home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 402 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2014
| | | | |-+  #25 - Ulve lever da i Herning (slut)
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: #25 - Ulve lever da i Herning (slut)  (Læst 26392 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #30: 07 Apr 2014, 15:27 »

Hvad siger crew til at man snyder i bloggen? :O Erik for så mange miolioner er da lame


Fortsæt endelig med at kommentere bloggen det er altid rart med faste læsere Thumbs Up
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#10 - Ulve lever da i Herning
« Svar #31: 07 Apr 2014, 15:58 »


December


To af ligaens bedste målmænd stod overfor hinanden i denne kamp, hvor oprykkerne fra FCV tog imod til fodboldfest. Siden vores sidste møde som sluttede 2-1 til os, har FCV gjort store fremskridt og de ligger derfor på en flot 6. plads inden vores kamp. Begge hold gjorde meget ud af at forsvarer sig godt, og derfor var det småt med åbne chancer til begge mandskaber. Thomas Mikkelsen og Jonas Lössl stod også begge to en brand kamp til langt over 8 i rating, og fuldt fortjent blev det til en pointdeling mellem os.
FCV 0 – FCM 0

Blot tre dage senere skulle vi op imod HIK i pokalkvartfinalen så på bussen endnu engang og over broerne til djævlene på øen. Heldigvis viste gutterne endelig lidt kølighed foran kassen igen og vi fik en sikker 3-1 sejr, hvilket sendte os i semifinalen, hvor vi skal op imod FCK, mens den anden semifinale står mellem SønderjyskE og AaB. Det skal nok blive to spændende kampe når vi når så langt, men skulle ligaen være tættere end nu så kunne det godt ende med at det er lutter reserver som indtager banen mod FCK.
HIK 1 – FCM 3


Endelig blev det tid til at runde første halvdel af sæsonen af med en hjemmekamp mod AGF, der kun er tre point efter os i tabellen. En sejr vil derfor være vigtig for begge mandskaber og de 8886 tilskuere på MCH Arena var klar til at give den max gas, og på trods af støvregn og kun fem grader, var flere af fansene fra begge mandskaber kun iført bukser og fadbamser. Stemmingen var med andre ord på toppen, da kampen blev fløjtet i gang af Peter Rasmussen og det blev hurtigt tydeligt, hvor meget kampen betød for begge mandskaber. AGF var kommet til Herning med kun Jesper Lange på toppen og ellers resten af holdet bag baglinjen næsten, mens vi stod som vi plejer med en kompakt fire kæde og Femi som bølgebryder. Efter ti minutter kom tilskuerne op af stole for første gang. Gemmer trak ned af højre kanten og smækkede bolden ind over til en fremstormende ”Duncan”, der desværre måtte se sit flotte hovedstød slået til hjørnespark af Steffen Rasmussen i AGF kassen. Sisto løb ud for at tage sig af dødbolden, og han savede bolden ind i feltet til ”Duncan” som endnu engang kom højst blandt venner og fjender. Bolden sejlede mod den ene krog men tog desværre sammenføjningen, hvorefter den røg ned for fødderne af en helt fri Simon Sterring, der kluntet fik skovlet bolden ind i mål til 1-0. Målet fik AGF lidt længere frem på banen, men de var heldigvis ikke så træfsikrer, hvilket desværre smittede over på mine tropper, som heller ikke længere formåede at få kuglen ind i rusen. Derfor fik Sterring endelig taget sin mødom i Superligaen med hans matchvindermål efter 10 minutter, og jeg håber at målet kan ansporer ham til at scorer mange flere kasser efter jul.
FCM 1 – AGF 0

Opsummering og fremsyn
Med sejren over AGF og uafgjort mod FCV fik vi 4 point i december og tabellen ser derfor sådan her ud. Vi er 6 point foran AGF og vanvittige 15 point foran FCK, men der er jo 45 point at spille om endnu så meget kan ske endnu. I bunden ser det svært ud for SE, der dog også skal bruge energi på pokalen. Ellers er FCN, BIF og Viborg FF også rodet ind i nedrykningsracet. Fra nummer 8. til 4. er der kun 3 point imellem så der er udsigt til mange spændende kampe til foråret igen, hvor vi starter med en udebanekamp imod OB. I vinterpausen vil det blive til kampe mod FC Wacker Innsbruck, SK Rapid Wien, SK Sturm Graz og SG DER CLUB for at fine pudse formen, og forhåbentlig se Sterring scorer endnu flere mål.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #10 - Ulve lever da i Herning
« Svar #32: 09 Apr 2014, 16:36 »

