home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 420 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  RB Leipzig - "Die Bullen"
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: RB Leipzig - "Die Bullen"  (Læst 9638 gange)
TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
RB Leipzig - "Die Bullen"
« : 21 Nov 2013, 14:15 »



RedBull giver vinger? Det håber jeg sgu!

En blog af TripleX9

Jeg havde svoret for mig selv, at min blog karriere var ovre. Jeg tog grueligt fejl. Jeg kan ikke lade være længere, jeg både vil og skal blogge om RB Leipzig. Klubben og det at være i en mindre liga, har fanget mig meget mere end jeg havde troet. Nok også derfor lysten til at blogge er kommet tilbage i så vild en grad.

Stilen, aner jeg ikke, hvordan bliver. Jeg har desværre ikke, Cesc's talenter indenfor det grafiske, for hold kæft en fed og flot blog han er ved at fyre af om Ukraine-holdet. Elsker måden han stiller det op på, men samtidigt er jeg også vildt fascineret og underholdt af Westers citat-blog. Kan jeg ramme et eller andet sted mellem de to bare engang i mellem så er jeg ovenud tilfreds.

RB Leipzig eller RasenBallsport Leipzig fra 3. bedste liga i Tyskland, er endnu en af RedBulls mange satsninger i sportens verden. De har/sponsorerer jo flere fodboldhold, blandt andet er RedBull Salzburg moderklub til Leipzig. Samtidigt er de jo også meget flot repræsenteret i Formel 1 og andre sportsgrene.

Målet med satsningen i Leipzig var oprindeligt at komme i Bundesligaen indenfor 8 - 10 år. Samtidigt forventes det at RedBull vil smide/investere omkring 100 mill. Euro i løbet af ovennævnte periode. Pengene lyder fine, men målsætningen er jeg ikke enig i. Klubben skal være i Bundesligaen i løbet af 3-5 år.

Sidst en klub fra Leipzig (VfB Leipzig) vandt det tyske mesterskab, var i 1913. RB Leipzig skal indenfor 8-10 år hente mesterskabet samt et europæisk mesterskab. 

Redbull Arena skal være en festning for klubben. Et sted andre hold frygter at komme. Et sted udebanetilskuerne både hader og elsker. Hader fordi Die Bullen Fans ikke kan overdøves. Elsker fordi den stemning, er hvad alle rigtige fans vil have. De skal få os at kende som Der Mannshafft aus der Hölle in den Osten (sgu længe siden man har haft tysk.)

Håber nogen skulle have lyst til at følge med. selvom det er et mindre hold, og ikke lige vælter rundt i kendte stjerne de første par år. Ris og ros er selvfølgelig altid velkommen.

Stormløbet mod toppen kan begynde!




UPDATES

1. INDLEDNING
2. SÅ ER VI I GANG
3. HERBSTMEISTER 3. BUNDESLIGA
4. UOVERVINDELIGE
5. KRISE I LEIPZIG
6. Schlechte Saison
7. Nye tider
9. Glimrende start
« Seneste Redigering: 28 Nov 2013, 14:39 af TripleX9 » Logged


Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #1: 21 Nov 2013, 14:32 »

Spændende med en blog om RB Leipzig. Jeg følger spændt med!
Logged

Arsenal <3

20LEGEND
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #2: 21 Nov 2013, 17:33 »

Kanon! Jeg har selv overvejet er spil med klubben, men det er aldrig blevet til noget. Glæder mig til at se med.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #3: 21 Nov 2013, 18:01 »

Jeg følger umiddelbart med Smiley Spiller selv med klubben, så håber da at jeg kan tage et fif eller to med fra din blog Smiley Helt sikkert en spændende klub, som jeg også har nydt at spille med indtil nu.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

manchester-mikkel
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #4: 21 Nov 2013, 18:08 »

Overvejer at starte et spil med klubben på et tidspunkt. SÅ jeg læser med! Glæder mig til at se økonomien/transferbudgetterne i de kommende sæsoner!
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #5: 21 Nov 2013, 18:18 »

Spændende med en blog om RB Leipzig. Jeg følger spændt med!

Godt at have dig med Seller Smiley

Kanon! Jeg har selv overvejet er spil med klubben, men det er aldrig blevet til noget. Glæder mig til at se med.

Du kan roligt starte, det er en fornøjelse at spille med dem, og en fornøjelse du kigger med her Smiley

Jeg følger umiddelbart med Smiley Spiller selv med klubben, så håber da at jeg kan tage et fif eller to med fra din blog Smiley Helt sikkert en spændende klub, som jeg også har nydt at spille med indtil nu.

Kan da også godt være jeg kunne bruge et fif eller to fra dig  Wink ..... Har du fået gang i Yussuf Poulsen?`....Håber jeg kan holde dig fanget til umiddelbart at blive ved med at følge med Smiley

Overvejer at starte et spil med klubben på et tidspunkt. SÅ jeg læser med! Glæder mig til at se økonomien/transferbudgetterne i de kommende sæsoner!

