home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 370 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 120643 gange)
snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #375: 22 Jun 2014, 18:55 »

Jeg håber der er nogle der kan give et hurtigt svar, på noget jeg tror er relativ simpelt (Dog uden jeg kan finde løsningen)..

Jeg er Randers, og Fall scorer mange lette mål på indlæg, da han er rigtig mange af forsvarsspillerne overlegen med hoved. Men mange skal forstås i den forstand, at det er ud af det antal indlæg der kommer ind til ham. For mine kanter vil meget sjældent søge baglinjen og slå bolden indover, på trods af det er der jeg laver flest mål..

Mine Kanters instrukser er:
Fløjspiller (Angreb)
Spil Direkte
Skyd mindre
Indlæg fra Baglinje
Indlæg efter Targetmand
Flere risikable Afleveringer
Frihed fra Position

Så mit spørgsmål er meget simpelt. Hvordan får jeg dem til baglinjen? Har det noget at gøre med friheden fra positionen eller mangler jeg en instruks?
Jeg ville måske lave dem om til support - det får dem til at søge indlæg frem for at skyde. Med angreb vil kanterne højst sandsynligt søge ind i banen for at komme til afslutning. Derudover ville jeg også fjerne intruksen "frihed fra position", da du jo gerne vil have ham til at spille bredere - derfor bør du også tilføje instruktionen om at han skal spille bredere.
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Svartovich
Gæst
 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #376: 22 Jun 2014, 19:31 »

Jeg ville måske lave dem om til support - det får dem til at søge indlæg frem for at skyde. Med angreb vil kanterne højst sandsynligt søge ind i banen for at komme til afslutning. Derudover ville jeg også fjerne intruksen "frihed fra position", da du jo gerne vil have ham til at spille bredere - derfor bør du også tilføje instruktionen om at han skal spille bredere.
Nu er jeg ikke lige inde i FM, men er support ikke hvis man vil have de skal slå tidlige indlæg, og angreb hvis man vil have dem helt hen til baglinjen? Smiley

Er dog enig i det med frihed gør mere skade end gavn, hvis man vil have dem ude på fløjen.
Logged

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #377: 22 Jun 2014, 20:19 »

Jeg er ikke sikker. Jeg har bare den erfaring at support-kanter i højere grad søger mod baglinjen for at slå indlæg, mens angrebsrollen får kanten til at søge mere mod mål Smiley
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #378: 24 Jun 2014, 16:54 »

Tak for hjælpen.. Så må vi se om det virker Smiley
Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #379: 07 Jul 2014, 10:49 »

Jeg er ikke sikker. Jeg har bare den erfaring at support-kanter i højere grad søger mod baglinjen for at slå indlæg, mens angrebsrollen får kanten til at søge mere mod mål Smiley
I den "gamle" winger-funktion stod en winger (sup) til at lave vilkårlige indlæg, med mellem offensive løb. Winger (att) stod for indlæg fra baglinien og ofte lave offensive løb. De stod som regel på at "roame" fra sin position, hvilket især kan være en fordel når/hvis du kun har 1 angriber. Så vil han komme med ind i boksen og måske score flere mål, end han så mere holder sin position på fløjen. Med 2 angribere vil det måske være en fordel at fravælge roam?
Logged

ContadorFreak
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #380: 15 Jul 2014, 21:04 »

Vil i lige kigge på min taktik? Jeg er PSG og jeg er i 16/17 sæsonen. Min taktik fungere faktisk ok, jeg får en del sejr, men også en del uafgjorte. En af grundene kan godt være at jeg ikke scorer på så mange chancer.
Min opstilling: http://gyazo.com/6e3845e7b50f595bfeffc6d14c484c42
Instruktioner: http://gyazo.com/b8c8a3fe24e3394f84bfef6a5c4c7c69
Truppen: http://gyazo.com/8b3040710ea4ca8430e3762c7e9c4539
Et eksempel på en kamp: http://gyazo.com/70640eed2a7fdf9a9a4ccdb90e556c89
Logged

Magnusmoeslund
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #381: 19 Jul 2014, 23:51 »

Hej allesammen Smiley

Jeg er lige nu i gang med et save med nottingham forest, og indtil for ganske nyligt har min taktik fungeret perfekt, men pludselig vendte det hele, og jeg har nu ikke vundet de sidste 7 kampe Skuffet
Jeg spiller 4-2-3-1 med standard-kontrollér mentalitet og stramt organisation. Spiller med en dybdeliggende angriber, og en "shadow striker" som offensiv midt. Derudover en central midtbanespiller defensiv og felt til felt midtbanespiller support. Og wings i support. Derudover har jeg et par spiller og holdindtrukser.
Håber det var nok Info til, at i kunne give lidt hjælp, ellers bare skriv, så giver jeg mere Info Smiley
Logged

Magnusmoeslund
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #382: 21 Jul 2014, 02:04 »

Anybody???
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #383: 21 Jul 2014, 02:17 »

Hvordan er din angriber?
Er han stor targetmand? Lille hurtig mand?
Eller midt imellem?
Hvis han er hverken eller/midt imellem ser jeg ingen grund til at have wings, da invendige angribere vil kunne hjælpe dig mere.