I får en opdate senere på dagen først skal jeg lige på restaurant med den lille familie.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#11 - Ulve lever da i Herning
« Svar #33: 09 Apr 2014, 19:39 »


 
Transfers

Ind er kommet:-------------->
Andreas Raahauge fra AC Horsens for 0 kr
Bjørn Inge Utvik fra Sogndal for 97,5K kr
I alt handlet ind for 97,5K kr.

<---------------------Ud er gået:
Sylvester Igboun til FC Twente for 24 mil kr
Jakob Poulsen til Bologna for 3 mil kr
Tim Janssen til Al-Ahli(UAE)for 3 mil kr
Eyjólfur Héõinsson fra Al-Sadd for 8,5 mil kr
I alt solgt for 38,5 mil kr.


Så blev det januar og Sylvester Igboun kunne sætte sig på flyveren til Holland, hvor han fortsætter karrieren i FC Twente, efter han blev træt af livet i Herning. Det var med vemod at jeg tog afsked med ham for han var med i meget og altid en god mand at stikke i dybden, men i takt med at han blev mere og mere utilfreds i klubben gik det udover hans spil på banen, og det er ikke acceptabelt så farvel og tak til ham. Sammen med Igboun sagde vi også farvel til Jakob Poulsen, som min forgænger på posten hentede hjem fra Monaco i sommers til en latterlig hyrer for en i mit system overflødig spiller, så da Bologna fra Serie A så sig lune på ham slog jeg til med det samme og smed ham på en flyver til støvlelandet. Han trak 75.000 kr i ugen mener jeg det var og det er altså for meget til en spiller som varmer bænken eller tribunen i alt undtagen pokalen nærmest. De sidste to som jeg solgte for penge i denne omgang var Tim Janssen og Eyjólfur Héõinsson, der tog hinanden i hånden efter endt skadeshelvede, og med udsigt til ingen spilletid, og hoppede på et fly til mellemøsten, hvor de skal optræde for Al-Ahli og Al-Sadd fremover, mens de sparer penge sammen til deres pension. Der er ikke rigtigt kommet nogen ind på deres pladser, da de jo begge to var skadet fra starten af min karriere i klubben, dog har jeg hentet to unge folk ind som skal blive spændende at følge. Især den unge nordmand Bjørn Inge Utvik tror jeg kunne blive en god spiller for klubben, mens det var min sportschef, som fandt frem til Andreas Raahauge i AC Horsens, hvor han kun var amatørspiller. Klubben har nu næsten tjent 116 mil kr på transfers i denne sæson, hvilket må siges at være mere end godkendt og bestyrelsen er da også mere end almindeligt tilfredse med min indsats på den front.
« Seneste Redigering: 10 Apr 2014, 07:06 af darkalf » Logged


Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #11 - Ulve lever da i Herning
« Svar #34: 09 Apr 2014, 23:13 »

Alle dine SS linker til andre spillere...

Ellers fin update Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #11 - Ulve lever da i Herning
« Svar #35: 10 Apr 2014, 05:19 »

Det var da lige godt satans. Det havde jeg ellers ændret men må have brugt en gammel version af updaten.

Så skulle de være ændret til de rigtigte spillere Thumbs Up
« Seneste Redigering: 10 Apr 2014, 07:06 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#12 - Ulve lever da i Herning
« Svar #36: 10 Apr 2014, 07:21 »


