home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 562 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  [70] Die Wölfe (tidligere "The Wolves' way back into history")
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] Udprint
Forfatter Emne: [70] Die Wölfe (tidligere "The Wolves' way back into history")  (Læst 67467 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
[66] Die Wölfe
« Svar #180: 10 Apr 2014, 09:18 »


Aftenen derpå

Jeg er træt. Jeg har efterhånden været vågen i tyve timer, og har bare brug for at sove. Men jeg kan ikke.. Kroppen sitrer af lige dele adrenalin og nervøsitet. Jeg har idag været til mit første tyske pressemøde - noget jeg i lang tid har gruet for, da jeg ikke kan to sammenhængende ord på tysk. Nogle af journalisterne var så venlige at tale engelsk til mig og spørge til mig og viste interesse i den nye træner for klubben, mens andre nægtede purre at tale til mig på andet end tysk, og kom kun med kritiske spørgsmål og bemærkninger.

På trods af at det var nødvendigt at få noget søvn, da jeg skulle tidligt op og træne, kørte jeg en tur. Det var som om jeg var drevet til dette smukke stadion. Måske var det duften af det nyslåede, grønne græs, eller måske det faktum at jeg lever mit liv bedst på en fodboldbane. Der har tingene haft det med at fungere for mig uanset hvordan det ellers gik udenfor kridtstregerne.

Jeg parkerede foran det oplyste stadion og slentrede op af alléen mod indgangen.


Jeg havde idag været igennem en masse administrativt ståhej, så jeg havde fået nøgle og kode til at kunne komme ind på kontoret, og derfra med direkte adgang til VIP-loungen og ud til banen. Jeg satte mig i kontorstolen og begyndte at kigge på lidt øvelser til morgendagens træning, og satte lidt streger på mit whiteboard, i forsøget på at få noget sammenhængende materiale. Det lykkedes ikke...

Så tog jeg et blik ned over spillerne, og forsøgte at vurdere, om hvorvidt der var nogen af dem jeg allerede nu kunne sige var i overskud. Heller ikke... Jeg opgav at lave noget konstruktivt og gik ud på toilettet, smed lidt vand i hovedet og kiggede mig i spejlet.

"Du kan godt det her. Du har haft med fodbold at gøre hele dit liv. Fodbold er et universalt sprog, for fanden!! Du er valgt til det job her på grund af dine kompetencer. Tag det roligt - du klarer det her."

Jeg besluttede mig for at tage hjem men inden da ville jeg lige se mit nye hjem indefra. Jeg gik ind på stadion og fik øjeblikkeligt det samme sug i maven som jeg har fået hver gang jeg har trådt ind på et stadion, hvad enten det var som spiller i Farum, eller som manager på Old Trafford!


Her følte jeg mig allermest hjemme! Med en fodbold ved fødderne og tid at slå ihjel.. Jeg satte mig i midtercirklen under den sorte nattehimmel og betragtede mit nye hjem. Her skulle der vindes titler...
« Seneste Redigering: 10 Apr 2014, 09:21 af Broen05 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
[67] Die Wölfe
« Svar #181: 11 Apr 2014, 09:49 »


Første kamp

"Netop ankommet til stadion inden den første kamp i spidsen for VFL Wolfsburg. Sommerfuglene flyver vidst en ekstra runde idag, for maven er helt rundtosset. Hvordan det fortsat kan være sådan, er mig en gåde. Det er jo ikke første gang jeg skal være på bænken til en vigtig kamp. Kroppen lever åbenbart sit eget liv."

Jeg kan huske at jeg ankom, gik på kontoret, i omklædningsrummet, i presselogen - men ingen steder var der ro. Jeg var mødt tidligt for at forberede mig og var alene indtil et par timer inden kampen. Vi skulle måde Freiburg, som var kommet fornuftigt fra start med et uafgjort resultat hjemme mod Schalke i den første kamp, så de kom nok med en masse selvtillid. Kampen på Volkswagen Arena (min første som træner her i byen) endte da også med et skuffende 0-2 nederlag til mine drenge, i en uinteressant affære.

Jeg husker dog ikke rigtig noget fra hverken kampen, eller optakten hertil. Kun at jeg tog imod spillerne i omklædningsrummet, hvor jeg havde sat mig i håbet om at lugtene hernede kunne få mig til at slappe af.


Jeg havde gjort tavlen klar, og spilletøjet havde jeg hjulpet med at ligge frem, bare for at lave et eller andet mens jeg ventede. Jeg havde som sådan ikke den store strategi i forhold til denne kamp, da vi kun havde trænet sammen i et par dage, og jeg fortsat var ved at lære folk i og omkring klubben at kende.

