home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 412 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  63. "THE END" Strength & Honor 2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: 63. "THE END" Strength & Honor 2  (Læst 67541 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #45: 07 Jan 2014, 13:05 »



Et kort interview med den lidt pressesky og meget private ukrainske manager T. Johnsen er netop overstået. Vi har som de første fået Johnsen i tale siden han forlod Manchester United for godt 8 måneder siden. Han smider bestemt ikke om sig med interviews, og holder sig ofte meget privat og væk fra mediernes søgelys. Vi fandt dog Johnsen i Rom her i det tidlige forår.

Det er nu godt 8 måneder siden du forlod Manchester United og Old Trafford. Mange af os havde regnet med at se dig i fodboldverden hurtigt igen, men det er ikke sket. Har du fortrudt at du forlod United? Eller er pausen simpelthen dit eget ønske?

Angående Manchester United så var jeg helt afklaret med at efter 4½ år var det tid til at overlade tøjlerne til nogen andre. Jeg havde en fantastisk tid i Manchester, og kan kun drømme om en dag måske at kunne vende tilbage, og få lige så mange oplevelser og triumfer, som det blev til denne gang.

Jeg må dog indrømme at pausen har været lidt længere end jeg havde regnet med. Som I allerede er klar over, var jeg i forhandlinger med Juventus, som dog af en eller anden grund valgte at hoppe fra. Siden da har der ikke rigtigt været noget interessant. Der har været lidt forespørgsler fra Spanien og Tyskland, men ikke noget der rigtigt har været interessant.

Rygterne siger ellers at du er her i Rom for at forhandle med en Italiensk klub. Kan du be- eller afkræfte det?

I er sgu noget hurtige til at drage konklusioner er I ikke? Jeg har også været i Paris lige inden jul, ligesom jeg besøgte gode venner i München til nytår. Jeg elsker tysk øl, fransk ost & Italiensk vin, men jeg kan jo ikke være manager alle tre steder? Nu må I sgu komme med noget mere konkret ellers stopper vi her.

Jeg må nu ellers sige at mine kilder plejer at være ret så oprigtige. Er du nu sikker på du ikke er her i hovedstaden fordi Roma netop er blevet overtaget af en gruppe forretningsmænd, som meget gerne ser dig som ny manager?

Efter det spørgsmål drak en hovedrystende Johnsen det sidste af sin Barolo, og forlod caféen uden et ord. Interviewet gik ikke lige helt som planlagt, men vi må vel nok kunne konstatere, at vi har ramt et eller andet.

Paulo Baresi ~ La Gazzetta dello Sport





Logged


WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #46: 07 Jan 2014, 13:21 »

Ja mand, Roma - Fed by!
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #47: 07 Jan 2014, 13:28 »



BREAKING NEWS


Den gamle dame og ukrainske T. Johnsen har netop underskrevet en konktrakt for de næste to år. Efter hvad der skete sidste sommer, troede ingen dette ægteskab nogensinde ville blive muligt.

Pressemøde forventes meget snart.
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #48: 07 Jan 2014, 13:29 »

Ja mand, Roma - Fed by!

Tjaaaa det er sgu en ret fed by, men det bliver Torino. Jeg var bare i Rom for at drikke rødvin og lave damer  Wink

Logged


Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #49: 07 Jan 2014, 13:34 »

Jaaaaaa... Juventus!!

Jeg springer på nu! Wink
Logged

WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #50: 07 Jan 2014, 13:41 »

Tjaaaa det er sgu en ret fed by, men det bliver Torino. Jeg var bare i Rom for at drikke rødvin og lave damer  Wink



Lave damer :-D - fedt med juve!
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #51: 07 Jan 2014, 14:12 »



"Velkommen til dette pressemøde. Jeg er formand for Juventus F.C. som mange af jer allerede ved. Vi er her for at præsentere vores nye manager, som vi er ekstremt glade for endelig at have fundet til enighed med. Mange ved at vi også snakkede sammen for et år siden, hvor vi dog ikke nåede til enighed. Der har været rygter om at vi skiltes som uvenner, og det kan jeg i hvert fald afkræfte. Det var slet ikke tilfældet, hvilket I også vil få at høre lidt senere fra Thomas selv. Jeg vil sådan set bare give ordet til Thomas, som vil fortsætte på engelsk, da det Italienske ikke er helt på plads endnu."

