home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 483 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  World Tour - de 5 store !
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: World Tour - de 5 store !  (Læst 6192 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
World Tour - de 5 store !
« : 30 Maj 2014, 18:12 »

World Tour

- Win it all -



"Kalenderen viser den 12/12-2012 og rygterne har været der længe, uden en lyd er kommet fra hovedpersonen. Den efterhånden rutinerede herrer som har været forfulgt af skader de sidste 2-3 år har muligvis fået nok,
og er parat til at lægge en flot karriere som spiller på hylden og overtage tjansen som træner, måske endda manager.
hans karriere har været lang og flot og toppede med en sølvmedalje i Champions League 2011/2012.

Hans trofæhøst tæller 5 pokal sejre, 4 liga sejre, 1 super cup sejr og 1 interkontinental mesterskabs turnering 


Der er blevet meldt ud at der inden for 7 dage kommer en afklaring på hans fremtid"

- Jan Schultz, Der Bild



"Der skulle være kommet flere interessante tilbud, som har fået ham til at overveje den nye karriere, blandt andet et tilbud fra klubben der fik solgt spillere til den klub der blev hans store springbræt - spilletiden skulle blive knap den kommende sæson hvis han bliver i sin respektive klub, der spekulere dog i om den høje løn på omkring 30 milioner per år trækker mere


- William Donovan, UK Press
« Seneste Redigering: 01 Jun 2014, 18:55 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Tour
« Svar #1: 30 Maj 2014, 18:13 »

Målet


At skaffe de 5 store pokaler - Champions league for alle spilbarer FIFA grene !
 - og hvad der måtte følge med.




Trofæskabet



Peru - Alianza Lima

Copa Movistar


Vinder: 2013, 2015
3. plads: 2014

Copa Libertadores


Vinder: 2015

VM for klubhold

2. plads: 2015
« Seneste Redigering: 10 Jun 2014, 11:39 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
World Tour
« Svar #2: 30 Maj 2014, 19:03 »

World Tour

- Win it all -




Det er slut - den peruvianske mester Claudio Miguel Pizarro Bossio trækker sig tilbage som professionel spiller



Pizzaro der igennem sin karriere startede ydmygt i klubben Deportiva Cantolao en klub beliggende i Callao en forstad til Lima, men viste sig at skulle føre ham til prægtige klubber som Werder Bremen, Bayern Munchen og Chelsea - Pizzaro er kendt i det meste af fodbodlverdnen og har været i national dragten 71 gange og leveret 19 scoringer.


- Jan Schultz, Der Bild


Fremtiden


Der har været megen spekulation og snak specielt i medierne omkring fremtiden for Pizzaro
og noget tyder på han skal tilbage til sine rødder - om end ikke sin barndoms klub så har han meldt ud han savner sit hjemland og sin familie.


- Ben David, El Mundo


Kontrakttilbud


Jeg er meget kontaktet af flere steder fra, nogen ville have mig til at spille videre, andre ville have mig i bestyrelsen men flest så mig overtage holdet - men jeg skal ikke blot overtage et holds skæbne og unge spilleres skæbne fordi jeg er et kendt navn. jeg skal gøre det hvis jeg føler det er det rigtige - det er sådan hele min karriere og liv har været og det vil jeg ikke ændre på.




Jeg har dog modtaget et tilbud jeg har følt er det rigtige for mig - klubben har jeg kær og nær den var mit springbræt til den succes jeg har opnået som spiller - klubben befinder sig dog i en bølgedal hvor økonomien er dårlig og talentmassen ikke er som tidligere og det er noget jeg vil prøve at redde for at redde en del af mig selv.

- Claudio Pizzaro, Euroman

Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
World Tour
« Svar #3: 30 Maj 2014, 19:43 »

World Tour

- Win it all -


Klubben

kontrakten skrevet under




Jeg har i dag skrevet under på en 1 årig kontrakt med Alianza Lima - som var klubben der aktivt sørgede for min karriere blev som den blev, uden denne klub havde jeg stadig været en fattig peruvianer.
jeg glæder mig meget over at være kommet til klubben men jeg ved der hviler et tungt ansvar på mine skuldre.
men jeg er klar til at give mig 110% procent, hvad jeg også forventer folk omkring klubben kommer til.


