home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 379 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France 2014
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France 2014  (Læst 91773 gange)
anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #405: 23 Jul 2014, 22:28 »

Vi kan tage de 4 bjergetaper i år, hvor Contador uden problemer har kørt fra Nibali. Derudover slog han Nibali på samtlige bjergetaper i 2013, bortset fra den ene i Tirreno. Han resultater under hans karantæne er blevet slettet, men ellers kørte han også klart fra Nibali i giroen 2011.

Froome har siden 2013, vundet 7 ud af 8 bjergdueller mod Nibali. Hans eneste nederlag var i Dauphine i år, hvor han gik helt ned på den sidste bjergetape.

Medmindre at Nibali er dopet, så ændrer hans niveau sig ikke så drastisk lige op til en grand tour. Derfor antager jeg, at både Contador og Froome, som begge altid(Froome siden 2011) har været Nibali overlegen i bjergene, osse er det nu her. Det er selvfølgelig let at påstå det ene eller det andet, for man får aldrig svar på det. Jeg tror i hvert fald, at Contador og Froome ville slå Nibali ganske klart i bjergene.
« Seneste Redigering: 23 Jul 2014, 22:30 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #406: 23 Jul 2014, 22:33 »

Vi kan tage de 4 bjergetaper i år, hvor Contador uden problemer har kørt fra Nibali.

Det kan vi. Men har Nibali været noget nær topform tidligere i sæsonen?

Derudover slog han Nibali på samtlige bjergetaper i 2013, bortset fra den ene i Tirreno. Han resultater under hans karantæne er blevet slettet, men ellers kørte han også klart fra Nibali i giroen 2011.

"Samtlige" lyder godt, men hvor mange er det helt reelt? De kørte én (eller måske to) i Argentina, hvor Nibali slet ikke var noget. Så kørte de én bjergetape i Tour of Oman, hvor én placering adskilte sig. På den eneste bjergetape i Tirreno vandt Nibali (Chieti er en kort stigning, en bakke.).

Medmindre at Nibali er topdopet, så ændrer hans niveau sig ikke så drastisk lige op til en grand tour.

Der er jeg slet ikke enig. Niveau kan sagtens ændre sig drastisk - Sastre kørte sig aldrig fuldt ud, før han skulle. Andy gjorde heller aldrig. Sådan er der nogle ryttere. Jeg synes også, man helt klart og tydeligt kan se forskel på Nibali i Criterium du Dauphine og Nibali i Tour de France.  Helt klart.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #407: 23 Jul 2014, 22:46 »

Jeg er enig i, at Nibali er stærkere nu end i Dauphine. Det var både Contador og Froome nok også. Sammenligner man Nibali i giroen 2013, og Froome i touren 2013, så vil jeg mene, at Froome ganske åbenlyst var noget stærkere. Samtidig er der også forskel på Quintana, Rodriguez og Contador fremfor Uran, Evans og Scarponi. Froome vandt touren mere suverænt end Nibali vandt giroen, og det var tilmed mod betydeligt stærkere modstandere.

Contador var i hele 2013 under niveau, som nok skyldtes træthed fra vueltaen året før. I år har han stort set været overlegen i samtlige løb han har kørt. Udover et nederlag til Rodriguez på en bjergafslutning, har han mere eller mindre smadret alle opad. Selv Quintana blev sat til vægs. Det er let at skyde skylden på manglende form hos hans konkurrenter, men virkeligheden er nok bare, at Contador er den bedste opad. I hans bedste tid var han helt suveræn i bjergene, og noget tyder på, at hans niveau nærmer sig det. Nibali har endnu ikke slået de bedste opad, og derfor synes jeg kun det er rimeligt, at konkludere, at Nibali ikke har samme niveau opad som Froome og Contador. 
Logged

Liverpool F.C

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #408: 23 Jul 2014, 22:50 »

Bevares, jeg er slet ikke uenig - jeg synes også, at både Contador, Froome og Quintana er bedre end Nibali (der til gengæld er tidens heldigste rytter - altid haft det "let" i hans triumfer). Jeg ville bare lige pointere, at de sjældent har haft muligheden for at køre mod hinanden, hvor de alle er på toppen. crazy
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #409: 23 Jul 2014, 23:06 »

Nibali har haft det let i denne tour, hvor de to kæmpe favoritter udgår. Men fint, at du skriver Contador, Froome og Quintana er bedre end Nibali, så er vi enige.
Logged

Liverpool F.C

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #410: 23 Jul 2014, 23:28 »

Nibali har haft det let i denne tour, hvor de to kæmpe favoritter udgår. Men fint, at du skriver Contador, Froome og Quintana er bedre end Nibali, så er vi enige.


