home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 372 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2014
| | | | |-+  #25 - Ulve lever da i Herning (slut)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: #25 - Ulve lever da i Herning (slut)  (Læst 26394 gange)
Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 - Ulve lever da i Herning
« Svar #15: 05 Apr 2014, 10:17 »

Dette års outsider vinder burde helt klart have nogen flere kommentarer. Så her har du en fra mig.
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 - Ulve lever da i Herning
« Svar #16: 05 Apr 2014, 10:23 »

Dette års outsider vinder burde helt klart have nogen flere kommentarer. Så her har du en fra mig.
HAHA mange tak
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#7 - Ulve lever da i Herning
« Svar #17: 05 Apr 2014, 10:36 »


September

Inden landsholdpausen skulle i gang var der lige en enkelt runde i Superligaen. Vi sluttede jo august af med en sejr på 2-0 ude i pokalen mod Lyngby, og vi var derfor klar til vores tur til byen som har ry for at stinke af fisk. Spillerne var klar fra start og vi satte os hurtigt på alt spillet, og ganske fortjent kunne vi gå til pause foran med 1-0 på mål af Kolja Afrirye, der kom højst på et hjørnespark ved forreste stolpe og headede bolden ind bag Rønnow i Esbjerg buret. Efter pausen var vi stadigvæk toneangivende og efter flot opspil var det Jonas Gemmer som satte sidste fod på og scorede til slutresultatet 2-0. Fremragende start på september og det andet cleansheet i træk til Lössl. 
Esbjerg 0 – FCM 2

En velfortjent miniferie på små 14 dage skulle nu omsættes til friske ben på banen hjemme mod FCN som flirter med en placering i den tunge ende af tabellen , med kun syv point for 7 kampe. Det burde derfor ikke være noget problem at slå dem på vores fort, men overraskelserne lur altid omkring de her landsholdspauser midt i sæsonen, hvor meget kan blive afgjort af hvem der kommer bedst ud af ”hi” og finder ind i rytmen igen.  Igboun gav os en drømmestart ved at score allerede efter små to minutter, og da Gemmer scorer for anden kamp i træk går vi til pause med en 2-0 føring. Anden halvleg er kun ti minutter gammel så vælger Afrirye at trække hans andet gule kort og dermed måtte han tidligt i bad. Morten Nordstrand gjorde det hurtigt spændende ved at reducere til 2-1. Efter reduceringen kom vi under et tungt pres, og det var kun dygtigt målmandsspil og held der gjorde at FCN ikke fik udlignet. Stik imod spil og chancer efter udvisningen gjorde Patrick Banggaard det til 3-1 kort før tid på et hovedstød tæt under mål.
FCM 3 – FCN 1

Ærkerivalopgør er noget som alle fans af fodbold ser frem til og sådan et var der dækket op til på MCH arena en lun sensommer aften i september, hvor Viborgs grøn blusede kom for at slås om point til kontoen, der ville kunne hjælpe dem op ad mod stregen. Slagssangene gjaldede ud over spillerne da de gik på banen, og der skulle ikke gå længe før Pione havde leveret en stikning frem i banen til en fremstormende Igboun der sikkert satte bolden i nettet. Kort efter var den gal igen nede bagi ved Viborg keeperen Zubas, som formåede at tabe et harmløst frispark ind i målet til 2-0 og vild jubel på tilskuerpladserne, og det er vist meget godt at Zubas ikke forstår dansk for det var ikke pæne ting, der blev sunget om ham fra vores fans. Sisto var ikke færdig med at underholde og efter smart et-to spil med Igboun kunne han helt fri igennem sætte bolden ind til 3-0. Til sidst fik Viborg et lille plaster på såret i form af en reducering via Thomas Dalgaards fod.
FCM 3 – Viborg 1

