home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 390 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Vuelta á España
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint
Forfatter Emne: Vuelta á España  (Læst 51278 gange)
SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #75: 02 Sep 2014, 18:33 »

Chris og Valgren er squ ikke tossede, de har hver deres forcer i forskellige typer terræn. Bare rolig vi skal nok komme til at Anker-Sørensen når det gælder.

Men Quintana og Contador må være favoritter her, og kunne godt tænkes at det bliver en af klassikerne med en hjælperytter(Valverde) forrest, med kaptajnen (Quintana) på hjul, hvortil den største konkurrent har 3. position(Contador), hvorfra han vil prøve at angribe.

Valggren har gjort det fremragende (af det man har kunnet se indtil videre og kørte i dag også en fremragende enkelstart), men Chris Anker måtte for min skyld gerne have siddet med langt længere. Ellers er han simpelthen ikke brugbar. Ikke at det havde gjort noget, men hvis det er et tegn på, hvordan han er kørende i de større bjerge, så er det ikke godt.

Quintana styrter i dag og taber 3.30 til Contador. Fantastisk ærgerligt for løbet, da Froome og Valverde sandsynligvis ikke ville kunne true Contador for alvor, hvilket gør, at Rodriguez nærmest kun er tilbage. Jeg vil dog ikke lukke Quintana helt ud, men hans styrt så fanme ikke godt ud. Hvis han kan komme igennem imorgen uden at tabe tid, ville det være fantastisk for ham og udnytte den sidste uge, hvor han har som varemærke at være den bedste opad, ligegyldigt konkurrenter og hvor fanden han kører hende.
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #76: 02 Sep 2014, 18:39 »

Synd for Quintana, at han styrter i dag. Jeg tror såmænd han havde formået en udmærket tid, i hvertfald ift Froome, som er helt ved siden af sig selv.
Det er tydeligt, at han endnu ikke er oppe i omdrejninger endnu. Det kan selvfølgelig nå, at ændre sig endnu eftersom de høje bjerge først begynder at komme nu her. Men han skal da i den grad til, at melde sig ind i kampen.

Quintana skal ud og angribe i bjergene og vi får i hvertfald et meget spændende løb nu, når han skal i offensiven, specielt fordi Contadors hold på ingen måder er godt. Det er kun Bennati og Tosatto der kan være sin indsats bekendt indtil videre og så selvfølgelig Valgren, fordi det er hans første Grand Tour.
Forhåbentlig har han ikke slået sig så meget, at han kommer til at døje med det resten af løbet.

Udover Contadors flotte kørsel i dag, så var det også rigtig godt kørt af Uran. Han har godt nok forbedret sig meget på en enkeltstartcykel og det er ret tydeligt, at det er noget han har arbejdet med. Havde på ingen måder set ham køre i top3 i dag, men det var godt nok imponerende af ham.
Rodriguez og Valverde kører også en fin enkeltstart i dag og jeg tror helt sikkert, at de begge er tilfredse. Rodriguez ender vel nærmest med at køre lige op med Froome. Det tegner til, at vi får et fedt løb nu her i bjergene og jeg fucking glæder mig.
Og så er det bare dejligt, at se Contador på hans allerbedste niveau igen.

Jeg vil dog ikke lukke Quintana helt ud, men hans styrt så fanme ikke godt ud. Hvis han kan komme igennem imorgen uden at tabe tid, ville det være fantastisk for ham og udnytte den sidste uge, hvor han har som varemærke at være den bedste opad, ligegyldigt konkurrenter og hvor fanden han kører hende.

Det vil jeg heller ikke, dertil er han for god en rytter og han plejer, at være god i den sidste uge og dog har han tidligere tabt tid til Froome i Tour de France i den sidste uge. Mont Ventoux etapen sidste år.
Derudover kan jeg også huske, at han mistede tid til Aru da han angreb i Giro d'Italia. Er ikke sikker på, at det var den sidste uge, men det mener jeg.
Men han taber altså lige godt 3 minutter og 30 sekunder til Contador i dag, der er en del der skal indhentes hvis han skal vinde Vuelta a España. Dermed ikke sagt, at han ikke kan det, men det kræver at Contador har en MEGET dårlig dag. Eller flere for den sags skyld. Dertil venter der endnu en enkeltstart, hvor man må formode at Contador tager lidt mere tid. Det er godt nok en kort en af slagsen, men alle sekunder tæller.
« Seneste Redigering: 02 Sep 2014, 18:57 af sebbe » Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #77: 03 Sep 2014, 14:57 »

Quintana er åbenbart udgået efter at have været nede igen i dag. Det lader til, at han har brækket kravebenet. Skuffet
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #78: 03 Sep 2014, 20:49 »

Damn, kæft noget lort. Quintana var virkeligt en af de ryttere, som kunne gøre noget. Ægte grimpeur som kan og tør udfordre længere udefra. En kæmpe bet for Movistar og Vueltaen, desværre. Men de har selvfølgelig en gardering i Valverde, men meget skal gå galt for de andre, hvis han vinder.