"Jeg er utrolig glad for at være kommet til Torino og har underskrevet en 2 årig kontrakt med Juventus F.C. I de sidste måneder af mit ophold i Manchester, blev jeg spurgt om jeg ikke ville hjælpe dem med at pege på en ny manager. Det var i fællesskab at vi fandt frem til Antonio Conte. Det var slet ikke for at stjæle en meget professionel og dygtig manager fra klubben her. Jeg mener bare, at vi ligner hinanden ret meget. Det er muligt vi på banen har forskellige taktikker osv., men mandskabsplejen som er utrolig vigtig, der mener jeg vi har mange ligheder. Udover det, så vidste Manchester United og Juventus også at begge managers gerne ville prøve noget nyt.

Vi arbejdede knaldhårdt på at det skulle lykkedes allerede for et år siden, men den gang gik det desværre bare ikke op i en højere enhed, og jeg fik dermed et års ferie.

Det var en kort intro og lidt om, hvorfor det først blev nu og ikke for et år siden. Jeg er sikker på I har en masse spørgsmål, og I er velkomne til at fyre løs. Det må meget gerne være på engelsk, selvom jeg dog har forsøgt mig med italiensk for begyndere siden sidste sommer"

Hvad var det, der gik galt sidste sommmer?

"Det er sådan set meget enkelt. Vi havde ikke de samme filosofier, og mulighederne var heller ikke de samme. Efter at Jürgen Klopp valgte at sige op og overtage det tyske landshold, så fik vi chancen for at sætte os sammen ved forhandlingsbordet igen. Her viste det sig hurtigt at målsætninger,filosofier og ikke mindst de økonomiske muligheder nu endelig hang sammen. Derfor var ingen af os i tvivl længere. Det her er det rigtige valg for begge parter."

Du har fået et ret stort transferbudget til rådighed. Var det et af dine krav for at skrive under?

Jeg har fuldt træningerne og kampene fra sidelinien i lang tid. Det har hele tiden stået klart at holdet trænger til nyt blod. Oveni så har jeg selv og bestyrelsen høje forventninger til klubben indenfor de næste to år. 2 mesterskaber, 2 pokaltitler og 1 Champions League trofæ skal der til, før vi er tilfredse. Derfor skal de 500 millioner bruges til at forstærke holdet til opgaven. Samtidigt vil jeg med godt købmandsskab sælge og købe så vi kan få endnu flere penge i kassen."

Du har i din tid i Manchester mange gange forsøgt at hente Poul Pogba. Nu spiller han under din kommando, hvordan har du det med det?

"Det er helt fantastisk. Det er helt bestemt en ekstra bonus uden lige. Jeg har beundret Pogba igennem mange sæsoner, og synes han har udviklet sig helt fænomenalt. Han er for mig den bedste fodboldspiller i verden lige nu. Fantastisk at have ham på vores hold. Det kan godt være jeg er generalen bag skrivebordet og på sidelinien, men han er det inde på banen, en sand leder. Med et par fornuftige indkøb, så kan vi blive rigtigt giftige.

Flere fodboldpersonlighed er har allerede været ude og nærmest været hovedrystende over at Juventus har valgt netop dig. Hvordan har du det med at kolleger snakker om det her på den måde?

"Jeg må indrømme lige da jeg hørte det, så blev jeg fandme lidt sur. Senere fandt jeg dog ud af at det var manageren fra Bari og Cremonese, der havde udtalt sig. Derefter kan man vel kun smile og tænke på, at misundelse er en grim ting, og helvede vil bryde løs når og hvis de kommer til at møde os i Torino.

"Jeg har en hel spillertrup der venter på mig, så jeg vil sige tak for i dag, og jeg glæder mig til at vise klubben og byen at de kan regne med mig."

"Ciao"


 
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #52: 07 Jan 2014, 14:13 »

Jaaaaaa... Juventus!!

Jeg springer på nu! Wink

Yaaay dejligt Cesc Smiley
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #53: 07 Jan 2014, 14:13 »

Lave damer :-D - fedt med juve!