Tid til pokalbold igen, 3. runde ude mod Vejle fra 1. Division hvor de frister en placering midt i rækken. Det var dog ikke til at se på spillet på banen, at de lå dernede og de kom fuldt fortjent foran med 1-0. Jeg talte dunder i pausen, da det ikke er acceptabelt at ligne små rollinger som aldrig har set en bold før, når man er fuldtidsprof i toppen af dansk fodbold. Det lod til at have den ønskede effekt for efter pausen satte vi Vejle under et tungt pres, men ind ville bolden ikke. Det lignede en exit fra pokalen, men så dukkede Marco Larsen op og satte bolden i kassen kort før tid og sikrede os dermed forlænget spilletid. Med kun fire dage til vores topopgør mod OB havde jeg faktisk bestemt mig for at hvile de fleste af stjernerne, men med udsigt til forlænget spilletid måtte der jo friske ben på banen. Morten ”Duncan” Rasmussen kom ind og han skulle kun bruge 10 min af den forlængede spilletid til at sikrer os sejren, og dermed videre deltagelse i pokalen.
Vejle 1 – FCM 2

Sidste kamp i september var på Odense Stadion, hvor de stribede tog imod til en spændende kamp i toppen af ligaen. Vi skulle bruge de tre point for at holde AGF bag os, mens OB skulle bruge pointene for at hænge på de andre tophold. Min beslutning om at sparer stjernerne i pokalen viste sig hurtigt at være en klog beslutning, da vi satte os tungt på spil og chancer. Stik imod alt logik kom OB selvfølgelig foran på en meget tvivlsom kendelse, men spillerne viste mandsmod og fortsatte deres spil fra før den uretfærdige føring. Gemmer udlignede til 1-1 inden pausen, og efter pausen var Duncan endnu engang manden i centrum, da han scorede to mål på fem minutter og dermed sikrede han os en vigtig 3-1 sejr i top af ligaen.
OB 1 – FCM 3

En flot måned overstået men desværre har holdet ikke kunne formå at holde modstanderne fra at scorer, hvilket er en smule træls set i lys af at forsvaret er den stærkeste del af holdet. Heldigvis har angriberne haft held i sprøjten og scoret regelmæssigt, men det kan de jo nok desværre ikke blive ved med, og hvordan skal det så gå. Oktober byder på kampe mod FC Vestsjælland, Randers, FCN og en pokalkamp mod HB Køge. Der er begyndende utilfredshed blandt nogle af spillerne, heriblandt Igboun som føler han har opnået alt i Danmark og FCM. Derfor har han udtrykt et stort ønske om et skifte til udlandet for at prøve sig af, og der er da også enkelt interesserede klubber på banen, så nu må vi se hvad der sker lidt længere henne i sæsonen. 
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #7 - Ulve lever da i Herning
« Svar #18: 05 Apr 2014, 19:11 »

Kan I klare endnu en update?
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#8 - Ulve lever da i Herning
« Svar #19: 06 Apr 2014, 06:30 »


Oktober



Sidst vi var forbi Herning var spillerne i Odense for at spille topkamp mod OB, en kamp som blev vundet med 3-1, og der var derfor store forventninger i lokal området op til kampen mod FC Vestsjælland, som på trods af sin status som oprykkerhold virkelig har vist flot spil og ligger i midten af rækken. Rygterne svirrede desuden også op til kampen omkring et større skænderi mellem manager Andersen og Slyvester Igboun, der angiveligt skulle være endt med at Igboun havde afbrudt alt kommunikation med sin chef, og han skulle også have forlangt at blive sat til salg, noget som manager Andersen ikke ville kommentere på op til kampen. Med skader til de potentielle afløsere måtte Igboun endda indtage græstæppet i stedet for at rådne op på tribunen, hvilket ikke var optimalt. Han var ikke voksen nok til at sætte sig op til kampen, og kun takket være Gemmer og Sisto fik vi hævet en smal 2-1 sejr hjem. 
FCM 2 – FCV 1


Til den næste kamp var situation ikke blevet meget bedre og endnu engang var Igboun ikke motiveret til at yde en indsats. I pausen tog jeg derfor konsekvensen og smed en småskadet Marco Larsen på banen i stedet for Igboun. Heldigvis var ”Duncan” i spillehumør og fik scoret et enkelt mål, inden Jesper Juelsgård scorede direkte på frispark, hvilket sikrede ham titlen for ugens flotteste mål, plus gav os en sikker sejr over hestene i en kamp der aldrig blev ligeså spændende som vores sidste møde, der jo sluttede 6-3 til os.
FCM 2 – Randers 0