- Claudio Pizzaro, Der Bild






Omkring klubben Alianza Lima


Klubben Alianza spiller i den bedste peruvianske liga "Copa Movistar" og er blandt et af de mest vindende hold gennem tiden - dog har klubben den udfordring at de er belånt 175! gange deres værdi

Dette er et stort problem da klubben er nød til at sælge spillere for at kunne betale de 41 milioner i rente udgifter de står overfor hvert år


Grundlagt: 1910
By: Lima
Stadionnavn: Alejandro Villanueva
Stadionstørrelse:   
 45.533 (2013) - 36.893 (2015)

Faciliteter:
             
- Gode sponsorfaciliteter     (2013)

           
  - Gode træningsfaciliteter   (2013)

             
- Gode ungdomsfaciliteter   (2013)

               
- God ungdomstræning      (2013)

                  
 - Veletableret ungdomgsrekrutering snetværk (2013)

Værdi:   
1.4 millioner DKK (2013) - 55 millioner  DKK (2015)

Gæld:   
245 milioner  DKK  [2013) - 340 millioner DKK(2015)

Sæsonkortholdere:
14.012 (2013) - 14.852 (2015)

Ærkerivaler: Universitario, Cristal.
Lokal Opgør: Universitario
[img =]
« Seneste Redigering: 10 Jun 2014, 01:01 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: World Tour
« Svar #4: 31 Maj 2014, 11:24 »

Det ser lovende ud! Spændende med en liga udenfor Europa. Ser frem til at følge med  Peace
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Tour
« Svar #5: 31 Maj 2014, 12:20 »

World Tour

- Win it all -




Copa Movistar 1. fase


Det har været noget af en rutchetur for mig de sidste 6 måneder, både personligt og professionelt, da jeg overtog Club Alianza Lima, var jeg sikker på at jeg var manden der ville løfte holdet og vi ville gå ubesværet igennem sæsonen.
- Jeg tog gruelig fejl ! se bare de første 3 kampe, først et sviende nederlag ude til Cristal4-0 i første kamp, dernæst en 1-0 sejre hjemme mod Inti Gas - for så endnu et nederlag ude på 4-1 mod Real Garcilaso, jeg må indrømme jeg begyndte at tvivle på mig selv - når du er manager tager du et meget større ansvar på dine skuldre.

Claudio Pizarro - Lima Pais




Det var en svingede præstation der blev leveret i starten af sæsonen fra Alianza Lima og klubben blandede sig med bunden at Copa Movistar. de første 8 kampe gav et sølle udbytte af 9 points fordelt på 2 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag.




"Det har været en svær start for Pizarro, men man skal huske på han kommer fra fodbold Europa. det er noget helt andet at komme tilbage til sydamerika hvor det taktiske ikke rigtig er bedømt så højt da spillere der kan noget kreativt er dem der overlever i branchen dette har været det diametralt modsatte af hvad Pizzaro er vant til. - giv ham tid til at implementere sit spil og sin stil.

- Jefferson Farfán, Tabloid Lima




Efter 17 kampe hvor Alianza har haft mere eller mindre svært ved at følge med toppen af ligaen tager Pizzaro en radikal beslutning som kommer oven på det andet nederlag til Cristal, denne gang hjemme på 0-3 - Pizarro tager anførerbindet fra Pablo Miguez og give til den 30 årige målmand George Forsyth - og ændre derefter sin taktik fra en hårdt kontrolleret spillestil til den mere løs og kreative 3-1-2-3-1






"Nu står jeg har med 1. fase af ligaen overstået og må indrømme jeg er tilfreds - al start er svært men jeg havde aldrig i min vildeste drøm forestillet mig at det skulle være så svært. jeg følte på et tidspunkt jobbet var i fare og det er aldrig rart når man ser et hold som Cristal løbe igennem sæsonen med 75 points ud af 90 og men selv har fået 57 points. det dog nok til en 2. plads i ligaen og i 2. fase må vi se hvilke hold vi trækker - men ser frem til at føre den sejre stime på 9 vi er inde i og som er skyld i vi nu ligge på den vigtige 2. plads."

- Claudio Pizarro






Pizarros ændringer på holdet viste sig at være et klogt træk, han satte sig igennem og fik måske lidt frygt lagt i de unge mænd - han kommer ikke alene til at kunne klare sig på sit navn, han skal skabe en personlighed på siden og en kultur i klubben hvis de skal redde sig og deres umulige situation i klubben.



"Vi er kommet i en god gruppe til 2. fase og vi slipper for Cristal som nok ender i toppen i år, vi får dog muligheden for at møde flere af de hold der har givet point i år, vi skal bruge de næste dage til at evaluere 1. fase og så er vi klar til at kæmpe om pladsen til finale kampen om mesterskabet som vi nok med sikkerhed kan sige bliver Cristal da de bliver svære at nå i den anden gruppe.

- Claudio Pizarro

[img =]
« Seneste Redigering: 09 Jun 2014, 00:29 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: World Tour
« Svar #6: 31 Maj 2014, 13:42 »

Spændende med blog med Alianza Lima! Smiley Det ser jo godt ud.
Har selv spillet med Cienciano i en tidligere FM-udgave, så følger klart med her! Smiley
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Tour
« Svar #7: 31 Maj 2014, 13:51 »

World Tour

- Win it all -




Copa Movistar 2. fase


" Der er 14 kampe tilbage og vi topper vores gruppe dog kun med 9 points ned til Universidad San Martin og jeg går ud fra hele holdet er klar til at yde det ekstra der kræves hvis vi skal have en chance for at komme i finale spillet - klubben har ikke vundet titlen i 6 år og det er på tide vi får den tilbage til Alianza Lima

- Claudio Pizarro




Alianza Lima har været spået en 2. plads fra starten af sæsonen og det ser ud til at Pizarro når denne målsætning så længe han og klubben undgår at sætte mere end 10 point til over 14 kampe i forhold til San Martin.