Ved en høj mand, skal de bare i hovedet. og ved en lille skal de bare være hårde/flade, da han nok skal nå dem først.
Går udfra du ændrer instruktioner fra kamp til kamp? Alt efter hvem du møder, for at prøve at ramme dem på deres svage punkter ift. hvad dine spillere kan. Hvis du fx. spotter en svag back, eller langsomme CB'ere kan det jo udnyttes Wink
Men kunne forestille mig at en playmaker offensiv/defensiv, er vel lidt efter hvem du vil have ham til at erstatte, også vil kunne hjælpe dig.

Og generelt lave små ændringer fra kamp til kamp, og det kan godt være ting som dine instrukser, da modstanderen kommer til at kende dig, hvis du kører med det samme kamp efter kamp Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Magnusmoeslund
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #384: 21 Jul 2014, 18:13 »

Hvordan er din angriber?
Er han stor targetmand? Lille hurtig mand?
Eller midt imellem?
Hvis han er hverken eller/midt imellem ser jeg ingen grund til at have wings, da invendige angribere vil kunne hjælpe dig mere.

Ved en høj mand, skal de bare i hovedet. og ved en lille skal de bare være hårde/flade, da han nok skal nå dem først.
Går udfra du ændrer instruktioner fra kamp til kamp? Alt efter hvem du møder, for at prøve at ramme dem på deres svage punkter ift. hvad dine spillere kan. Hvis du fx. spotter en svag back, eller langsomme CB'ere kan det jo udnyttes Wink
Men kunne forestille mig at en playmaker offensiv/defensiv, er vel lidt efter hvem du vil have ham til at erstatte, også vil kunne hjælpe dig.


Og generelt lave små ændringer fra kamp til kamp, og det kan godt være ting som dine instrukser, da modstanderen kommer til at kende dig, hvis du kører med det samme kamp efter kamp Peace

Jeg har 2 angribere, en lille og hurtig og en forholdsvis stor angriber, og jeg laver også Hårde indlæg ved den lille og "ballonindlæg" til den forholdsvis store angriber.
Og jo, jeg skifter instrukser fra kamp til kamp.
Vil prøve at kigge efter en god playmaker, og se om det virker Smiley
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #385: 25 Jul 2014, 02:50 »

Hej allesammen Smiley

Jeg er lige nu i gang med et save med nottingham forest, og indtil for ganske nyligt har min taktik fungeret perfekt, men pludselig vendte det hele, og jeg har nu ikke vundet de sidste 7 kampe Skuffet
Jeg spiller 4-2-3-1 med standard-kontrollér mentalitet og stramt organisation. Spiller med en dybdeliggende angriber, og en "shadow striker" som offensiv midt. Derudover en central midtbanespiller defensiv og felt til felt midtbanespiller support. Og wings i support. Derudover har jeg et par spiller og holdindtrukser.
Håber det var nok Info til, at i kunne give lidt hjælp, ellers bare skriv, så giver jeg mere Info Smiley

Hele din taktik skal gå op i en højere enhed, før den kommer til at fungere til perfektion.
Når jeg selv benytter mig af en defensiv midt (ankermand eller boldvindende) sørger jeg altid for, at han ikke markere tæt, idet at han vil fylde for lidt på banen.
Hvis man "fastlåser" ham til en specifik spiller på banen ved brug af "tæt markering", vil din modstander få for meget plads og i sidste ende score flere mål.
Skærmer du meget af og presser højt, er det en god ide, at stå højt på banen og vigtigst af alt - få dine fullbacks til at skubbe med op og skærme af, da et halvhjertet pres vil splitte dit hold fuldstændigt ad. Modstanderholdet vil ramme dig hårdt på omstillinger, så derfor synes jeg personligt, at de med en support-pligt og lidt smallere spil, når man ikke er i boldbesiddelse hjælper voldsomt meget.
Mit råd til dig er, at få styr på organisationen og gå målrettet efter en specifik måde at spille på.
Logged

Thaurat al Shabab

mads94
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #386: 28 Jul 2014, 14:34 »

https://www.sendspace.com/file/fkagby

Hej med jer!