Ja, er fandme også glad for at de vendte tilbage, det var sgu et langt år uden noget at lave Smiley
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #54: 08 Jan 2014, 18:37 »



En mini update fra det italienske


Det startede så godt, og alligevel har det krævet blod,sved og tårer bare at hænge på i diverse turneringer. Den ellers så sejrs og trofæ vante ukrainske manager, ser ud til virkeligt at skulle arbejde for sin høje løn.

På trods af et ellers stort forbrug i transervinduet i hans første sæson, har han bestemt ikke været tilfreds med udbyttet af det. Han har tidligere udtalt sig om, at han nok havde overvurderet holdets kvalitet da han underskrev kontrakten.

"Jeg skulle nok have haft et budget i den størrelsesorden, som jeg havde i United. 3-4 milliarder ville måske have kunnet gøre det her hold konkurrencedygtigt allerede i første sæson"

Johnsen virkede dog til at sige det med et glimt i øjet og vandrede også smilende tilbage på træningsbanen. Lidt af det mente han bestemt, og det er specielt bredden på truppen, der gør det svært at fokusere på alle 3 turneringer.

Holdet har dog lagt sig til rette i toppen af Serie A, og er ikke uden muligheder for at gå videre i Champions League heller. Det kræver dog at Juventus undgår nederlag i sidste kamp ude mod, hjemmebanestærke Sevilla.

I januar måned vil vi sætte stor fokus på Juventus og holdets præstation indtil videre i denne sæson.

Paulo Baresi ~ GDS

Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #55: 09 Jan 2014, 13:33 »



1. SÆSON JUVENTUS DEL 1


Julens glæder er over os. Den Gamle Dame's krigere er gået på en kort, men velfortjent, juleferie. Der skal gøres status inden året render ud. Den stædige ukrainers første halve år i Italien er ovre, og det har bestemt været en kamp for alle parter.

Dørene har smækket en hel del gange på de forskellige kontorer. Italienernes temperament er helt sikkert noget T. Johnsen også har i sig. Gentagne gange har der været lange alvorlige møder om flere penge til at styrke holdet. Manageren har dog intet fået ud af sine forsøg på at presse formanden. Derfor forventes det heller ikke at Juventus vil være specielt aktivt, i det nært forestående, transfervindue. Forlydender siger at klubben har et rådighedsbeløb på omkring 20 millioner. Dette kan dog ændres ved at skære i lønbudgettet.

Serie A
Holdet har placeret sig på en 2. plads i Serie A. Lidt dumme resultater har gjort, at Juventus lige nu er 4 point efter AC Milan.

De zebrastribede startede ellers så godt ud i sæsonen og var ubesejret, indtil holdet pludseligt løb ind i to dumme nederlag til Reggiana og Atalanta. I Reggiana kampen kom holdet ellers på 2-1 efter at have været bagud. Men sejr blev det ikke til da det skuffende blev til et 3-2 nederlag. Lige så slemt var det kampen efter, da man tabte 1-0 hjemme til et tamt Atalanta hold, der var presset i bund hele kampen, men bolden ville bare ikke ind.

Skuffende var det også med 3 uafgjorte i træk. Specielt de to kampe mod Torino og Milan var forfærdelige. Fansne ytrede bestemt også deres utilfredshed med manageren og holdet. På flere fansites kørte debatten om hvorvidt manageren skulle være passé.

T. Johnsen: "Nej jeg er sgu bestemt ikke tilfreds med det første halve år. Vi ligger nummer 2 i ligaen, og det er sådan set fint nok, men de dumme pointtab i forfærdelige kampe, har været ved at få mig til at koge over. Der skal ske store forbedringer i foråret, ellers så går mesterskabet til Milano."

Champions League
Hvad der egentligt skulle have været lidt en walkover for at sikre sig 2. pladsen, endte med at blive en kamp på liv og død.

