home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 254 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Vuelta á España
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint
Forfatter Emne: Vuelta á España  (Læst 51252 gange)
sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #60: 29 Aug 2014, 21:19 »

Sådan sebbe! Nævn nogle top3 placeringer og alle er glade, giv os nogle sejre og vi er endnu gladere!
I andre ord "You're nothing before you've won".

Som sagt Spardle tag et kig i historiebøgerne, der vil du se at han er en af de bedste til klassikerne det seneste årti. Smiley Helt på niveau med de andre du nævner i øvrigt!
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #61: 29 Aug 2014, 21:30 »

Hvem bliver der talt om - om 10 år? Contador eller Valverde? To gode cykelryttere, men der er vist ingen tvivl om, at Contador er et større navn end Valverde, og altid vil være det. Kigger man på deres resultater, så er Contador også langt foran. Hans 7(5) Grand Tour sejre er langt mere imponerende end Valverdes ene og hans fire sejre i Ardennerne. Contador er på alle parametre en større rytter end Valverde.
Logged

Liverpool F.C

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Vuelta á España
« Svar #62: 29 Aug 2014, 21:41 »

Contador er utvivlsomt den bedste etapeløbsrytter af de to, men Valverde er så langt mere alsidig. Jeg synes afgjort, at Valverde er med i diskussionen.

Lur mig om han ikke også lige får et sæt VM-striber på et tidspunkt.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #63: 29 Aug 2014, 22:05 »

Men mener du, at Valverde's fire sejre i Ardennerne vejer højere end Contador's 7 Grand Tour sejre? En enkel Tour sejr mere end udligner Valverde's sejre i Ardennerne.

Jeg mener ikke, at Valverde er langt mere alsidig - overhovedet ikke. Fair nok, han er stærkere i Ardennerne, og har præsteret bedre til VM. På en enkelstart har Contador altid været stærkere, og opad er han også klart stærkere.

Valverde kommer til kort i de store Tour's, mens Contador kommer til kort i klassikkerne. Contador kan vinde de største sejre, mens Valverde må 'nøjes'. I min verden er det en unfair sammenligning. Contador er suveræn, og end klart større rytter en Valverde.
« Seneste Redigering: 29 Aug 2014, 22:09 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #64: 29 Aug 2014, 22:33 »

Hvem bliver der talt om - om 10 år? Contador eller Valverde? To gode cykelryttere, men der er vist ingen tvivl om, at Contador er et større navn end Valverde, og altid vil være det. Kigger man på deres resultater, så er Contador også langt foran. Hans 7(5) Grand Tour sejre er langt mere imponerende end Valverdes ene og hans fire sejre i Ardennerne. Contador er på alle parametre en større rytter end Valverde.

Og 2 sejre i San Sebastian. Og 2 sejre i Dauphine. Og en sejr i Romandiet. Og en sejr i Catalonien. Og fem medaljer ved VM. Og 7 optrædner i Vueltaen med dårligste resultat som nummer 5 og 10 etapesejre oveni i hatten. Og selvfølgelig sejren på Courchevel foran verdens bedste etapeløbsrytter nogensinde.

Jeg ved ikke med dig, men når jeg kigger på resultater, må jeg sige, at jeg er mere overvældet af Valverdes palmarés. Ingen, ingen kan måle sig med den det sidste årti. Og i forhold til alsidighed, er jeg også uenig. Valverde kan afslutte, køre nedad, køre i ardennerne, kørte rigtigt fine enkelstart (han kommer til kort på lange, flade enkeltstarter i GT-regi, men ellers er han altså ALTID i top-10) og køre i bjerge. Her er han ganske vidst ikke den bedste - det er Contador - men alligevel tilstrækkeligt til, at du aldrig ser ham slutte udenfor top-10 i løb med store bjerge. Derudover er Valverdes bundniveau kun noget som kan matches af Rodriguez de senere år (2010-2013) samt Contador i sine gode sæsoner, hvor han også kører med om sejren i alle løb, han stiller op i.

