home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 348 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2014
| | | | |-+  #25 - Ulve lever da i Herning (slut)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: #25 - Ulve lever da i Herning (slut)  (Læst 26397 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #16 - Ulve lever da i Herning
« Svar #45: 15 Apr 2014, 18:48 »

Jeg skulle da aldrig have sat det ss ind af min spilstatus. Har jo mistet en fan lader det til.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#17 - Ulve lever da i Herning
« Svar #46: 17 Apr 2014, 05:39 »


 
Transfers


Ind er kommet:-------------->
Lars Storgaard fra SønderjyskE for 85K  kr
Nicky Mogensen fra Lyngby for 4,25 mil kr
Tobias Skov fra AGF for 960K kr
Emil Lyng fra Esbjerg for 4 mil kr
Pierre Bengtsson fra FCK for 0 kr
Frederik Rønnow fra AC Horsens for 2,5 mil kr
I alt handlet ind for 11,79 mil kr.

<---------------------Ud er gået:
Rilwan Hassan til FC Nantes for 11 mil kr
Femi Ajilore til Viktoria Plzen for 5,25 mil kr
Isaac Oliseh til Lanus for 870K kr
Jonas Lössl til Molde for 5,5 mil kr
I alt solgt for 22,56 mil kr.
Første transfervindue efter det danske mesterskab blev sikret bød ikke rigtigt på de store handler hverken ind eller ud, i hvert fald ikke som sidste års rekordsalg af Erik til FC Porto. Bestyrelsen har stillet små 17 mil kr til rådighed til indkøb, med udsigt til 55% af eventuelle salg oveni det beløb. Et hurtigt kig på de spillere som er hentet ind vise en ny 1. keeper i klubben, i det Rønnow er blevet hentet i nyoprykkede AC Horsens for de 2,5 mil kr, som hans frikøbsklausul lyder på. Udover ham har jeg hentet Pierre Bengtsson ind som mentor for et par af de yngre spillere, som kom ind på akademiet i marts, mens Emil Lyng er hentet som rotationsspiller til begge kanter. Nicky Mogensen er udset til at blive det næste store navn på højre backen, og det var faktisk planen at han skulle have startet derude, men i hans sidste kamp for Lyngby brækkede han foden. De to andre er hentet som udviklingsspillere, der på sigt forhåbentligt kan gøre sig gældende på førsteholdet.

Med tilgangen af Lyng og Bengtsson måtte jeg af med Rilwan Hassan og på trods af hans elendige sæson sidste år, fik jeg solgt ham til FC Nantes. Femi Ajilore var fast mand på midtbanen i sidste sæson, men hans præstationer var sgu ikke altid lige som ønsket. Derfor solgte jeg ham til Viktoria Plzen og erstatter ham på førsteholdet med Mads Pedersen, som er kommet tilbage fra udlejning. Jonas Lössl røg til Molde for 5,5 mil kr plus 30% af næste salg, efter at Rønnow kom til. Sidste salg i denne omgang Isaac Oliseh var aldrig kommet på holdet, så at der i det hele taget var nogen som ville betale for ham kom som en stor overraskelse. Ellers er der røget 11 spillere ud på fri transfer, mest kendt er Francis Dickoh og Kolja Afriyie, og så har jeg lejet tre spillere ud til nogle af vores samarbejdsklubber, hvor de forhåbentligt vil få en masse spilletid og udvikle sig positivt. 

Logged


BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #47: 17 Apr 2014, 06:28 »



Fortsæt endelig med at kommentere bloggen det er altid rart med faste læsere Thumbs Up

