home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 238 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2014
| | | | |-+  #25 - Ulve lever da i Herning (slut)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: #25 - Ulve lever da i Herning (slut)  (Læst 26359 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#25 - Ulve lever da i Herning (slut)
« : 03 Apr 2014, 07:48 »



Så er det atter blevet tid til det største på den danske FM scene nemlig FMfreaks årlige blogkonkurrence hvor jeg i år har valgt at svigte min hjerteklub Brighton and Hove Albion og i stedet blogge om Ulvene fra Herning bedre kendt som FC Midtjylland(FCM). Jeg har valgt FCM, da de burde have de bedste forudsætninger i Danmark for at fremavle og udvikle den næste generation af store danske navne til den internationale scene, og da det lige er noget for mig lå valget lige til.
Lidt kort info om spillet. Jeg kører med den nyeste patch 14.3 og har valgt en stor DB med alle ligaer fra Danmark, England, Tyskland, Italien, Spanien og Frankrig, mens jeg fra Holland kun har den bedste række med. Derudover er alle spillere fra Norge og Sverige loadet så der er rig mulighed for at finde og skaffe talenter fra vores nordiske naboer. Klubben har som tidligere nævnt styr på talentudviklingen og det kan også ses på faciliteterne, der fra spilstart har status af fremragende både for senior og ungdomsspillere, rekrutteringen er ligeledes fremragende og hvis man endelig skal finde et sted hvor det hænger en smule er det på sponsorsiden som kun er gennemsnitlig, men det håber jeg på at kunne få forbedret via gode resultater i ligaen og i fremtiden også Europa. Klubben ejer desværre heller ikke deres eget stadion, men betaler pt kun 3,24 mil kr i leje om året så med den nuværende økonomi i tankerne må vi nøjes med de 11809(7409) pladser på MCH Arena.

Tilbage er kun at ønske jer allesammen velkommen til min blog og god læselyst.


Titler vundet indtil videre: Superliga 2013-14


« Seneste Redigering: 30 Apr 2014, 21:20 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ulve lever da i Herning
« Svar #1: 03 Apr 2014, 07:49 »

« Seneste Redigering: 30 Apr 2014, 21:21 af darkalf » Logged


Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ulve lever da i Herning
« Svar #2: 03 Apr 2014, 08:02 »

Citat

hvor jeg i år har valgt at svigte min hjerteklub Brighton and Hove Albion og i stedet blogge om Ulvene fra Herning bedre kendt som FC Midtjylland(FCM).

 Skuffet
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ulve lever da i Herning
« Svar #3: 03 Apr 2014, 08:40 »

Skuffet
Ja ved det men jeg har jo allerede en blog med Brighton kørende og derfor valgte jeg at tage FCM i stedet for. Håber du vil følge med alligevel og hvem ved måske der bliver et ledigt sæde i Brighton inden bloggen her slutter Hævet Øjenbryn
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#1 - Ulve lever da i Herning
« Svar #4: 03 Apr 2014, 08:48 »


Pressemøde på MCH Arena

19/6/2013 blev der indkaldt til pressemøde i Herning og nysgerrige som journalister nu engang er, var de alle troppet op på stadion i Herning for at se var der nu var los på heden. Der havde tidligere på året været skriverier fremme i pressen omkring en meget skrantende økonomi, og forventningen var at bestyrelseformanden Johnny Rune nu ville offentliggøre at klubben var gået konkurs og måtte trække sig fra Superligaen lige her op til sæsonstarten der kun lå 30 dage ude i fremtiden. Overraskelsen var derfor til at tage og føle på hos journalisterne, da de opdagede at Glen Riddersholm ikke var til stede, men at der på hans plads sad en for dem totalt ukendt mand, der mest af alt lignede en som var gået forkert.

Johnny Rune tog ordet ”Ja velkommen til dette pressemøde som vi har, måtte indkalde til i dag, da Glen har valgt at tage sit gode tøj og gå, ovenpå et længere møde i nat omkring økonomien og transferbudgettet for den næste sæson i Superligaen. Vi har derfor måtte tage uvante midler i brug og har ansat Hr. Andersen som manager på en 1 år kontrakt, med håb om at vi bliver så glade for hinanden at vi forlængere aftalen senere på sæsonen.  Har I nogle spørgsmål vil Hr. Andersen tage over herfra”.
Blitzlyset var skarpt som bare fanden og journalisterne havde lavet en skov af kuglepenne og notesblokke, da de alle ville spørge den nye mand i FCM om nærmest alt til hans store fortrydelse.

