home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 378 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  100 % - #The End
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: 100 % - #The End  (Læst 48870 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #32
« Svar #60: 01 Jul 2014, 20:47 »


#33 – Drama
Næste opgave var Rusland og jeg valgte at skifte på en enkelt plads i forhold til kampen mod Algeriet. Kevin De Bruyne skuffede nemlig voldsom i rollen som AMC og derfor gav jeg Januzaj chancen mod Rusland. Den unge United spiller gjorde det ganske udmærket, i en kamp jeg næsten ikke kunne koncentrere mig om pga. dramaet i Argentina kampen. For hold da kæft en afslutning. Nå men endnu engang vandt jeg med 2-1 blandt andet med en assist fra Januzaj. Kampens store spiller blev dog Eden Hazard som scorede begge mine mål.

På trods af sejren var jeg stadig ikke sikker videre, for Sydkorea tabte til Algeriet og dermed kunne Algeriet og Sydkorea begge nå 6 point ligesom jeg havde. Skulle jeg tabe den sidste kamp til Sydkorea og Algeriet vinde over Rusland, så ville det hele komme an på målscoren. Og det ville være enormt bitter at ryge med 6 point.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #33
« Svar #61: 01 Jul 2014, 21:10 »


#34 – Tvunget ændringer
Til kampen mod Sydkorea var jeg tvunget ud i at fortage en del ændringer i start 11eren. I første omgang var den ændring, der gik mig mest på det var, at jeg havde mistede Kevin Mirallas til en skade, som ville holde ham ude resten af VM og han var dermed rejst hjem fra Brasilien. Det skulle dog vise sig, at hans afløser greb chancen men mere om det senere.

Ud over Mirallas var Jan Vertonghen ude med karantæne og Januzaj og Witsel var trætte, så dem valgte jeg at give en pause. Så jeg kom frem til denne 11er og jeg skal love for, at de ”nye” greb chancen. Kevin De Bruyne viste at han ville være en del af holdet og leverede to assist men kampen helt store spiller blev afløseren for Mirallas nemlig Nacer Chadli der med en assist og 3 mål leverede en verdensklasse præstation i en flot 5-1 sejr.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #34
« Svar #62: 01 Jul 2014, 21:38 »


#35 – Latterlig planlægning
En dags pause er hvad mit hold fik før den stod på 1/8 finale mod USA. Det er jo helt håbløs planlægning. Min spillere var total ristet og jeg måtte skifte rigtig mange ud, for at stille op med et bare nogenlunde fit hold. Det er jo helt urimelige arbejdsforhold. Heldigvis var modstanderen ”bare” USA og mine reserver leverede en fin indsats og vandt kampen med 2-0.



Endnu engang greb en af de nye chancen, Dries Mertens scorede nemlig begge mål i sejren. De mange flotte præstationer sætter mig i lidt af et luksusproblem før kvartfinalen mod Argentina. Eneste spiller som jeg helt sikkert ikke kan bruge er Kompany, der desværre er ramt af karantæne pga. for mange gule kort. Ham kunne jeg ellers godt have brugt.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #35
« Svar #63: 01 Jul 2014, 22:01 »


#36 – Messi & Co.
Det var noget af en mundfuld der ventede mig i kvartfinalen men det var nok også for meget forlangt, at jeg endnu engang skulle møde en af de mindre hold. Selvom jeg selvfølgelig havde heppet på Honduras i 1/8 men de fik ikke mange chancer mod et velspillet argentinsk mandskab med Messi i spidsen.

Jeg gik en til kampen med min defensive tilgang, hvor omstillingerne skulle være mit våben. Jeg håbede at mine relative hurtige offensive spillere kunne løbe fra den argentinske defensive og fange de dybe bolde. Jeg valgte også at skifte formation, for jeg regnede med at Argentina ville satse hårdt på, at få spil i gang i ”Smørhullet” og det ville jeg gerne lukke af. Så jeg satte en defensiv midtbane ind.



Og alt gik som håbet, for selvom jeg ikke kunne stoppe Argentina for at få chancer, så gjorde jeg det svært for dem. De kunne ikke komme igennem og jeg holdte nullet og kom foran med 1-0 som var resultatet ved pausen.

Det gik dem tydeligvis på og de sydlandske temperamenter kogte over. Så efter 52 minutter blev de reduceret til 10 mand, da Garay modtog sit andet gule kort. Derefter var det en formsag og jeg rundbarberede dem og vandt kampen mod 4-0.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #36
« Svar #64: 01 Jul 2014, 22:34 »


#37 – Æv æv æv
Så var jeg kommet frem til semifinalen og modstanderen var Italien, som stillede op i en smal 4-3-1-2 uden kanter. Så jeg tog fat i samme strategi som mod Argentina, for det skulle noget fylde ind centralt og mit ”anker” skulle lukkes.