Det starter dog sløjt med et 0-1 nederlag til Juan Aurich som vandt Copa Movistar for 2 år siden og dermed brydes stimen af sejre for Alianza Lima der tæller 9 sejre og den noget mest fantastiske nemlig 0-7 sejren over Cienciano.



Alianza kæmper dog med næb og klør for at skrabe de nødvendige points sammen og det lykkes Pizarro og hans mandskab at samle 23 point sammen i 14 kampe. og med 6 sejre, 5 uafgjorte og 2 nederlag spiller Alianza sig i finale spillet ! - som kommer til at stå imod Cristal der har hentet imponerende 102 points i 44 kampe - Alianza samlede kun 80 sammen og må siges at være en outsider til titlen.





Jeg er stolt... jeg er meget stolt både af mig selv, mit hold og staben, jeg er imponeret over at en klub der skylder 235 milioner væk og som har en spillerværdi på omkring 10 millioner kan konkurrere med klubber som San Martin og Juan Aurich

- Og jeg ser meget frem mod de 2 forestående kampe med Cristal om mesterskabet.


Copa Movistar Finalespillet


"Vi møder over 2 kampe nu Cristal som jeg må indrømme har voldt os mange problemer denne sæson, de har været helt igennem fantastiske når man kun har tabt points i 12 ud af 44 kampe siger det noget om ens styrke - men vi har et kort på hånden som måske kan give en overraskelse eller 2.


Første finale kamp

Kampe bliver spillet på Alianza Limas stadion som rummer godt 45.600 tilskuere hvis ikke arbejdstilsynet havde lukket 5000 pladser ned grundet stadionets tilstand - dog er der udsolgt på stadionet op til mesterskabets første kamp 40.983 står derfor klar på lægterne og skaber en utrolig atmosfærer !.

Kampen starter ud og man kan se den er præget af nervøsitet fra både spillere og trænere - der bliver ikke satset noget i starter.

Cristal starter bedst og har efter 15 min. haft 5 afslutninger dog alle forbi målet, først i det 23. minut er Alianz oppe omkring Cristals felt og Paulo Albarracin sender en tordenbold på overlæggeren! og anden bolden lander for fødderne af Junior Ponce som på fantastisk vis sender den langt over målet - helt utrolig ringe af den unge colombianske lejesvend.

Kampen tager til i intensitet og tacklingerne bliver hårdere og hårdere dog ser det ud til at dommer C. Gonzales er tilfreds med en hårdt spillet kamp - lige indtil i det 30. minut hvor unge Junior Ponce bliver nedlagt i feltet og fløjter straffe til Alianza, dette må være noget der varmer hos Pizarro og Co.

Julie Uribe en af de ældste og mest rutinerede på Alianza's hold tager bolden under armen og lægger den på pletten.
han kigger ud på bænken og får øjenkontakt med Pizarro og nikker til ham.
dommeren fløjter og han sætter i løb og sparker en blød inderside ... Diego Penny går til den forkerte side MÅÅÅÅL til Alianza !!! - Uribe smider sig i græsset og lader sig tiljuble på stadionet. Alianza 1 - 0 Cristal

blot 5 minutter senere lyder igen et brøl inde fra stadionet, Paulo Albarracin har bragt Alianza på 2-0, en pragtful solotur der kunne minde om noget Maradona kunne have gjort i sin storhedstid - Paulo erobre bolden på egen banehalvdel og tørrer intet mindre en 5 Cristal spillere og laver et elegant lop over en prisgivet Diego Penny der blot kan se læderet liste i mål over ham.

ude på bænken hos Cristal kan man se der snakkes heftigt mellem deres manager og kaptajnen Lobatón og der rokkeres inde på banen hvor man sender Marcos Delgado længere frem.
og dette giver bonus blot 3 minutter efter den flotte scoring af Paulo - en langskud der snyder George Forsyth og sejler ind i det lange hjørne - set over spil og chancer er det kun fortjent at Cristal kommer med i kampen, de har været klart dominerende.

Bolden gives op og Cristal spillerne løber frem i et højt pres og jagter målet til 2 - 2, pludselig står Junior Ponce fri mellem Cristals højreback og midtforsvar som har travlt med at kigge efter bolden, og Luis Trujillo ligger en sukkerbald som giver Ponce en 1 mod 1 chance imod Diego Penny - Ponce begynder at fjumre med bolden i afslutningen og sparker i jorden og får derfor et elendigt træf på bolden, Diego Penny ligner dog en mand der har antaget der kommer endnu et lop da han hopper lige inden Ponce misser sit spark og bolden triller under den store målmand og ind i feltet - et forfærdeligt mål skidt af Ponce og værre af Penny. 3 -1 til Alainza efter 40 minutter af kampen.

