home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 535 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  FmF's officielle Taktiske panel
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 27 Udprint
Forfatter Emne: FmF's officielle Taktiske panel  (Læst 120753 gange)
Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #315: 12 Apr 2014, 16:49 »

Vil gerne prøve din taktik i en halv sæson eller noget lignende.. smider du den lige op igen?
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #316: 12 Apr 2014, 17:04 »

Vil gerne prøve din taktik i en halv sæson eller noget lignende.. smider du den lige op igen?
Her er originalen - http://www.sendspace.com/file/i48mh6  Peace
Logged

magnum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #317: 17 Apr 2014, 15:02 »

hej jeg kan ikke få en taktik til at fungere med mit elskede arsenal hold så jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe.
Jeg spiller Szczesney som normal målmand. jeg har Marc Bartra som opbakker i forsvaret med koscinelsy som normal forsvarer. jeg har gibbs som fullback support og det samme på højre hvor jeg bare har sagna istedet. på den defensive midt har jeg Matuidi som spiller normal defensiv midt i defensiv rolle. På den centrale midtbane har jeg Ramsey som felt til felt i support rolle og Wilshere som fremskudt playmaker i offensiv rolle. på venstre kant har jeg Carzola som indvendig angriber i support rolle på højre kant har jeg Ozil som invendig angriber i angreb rolle. I angrebet har jeg Giroud som targetmand i support rolle. Jeg spiller frit og kontrollerende med instruktionerne: arbejd bolden ind i feltet, spil op fra forsvar, korte afleveringer, hold på bolden, skub højere op, chikaner modstander, brug offside fælde, og højere tempo. Jeg syntes ikke der ikke noget der virker og jeg syntes ikke jeg kan få Ozil til at fungere. Håber ikke det blev alt for forvirrende Smiley og håber der er nogle der kan hjælpe
Logged

DIYAR2660
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #318: 20 Apr 2014, 21:29 »

Hvordan kan man få en fremskudt angriber til at fungere bedst? For jeg finder mange talenter af den slags.
Logged


Tak til RCD For Et Skønt Signatur

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #319: 21 Apr 2014, 10:19 »

Jeg har en hel del hængepartier i denne tråd, og skal nok nå at komme dem igennem Smiley har dog lige været på ferie, og har lidt travlt i den kommende tid, så bevæbn jer med tålmodighed! Smiley
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #320: 22 Apr 2014, 16:42 »

@Diyar2660

Mange af de talenter du finder kan bruges som en fremskudt angriber, ja, men rigtig mange af dem kan sagtens også laves om til andre typer af angribere.

Hvis du dog vil vælge en fremskudt angriber, har jeg haft bedst erfaring med at denne person er den eneste på toppen. Jeg anvender ham oftest når jeg ikke har en mand direkte bag ham som en offensiv midt, men dette er ikke nødvendigt. En fremskudt angriber med en playmaker bagved vil også virke fint. Tænk her på at angriberen så kan være den bevægelige del af det offensive, hvorimod playmakeren blot ligger på en bestemt plads, også skal løbene komme omkring ham (enganche eller lignende)

En fremskudt angriber er en meget bevægelig angriber der gerne løber ud på fløjen og ligger indlæg, samtidig med skal han være ganske habil i hovedsspillet. Derfor ville jeg anvende ham med nogle bevægelige fløje som også skærer ind i banen, så der kommer god bevægelse på oppe foran. Jeg ville benytte ham alene oppe foran, selvom han også godt kan arbejde sammen med andre, fortrinsvis en targetman. Her skal han være spilleren der løber rundt omkring TM og ligger indlæg til ham osv.
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #321: 22 Apr 2014, 16:56 »

hej jeg kan ikke få en taktik til at fungere med mit elskede arsenal hold så jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe.
Jeg spiller Szczesney som normal målmand. jeg har Marc Bartra som opbakker i forsvaret med koscinelsy som normal forsvarer. jeg har gibbs som fullback support og det samme på højre hvor jeg bare har sagna istedet. på den defensive midt har jeg Matuidi som spiller normal defensiv midt i defensiv rolle. På den centrale midtbane har jeg Ramsey som felt til felt i support rolle og Wilshere som fremskudt playmaker i offensiv rolle. på venstre kant har jeg Carzola som indvendig angriber i support rolle på højre kant har jeg Ozil som invendig angriber i angreb rolle. I angrebet har jeg Giroud som targetmand i support rolle. Jeg spiller frit og kontrollerende med instruktionerne: arbejd bolden ind i feltet, spil op fra forsvar, korte afleveringer, hold på bolden, skub højere op, chikaner modstander, brug offside fælde, og højere tempo. Jeg syntes ikke der ikke noget der virker og jeg syntes ikke jeg kan få Ozil til at fungere. Håber ikke det blev alt for forvirrende Smiley og håber der er nogle der kan hjælpe