Citat
For kort at opridse reglerne for konkurrencen:
Der spilles selvfølgelig med Football Manager 2014, hvor det er valgfrit hvilken patch man spiller med
Kun én bruger pr. hold. Det vil sige, at hvis ErikJensen1234 tager SønderjyskE, så kan JørgenJensen9876 ikke være SønderjyskE.
Landshold er tilladt, ligesom det er tilladt at starte som arbejdsløs.
Det er tilladt at spille på sit save inden d. 1. april og lave updates, så længe de ikke bliver postet her på siden inden. Bloggen skal ligeledes oprettes i det særskilte underforum, som først vil blive oprettet, når konkurrencen starter.
Det er tilladt at bruge editor og custom databaser.
Det er tilladt at skifte hold indtil selve starten af konkurrencen, men husk på at ved at skifte hold for tit øger man chancen for at optage et hold, som en anden bruger egentlig hellere ville have blogget om. Skiftet sker ved igen at skrive til Magn med hvilke hold man vil skrive om.
Hold, som deltager i Champions League eller Champions League-kvalifikationen er ikke tilladt. Heller ikke hvis man starter som arbejdsløs. Altså skal ens første hold være et, som ikke deltager i Champions League i første sæson.
Crewmedlemmer deltager på lige vilkår med alle andre brugere, med undtagelse af at crewmedlemmerne ikke kan modtage præmierne. De kan altså sagtens vinde konkurrencen, men så vil nummer to, tre og fire modtage præmierne, hvis et crewmedlem altså skulle vinde blogkonkurrencen.
Starten går d. 1. april klokken 00.01 og alle blogs vil blive låst d. 30. april 23.59, hvorefter vi går ind i en afstemningsperiode.
Alle bloggere skal naturligvis tilmelde sig før startskuddet til konkurrencen

Ikke at jeg egentlig tror der er tale om snyd, nok nærmere enten bevist, eller heldigt valgte tilføjede ligaer, der gør at nogle lande har større behov for spillere, end andre.

Jeg glæder mig personligt meget til at læse din blog igennem Darkalf, syntes de updates jeg skimmer igennem har et godt niveau og indhold, er bare lidt træt af blogs når jeg sidder og ridser mine hieroglyffer ned, så skal der nok lidt pusterum til, når først der er blevet postet Smiley

Vil dog lige tilføje netop i forhold til de regler der, at jeg selv overvejer gevaldigt at finde en gut med overskæg/briller og ændre navn og potentiale på og lade ham agere min søn, eller hvert fald en gut som jeg er "mentor" for, i min blog, hvis jeg da gider donere til FMRTE, for ingame er slået fra, der mangler ligsom et eller andet til at gøre min lyst til at nå 2025 inden afslutningen af konkurrencen :p

Syntes dog lige jeg ville bakke om omkring det med beskyldningen mod dig Smiley
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #48: 17 Apr 2014, 06:54 »

Ikke at jeg egentlig tror der er tale om snyd, nok nærmere enten bevist, eller heldigt valgte tilføjede ligaer, der gør at nogle lande har større behov for spillere, end andre.

Jeg glæder mig personligt meget til at læse din blog igennem Darkalf, syntes de updates jeg skimmer igennem har et godt niveau og indhold, er bare lidt træt af blogs når jeg sidder og ridser mine hieroglyffer ned, så skal der nok lidt pusterum til, når først der er blevet postet Smiley

Vil dog lige tilføje netop i forhold til de regler der, at jeg selv overvejer gevaldigt at finde en gut med overskæg/briller og ændre navn og potentiale på og lade ham agere min søn, eller hvert fald en gut som jeg er "mentor" for, i min blog, hvis jeg da gider donere til FMRTE, for ingame er slået fra, der mangler ligsom et eller andet til at gøre min lyst til at nå 2025 inden afslutningen af konkurrencen :p

Syntes dog lige jeg ville bakke om omkring det med beskyldningen mod dig Smiley
HAHA.. tak for opbakningen og det er hverken bevidst eller heldigt med valget af ligaer kan jeg sige. Jeg har aldrig den portugiske liga med nemlig. At Porto så ikke bruger Erik i nogen af deres kampe ej heller i europa giver ingen mening men sådan er det jo. Jeg håber da du vil finde bloggen spændende nok til at læse den igennem engang når du har hoved til det.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#18 - Ulve lever da i Herning
« Svar #49: 18 Apr 2014, 06:48 »



Truppen




På kassen har der været tronskifte, da jeg ser et større lys i Rønnow og jeg har derfor solgt Lössl fra. Jakob Haugaard fortsætter som 2. keeper, mens Oliver Korch indtil videre er sat på som 3. keeper, men jeg tror ikke han skal regne med kampe, og desuden er han også sat til salg, dog uden at der har været nogle henvendelser på ham ikke engang på lejebasis.



