home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 265 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France 2014
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France 2014  (Læst 91714 gange)
JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #210: 12 Jul 2014, 21:13 »

Men det er også vigtigt at huske på, at Contador har været lidt mærket i hans seneste mange Tour-deltagelser:

2010: Overtrænet og træt (havde slet ikke samme tråd)
2011: Mærket efter Giro d'Italia
2013: Et helt andet niveau end normalt
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #211: 12 Jul 2014, 22:01 »

Men det er også vigtigt at huske på, at Contador har været lidt mærket i hans seneste mange Tour-deltagelser:

2010: Overtrænet og træt (havde slet ikke samme tråd)
2011: Mærket efter Giro d'Italia
2013: Et helt andet niveau end normalt

Jeg er enig i, at han virker bedre forberedt i år og virker også til at være i god form.
I 2010 tabte han tid til Andy Schleck på den første bjergetape, men vandt så senere Tour de France. Nuvel han var slet ikke på samme niveau som året før, men han vandt alligevel. Det havde nok været anderledes, hvis ikke Andy Schleck havde tabt kæden.
I 2011 var han slet ikke ham selv, det vil jeg gerne medgive og han tabte ikke kun tid på den første bjergetape.
I 2012 tabte han også tid på den første bjergetape til Rodriguez(Vuelta a España) såvidt jeg lige kan huske og alligevel endte han med at vinde løbet. Godt nok på en genistreg, men det hele tæller naturligvis.
I 2013 var han heller ikke på toppen, men alene på den første bjergetape tabte han nærmest to minutter til Froome. Det er altså meget på en etape.
I 2009 var han selvfølgelig skræmmende god og havde ingen decideret dårlige dage og det håber jeg så sandelig heller ikke han har i år, bortset fra den ene han havde på brostensetapen.
Logged

Naustratze
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #212: 13 Jul 2014, 00:36 »

Da jeg var på arbejde under dagens etape har jeg netop set den. Det var skam spændende nok på trods af de korte stigninger, men kan ikke lade være med at tænke på Froome. Tror det ville give noget ekstra til hver eneste etape simpelthen, især i bjergene.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #213: 13 Jul 2014, 12:14 »

Bliver en spændende dag i Touren med 6 kategoriserede stigninger, dog kun én kategori 1 stigning, men med stigning fra første km, bliver det også en dag hvor gropettoen ikke kan tage for let på det.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #214: 13 Jul 2014, 14:10 »

Bliver en spændende dag i Touren med 6 kategoriserede stigninger, dog kun én kategori 1 stigning, men med stigning fra første km, bliver det også en dag hvor gropettoen ikke kan tage for let på det.
ja men det bliver fandme også en fed etape imorgen Grin
Logged

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #215: 13 Jul 2014, 14:24 »

Etapen er ikke en bjergetape men kun en kategori 4 etape, og derfor skal grupettoen holde sig endenfor kun en 18 %  tidsgrænse. Spændende om de kan få sig slæbt over den kategori 1 stigning 50 km før mål Smiley
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #216: 14 Jul 2014, 11:56 »

Så starter den 3. og sidste Vogser-etape, som virkeligt er en lækkerbisken. Det har været koldt og det har været hårde 9 første dage, så der er ryttere, som er trætte i dag som i virkeligt trætte. Halvdelen af feltet ser frem til hviledagen og hvis der bliver kørt stærkt fra starten (hvilket der som regel gør på sådanne etaper), bliver det en etape, som man skal passe på for de store folk.

Jeg håber og tror, at Saxo tager kontrol af etapen og forsøger at smadre feltet på Chevreres, som er en virkeligt hårdt stigning med 1,5 kilometer á 15%. Her kommer Majka, Roche og Rogers til at spille en stor rolle, for hvis bare en af dem ikke har en god dag, bliver det svært, da de ikke har så forfærdeligt meget mere at skyde med. En outsider til i dag, som jeg personligt tror, kommer til at køre rigtigt godt, er Rui Costa, som havde defekt 2 dage siden. Derudover bliver det spændende at se, om folk der tog tid i går (Machado, Rolland og Gallopin) har noget at skyde med i dag. Jeg kunne godt se, at det blev rigtigt hårdt for et par stykker af dem.

Spændende dag og uden tvivl en af de dage, som jeg har set mest frem til, da ruten blev offentliggjort. Dagen kunne endnu bedre hvis Valverde og Fuglsang kører en god etape. Er dog ikke så pisse optimistisk.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #217: 14 Jul 2014, 14:41 »

Af alle de bjerge som jeg har kørt, hader jeg Petit Ballon allermest. Den stiger 10 % i gennemsnit de første ca. 3 km, og selvom den flader ud til sidst, så bliver den til gengæld åben for vind.

Jeg har ondt af rytterne! Wink
Logged


SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #218: 14 Jul 2014, 14:53 »

Af alle de bjerge som jeg har kørt, hader jeg Petit Ballon allermest. Den stiger 10 % i gennemsnit de første ca. 3 km, og selvom den flader ud til sidst, så bliver den til gengæld åben for vind.

Jeg har ondt af rytterne! Wink

Næste gang du skal til Vogeserne, burde du prøve Chevreres. Af hvad jeg har hørt, skulle den simpelthen være vanvittig!

Men det er godt nok et lækkert terræn, det her. Der er lige lidt længere ned til Alperne og noget længere til Pyrenæerne, så det er vel noget, som man kan tage i bil på en 12 timer? Tror jeg skal have fatter med derned.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #219: 14 Jul 2014, 14:59 »

Næste gang du skal til Vogeserne, burde du prøve Chevreres. Af hvad jeg har hørt, skulle den simpelthen være vanvittig!

Men det er godt nok et lækkert terræn, det her. Der er lige lidt længere ned til Alperne og noget længere til Pyrenæerne, så det er vel noget, som man kan tage i bil på en 12 timer? Tror jeg skal have fatter med derned.

Jeg ved ikke hvor Chevreres ligger Smiley

Jeg står ikke for ruteplanlægningen, det gør vores ene elitetræner Smiley Alsace er fremragende, og der hvor bor hvert år, er simpelthen så godt. Det er i hvert fald en tur jeg hvert år ser frem til Smiley
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #220: 14 Jul 2014, 15:27 »

Der røg Contadors tour vist... :/
Logged


U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #221: 14 Jul 2014, 15:29 »

Det var det. Tillykke til Nibali hvis han kan undgå uheld. Ærgerligt vi aldrig fandt ud af hvem der var stærkest af de tre favoritter.
Logged

Robinho4ever
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #222: 14 Jul 2014, 15:30 »

Der røg Contadors tour vist... :/

Det gjorde den. Og spændingen i al almindelighed. Det er fandeme ærgerligt, synes jeg.
Logged

No sólo soy perfecto, soy Madridista también.

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #223: 14 Jul 2014, 15:35 »

Rygterne siger at rammen knækkede på nedkørsel. Det er fandeme ikke heldig reklame for Specialized hvis det er sandt.
Logged


SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #224: 14 Jul 2014, 15:37 »

Rygterne siger at rammen knækkede på nedkørsel. Det er fandeme ikke heldig reklame for Specialized hvis det er sandt.

Der kan i hvert fald være lidt om det, nu da det ikke kun er Contador, som styrede fra Tinkoff. Det er en skandale, hvis det er sandt.

VAMOS CONTADOR.
Logged

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010