Jan-feb 2014


Ovenpå vores transfers, som så fire spillere forsvinde og to ny komme til, var det tid til at få banket julefedtet af spillerne, så de ville være klar til kampen mod OB i Odense 23/2/2014, hvor der var vigtige point og moral på spil, da vi allerede i kampen efter skulle på besøg i Parken for potentielt, at slå det afgørende hul ned til FCK i kampen om mesterskabet. Inden da skulle der dog lige præsenteres en ny assistent manager, da jeg simpelthen ikke kunne se noget lys i Brian Priske. Jeg havde derfor valgt at arrangere nogle samtaler med et par spændende kandidater til posten, men der var kun en af dem der var realistisk i forhold til hans lønkrav, og derfor valgte jeg at ansætte norske Truls Jenssen på en 5 årig kontrakt. Det var nu tid til de fire venskabskampe, jeg havde planlagt, alle sammen på udebane og vi startede mod FC Wacker Innsbruck, hvor det vigtigste for mig var at undgå skader, samt få Simon Sterring endnu mere ind i rollen, som angriber på førsteholdet hvor kravene er noget større end på U19 holdet.  Han viste hurtigt at det ikke var en enlig svale, da han scorede i kampen mod AGF inden julepausen, for han fik scoret mod FC Wacker Innsbruck samt lagt op til et mål oveni. Vi endte med at vinde 4-2 på trods af Jesper Juelsgårds selvmål den klovn.
 
SK Rapid Wien tog imod i næste kamp og igen var målet klart. Undgå skader for alt i verden. ”Duncan scorede vores eneste mål i vores 2-1 sejr, mens det sidste mål var et selvmål af SK Rapid Wien. Mod SK Sturm Graz magtede ingen at scorer og derfor endte kampen 0-0, men vi slap da i det mindste for skader endnu engang. Den sidste venskabskamp var mod amatørklubben SG DER CLUB, der ikke fik et ben til jorden i vores 6-0 sejr og Sterring fik endnu engang lavet en kasse og et oplæg.
Vi var nu mere end klar til vores forårsdebut, og som når de økologiske køer bliver lukket på græs igen efter en lang vinter, var gutterne ikke til at styrer på syvtommer land, og vi kommer hurtigt foran med både et og to nul, inden vi pisser det hele væk i anden halvleg til slutresultatet 2-2 i Odense

OB 2 – FCM 2

Dette var den eneste ligakamp i februar og om en uge skal vi atter engang i ilden denne gang i Parken mod Wiland&Co, i en kamp som vi da gerne skulle vinde, da det vil give os et endnu større hul ned til FCK i tabellen. Marts bliver generelt en travl måned med ikke færre end 6 kampe, dog er den ene af dem i pokalen, hvor vi endnu engang skal forbi Kbh for at møde FCK. 
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#13 - Ulve lever da i Herning
« Svar #37: 11 Apr 2014, 14:43 »


Marts


Parken tog imod til topkamp og med to mandskaber på banen som ville frem af banen, skulle der en stabil målmand til samt angribere med mål i støvlerne. I FCK har de Adi som har lavet mål samlebånd i denne sæson, og hos os har vi ”Duncan” der bomber de fleste kasser ind. Med en Lössl i topform og en midtbane der satte sig tungt på FCKs ditto fik vi hurtigt et overtag i kampen og det var ikke nogen overraskelse, da vi kom foran med 1-0 på mål af Wichmann. Inden spillerne var færdige med at juble lå bolden dog i nettet bagved Lössl signeret Adi, og sørme nok om han ikke fik lavet endnu en kasse kort inde i anden halvleg til en ufortjent føring til ”løverne”. Mine ulve var dog ikke færdige med at bide fra sig og Femi scorede på et flot hovedstød inden ”Duncan” slog til med sejrsmålet i 92. min til stor frustration for den skaldede nordmand der styrer tropperne i FCK. 
 FCK 1– FCM 3



Efter to hårde kampe på en uge var der lagt op til en ”nem” kamp mod bundproppen fra SønderjyskE, der dog altid spiller deres chance. Da Jacob Dehn så mister hjernen allerede efter 6 minutter og trækker et direkte rødt kort, var der grund til store panderynker. De blev ikke mindre, da Ken Ilsø scorede to hurtige mål inden SE lukkede kampen med målet til 0-3 inden pausen. I anden halvleg fik SønderjyskE ondt af os og scorede et reduceringsselvmål, men det blev ved det ene mål, og sæsonens første nederlag i ligaen var en realitet. Dehn fik efter kampen en sviner af den anden verden, samt mistede sin løn i to uger, hvilket på ingen måder var noget han var glad for. Efter en længere diskussion blev vi enige om at han flettede næbbet fremover og ikke sagde mig imod mere, med mindre han ville sælges.
FCM 1 – SE 3