Forsvaret er mere eller mindre det samme som sidste sæson, dog med Nicky Mogensen som en spiller jeg ser meget frem til bliver klar til kamp. Ellers har vi fået Morten Koch og Jesper Lauridsen tilbage fra deres lejeaftaler sidste år, og de vil være med til at give en større bredde på førsteholdet i tilfælde af skader. Kristian Bak Nielsen er ikke blevet valgt til den 25 mands trup, der skal spille i Superligaen i denne sæson, da jeg ikke brugte ham meget i sidste sæson, og faktisk så jeg gerne at han forsvandt. Det er han dog ikke klar på og jeg må derfor se ham sidde på reserveholdet og hæve 1/6 af klubbens samlede lønbudget hver uge. Godt hans kontrakt udløber til sommer.



 

På midten har vi med tilgangen af Emil Lyng fået en spiller, som kan tage begge fløje med storm, og inde centralt vil Bjørn Inge Utvik og Mads Pedersen skulle slås om den defensive plads ved siden af Mathias Wichmann, der gerne skulle kunne holde niveauet fra sidste år og meget gerne forbedrede det. Sisto og Gemmer får hver sin fløj at løbe på også må vi se hvad de kan trylle frem i denne sæson, efter en godkendt indsats i sidste sæson. Pierre Bengtsson skal mest fungere som mentor, men hans rutine fra Champions League med FCK skulle meget gerne komme os til gode, når vi skal i gang med den turnering i år.




Oppe foran har vi fået Mads Hvilsom tilbage fra hans udlejning til Hobro, hvor han blev topscorer i 1. Division med 16 kasser, og ham glæder jeg mig til at se i aktion i Superligaen ved siden af Sterring. Unge Anders Lauridsen var en af de unge spillere, som kom til klubben fra akademiet i sidste sæson, og jeg valgte med det samme at smide ham op i førsteholdstruppen, hvor han vil få sine kampe. Ellers er der stadigvæk ”Duncan” og Paul Onuachu som skal have deres kampe, så der skal roteres en del.


Taktik:
Taktisk er der ikke de store ændringer i forhold til sidste sæson, dog har jeg ændret i holdets mentaliteten, så vi nu starter kontrollerende og balanceret i den samme 4-4-2 med hurtige kanter, en tung angriber til at tage slåskampene og en lille hurtig en til at stikke af fra de tunge forsvarsspillere hos modstanderne, som vi brugte sidste sæson med stor succes. Det skal blive spændende og se om modstanderne på den måde bliver tvunget længere frem på banen, da vi ikke vil være lige så offensive som vi var i sidste sæson, hvor vi helt oppe på de høje nagler allerede fra starten i hver kamp. Til et eventuelt Champions League gruppespil vil der skulle tænkes endnu mere defensivt vil jeg tro, da vi ellers nok vil ende med et par gevaldige lussinger mod markant stærkere modstandere.  
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#19 - Ulve lever da i Herning
« Svar #50: 19 Apr 2014, 06:31 »


Juli


I optakten til denne sæson har jeg givet spillerne en lidt længere ferie, hvilket har gjort at det kun blev til tre venskabskampe i starten af juli før sæsonen skal skydes i gang med en udebane tur til Odense, inden vi tager imod Brøndby hjemme og slutter juli af med den første af to kval kampe mod BATE i i 3. kvalrunde blandt vinderne af de mindre ligaer rundt om i Europa.

 
  • AC Horsens 0 – FCM 1
  • FC Vestsjælland 0 – FCM 1
  • AGF 0 – FCM 2
  • OB 1 – FCM 3
  • FCM 2 – BIF 1
  • FCM 2 – BATE 0



