home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 275 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  4411 - I maestri da Torino!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: 4411 - I maestri da Torino!  (Læst 8489 gange)
knudsen17
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
4411 - I maestri da Torino!
« : 20 Nov 2013, 21:45 »

Jeg har kastet mig ud i en 4-4-1-1, hvor der er fokuseret en del på korte afleveringer, højt presspil og massere af åbne chancer! Jeg har valgt at spille med offensiv filosofi, da jeg gerne ser spillerne komme frem på banen og score til 2,3 eller 4-0 frem for at pakke mig og vinde 1-0.


Detudøver bør det nævnes, at der er gjort en del arbejde ud af dødboldene, da det trods alt er en afgørende faktor i stort set alle fodboldkampe. Ved angribende hjørnespark må angriberen IKKE sparke hjørnesparkene, da det er ham, der skal trille kuglen i kassen  Wink .

Roller og holdinstrukser ser ud som følgende:



Holdinstruktionerne kan ses nedenfor;

- Hold boldbesiddelse
- kortere afleveringer
- Spil op fra forsvar
- Løb mod forsvar
- Udnyt midten
- Spil bredere
- Skub højere op
- Chikanér modstander
- Brug offside-fælde
- Bliv på føderne
- Lavere tempo


Udover disse er der også anvendt en helveds masse spillerinstrukser  Peace

Taktikken er endnu kun testet af mig selv i mit save med Juventus, hvor der har været kæmpe succes! Ligaen blev vundet med hele 29 point ned til nummer 2 og mit Juve hold formåede at score 124 mål i sæsonens 38 kampe. Det vil sige et snit på cirka 3 mål pr. kamp.

Tabellen for første sæson ser således ud:



Nøglespillerne i formationen er de 2 forreste folk. I mit tilfælde Pirlo som AMC og Tevez som ST. Angriberen vil stå få klart størstedelen af målene. Jeg anvendte 3 forskellige angribere; Tevez, Vucinic og Llorente. Disse 3 scorede cirka 3/5 af holdets mål.

Taktikken skaber utrolig mange åbne chancer. Jeg vil lade billederne tale for sig selv;








Da jeg selv kun har testet taktikken vides det endnu ikke om den er egnet til underdogs.
Mit foreslag til hold, der burde kunne håndtere taktikken kunne f.eks. være: Man United, Man City, Spurs, Juventus, Napoli, A.C Milan, PSG, FCK, Anderlecht, Benfica, Atletico Madrid, Valencia, Real Sociedad, Fiorentina, Bayer Leverkusen, Bayern München, Schalke 04, Newcastle, Real Madrid, Dortmund, F.C Barcelona, Everton, Shakhtar og maaaaange flere  Opstemt

Men prøv den endelig med et underdog hold og lad mig vide om den virker! Er det yderligere spørgsmål angående taktikken eller andet skal I være velkomne til at spørge løs.

Link til taktikken findes her: http://speedy.sh/rgJwz/4411-JUVE.tac
« Seneste Redigering: 20 Nov 2013, 23:34 af knudsen17 » Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #1: 21 Nov 2013, 21:14 »

Har lige kastet mig ud i et save med bayern, hvor jeg udelukkende vil forsøge at teste taktikker, primært lavet af mig selv, men tror at jeg vil give din taktik æren som den første testede Smiley
Logged

knudsen17
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #2: 21 Nov 2013, 22:24 »

Har lige kastet mig ud i et save med bayern, hvor jeg udelukkende vil forsøge at teste taktikker, primært lavet af mig selv, men tror at jeg vil give din taktik æren som den første testede Smiley

Lyder spændende! Giv endelig lyd fra dig  Smiley

Held og lykke med spillet!
Logged

Ennyzor
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #3: 22 Nov 2013, 11:46 »

Udmærket taktik. Solid defensiv og giftig offensiv, selv i første sæson med Southampton.

Har dog et enkelt stort minus, og det er den massive udnyttelse af hjørnespark som meget tydeligt skyldes en fejl i match engine, hvilket ødelægger det lidt for mig.
« Seneste Redigering: 22 Nov 2013, 11:50 af Ennyzor » Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #4: 22 Nov 2013, 12:28 »

Udmærket taktik. Solid defensiv og giftig offensiv, selv i første sæson med Southampton.

Har dog et enkelt stort minus, og det er den massive udnyttelse af hjørnespark som meget tydeligt skyldes en fejl i match engine, hvilket ødelægger det lidt for mig.
Jeg har efter seks-syv kampe endnu ikke scoret på hjørne, men har til gengæld huller i defensiven føler jeg Smiley
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #5: 22 Nov 2013, 12:36 »

Prøv at se antallet af hjørnespark du har, ofte er det indirekte fra hjørne af pga. de mange rebounds etc.

