home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 473 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  100 % - #The End
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint
Forfatter Emne: 100 % - #The End  (Læst 48920 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #57
« Svar #105: 31 Jul 2014, 21:45 »


#58 – Robin van Persie – Hvem??

Før sæsonen var jeg noget bekymret, da jeg mistede RvP til en længere skade men som sæsonen skred frem, så glemte jeg alt om den aldrende hollænder. For Welbeck som ellers var tiltænkt en rolle på kanten som back up til Mata og Januzaj, han trådte for alvor i karakter og greb chancen som holdets faste angriber. Han leverede gang på gang flotte præstationer og da sæsonen var omme, så var han med 23 mål den mest scorende i Premier League. Han havde dermed stor andel i holdets første mesterskab siden 2013/14.

Og det var ikke kun i Premier League han var sublim, han blev kampens spiller i FA Cup finalen, var han sjovt nok i rollen som kantspiller nettede kampens to mål. I Champions League blev han kåret som turneringens bedste spiller og delte topscoreværdigheden med selveste Messi, som dog tog den gyldne støvle foran Welbeck, da han nettede sine 10 mål i færre kampe.




Eneste minus denne sæson for Welbeck var i Champions League finalen, hvor han var helt håbløs. Jeg gav ham ellers chancen og lod ham blive på banen rigtig længe, for han havde jo modsat irl udvist stor koldblodighed foran kassen og jeg havde brug for mål. Man City kom nemlig stormede og kom foran allerede efter 4 minutter og med 2-0 efter 41 minutter. Jeg fik mig kæmpet tilbage til 2-2 og kampen gik i forlænget men det var ikke med Welbecks hjælp. Det var faktisk først da jeg mistede tålmodigheden med ham efter 115 minutter, at jeg fik gang i spillet og så gik det stærkt, som I kan se:


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #58
« Svar #106: 01 Aug 2014, 14:05 »

Welbeck er også overraskende målfarlig i mit United-save trods de manglende stats!
Men tillykke med sæsonen - min forudsigelse inden sæsonen må siges være gjort til skamme!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #58
« Svar #107: 01 Aug 2014, 21:55 »

Welbeck er også overraskende målfarlig i mit United-save trods de manglende stats!
Men tillykke med sæsonen - min forudsigelse inden sæsonen må siges være gjort til skamme!

Lige præcis og det har givet mig blod på tanden Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #58
« Svar #108: 01 Aug 2014, 22:39 »


#59 – Så går jeg all in

Efter sidste sæsons store succes, hvor jeg vandt The Treble med et meget ungt hold, så har jeg fået blod på tanden og er gået all in. Jeg har solgt de sidste spillere som ikke var egen avl og fyldt holdet op med meget unge talenter også nogen som slet ikke er helt klar endnu. Så jeg forventer ikke mesterskabet kommer i første omgang, ja det kunne sikkert ende i en kæmpe katastrofe. Uhhhh han lever på kanten ham Wester. Truppen er nu 100 % egen avl med 50 % fra eget akademi. Så kravene er lige præcist opfyldt.

På målmandsposten har jeg solgt David De Gea til Chelsea og holdets nye førstemålmand er Ron-Robert Zieler. Dette er en klar svækkelse men det vælter ikke ligefrem ind med talenter til målmandsposten. Jeg er dog ikke voldsomt bekymret, for han er en stabil målmand med god rutine, så jeg føler han er klar. - Knap så klar er min back up til Zieler, der har jeg hentet den kun 17 årige Jon Gray op fra u18 holdet. Hans potentiale er fornuftigt men hans unge alder og manglende rutine kunne blive et stort problem. – Derfor har jeg også valgt, at beholde Ben Amos lidt endnu, hvis Zieler skulle gå hen og få en langtidsskade.




I forsvaret er Phil Jones blevet solgt til PSG for 35 mio. £ og op i truppen er kommet Tom Bansor, som sidste år var udlejet til Sunderland. Bansor kommer oprindeligt fra West Ham og skal sammen med Andy Buck agere back up for Michael Keane og Piqué. Grunden til Keane og især Piqué er første valg er selvfølgelig deres rutine, som der bliver stor behov for i de kommende sæsoner. På back positionerne står tingene uændret hen, her er det stadig Luke Shaw og Andy Keegan der husere med Dave Morrish og Laurie Mifsud som back up.