Op til kampen mod FC Nordsjælland var der endelig nyt i sagaen omkring Igboun, der langt om længe lader til at få sin vilje, og er blevet sat til salg. Indtil videre har der ikke været bud som har været acceptable, men der er rigeligt med bejlere til den unge nigerianer med den store speed. Spillet på banen kom desværre til at bærer præg af den manglende kvalitet hos hans afløsere, men Simon Sterring er trods alt også kun 16 år, så mon ikke han bare skal have chancen. Tilbage på banen endte kampen med et mål pr hold, og vi satte dermed point til i toppen i forhold til AGF, der bare vinder og vinder for tiden.
FCN 1 – FCM 1

Vi slutter ligesom i september af med en omgang pokalbold denne gang ude mod HB Køge også fra midten af 1. Division, og ligesom mod Vejle formåede vi ikke at vise hvor skabet skal stå. Hverken i ordinær spilletid eller i den forlængede formåede vi at scorer, men da HB Køge heller ikke så sig i stand til at passere Lössl måtte vi ud i straffespark, hvor vi trak os ud som vindere med 5-3.
HB Køge 0 – FCM 0 (3-5 efter straffe)

Ganske som ventet var der store problemer med at få angriberne til at scorer mål, selvfølgelig blev vores sag ikke hjulpet af Igbouns uproffessionelle indstilling til tingene, og da hans erstatninger ikke har samme rutine og målnæse endnu, må jeg sætte min lid til at andre af de offensive kræfter vil sætte sig igennem og vise hvordan man gør, så de unge mennesker også selv kan få lavet nogle kasser og få noget selvtillid. Omvendt giver hele denne uheldige tilgang fra Igbouns side jo plads til at Sterring kan få flere kampe på højeste niveau. November byder kun på tre kampe, to hjemme mod EFB og BIF, samt en udebane kamp mod ærkefjenderne fra domkirke byen Viborg, der fortsat ligger i bunden af ligaen og roder rundt til stor glæde for alle i Herning og omegn.


« Seneste Redigering: 07 Apr 2014, 15:14 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #20: 06 Apr 2014, 12:15 »


November

Et hurtigt kig på tabellen, viser at vi sammen med AGF er ved at have slået et stort hul ned til de andre hold i ligaen her kort før vinterpausen, på trods af at vi kun magtede at få 1-1 hjemme mod EFB, som sikrede sig et point i subtopstriden. Det var anden kamp i træk vi smed 2 point og AGF har dermed halet 4 point ind på os i de sidste to runder, mens FCK er helt ved siden af sig selv i denne sæson seneste med kun 1-1 hjemme mod FCN, der er rodet godt og grundigt ind i bundstriden. 
FCM 1 – EFB 1

Domkirken ringede os velkommen til Viborg, mens fansene af Viborg FF ikke var ligeså velstemt overfor os. De ligger trods alt under stregen, mens vi ligger i toppen og har gode chancer for at skaffe metal til klubben i denne sæson. Skal vi have det omtalte metal skal spillet på banen dog til at flyde noget bedre efter de seneste tre uafgjorte kampe, hvor vi kun har lavet to mål i alt. Sterring og ”Duncan” har endnu engang fået genvalg, da de har gjort det bedst til træning op til kampen. Desværre kunne de endnu engnag ikke finde ud af scorer, men heldigvis slog Jonas Gemmer til med kampens enlige mål og vi trak os sejrigt ud af en kamp for første gang i godt og vel en måned til stor lettelse for både fansene og mig selv, der var ved at miste lidt af troen på holdet.
Viborg 0 – FCM 1

Op til kampen hjemme mod Brøndby kom der et tilbud på bordet fra FC Twente på Igboun som jeg ikke kunne takke nej til.  24 mil kr plus 20% af næste salg lød buddet på og jeg var ikke sen til at takke ja til det, da de andre bud ikke havde været i nærheden af det her. For nogle af pengene fik jeg lavet en aftale med Frederik Rønnow, som til sommer skifter til FCM for 2,5 mil kr. De resterende penge brugte jeg på at købe rettighederne til Patrick Banggaard og Sisto tilbage fra deres agenter så et eventuelt salg kun kommer FCM til gode og ikke de pengegriske sataner til agenter. Selve kampen mod Brøndby bød på masser af aktion og drama i begge ender af banen, og på to straffespark sat sikkert ind af Jesper Juelsgård og en enkelt basse af Femi trak vi sørme en 3-2 sejr i hus til stor glæde for de 7674 tilskuere på MCH Arena.
FCM 3 – BIF 2

