home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 428 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Atalanta Bergamo..
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Atalanta Bergamo..  (Læst 7496 gange)
champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Atalanta Bergamo..
« : 23 Apr 2014, 12:21 »

Hvis man ikke rigtigt har inspiration i sit save – og går med tanker om Serie A og sub-top – så kan jeg virkelig anbefale det spil med Atalanta!

Hvorfor?

De har allerede en etableret talentmasse på holdet – rigtige Atalanta drenge, med mange kampe for førsteholdet.

De har fremragende ungdomsfaciliteter, ungdomsnetværk og er yderst villige til at investere penge i at forbedre denne del, for at leve op til at være en talentbaseret fodboldklub.
Det vil også sige at der popper nogle enormt interessante spillere op når de unge drenge kommer op fra ungdomsholdene en gang årligt – for at tilgå u19 holdet.
Man starter ligeledes med talentfulde Mario Pugliese på u19, som jagtes af de helt store klubber fra start – men som man blot forlænger med.

De har en etableret landsholdsspiller i Giacomo Bonaventura – og har mange periferi-landsholdsspillere – Luca Cigarini, Andrea Consigli og Daniele Baselli. Derudover har de rumænske Constantin Nica som er en del af Rumæniens landshold og chilenske Carlos Carmona.

Forventninger bør meget nemt kunne opnås i første sæson – da de stort set ikke er tilstede – og derfra bør man kunne forme sit mandskab som man ønsker det..

Jeg er netop påbegyndt fjerde sæson – talenterne er poppet op og de indsluses så småt på førsteholdet allerede nu – ligesom Pugliese er en del af holdet.

Jeg har et fantastisk mandskab her i fjerde sæson – og har virkelig været en dygtig købmand – så økonomien er også rigtig sund.

Første sæson: 3’er.

Anden sæson: Første mesterskab nogensinde til Atalanta.
Og første Coppa Italia sejr siden 62/63 sæsonen.
Semifinale i Champions League.

Tredje sæson: Genvundet mesterskab.
Genvundet Coppa Italia pokalen.
Super Cup titel.
Ud i 1/16 finalen i Champions League.

Jeg har lavet taktiske tweeks i år – til en boldbesiddende stil – hvorimod jeg har praktiseret en direkte spillestil de første 3 sæsoner.
Og så har jeg virkelig fået tilført noget extravagant kvalitet til truppen i år.


Tag imod denne udfordring – det er virkelig interessant – både at arbejde med talentmasse, arbejde med en rimelig kvalitetsspækket trup det første år – og så til lave forventninger..
Man kan nærmest kun overpræstere.
Logged

weichardt86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #1: 23 Apr 2014, 16:53 »

kan kun støtte op om det der er blevet skrevet :-) er selv i gang med dem og skal til min 3 sæson nu hvor jeg skal til at spille champions cup bliver et spændende år for mit hold:-) har bare ikke fået væltet Juventus af pinden i nu.
Logged

weichardt86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #2: 23 Apr 2014, 19:47 »

så røg min målmand consigli for 200 mil til PSG og ind kom bergovic for 65 meget tilfreds ud over det har jeg købt mig en masse talenter så fremtiden er sikker:-)
Logged

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #3: 24 Apr 2014, 09:15 »

Lækkert at se, at jeg ikke er den eneste, som spiller med Atalanta.

Jeg har haft gang i mit save siden spillet udkom og er efterhånden kommet til sommeren 2022.
Hidtil er det blevet til 6x Serie A, 4 gange Champions League, 1x Europa League og 2x pokaltitel.

Talentmassen er meget stor og jeg har i den grad fået talenter op gennem ungdomsafdelingen, hvor jeg har fire newgens i 1. holdstruppen, som er fra klubben. Herudover har jeg solgt en lang række spillere, som nemt kunne have ageret backups og som har gjort det, men blev utilfreds med pladsen bag en verdensstjerne og den manglende spilletid.