Journalist: ”Hvad skal der ske nu hvor du er den nye mand i sædet med ansvaret? Og hvad med staben og spillerne skal de frygte for deres fremtid i klubben”?
Hr. Andersen: ” Alle vil få en chance for at bevise at de har hvad jeg kræver af dem for at kunne blive i klubben, dog er jeg ikke helt tilfreds med staben og har derfor allerede opsagt Henrik Ibsen(målmandstræner) og Christian Clarup(fysisk træner) og har planer om at erstatte dem med Tom Sterobo og Thue Kvorning. Derudover kunne jeg godt tænke mig at komme af med Brian Priske(Ass. Manager), da hans indsigt i den taktiske del af spillet er meget mangelfuld, men det har desværre vist sig umuligt at blive enige med en afløser om en rimelig løn så jeg må jo nok indstille mig på at beholde ham indtil hans kontrakt udløber til sommer. Blandt spillerne vil der ikke ske det store da salget af Mads Albæk tidligere i år burde være rigelige uro nok pt, men man kan jo aldrig videre om vi skulle modtage et tilbud som vi ikke kan sige nej til for en af de andre unge spillere vi har rendende”. 
Journalist: ”Hvad er din indgangsvinkel til selve spillet på banen? Vil vi se en betondefensiv og italienske forhold eller frit flydende sambabold”?
Hr. Andersen: ”Jamen det skal da ikke være nogen hemmelighed at jeg har tænkt mig at sætte modstanderne under et hårdt og kontant pres hele tiden, for derigennem at stresse dem til at lave fejl som vi kan udnytte til vores fordel. De store afsløringer bliver det dog heller ikke til nu da jeg jo ikke vil give vores kommende modstandere alle kortene på hånden”.
Journalist: ” Hvordan med spillerhandler? Vil vi se en stor tilgang af spillere eller skal der satses på akademiet, som jo har udklækket Simon Kjær, Winston Reid og Victor Fischer for blot at nævne nogle navne”?
Hr. Andersen:” Jamen jeg vil helt sikkert satse på akademiet som du selv nævner, dog vil jeg heller ikke være bleg for at hente spillere til hvis de kan bidrage med noget fra dag 1 eller skulle gå en stor fremtid i møde, men lige mangler det sidste. Jeg har allerede et par emner i kikkerten, men det kan vi altid vende tilbage til på et senere tidspunkt for nu skal jeg til frokost og mødet er derfor slut, kom godt hjem og på snarlig gensyn”.
Overskrifterne dagen efter var noget blandt, men kan summeres ned til: Ukendt manager overtager superligatiteludfor drer – Hvad så nu Hr. Andersen??

Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#2 - Ulve lever da i Herning
« Svar #5: 03 Apr 2014, 09:03 »


Juni


Fire dage efter mit indtog som manager i FCM, skulle vi spille en venskabskamp mod Vejle i Vejle og lad det være sagt med det samme, spillerne og mig skulle nok lige lærer hinanden at kende for hold nu kæft en omgang skodbold vi leverede. Afleveringerne sad oftest i fødderne på en modstander eller ude på tribunerne, og nede i forsvaret løb vi rundt som hovedløse høns. Heldigvis var Vejle spillerne ligeså ringe og en kedelig affære sluttede som den startede 0-0.
Vejle 0 – FCM 0

En uge senere sluttede vi juni måned af med en kamp mod Næstved og her kunne der allerede spores lidt fremgang i spillet. Vi fandt hinanden bedre med afleveringerne og fik endelig scoret mål, desværre var vi stadigvæk helt væk nede bagi og Næstved formåede til alt held kun at udnytte dette til at lave to kasser så vi kunne trække os tilbage fra kampen med en 3-2 sejr på et hattrick af Igboun.
Næstved 2 – FCM 3