Efter en planmæssig start der lød på 3 sejre og 1 nederlag, så kunne det jo næsten ikke gå galt. Så da holdet for anden gang i træk spillede virkeligt dårligt mod Bayern München og tabte igen, så var det mere pga. den ringe præstation end pga. resultatet, at jeg hidsede mig op i omklædningsrummet efter kampen. Mine tanker var nemlig allerede fremme ved sidste og afgørende kamp i gruppen. En udekamp mod Sevilla. Vi skulle bare have point, så undik vi det forbandede nederlag, så ville vi være videre.

Hele planen var på 9 minutter bombet tilbage til før Moskusoksen fik pels. Forfærdelig start på en kamp, som vi bare ikke måtte tabe, 2-0 til Sevilla. Jeg var målløs og uden nogen som helst plan.

Da vi gik til pause stod der stadigt 2-0. Min assistent prøvede at komme med opmuntrende ord til holdet, men der satte jeg fandme grænsen. De skulle sgu ikke behandles som en flok babyer efter sådan en virkeligt elendig indsats.

En managerkollega fra Cambridge i England, fortalte mig en gang en historie om hans vilde temperament og ideen om at låse spillerne inde på træningsanlægget og skyde efter dem. Den historie kom som sendt fra himlen,dog havde jeg ikke en riffel og heldigvis, så jeg måtte nøjes med et par reservestøvler og kylede dem gennem rummet med fuld kraft. Havde Barbosa ikke dukket sig, havde de siddet lige i fjæset på ham.

Om det var støvlerne eller den efterfølgende skideballe hele holdet fik ved jeg ikke, men vi var som forvandlet i anden halvleg. 4-2 vinder vi kampen på fantastisk spil, og vi var videre i Champions League på en 2.plads. Modstanderen i 1/8 finalen bliver Barcelona og med første kamp i Torino.

T.Johnsen:"Nej, selvfølgelig kastede jeg ikke efter Barbosa! Holdet havde brug for en opsang, og det virkede! Så tak til Sir Michael Bonde for hjælpen i halvlegen"

Der er enormt meget arbejde for Juventus stadigt. Målet er at vinde samtlige turneringer, som de er med i. Muligheden ligger der stadigt i alle turneringer, men det ser ikke specielt overbevisende ud. Det bliver et hårdt og spændende forår.

Transfer
Juventus har brugt rigtigt mange penge på transfers, men som tidligere fortalt har det slet ikke været muligt at få den bredde trup som manageren ønskede.  Kun Mathias, Maher & Almendro er Johnsens indkøb. Resten var foretaget inden han kom til klubben. Samtidigt skal det nævnes at Juventus har solgt spillere for 650 mio. i samme perioder.



Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #56: 09 Jan 2014, 14:45 »



1. SÆSON JUVENTUS DEL 2


En hovedrystende sæson, som man ikke engang sådan rigtigt kan være sur over, og så alligevel har man lyst til at være det. Det har sgu ikke kørt 100 % for os i denne sæson. Jeg er i hvertfald ikke tilfreds. Skylden bliver lagt på mig selv. Ikke fordi jeg gjorde det dårligt med Juventus, men måske skulle jeg have skrevet under på den anden kontrakt jeg havde liggende foran mig sidste sommer?

Sæsonen er overstået i Italien. Det blev et fremragende år for italiensk fodbold, som blandt andet skaffede sig en extra plads i Chamions League til næste sæson. Italien er nu igen oppe på 3.

Serie A

Vi slutter sæsonen på en 2. plads. Hele 10 point efter AC Milan. Vi har bare ikke været gode nok når det skulle være. Alt for mange kampe er endt uafgjort. Begge kampe mod Milan endte 1-1, og så er det ikke nemt at følge Milan i en sæson, hvor de har gjort det rigtigt godt. Skader, for smal trup og jeg kunne blive ved med at komme med dårlige undskyldninger, men lige lidt hjælper det jo. Vi blev nummer 2 og det må vi lære at leve med, og så bare klø ekstra hårdt på i den kommede sæson.

Hjemlige Cup
Vi kom uden problemer i semifinalen. Her trækker vi årets bedste hold Milan. Efter en faktisk rigtig god kamp på San Siro, hvor vi lidt uheldigt kun kommer derfra med 1-1, var vores udgangspunkt inden hjemmekampen helt godt.