Oven på blamagen skulle vi oveni købet til Ålborg for at møde AaB, og nederlaget havde tilsyneladende smadret alt moral på holdet, for intet virkede for os. Vi kunne ikke ramme hinanden med afleveringerne og vores afslutninger sad oftere ved siden af mål end indenfor rammen. Det var derfor totalt ufortjent at vi trak os ud af kampen med det ene point oven på et mål af Sterring den dejlige dreng.
AaB 1 – FCM 1

FCN har ligesom SønderjyskE brugt det meste af denne sæson i bunden af tabellen, og imodsætning til kampen mod SE, fik vi ikke en mand vist ud af efter 6 minutter, hvilket betød at vi kunne vinde en flot og sikker sejr på 4-1, med endnu et mål af Sterring blandt andet.
FCM 4 – FCN 1


Pokalen var egentlig ikke noget jeg ville satse på, men en heldig lodtrækning har gjort at vi nu står i semifinalen mod FCK, som kommer forbi i første kamp på MCH Arena. En halvkedelig affære endte uafgjort 1-1 og endnu engang var vores mål signeret Sterring, der virkelig beviser at det var det rigtige at satse på ham efter salget af Igboun i stedet for at hente en ny angriber med fart i støvlerne.
FCM 1 – FCK 1

Vi slutter marts af med en ligakamp mod Randers, som sidst de havde besøg af os fik slag med 6-3. Denne gang skulle det dog ikke blive ligeså spændende, da vi endnu engang ikke kunne finde hinanden ude på banen. Kun et mål til sidst af Sterring reddede et point til kontoen for os. Efter kampen var jeg på taktikbrættet og ændrede lidt i indstillingerne, for at prøve og se om det kunne ændrer vores seneste form, der har været alt andet end godkendt.
Randers 1 – FCM 1


Marts sluttede med endnu en uafgjort, og det var så den 3 uafgjorte i denne måned, der også bød på 2 sejre og 1 nederlag. Mine ændringer i taktikken skal blive spændende at følge i april, hvor vi skal spille retur i pokalen mod FCK blandt andet, samt et smut til Århus for at møde AGF. Spændende bliver det også når vi tager imod ærkerivalerne fra Viborg den 21/4 inden vi runder april af med udebane i Esbjerg, hvor vi hvis resultaterne ellers har flasket sig hele vejen kan blive kåret som vindere af Superligaen.

Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#14 - Ulve lever da i Herning
« Svar #38: 13 Apr 2014, 07:15 »


April


Hjemme mod AaB er altid garanti for god underholdning samt flotte mål og denne gang var ingen undtagelse.  Simon Sterring fortsatte sit imponerende indtog på førsteholdet med endnu et mål allerede efter otte minutter også var der ligesom tændt op for den kamp. Heldigvis havde Lössl taget de ekstra store handsker på og han holdt med flere store redninger Aab fra en efterhånden fortjent udligning. Aab’s Kasper Kusk er en fremragende fodbold spiller, og det beviste han med små 10 minutter til pausen, hvor han tog et soloridt ned af venstrekanten, inden han driblede to mand og satte bolden ind bag Lössl. Et flot mål, som også var fortjent set ud fra spil og chancer efter vores tidligere mål. Heldigvis følger heldet jo gerne de tossede, og der har FCM jo været så heldige at ansætte mig som manager, så da vi fik frispark lige udenfor feltet havde jeg en god mavefornemmelse. Jesper Juelsgård sparker vores dødbolde i denne sæson, og han valgte at krølle bolden over muren og ind bag en chanceløs Nicolai Larsen i AaBs mål. Hvor første halvleg havde været en god og spændende en af slagsen endte anden halvleg med at bllve røvkedelig, og derfor blev Juelsgårds flotte frispark kampens sidste scoring, og vi hentede en 2-1 sejr i toppen. 
FCM 2 – AaB 1