Juni veloverstået og med kun 4 dage fra min ansættelse til den første venskabskamp kunne man vel ikke forvente andet end at spillet ville være lidt rustne. Godt og se at vi bare en uge senere kan vise sådan en fremgang som til at scorer tre mål og rent faktisk spille Næstved ud af banen selvom resultatet siger noget andet. Deres mål var dog et resultat af sløseri nede bagved og det er helt sikkert noget som vi skal passe på når sæsonen for alvor starter. Vi mangler nu kun en venskabskamp her i starten af juli mod Gladbach, inden vi starter sæsonen på udebane mod vores evige rivaler fra AGF. Dernæst kommer FCK på besøg i runden efter. En hård start men til gengæld også en gylden mulighed for at distancere os fra FCK, som bør være alles favoritter til guldet igen i denne sæson.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#3 - Ulve lever da i Herning
« Svar #6: 03 Apr 2014, 16:34 »


Juli


Så blev det endelig tid til den sidste venskabskamp op til denne sæson, og vi møder et spændende ungt hold fra Bundesligaen i form af Gladbach med Ter Stegen på mål, og derfor fik gutterne også bare at vide at de skulle gøre deres bedste samt nyde den nok største kamp de kommer til at spille i denne sæson. Det må man så sandelig sige gutterne gjorde, da Sisto, Igboun og Duncan alle tre fik scoret til pausestillingen 3-0 til os. I pausen roste jeg spillerne for deres flotte spil og skiftede et par af de yngre reserver ind, hvilket kunne ses på spillet næsten med det samme. Gladbach fik overtaget på midtbanen, og sendte det ene angreb efter det andet ned mod Lössl og resten af forsvaret, som kæmpede bravt som gjaldt det CL trofæet, desværre kunne de ikke helt holde stand og indkasserede ligesom mod Næstved to mål, heldigvis var det så sent i kampen at det kun blev ved de to reduceringer, og vi fik derfor en flot sejr mod en stærk modstander, og bør derfor være helt klar til sæsonåbneren mod AGF.
FCM 3 – Gladbach 2

Århus summede af fodboldfeber hele dagen den 19/7/2013, og med kampstart kl 1830 var der rig mulighed for fansene til at drikke sig i hegnet og nyde det skønne vejr, mens de ventede på de to holds spillere indtog græstæppet. Forventninger til kampen var der nok af, desværre magtede ingen af de 22 spillere på banen at frigøre sig fra premierenerverne og kampen blev derfor en defensiv og kedelig fuser, hvor ingen af holdene for alvor turde gøre sig sårbare nede bagi, hvilket betød at de fleste angreb blev som at se fjeldaberne fra Norge spille fodbold, nemlig med høje bolde planløst smækket op af banen til en enkelt angriber, som så var alene mod 9-10 spillere fra modstanderholdet.  På den positive front holdt vi endelig nullet igen efter 4 mål lukket ind i 2 kampe. 
AGF 0 – FCM 0

Ovenpå vores kedelig kamp mod AGF i premieren skulle vi forkæle tilskuerne hjemme på MCH Arena med flot bold fortalte gutterne inden de løb på banen til kampen mod løverne. Forsvaret stod endnu engang godt i hele første halvleg og da vores angribere endnu engang ikke formåede at putte en pind i kassen gik holdene til pause med 0-0. I pausen sagde jeg til gutterne at de bare skulle blive ved så skulle målene nok komme, og fem minutter inde i anden halvleg skulle det vise sig at jeg fik ret. Pione Sisto tog en tur ned af venstre kanten afleverede bolden til Duncan, som brugte sin fysik til at holde to FCK’er fra livet inden han med hælen sendte bolden igennem benene på Kris Stadsgaard til en helt fri Sisto, der udplacerede Wiland i buret til en føring på 1-0. Ganske kort tid efter var Igboun alene igennem på en stikning i dybden. Wiland kom dog godt ud af sit mål og fik halvklaret afslutningen fra Igboun, men til alt held røg bolden ud til Jonas Gemmer som resolut smækkede bolden ind bag en chanceløs Wiland i FCK buret til 2-0. Jublen brød atter ud på MCH Arena og knap havde den lagt sig inden der atter var noget at juble over for tilhængerne, da Kris Stadsgaard trak sit andet gule kort efter en sen tackling på Igboun, og dermed var det farvel og tak for i aften til ham. Til allersidst i kampen fik Fanendo Adi sat hovedet på en frisparksbold, og selvom Lössl sprællede det bedste han havde lært i buret fik han ikke fat i kuglen, som røg ind til slutstillingen 2-1.
FCM 2 - FCK 1