Desværre  får Pogba det røde kort midt i første halvleg. Trods en mand i undertal kæmper vi bravt og kommer tilbage på lige hele 2 gange. Men efter 2-2 efter 90 minutter taber vi 1-0 i den forlængede spilletid, og vi var ude. Drømmen om The Treble var altså væk allerede længe inden mesterskabet røg.

Champions League
Utroligt nok var det eneste trofæ i år, lige netop i den turnering, som jeg havde tvivlet på vi kunne vinde allerede første år. Ligaen og Cuppen var jeg faktisk ret sikker på, men de glippede.

Vejen til finalen var bestemt ikke nem synes jeg. Først fik vi Barcelona, som vi dog sender ud med et stort samlet nederlag på 5-1. Herefter trak vi Bayern München, som vi allerede havde tabt til to gange i denne sæson. Vi vandt begge kampe 1-0.

I semifinalen stod vi overfor mægtige PSG. De har skrabet et helt fantastisk hold sammen, og jeg er egentligt pisse misundelig på manageren, der er så heldig at have en trup ala min i Manchester United. Efter 1-1 i Torino havde jeg bange anelser inden kampen i Paris. Drengene gjorde det dog fantastisk og vi hev en fantastisk 1-0 sejr hjem, og bookede dermed billet til finalen på Wembley.

I finalen ventede ingen andre end Milan, som vi bestemt ikke havde været alt for gode mod i denne sæson. Sejren på 3-1 var aldrig i fare, og vi vandt fortjent pokalen.

Endnu et Champions League trofæ på mit cv.

Der skal investeres betragtelige summer i holdet, for at vi kan gøre os gældende i alle tre turneringer, og derfor håber jeg at vi kan få et stort transferbudget. Jeg har ikke hørt noget fra klubben endnu, men da vi lavede et overskud på lige godt en milliard i sidste sæson, håber jeg at vi nærmer os 800 - 900 millioner. Samtidigt er bla. Vidal gået på pension og flere andre spillere har haft kontraktudløb, hvilket giver noget på lønbudgettet.

Næste sæson står for døren, og der er kun en ting, der tæller The Treble.

Paulo Baresi:"Du havde efter sigende også et tilbud fra Milan på hånden sidste sommer. Fortryder du dit valg?"

"Har du ikke noget mere intelligent at spørge om?" lød det lidt undvigende fra manageren.


« Seneste Redigering: 09 Jan 2014, 15:08 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #57: 09 Jan 2014, 15:03 »



Så skal jeg til det igen. Til at overveje, hvad der skal ske, hvis det kikser i Juventus denne sæson.

Challengen skal jo have et forsøg mere,hvis det går galt. Men med hvilket hold?

Jeg har tænkt på nogle hold, men slet ikke lagt mig fast endnu, da jeg ikke har tjekket dem ud særligt meget.

- AJAX
- PORTO
- ANDERLECHT

Hvad siger I?
Logged


WittingB
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #58: 09 Jan 2014, 15:05 »

"En managerkollega fra Cambridge i England, fortalte mig en gang en historie om hans vilde temperament og ideen om at låse spillerne inde på træningsanlægget og skyde efter dem. Den historie kom som sendt fra himlen,dog havde jeg ikke en riffel og heldigvis, så jeg måtte nøjes med et par reservestøvler og kylede dem gennem rummet med fuld kraft. Havde Barbosa ikke dukket sig, havde de siddet lige i fjæset på ham."

Haha :-D - Men godt min strategi lykkes andre steder også! Opstemt

Anyways, som altid en fornøjelse at læse dine updates. Klø på
Logged

Kan man vippe PSG & Monaco af tronen? Følg bloggen her


Les Pitchouns - jagten på tronen

Månedens blogger :Dec, 2013

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Strength & Honor
« Svar #59: 09 Jan 2014, 15:07 »


Haha :-D - Men godt min strategi lykkes andre steder også! Opstemt

Anyways, som altid en fornøjelse at læse dine updates. Klø på

Hehe, ja kom lige i tanke om dig og din sniper Peace

Tak skal gøre mit bedste Smiley

Du gør det sgu helt godt i Cambridge. Ender vel med du kan blive professor på universitet senere, måske i faget Anger Managemnt? Wink
Logged


Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010