Jeg er blevet nød til at rokere en del rundt på pladserne i min tremands midtbaneakse. Holdets nye anker/balancespiller er vindunderknægten Martyn Cooze, som er holdets eneste spiller med 5 stjerner i potentiale. Jeg er helt sikker på han er klar og hans nuværende 2 stjerner vil helt sikkert stige i løbet af sæsonen til over 3. Men som på målmandsposten er det mere backupmanden jeg er i tvivl om. For her er det Paul Richards, der har fået chancen. Han er lige rundet de 16 år og kunne nok have brugt lidt flere år på u-holdene.

Paul Pogba er holdets store stjerne og er rykket fra ankermandrollen til at blive holdets playmaker. En rolle der førhen var Rooney’s men han er tiltænkt en anden rolle efter RvP er gået på pension. Ved siden af Pogba finder vi Gary Morris som fik sit store gennembrud i sidste sæson. Han har udviklet sig helt fantastisk og har fået sin debut på landsholdet. Han lever allerede fuldt op til sit store potentiale. Ian Kidd er igen backup og han har fået selskab af Cemal Mehmed, som blev hentet i Norwich for tre sæsoner siden. Ud er røget Nick Powell som er sendt til Stoke.




I offensiven er RvP som sagt gået på pension og Mata samt Valencia er blevet solgt til henholdsvis Lazio og Stoke. Januzaj er selvfølgelig stadig fast mand på kanten og han for selskab af sidste års topscorer. Welbeck er nemlig skubbet ud på kanten, så der kunne blive plads til Wayne Rooney på toppen. Backup for de tre offensive esser er Ravel Morrison, Aleksandar Rovcanin og så den spiller jeg glæder mig mest til, nemlig Henrik Vinther som kun er 15 år. Hans potentiale er stort, han er dansker og så er han kantspiller. Med andre ord, han er perfekt! Når man er perfekt, så før man lov til at få nr.11 men kun fordi Ryan Giggs selv har sagt god for det.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #59
« Svar #109: 03 Aug 2014, 13:34 »

Fed gennemgang af truppen!
Der er helt sikkert nogle rigtig spændende spillere i mellem! Bliver spændende at se, hvordan du klarer det!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #59
« Svar #110: 03 Aug 2014, 18:14 »

Fantastisk update!! Man kan ikke få nok af den her blog. Nok en af de bedste blogge jeg har læst. Glæder mig til den nye sæson med det unge hold og Henrik Vinther senere ;-)
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #59
« Svar #111: 03 Aug 2014, 20:57 »

Tak for de pæne ord Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #59
« Svar #112: 04 Aug 2014, 07:38 »


#60 – Lavt bundniveau og ny inspiration
Truppen har et enormt potentiale som ifølge René Meulensteen er på lidt over 4 stjerner i snit. Gennemsnitalderen er kun på 21,8 år og holdet er langt fra sit fulde potentiale. Den manglende rutine gør, at bundniveauet er alt for lavt og når det går galt, så går det rigtig galt. Jeg er løbet ind i nogle store nederlag og i flere omgange kan jeg ikke lukke kampe som jeg dominere. Jeg mister alt for mange dumme point.

Jeg var dog bevist om risikoen og målsætningen er da også lavere ned tidligere. Jeg forventer ikke at være med i mesterskabskampen. Jeg håber på, at jeg kan nappe en CHL plads og forhåbentlig undgå en fyring. Jeg håber, at jeg har oparbejdet så meget goodwill hos bestyrelsen med The Treble sidste år, at de acceptere en mindre nedgang i denne sæson.