Ellers husker jeg suset af at komme ind på stadion, blive tiljublet af klubbens fans (det var nok mest spillerne der blev dette), og så at jeg satte mig på bænken. Derefter er det hele lidt sort for mig...

« Seneste Redigering: 11 Apr 2014, 12:25 af Broen05 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
[68] Die Wölfe
« Svar #182: 14 Apr 2014, 11:36 »


Taktik og transfers

Så blev det tid til at gøre status over hvad der skal ske med klubben i den kommende tid. Jeg havde i den seneste tid i Wolves held med at implementere en opstilling med tre på midtbanen, to fløje og en enkelt angriber, så det bliver sådan vi starter i Wolfsburg også, også med tanke på hvilke spillere der er til rådighed. Derfor vil der også blive forsøgt at indkøbe spillere netop til disse positioner.

Taktikken ser således ud:

Der vil være mulighed for at fløjene vil blive indvendige angribere, alt efter hvilken type spiller der har pladsen. Jeg har som sådan ikke tænkt at jeg skulle have mere end én opstilling, da jeg ikke er tilhænger af at lave om i systemerne alt efter hvem vi skal møde, men jeg synes dog at det er vigtigt at spillerne ved at der er flere muligheder hvis det ikke lige kører for os. Derfor har jeg som standard indarbejdet i træningen at vi skal kunne spille 4-4-2 (fra et tidligere indlæg) eller 4-3-3 (ligeledes fra et tidligere indlæg), skulle der være behov for henholdsvis mere disciplin eller mere offensivt spil mod mål.

Nu til det jeg selv synes er mest spændende i denne omgang - transfers i første halvår. Som det kan ses har jeg ikke nogen særlig preference for nationaliteter eller tidligere klubber, men jeg har dog valgt at indkøbe en rygrad fra min tidligere trup bestående af - nu - engelsk landsholdsstopper, Russell Brooks (145 mio.kr.), - nu - engelsk landsholdsmidtbanes lider og kreatør, Lloyd Beesley (155 mio.kr.), samt tidligere topscorer, Pat McCormack (48 mio.kr.) - der vil komme SS af de vigtigste spillere på et senere tidspunkt. Jeg følte der var behov for foryngelse hele vejen frem, da midterforsvaret er over 33 begge to, den ene midtbanespiller er 31 år, og angriberne på holdet ikke har formået at score ret mange mål de seneste to sæsoner, og i øvrigt ikke har de kvaliter som jeg kunne ønske mig.

De øvrige mange køb er breddespillere med fremtiden foran sig, så dem vil I høre mere om på et senere tidspunkt.

Af afgange har der ikke været nogen i væsentlig grad. Der er ryddet op i de spillere der ikke er noget værd (har fået fri transfer), og der er solgt enkelte spillere. Den manglende afgang i forhold til den massive tilgang hænger sammen med at truppen ikke var særlig bred da jeg overtog jobbet, samt at der simpelthen ikke har været interesse fra andre klubber, grundet den forholdsvis ringe kvalitet der har været tale om.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [68] Die Wölfe (tidligere "The Wolves' way back into history")
« Svar #183: 14 Apr 2014, 14:10 »

Spændende med de tre du har fisket med dig der om de også kan slå til i Bundesligaen.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [68] Die Wölfe (tidligere "The Wolves' way back into history")
« Svar #184: 15 Apr 2014, 08:14 »

Spændende med de tre du har fisket med dig der om de også kan slå til i Bundesligaen.

Jeg valgte straks at gøre Brooks til anfører og Beesley til viceanfører.

Jeg er overbevist om at de ikke har spillet deres bedste endnu, for så har det været 350 mio.kr. som vi ikke har fået nok valuta for... Men præstationerne gælder vidst hele holdet. Dog skal det siges at det er hvad jeg har forventet. Ledelsen er på nuværende tidspunkt tilfredse. Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
[69] Die Wölfe
« Svar #185: 15 Apr 2014, 15:59 »