En fremragende start på sæsonen med fire point mod to svære modstandere, især den flotte sejr hjemme mod FCK var noget fansene kunne lide. Efter de to hårde kampe i juli er der lagt op til lidt nemmere modstandere i starten af august, når vi tager imod nedrykningsfavoritt erne fra SønderjyskE. Vi skal også et smut forbi hestene fra Randers inden de blågule fra Vestegnen kommer på besøg midt på måneden. Vi tager da også lige et smut til Ålborg for at besøge endnu en af favoritterne til guldet inden vi slutter august af med at træde ind i landspokalen mod Lyngby. Det skal blive spændende at se om vi kan kopiere den flotte start og måske snart få gang i målscoringen blandt vores angribere.

Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 - Ulve lever da i Herning
« Svar #7: 03 Apr 2014, 16:42 »

I skal da heller ikke snydes for mine handler så de kommer da lige i en update omlidt.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#4 - Ulve lever da i Herning
« Svar #8: 03 Apr 2014, 16:56 »


 
Transfers


Ind er kommet:-------------->
Jacob Dehn fra Randers for 4,75 mil kr
Mathias Wichman fra AaB for 6,75 mil kr
I alt handlet ind for 11,5 mil kr.

<---------------------Ud er gået:
Izunna Izochukwo til Sporting CP for 21 mil kr
Santiago Villafañe til Lanus for 87,5K kr
Erik Sviatchenko til Porto for 67,5 mil kr
I alt solgt for 89,76 mil kr.

Et efter danske forhold vildt transfervindue er overstået og for os i FCM blev det et vindue som satte ny rekord for beløb modtaget i forbindelse med et salg, da vi fik ikke mindre end 67,5 mil kr for Erik Sviatchenko som dermed skiftede tilværelsen på heden ud med livet i Porto, der ligesom jeg ser et stort lys i den unge dansk/ukranier, og derfor var villige til at give over 4 gange så meget for Erik som han var vurderet til at være værd. Et salg der virkelig skæppe godt i den sluknende klubkasse og gav mulighed for at udvide træningsfaciliteter ne for både unge og seniorer. Da Izunna også røg ud for en god slat penge var der også penge til at hente Dehn og Wichmann til klubben, og de går begge direkte ind på holdet og erstatter Sviatchenko og Izunna. Dehn vil gå ind på holdet og tage Eriks plads ved siden af Bangsgaard i central forsvaret, mens Wichmann ikke direkte vil skulle erstatte Izunna, men nok nærmere Jakob Poulsen som ikke er min kop te. Villafañe var skadet da jeg modtog et bud som var under hans vurdering, men da jeg ikke havde behov for ham og gerne ville af med hans løn sagde jeg hjertens tak for buddet og smed ham på flyveren hjem til Argentina. Der kommer en større gennemgang af truppen i næste opdatering.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2014, 17:01 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#5 - Ulve lever da i Herning
« Svar #9: 04 Apr 2014, 17:05 »



Truppen


Målmænd:
 
Lössl er en efter danske forhold udmærket keeper og med hans unge alder er der jo tid til at udvikle på ham lidt endnu. Jakob Haugaard er en fin back up dog er han ikke god nok til at for alvor ttue Lössl. Jeg har også Oliver Korch dog er han blevet lejet ud til Hobro for resten af sæsonen, hvor han pt er fast mand hvilket vil give ham rutine og forhåbentlig gøre ham endnu bedre. På sigt skal der nok skaffes en keeper med noget større klasse hvis vi skal gøre os gældende i CL og EL, men pt er vi jo kun involveret i kampe hjemme i lille Danmark. 

Forsvarer:
 
I forsvaret har vi en god blanding af ungdom og rutine, og jeg glæder mig til at følge de unges udvikling som sæsonerne skrider frem og de får flere kampe under bæltet. Rømer tager sig pt af højreback, mens Juelsgård er sikkert mand på venstreback. Centralt har Banggaard og Dehn sat sig tungt på de to pladser, mens de andre må tage sig af bænken, og være klar til at tage over når de andre har behov for en pause eller bliver skadet som tilfældet er med Juelsgård pt. Umiddelbart har jeg ikke nogen grund til at være utilfreds med forsvaret som det ser ud lige pt, men ligesom i målet skal der nok noget mere pondus og klasse på banen hvis det skulle blive til europæisk fodbold i næste sæson, især på backerne hvor Kolja ikke bliver yngre og Møller ikke helt har samme klasse som Juelsgård, dog har han jo alderen med sig.