Tid til returopgøret i pokalen, som skulle spilles i Parken. Efter 1-1 i første kamp hjemme på MCH Arena skulle vi frem og scorer mindst en pind, hvis vi skulle videre i turneringen. Sisto gjorde allerede fire minutter sit til at vi skulle gå vider, da han tog turen ned af fløjen, trak ind i banen og knaldede læderet ind bag Wiland i FCKburet. Knap havde vores medrejsende fans fået jublet færdig før de skulle i gang igen, denne gang efter Sisto’s oplæg til ”Duncan”, som sikkert headede bolden i kassen i hård kamp med Kris Stadsgaard. Løverne var tandløse i hele første halvleg, og deres fans piftede fuldt fortjent dem af banen da de første 45. var slut. Efter pausen var billedet det samme i det FCKerne ikke kunne ramme hinanden med deres afleveringer, mens vi kom frem til flere store chancer for endegyldigt at lukke kampen. Pludselig var der dog en friløber til Nicolaj Jørgensen, som sikkert satte bolden ind bag Lössl, og bragte lidt spænding tilbage i opgøret.  I forventning om det helt store angreb satte jeg nogle friske defensive kræfter ind til de sidste tyve min, mens vi så kunne lukrere på kontraer. En sådan kontra endte med et hjørnespark som Sisto sparkede ind mellem venner og fjender, og uheldige Georg Margreitter scorede selvfølgelig selvmål, hvilket lukkede kampen til vores fordel. Vi er i finalen og denne gang skal den vindes.
FCK 1 – FCM 3


Trætte ben tog imod OB hjemme på MCH Arena og det kunne ses på spillet. Intet ville lykkes for os, og OB fik endda annulleret et mål allerede efter tre minutter. Ved pausen var vi bagud med 1-2 og jeg sagde til gutterne, at de skulle tage sig sammen og hente mindst et point til kontoen, og sørme nok om det ikke lykkedes i det 89. min, hvor Poul Onuachu steg til vejrs og headede udligningen i kassen til stor glæde blandt vores fans.
FCM 2 – OB 2

AGF tog imod i en kamp de skulle vinde, hvis de ville bevarer det mindste håb om mesterskabet i denne sæson, samt holde FCK bag sig. Vi kunne på den anden side spille mere tilbageholdende og sparer lidt på kræfterne, hvilket vi også gjorde, dog aldrig mere end at vi kunne holde AGF’erne fra fadet. Som så mange gange før endte kampen med en dødbold til os i de døende minutter og atter engang fik ”Duncan” sat konkurrenterne til vægs, i det han kom højst og scorede sikkert til 1-0 til os. De modløse AGF spillere kunne knap tro deres egne øje. De havde haft alt spillet, men alligevel havde de ikke kunne passere Lössl, også gik det som så ofte før, nemlig med en scoring til os. Farvel til AGF i mesterskabskampen.
AGF 0 – FCM 1

Atter et besøg fra vores ærkerivaler skulle overstås, og hvor vi lå i den sjove ende og nærmest kunne bade mesterskabet hjem var situationen en helt anden for Viborg som lå helt i bunden af ligaen, og dermed var de pisket til at komme fremover steppene. Dette udnyttede vi til fulde, da vi på 18 minutter havde afgjort kampen med tre hurtige mål, og dermed kunne vores fans glæde sig over at vi havde skubbet ærkerivalerne endnu tættere på afgrunden, mens vi i toppen med kun 5 kampe igen blot skulle bruge en sejr for at blive mester. Et mesterskab der altså kunne blive sikret i næste runde ude mod Esbjerg.
FCM 3 – Viborg 0


April sluttede med en herlig tur til Esbjerg og Blue Water Arena, som lagde græs til en regulær øretæve til hjemmeholdet, der blev spillet fra hinanden af et veloplagt mandskab, som virkelig har fået sig et moralboost af de to seneste sejre over vores rivaler fra AGF og Viborg. Wichmann og Sisto gjorde deres med et mål til Wichmann og to oplæg af Sisto. Vi kunne dermed fejre klubbens allerførste mesterskab nogensinde, da FCK ikke længere havde mulighed for at hente os.
EFB 1 – FCM 4





April blev den måned, hvor vi sikrede os klubbens første mesterskab nogensinde. Oveni det forbedrede spil på banen fik vi også sikret os en plads i pokalfinalen mod SE, der slog AaB i den anden semifinale. Det skal blive spændende at se om vi kan vinde pokalen denne gang eller om vi endnu engang fejler og dermed taber til SE igen som indtil videre er det eneste hold som har slået os i gældende kamp i år. De taktiske ændringer jeg lavede lader til at have virket så dem beholder vi nok resten af sæsonen, også må vi se til den nye sæson om vi skal gå over i en diamant på midten i stedet for den flade firekæde jeg kører med for tiden. Kan vi lave ”The Double” allerede i første sæson eller bliver femte gang heller ikke lykkens gang for os i pokalfinalen?