Med de tre venskabskampe overstået uden at lukke mål ind kom Frederik Rønnow godt fra start i kassen, mens vi fik spillet den nye taktik længere ind under huden. Det var derfor med spænding at jeg så frem til den første ligakamp i 2014-15 sæsonen mod OB, hvor vi skal forsøge at forsvarer vores mesterskab, tag pokalen og gøre en god figur i Champions League, hvis vi da ellers kan komme igennem kvalrunderne, hvor vi kommer godt fra start med en 2-0 sejr på hjemmebane mod BATE fra Hviderusland, der ikke havde noget modsvar til vores hurtige kontraer. Det skal blive spændende og se om vi kan gøre arbejdet færdigt på udebane, men det finder vi først ud af i starten af august. Indtil videre har spillet på midtbanen ikke været præget alt for meget af Izunna’ afgang, men hans planlagte arvtager Mads Pedersen blev selvfølgelig lang tidsskadet allerede i sæsons anden kamp mod BIF, og derfor har jeg måtte bruge Bjørn Inge Utvik, som den defensive midtbaneslider ved siden af en anden overraskelse i denne sæson, nemlig svenske Petter Andersson, som har profiteret af Mathias Wichmann skade, som også opstod mod BIF. På toppen har ”Duncan” mistet sin plads til Mads Hvilsom, som virkelig har været flyvende her i starten af sæsonen med mange mål og et par oplæg. Der er pt ro på bagsmækken med hensyn til spillere som er utilfredse med ikke at spille, og jeg forsøger da også at rotere en del, men har det samtidig også sådan at jeg ikke vil ødelægge den gode rytme der er på holdet pt ved bare at skifte ud for at tækkes en småsur kælling. Min beslutning om at udelade Kristian Bak Nielsen fra truppen, som skal optræde i Superligaen har han indtil videre taget pænt, dog vil han forsat ikke forlade klubben på frivillig basis, og oveni købet er han også blevet skadet i 6 mdr med det gamle bentøj.

Alt i alt er jeg godt tilfreds med juni måned, hvor det som I kan se er blevet til maximum pointhøst i Superligaen med 6 ud af 6 mulige, mens vi spillede BATE ud af banen og faktisk burde have vundet med mere end de 2-0 som det blev til, men deres målmand havde en god dag på kontoret desværre. 

Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #19 - Ulve lever da i Herning
« Svar #51: 19 Apr 2014, 23:06 »

Imorgen er der ikke tid til at smide en update op så I får da lige en allerede nu så I ikke skal vente forgæves
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#20 - Ulve lever da i Herning
« Svar #52: 19 Apr 2014, 23:16 »


August


Oven på vores flotte start på sæsonen skal vi her i august op imod FCK i Parken, BATE i CL, inden vi tager imod Randers og AaB hjemme på MCH. Skulle vi vinde sammenlagt over BATE skal vi også op imod Sparta Prag i sidste kvalrunde inden gruppespillet i CL. Vi lukker og slukker august med endnu et hjemmeopgør denne gang mod AGF, så i alt står den på syv kampe i løbet af 27 dage, hvilket ikke bør blive et problem for holdet, da vi jo er i starten af sæsonen.

 
  • FCK 0 – FCM 3
  • BATE 0 – FCM 0
  • FCM 4 – Randers 2
  • FCM 3 – AaB 1
  • FCM 4 – Sparta Prag 0
  • Sparta Prag 2 – FCM 2
  • FCM 3 – AGF 0

Som det fremgår af resultaterne tog vi til Parken med høj moral, og en tro på den nye taktik nok skulle tage fusen på Solbakken og resten af hans FCK mandskab. Vi spillede bolden stille og roligt rundt i egne rækker og slog til på giftige kontraer hele tre gange, uden noget modsvar fra et tydeligt ophidset FCK mandskab, der ikke kunne finde en vej igennem vores defensiv. Det kostede dog en del kræfter at hente de tre point så det var et træt mandskab, der satte sig i flyveren for tage til Hviderusland. Jetlag og ømme ben er ikke noget som skaber spændende bold på banen, hvilket også kunne ses på resultattavlen, hvor ingen af mandskaberne magtede at rykke på den samlede stilling. Vi sikrede os dermed adgang til sidste kvalrunde, hvor vi trak Sparta Prag, dog skulle vi lige i kamp hjemme i ligaen mod Randers og AaB. Det blev to kampe som vi vandt rimelig nemt og kun sløseri til sidst i begge opgør gjorde, at vi ikke holdt det clean sheet, som Rønnow altid stræber efter.