Hvis vi starter med Ozil. Manden er en playmaker, og en hel naturlig position for ham er 10'eren. Med dette sagt kan man også få ham til at spille nogenlunde ude på kanten, men tænk dog på at han ikke er den hurtigste, mest driblestærke spiller man har. Jeg ville her overveje at lave ham til en fremskudt playmaker på kanten, og lade ham løbe frit rundt bag angriberen. Ligesom Eriksen i tottenham. Gør du dette, skal du være opmærksom på at du allerede har en fremskudt playmaker i willshere. Disse spillere vil så løbe i samme hul, og derfor skal du nok også ændre ham til en anden rolle. eventuelt til en angribende midtbane eller noget lignende.

Kigger vi videre er der et par enkelte ting jeg vil påpege. Det første er dit forsvar. Når du anvender en opbakker, falder han dybere end sin makker for at være klar på at samle eventuelle fejl op som den anden skulle begå. Dette gør også at din forsvarslinje ikke blive fuldstændig lige, men ofte at Bertra hænger lidt dybere end dine andre forsvarsspillere. Så når du samtidig anvender instrukserne, skub højere op og brug offside fælde, vil disse ikke have helt samme effekt, når den ene af dine forsvarsspillere hænger dybere end din anden. Her skal du overveje om Bertra skal have en anden rolle, eller om du skal spille med instruksen om at bruge offside fælden. Desuden kan du også overveje om Koscielny, skal være en stopper, så du udnytter hans aggressivitet.

Du skal jo også tænke på i forbindelse med til forsvar, at du ikke behøver at have en aggressiv spiller, da du har en defensiv midtbane mand, som gerne skulle beskytte dit forsvar en del.

Jeg vil gerne have at du kunne ligge dit save op, eller screenshot af din taktik, da det er rimelig svært at komme med fyldestgørende besvarelse uden Smiley Håber jeg kunne hjælpe lidt

Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

magnum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #322: 23 Apr 2014, 22:24 »

Mange tak er ikke hjemme lige for øjeblikket men vil prøve dine råd af når jeg kommer hjem igen. På forhånd tak
Logged

MartinJulius
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #323: 28 Apr 2014, 01:28 »

Gider du kigge på min taktik, har spillet med westers mourinho 2005 og 2013 med Liverpool, men taber konstant eller spiller uafgjort. Har efterfølgende ændret lidt men vinder stadig ikke.

mvh martin








* Liverpool.jpg (344,31 KB - hentet 149 gange.)
* Liverpool1.jpg (404,97 KB - hentet 143 gange.)
* Liverpool3.jpg (335,49 KB - hentet 141 gange.)
« Seneste Redigering: 28 Apr 2014, 01:46 af MartinJulius » Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #324: 28 Apr 2014, 09:04 »

Gider du kigge på min taktik, har spillet med westers mourinho 2005 og 2013 med Liverpool, men taber konstant eller spiller uafgjort. Har efterfølgende ændret lidt men vinder stadig ikke.

mvh martin
 

Hej Martin

Hvis jeg kan forstå dig ret, så leder du efter råd hvorpå du kan undgå at lukke så mange mål ind, og muligvis forbedre din offensiv Smiley

Hvis vi ligger ud med at kigge på dit forsvar, kan jeg godt følge dig i dit princip med at have en aggressiv forsvarer og en der bakker op for ham. Jeg er ikke imod denne opstilling, men har bare sjældent erfaring med dette som værende en god taktik. Set i lyset af at du ikke har en decideret forsvarende midtbanespiller, kan dette give dig nogle problemer hvor dit forsvar virker åbent.

