home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 392 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Forventninger til sæsonen?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Forventninger til sæsonen?  (Læst 3067 gange)
Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Forventninger til sæsonen?
« : 22 Aug 2014, 13:19 »

Jeg er vanen tro igang med et save med Arsenal, hvor jeg nu efter at holdet er oppe og kører og talenterne er i stald, forsøger at gøre økonomien endnu bedre.

Jeg vælger ofte kun at sige titel udfordre når jeg vælger budget, for så er der som regel penge nok, og forventningerne er ikke at jeg skal vinde det hele. Nu står jeg så ved første januar i den igangværende sæson, hvor jeg har muligheden for at ændre mine forventninger fra udfordre til vinder. Hvis jeg vælger at ændre så får jeg yderligere 95M til transfers og hele 6M/uge mere til lønninger.

Det vil give mig mere råderum lige nu, men jeg overvejer at det også kan belaste økonomien en hel del hvis der skal skabes så mange likvide midler lige nu?

Derudover så overvejede jeg om hvad i andre gør: Vælger i at sætte forventningerne li i underkanten af hvad i ved i kan så i kan overraske, eller satser i stort?

Hvad er jeres erfaringer, er det værd at sætte højere krav, for så eventuelt at levere en lavere tilfredshed hvis man fejler i noget?
Logged

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #1: 22 Aug 2014, 13:35 »

Hvis man har brug for transfer penge er det jo en gode ide og forøge det, men hvis man ikke har så sikre det jo klubbens økonomi og mere tilfredshed at tage forventningerne lave Smiley
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #2: 22 Aug 2014, 13:55 »

Klubben er den rigeste i verden, og er vurderet til lidt over 11 mia her ved nytår, så der er penge i klubben, og jeg har været i klubben i snart 8 sæsoner, så burde sidde godt i sædet da jeg har skaffet en del  trofæer.

Har også en god sjat fri til transfers og løn allerede, men det var mere for at få startet en diskussion om ens forventninger til sæsonen. For jeg har allerede erfaret at jeg oftest vælger at skyde under hvad jeg ved jeg kan, for så får man højere tilfredshed, og så er klubben mere tilbøjelig til at give en lov til at bestemme noget. Samt jeg overlevede også at klubben skiftede ejer på grund af de gode resultater jeg har skabt samt hvor glade bestyrelse og spillere var.

Det er jo altid bedre at overraske end det er at skuffe ? Fx ville jeg mene det var lidt pres at gå fra semifinale i CHL til at skulle vinde den.
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #3: 22 Aug 2014, 14:34 »

Jeg tager altid muligheden under hvad jeg tror er muligt. (Med mindre der ikke er en, hvor jeg i så fald vælger den laveste). Jeg er nemlig også stor fan af at overraske, fremfor at skuffe. Fx. har jeg et spil kørende med Nottingham Forest, der jo er pænt rige i spillet. På trods af at klubben har spillere der er gode nok til at skaffe oprykning i første hug, valgte jeg muligheden "At slutte i den øverste halvdel". Det gav mig £5 mil til transfers, hvilket jeg mener er nok. Og skulle jeg så rykke op stiger jeg jo bare endnu mere hos bestyrelsen, end hvis jeg "bare" havde opnået det jeg sagde jeg ville...
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #4: 22 Aug 2014, 15:32 »

Rimelig ligegyldig tråd, hvis din klub er den rigeste i spillet.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Gungner
Gæst
 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #5: 22 Aug 2014, 15:39 »

Rimelig ligegyldig tråd, hvis din klub er den rigeste i spillet.

Hvorfor? Selvom man er den rigeste klub kan man vel stadig blive spurgt om sine sæson-forventninger?
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #6: 22 Aug 2014, 16:44 »

Rimelig ligegyldig tråd, hvis din klub er den rigeste i spillet.

Ideen med tråden var ikke at få et svar på om jeg skulle tage de ekstra penge, men i  stedet at få en diskussion af hvordan folk håndterer valget af forventninger til sæsonen. For selvom jeg vandt ligaen sidste sæson, så er der jo ingen der siger at jeg kan gøre det igen. Så derfor var det sjovt at høre om folk skyder over, under eller lige på.