Aru vinder i dag. Flot, flot kørsel efter relativ passiv kørsel. Har lidt svært ved at vurdere hvorvidt det skyldes at folk simpelthen ikke kunne efter enkeltstarten i går eller at man var bange for at blotte sig. Nok en kombination.
Logged

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Vuelta á España
« Svar #79: 08 Sep 2014, 21:19 »

Hærligt ræs vi fik i dag. Jeg bliver nok ikke klog på Froomes form i det her løb. Det fryder mig dog, at han fik sat Rodriguez ud af podiet i dag. Sådan som han og Valverde kørte i går, så er de sgu selv skyld i at Froome stadig er med i løbet. Havde de kørt sammen med Contador, så havde de måske taget endnu mere tid fra Froome end tilfældet var. Rodriguez var så bare den største klaphat, fordi han efterfølgende udtalte at det var Contador, der ikke samarbejdede, skønt Rodriguez sad bagerst hele vejen op ad bjerget (Valverde deltog trods alt lidt!)

Forhåbentligt ender Rodriguez udenfor podiet. Ja.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #80: 08 Sep 2014, 22:07 »

Ja, det var et fremragende løb i dag, det må man sige. Jeg har ikke andet end respekt for Contador, den mand er simpelthen fantastisk. Vi havde en diskussion tidligere her i tråden, hvor jeg mente, at Valverde var årtiets bedste rytter. Præstationer som den Contador lavede i dag er noget, som svinger vægtskålen lidt der, selvom man bestemt heller ikke skal tage noget fra Valverde. Topper i Tour de France, men kører altid bedre i Vueltaen. Jeg forstår ikke den mand.

Anyhow, Contador virker til at have vundet. Ift. til Valverde i går tror jeg, at han tænkte på at vinde løbet. Tage nogle sekunder der, bonussekunder der og måske køre en fremragende enkeltstart. Jeg vil ikke klandre ham, delvist fordi jeg er en kæmpe fanboy. Nu er den så ude af vinduet og det virker ret sikkert, at han også kommer på podiet. J-Rod er odd man out her og måske endda Aru kommer forbi, som jo har kørt absolut fremragende. Jeg er bare ikke vild med hans stil, men han har sgu hjertet på det rette sted.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #81: 08 Sep 2014, 22:36 »

Valverde og Rodriguez 'falder sammen', når feltet rammer flere hårde stigninger. De andre etaper har været en stigning lige på og hårdt (hmm), hvor der i dag var flere hårde og svære stigninger.

Rolf sagde, at Contador ikke kunne sætte de to de andre dage, og derfor nok heller ikke i dag, hvis det altså ikke var for Froome. Havde Contador angrebet i dag, så ville han uden tvivl sætte dem begge.
Logged

Liverpool F.C

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #82: 08 Sep 2014, 22:54 »

J-Rod er odd man out her og måske endda Aru kommer forbi, som jo har kørt absolut fremragende. Jeg er bare ikke vild med hans stil, men han har sgu hjertet på det rette sted.

Er det Rodriguez' stil du ikke er vild med eller er det Arus? Jeg kan jo enormt godt lide Aru, som minder mig en del om Nibali faktisk. Contador siger godt nok, at Aru minder ham om ham selv, men synes han har flere ligheder med Nibali. Aru er ligesom Contador og Nibali ikke bange for, at angribe selvom han muligvis kan komme til at betale for det senere hen. Til gengæld er hans antrit ikke nært så godt som Contadors, eller det vil sige det har det i hvertfald ikke været under Spanien Rundt endnu. Dertil var han faktisk mere eksplosiv under Italien Rundt, hvor han fik distanceret Quintana bl.a. Arus evner nedad tror jeg ikke er ligeså gode som Nibalis(det er der ikke mange der er), men stilmæssigt kan jeg ikke lade være med at sammenligne ham med Nibali.

Desuden en voldsom god etape i dag, hvor Contador fik sat skabet på plads. Jeg var ellers ikke sikker på, at han ville angribe. Jeg troede faktisk på et tidspunkt, at han havde nok i, at sidde på hjul men nej, han skulle lige vise at han er stærkest lige pt. Det er også alt for lang tid siden han har vundet en Grand Tour etape, så det var befriende at se ham vinde en igen. Forhåbentlig kan han tage endnu en, men den vil Froome sikkert rigtigt gerne have nu. Mht Froome så ser det ud at han bliver bedre og det var flot, at han med et enkelt ryk fik sat Rodriguez og Valverde. Jeg tror ikke de to har det så godt, desto højere bjergene bliver. Det er også de færreste der får det bedre af det.  Thumbs Up

I øvrigt en vanvittig fight imellem Rovny og Brambilla. funny  funny Utroligt nok blev de ikke smidt ud noget før. Det var jo nærmest en skandale, at det først skete ved foden af den sidste stigning. De burde fandeme gå til kampsport i stedet for.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #83: 08 Sep 2014, 23:13 »

Jeg snakkede om Aru. Han sidder bare at hugger meget i det, lidt ligesom Dan Martin, selvom det dog ikke er helt så meget. Det er jeg ikke voldsomt stor fan af, men ellers er han jo en fremragende rytter! Næste år kan Astana sagtens risikere at blive nummer 1 og 2 i Giroen.  Smiley
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010