Jeg har nogle problemer med min Swansea taktik, jeg forsøger at skabe en taktik som afspejler deres rigtige taktik.
Her tænker jeg massere af små pasninger, meget bolbesiddelse og offensivt spil.
Det eneste jeg har formået at udrette ind til nu, er at tabe kampe.
Jeg er meget i tvivl om jeg skal arbejde med holdinstruktionerne eller spillerinstruktione rne?? I dette spil har jeg forsøgt mig med begge dele, men er i tvivl om det er der problemet ligger???

Håber på nogle gode indspark, som kan hjælpe mig! Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #387: 24 Aug 2014, 17:24 »

Hej,

Jeg har brug for en lille hjælpende hånd, til at peake min Watford taktik. Jeg mangler inspiration (formegentlig også generel viden), til hvilke roller mine to centrale midtbanespillere skal have. Jeg spiller en 6-2-2 (3-3-2-2 om man vil) med et tremandsforsvar, wingbacks, én Ankermand, to centrale midtbaner og to angribere.

Planen er at spille på kontra på baggrund af en solid defensiv, der skal give mig mulighederne. Mine to wingbacks er sat til support, og skal stå for indlæg til min Targetmand, mens min anden angriber er sat som Dybdeliggende, og skal fungere som holdet´s 10´er. Min defensive midtbane er "Ankermand", så spørgsmålet er nu - Hvad skal mine to centrale midtbanespilleres indstillig være?

Umiddelbart tænker jeg at en Dybdeliggende og en fremskudt midtbane bliver "spildt", da jeg i forvejen har spillere der dækker de pladser. Det efterlader den "Central Midtbanespiller" tilbage, men den synes jeg aldrig har virket efter hensigten. En Felt-Til-Felt midtbane tænker jeg ikke er så dum igen, men jeg har ingen anelse om hvad den sidste skal være? Hvad vil egne sig bedst til en kontra taktik? Alternativt kunne jeg lave min dybdeliggende angriber om til skarpretter, og lave den ene midtbane som fremskudt? Men hvad siger I kloge hoveder?? Smiley
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #388: 24 Aug 2014, 17:47 »

et par småting først Smiley Din angriber der skal fungere som 10, kunne evt også være en spiller i den falske 9'er rolle. Det er for at skabe plads til en fremstormende spiller.

Hvis du satser på en kontra taktik, er det så kontra fra dybe positioner eller genvinding af bolden? Hvis det er dybe positioner vil jeg overveje en dybdeliggende playmaker, som forbliver på positionen og spiller direkte frem til enten dine angribere, dine wingbacks eller den fremstormende midtbanemand. Jeg vil under alle omstændigheder vælge en Felt-til-felt mand, da han både kommer med frem i dybdeløb, men også tilbage og forsvarer når du ikke har bolden.

Kigger du derimod på at anvende en grenpres vil jeg stadig anvende en felt-til-felt, men så vil jeg sætte den anden til en boldvindende midtbanespiller i support rolle. Support fordi han så støder frem på banen og vil forsøge at vinde bolden højt oppe, så du kan ramme dem på denne type af kontra. Support også fordi du har en ankermand liggende bagham, så du behøver ikke bekymre dig om at du efterlader store huller som modstanderen kan udnytte.

Det er mine tanker, omkring din midtbane. Måske ville jeg sætte din felt-til-felt til en central midtbane (angrib), fordi han så skal være den midtbanemand der står for det fremadrettet fra centrale positioner, samt han løber i dybden der hvor din angriber falder ned. Vælger du denne løsning, vil en dybdeliggende være at foretrække da du så har en der ligger afleveringerne fremad, og kan starte kontraen derfra.

Håber dette hjælper Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

KULLE
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #389: 24 Aug 2014, 22:15 »

Hej hej!
Nu er det min tur, til at være en mand der er i nød! Jeg er Leicester og er i en "lille krise…" Lad os bare sige "stor krise". Jeg plejer ikke at have svært ved taktik, men hold op, hvor kan jeg ikke finde en succesbringende taktik til Leicester.

Man kan hente gamet her: https://www.sendspace.com/file/coknte

Jeg har prøvet lidt af hvert. Jeg har prøvet at komme med en defensiv taktik. Virkelig en defensiv tilgang, som skulle holde vores mål usynlig for modstanderen. Det synes jeg ikke har virket.

Så har jeg prøvet med en lidt offensiv taktik, men har heller ikke synet succes.

Og jeg har sågar også prøvet at hente en taktik inde fra nette. Noget som jeg faktisk er lidt bleg for at sige.

Ellers vil jeg bare sige, at jeg vil have en defensiv taktik her i første sæson :-)
Logged

Sider: 1 ... 24 25 [26] 27 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010