Idet jeg spiller med den orginale database, så er der uden tvivl lavet nogle reguleringer af spillernes potentiale, fordi Nica er slet ikke god, mens Baselli var lidt en blandet pose bolcher. Han bed sig aldrig rigtig fast på holdet og endte med at blive solgt af, hvilket mere eller mindre hele det originale hold er. Kun Bonaventura er tilbage, hvor de sidste andre som blev solgt var Consigli og Cigarini, som smuttet for et par sæsoner siden, da de ikke længere kunne bide sig fast på holdet og blev marginalspillere. Mario Pugliese blev sendt til Shakthar, da de var villige til at smide 235 mio for gutten, som stod i baggrunden for et par andre talenter, som var bragt til klubben. 
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #4: 24 Apr 2014, 09:43 »

Lækkert at se, at jeg ikke er den eneste, som spiller med Atalanta.

Jeg har haft gang i mit save siden spillet udkom og er efterhånden kommet til sommeren 2022.
Hidtil er det blevet til 6x Serie A, 4 gange Champions League, 1x Europa League og 2x pokaltitel.

Talentmassen er meget stor og jeg har i den grad fået talenter op gennem ungdomsafdelingen, hvor jeg har fire newgens i 1. holdstruppen, som er fra klubben. Herudover har jeg solgt en lang række spillere, som nemt kunne have ageret backups og som har gjort det, men blev utilfreds med pladsen bag en verdensstjerne og den manglende spilletid.

Idet jeg spiller med den orginale database, så er der uden tvivl lavet nogle reguleringer af spillernes potentiale, fordi Nica er slet ikke god, mens Baselli var lidt en blandet pose bolcher. Han bed sig aldrig rigtig fast på holdet og endte med at blive solgt af, hvilket mere eller mindre hele det originale hold er. Kun Bonaventura er tilbage, hvor de sidste andre som blev solgt var Consigli og Cigarini, som smuttet for et par sæsoner siden, da de ikke længere kunne bide sig fast på holdet og blev marginalspillere. Mario Pugliese blev sendt til Shakthar, da de var villige til at smide 235 mio for gutten, som stod i baggrunden for et par andre talenter, som var bragt til klubben. 

Flotte resultater.

Har du haft held med at få bestyrelsen til at gøre noget ved stadiondelen? Kæmper lidt med dem om det - 24.000 er jo ikke så mange tilskuere..   Grin
Logged

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #5: 24 Apr 2014, 09:50 »

Flotte resultater.

Har du haft held med at få bestyrelsen til at gøre noget ved stadiondelen? Kæmper lidt med dem om det - 24.000 er jo ikke så mange tilskuere..   Grin
Jeg har langt om længe fået det gjort og er faktisk netop flyttet ind på det nye stadion her i 2022... Med plads til knap 40.000 tilskuere. Så det er en fremgang, men stadigvæk alt for lille til min smag.
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #6: 24 Apr 2014, 09:52 »

så røg min målmand consigli for 200 mil til PSG og ind kom bergovic for 65 meget tilfreds ud over det har jeg købt mig en masse talenter så fremtiden er sikker:-)

Hvordan spiller du rent taktisk?
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #7: 24 Apr 2014, 09:54 »

Jeg har langt om længe fået det gjort og er faktisk netop flyttet ind på det nye stadion her i 2022... Med plads til knap 40.000 tilskuere. Så det er en fremgang, men stadigvæk alt for lille til min smag.

Okay - jeg er generelt ikke så gode venner med formanden - synes ikke han er særlig enig med mine holdninger.. Mit lønbudget er enormt lavt - kan max give 500.000 ugentligt i løn, hvilket er ufatteligt lavt i fodboldeuropa, stadion, og mine kontraktforhold er typisk emner vi er uenige om.

Men hans lyst til at forbedre træningsforhold på senior og ungdomsniveau er jeg så enormt begejstret over.. Wink
Logged

Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #8: 24 Apr 2014, 09:59 »

Okay - jeg er generelt ikke så gode venner med formanden - synes ikke han er særlig enig med mine holdninger.. Mit lønbudget er enormt lavt - kan max give 500.000 ugentligt i løn, hvilket er ufatteligt lavt i fodboldeuropa, stadion, og mine kontraktforhold er typisk emner vi er uenige om.

