home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 253 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Stoke City
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Stoke City  (Læst 6340 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Stoke City
« : 25 Jan 2014, 17:01 »



Efter at mit 1. spil i FM14 mistede lidt af sin glød, i og med at jobtilbud åbenbart er halvsvært at få i FM Classic så er jeg hoppet fra Lutz-challengen til det årlige Stoke-spil og denne gang vil jeg prøve at give jer en idé om hvorfor det er noget alle burde prøve. Smiley


Navn: Stoke City FC
Øgenavn: The Potters
Grundlagt i 1863 så startsæsonen er 150 års jubilæum!
Legender: Gordon Banks og Sir Stanley Matthews bl.a.
Største Rivaler: Port Vale, Arsenal og Crewe
Mindre Rialer: West Brom, Wolves, Birmingham, Cardiff og Derby
Sæsonkortindehavere: 19,000
Spået en placering som nr. 17.
Sidste 5 års ligaplacering (Seneste år først): 13, 14, 13, 11, 12
Stadion: Britannia Stadium med plads til 27,740
Træningsfaciliteter: Superb
Youth Facilities: Great
Youth Setup Category: 1
Junior Coaching: Average
Youth Recruitment: Average




Bestyrelse


Peter Coates ejer klubben, så det er således også ham at du har mest kontakt med fra bestyrelsen af.
Der bliver som udgangspunkt kun forventet at du undgår nedrykning og dertil får du et lønbudget på £775,000 og £3,8m til at købe spillere for.

Dog burde man overveje om det ikke giver bedre mening at justere forventninger til mid-table finish for man får yderligere £50,000 at gøre godt med mht lønninger og £900k til indkøb.

De forventer ikke andet end at man bare skal undgå nedrykning, så du har frie hænder ang. hvilken tilgang du vil have til taktik og transfers. Dette er måske ikke helt i fuld overensstemmelse med virkeligheden da Pulis blev fyret fordi man ville se en mere offensiv tilgang til spillet

Hr. Coates er normalt også ret nem at have med at gøre, da han har store forhåbninger om at fremtidige 1. holdsspillere kommer fra Stokes akademi, så efter en sæson er det nemt at få forbedret diverse faciliteter. Jeg har også i tidligere spil fået Britannias kapacitet op til 60.000 pladser, så det er ihvertfald ikke bestyrelsen der gør at du ikke når toppen med klubben.
Der er en gæld på £39m i klubben, men dette er hr. Coates der har smidt dem i klubben og skal først tilbagebetales når han forlader klubben.


Truppen

I gennemgangen af truppen vil jeg efter hver kædeanalyse skrive hvem jeg synes der er de bedste i hver kæde.

Målmænd


Der er 3 virkelig gode målmænd i truppen, hvor du også er garderet ind de næste 10 år uden de helt store problemer. Den bedste af de tre er Amir Begovic og selvom han nok har større ambitioner til mere end blot at kæmpe om nedrykning, så er han bundet til klubben indtil 2016, så du har et par sæsoner til at forbedre klubbens ry. I den ene sæson jeg har spillet med klubben har han heller ikke ytret utilfredshed.
Tjansen som reservemålmand er en kamp mellem Thomas Sørensen og Jack Butland. Her vil jeg råde dig til at sælge Thomas Sørensen da Butland, uden tvivl, er god nok til at gardere backup. Det er dog vigtigt at han får en del kampe i løbet af sæsonen så han kan udvikle sig til Englands bedste målmand, som så mange har spået ham til at blive.
1. valg: Begovic
2. valg: Butland

Forsvar


I de sidste par sæsoner har forsvaret uden tvivl været klubbens stærkeste led og dette år er ingen udtagelse og vil endda vove pelsen at sige at det er blevet endnu bedre, nu hvor der faktisk er kommet en venstre back til klubben.
Der er 8 forsvarsspillere i klubben som har niveau til ligaen, hvoraf en af dem er lejet ud (Shotton). Kendetegnet for de fleste af dem er højde, hvor laveste mand ved en bagkæde bestående af Shawcross, Huth, Cameron og Pieters vil være Pieters med hans sølle 1.86m. Dette er noget man skal udnytte frem ad banen. Det interessante ved dem er også at ingen af dem er specielt langsomme, så man kan godt kræve at dem at de skal stå langt oppe på banen.
Derudover så har Cameron, Huth, Wilson og Wilkinson den fordel at de kan spille alle 3 pladser i forsvaret (ikke at forglemme at Break Shea er den nye Nicklas Alexandersson).
1. kæde: Muniesa, Shawcross, Huth og Cameron
2. kæde: Pieters, Wilson, Shotton og Wilkinson