November bød på 7 point ud af 9 mulige og endnu et stort salg af en klubprofil, der tager turen ud i det store udland, hvor han forhåbentlig kan blive en stor succes. Han fik ikke den bedste afslutning på sin karriere i FCM, men han skal da trods alt have tak for sin indsats i starten af sæsonen, hvor han lavede 5 mål og 5 oplæg i de 15 ligakampe han deltog i. Hans afløser er endnu ikke fundet, og mange vil sikkert sætte spørgsmålstegn ved min beslutning om ikke at hente en afløser for de penge jeg fik for salget, men jeg vælger at tro på Sterring og Larsen nok skal få hår på brystet nok til at lave mål på samlebånd for os, de skal bare have tid og tillid. Vi runder første halvdel af sæsonen af med 3 kampe i december, som tager os to gange til djævleøen for at møde først FC Vestsjælland og sidenhen HIK i pokalkvartfinalen, inden vi runder 2013 af med et vaske ægte topopgør mod AGF, i en kamp der enten vil give os et større forspring eller bringe AGF op på siden af os i tabellen.
« Seneste Redigering: 06 Apr 2014, 22:06 af darkalf » Logged


Svartovich
Gæst
 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #21: 06 Apr 2014, 13:07 »

Et hurtigt kig på tabellen, viser at vi sammen med AGF er ved at have slået et stort hul ned til de andre hold i ligaen her kort før vinterpausen, på trods af at vi kun magtede at få 1-1 hjemme mod EFB, som sikrede sig et point i subtopstriden.
Tabellen linker til en PL stilling. Smiley
« Seneste Redigering: 06 Apr 2014, 13:10 af Svartovich » Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #22: 06 Apr 2014, 13:15 »

For fanden da.  Det må jeg lige have rettet.
Logged


Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #23: 06 Apr 2014, 16:14 »

Flotte resultater du har fået indtil videre. Det bliver spændende at se, om du kan snuppe mesterskabet. Jeg savner dog lidt billeder.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #24: 06 Apr 2014, 17:50 »

Flotte resultater du har fået indtil videre. Det bliver spændende at se, om du kan snuppe mesterskabet. Jeg savner dog lidt billeder.
hva vil du gerne se billeder af Magn.
Logged


Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #25: 06 Apr 2014, 19:26 »

hva vil du gerne se billeder af Magn.

Måske et enkelt billede ude i siden. Det kan godt blive lidt tungt at læse med så meget tekst. Hvis du henter en spiller i transfervinduet, eller du har en spiller som har præsteret godt, kan du have et billede af ham ude i siden.
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #26: 06 Apr 2014, 19:46 »

Åh. Jamen det vil jeg da kigge på til senere updates
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #27: 06 Apr 2014, 22:07 »

Så er det billedet lavet om
Logged


Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #28: 07 Apr 2014, 04:09 »

Følger selvfølgelig med, når det er Midtjylland. Jeg synes dog ofte det bliver lidt tungt at læse. Måske noget grafik, statistikker etc. ville være dejligt sådan at teksten kunne blive barberet en smule ned. Peace

Godt arbejde og flotte resultater!
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 - Ulve lever da i Herning
« Svar #29: 07 Apr 2014, 05:42 »

Følger selvfølgelig med, når det er Midtjylland. Jeg synes dog ofte det bliver lidt tungt at læse. Måske noget grafik, statistikker etc. ville være dejligt sådan at teksten kunne blive barberet en smule ned. Peace

Godt arbejde og flotte resultater!
jo tak Risom og jeg vil se hvad der kan skaffes af billeder da jeg har spillet hele sæsonen færdig og derfor ikke har mulighed for at finde statistik.
Logged


Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010