home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 251 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  100 % - #The End
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10 Udprint
Forfatter Emne: 100 % - #The End  (Læst 48796 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #48
« Svar #90: 19 Jul 2014, 18:01 »


#49 – Taktik anno 2016/17 – Justeringer
Det kræver som regel lidt justeringer, når man leger med nye taktikker og dem har jeg selvfølgelig også lavet. Jeg er kommet et godt stykke ind i sæsonen og jeg har haft god tid til at rette lidt til. Den nye taktiske tilgang har ellers fungeret ganske fornuftigt og halvvejs inde i sæsonen er jeg nr.2 i Premier League men det er ikke fordi jeg selv har fejlet voldsomt, Man City har bare været rigtig stærke.

Min to standard taktikker er stadig helt simple, da det er ligesom hele grundlaget. Så det har jeg ikke ændret. Jeg har dog ændret en del både i den defensive og offensive tilgang. Hvor jeg har valgt, at lave lidt om på spillerrollerne for at få langt mere uforudsigeligt spil og for at få roller der passer bedre ind i tilgangen. De nye roller har også betydet lidt for instruktionerne især pga. de nye løbemønstre.

I min offensive har jeg lavet om på flere roller. Det første jeg ændrede var mine kanter, som nu er IFa, da jeg søgte flere offensive løb. Ændringen med MCa syntes jeg ikke var nok. Ideen med de offensive tilgange er, at de bruges når jeg er bagud og skal jagte et resultat eller er klar favorit. Dermed regner jeg med at modstanderen ikke kommer stormene med deres backs og dermed tør jeg godt lade mine kanter stå højere og slække lidt på deres defensive pligter.

Når jeg spiller med IFa som trækker mere ind i banen, så vil jeg gerne have, at mine backs holder bredden. Derfor har jeg skiftet mine FB ud med WB, så de kan agere wings når mine IF trækker ind. Skiftet til IFa gør også, at jeg har ændret på 9er positionen, hvor jeg førhen havde en komplet angriber, har jeg nu en falsk 9er i 4-1-2-2-1 formationen og en Poacher i 4-2-3-1.

Grunden til dette er, at han skal falde dybere i 4-1-2-2-1 og trække opmærksomheden med sig, så der bliver plads til IF i det efterladte rum bag forsvaret. I 4-2-3-1 forventer jeg at have overtage og bolden, dermed skal jeg ikke bruge en angriber der holder på bolden men som befinder sig i feltet og benytter sin målnæse.

Disse ændringer betyder også noget for holdinstruktionerne . Jeg har ikke længere kanter i support, hvor backs kan komme i overlap, så den funktion har jeg droppet. Det samme gør sig gældende for de hårde indlæg, da jeg ønsker mere variation, da jeg har mange forskellige typer der ankommer i feltet. Så den må gerne komme højt til bagerste nogen gange, fladt bagud osv. Derudover har jeg sat Work Ball Into Box funktionen til, for modstanderen står tit dybt og jeg hagler alt for mange håbløse langskud af sted. Jeg vil have en smule mere tålmodighed. Det hele er endt med følgende:



Mine defensiv tilgang fungere ganske fornuftigt, derfor er der ikke de store ændringer her. Jeg har valgt at droppe playmakerrollen og tage en boldvindende midtbanespiller ind i stedet for. Hans job er simpelt, vind bolden og start omstillinger. I 4-2-3-1 formationen har jeg på toppen har jeg valgt en fremadrettet forward som passer bedre ind i mine ideer og han skal lave de dybe løb bag om forsvaret og forhåbentlig sætte spillerne i support op. I 4-1-2-2-1 formationen har jeg stadig brug for en spiller der kan holde på den og samtidig lave ting på egen hånd, derfor er det stadig den komplette angriber rolle.