Logged


Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #14 - Ulve lever da i Herning
« Svar #39: 13 Apr 2014, 08:53 »

Tillykke med mesterskabet! Nu må vi se om, du kan lave "The Double".
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #14 - Ulve lever da i Herning
« Svar #40: 13 Apr 2014, 08:56 »

Tillykke med mesterskabet! Nu må vi se om, du kan lave "The Double".
Jo tak Magn det bliver forhåbentlig en bedre oplevelse end sidst jeg mødte SE og fik en mand udvist allerede efter 6 minutter... ticked off
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#15 - Ulve lever da i Herning
« Svar #41: 13 Apr 2014, 10:56 »


Maj


Tømmermændene hang stadigvæk i spillerne, da vi tog imod FCV, der meget overraskende ligger over stregen, og faktisk ser ud til at overleve deres første sæson i Superligaen. De spiller som altid frisk til, og de kommer foran med 0-1 og 1-2, inden vi i anden halvleg sparker den op i højeste gear og vender kampen til vores fordel med 3-2 sejr. Endnu tre point til kontoen sikret og moral til kampen mod Brøndby er i top. 
FCM 3 – FCV 2

Brøndby har haft en elendig sæson og ligger i den tunge ende, hvor de slås med FCN og SE om hvem der højst sandsynlig skal følge Viborg ned i 1. Division. Man kan dog ikke se på BIF at de har hårdt behov for point for de laver den ene fejl efter den anden og vi kommer i løbet af første halvleg foran med 3-0. I anden halvleg tager vi den lidt mere med ro så vi har kræfter til næste opgave som er FCK hjemme på MCH Arena og det udnytter Thygesen til at scorer til slutresultatet til 3-1 til os.
BIF 1 – FCM 3

Sæsonens sidste opgør mod FCK blev et røvkedeligt et af slagsen. Jeg havde sparet en del af de bærende kræfter til pokalen mod SE, og FCK havde en del skader og derfor var det kun rimeligt at begge hold måtte nøjes med et point oven på en 1-1 kamp, som ikke vil gå over i historien på nogen måder, måske kun som et af de kedeligste opgør nogensinde i ligaens historie.
FCM 1 – FCK 1


Pokalfinale nummer fem for FCM og nummer et for SønderjyskE skulle spilles i Parken, som finalen i pokalturneringen altid bliver. Allerede efter seks minutter spillede Sisto, Wichmann fri midt foran mål og han svigtede ikke, men satte bolden stensikkert ind bag Marin Skender. Drømmestart for os, men desværre blev det også en sovepude. SE’s østrigske lejesvend Rubin Okotie slog nemlig til med to mål lige efter hinanden lige inden pausen, og kort efter pausen fumlede vi endnu engang nede bagved og Ken Ilsø kunne scorer til 1-3. Jeg var rasende og hev straks de to fjolser ud som havde fuckede op og erstattede dem med offensive folk, så vi kunne komme tilbage i opgøret. Vi fik desværre kun scoret en gang ved Petter Andersson med fem minutter igen. Pione Sisto var ellers lige ved at blive helten for os i sidste sekund, men han måtte se sit skud tage stolpen og ryge ud til målspark. Skender sparkede og dommeren tog fløjten i munden for sidste gang. SønderjyskE spillerne var ellevilde og jublede som havde de vundet mesterskabet, mens mine gutter sank sammen på græsset og græd. Jeg takkede Lars Søndergaard for kampen og satte mig ud i bussen for at overveje, hvad fanden jeg skulle gøre for at få noget killerinstinkt ind i drengene.
FCM 2 – SE 3

Skæbnen havde afgjort for længe siden, at vi skulle møde SE på udebane i sidste runde af Superligaen, så vi ville have chancen for hævn allerede i denne sæson. Hvor vi ikke havde andet end vores ære at spille for, skulle SE bruge en sejr, hvis de ville blive i Superligaen. De havde godt nok to point ned til BIF under stregen, men med væsentlig dårlig målscorer var de pisket til at vinde. Hævn er heldigvis noget som skal serveres iskoldt og selvom vi er bagud ved halvleg kommer vi stærkt tilbage i anden halvleg og vender kampen til en 2-1 sejr. Da BIF samtidig vinder deres sidste kamp mod FCN med 2-1 i Farum ender vores bødler fra pokalfinalen med at rykke ned fra Superligaen. Hvor Lars Søndergaard få dage tidligere blev tiljublet som en gud i SønderjyskE, var der kort tid efter nedrykningen var en realitet en helt anden stemning omkring ham. Han fik nemlig øksen for hans mislykkedes forsøg på at overleve i Superligaen, og jeg kan da kun sige. ”Payback is a BITCH”.