Midtbane


Hvor man førhen havde meget få valgmuligheder når det kom til konstruktionen af midtbanen i Stoke City, hvor man havde 2 hårdtarbejdende bulldoxere centralt og to gennemsnitlige kantspillere, er der nu en del flere valgmuligheder.
Der er nu stadigvæk de hårdtarbejdende midtbanespillere i form af Whelan, Edu og Palacios og til dels N'Zonzi i klubben, men man har nu mulighed for teknisk stærk midtbane hvis man har folk som N'Zonzi, Adam, Ireland, Anautovic og Assaidi på banen. Så kommer meget an på hvilken taktisk tilgang man vil have, men min personlige præference blev installationen af Box-to-Box midtbane-spillere som Adam og N'Zonzi , en benknuser på den defensive: Marc Wilson (Cameron, N'Zonzi kan også spille her) og en offensiv midtbanespiller (Ireland). Det blev på bekostning af kantspillere, men dem er der også at finde i klubben: Pennant, Etherington, Shea, Arnautovic, Assaidi og Walters. Uanset hvad du vælger, sørg for at inkludere Charlie Adam i dine planer, simpelthen fordi at han er vanvittig til hjørnespark og det forbliver et vigtigt våben i Stoke.

1. kæde: Wilson, Adam, N'Zonzi og Ireland
Med fløje:  Etherington, Adam, N'Zonzi og Arnautovic

Angreb


I angrebet har man den ultimative target man i form af Peter Crouch, men man har desværre ikke så meget andet, da Kenwyne Jones ikke længere har niveau til Premier League. Jonathan Walters er et andet alternativ men usandsynligt at det er ham der kommer til at banke målene ind for dig og ser ham mere som gardering for Crouch, da de begge passer bedst ind i en mere defensiv angrebsrolle. Derfor skal du enten have gang i en 5-mands midtbane med offensive kantspillere og så Crouch oppe foran, ellers skal der investeres i en goal-getter som skal være oppe foran ved siden af Crouch. I mit spil valgte jeg det sidste.

1. kæde: Crouch og en ny angriber
2. kæde:  Walters og Jones/Arnautovic

Taktik


Som jeg påpegede i gennemgangen af truppen, så er der ikke længere kun én måde at spille med Stoke City på og i et forsøg på at bevise dette, så valgte jeg i mit spil at have en mere offensiv tilgang til det hele. Det resulterede i en 4-4-2 med offensive backs, 2 B2B centrale midtbanespillere og en offensiv midt, hvor bindeledet mellem midtbanen var den offensiv midt og en Peter Crouch som skulle få bolden frem til min goalgetter. Dog var der også mulighed for at få bolden ud til de offensive backs som så kunne serve bolden ind i hovedet på Crouch.
Dog er jeg sikker på at man også kan få success med decideret fløjspillere med Crouch er så dominernede i luftområdet.
Uanset hvilken tilgang I vælger, så husk at fokusere træningen på taktikken i de første måneder da det er ufatteligt vigtigt. Dette fandt jeg ud af på den hårde måde, da jeg havde glemt det i mit testspil og det gjorde at jeg var en skændsel på udebane, hvor jeg kun fik skrabet 1 point sammen i de første 8 kampe på udebane. Da taktikken først var lært til fulde af mine spillere, så kom pointene også på udebane, hvor jeg endte med 8 sejre ud af 19 kampe.

Transfers


Igen er der mange tilgange til transfers og det er direkte afhængig af dit valg af taktik.
Men af generelle anbefalinger, så tjener Kenwyne Jones og Wilson Palacios simpelthen for meget til at retfærdiggøre en plads i truppen med en ugeløn på hhv. £40k og £45k, så sørg for at få dem ud af døren med det samme. Jeg fik kun samlet £4m for dem, men fik dog frigjort en del lønkroner. Jeg brugte en del af disse på Kesuke Honda som er perfekt til den offensive midtbane. Til angrebet er der nok også brug for forstærkninger og især en som ved hvor målet er, så jeg hentede for £5m Adam Le Fondre fra Reading ind.
Af andre transfers kan også nævnes at jeg hentede Kasper Kusk og Nicolai Larsen fra AaB ind samt græske Giourkas Seitaridis - alle 3 var mest ment garderinger. Jeg fik solgt Jermaine Pennant og Thomas Sørensen også, da de var ganske overflødige.