Midtbane:

 
Midtbanen ser lidt tynd ud pt, får jeg et par spillere retur fra lån når sæsonen er slut, jeg håber, kan gå ind og gøre en forskel, blandt andet Mads Pedersen der pt er lånt ud til Lyngby. Jeg har store forventninger til Sisto og Gemmer på de to kanter, mens Wichmann og Femi skal tage sig alvorligt sammen hvis ikke de skal ud og finde nye klubber til sommer igen. Rilwan Hassan startede sæsonen skadet og som det ser ud pt skal Gemmer helt sikkert have lov til at fortsætte på højre kanten, hvor han har spillet ganske godt indtil videre. Hvis vi igen skal tage de europæiske briller på så mangler der en ordentlig skraldebang mand til den defensivplads mens Wichmann tilsyneladende ikke rigtigt kan finde ud af noget indtil videre, og måske skal der også findes en der igen til sommer.

Angreb:

 


Helt i front har vi Morten ”Duncan” Rasmussen og Sylvester Igboun som skal lave målene, med Marco Larsen og Simon Sterring som de to unge håb. Paul Onuachu kan også få sin chance, dog skal han nok ikke regne med meget spilletid sådan som Duncan pt spiller. Igen skal der investeres heroppe foran hvis vi nogensinde vil noget seriøst i europa, men det må tiden vise om det bliver aktuelt også skal pengene jo selvfølgelig også være der til både anskaffelsen, men så sandelig også til aflønningen.

Taktisk er der ikke den store overraskelse, da jeg som altid sværger til en 4-4-2 med hurtige kanter, en tung angriber til at tage slåskampene og en lille hurtig en til at stikke af fra de tunge forsvarsspillere hos modstanderne.  
Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 - Ulve lever da i Herning
« Svar #10: 04 Apr 2014, 17:33 »

For pokker du fik meget for Erik :O Men rigtig spændende med Wichman, han gør det altid utrolig godt i suppen.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 - Ulve lever da i Herning
« Svar #11: 04 Apr 2014, 19:01 »

For pokker du fik meget for Erik :O Men rigtig spændende med Wichman, han gør det altid utrolig godt i suppen.
Ja jeg var sgu også helt chokket over at de ville give så meget for ham, men havde nu også besluttet at han ikke skulle væk for en hver pris selvom han var utilfreds. Wichmann håber jeg bliver en nøglespiller i bestræbelserne i denne sæson så det bliver spændende at følge.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 - Ulve lever da i Herning
« Svar #12: 04 Apr 2014, 21:20 »

Kæft du snyder! 67 mio. for Erik? Godt editor-arbejde, din original-abe!
fedt med endnu en læser velkommen til.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 - Ulve lever da i Herning
« Svar #13: 05 Apr 2014, 07:53 »

Senere kommer der nyt omkring de næste par måneder i Herning.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#6 - Ulve lever da i Herning
« Svar #14: 05 Apr 2014, 09:35 »


August


August blev kickstartet med en kamp mod altid hårdt kæmpende SønderjyskE, der vil give alt for at få flere point på kontoen efter deres start på sæsonen har budt på et smalt nederlag til OB og en uafgjort mod Brøndby. SønderjyskEs varemærke er jo den benhårde spillestil og en solid defensiv, mens de ikke har så meget at byde på fremad banen, hvilket betød at mine drenge skulle finde vej igennem en skov af spillere for at komme frem til Skender i SE buret. Det så længe ud til at kampen ville ende med en nulløsning, men efter et hjørnespark til SE blev bolden erobret af lynhurtige Igboun, der satte turboen til og løb fra de tunge drenge i forsvaret, inden han køligt satte bolden ind i nettet bag Skender som havde holdet buret rent, som en hausfrau holder sit hjem pletfrit hver dag. Det blev kampens sidste nævneværdige episode og vi kunne derfor endnu engang fejrer en sejr og vores andet clean sheet ud af tre mulige. 
FCM 1 – SønderjyskE 0