Så resultaterne er som sådan ikke et problem, det er min manglede lyst derimod. Jeg mangler simpelthen noget inspiration efter truppen er 100 % egen avl. Selvfølgelig er der mesterskabsjagten men det har jeg jo prøvet 100 gange før med United. Nej jeg mangler noget som kan tænde mig på ny ellers ender jeg med at droppe savegamet. Et nyt taktisk projekt er altid en god måde at finde ny energi på, så det er jeg røget ud i. Og uden at love for meget, så bliver det vildt, for det bliver en taktik uden klassiske wings. Det sker ikke tit for undertegnet og det koster samtidig Henrik Vinther hans plads i truppen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #58
« Svar #113: 04 Aug 2014, 15:05 »

Jeg har solgt de sidste spillere som ikke var egen avl

 På back positionerne står tingene uændret hen, her er det stadig Luke Shaw og Andy Keegan der husere med Dave Morrish og Laurie Mifsud som back up.


Mig bekendt er Luke Shaw da vidst ikke egen avl? Smiley
« Seneste Redigering: 04 Aug 2014, 15:11 af Robberman » Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Heckmann
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #60
« Svar #114: 04 Aug 2014, 15:33 »

jo hvis han er i klubben i 3 år inden han fylder 21 er han vel?
Logged

"Don't fuck with mediocrity eliminate it"

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #60
« Svar #115: 04 Aug 2014, 15:50 »

jo hvis han er i klubben i 3 år inden han fylder 21 er han vel?

Passer det? Troede kun det var spillere som har spillet i klubben hele deres karriere, og som kom fra klubbens ungdomsakademi?
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #60
« Svar #116: 04 Aug 2014, 18:15 »

Ja reglerne er sådan at de er egen avl efter 3 år i klubben inden de er 21... Jeg forsøger dog at få så mange egne akademispillere som muligt. Jeg har pt. 11 fra eget og 11 indkøbte egen avl i truppen på 22 mand...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #60
« Svar #117: 04 Aug 2014, 18:17 »

Der kan man bare se, man lærer noget nyt hver dag  Thumbs Up
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

LosGuardiola
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #60
« Svar #118: 05 Aug 2014, 22:58 »

Fremragende læsning!

Tænder virkelig lysten til fm igen, og særlig talentarbejdet! Vil nu sætte mig med en fyraftens bajer og fm  Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #60
« Svar #119: 16 Aug 2014, 08:53 »


#61 – LVG
Efter 5 dage på Smukfest og en uges restitution så er jeg igen klar til lidt FM. Egentlig var lysten lidt væk men da Premier League skydes i gang i dag endda med United på programmet, så kom lysten tilbage. Og det er nye tider i United med en ny manager som er kommet med sine egne nye ideer og ikke mindst spillestil. Det skal man som United fan lige vænne sig til efter +25 år med 4-4-2 og klassiske kanter. Louis van Gaal vil dog spille 3-4-3/5-3-2 alt efter hvilke øjne der ser. Og som FM-gamer der spiller med United flere gange i løbet af FM sæson og altid med klassiske kanter, så er det nye tider man ligeså godt kan forberede sig på. Og det vil jeg forsøge med min nye taktiske tilgang.

Jeg har taget udgangspunkt i LVG’s 3-4-3 formation men ikke nødvendigvis 100 % efter måden at spille på. Jeg beholder mine egne holdinstruktioner, som jeg mener sagtens kan bruges. Jeg har dog fået inspiration af de træningskampe jeg har set med United senest mod Real Madrid. Om spillerrollerne er som I ser i formationen, det ved jeg ikke helt endnu. Jeg vil prøve mig lidt frem.





I træningskampene lagde jeg mærke til, at holdet ligesom er delt i to enheder rent defensivt, hvor de forreste fem presser ret hårdt på og femmandskæden står stramt men hvor WB og en af midterforsvarene engang imellem presser frem, for at lukket rummet mellem midtbanen og forsvaret, både centralt og på kanten. - Offensivt bredes 3 mandsforsvaret ud og står bredt, hvor WB så agere wings mens begge MC står som kontrollerede. De stormer ikke ligefrem frem og er mere til at holde balancen. Så man igen får to enheder, hvor de tre DC og MC holder igen men WB kommer bredt op af kanten mens AMC og de to angribere bevæger sig frit. Det er disse enheder jeg vil forsøge at ramme med mine spillerroller. Og vil starte med de roller som I ser i formationen men som sagt, så kan det ændre sig.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010