Efter pausen mister Alianza det sidste greb på kampen de havde og må se 2 mål gå ind på dødbold situationer, begge 2 frispark omkring 27 meter uden for feltet og dødbolde er ikke noget man er glade for i Alianza.
set over hele kampen er et ulige resultat måske meget sigende Cristal var meget dårlige til at ramme målet og kommer frem til de store chancer, mens Alianza udnyttede dem de havde.

kampen ender 3 - 3 og skal derfor afgøres om 8 dage i returkampen.

Anden finale kamp


Så oprandt dagen hvor Copa Movistar skal afgøres og der forventes en tæt kamp - en kamp hvor Cristal måske vil gå efter at holde nullet da det ville give sejren og titlen, hvorimod Alianza skal ud og jagte minimum et mål.

det endte dog som en stillingskrig hvor Alianza ikke kunne ret meget og Cristal ikke ville noget.

og kampen bliver en griset affærer, som virkelig viser at Alianza skal jagte sejren, de laver intet mindre end 23 frispark over hele kampen

første halvleg ender 0-0 med Cristal som et bedste hold med 6 skudforsøg og 2 indenfor rammen og Alianza blot med 1 enkelt forsøg og udenfor rammen - der skal ske noget i pausen fra Pizarro hvis de skal have nogen forhåbning om at score det mål de så desperat mangler.

i anden halvleg er det et helt andet Alianza hold der er på banen, unge Victor Cedrón tager ansvar og presser holdet frem, ikke underligt han er blandt de største salgs objekter i klubben.
og da uret nærmer sig de 88. minutter foretager Pizarro sig en udskiftet der af mange blev opfattet som en dårlig løsning, Pizarro tog topscoren Guizasola ud og sætte Mauricio Montes ind, en spiller der intet har leveret hele sæsonen og som er blevet rygtet væk.

og mens Cristals fans jubler da uret når 90 minutter og 4. dommeren viser der er lagt 1 minut til kan man se Pizarro klappe taktfast sammen med de medrejsende fans - det var trods alt tæt på.

Uret rammer 91. uden at dommeren fløjter og nerverne sidder uden på tøjet da Alianza får lov til et sidste angreb - der står bogstavligtalt 11 Cristal spillere på målstregen og 10 Alianza spillere belejre feltet.
og ud af ingenting laver Victor Cedrón noget der vel nærmest er umuligt imellem 6 modstandere ligger han et hårdt indlæg der rammer Montes i panden, Montes for rettet bolden mod målet, hvor bolden rammer overlæggeren og hopper ned på stregen og der bliver stillet på stadionet da Penny kaster sig over bolden. Er den inde, er den ude?

dommeren snakker med sin linjevogter og fløjter.. Der er scoret !!!! Alianza har gjort det de vinder 0 - 1 i den afgørende finale kamp !!! de er helt utroligt mestre de kan ikke tro det - Pizarro og staben ligger i en pøl i det tekniske felt sammen med reservespillere og alt personalet hvilke billeder.!!

Cristal for ikke lov at give bolden op der fløjtes af og vreden og skuffelsen er stor hos Cristal både spillere og træner er ovre og omringe dommeren og der bues højlydt fra de omkring 45.000 hjemme fans.





"Jeg er så glad, havde du spurgt mig for 4 måneder siden ville jeg havde været glad bare for at være i finalen og nu har vi også vundet den, det er jo fantastisk! - at komme tilbage til liga opbygning hvor du kan vinde langt flest kampe og være mere end 20 point foran og stadig ikke vinde mesterskabet er både spændende men jeg føler med Cristal spillerne der er ikke meget retfærdighed i det.
prøv at forstil dig at Bayern Munchen førte ligaen med 20 points og så tabte til Dortmund over 2 finale kampe det ville aldrig gå ! men jeg er glad og stolt af mine drenge - og nu skal vi første at beholde så mange spillere som muligt og få styr på økonomien og Copa Libertadores bliver et sted hvor vi skal hente lidt ekstra penge og vise vores salgsobjekter frem i 2014.



[img =]
« Seneste Redigering: 09 Jun 2014, 00:34 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Tour
« Svar #8: 01 Jun 2014, 16:47 »

World Tour

- Win it all -




Opstarten på 2014


"Hvis vi tager sidste års sæson i betragtning var det en godkendt sæson med stor sportslig succes - vi fik om nogen lidt ufortjent trofæet i hus og kvalificerede os derved til Copa Libertadores gruppe spil - på trods af dette så må vi konstatere at økonomien i klubben stadig sejler.!
da jeg blev ansat for godt et år siden var der lagt et budget der ville give os et underskud på 24 milioner det blev dog kun til 10.5 milioner og det er da selvfølgelig en slags penge - men når man i forvejen skylder en kvart milliard så er det stadig den forkerte retning det går.
derfor har vi måtte tynde ud i truppe og fjerne flere af de løn poster der ikke kom på banen

Derfor har vi måtte sige farvel til Montes, Ruiz, Ibáñez og Guizasola som alle blev budt på og vi har ikke haft råd til at sige nej.