Og jeg kom rigtig godt fra start og kom foran 2-0 men så skal jeg fandeme love for at Italien vågnede op. De gik total Gung-Ho og moste mig ned. Jeg skal indrømme, at jeg frøs og alt for sent tog handling. Så jeg smed føringen væk og tabte kampen med 3-2 og dermed blev det kun til en kamp om bronze. Og så faldt mit hold helt fra hinanden og i bronze kampen blev jeg kørt over med 3-0 mod England.

Æv æv æv

Eneste trøst er at Lukaku vandt prisen som turnerings bedste unge spiller, hvilket giver 15 point i challengen. Så jeg ender på 20 point, hvilket ikke er fantastisk men hyggeligt var det. Og nu vil jeg koncentrere mig om Belgien i tv’et.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #37
« Svar #65: 02 Jul 2014, 01:15 »

Synes da det er godkendt at komme til semi'en med Belgien.
Det kan være du skal ændre dine regler i United til også at inkludere belgiske talenter! Opstemt
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #37
« Svar #66: 06 Jul 2014, 12:20 »


#38 – Tilbage i de vante rammer
Efter mit lille VM eventyr med Belgien, så er jeg tilbage i de vante rammer i United, hvor jeg efter en noget middelmådig start på sæsonen endelig fandt formen. Det er blandt andet blevet til en knusende storsejr over ærkerivalerne fra City på 7-1 og jeg har arbejdet mig tilbage i mesterskabskampen og er kun 3 point efter City i Premier League. Måske Daralf får ret i sin profeti?


Du tager dem indenom inden sæsonen er slut.


Der har ikke været meget tid til FM den seneste uge, så min gametime har været meget spredt med en kamp hist og her. Det har gjort, at jeg lidt har tabt fornemmelsen ved spillet og energien ikke er skide høj. Det er også grunden til, at der er lidt længere mellem updates i bloggen. Der er dog kun en uge mere med arbejde før ferien ankommer, så bliver der nok gamet en del mere. Så jeg kæmper mig igennem og håber på bedre FM tider.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #38
« Svar #67: 09 Jul 2014, 16:53 »


#39 – Pension
Sæsonen er slut og det blev ikke ligefrem den perfekte sæson. Jeg fejlede i de tre store turneringer. Jeg røg ud til Everton i FA Cuppen, tabte Champions League finalen til FC Bayern og måtte nøjes med en 3. plads i Premier League. Jeg er dog ok tilfreds, for 85 point i Premier League er godkendt og en Champions League finale er vel også et fornuftigt resultat.




Legenden Ryan Giggs har valgt at gå på pension. Til ære for United ikonet har jeg valgt at lade hans trøje gå på pension. Ingen vil i fremtiden trække i trøje nr. 11. Han er trods alt årsagen til jeg begyndte at følge United som grundlagde min passion for klubben. Han er også symbolet på hele ideen med spillere af egen avl i United for mig, som hele denne blog handler om. Så syntes kun det er passende at lade trøjen pensionere med sin ejermand.
 
De store navne jeg jagter, dem kan jeg ikke få og flere af de talenter, som jeg har på lager, de mangler lige en sæson eller to mere inden de er klar. Jeg har dog været nødsaget til at finde en afløser til Ryan Giggs og havde håbet på Pogba men selv bud på 100 mio. £ bliver afvist. Så jeg må satse på et af mine egne talenter. Så nu bliver Gary Morris smidt for løverne, selvom jeg gerne ville have ventet 2-3 sæsoner med ham. Han ankom fra akademiet i foråret.

Det samme gør sig gældende for Dave Morris som ankom fra akademiet i sæsonen 2013-14. Som I kan se, så er Dave og Gary ikke brødre på trods af samme efternavn. Jeg havde egentlig lejet den unge back ud men måtte tilbagekalde ham, for jeg blev nødsaget til at sælge Rafael, som skabte sig over at jeg flere gange afviste købstilbud på ham. Jeg ønskede ikke at skabe uro i truppen og da PSG var villig til at slippe 41,5 mio. £ for ham, så var den ikke længere.

Jeg forventer ikke at der kommer til at ske særlig meget mere i løbet af den næste måned, hvor transfervinduet har åben. - Så jeg har min trup på plads, som pt. indeholder 50 % spillere af egen avl hvoraf de 36 % er eget akademi. - Det skulle da lige være, hvis jeg kunne lokke Pogba, CR7 eller Piqué til men som sagt, så er bud på 100 mio. £ åbenbart ikke nok og jeg har ikke mere end det.


A-kæden                             B-kæden
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #39
« Svar #68: 09 Jul 2014, 21:57 »


#40– Det taktiske sæsonen 2015-16
Jeg har opnået ganske fine resultater i de første to sæsoner i United, hvor jeg har hentet 7 pokaler hjem. Jeg har dog haft store problemer i Premier League, hvor jeg noget heldigt hentede mesterskabet i den første sæson men endte 3er i den anden. De engelske hold har ligesom gennemskuet mit taktiske koncept på trods af de tre tilgange. Formationen er dog den samme og dermed også løbemønstrene og dem lukker modstanderne godt af. Så jeg har valgt at benytte en ekstra formation, så jeg nu har to forskellige og med de tre tilgange, så har jeg seks forskellige muligheder.

