarende størrelse, så vil jeg anbefale at du som udgangspunkt i hvert fald mindst får dig en I5 processor (jeg arbejder selv med en I5, som jeg er relativt tilfreds med). Efter I3 og I5 er du oppe i en I7, men hvis du skal have en I7 der sparker lidt røv, så er prislejet som regel også et lidt andet.

Grafikkort er en sand jungle. Som sagt skal du holde dig fra Intels grafikkort, da de alle er indbygget på integreret på bundkortet. Se altså i første omgang om du kan finde en computer med et eksternt grafikkort (nogle producenter/forhandlere benævner dem også som dedikerede grafikkort). Jeg ville som udgangspunkt holde mig til grafikkort af Nvidia, men det er lige så meget en smagssag. Den anden store producent er ATI/AMD (ATI er ejet af AMD, men hvad grafikkortet lige bliver kalt er lidt tilfældigt), men jeg har aldrig været vildt begejstret for deres grafikkort. De fedeste er et ordentligt GeForce-kort fra 600-serien og derefter, men hvis der ikke er tale om hardcore-gaming, kan mindre også gøre det. Alt under 400-serien begynder at blive lidt for skrabet, hvis du spørger mig, men til FM-gaming går det nok (minimumskrav ligger i FX-serien, som er præhistorisk. De første udkom helt tilbage i 2003).

Jeg har rodet lidt og er kommet frem til den her maskine, som egentlig lader til at være et pænt køb til prisen:

http://www.kontorlinienit.dk/Easy-Note-TV11HC-33114G50Mnks--Core-i3-3110M-2e3-GHz--Windows-8-64-bit--4-GB-RAM--500-GB-HDD--DVD-SuperMulti--15e6-bred-1366-x-768-HD--NVIDIA-GeForce-710M--blanksvart-IMR--t-PACKARD-BELL/cat-p/c/p7138669

Jeg aner ikke om det ligger indenfor din budgetramme, men jeg ville nok ikke sætte meget færre penge af. Omvendt ville jeg holde mig langt væk fra Dell. Der kan man snakke om at betale meget for ingenting.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Dennyepave
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Mit FM15 skal køre uden problemer - computerkrav!
« Svar #16: 20 Okt 2014, 19:53 »

Hold da kæft et dejligt uddybende svar!
Tusinde tak for det!

Jeg har kigget på den computer du linkede til. ud fra, hvad du siger så virker den jo rigtig god! Den burde kunne trække FM15 og endda ganske godt?

Har du desuden handlet på den side før? Jeg kender den nemlig ikke.
Logged

CarlosVela
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mit FM15 skal køre uden problemer - computerkrav!
« Svar #17: 20 Okt 2014, 21:50 »

Hold da kæft et dejligt uddybende svar!
Tusinde tak for det!

Jeg har kigget på den computer du linkede til. ud fra, hvad du siger så virker den jo rigtig god! Den burde kunne trække FM15 og endda ganske godt?

Har du desuden handlet på den side før? Jeg kender den nemlig ikke.
Et godt råd, hvis man ikke kender en hjemmeside er at gå ind på trustpilot.dk og så søg på hjemmesiden. Så kan man tjekke op på om den er god eller ej, ikke blot ved computere men også ved køb af andre produkter. Den hjælper mange med at slippe for at blive snydt!  Smiley

Men den hjemmeside er e-handelsgodkendt, som også er et sikkerhedsstempel som den danske regering uddeler. Også noget man kan gå udfra når man handler på internettet!
Logged

FMFreaks inside you.

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mit FM15 skal køre uden problemer - computerkrav!
« Svar #18: 21 Okt 2014, 16:14 »

Jeg har før i tiden kørt FM på en i3 og der var det fm stjerner i ydeevne Smiley
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Mit FM15 skal køre uden problemer - computerkrav!
« Svar #19: 21 Okt 2014, 16:16 »

alt kommer jo anpå hvad krav man har til antallet af ligaer etc.
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mit FM15 skal køre uden problemer - computerkrav!
« Svar #20: 21 Okt 2014, 17:40 »

Jeg sagde ikke spilhastighed men ydeevne Wink
Logged

Dennyepave
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Mit FM15 skal køre uden problemer - computerkrav!
« Svar #21: 22 Okt 2014, 08:51 »

Mange tak til alle jer der har svaret!
Det reddede mig i sidste ende fra at købe en middelmådig maskine. Jeg fandt i går en, der matcher kravene som "Fitzpatrick" skrev og tilmed til rimelig penge. Jeg tror, at det bliver den.

Nu kan FM15 bare komme an! Opstemt
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010