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #49
« Svar #91: 22 Jul 2014, 07:44 »


#50 – Et fredsfyldt sind
Det var egentligt mening, at jeg ville sove længe, for ungerne var til overnatning henholdsvis hos en kammerat og farmor. Mit indre ur er dog fucked up og er stadig ikke gået på sommerferie, selvom der er gået en uge uden arbejde, så jeg vågnede kl.7.00 helt frisk. Jeg nød dog stilheden og duften af friskmalet kaffe helt for mig selv, det var mindst ligeså godt som at sove længe. Det var balsam for sjælen var det.

Helt i zen tændte jeg op for FM, hvor jeg var ret godt kørende. Først og fremmest var jeg yderst tilfreds med, at jeg havde undgået Juventus i Champions League, det var i stedet PSG der kom op af hatten i lodtrækningen til kvartfinalen.

I FA Cuppen skal jeg møde Chelsea i semifinalen, det er dog en kamp, hvor jeg ikke forventer en sejr. For den er klemt ind mellem de to CHL opgør mod PSG og bliver nok en kamp for reserverne. Start 11eren kan ikke klare alle tre turneringer selv, for guldkampen i Premier League er tæt og der kan jeg ikke rokere helt så meget som ønskede. - Nå men med fredsfyldt sind gik jeg i gang og der ventede mig et heftigt program denne morgen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

aien
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #50
« Svar #92: 22 Jul 2014, 10:07 »

Kæft et lorteprogram. Forfærdeligt at løbe ind i. Det er sådan et program Arsenal løber ind i hver andet år og ender med 3-4 nederlag ud af 5 kampe. Så det kan gå virkeligt galt.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #50
« Svar #93: 22 Jul 2014, 13:09 »

Kæft et lorteprogram. Forfærdeligt at løbe ind i. Det er sådan et program Arsenal løber ind i hver andet år og ender med 3-4 nederlag ud af 5 kampe. Så det kan gå virkeligt galt.

Ja det er sq svært at komme ordentlig igennem sådan et program
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #50
« Svar #94: 22 Jul 2014, 13:31 »


#51– Et oprørt sind


Er der noget FM den lunefulde luder kan ødelægge, så er det den gode stemning.
De seneste resultater
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

aien
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #51
« Svar #95: 22 Jul 2014, 15:53 »

Uha, du lavede "en Arsenal", men du er da i Semifinalen i CL Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #51
« Svar #96: 23 Jul 2014, 01:02 »


#52– Tre års tørke
Nedturen forsatte og jeg tabte med hele 4-1 på udebane mod Barcelona i Champions League, den eneste turnering jeg troede jeg havde tilbage, så humøret var naturligvis ikke højt. Jeg slap dog med æren i behold, da holdet leverede en fin præstation på hjemmebane og var utrolig tæt på et mirakuløst comeback.

Jeg troede som sagt, at løbet var kørt i Premier League men Man City mistede noget overraskende 5 point imod Reading og Stoke og pludselig havde jeg muligheden. Jeg skulle bare vinde mine sidste 4 kampe og så ville mesterskabet alligevel ende hos mig. Sådan skulle det selvfølgelig ikke gå, for som I ved, så er FM og jeg ikke ligefrem gode venner i dette savegame. Tjek f. eks disse kampstatistikker ud:




Ja så er det sq ikke nemt. Så endnu en sæson uden det engelske mesterskab, hvilket giver tre i streg. Jeg er 100 % sikker på, at det er første gang, at det er sket for mig i United. Det er sjovt nok med til at holde mig ved ilden, så lysten er i top og jeg glæder mig rigtig meget til at vise mine nyeste talenter frem. Der er nogen helt exceptionelle imellem.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #52
« Svar #97: 23 Jul 2014, 10:34 »


#53– Truppen
På målmandspositionen er det stadig David De Gea der er første valg og med Ron-Robert Zieler som back up. Det bliver en position, som bliver svær at finde en afløser, for der kommer ikke mange brugbare regens. Så det bekymre mig en smule. Jeg har stadig Ben Amos på u21 holdet og det kan være, at jeg på et tidspunkt bliver tvunget til at bruge Amos og Zieler for at opfylde kravene.