Ind er i stedet kommet Osnar Noronha samt Yohandry Orozco begge kommer ind på fri transfer og blevet kaldet for større salgs objekter til Europa i fremtiden - samtidigt er jeg meget begejstret for at vi har kunnet holde på Victor Cedrón han er ikke alene en motor på banen og en frontfigur for vores fans - han er en fantastisk knægt og klubbens største aktiv


- Claudio Pizarro, www.Alianza.pe




Copa Movistar 1. fase


Alianza er ikke just startet med lyn og torden, sidste års vindere har haft en middelmådig opstart med store problemer i begge ender af banen - målene er i nogen kampe udeblevet trods stort overtag i spil og chance samt at der i den anden ende er gået alt for mange dumme mål ind grundet manglende koncentration i bagrummet.

De første 15 kampe har kaster 26 point af sig hvilket er under de 2 point i snit pr kamp Pizarro forventer af sin trup - Alianza Lima har kun formået at tage 1 point mod de holde der ligger i top 4 og det er ikke godt nok for klubben der har store forhåbninger efter sidste sæsons triumf.



Alianz har stadig 15 kampe at gøre godt med i den peruvianske ligas fase 1.



Copa Libertadores


Anderledes lækkert har det set ud for klubben når vi taler om den sydamerikanske mester turnering hvor man i gruppespillet trak regionalt set storklubber, deriblandt Santos fra Brasilien og Nacional (PAR) fra Paraguay.

Alianza der dog ikke imponere synderligt i ligaen derhjemme levere flere flotte resultater her - Alianza formår at slå alle holdene i gruppen minimum en gang 4 sejre bliver det til og 2 nederlag, på henholdsvis 1 - 3 hjemme mod Santos og 1 - 0 ude mod Defensor Sporting fra Uruguay.



Alianza går dermed højest overraskende videre til 2. runde i den store turnering og der trækker man Boca også fra Argentina - de viser sig dog at være for hård en modstander for den peruvianske klub.

første kamp taber de 3 - 1 på udebane og hjemme ugen efter ender kampen 0 - 0 en kamp Alianza med nogle stærkere angribere kunne have vundet med både 4 og 5 mål.






"Jeg er virkelig glad for at vi kunne avancere til 2. runde og at spillerne har fået lov at møde verdensklasse modstandere, vi skal tænke på at det er klubber der hvert år sender for små 100 milioner kroner spillere til Europa og Asien.
Jeg er på den anden sige også glad for vi ikke længere er i turneringen - vi har ikke truppen til at spille 44 kampe i den hjemmelige liga og 8-16 kampe kontinental også."


- Claudio Pizzaro - Lima Press



[img =]
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Tour - de 5 store !
« Svar #9: 04 Jun 2014, 18:52 »

World Tour

- Win it all -




Copa Movistar 1. fase - 2. del


Efter de første 15 kampe ligger vi fint i ligaen synes jeg, det taktiske koncept jeg gerne vil have ind over holdet er så småt begyndt at falde på plads - vi er gode over kanterne og Victor Cedrón levere på højeste niveau som det ser ud lige pt. vi mangler måske lige 4-5 point for forhold til målsætningen men de kan hentes.

- Claudio Pizarro




De sidste 15 kampe gik fornuftigt og der blev kun sat 12 point til ud af 45 mulige hvilket der ikke kan sættes en finger på - desværre tabte vi til Cristal som er den stærkeste modstander Alianza står overfor.
Det er rækker til en 3. plads i ligaen inden fase 2 starter blot 9 point fra Cristal på 1. pladsen og sæsonens store overraskelse Melgar på 2. pladsen





Fase 2 bliver svær at vinde vi er kommet i gruppe af hvor vi skal forsøge at indhente point på Cristal og hvis de spiller som det forventes af dem bliver det mere end almindelig svært og selv hvis vi vandt alle vores kampe skal Cristal smide 9 point som minimum for at vi kan få en finale plads. - så min målsætning er ikke længere mesterskabet, men kvalifikation til Copa Libertadores næste år.

- Clauido Pizarro






Talent centret


"det er ikke gået mange forbi at klubben grundet den økonomiske situation er nød til at bruge egne unge talenter der hentes op nedefra - og der har været mange positive stunder i de lave "u-hold" dette betyder vi kan trække nogle dygtige unge drenge op - det har dog også affødt det problem, eller den udfordring at større klubben for Brasilien og Uruguay er meget interesserede i dem samt enkelt af Europas mellem hylde har også været inde over.

og blandt de navne der i hvert fald hentes op til Senior næste år kan nævnes José Luis Tito, Christian Villanueva og Enrique García som jeg på nuværende tidspunkt ser det. 