Nibali har også haft et ualmindeligt stærk hold til rådighed i de første 14 dage, ikke siden banesto og indurain dagene har jeg set så velkørende et hold - Fuglsang var med til at sikre Nibali et sikkert forspring på 5 etape.

IMO er Nibali er meget værdig vinder, han har kørt optimalt, taktikken har været fin og han har formået at holde sig på cyklen selv under vanskelige vilkår.

IMO virkede Contador uligevægtig på og efter 5 etape og jeg er ikke sikker på at han kunne have slået Nibali... men desværre fik vi aldrig et svar på det - jeg håber vi ser Wiggíns, Froome, Contador og Quintana køre mod hinanden i næste års TdF og samtidig er der en ny generation af etape ryttere på vej i Bardet, Moelma, Talansky m.fl. vi kan håbe at de har mod på at stille op i 2015
Logged

YNWA

Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #411: 24 Jul 2014, 02:37 »

Contador var i hele 2013 under niveau, som nok skyldtes træthed fra vueltaen året før. I år har han stort set været overlegen i samtlige løb han har kørt. Udover et nederlag til Rodriguez på en bjergafslutning, har han mere eller mindre smadret alle opad. Selv Quintana blev sat til vægs. Det er let at skyde skylden på manglende form hos hans konkurrenter, men virkeligheden er nok bare, at Contador er den bedste opad. I hans bedste tid var han helt suveræn i bjergene, og noget tyder på, at hans niveau nærmer sig det. Nibali har endnu ikke slået de bedste opad, og derfor synes jeg kun det er rimeligt, at konkludere, at Nibali ikke har samme niveau opad som Froome og Contador. 
Froome er klart bedre opad. Contador har kun slået Froome i Vueltaen 2012 hvor Froome var træt efter Touren og i et par mindre etapeløb hvor Froome er blevet svækket af styrt. Ellers har Froome altid været bedre end Contador opad, ofte overlegen.

På enkeltstart er Froome langt bedre og kun marginal langsommere end Tony Martin på de helt flade enkeltstarter, på kuperet enkeltstarter og bjerg enkeltstarter er Froome den bedste i verden. Jeg er sikker på at Froome vinder Vueltaen i år og Touren næste år, hvis han undgår uheld.

Michael Rasmussen var bedre opad i 2007. Schleck var på samme niveau opad, undtagen på en etape i 2009, i 2010 var Schleck IMO bedre og havde vundet hvis han ikke havde tabt kæden.
« Seneste Redigering: 24 Jul 2014, 03:07 af Littlefinger » Logged

Caviezel
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #412: 24 Jul 2014, 02:41 »

Haha, selvfølgelig er Bjarne enig i den straf. Det er vidst så billigt sluppet som det kan være. Frataget 5 point til den grønne trøje? Det er jo ikke meget straf når han ikke er nogen faktor i den konkurrence.

http://tour2014.tv2.dk/2014-07-23-riis-enig-i-straf-det-var-fjollet-majka
Logged

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #413: 24 Jul 2014, 03:53 »

Froome er klart bedre opad. Contador har kun slået Froome i Vueltaen 2012 hvor Froome var træt efter Touren og i et par mindre etapeløb hvor Froome er blevet svækket af styrt. Ellers har Froome altid været bedre end Contador opad, ofte overlegen.

På enkeltstart er Froome langt bedre og kun marginal langsommere end Tony Martin på de helt flade enkeltstarter, på kuperet enkeltstarter og bjerg enkeltstarter er Froome den bedste i verden. Jeg er sikker på at Froome vinder Vueltaen i år og Touren næste år, hvis han undgår uheld.

Michael Rasmussen var bedre opad i 2007. Schleck var på samme niveau opad, undtagen på en etape i 2009, i 2010 var Schleck IMO bedre og havde vundet hvis han ikke havde tabt kæden.
Udover 2013, hvor Contador kørte under niveau, har Froome tabt 11 af 14 bjergdueller mod ham. I år har han kørt bedre opad end Froome, og slog ham på lige vilkår i Catalonien rundt.

Hvad angår dit sidste argument, så var både Quintana og Rodriguez stærkere end Froome, i sidste uge af touren sidste år. Derudover var Cobo ligeså stærk opad i vueltaen 2012. Hvad angår Contador, så var han på intet tidspunkt i problemer i 2009, hvor han efter at have sat dem alle til vægs, blot fulgte Andy på flere etaper. I 2010 var Andy bedst på den første bjergetape. På Tourmalet havde Contador ingen problemer med at følge Andy, og kunne snildt have angrebet ham, men valgte at give ham etapesejren, som følge af kædesituationen.