Resultat

I mit testspil gik det over al forventning i første sæson, da jeg endte som nr. 6 i 1. sæson og Adam Le Fondre viste sig at være en helt fantastisk signing da han blev topscorer i Premier League med 26 mål i 38 kampe (og 9 Man of the Match i den sæson). Op til 2. sæson fik jeg solgt Kightly, Seitaridis, Crouch, Etherington, Walters og Kusk for ialt £14m og brugte £25m på Will Hughes, Tomas Necid, Gary Hooper, John Guidetti, David Wheater, Sebastien Corchia, Hosain Kaebi og Jonjo Shelvey og forhåbentligt kvalificerer jeg mig til Europa igen, selvom bestyrelsen kun forventer at jeg slutter mid-table.

Jeg håber at nogle af jer får lyst til at prøve kræfter med The Mighty Potters!

« Seneste Redigering: 25 Jan 2014, 19:16 af Saviola » Logged

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #1: 25 Jan 2014, 19:21 »

Spændende. Havde et save med stoke i fm12 som dog ikke gik alt for godt.
Logged


Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #2: 30 Jan 2014, 13:25 »

Og nu er jeg færdig med 2. sæson og det gik igen meget over forventning, da jeg sluttede som nr. 3 og derfor er klar til CL i 3. sæson!
Truppen er overhovedet ikke top4-materiale da dette er min stærkeste startopstilling:
Begovic, Sebastian Corchia, Ryan Shawcross, Robert Huth, Marc Muniesa, Steven N'Zonzi, Charlie Adam, Keisuke Honda, Jonjo Shelvey, Gary Hooper, Adam Le Fondre

Le Fondre blev for 2. år i træk PL-topscorer!
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #3: 30 Jan 2014, 13:27 »

Er Arsenal virkelig en af Stokes største rivaler i spillet? Fedt Opstemt
Logged



Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #4: 30 Jan 2014, 13:32 »

Oh yes, det er en kende morsomt. :-)
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #5: 01 Feb 2014, 12:59 »

Og så er holdet klar til 3. sæson.
Begovic
Ben Davies - Shawcross - Kurt Zouma - Seb Corchia
Jack Rodwell
Michael Bradley - Nicusor Stanciu - Jonjo Shelvey
Robin van Persie (lejet) - Adam Le Fondre
Bænken: Butland, Cameron, Erik Pieters, Marc Wilson, Will Hughes, Charlie Adam og Gary Hooper.
Reserver. David Wheater, Ryan Shotton, Tomas Necid, Marc Muniesa, John Guidetti, Brek Shea og Jamie Ness
Nu bør holdet være godt nok til en top 6 placering!
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Stoke City
« Svar #6: 01 Feb 2014, 13:08 »

Er Arsenal virkelig en af Stokes største rivaler i spillet? Fedt Opstemt
Jeg tror det bunder i hadet til Shawcross, efter han flækkede Ramsey for nogle år tilbage. Siden der har der altid været lidt kold luft imellem klubberne. Ved dog ikke om der er noget så er endnu længere tilbage, det kender jeg dog ikke til. Smiley
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Stoke City
« Svar #7: 01 Feb 2014, 13:11 »

Og så er holdet klar til 3. sæson.
Begovic
Ben Davies - Shawcross - Kurt Zouma - Seb Corchia
Jack Rodwell
Michael Bradley - Nicusor Stanciu - Jonjo Shelvey
Robin van Persie (lejet) - Adam Le Fondre
Bænken: Butland, Cameron, Erik Pieters, Marc Wilson, Will Hughes, Charlie Adam og Gary Hooper.
Reserver. David Wheater, Ryan Shotton, Tomas Necid, Marc Muniesa, John Guidetti, Brek Shea og Jamie Ness
Nu bør holdet være godt nok til en top 6 placering!
Vildt nok hold du har fået dig! Held og lykke med det!
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #8: 01 Feb 2014, 13:13 »

Du har ret i at den episode har en del at sige.
Grunden til at fans af Stoke City ikke kan lide Arsenal er delvist, som du siger, reaktionen på den tackling (at Arsenal fans mente at det var med vilje osv - det mener Stoke City fans ikke) og så har Arsene Wenger også igennem tiderne udtalt sig noget negativt omkring Stoke City (spillestilen og især Delaps indkast).
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #9: 01 Feb 2014, 13:13 »

Vildt nok hold du har fået dig! Held og lykke med det!
Mange tak!
Forstod heller ikke helt hvorfor United ville lade van Persie blive lejet ud!

Og en lille sjov ting fra mit spil af: Jorge Valdano har købt Esbjerg. :-D
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Stoke City
« Svar #10: 01 Feb 2014, 13:14 »

Mange tak!
Forstod heller ikke helt hvorfor United ville lade van Persie blive lejet ud!

Og en lille sjov ting fra mit spil af: Jorge Valdano har købt Esbjerg. :-D
I mit spil smed de ham også ned på reserve holdet i starten af tredje sæson.. Underligt
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #11: 01 Feb 2014, 13:20 »

I mit spil smed de ham også ned på reserve holdet i starten af tredje sæson.. Underligt
Rigtig meget! Især også fordi at i mit spil har de ikke rigtig købt nogle angribere, lige udover ham Yarmolenko (men han er vel også mere midtbanespiller).