Vi var ikke blevet levnet mange chancer mod Sparta Prag, men det var vi jo tydeligvis totalt ligeglade med. Som i kampen mod FCK gik vi kontrollerende til værks og derved fik vi lokket Sparta Prag frem på banen, hvor efter vi stak de hurtige folk i dybden. To gange gav det hjørnespark som blev headet ind begge gange af Bjørn Inge Utvik til stor jubel på Viborg Stadion, som vi jo låner i Europa, da MCH Arena ikke har nok siddepladser til at leve op til kravene åbenbart. Da Sparta Prag kort tid efter scorer selvmål var der totalt opløsning hos vores tjekkiske gæster og vi lukkede og slukkede til 4-0 kort før tid. Et fremragende udgangspunkt til returen, der kom bag på alle de pressefolk og såkaldte ”eksperter”, der på forhånd havde dømt os til døden.  Vi var endda så heldige at have kamppause mellem de to opgør, så det var friske folk der indtog græstæppet i Prag. Jeg var udmærket godt klar over, at vores modstandere ville komme ud af kabinen med 200 KM/t, så det ville være afgørende at Rønnow og resten af gutterne var klar fra start. De første 15 min var et stort pres mod vores mål, men de fik ikke scoret, og på en kontra trak de et professionelt frispark 25 meter ude. Petter Andersson tog bolden og sagde til Sist, der er den normale sparker, at han nok skulle tage sig af den her. Petter, gik til bolden og fandeme om han ikke fik den klasket ind bag målmand i Sparta Prags bur. Sparta Prag skulle nu lave 6 mål for at vinde, hvilket nok var ved at blive en sovepude for pludselig fik de scoret to hurtige mål, og med 50 minutters bold endnu var det jo ikke umuligt. Heldigvis punkterer vi kampen hurtigt inde i anden halvleg med målet til slutresultatet 2-2. Vi var dermed videre til Champions League gruppespillet, hvor det skal blive spændende og se hvem vi trækker.
Tilbage i ligaen slog vi da lige vores rivaler fra AGF med 3-0 for ligesom lige at runde en lækker fodbold måned af. Maksimum point i ligaen og videre til gruppespillet i Champions League. Bring on september siger jeg bare.   



Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#21 - Ulve lever da i Herning
« Svar #53: 21 Apr 2014, 15:24 »


September


August blev til september og vi stod overfor vores debut i Champions League, hvor vi var kommet i dødsgruppen med FC Bayern, Paris Saint-Germain og Olympiakos.

Jeg satser på at vi måske kan skrabe 6-7 point sammen som gerne skulle give EL efter jul, men nu må vi se, måske kan vi overraske hjemme.  Inden kampen mod FC Bayern skal vi lige forbi Silkeborg, inden vi tager FC Vestsjælland, Esbjerg og AC Horsens med kun kampen mod FCV som hjemmekamp i hele september måned.










Vi startede op efter landsholdspausen med at slå oprykkerne fra Silkeborg IF med klare 2-0 i deres egen hule, uden at vi spillede os helt ud, da tankerne allerede var videre til vores debut i CL på udebane mod FC Bayern, som i sidste sæson gik hele vejen til finalen, hvor de så tabte til Messi&Co. Jeg gik ind til kampen med et naivt håb om at vi måske kunne holde dem stangen længe nok til at de måske ville blive frustreret og dermed lad os slå til på en giftig kontra. Desværre var det håb hurtigt slukket, da der kun gik elleve minutter inden den første kasse var scoret. Det mål blev starten på et sandt mareridt og da røgen havde lagt sig efter de første 45 stod den 6-1 til FC Bayern. I pausen gav jeg spillerne en skideballe for godt nok var vi undertippet, men derfor skulle de jo ikke bare give op. Om det var mine ord i pausen eller om det var fordi Bayernspillerne allerede var videre til næste kamp ved jeg ikke, men vi endte med at vinde de sidste 45 minutter med 2-0, så nederlaget ”kun” blev på 6-3. Samtidig slog PSG, Olympiakos og vi ligger derfor sidst i gruppen.