Logged

Liverpool F.C

Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #414: 24 Jul 2014, 10:34 »

Udover 2013, hvor Contador kørte under niveau, har Froome tabt 11 af 14 bjergdueller mod ham. I år har han kørt bedre opad end Froome, og slog ham på lige vilkår i Catalonien rundt.

Hvad angår dit sidste argument, så var både Quintana og Rodriguez stærkere end Froome, i sidste uge af touren sidste år. Derudover var Cobo ligeså stærk opad i vueltaen 2012. Hvad angår Contador, så var han på intet tidspunkt i problemer i 2009, hvor han efter at have sat dem alle til vægs, blot fulgte Andy på flere etaper. I 2010 var Andy bedst på den første bjergetape. På Tourmalet havde Contador ingen problemer med at følge Andy, og kunne snildt have angrebet ham, men valgte at give ham etapesejren, som følge af kædesituationen.


Før 2013 var Froome hjælperytter for Wiggins, undtagen i Vueltaen 2012, hvor han var træt efter Touren. Det mest af 2014 har Froome været svækket af en række uheld http://tour2014.tv2.dk/2014-07-09-froomes-mareridts%C3%A5r-styrt-skader-og-dopingsnak og har derfor kørte under hans niveau. Der er lidt undtagelser som de to første etaper i Criterium du Dauphine, hvor Froome var stærkest.

Froome smadret Quintana, Rodriguez, Contador og alle de andre på 15 etape Mont Ventoux, hvliket er den sidste uge, på 19 og 20 etape kørte han under hans niveau, fordi han på 19 etape glemte at spiste kulhydrater og drikke vand nok, enhver sportsmand ved at det tager over 24 timer før blodsukkeret og væskebalance er normal stabil igen. Det har Contador også tabt Paris-Nice på i 2009, selvom han var overlegen resten af løbet.

Contador angreb også på Tourmalet i 2010, Andy havde ingen problemer med at følge Contador. Jeg er enig i af Contador var bedst i 2009, eneste gang i TDF han har været det, i 2007 var Michael Rasmussen bedst og i 2010 var Andy Schleck bedst.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #415: 24 Jul 2014, 12:21 »

Schleck var på samme niveau opad, undtagen på en etape i 2009

Det er virkelig en modificeret sandhed: Contador smadrede ham på Verbier, og så handlede det ellers bare om at forsvare. På intet tidspunkt var han for alvor truet af Andy. Det var samme måde, han kørte på i Giro 2011. Her smadrede han feltet på Etna, og så kørte han ellers ret konservativt i resten af løbet.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #416: 24 Jul 2014, 13:56 »

Det er virkelig en modificeret sandhed: Contador smadrede ham på Verbier, og så handlede det ellers bare om at forsvare. På intet tidspunkt var han for alvor truet af Andy. Det var samme måde, han kørte på i Giro 2011. Her smadrede han feltet på Etna, og så kørte han ellers ret konservativt i resten af løbet.

Contador tog også tid på Andorra Arcalis, og i 2009 var der kun tre bjergafslutninger. Så jeg er helt enig med dig.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #417: 24 Jul 2014, 16:53 »

Stærkt af Nibali, men utrolig svagt af de andre klassementryttere. Det er John Gadret mod Nibali lige nu. Nibali ender nok med at hente omtrent 3 minutter på de øvrige favoritter, når de kører som de gør nu. Men respekt til Nibali, det her havde vi nok ikke set Contador eller Froome gøre.
Logged

Liverpool F.C

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #418: 24 Jul 2014, 17:09 »

Nibali vinder touren med en kæmpe margin i år, og han ville give både Contador og Froome kamp til stregen. Kan dog ikke lade være med at sætte sejren i relief af den elendige modstand. Mindes ikke et Tour de France, hvor kvaliteten blandt klassementfolkene har været så ringe. Ryttere som Peraud, Pinot og Valverde i nuværende form, burde simpelthen ikke kunne køre på podiet i verdens største cykelløb.

Nibali er en værdig vinder dog, og håber han kommer tilbage næste år igen.
Logged

Liverpool F.C

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #419: 24 Jul 2014, 17:11 »

Ja det er synd at hans sejr for altid vil være i lyset af fraværet fra de andre favoriter.. Har altid godt kunne lide Nibali og havde glædet mig til den duel i år.
Håber alle 3 møder op i topform næste år. For Nibali´s niveau ift Froome - Contador er jeg ikke heeeelt sikker på..
Logged

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010