- Caudio Pizarro


[img =]
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Tour - de 5 store !
« Svar #10: 04 Jun 2014, 19:16 »

World Tour

- Win it all -





Copa Movistar 2. fase


"Som jeg mistænkte blev det svært at hente Cristal i 2. fase selvom vi frem til 41. spillerunde havde en mulighed for at hente dem - og de 2 nederlag på 0 - 5 og 0 - 4 hjemme mod henholdsvis Cristal og San Martin kostede alt for meget både mentalt og på kontoen.
Vi kan dog glæde os over en 3. plads som giver os den vigtige plads i Copa Libertadores til næste år".

- Claudio Pizarro



2. fase var meget svingende for Alianza som mellem det gode resultater virkelig havde nogle opgivende kampe hvor de mere lignede et hold der havde opgivet et hvert håb.



Og specielt var det 1 ene point man fik mod de 4 Cristal fik med til at finale pladsen i gruppen gik til Cristal - som dog tabte finalen på straffe med Melgar som overraskede alle ved at vinde ligaen.



men en alt i alt godkendt sæson, eftersom at Alianza kom videre fra gruppe spillet i Copa Libertadores - 3. pladsen giver lov til at indtræde i 1. runde hvor man skal vinde sig adgang til hovedturneringen.



Talent centret


"I dag blev det tid til at få det unge blod med omkring 1. holdet og derfor vil jeg gerne byde velkommen til José Tito, Christian Villanueva
 og Enrique García vi kommer til at kunne forvente os meget store ting fra specielt disse 3 spillere

- Claudio Pizarro



[img =]
« Seneste Redigering: 09 Jun 2014, 00:45 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Ne1
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: World Tour - de 5 store !
« Svar #11: 08 Jun 2014, 15:31 »

Ser godt ud indtil videre.. Smiley Forsæt endelig.. Smiley
Logged

Hvordan stemmer jeg på Bendtner til ballon d'or?!

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: World Tour - de 5 store !
« Svar #12: 08 Jun 2014, 18:32 »

følger med Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Tour - de 5 store !
« Svar #13: 10 Jun 2014, 00:54 »

World Tour

- Win it all -






"Vi står overfor en sæson hvor vi skal forbedre os i den hjemmelige liga - sidste års 3. plads var acceptabel men ikke tilfredsstillende for klubben - mine målsætning for denne sæson bliver som minimum en finale plads i den hjemmelige turnering og en play-off plads i Copa Libertadores er meget ambitiøst bestemt men da vi har kunnet holde på hele stammen på holdet mener jeg det bør være vores mål."

-Claudio Pizzaro



Copa Movistar 1. fase


Alianza har startet sæsonen rigtig godt - Pizarro skaffede i de første 12 kampe imponerende 32 points ud af 34, det var først da de mødte de evige titeludfordre fra Cristal at Pizarro's tropper løb ind i store problemer - Cristal har været den største udfordring for Alianza de sidste par sæsoner og det er kun blevet til en enkelt sejr over dem siden 2014 - og det er ikke noget der huer Alianza's fans dog er den eneste sejr den der skaffede dem mesterskabet mere eller mindre ufortjent i 2014 - og siden har Alianza stået 2 uafgjort og 7 nederlag.



Efter et par svage kampe mod Cristal, Real Garcilaso og Universidad San Martin - bliver første halvdel en rodet affære og henviser Alianza til 2. pladsen i ligaen - der bliver dog ikke spekuleret i om det er en svaghed i Pizarro's måde at drive holdet på - han Alianza modsat sine direkte modstandere har spillet mange kontinentale kampe og grundet økonomisk rod ikke at en særlig bred trup til rådighed.
- 2. pladsen betyder at Alianza's nærmeste modstander om en finaleplads blot har 46 point og det ser ud til at finalen allerede er sikret selv med 14 kampe igen.


Copa Libertadores


"som jeg nævnte i starten af sæsonen så vil jeg meget gerne at vi avancere til gruppe spillet og kommer igennem dette og derved sikre en plads i play-off spillet, dette vil dog kræve megen arbejde og være hårdt ved mine spillere.

- Claudio Pizarro



Alianza var tæt på ikke komme videre fra den indledende runde til gruppe spillet da man startede med at vinde 0 - 1 ude over Libertad fra Paraguay, som dog i retur opgøret var foran 0 - 2 i mere end 70 minutter på Alianza Lima's hjemmebane Alejandro Villanueva, Peruvianerne var dog ikke helt uden chancer og i løbet af 4 minutter kom de på 2 - 2 og er derved videre til gruppe spillet.

I gruppespillet trækkes Flamengo fra Brasilien, Colo Colo fra Chile og Deportivo Táchira fra Venezuela.
det blev til imponerende 5 sejre og blot et enkelt nederlag hjemme 0 - 2 til brasilianske Flamengo eller blevet til nogle tætte sejre med cifre der talte bl.a. 4 - 3, 2 - 1 og af to omgange 1 - 0 - kun den sidste kamp der blev til en 1 - 5 udebane sejr over Colo Colo vista Alianza overskud og Osnar Noronha lavede et flot hattrick.