Idet du anvender en central midtbane (S) og en Dybdeliggende playmaker (F) på den centrale midtbane, har du ikke nogen spillere der decideret falder tilbage og forsøger at stoppe et angreb. Jeg ville overveje om den dybdeliggende playmaker, skulle laves om til en central midt med indstilling forsvar. Dette bevirker at han bliver en balance spiller, som arbejder i området foran dit forsvar, og vil være mere defensivt orienteret end din dybdeliggende playmaker.  Du kan stadig anvende din anden centrale midt, da den rolle er god til at yde support i begge ender (ellers er der en felt til felt). Den centrale midt der forsvarer kommer også lidt med frem, men holder sig længere tilbage end den dybdeliggende playmaker, som fortrinsvis har sine forcer i det opbyggende spil og ikke nødvendigvis er defensiv stærk. Her kan du godt lave det om så din makker på den centrale midt får denne opgave

Hvis du vælger at lave dette om, vi jeg også overveje om forsvaret skulle have en anden rolle. Fordi, hvis du har en forsvarer der stormer frem og en der falder længere ned og bakker op, så har du ikke nogen reel mulighed for at få en offside fælde til at fungere. Desuden når du ikke har en umiddelbar defensiv midtbanespiller, mangler du spillere der skal dække hullet imellem forsvar og midtbane. Her kan offensive spillere løbe frit rundt og spille dit forsvar fra hinanden, og når så den ene forsvarer kommer frem kan de hurtigt spille udenom ham og så er dit forsvar solgt.
Den primære rolle jeg som udgangspunkt altid vælger i forsvaret er den simple med Centrale Forsvarer (forsvar). Her har de opgaver både med at støde lidt frem, men også at falde lidt tilbage, samtidig med de holder sig på linje og din offside fælde virker måske en del bedre. Jeg tror disse ændringer vil give dig en bedre defensiv struktur, og derved nemmere kunne holde modstanderen fra at score.

Ellers ser det ganske fint ud, men der er nogle småting jeg også vil foreslå du ændrer. I din offensiv har du nogle udmærkede roller. Jeg ser dog bare en manglende person i boksen. Komplette angriber (S) vil gerne falde væk fra pladsen og deltage i det opbyggende spil, og derved mangler du en decideret person i boksen. Overvej her om han reelt set skal gå fra en support til en angreb. Derved får du en mand i boksen oftere og bliver mere farlig i dit angreb.

Det sidste jeg vil overveje at fjerne, er "Hold Positionen". Denne instruks hæmmer din bevægelse, og det vil du ikke have når du skal spille frit og flot fodbold. I den situation med den frie organisation, vil jeg lade dine spillere have den kreativitet der skal til og så lade dem bevæge sig frit rundt mellem hinanden. dette betyder også flere af dine spillere vil komme med hjem til at forsvare, mens de også vil komme lidt længere frem i det offensive.

Håber denne lange tekst giver dig anledning til nogle taktiske ændringer, og videre overvejelse omkring hvor du kan forbedre din taktik Smiley Ellers er du mere end velkommen til at skrive igen!
Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

MartinJulius
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #325: 30 Apr 2014, 20:20 »

Tak for din tid og den lange besked, jeg prøver at følge dine råd og ser hvordan det går. Hvis det bliver bedre hvilket jeg tror og håber, så slår jeg et nyt ss op af mine kampe Smiley

Mvh Martin
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #326: 30 Apr 2014, 23:49 »

Nogle der kan hjælpe med en god hjørnespark taktik?
har ikke scoret et eneste mål på hjørnespark i denne sæson, og føler lidt det er skidt da jeg ellers har stærke folk i hovedspillet
er Real madrid Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #327: 01 Maj 2014, 07:31 »

Nogle der kan hjælpe med en god hjørnespark taktik?
har ikke scoret et eneste mål på hjørnespark i denne sæson, og føler lidt det er skidt da jeg ellers har stærke folk i hovedspillet
er Real madrid Smiley

Spark til nærmeste stolpe og efter din bedste header.
Logged


Tuxen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #328: 01 Maj 2014, 12:19 »

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Mine resultater med Brøndby er mildest talt skuffende ud fra mit spillermateriale, og det er som om at lige meget hvad jeg prøver at gøre, så straffer modstanderen mig bare. Min taktik er rimelig ny, men indeholder små justeringer fra en anden taktik. Lige nu er det værste at modstanderen kommer til VIRKELIG mange chancer ved at spille bolde i dybden, samtidig med at det ikke klikker for mig i den anden ende.

Jeg vil gerne spille kontrolleret fodbold, hvor mange spillere byder ind med mål, assists og forsvarsaktioner. Håber i kan give lidt feedback, så jeg kan få vendt resultaterne og få løftet trofæet til sommer!  Rullende Øjne

http://www.sendspace.com/file/ffl04w
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FmF's officielle Taktiske panel
« Svar #329: 01 Maj 2014, 12:25 »

Spark til nærmeste stolpe og efter din bedste header.

Pt. gør jeg også det, men syntes ikke der bliver scoret nok. har nu spillet frem til marts, har scoret på 2 hjørnespark på næsten en hel sæson. arg come on!

Hvor skal de andre være og løbe hen? Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Sider: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 27 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010