 
  • SIF 0 – FCM 2
  • FC Bayern 6 – FCM 3
  • FCM 3 – FCV 0
  • EFB 0 – FCM 1
  • ACH 1 – FCM 3



Tilbage i ligaen havde vi heldigvis en ”nem” kamp mod FCV, som europæisk tømmermandskur, og de blev da også slået sikkert, inden vi tog til Esbjerg og rejste hjem med en heldig 1-0 sejr på et sent mål. Endelig rundede vi den første efterårsmåned af med en sikker sejr på 3-1 over Rønnows gamle hold, da vi var på besøg hos den gule fare i 8700. Endnu ubesejret i ligaen og med en katastrofedebut i Champions League kan vi se frem til en oktober som byder på fint besøg fra Paris, inden Superligaens dårligste mandskab indtil videre FCN kommer forbi MCH Arena til en omgang bold. Endelig træder vi også ind i pokalturneringen mod FC Roskilde, inden vi runder oktober af med tre kampe på seks dage mod OB, Olympiakos og BIF samt en mulig 4. runde kamp i pokalturneringen

« Seneste Redigering: 24 Apr 2014, 07:33 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#22 - Ulve lever da i Herning
« Svar #54: 24 Apr 2014, 08:42 »


Oktober


Vi startede oktober med en kamp mod PSG i Champions League, der i første kamp havde slået Olympiakos, og de var derfor oplagte på at tage endnu en sejr og dermed ligge sig lunt i svinget til videre deltagelse efter jul, mens vi bare gerne skulle forhindre et ligeså stort nederlag, som sidst mod FC Bayern. Vi kom som forventet under tungt pres fra første fløjt, men imodsætning til sidst var vi klar fra start og Rønnow i kassen havde taget handsker på, hvilket han beviste med flere store redninger. Vi havde også vores chancer, men vi havde ikke det nødvendige held og måtte to gange se stolpen redde PSG fra et chok. Som kampen skred frem blev spillet bedre og bedre og vi fik faktisk trængt PSG længere tilbage på banen, men ind ville bolden stadigvæk ikke, indtil det 88. min, hvor Sisto smækkede et indlæg ind over til Mads Hvilsom, der steg op og headede bolden ind i nettet til en efterhånden fortjent scoring. Målet fik PSG til at presse på for at få en udligning, og det gav naturligvis mere plads nede i deres bagerste geledder. Det udnyttede vi med to scoringer yderligere signeret Hvilsom og Anders Lauridsen og vi fik dermed en yderst fortjent omend rimelig overraskende stor sejr, og avancerede dermed til 2. pladsen i gruppen.

 
  • FCM 3 – PSG 0
  • FCM 1 – FCN 0
  • FC Roskilde 0 – FCM 2
  • FCM 2 – OB 0
  • Olympiakos 2 – FCM 1
  • BIF 0 – FCM 1
  • FC Fredericia 4 – FCM 5



Tilbage i ligaen skulle vi op imod bundholdet fra FCN, der blev slået med 1-0. I pokalen stod vi overfor FC Roskilde, som vi med reserverne på banen slog sikkert med 2-0, hvilket også blev resultatet, da OB besøgte os på MCH Arena, kort inden vi tog flyveren til Grækenland for at møde Olympiakos. Vi skulle forsøge at gentage succesen fra sidst og kunne med en sejr være oppe på de 6 point jeg allerede fra starten havde satset på skulle være vores mål for årets deltagelse i Champions League. Desværre blev vi endnu engang ramt af udebanenerver i en europæisk kamp, hvilket tildeles nok skyldes at vi har et ungt og i europæisk henseende uprøvet mandskab. Vi kom endnu engang hurtigt bagud, men svarede omgående igen til pausestillingen 1-1, hvorefter vi i anden halvleg endnu engang blev lullet i søvn af modstandernes defensive omgang med bolden, hvilket selvfølgelig endte med at de scorede til allersidst til 2-1. Status på Champions League efter tre kampe er derfor tre point og en foreløbig sidsteplads, dog med samme antal point som Olympiakos, så hvis vi bare kan vinde den omvendte kamp i november, så ser det da meget godt ud.