I 2. runde vandt Alianza Lima to gange 2 - 1 over Lanús fra Argentina det var 2 tætte kampe hvor Alianza i begge kampe score sejrs målet med under 5 minutter tilbage af ordinær tid.


"At være nået til Kvartfinalen i Copa Libertadores er en næsten uvirkeligt - det var bestemt ikke noget vi havde forventet inden starten, men drengene har virkelig gang i en stor sæson, vi skal nu møde Universidad de
Chile.
jeg mener ikke som enkelt medier har nævnt at vi kunne være en potentiel vinder.
i min optik mangler vi stadig 20% i forhold til klubber som Atlético Mineiro for at tage et eksempel.

- Claudio Pizarro



Alianza Lima's Kvartfinale mod Universidad de Chile skulle vise sig at være mere overkommenlig end Pizarro havde meldt ud, måske han bare underspillede sit holds styrke, det blev i hvert fald til to meget ensformige kampe hvor Alianza sad på det hele og Universidad mest lignede hovedløse høns - med to sejre på 2 - 0 er Alianza nu overraskende nok klar til Semifinalerne hvor de møder Cruz Azul fra Mexico.


Første kamp blev en ligeværdig affære og ender 1 - 1 efter at have været en hårdt spillet kamp - og set over en hel kamp var resultatet ikke til at beklage sig over for nogen af de to hold - og det betyder der skal spilles en afgørende kamp i Mexico hvor Cruz Azul har fordel ved at have scoret på udebane.

i retur opgøret starter det skidt for Alianza som efter blot 9 minutter må se George Forsyth passeret af en hårdt skud fra kanten. og i første halvleg sker der ikke meget mere det bliver boldflytteri af værste skuffe.
efter pausen virker Alianza meget opsatte på at ændre kampens forløb og Pizarro skifter til en 3-2DM-2-1OMC-2 opstilling og pludselig sker der ting og sager - de spiller nu rigtig flot fodbold og får masser af muligheder.
og i det blot 49. tyvende minut udligner de til 1 - 1 Osnar Noronha men en fræk tunnel mellem Patricio Fuentes ben og kampen er igen lige - men Osnar var bestemt ikke færdig og efter 69 minutter sender han en bold fra 34 meter ind bad Azul's målmand for anden gang og nu ser det ud til at Alianza skaber en mindre sensation og snupper en finale plads.
da uret rammer det 85. minut sender Azul alt på et bræt dette udnytter unge Enrique Garcia med en flot solotur forbi 2 Azul forsvar og ligger den ved siden af målmanden til 1 - 3 - ALIANZA er i FINALEN !!!!


"Det er meget syrrealistisk at stå en finale og så endda en mesterliga finale, jeg har tidligere på sæsonen afvist at vi kunde vinde pokalen men nu er vi her alligvel og vi går 130% efter at få pokalen hjem til klubben for første gang i klubbens 113 årige historie"

- Claudio Pizarro



Atlético Mineiro bliver finale modstanderen for Alianza og første kamp starter hårdt for Alianza - efter blot 6 minutter kommer de foran 0 - 1 da turnerings topscore Jó score på en flot dribletur og en sublim afslutning mod forreste stolpe - kampen bølger derefter meget frem og tilbage dog uden mange chancer og kigger man ud på side linien ser begge trænere nogenlunde tilfredse ud med kampen indtil nu.
under pausen sker der dog noget med begge hold Mineiro trækker sig tilbage, helt tilbage de står i hvad der ligner en 7-3 opstilling og Alianza presser på og det giver pote i løbet af 13 minutter for Alianza vente 0 - 1 til imponerende og overraskende 4 - 1, Osnar score to mål, Victor Cedron score et og Tito også en enkelt.

Glæden vil ingen ende tage da dommeren fløjter af og med en 4 - 1 sejr har Alianza nu en 3 måls buffer inden retur opgøret.

Retur opgøret var en grim kamp, alene i første halvleg bliver der uddelt intet mindre end 7 gule kort, 6 til Mineiro og en enkelt til Alianza - kampen byder ikke på nogen chancer af betydning dog score Alianza i det 89' minut da Tito sætter hovedet på et hjørnespark ved forreste stolpe og en kedelig kamp fløjtes af kort efter.

Og hvilken glæde der udbryder fra Alianza's bænk !! Pizarro og hans trænere og hjælpere samt reservespillere stormer ind på banen !! billederne er utrolige den "lille" klub fra Peru har trods økonomisk ruin og begrænset spiller materiale har slået de store og skaffet sig kontinentets største triumf og pokal !! Pizarro navn bliver sunget på tribunerne.