Jeg er også meget spændt på budgetterne fremad rettet. Håber da, at skulle vi komme en liga højere op snarest, så er budgettet også skudt i vejret, men vi får se. Godt du er med Manchester Smiley
Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
2. RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #6: 21 Nov 2013, 20:53 »



RedBull giver vinger? Det håber jeg sgu!

En blog af TripleX9


Knap var jeg ankommet til Leipzig før hverdagen stod for døren. Med en sæsonstart allerede 20/7 havde vi virkeligt travlt.

De første par dage gik med at hilse på folk i og omkring klubben samt de obligatoriske små møder med pressen. Jeg var dog mere interesseret i at se nærmere på truppen. Hvilke spillere kunne bruges, hvilke spillere var allerede på vej ud af svingdøren. Vi havde kun tid til 5 træningskampe på 20 dage og samtidigt få hentet de forstærkninger som kunne lade sig gøre. Transferbudgettet tillod nemlig ikke meget, da jeg på forhånd vidste, at det ville være et stort rundt 0. Et par hundrede tusinde var der dog til rådighed omkring lønninger, så den eneste vej frem var at få mine spejdere til at arbejde i døgndrift og spejde frie spillere.

En uge senere fik jeg dog skaffet lidt kroner i transferkassen. Den klart stærkeste målmand i truppen kom arrogant ind på kontoret og krævede en enorm lønforhøjelse eller blive solgt. Svaret var simpelt "Ciao Fabio Coltorti, du bist Geschichte in diesem Verein" To dage senere var han solgt til Crotone for 3,5 mio. kr. Skal nogen være arrogante i klubben, skal det være undertegnede, og kun undertegnede.

Hurtigt var det dog klart, at den endelige trup ikke ville være klar til sæsonstart. Trods det, startede sæsonen ganske udemærket, med 4 sejre på stribe i ligaen, og smilene var allerede store i Leipzig. Jeg må indrømme, jeg var mere lettet, eftersom jeg havde ladet mig rive lidt med og lovet en oprykning til bestyrelsen, på trods af vi kun var seedet til at ende i den øverste halvdel (nr.6). Dejligt at være på rette vej.

TRANSFERS
Hele 9 spillere kom til klubben inden udgangen af august. Mine scouts gjorde et fantastisk stykke arbejde rundt omkring i central europa, og uden dem havde vi slet slet ikke haft så stærkt et hold, som vi har nu. Havde nogen fortalt mig før dette job, at jeg kunne skaffe 9 spiller for 629.000, havde jeg grinet min røv i laser, men ikke desto mindre er det alt, hvad vi har brugt på spillere denne sommer. Det giver jo et et dejligt plus på transfersiden, når vi nu havde salget af den arrogante keeper på 3,5 mill. Det må bestyrelsen sgu da kunne lide.

KAMPE
Med en god start på sæsonen, og med en fantastisk fight i pokalen mod et Bundesliga hold, så kan jeg kun være yderst tilfreds med starten på dette eventyr. Jeg håber resten af sæsonen bliver lige så god, hvis ikke bedre! Taktikken virker til at være på plads. Der skal dog lidt flere justeringer til før jeg endeligt vil lægge mig fast på den her taktik. Den næste måneds tid vil være afgørende for om vi virkeligt kan spille med i toppen af ligaen. Jeg håber det bedste.



« Seneste Redigering: 25 Nov 2013, 18:36 af TripleX9 » Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #7: 21 Nov 2013, 21:28 »

Lovende blog om en spændende hold.

Keep it up!
Logged

weichardo86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #8: 21 Nov 2013, 21:48 »

følger også med spiller også selv med dem har spillet over en halv sæson hvor jeg ligger nummer 1 så det ser fornuftigt ud. kan godt ligge screenshots op hvis du vil have det ?
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
3. RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #9: 22 Nov 2013, 14:16 »



RedBull giver vinger? Det håber jeg sgu!

En blog af TripleX9



Herbstmeisiter 3. Liga
Det kører fantastisk i Leipzig. Efterårssæsonen er ovre, og spillerne er hjemme hos familierne til diverse julearrangementer. Vi har haft en halvsæson ud over alt forventning. Vi fører med 4 point lidt over halvvejs i sæsonen. Drengene spiller røven ud af bukserne. Taktikken er virkeligt ved at sidde på rygraden af dem, og de spiller sammen, som om de aldrig har lavet andet.

Taktikken
Vi startede sæsonen ud med at spille 4-5-1. Hele midtbanen en flad 5'er. Dvs. 3 CM og 1 MV og 1 MH. Der er dog undervejs lavet en lille ændring i at den ene CM er trukket ned som DM. Jeg synes vi skulle være ekstra stabile i defensiven, det måtte bare ikke gå ud over den offensive del. Jeg synes selv det er slemt nok at mine fløje ikke er offensive, men det er et eksperiment ligeså, da jeg synes, det kan give store problemer, hvis vi spiller for offensivt.  Skulle jeg følge hjertet spillede vi langt mere offensivt, men lige pt med det materiale, som jeg har, er det heldigvis hjernen der har taget over.