Jeg siger ikke, at Valverde er bedre, men synes helt klart det er forkert at sige, at Contador med længder er bedre. Det synes jeg simpelthen ikke passer.
Logged

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Vuelta á España
« Svar #65: 29 Aug 2014, 22:40 »

Men mener du, at Valverde's fire sejre i Ardennerne vejer højere end Contador's 7 Grand Tour sejre? En enkel Tour sejr mere end udligner Valverde's sejre i Ardennerne.

Nej, så havde jeg skrevet det.

Jeg mener ikke, at Valverde er langt mere alsidig - overhovedet ikke. Fair nok, han er stærkere i Ardennerne, og har præsteret bedre til VM. På en enkelstart har Contador altid været stærkere, og opad er han også klart stærkere.

Til gengæld kan Valverde sprinte (Contador kan slet ikke), vinde prologer og så er han klart bedre på bakker. I starten af året var han ovenikøbet ret imponerende på brostensbakkerne i Belgien. Han kan vinde i evnesvagt mange terræn, og det er vel kun Sagan og Kwiatkowski, der for alvor kan matche den alsidighed.

Valverde kommer til kort i de store Tour's, mens Contador kommer til kort i klassikkerne. Contador kan vinde de største sejre, mens Valverde må 'nøjes'. I min verden er det en unfair sammenligning. Contador er suveræn, og end klart større rytter en Valverde.

Det kommer an på så meget, synes jeg. Var mit mål at vinde Tour de France, så ville jeg vælge Contador hver evig eneste dag. Ville jeg hellere være synlig og dominerende igennem hele sæsonen, så ville jeg vælge Valverde, der to gange tidligere har vundet WorldTouren (ProTour) og som fører WorldTouren i år.

Naturligvis vil jeg - og de fleste andre - helst vinde Tour de France. Også Valverde. Men Valverde er afgjort med i diskussionen.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #66: 29 Aug 2014, 23:17 »

Og 2 sejre i San Sebastian. Og 2 sejre i Dauphine. Og en sejr i Romandiet. Og en sejr i Catalonien. Og fem medaljer ved VM. Og 7 optrædner i Vueltaen med dårligste resultat som nummer 5 og 10 etapesejre oveni i hatten. Og selvfølgelig sejren på Courchevel foran verdens bedste etapeløbsrytter nogensinde.

Jeg ved ikke med dig, men når jeg kigger på resultater, må jeg sige, at jeg er mere overvældet af Valverdes palmarés. Ingen, ingen kan måle sig med den det sidste årti. Og i forhold til alsidighed, er jeg også uenig. Valverde kan afslutte, køre nedad, køre i ardennerne, kørte rigtigt fine enkelstart (han kommer til kort på lange, flade enkeltstarter i GT-regi, men ellers er han altså ALTID i top-10) og køre i bjerge. Her er han ganske vidst ikke den bedste - det er Contador - men alligevel tilstrækkeligt til, at du aldrig ser ham slutte udenfor top-10 i løb med store bjerge. Derudover er Valverdes bundniveau kun noget som kan matches af Rodriguez de senere år (2010-2013) samt Contador i sine gode sæsoner, hvor han også kører med om sejren i alle løb, han stiller op i.

Jeg siger ikke, at Valverde er bedre, men synes helt klart det er forkert at sige, at Contador med længder er bedre. Det synes jeg simpelthen ikke passer.
Stop nu. Sig ikke at de resultater du remser op overgår syv Grand Tour, for det gør det altså ingenlunde. Og to Paris-Nice sejre. Og en Tirreno-Adriatico sejr. Og tre Baskerlandet rundt sejre. Contador vandt 5 Grand Tour's på stribe, og har endt i top-5 de sidste 9 Grand Tour's, han har deltaget i. Han har kørt Vueltaen to gange, og vundet løbet begge gange.


Contador er en legende - det er Valverde ikke. Hvem tror du, vil blive husket og talt om - om 10 år?

Jeg vil placere Valverde i bås med ryttere som Gilbert, Evans og Boonen. Contador når han ikke, og kommer aldrig til det. Færdig slut.
Logged

Liverpool F.C

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #67: 30 Aug 2014, 01:06 »

Jeg vil placere Valverde i bås med ryttere som Gilbert, Evans og Boonen.