  SE 1 – FCM 2


En flot og lang sæson er dermed slut og derfor vil den næste update blive et tilbageblik på hvordan det er gået, og hvordan jeg ser næste sæson udvikle sig. Samtidig vil jeg også præsentere jer for de nye spillere fra eget akademi, hvor især en spiller bliver en spændende herre at følge, men som sagt mere om det næste gang.

Endelig slutstilling.

Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: #15 - Ulve lever da i Herning
« Svar #42: 14 Apr 2014, 11:45 »

Fremragende resultater! Flot med mesterskabet, og hvilken margin! Smiley ærgeligt med pokalfinalen, og lorte Sønderjyske!! Godt de rykkede ned! God fornøjelse i CL næste år! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #15 - Ulve lever da i Herning
« Svar #43: 14 Apr 2014, 13:51 »

Fremragende resultater! Flot med mesterskabet, og hvilken margin! Smiley ærgeligt med pokalfinalen, og lorte Sønderjyske!! Godt de rykkede ned! God fornøjelse i CL næste år! Smiley
jo tak nu skal jeg jo lige igennem noget kval halløj først.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#16 - Ulve lever da i Herning
« Svar #44: 14 Apr 2014, 17:07 »



Opsummering


Som lovet er her lige en hurtig opsummering af sæsonen 2013-14, der som bekendt bød på et dansk mesterskab og der af følgende Champions League kval i næste sæson. Skulle det blive til endnu et mesterskab i næste sæson, vil vejen til gruppespillet blive meget længere, da de danske hold virkelig har skuffet i denne sæson, og derfor er Superligaen røget helt ned på en 26. plads på listen over ligaer. Som konsekvens af dette skal vi nu træde ind i 2. kval runde allerede, mens vi i EL skal have 3 hold igennem flere kval runder. Topscorer i Superligaen blev Adi fra FCK der fik bombet 22 basser ind, mens ”Duncan” blev noteret for ”kun” 17 mål. Han blev også klubbens oplæggerkonge med 11 assist, så en meget stor sæson af ham. Årets overraskelse var Jonas Gemmer på højre kanten, der både lavede mål og oplæg som om han havde mere rutine i Superligaen end tilfældet er. 8 mål og 7 oplæg blev det til for den, fra start, kun 16 årige knægt, så han kan nærmest kun skuffe i denne sæson. Vi fik fire spillere på Årets hold i ligaen i det Jonas Lössl, Patrick Banggaard, Jesper Juelsgård og ”Duncan” kom på holdet.
Marts kastede også et par talenter af sig og dem skal I da ikke snydes for. I målet fik vi Søren Foder der bliver spået en spændende fremtid, hvis han kan holde næsen i sporet og træner hårdt. I forsvaret fik vi tilgang af Allan Jensen og Eric McCrory , der begge kan gå hen og blive spændende spillere i forsvaret.  Til sidst kom det største talent fra egen rækker længe, som jeg derfor også rykkede op i førsteholdstruppen med det samme. Navnet er Anders Lauridsen og han har en allerede fået sin debut på førsteholdet og scoret i Superligaen. Han bliver spændende at følge i fremtiden.
 
I den nye sæson skal der handles lidt ind til enkelte pladser og jeg har allerede de første spillere på blokken, hvilket også betyder at vi skal af med et par ansigter, men det kommer i en senere opdatering. Nu står den først på 14 dages ferie for holdet inden vi skal til at starte træningen op igen til den nye sæson, hvor vi får selskab i ligaen af AC Horsens og Silkeborg der begge formåede at overhale Hobro i anden halvdel af sæsonen og tage de to oprykkerpladser i 1. Division.
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010