Men hans lyst til at forbedre træningsforhold på senior og ungdomsniveau er jeg så enormt begejstret over.. Wink
Jeg havde også store problemer de første år med at få ham til at spytte penge ud, trods jeg lå med pæne overskud. Nu er han dog pænt villig til at smide om sig med pengene. Transferbudgetterne var stramme og for at få kvalitet, så blev jeg næsten nødt til at sælge og lønningerne gjorde at jeg egentlig gik glip af nogle spillere, som jeg gerne ville have haft. Eksempelvis fik jeg et bud på De Bruyne accepteret fra Chelsea efter 3. sæson, men kunne ikke matche hans krav, hvor han tog til Dortmund i stedet for. Hentede ham så derfra nogle sæsoner efter, men det kostede mig lige 100 mio mere i transfer end det havde gjort, hvis jeg var lykkedes med at hente ham fra Chelsea.
Logged

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #9: 24 Apr 2014, 10:56 »

Jeg havde også store problemer de første år med at få ham til at spytte penge ud, trods jeg lå med pæne overskud. Nu er han dog pænt villig til at smide om sig med pengene. Transferbudgetterne var stramme og for at få kvalitet, så blev jeg næsten nødt til at sælge og lønningerne gjorde at jeg egentlig gik glip af nogle spillere, som jeg gerne ville have haft. Eksempelvis fik jeg et bud på De Bruyne accepteret fra Chelsea efter 3. sæson, men kunne ikke matche hans krav, hvor han tog til Dortmund i stedet for. Hentede ham så derfra nogle sæsoner efter, men det kostede mig lige 100 mio mere i transfer end det havde gjort, hvis jeg var lykkedes med at hente ham fra Chelsea.

Har haft rigtig god succes med at give spillere i sin første kontrakt - 50% af videresalget..
Og senere hen - genforhandle kontrakten, hvor han ikke vil have videresalgsprocente r.. Ved ikke om det er en bug - er lidt underligt at spillere er parat til at give afkald på den klausul - selvom han selvfølgelig får ny sign-on, og oftest også lidt bedre betingelser.  Wink
Logged

weichardo86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #10: 24 Apr 2014, 11:53 »

Jeg kan ligge min taktik op senere
Logged

weichardt86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #11: 24 Apr 2014, 19:32 »

som lovet vil jeg lige ligge min taktik op som jeg bruger. skal sige at jeg lige har slået Man Utd ud for at komme til gruppe spillet i champions cup så er meget tilfreds.


min taktik:

http://i57.tinypic.com/122ya8h.png
Logged

weichardt86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #12: 26 Apr 2014, 23:02 »

Så kom det første mesterskab i hus efter en vidunderlig sæson hvor jeg også røg i semifinalen i champions cup hvor det desværre blev til et nederlag til real madrid. men har været meget tilfreds med sæsonen Grin Grin Grin Grin
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #13: 06 Jul 2014, 14:37 »

Jeg er også startet med Atalanta. Har fået færdig spillet første sæson hvor jeg endte på en flot femte plads. Var tæt på Champions League, men Milan scorede mod mig i overtiden så jeg missede den. I første sæson hentede jeg Alexander Milosevic, Christian Wilhelmson, Rafael Guaderes og Jacob Dehn. Her til anden sæson har jeg lavet følgende transfers:


Spiller en 4-4-1-1, hvor jeg levet meget på defensiven. Lukkede kun 30 mål ind sidste sæson, så det fungere meget godt. Her til anden sæson har jeg også fået kvalificeret mig til Europe League efter samlet sejr over Vikotria Plzen. Så alt i alt kører det rigtig godt.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Atalanta Bergamo..
« Svar #14: 07 Jul 2014, 14:24 »

Da jeg selv har et lækkert spil igang med atalanta og gerne vil bibeholde atalanta ånden, men gode salg af spillere der er tæt på landsholdet eller er på landsholdet. Men jeg får bare ingen bud.
1 sæson endte jeg på 3 pladsen, hvilket kastede 2 kval kampe imod Arsenal af sig, som jeg vandt på udebanemål. Fik dog røv i gruppen

2 sæson endte med en 2 plads og nu i 3 sæson direkte i gruppespillet. Jeg har en 4-5 italienske landshold spillere der markerer sig i ligaen som de bedste, men det kaster ikke opmærksomhed af sig åbenbart.

Sælger i?
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010