Nu har Valverde været stabil gennem de seneste 10 år, hvorimod at andre du nævner har haft ret mange downperioder. Gilbert er lidt på vej ud af sin, men har virkelig haft det svært efter vundet VM, mens man for 3-4 år siden talte om at Boonen var helt færdig i sporten, hvor han stort set ikke kunne træde en bule i en blød hat.

Jeg er slet ikke fan af Valverde (jeg ved faktisk ikke hvorfor, men bryder mig ikke om ham, egentlig) men han tilhører bestemt en af de helt store legender i sporten.
Logged


anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #68: 30 Aug 2014, 14:01 »

Nu har Valverde været stabil gennem de seneste 10 år, hvorimod at andre du nævner har haft ret mange downperioder. Gilbert er lidt på vej ud af sin, men har virkelig haft det svært efter vundet VM, mens man for 3-4 år siden talte om at Boonen var helt færdig i sporten, hvor han stort set ikke kunne træde en bule i en blød hat.

Jeg er slet ikke fan af Valverde (jeg ved faktisk ikke hvorfor, men bryder mig ikke om ham, egentlig) men han tilhører bestemt en af de helt store legender i sporten.
Konstant eller ej, så kan hans resultater slet ikke måle sig med Contador's. Boonen, Gilbert og Evans har vundet ligeså meget og ligeså stort som Valverde, og det er trods deres downperioder. Ryttere måles på resultater og ikke på kontinuitet. Her kan det slet ikke diskuteres, at Contador har langt større resultater end Valverde.
Logged

Liverpool F.C

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #69: 31 Aug 2014, 21:10 »

Tror ikke vi opnår så meget mere med den diskussion. Virker ikke til, at du er typen til lige sådan at skifte mening.  Tunge

Anyhow, god etape i dag. Elsker at Anacona vinder og avancerer i klassementet, da jeg efter hans kørsel i Utah spillede ham i top-10 til 9 gange pengene igen. Det bliver svært at blive i top-10, men jeg tror sagtens at han kan! Ellers virker det her jo til at blive ufatteligt tæt, Rodriguez kommer sandsynligvis til at tabe et par minutter, men kunne godt se Quintana, Valverde, Froome og Contador indenfor 1 minut - måske lidt mere - efter enkelstart. De 2 Movistar-ryttere kører fine enkeltstarter, når de er i form.
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #70: 31 Aug 2014, 23:09 »

Contador har indtil videre været helt outstanding i år og igen i dag viser han hvorfor han er den bedste for øjeblikket. Manden havde altså et skinnebensbrud for en måned siden og alligevel sætter han de fleste i dag. Det er vanvittigt, at han allerede er på det niveau. Men også flot af Rodriguez og Quintana, at de får kæmpet sig tilbage, dog tror jeg ikke de havde hentet ham, hvis det ikke havde været for Vorganov.
Nu glæder jeg mig til tirsdagens enkeltstart, hvor jeg igen tror, at Contador kommer til at gøre en god figur. Jeg regner med, at han tager tid på både Quintana, Rodriguez og Valverde og så må han ellers bare gerne minimere tabet til Froome.

Godt jeg ikke er Froome, fordi jeg ville i den grad ryste i bukserne efter i dag. Heldigvis for ham var stigningen ikke længere, fordi så kunne det have endt ud i et kæmpe tidstab. Selvfølgelig kan Contador også have en dårlig dag, men lad os nu se om det kun var en dårlig dag for Froomes vedkommende. Smiley
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #71: 01 Sep 2014, 01:56 »

 Thumbs Up Contador viste mod idag - men han er tydeligvis ikke på 100% - han lavede et smukt angreb men han sled sig aldrig helt fri og så er han handicappet af at han ikke har nogen der kan støtte ham på holdet.

Jeg tror ikke på Froome, han har et stærkt hold, men hans egen form er ikke iorden - IMO så bliver Vueltaen afgjort når vi rammer nogle af de hårde bjerge og her vil det være muligt at den der tør angribe måske også vinder vueltaen.

Jeg tror mest på Quintana og Rodrigues de har evnen til at angribe og gøre det færdigt - Contador angriber mest på de sidste pr kilometer og det er ikke nok til at vinde og han har mistet speed når han accelererer, havde han været i topform kunne han måske have været med men i år vinder han ikke.