"Denne dag er den største i min karrierer og jeg har prøvet meget ! at se hvordan mine drenge har udviklet sig over de sidste 2-3 år er intet mindre end fantastisk - denne dag er dog ikke blot min, den tilhører Klubben, spillerne og i særdeleshed fansene ! denne dag nok aldrig en årlig begivenhed for Alianza og dette er ikke pga. klubben ikke har dygtige spillere - men Sydamerika har så meget talent og potentiale - vi derfor er det mere spændende her end i Europa
- Nu ser jeg fremad mod 2. fase i ligaen og opgøret der formentlig kommer til at stå mod Cristal.

- Claudio Pizarro

[img =]
« Seneste Redigering: 10 Jun 2014, 01:04 af Nodiem » Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: World Tour - de 5 store !
« Svar #14: 10 Jun 2014, 11:24 »

World Tour

- Win it all -






"Vi går stadig på skyer i klubben, at vinde Copa Libertadores er det største i Sydamerika og især når man vinde den som kæmpe outsider - så det er svært at holde fokus på ligaen.
ikke desto mindre er det vi skal nu, vi har 14 kampe tilbage og er i min optik næsten sikre på en finale plads."

-Claudio Pizzaro




Copa Movistar 2. fase


Ovenpå successen fra Copa Libertadores har Alianza en anden opgave for hånden og om nogen en lettere opgave - Alianza har et 15 points forspring til nummer to i gruppen og med den styrke Alianza har vist i år, snakkes der om at allerede har booket sin billet.

ud af de 14 kampe vinder Alianza 10 kampe, 1 uafgjort og taber 3 - med en målscore for fase 2 der lyder 40 - 19 har Alianza været meget dominerende i deres kampe flere kampe blev vundet med 4 mål.
3 af de nøgle spillere der har været skyld i Alianza's sublime sæson skal tilskrives, Osnar Noronha der i 55 kampe scorede 46 mål og lavede 19 oplæg, Wilmer Aguirre som i 50 kampe leverede 27 mål og 14 oplæg samt 6(6) straffespark og til sidste Victor Cedrón som stadig er det kreative monster på midten 46 kampe 8 mål og 19 oplæg.



Alianza spillede sig i finalen og var holdet der havde flest point i Peru efter sæsonen hvor finalen igen blev mod Cristal som man har haft problemer med længe.



Udover den flotte kvalifikation til finalespillet satte Alianza også rekord i flest mål scoret på en enkelt sæson og med imponerende 105 mål ser det ud til at kunne komme til at blive en rekord der står i et par år.


"Jeg er så stolt at drengene der er i denne sæson har givet os muligheden for at tage The Double for første gang i historien selvom det betyder vi skal op mod Cristal som vi aldrig rigtig har haft taget på.
Der er dog en bagside af medaljen ved at have spillet en så god sæson - flere af de spillere jeg gerne så klubben bygget op omkring ser ud til at ryge til Europa - vi har dog sat i stævne at hente 2-5 spillere ind i år eftersom klubben har fået lidt midler at handle for efter indtægterne fra Copa Libertadores og der nok også kommer lidt fra VM for klubhold"

- Claudio Pizarro




Copa Movistar Finale Spillet Først kamp


Alianza møder op til finalen uden profilen op topscoren Osnar som desværre blev skadet i national tjeneste for Peru
det er derfor den unge Christopher Relgalado der indtager pladsen som angriber ved siden af Wilmer og dette skulle vise sig ikke at være en så dårlig et valg efter blot 3 minutter bringer han Alianza foran 0 - 1 men dette vare ikke længe da Cristal udligner 5 minutter senere og fra det øjeblik står der Cristal på det hele - de kommer foran både 2 - 1 og 3 - 1, første da uret viser 80' reducere Christopher Molina til 3 - 2 som også bliver kampens resultat.
Alianza skal nu på hjemmebane første at vinde kampen med 2 mål for at sikre sig årets titel.


Copa Movistar Finale Spillet Anden kamp


Det blev en meget ensformig kamp der stod Alianza på det hele - i løbet af 90 minutter kom der blot 4 afslutninger fra Cristal og kun en enkelt inden for rammen - hvorimod Alianza pressede hårdt på og kom efter 7 minutter på 1 - 0 som ville give dem titlen der, efter 48 minutter bringes de foran 2 - 0 og stadionet begynder at fejre årets anden store turneringssejr. kampen fløjtes af og Alianza er Peruvianske mester 2015 - for anden gang i sin karrierer har Pizarro slået Cristal i finalen om mesterskabet.



VM for klubhold


Som en lille side gevinst ved sejren i Copa Libertadores er Alianza kommet med til VM for klubhold og skal møde America (MEX) i semifinalen som bliver til en 1 - 0 sejr til Alianza der avancere til finalen hvor Manchester United skal mødes - og her stopper Alianza's held i finaler for denne sæson, de bliver trykket helt i bund og et formstærkt Unitd hold og taber finalen 0 - 4, dette viser styrkeforskellen mellem Europe og Sydamerika.




[img =]
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010