Heldigvis er det ikke gået ud over resultaterne nogen af delene. Vi får lukket rigtigt godt af, og scorer pænt mange mål også. Vi har stadig kun tabt den ene kamp, hvor vi led et smerteligt nederlag hjemme på RedBull Arena, til ligaens pt. nummer sjok.

Transfers
Der er ingen planer om at skulle handle ind her i Januar. Jeg er yderst tilfreds med det hold jeg har skrabet sammen. Det skal da lige være hvis CR7 er blevet træt af livet i Madrid, men tvivler sgu. Det skal klart være en super spiller for at jeg slår til i denne omgang. Jeg vil faktisk meget hellere sælge nogen , men det er meget meget svært at komme af med spillere fra Leipzig. De får dog heller ikke mange chancer for at vise sig frem udover nede på 2.holdet. Købene må vente til vi er kommet i 2.Bundesliga. Der kan vi forhåbentligt trække endnu bedre spillere til. Hvis vi altså rykker op!

Tilskuere
Med en 14 -15.000 tilskuere til hver hjemmekamp i 3. Liga, så glæder jeg mig meget til at se, hvor mange mennesker vi kan trække på stadion ved en evt. oprykning. Fremtiden ser lovende ud synes jeg.

Negativt
Bestyrelsen er dog ved at pisse mig af. De nægter hjernedødt at lade mig få flere trænere. Sådanne flomme fede skrivebordsidioter. U/19 eller U/18- holdet kan dække træner pladserne bedre ud end jeg kan. Hvad fanden er det for noget? Jeg er manageren, og jeg ved sgu knapt om det er U 18 eller U 19 vi har. Klubben er slet ikke der, hvor vi skal at tænke på at udvikle unge spillere endnu. Lige nu drejer det sig om 1.holdet, men det fatter de åbenbart ikke. Jeg holder min mund lukket indtil en oprykning, men så skal der fandme også ske nogle ting på den front!




« Seneste Redigering: 25 Nov 2013, 18:37 af TripleX9 » Logged


TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #10: 22 Nov 2013, 14:18 »

Lovende blog om en spændende hold.

Keep it up!

Takker Dusty... skal gøre mit bedste på alle måder  Wink

følger også med spiller også selv med dem har spillet over en halv sæson hvor jeg ligger nummer 1 så det ser fornuftigt ud. kan godt ligge screenshots op hvis du vil have det ?

Godt du også er med, er jeg glad for Smiley ... Lyder da fedt det også kører super for dig med Die Bullen  Thumbs Up
Logged


weichardo86
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #11: 22 Nov 2013, 14:32 »

ja er næsten færdig med sæsonen og ligger stadig til at rykke op:-) hvordan er budget i næste sæson??
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #12: 23 Nov 2013, 13:01 »

Imponerende start Smiley Jeg håber det bliver ved sådan!

Hos mig gik det fantastisk i efteråret, hvor det først var mod de aller sidste kampe at luften gik lidt ud af ballonen. Derefter fulgte et absolut forfærdeligt forår, og jeg sluttede således sæsonen som nr. 10 (mener jeg).. Aldrig har jeg prøvet at det er gået såå galt! Bestyrelsen gav mig dog til sidst muligheden for at forlænge, og nu håber jeg så det går bedre i den efterfølgende sæson, hvor jeg nu har fået hentet en del forstærkninger. Jeg fik et transferbudget på 8 mio. DKK, så det var ok.

Yussuf Poulsen var min topscorer, og især i efteråret var han vild.. I foråret gik også han i stå og han endte derfor på en måltotal i ligaen på omkring 20 mål.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #13: 24 Nov 2013, 14:36 »

Jeg følger også med Smiley Det er et super spændende projekt de har gang i, og jeg er også startet med dem nu, så tak for inspirationen.
Kan lige lave en hurtig update på mit spil.

Taktisk har jeg givet mig selv en lille udfordring til at peppe mit spil lidt op. Jeg skal være mest boldbesiddende i alle kampe. Det er dog ikke helt Tiki-Taka agtigt, da jeg spiller meget over kanterne, med ballon-indlæg til Daniel Frahn. Til at hjælpe med med at holde boldbesiddelse, har jeg styrket midtbanen med Adam Vass som er hentet ind på en 5-årig aftale, samt Andreas Bruhn på en lejekontrakt.

Mine første 3 ligakampe er endt med 5 point, også har jeg lavet et upset i pokalen ved at slå Leverkusen ud på hjemmebane med 1-0 efter forlænget spilletid.
Kan tilføje at jeg har haft mest boldbesiddelse i de første 3 ligakampe Wink

Logged

FORZA JUVE!

Tubbe14
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: RB Leipzig - "Die Bullen"
« Svar #14: 24 Nov 2013, 14:44 »

Virkelig spændende projekt, og jeg følger også med Smiley Håber at du vil fortsætte i laaaang tid endnu.
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010