Vi tog den korte tur til Randers for at æde nogle heste og det skal da være sagt med det samme at der var klasseforskel på de to mandskaber. Vi kommer lynhurtigt på både 1-,2- og 3-0 inden forsvaret vælger at gå i pølsevognen de næste 20 minutter. Dette gør det muligt for Randers at udligne vores sikrer føring, hvilket jeg i pausen gjorde meget ud af at forklarer på ingen måder var acceptabelt, og hvis de ikke tog sig sammen i anden halvleg ville de skulle løbe hele vejen hjem til Herning igen. Det var åbenbart noget som spillerne ikke var klar på for i anden halvleg spillede vi atter engang som vi gjorde fra kampstart og satte en tyk streg under at vi var klasser over Randers. Endnu tre mål fra os og den kamp var lukket ned. Op til denne kamp havde mine angribere kun formået at lave en pind til sammen i tre kampe, og det var derfor en lettelse af de store at se Igboun lave 2 kasser, mens Duncan gik bonanza med hele fire basser. Moralen var høj i bussen hele vejen hjem og vi var mere end klar til besøget fra Vestegnen om en uge. 
Randers 3 – FCM 6

Præcis en uge efter vores slagtning af hestene i Randers var det tid til at møde Brøndby som indtil da ikke havde imponeret med nederlag til FC Vestsjælland og EFB, mens de kun havde fået uafgjort mod SE og endelig med lodder og trisser en sejr på 1-0 over Viborg. Begge hold gik frisk til sagen, men mit forsvar turde ikke lave samme nummer som sidst og spillede noget af det bedste fodbold jeg har set dem spille endnu. Alt hvad Brøndby prøvede, blev afvist af forsvaret og når de endelig slap forbi, stod Lössl i vejen som et bjerg står i vejen for en flyver i tåge. Igboun fuldte op på hans to mål mod Randers med endnu et mod Brøndby og vi fik dermed endnu et cleansheet og vigtigere endnu, så fik vi også tre point mere til kontoen, plus endnu et moralboost inden vores kamp i Ålborg om fem dage.
FCM 1 – Brøndby 0

Kampen i Ålborg vil ikke gå over i historien som en stor kamp, men for flot fight fra begge hold som havde det svært i det tropisk regnvejr som vejrguderne havde startet op til kampstart. Den tunge regn passede åbenbart Duncan ganske godt for han kom højest på to dødbolde og fik dermed lavet endnu to kasser til samlingen, og da AaB kun formåede at lave et mål i vores ende fik vi sgu endnu en sejr med hjem. Ikke på flot spil, men på fight, fight og mere fight. Nu var der tid til pokalfodbold, og dermed skulle flere af de unge kræfter have chancen for at bevise deres værd. 
Aab 1 – FCM 2

Jacob Haugaard vogtede buret og Frederik Møller tog sig af venstre backen, oven på to skader til Lössl og Juelsgård som ville holde dem ude de næste to kampe pokalen mod Lyngby og i ligaen mod EFB. Ud over disse to ændringer var der flere af de andre bærende kræfter, som fik lidt pause da jeg ikke vægter den danske pokalturnering ret højt. Det kunne dog ikke ses på spillet på banen, hvor kombinationerne flød fremad og Haugaard stod en fin kamp mod et godt kæmpende Lyngby hold, der dog ikke havde det store at byde på rent offensivt.  Indskiftede Gemmer og Igboun scorede hver en kasse og vi var videre til 3. runde med en sikker 2-0 sejr, der aldrig var i fare.
Lyngby 0  – FCM 2

Endnu en måned er overstået og vi har gjort rent bord med godt forsvarsspil ligesom jeg gerne vil se det og med flotte offensive aktioner fra de kræfter på holdet, som man må kunne forvente sig noget af på den front, efter lidt start problemer. Vores første kamp i september bliver ude mod EFB, inden vi gå r på 14 dages landsholdspause, hvor vi forhåbentligt kan undgå skader til de spillere som skal langs til det. September vil også byde på kampe mod FCN, Viborg og OB og en pokalkamp mod vores træningsmodstander fra Vejle. Det bliver spændende at se hvordan formen har det efter landsholdspausen, og hvordan vores kamp mod EFB kommer til at gå. 
« Seneste Redigering: 05 Apr 2014, 19:09 af darkalf » Logged


Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010