På back positionerne er der ikke sket noget, det er stadig Luke Shaw og Andy Keegan med Laurie Mifsud og Dave Morrish som back up. Til gengæld er der sket ting og sager i midterforsvaret. Jonny Evans og Ryan Shawcross er begge blevet solgt til Southampton og Chris Smalling er solgt til Arsenal. Phil Jones er rykket tilbage til den position og er makker sammen med Gerard Piqué. Back up er Michael Keane og Andy Buck som har været udlejet til West Browich. Et meget vellykket lejeophold, hvor han startede inde i 26 Premier League opgør.





Phil Jones er rykket ned i midtforsvaret og Paul Pogba er holdet ankermand/balancespiller. Som Back up til Pogba kan jeg præsenterer den første spiller med et potentiale på 5 stjerner, nemlig Martyn Cooze. Uhh ham glæder jeg mig til at se i aktion. Det er hans tredje sæson i United, jeg har gemt ham lidt og ladet ham vokse stille og roligt på u-holdene.

På MCa positionen er den nye mand i start 11eren Gary Morris der har gjort det rigtig fint de sidste to sæsoner på førsteholdet. Så jeg mener han er klar. I playmakerrollen er det stadig holdets kaptajn Wayne Rooney der husere. Som back up for de to er det Nick Powell og Ian Kidd som er endnu et super talent fra akademiet. Egentlig ville jeg have solgt Nick Powell, da han ikke er egen avl men Tom Cleverley søgte nye udfordringer, så Powell får en sæson eller to mere i United trøjen.





Jeg har samme problem på kanten som på målmandspositionen, der kommer simpelthen ikke brugbare regens til den position. Jeg elsker at spille med kanter men overvejer kraftigt om jeg skal finde en anden taktisk tilgang, for jeg vælter i MC og AMC spillere men ingen AMRL. Jeg er endnu engang blevet nødsaget til at flytte en spiller udenfor sin naturlige position, for at få fyldt pladserne op. Jeg har i forvejen Mata, Januzaj og Morrison som alle er naturlige AMC. Denne gang er det Welbeck der må ofre sig og han er rykket ud på kanten. Valencia er på vej væk, hvis jeg altså kan finde nogen som vil købe ham.





På toppen er det stadig RvP som får sin sidste sæson i United trøjen. Han fylder snart 34 år og løber ind i flere og flere skader, så det er ved at være på tide. Welbeck er som nævnt rykket ud på kanten, så den nye back up for RvP er Aleksandar Rovcanin, som for nogle sæsoner siden blev hentet i Twente, som var samarbejdsklub på det tidspunkt. Twente har dog sidenhen opsagt det samarbejde. Som I kan se er han også hollænder og FM mener han er samme type som RvP. Så det skal nok blive godt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #53
« Svar #98: 23 Jul 2014, 13:15 »

Spændende unge talenter må man sige! Håber virkelig du får succes med det! Jeg kan dog godt være bange for, at truppen ikke er stærk nok. Talenterne virker til at skulle have 1-2 sæsoner ekstra. Held og lykke ihvertfald!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #53
« Svar #99: 23 Jul 2014, 15:49 »


#54– Endnu en chance
Valencia var på transferlisten sådan ca. en uge før han var tilbage i truppen. Grunden til dette var, at RvP røg ud med en alvorlig skade. 6 måneder ude med et brækket ben. Så Welbeck er mit nye førstevalg på 9er positionen og Valencia er tilbage på kanten.