EDIT: Han fik vist også en debut han gerne hurtigt vil glemme. Han scorede efter 5 minutter - dog i den forkerte ende!

EDIT2: Åååårh en kedelig CL-gruppe at havne i: Bayern, Juventus og Legia.
« Seneste Redigering: 01 Feb 2014, 13:59 af Saviola » Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #12: 03 Feb 2014, 17:23 »

Så endte min 3. sæson og endte på en fin 5. plads. Hvis jeg havde vundet min allersidste kamp, så havde jeg endt på en 4. plads men den nuppede Newcastle istedet.
Min debut i CL blev lidt af en solstrålehistorie da der kom følgende resultater ud af gruppespillet:
Stoke-Legia 2-0
Bayern-Stoke 0-0
Juventus-Stoke 0-2
Stoke-Juventus 1-0
Legia-Stoke 1-2
Stoke-Bayern 1-0
Interessant nok var Legia det eneste hold som scorede mod mig. Glæden ved at vinde gruppen varede lige indtil jeg fandt ud af hvem jeg skulle møde i 1. KO runde: Real Madrid. De gjorde kort proces da de vandt 4-1 i Madrid og returen endte 0-0.

Robin van Persie, som var sæsonens helt store indkøb, blev en ordentligt fuser. 7 mål i 30 kampe og kun 2 mål i 19 ligakampe. Det gjorde at halvvejs i sæsonen blev han skubbet ud på bænken af Gary Hooper, som takkede for tilliden med at score 12 mål.

Adam Le Fondre fortsatte sin meget imponerende stime i PL ved at blive topscorer i ligaen for 3. år i træk. Denne gang scorede han 28 mål i 32 ligakampe.

Er ved at få udvidet stadion så der bliver plads til 35k.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Stoke City
« Svar #13: 03 Feb 2014, 19:51 »

Godt klaret. Utroligt at van Persie ikke er mere skarp, han burde jo være din bedste spiller. Spiller du forresten Classic eller fuld version? Smiley
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Stoke City
« Svar #14: 03 Feb 2014, 21:20 »

Ja, det var en forfærdelig stor skuffelse at han ikke præsterede bedre.
Har forsøgt op til 4. sæson at forstærke bredden og fremtidssikre mig lidt, så Charlie Adam, Break Shea, Erik Pieters, John Guidetti, Marc Muniesa og Jamie Ness er blevet afskibet.
Har hentet Kyriakos Papdopoulos til en sum som var en ny klubrekord: £11m.
Af andre indkøb er kommet
Leonel Sanchez for sølle £3.3m fra Boca af.
http://imageshack.com/a/img594/2811/0ih1.png

Pladsen ved siden af Le Fondre skal fyldes ud af enten Sanchez eller Barbosa som jeg har hentet i Gladbach for £6m:
http://imageshack.com/a/img542/9279/w2nh.png
Fremtidsafløseren for Le Fondre er ham her: Francois Petit hentet i Rennes for £10m. Af alle spillere mine talentspejdere har fundet, så er han den eneste der endnu har fået 5 stjerner i potentiale, så derfor var et must-have indkøb.
http://imageshack.com/a/img38/6194/20yp.png
I Rennes fandt jeg også en yderst talentfuld Cheikh Biaye som blev hentet til for sølle £6.5m.
http://imageshack.com/a/img713/120/1kb7.png
Midterforsvaret er allerede fremtidssikret i og med Zouma, Papadopoulos og Denswil alle kan holde de næste 10 år. På målmandspladsen der hedder fremtidens mand Jack Butland. På backpladserne er Conchia og Davies kun hhv 25 og 23 år gammel så de kan også holde i mange år. Har dog hentet to talenter ind som backups i form af:
Franco Qiroga som kommer til om et halvt år for sølle £1.7m
http://imageshack.com/a/img691/5811/p9ao.png
Curtis Rogers som blev hentet i MLS for £3.2m
http://imageshack.com/a/img802/6578/roud.png

Umiddelbart vil startopstillingen være således:
Begovic, Conchia, Shawcross, Papadopoulos, Davies, Zouma, Rodwell, Stanciu, W. Hughes, Le Fondre og Sanchez.
Bænken: Butland, Wilson, Densqill, Bradley, Biaye, Kanga og Barbosa.

Håber på top 4. Men det afhænger meget af hvordan de nye indkøb præsterer i det engelske.


« Seneste Redigering: 03 Feb 2014, 21:26 af Saviola » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010