Jeg har også valgt, at ændre på holdinstruktionerne i de forskellige tilgange. Før var de alle balanceret men nu er den offensive meget mere flydende i dens form, hvorimod min omstillingstaktik er mere rigid. Det har jeg gjort for at få større variation i mit spil og forhåbentlig få taktikkerne til at fungere bedre. De har dog alle de samme grundlæggende instruktioner som jeg har nævnt mange gange før og tog sit udgangspunkt i min taktiske tråd The United Way.





Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #40
« Svar #69: 11 Jul 2014, 12:08 »


#41– Et lille staldtip
Udvidelsen af det taktiske koncept ser ud til at have givet den ønskede effekt. Jeg er i hvert fald godt kørende og resultaterne i Premier League er langt mere stabile. Modstanderen kan i samme grad ikke forudse og tilpasse sig min taktik og samtidig får jeg lukket langt bedre af defensivt, nu hvor jeg har to formationer og vælge imellem.

Jeg havde nemlig lagt mærke til, at min 4-2-3-1 havde store defensive problemer mod bestemte taktikker. De taktikker hvor modstanderen har en angriber der trækker ned i ”Smørhullet”, for der trækker en af mine DC med og nogle gange begge to og efterlader store rum bag mit forsvar. Det er blevet lukke af, nu hvor jeg når jeg har 4-1-2-2-1 taktikken, som har en ankermand foran mit midterforsvar. Det er især den klassiske 4-4-2 og 4-1-2-2-1 formationen jeg har haft bøvl imod. Mod andre formationer bruger jeg stadig 4-2-3-1.

Så skal jeg da også huske at takke for prisen som månedens blog på FMF. Mine nyindtjente freak$ er selvfølgelig allerede spenderet i odds sektionen hvor Tyskland og Holland gerne skulle vinde deres kampe men nu hvor jeg har spillet, så taber de 100 % sikkert. Bare et lille staldtip som I gerne må bruge.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #41
« Svar #70: 13 Jul 2014, 01:38 »


#42– 200 mio. £

Så lavede jeg den vildeste transfer i min tid som FM-nørd, for jeg har lige sluppet 200 mio. £ for Paul Pogba. 100 af dem kontant og de 50 efter 20 ligakampe og de 50 fordelt ud over 48 måneder. Der er selvfølgelig ingen spillere der er så mange penge værd men da jeg vælter i dem og kun havde 3 spillere på shortlisten, så kunne jeg ikke dy mig. Jeg skal jo ikke rigtig bruge nogen penge, da jeg opfostre mine egne spillere eller køber helt unge talenter. Så nu er der kun Cristiano Ronaldo og Pique tilbage som kan koste mig dyrt.

Paul Pogba, som har skubbet Fellaini ud i mørket, ankommer til et United hold i forrygende form og som klart topper Premier League. En form som forsatte i Pogba’s comeback kamp for United. Som blev et super comeback på Old Trafford. Han var nemlig den store dynamiske drivkraft på midtbanen, da West Ham blev kørt over med 5-1 og han kronede endda debuten med et flot mål.

Selvom det er skørt mange penge og fuldstændigt urealistisk, så har den transfer tændt mig lidt igen. Jeg var ellers gået en smule død men troen på, at projektet nok skal lykkes den er tilbage. For tingene går den rigtige vej og jeg er nu oppe på 13 ud af 22 spillere som er egen avl. Og jeg har flere ok talenter på lager, så det burde være muligt indenfor 3-4 sæsoner, at stå med et hold som kan klare minimumskravet på 100 % egen avl heraf 50 % fra akademiet.

Så kunne det da være sjovt, hvis det også lykkes mig at hente CR7 hjem til United men der går nok nogle år. For Real acceptere ellers et bud magen til det på Pogba og CR7 ville gerne skifte, hvis jeg altså lige smed 530k £ i ugen. Det kunne mit lønbudget så ikke lige løfte.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #42
« Svar #71: 13 Jul 2014, 03:40 »

Wester troede du væltede dig i penge, det er jo ikke så vanvittig en løn han kræver.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #42
« Svar #72: 13 Jul 2014, 08:53 »

Wester troede du væltede dig i penge, det er jo ikke så vanvittig en løn han kræver.

Nej 258 mio. danske kroner om året er da en fair løn  funny

Det er simpelthen så skørt og det samme er priserne på de bedste spillere.

Det skal de rette op til FM15
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #42
« Svar #73: 13 Jul 2014, 12:09 »

kunne man få et screenshot af Nick Powell ? Smiley overvejer at hente ham med tottenham, efter jeg overtog dem efter første sæson, og jeg mangler et engelsk talent og kommende midtbane dynamo! Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #42
« Svar #74: 13 Jul 2014, 12:22 »

Nej 258 mio. danske kroner om året er da en fair løn  funny
Han får vel over 100 mio. idag om året, så det er da helt fair, at hans løn stiger som inflationen.. og lidt mere.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010