Jeg oplever der i kampe er op mod 30-40 hjørnespark, og det må da siges at være pænt urealistisk.

Samtidig udnyttes en bug i at, ingen går i den mand der modtager bolden kort på hjørne, det vil man aldrig se IRL.

Jeg tror ikke denne taktik vil virke særlig godt, hvis/når de får rettet de hjørne issues.

Sorry to say! Men den virker godt nu, er dog mere spændt på hvordan den klarer sig i sæson 2, det er altid der man har problemer IMO.
Logged


Ennyzor
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #6: 22 Nov 2013, 12:56 »

Jeg har efter seks-syv kampe endnu ikke scoret på hjørne, men har til gengæld huller i defensiven føler jeg Smiley

Det afhænger rigtigt meget af hvem du har til at spille den defensive af de to centrale midtbane pladser. Han må ikke have nogen som helst PPM eller lignende som sender ham frem i banen. Ellers oplever jeg at man er rimelig screwed ihvertfald Smiley
Logged

knudsen17
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #7: 22 Nov 2013, 13:04 »

Prøv at se antallet af hjørnespark du har, ofte er det indirekte fra hjørne af pga. de mange rebounds etc.

Jeg oplever der i kampe er op mod 30-40 hjørnespark, og det må da siges at være pænt urealistisk.

Samtidig udnyttes en bug i at, ingen går i den mand der modtager bolden kort på hjørne, det vil man aldrig se IRL.

Jeg tror ikke denne taktik vil virke særlig godt, hvis/når de får rettet de hjørne issues.

Sorry to say! Men den virker godt nu, er dog mere spændt på hvordan den klarer sig i sæson 2, det er altid der man har problemer IMO.

Nyder godt af, at der er et bug i spillet, når hjørnesparkene tages. Dog virker de ikke specielt godt, hvis ikke man har den rigtige angriber til at trille dem ind. Indtil videre virker taktikken stadigvæk godt for mig i 2. sæson, hvor jeg pt kører på 12 kampe uden nederlag og blot en enkelt uafgjort  Smiley
Logged

knudsen17
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #8: 22 Nov 2013, 13:10 »

Har fået en kammarat til at teste taktikken også. Han er Gladbach og har bl.a. fået følgende imponerende resultater;






Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #9: 22 Nov 2013, 13:40 »

Nyder godt af, at der er et bug i spillet, når hjørnesparkene tages. Dog virker de ikke specielt godt, hvis ikke man har den rigtige angriber til at trille dem ind. Indtil videre virker taktikken stadigvæk godt for mig i 2. sæson, hvor jeg pt kører på 12 kampe uden nederlag og blot en enkelt uafgjort  Smiley

Der er generelt også nogen angriber der fatter bedre hvad de skal end andre. Men man kan sige, at man ikke udnytter det mere end AI'en gør.

Gode hjørnesparks taktikker er fine nok i min verden, den her er meget overdrevet - men det virker!
Logged


hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #10: 25 Nov 2013, 00:02 »

Skal man bruge Speedy Share for at åbne filen? Har altid brugt Winrar kan det ikke lade sig gøre?
Logged

knudsen17
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #11: 25 Nov 2013, 11:13 »

Skal man bruge Speedy Share for at åbne filen? Har altid brugt Winrar kan det ikke lade sig gøre?

Skal jeg ikke kunne udtale mig om.. Har ikke før haft problemer med dette, men vil umiddelbart mene, at det godt kan lade sig gøre. Tror ikke det er nødvendigt med et specifikt program  Smiley
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #12: 25 Nov 2013, 11:27 »

Skal man bruge Speedy Share for at åbne filen? Har altid brugt Winrar kan det ikke lade sig gøre?

Du skal trykke på det link i toppen, ikke hent deres virus lorte program  ticked off

Du skal trykke her: Hent 4411 JUVE.tac   

Tryk på 4411 JUVE.tac der Smiley


« Seneste Redigering: 25 Nov 2013, 11:29 af NAsMaR » Logged


Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #13: 25 Nov 2013, 11:41 »

Taktikken virker fint, dog pænt irriterende med den hjørnesparks bug.
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 4411 - I maestri da Torino!
« Svar #14: 25 Nov 2013, 11:58 »

At præsentere sin taktik, og så have en hjørnesparks-bug inkluderet er simpelthen det dummeste jeg har set på dette forum. Jeg vil skyde på at 75% af dine "åbne chancer" kommer som følge af hjørnespark, hvilket er totalt misvisende.
Logged

welbz is dat guy

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010