Vinklen jeg adderede med økonomien er faktisk kun fordi jeg hele tiden prøver at optimere den, og hvis klubben fremskaffer ekstra kapital nu, så skal de jo tage dem et sted fra. Ville jo være rart at man ikke fucker en udvikling der er igang. Er dog heller ikke ret langt foran mine forfølgere.
Logged

sarikanarya
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #7: 22 Aug 2014, 17:10 »

Jeg plejer altid at tage den øverste mulighed, i mit eksempel med Fenerbahce bliver det "at vinde mesterskabet" udelukkende pga transfer pengene men måske skal jeg prøve med overraskelsen?
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #8: 22 Aug 2014, 17:19 »

Hvis du underpræsterer, bliver du jo fyret. Overrasker du, stiger din jobsikkerhed.
Så derfor vælger jeg altid den under hvad jeg tror jeg kan. For du kan jo ikke vide om dit hold kommer ind i en "down-periode", der i sidste ende koster mesterskabet. Og dermed dit job.
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #9: 22 Aug 2014, 18:34 »

Ideen med tråden var ikke at få et svar på om jeg skulle tage de ekstra penge, men i  stedet at få en diskussion af hvordan folk håndterer valget af forventninger til sæsonen. For selvom jeg vandt ligaen sidste sæson, så er der jo ingen der siger at jeg kan gøre det igen. Så derfor var det sjovt at høre om folk skyder over, under eller lige på.

Vinklen jeg adderede med økonomien er faktisk kun fordi jeg hele tiden prøver at optimere den, og hvis klubben fremskaffer ekstra kapital nu, så skal de jo tage dem et sted fra. Ville jo være rart at man ikke fucker en udvikling der er igang. Er dog heller ikke ret langt foran mine forfølgere.
Nu går du vist lidt for meget op i det. Hvis du er den rigeste klub i spillet, skal du bare give den gas.
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #10: 22 Aug 2014, 19:02 »

Gungner det er ikke bare så lige til, hvis man har vundet titlen flere år i streg, og spillerne selv forventer det, kan de jo gå hen og blive skuffede over at du kun regner med at de kommer i øverste halvdel, og vil isåfald præsterer dårligere Tunge

Men tager næsten altid en af de lavere muligheder, netop for overraskelsen, men afhænger også af hvordan mit lønbudget hænger sammen, overtrækker jeg, må man sommetider satse, for at få en bedre kortsigtet jobsikkerhed Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #11: 22 Aug 2014, 19:27 »

Hvis jeg lige er kommet til klubben og er mere usikker på spillermaterialet, vælger jeg lidt mere konservativt, for at blive i sædet. Hvis jeg har siddet i klubben i et godt stykke tid, og føler jeg har rimelig styr på hvad klubben kan præstere så vælger jeg ligepå hvad jeg tror er muligt, ved mindre jeg har stærkt brug for pengene for at hente forstærkninger; eksempelvis hvis jeg kan lugte at en oprykning er mulig.
Logged

FC Barcelona

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #12: 24 Aug 2014, 02:37 »

Nu går du vist lidt for meget op i det. Hvis du er den rigeste klub i spillet, skal du bare give den gas.

Sådan stiller vi jo forskellige præmisser op for vores game. Men er kun blevet den rigeste på grund af en ny ejer. Var 3. rigest før det. Der kom lige nogle mia. i klubben. Har dog også en spiller der er over ½ mia værd, så der er jo noget værdi at bygge på.




Det er rart at høre at jeg ikke er den eneste der satser på overraskelsen.
Pengene plejer ikke at være det store problem, da jeg så eventuelt lader et større spillernavn gå (når de er oppe i alderen eller ikke passer ind i taktikken). I så fald passer en lidt lavere vurdering vel også bedre.

Må dog også indrømme at jeg spiller mere "våget" i mine "nomade" spil end jeg gør i fx mit save med hjertebarnet Arsenal.
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forventninger til sæsonen?
« Svar #13: 24 Aug 2014, 14:21 »

Jeg forsøger at stile realistisk - netop også for ikke at optimere en fyreseddel allerede i 1. sæson, hvis det kikser. Når du har fået højere status i klubben (evt. vundet noget) så stiller jeg også højere forventninger til holdet og mig selv, men siger ikke jeg vinder mesterskabet, hvis jeg ej tror på det!
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010