Sidste kamp i ligaen indtil videre var mod BIF som tog imod i 2605, til en spændende og intens fight, som heldigvis endte med endnu en sejr til os på 1-0. Pokalen er igen i år reservernes turnering, og med en kamp på udebane mod FC Fredericia, som den sidste i oktober, og en kommende kamp mod FCK, fik de 11 udvalgte fuldspilletid, hvis de da ellers magtede at blive på banen, for allerede efter syv minutter, valgte Morten Koch at trække det direkte røde kort på en svinestreg i feltet, med dertil hørende straffespark som selvføligelig blev omsat til mål. Her efter gik bølgerne frem og tilbage, og på trods af at vi var en mand mindre end vores modstandere, var vi faktisk spilstyrende. Da de første 90 var gået stod den 3-3 og vi måtte derfor ud i forlænget. Her fik Mads Pedersen sit andet gule kort og vi var nu kun ni mand på banen. Vi formåede på trods af dette at score hele to gange, og da FC Fredericia også fik en mand vist ud skulle de da også have lov til at lave endnu et mål. En meget mål rig affære sluttede derfor 5-4 til os og vi er dermed videre til kvartfinalen, hvor vi endnu ikke ved hvem vi skal møde.
November bliver en vigtig måned med kampe imod FCK, Randers, AaB og AGF i den hjemlige liga, mens både Olympiakos og FC Bayern kommer til Danmark for at spille Champions Leaguebold. Til allersidst kan jeg lige nå at få med at bestyrelsen har valgt at smide små 89 millioner efter vores træningsfaciliteter, hvilket er fint i tråd med deres udmeldinger om at satse på egn avl også i fremtiden.
 


Logged


Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #22 - Ulve lever da i Herning
« Svar #55: 25 Apr 2014, 16:24 »

Hvilsom som topscorer i Superligaen. Den havde jeg ikke set komme.

Derudover ser det forsat godt ud, darkalf.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #22 - Ulve lever da i Herning
« Svar #56: 25 Apr 2014, 19:18 »

Hvilsom som topscorer i Superligaen. Den havde jeg ikke set komme.

Derudover ser det forsat godt ud, darkalf.
mange tak og ja det havde jeg nu heller ikke regnet med men han bomber dem ind i hvert fald indtil videre. Han holder helt "Duncan" ude af truppen.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#23 - Ulve lever da i Herning
« Svar #57: 27 Apr 2014, 08:10 »


November


Hvor vi sluttede oktober stærkt af med en sejr på 5-4 efter 120. mins bold mod FC Fredericia fik vi en mere vaklende start på november. Om det var fordi spillerne var mere fokuseret på Champions League end på at spille godt bold mod FCK skal jeg ikke kunne sige, men vi endte med at smide en sikker 2-0 føring væk, hvilket bare ikke er godt nok. Spillerne fik at vide at de skulle tage sig alvorligt sammen hvis ikke nogen af dem skulle ud og lede efter en ny klub til januar, og at alt andet end en sejr over Olympiakos i CL ville være uacceptabelt. Grækerne kom til byen og vi spillede noget af det bedste fodbold jeg har set klubben spille på de snart halvanden sæson jeg har været ansat. Pasningerne sad lige i skabet og afslutningerne var af stor klasse. Kun uheld og storspil af Olympiakos keeperen gjorde at vi måtte nøjes at vinde 3-0, og dermed lå vi på en flot anden plads, da FC Bayern slog PSG i deres indbyrdes kamp. En sejr til os i næste kamp mod FC Bayern ville sende os videre i CL, hvis Olympiakos samtidig kunne slå PSG.

 
  • FCM 2 – FCK 2
  • FCM 3 – Olympiakos 0
  • Randers 0 – FCM 0
  • AaB 1 – FCM 1
  • FCM 0 – FC Bayern 3
  • AGF 1 – FCM 2



De efterfølgende kampe var spillet igen totalt elendigt og vi fik kun to point mod Randers og AaB, inden vi igen skulle i kamp mod FC Bayern. Sidst vi mødte hinanden var i München, hvor det blev til et 6-3 nederlag, så denne gang skulle der andre kager på bordet, hvis vi ville noget alvorligt med vores CL eventyr i år. Desværre kunne vi ikke kopiere indsatsen fra de to foregående hjemmekamp i CL, hvor vi både slog PSG og Olympiakos med 3-0, fordi allerede efter ti minutter var kampen nærmest overstået på to forsvarskiks. Efter pausen gik det lidt bedre, men ikke nok til at vende kampen og vi tabte 1-3, samtidig med at PSG desværre slog Olympiakos. Dermed er der lagt op til finale om andenpladsen i gruppen når vi skal med flyveren til Paris i vores sidste gruppekamp. En sejr i den kamp vil sende os videre til knockoutrunden i foråret, og vil være den foreløbige krone på værket. Inden skulle vi dog lige have rundet november af med den sidste kamp, hvor AGF tog imod i et rivalopgør, der som sædvanlig gik mere ud på at smadrer hinandens spillere og begå voldshandlinger. Vi trak dog det længste strå med en scoring til sidst i kampen, og dermed fik vi endelig tre point til ligaen igen.