Status

Sæsonen er ved at være overstået og spillerne er sendt på ferie med en vished om at vi i den kommende sæson, skal præstere meget bedre i jagten på succes.
I Euro Cuppen gik vi da videre fra gruppen som 1'er men måtte desværre give fortabt til Valencia, som bare var stærkere end os.
Pokalturneringen gav os ikke yderligere succes hvor vi i femte runde måtte se os slået af Freiburg, som virkelig har haft krammet på os i denne sæson, med tre sejre over os ud af tre mulige.
Sidst men ikke mindst blev det til en beskeden 10.-plads i Bundesligaen, hvilket vi virkelig skal stræbe efter at forbedre, da jeg ikke er taget til Tyskland for at være træner for et gennemsnitligt midterhold!
Bayern er fortsat lige så suveræne som de er i virkeligheden, dog med den undtagelse at det først er i de senere år de har været i stand til at fravriste Schalke 04 titlen som Tysklands bedste hold.
Vores spil har båret præg af at der simpelthen er for få der byder ind med scoringer på holdet, alt imens at forsvaret ikke har evnerne til at lukke ordentligt af bagude, og vi er tilsyneladende alt for sårbare mod de mindre hold, hvor vi virkelig har præsteret langt under evne! Derfor bliver opstarten da også præget af hård fysisk træning samt defensiv træning, da det må være det vigtigste når spillerne kommer tilbage fra ferie - 7 uger før sæsonstart, så vi kan nå at få trænet alt det vi skal!

Vores topscorer i år blev Bernd Sommer, som kom til fra Bayern inden jeg blev ansat, men han har formået at overbevise mig om at han er en fremragende indvendig angriber, som har været dygtig til at komme fra anden række, og har været usvigeligt sikker når han kom til afslutning. Dette har også været medvirkende til at han var vores bedst præsterende spiller set over hele sæsonen, kun flankeret af vores venstre wing, Reiner Fischer. Reiner var egentlig først sat til salg, men da der ikke var nogen der bød på ham, valgte jeg at give ham chancen for at se hvad han kunne. Dette resulterede i fire mål i hans første tre kampe, hvilket helt sikkert var medvirkende til at han blev pillet af transferlisten igen.

Af negative præstationer vil jeg nævne Klubbens dyreste spiller til dato, indkøbt inden jeg kom til klubben - angriberen Heraldo Iribarren, som kan en helt masse med en bold, men score mål kan han sgu ikke! Sølle 3 mål blev det til i 23 kampe fra start, hvilket virkelig ikke er noget jeg kan bruge til noget på mit hold, så han er sat til salg. Tilsvarende er den normale førstekeeper, Otto Steuke, som egentlig er en teknisk dygtig målmand, men han siger intet til forsvaret og har ingen fysik overhovedet, så vi har ladet mange dumme mål gå ind fordi der ingen kommunikation er fra hans side, samt han er elendig ude i feltet hvor han bare bliver skubbet væk. I stedet hentede vi Jon Del Rio fra Barcelonas overskudslager, med håb om at han kan blive en dygtig keeper. Derudover er jeg meget tilfreds med Janusz Majkas fremgang rent teknisk, og virkelig imponeret over hans fysiske evner, hvor han allerede nu er stærkere end de to andre tilsammen. Jeg er sikker på denne 17-årige knægt bliver landsholdsmålmand engang, uanset hvad de øvrige trænere i klubben vurderer ham til!

Af mine tre Wolves-indkøb er der ingen der har præsteret det jeg gerne ville se, så der er plads til forbedring. Pat McCormack, som så småt er begyndt at finde målinstinktet frem, har gjort det fornuftigt, men der skal trænes med ham, da 11 mål simpelthen ikke er godt nok. Lloyd Beesley har spillet bedst af de tre men har desværre været langtidsskadet på det sidste. Russell Brooks forventer jeg mig en del mere af, men det virker til tider som om han har haft svært ved at tilpasse sig de nye omgivelser. Jeg er dog helt sikker på at jeg i det nye år får tilført nogle bedre medspillere til ham, hvorfor jeg ikke ser nogen grund til bekymring på nuværende tidspunkt!

Truppen kan i øvrigt ses her.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
[70] Die Wölfe
« Svar #186: 29 Apr 2014, 09:27 »

The end...

Spillet er slettet, så der kommer ikke mere herfra. Jeg var blevet træt af at jeg ikke kendte nogen af spillerne, og tænkte jeg også ville prøve andet end bare dette spil i FM2014 (det første jeg overhovedet har startet op). Til orientering gik det så skidt i anden sæson med Wolfsburg, at vi lå til nedrykning efter 10 kampe, hvoraf det kun var blevet til 5 point, så jeg var nok blevet fyret snart alligevel.

Rigtig mange tak for opbakningen, og små input hist og her. Der er jer læsere der gør det noget værd at skrive en blog, ihvertfald i min optik! Smiley Det er bestemt ikke sidste gang I hører fra mig!  Thumbs Up

Broen05 out!               
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 ... 11 12 [13] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010