Jeg dog ikke så bekymret, for Welbeck har modsat irl været rigtig målfarlig. Han nettede 30 gange i sidste sæson i alle turneringer, hvilket er fornuftigt med 27 starter og 21 ind hop. Jeg kunne have satset på en af de unge fra akademiet men truppen er i forvejen ikke skide erfaren, så tør ikke lave for mange sats.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #54
« Svar #100: 25 Jul 2014, 19:42 »


#55– CA / PA
Jeg har fået en godkendt start på sæsonen og er med i toppen af Premier League efter 11 kampe. Jeg har dog tabt kampene mod Man City og Chelsea. Det er måske også for meget forlangt, at mine unge drenge skal spille lige op mod ligaen allerbedste, for deres current ability er en smule mindre end både Chelsea og City’s. Sammenligner vi holdenes current ability i start 11eren til kampene, så det således ud:


•   Chelsea - 42,5

•   Man City - 41

•   Man Utd – 36


Jeg kan til gengæld samle en start 11er, hvis samlede potential ability er på 48. Så fremtiden ser ganske fornuftig ud og jeg er ikke voldsomt bekymret, selvom mesterskabet sagtens kunne mislykkes en sæson eller to mere.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

aien
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #55
« Svar #101: 27 Jul 2014, 10:12 »

Spændende at se Martyn Cooze, når han peaker Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #55
« Svar #102: 27 Jul 2014, 10:14 »

Spændende at se Martyn Cooze, når han peaker Smiley

Ja det bliver fedt.. Det er sjældent jeg får en 5 stjerner
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #55
« Svar #103: 29 Jul 2014, 23:19 »


#56 – 7 x 3-0

Mandagens superligaopgør mellem BIF og SIF kan vel kaldes for en middelmådig kamp. Til gengæld var stemning rigtig fin på tribunerne den varme sommeraften på vestegnen, hvor man kunne mærke på holdet og de 19 000 fremmødte tilskuere, at de var tændte. Min søn nød i hvert fald sin første tur på Brøndby stadion og sagde under kampen: ”Hvorfor synger de meget mere her end i England?” – Og så røg jeg ud i en længere forklaring omkring fankultur, fodboldturisme og bla bla bla.

Pointen er, at drengen har ret. Der er mere lyd på til en middelmådig superligakamp end til et Premier League opgør på Old Trafford og der er lidt langt imellem sangene fra hjemmepublikum. På trods af det faktum, så forestiller jeg mig et helt andet billede i mit hoved når jeg gamer FM. Her koger Old Trafford, i hvert fald i de store kampe og dem har jeg været igennem et par stykker af på det seneste. Der har været CHL hjemmekamp mod FC Bayern og Man City har været på besøg to gange.


Jeg har tidligere nævnt, at jeg har haft lidt svært ved at vinde de store kampe. Det er pt. ikke længere et problem, for jeg er ret godt kørende. Jeg har vundet de sidste 7 kampe med 3-0 der i blandt de tre opgør mod City og Bayern. Så alt er bare super duper, for jeg er i semifinalen i FA Cuppen og er godt på vej videre i CHL og jeg topper Premier League. Måske ender den lange mesterskabstørke i denne sæson?
« Seneste Redigering: 29 Jul 2014, 23:23 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #56
« Svar #104: 31 Jul 2014, 00:21 »


#57 – Chelsea
Det var med stor spænding, at jeg via telefonen fulgte med i lodtrækningen til FMD Champions League 2014. Sidste år fik jeg Galatasaray som jeg fik til 1/8 finalerne, så jeg håbede på lidt mere held i denne omgang. For jeg vil så pisse gerne vinde det netspil, som uden sidestykke er det mest omfattende jeg har oplevet i min tid på den danske scene. Det fede er, at de bedste af de bedste på FMD deltager, det er alle nørderne. Så den lodtrækning var yderst vigtig. Op af hatten kom Chelsea, som jeg er yderst tilfreds med. Nu skal jeg fandeme vise dem, hvem der er The Special One på FMD.




Knapt så tilfreds var jeg, da Chelsea kom op af hatten i mit savegame. Jeg havde nu hellere set City eller Dortmund som modstander i CHL semifinalen. Jeg har altid bøvl med Chelsea’s hurtige, direkte og fysisk betonede spillestil. Måske skulle jeg vælge samme stil, når jeg selv skulle stå i spidsen for dem?


Champions League          FA Cuppen           Premier League

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010