Det var den sidste ligakamp i 2014, og vi ligger som det fremgår af tabellen sikkert i front. Tilbage er kun at spille kvartfinalen mod Lyngby, og dernæst tage flyveren til Paris for at møde PSG. Det bliver et par spændende kampe vi skal spille i december, dog vil alt min fokus og de bedste spillere blive sparet til opgøret mod PSG, så vi har de bedste forudsætninger for at levere et stort resultat.

Stillingen i CL gruppe A inden sidste runde. Spændende!!
 

Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#24 - Ulve lever da i Herning
« Svar #58: 28 Apr 2014, 14:22 »


December


Så blev det juletid, og vi havde kun to kampe tilbage i kalenderåret 2014. En ligegyldig pokalkamp mod Lyngby, som vi vandt på et mål i de døende sekunder, hvilket var fuldt fortjent set ud fra spil og chancer. Der er blevet trukket lod til semifinalerne, og vi skal op imod AGF, mens den anden semifinale skal stå mellem FCN og BIF. Kort og godt så var det ikke der min fokus lå. Den lå måske ikke engang det rette sted for i alt hemmelighed var jeg blevet kontaktet af en stor klub fra udlandet, som for engang skyld ikke var interesseret i Patrick Banggaard, Jacob Dehn eller Pione Sisto, men derimod var det min krop de ville have. Uheldigt tidspunkt de havde valgt at kontakte mig for jeg skulle jo koncentrere mig om FCM og Champions League opgøret mod PSG. Aftalte at vi kunne tage en snak efter kampen hvilket de var ok med.

 
  • Lyngby 1 – FCM 2
  • Paris 3 – FCM 1


Som det fremgår af resultaterne her til venstre så blev vi som ventet overmatchet af PSG, som satte sig tungt på kampen fra første fløjt og leverede en forventelig prof omgang bold. Cavani var det stor omdrejningspunkt, og med ham i front slog PSG os med sikrer 3-1, og det var sådan set kun storspil af Rønnow i kassen som forhindrede en meget større sæk. Heldigvis var FC Bayern tændte i deres kamp mod Olympiakos og vi fik derfor den plads i Gruppe A jeg havde håbet vi kunne opnå, da lodtrækningen var overstået, med de seks point jeg havde regnet med vi kunne opnå. Den står derfor på EL fodbold i foråret for klubben på heden, som også skal forsøge at holde det store forspring i ligaen ned til konkurrenterne.
Efter kampen tog jeg flyveren til England, hvor jeg skulle holde møde med mine måske kommende arbejdsgivere, der lå helt i bunden af deres respektive liga. Mødet gik godt og jeg tog flyveren hjem med en kontrakt i kufferten som kun manglede min underskrift. Jeg ville dog lige sove på det inden jeg skrev under. Det ville uden tvivl blive en vild udfordring da klubben pt bruger 4 mil i ugen på løn, mens formanden vil have det beløb ned på 2,5 mil i ugen. Dette vil kræve et stort udsalg i klubbens stamspillere, hvilket jeg skal stå for her til januar. Samtidig drømmer han om indkøb af unge kræfter til holdet hvilket formanden stiller 3 mil kr til rådighed til.. Det er jo ikke på nogen måder nok, men håber der er talenter i klubbens egne rækker som kan være med til at sikrer overlevelsen.  Et stort valg venter på mig forude.
 

Logged


BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: #24 - Ulve lever da i Herning
« Svar #59: 30 Apr 2014, 18:00 »

Syntes virkelig det er en dejlig blog at læse Darkalf, der er kun en ting der ærger mig, der er længden du er nået, når nu det drejer sig om at udvikle næste generation, så ville det jo have været fedt at få dem helt frem, men jeg forstår godt det kan tage tid, og vi ikke alle bare tosser derudaf, som jeg selv plejer at gøre. Smiley

thumps up fra mig!
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010