home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 396 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Skærm af / takle hårdt / tæt markering
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Skærm af / takle hårdt / tæt markering  (Læst 8664 gange)
MarcusLangebeck
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Skærm af / takle hårdt / tæt markering
« : 14 Apr 2014, 16:17 »

Jeg har et stykke tid ledt efter en guide der beskriver lidt om hvilke spillere man bør skærme af og hvilke man bør markere tæt, dog uden held?

Nogle af jer der kender en guide omkring det emne?

Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skærm af / takle hårdt / tæt markering
« Svar #1: 19 Apr 2014, 09:28 »

Jeg har et stykke tid ledt efter en guide der beskriver lidt om hvilke spillere man bør skærme af og hvilke man bør markere tæt, dog uden held?

Nogle af jer der kender en guide omkring det emne?


Hvad vil du gøre ved en hurtig spiller IRL? Markere ham tæt, så han ikke kan få bolden? Eller løber han fra sin oppasser, da han har væsentlig mere speed end din mand? Hvis det er en fløjspiller, der står overfor din back, så må du jo vurdere hvad der bedst kan betale sig. Har din back evnerne til at holde ham i tæt markering med sine defensive stats, eller er det bedre at skærme ham af? Ronaldo driver som regel gæk med sine modspillere, men husker Silberbauer markerede ham ud af en landskamp og han er ikke just prototypen på en genial forsvarsspiller!

Vil du skærme en farlig langskudskytte af i f.eks. Sneijder? Så snart han får bolden, skal han skærmes af, så han ikke får tid til at sparke på mål - eller måske slå den afgørende stikning. Men igen, så kan han jo med andre færdigheder måske afdrible manden, bruge genial førsteberøring osv for at komme i en hensigtsmæssig position og så er det jo op til dig at vurdere om det i dit taktiske koncept er det værd at forsøge at holde fokus på modstanderens nøglespillere Thumbs Up

Ligeledes med de hårde/lette tacklinger - dér vil de måske forlade den defensive kæde og skabe plads bag sig med 1-2 simple afleveringer.

Selv plejer jeg at have en assistent med høj evne indenfor taktisk viden og så lade ham klare det, for gider jeg som regel ikke at bruge tid på, men HVIS jeg gør sætter jeg gerne en afskærmning af en genial spilfordeler/langskytte og med hårde tacklinger. På hurtige spillere kan jeg godt fjerne den tætte markering, men ellers gør jeg ikke så meget i det.

Og jeg kender ikke nogen guide...
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010