I feltet i år er der så mange stærke ryttere som alle kan køre opad, Aru, Kelderman og Daniel Martin skal IMO angribe langt ude fra - de kan riskere at tabe.. men kommer de afsted med de rigtige så kan de også køre sig ind på en podie plads - om de bliver nr 7 eller 9 er ligegyldigt.
Logged

YNWA

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #72: 01 Sep 2014, 03:49 »

Thumbs Up Contador viste mod idag - men han er tydeligvis ikke på 100% - han lavede et smukt angreb men han sled sig aldrig helt fri og så er han handicappet af at han ikke har nogen der kan støtte ham på holdet.

Jeg tror ikke på Froome, han har et stærkt hold, men hans egen form er ikke iorden - IMO så bliver Vueltaen afgjort når vi rammer nogle af de hårde bjerge og her vil det være muligt at den der tør angribe måske også vinder vueltaen.

Jeg tror mest på Quintana og Rodrigues de har evnen til at angribe og gøre det færdigt - Contador angriber mest på de sidste pr kilometer og det er ikke nok til at vinde og han har mistet speed når han accelererer, havde han været i topform kunne han måske have været med men i år vinder han ikke.


Det kommer med til tiden og jeg tror såmænd også det kommer indenfor de bjergetaper. Når Contador er i sit es er der ikke mange i det nuværende felt der kan følge ham, i hvertfald ikke med den form han har vist i år. Det er jo heller ikke man er bange for, at han har mistet sin acceleration. Jeg vil i stedet mene, at det er fordi han har været skadet. Det var også ret åbenlyst i dag, at han ikke helt kunne køre som han ville. Det kunne man nærmest se på hans tråd. Rodriguez er helt sikker også god, men han plejer altså, at have en off-day og det kan Quintana også sagtens få igen, fordi han havde vel en lille off-day den anden dag. Der er Contador bare i de fleste tilfælde i en klasse for sig, fordi man sjældent ser ham falde decideret i niveau. Selvfølgelig hænder det, at han ikke kan følge med Froome, men det er der ikke meget der taler for lige pt. Desuden tror jeg heller ikke på, at Rodriguez er god nok, når vi rammer de rigtig hårde bjerge, han er bedre på de kortere og derfor tror jeg heller ikke på ham i længden. Desuden sagde Contador også i dag, at han håber på at ramme sin form indenfor den kommende tid og som Riis også sagde så bliver han kun bedre. I mine øjne er det stadig Froome der er favorit, men han skal ikke have for mange af de der dage.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vuelta á España
« Svar #73: 01 Sep 2014, 08:16 »

Quintana er stadig favorit for mig. Han har for vane bare at blive bedre og bedre, så når vi rammer de store bjergetaper (14, 15, 16 og 20), tror jeg simpelthen at han kører fra folk opad. Movistar har ikke et specielt stærkt hold i bjergene, men de har Valverde som kan blive utrolig værdifuld. Rodriguez tror jeg såmænd på kan kære mindst top-4. Når han er i form, kører han også fantastisk opad på længere stigninger, f.eks. under Tour de France 2013, hvor han reelt var den 2. bedste i Alperne efter Quintana.

Men ja, Contador er fanme klasse. Har vanvittigt stor respekt for ham go håber virkeligt, at han kan gøre det færdigt. Det ville sgu være fantastisk. Men når det er sagt, så kan de godt blive presset ligesom i Dauphine på deres hold i bjergene af de 3 andre store hold, for Chris Anker, Hernandez, Paulinho og hvad de ellers hedder er sgu ikke meget til. Skuffende præstation af Chris indtil videre.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vuelta á España
« Svar #74: 01 Sep 2014, 09:52 »

Chris og Valgren er squ ikke tossede, de har hver deres forcer i forskellige typer terræn. Bare rolig vi skal nok komme til at Anker-Sørensen når det gælder.

Men Quintana og Contador må være favoritter her, og kunne godt tænkes at det bliver en af klassikerne med en hjælperytter(Valverde) forrest, med kaptajnen (Quintana) på hjul, hvortil den største konkurrent har 3. position(Contador), hvorfra han vil prøve at angribe.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010