home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 434 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  [70] Die Wölfe (tidligere "The Wolves' way back into history")
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: [70] Die Wölfe (tidligere "The Wolves' way back into history")  (Læst 67164 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
[44] The Wolves' way back into history
« Svar #105: 10 Mar 2014, 08:39 »

Efterårssæsonen færdigspillet


20 kampe i ligaen er det blevet til inden årsskiftet og en lidt blandet fornøjelse kan jeg sige med det samme. Vi er ikke i akut nedrykningsfare, men der er dog stadig kun fem point mellem os og Crystal Palace under stregen.

Vores største problem er at vi slet ikke scorer nok mål, og som det kan ses er det da også kun blevet til 16 mål i de 20 kampe. Derimod synes jeg forsvaret fungerer rigtig fornuftigt, og 24 mål for et forventet bundhold, er ganske flot i min optik!

Specielt de sidste seks af de seneste syv kampe har været rigtig skidt, hvor det er blevet til nederlag til Cardiff, West Ham, Swansea og Reading - alle hold jeg føler vi er bedre end. Andre kampe kan vi spille fremragende og eksempelvis slå de syvfoldige forsvarende mestre fra Chelsea.

Vi startede egentlig fornuftigt i ligaen efter en ordentlig omgang træningskampe mod ringere sparringspartnere, der da også alle blev besejret. Jeg synes vores startprogram var lidt voldsomt med Liverpool, Manchester-klubberne og Tottenham og Arsenal lige i streg, og det var også noget der kunne mærkes på moralen, så vi tog en weekend på camping for at ryste gutterne sammen og få lidt humør på. Lad mig sige det med det samme - Michael Keane og Jack Slater kan IKKE finde ud af at slå et telt op!! Smiley

Det gav lidt momentum og vi kom tilbage og fik efter uafgjorte kampe mod Norwich, Newcastle og Blackburn, sejre mod Crystal Palace og Stoke, hvilket virkelig var tiltrængt! Derudover slog vi jo som tidligere nævnt Chelsea 1-0 hjemme på Molineux, hvilket virkelig var noget fansene var vilde med, og det var fedt at se spillerne præstere det jeg ved de kan!

Jeg er tilbøjelig til at kigge nærmere på opstillingen igen, da det simpelthen ikke er godt nok at der ikke bliver scoret nok mål. Vi har så mange angribere og offensive spillere i øvrigt, så det er mig en gåde at det ikke fungerer bedre. Jeg er slet ikke i tvivl om at vi ikke hører til i bunden af rækken, men hvad der skal til for at spillerne præsterer op til deres potentiale, må jeg selv og de øvrige trænere se at få kigget på snarest.

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [44] The Wolves' way back into history
« Svar #106: 10 Mar 2014, 11:10 »

Skudtræning til alle. Dummebøder indføres.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [44] The Wolves' way back into history
« Svar #107: 10 Mar 2014, 11:14 »

Skudtræning til alle. Dummebøder indføres.

Det sjove er så at jeg kunne se det lidt allerede under opstarten, så jeg valgte at træne offensiv meget hårdt, og så glemte jeg alt om det, så det har de faktisk trænet helt indtil nu.. Lige lidt har det altså hjulpet.

Men heldigvis tror jeg at jeg har fundet løsningen, men det kommer der et indlæg om en anden dag (har travlt i dag, så får ikke spillet idag). Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [44] The Wolves' way back into history
« Svar #108: 10 Mar 2014, 11:17 »

Det bliver da spændende. Har selv fået lavet en opdate igår og vi har ingen problemer med at score kan jeg sige.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [44] The Wolves' way back into history
« Svar #109: 10 Mar 2014, 11:20 »

Det bliver da spændende. Har selv fået lavet en opdate igår og vi har ingen problemer med at score kan jeg sige.

Nej man må sige I er ret så suveræne!! Smiley Jeg synes det er vildt at du har fået gjort Brighton så stærke på så kort tid, så hatten af for det!  Thumbs Up
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [44] The Wolves' way back into history
« Svar #110: 10 Mar 2014, 14:31 »

En stor del af skylden tror jeg ligger hos de andre normale tophold som taber til de mest mærkelig modstandere hele tiden. Senest tabte Chelsea til Newcastle fra bunden af ligaen.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [44] The Wolves' way back into history
« Svar #111: 10 Mar 2014, 15:46 »

En stor del af skylden tror jeg ligger hos de andre normale tophold som taber til de mest mærkelig modstandere hele tiden. Senest tabte Chelsea til Newcastle fra bunden af ligaen.

Ja det er lidt vildt. I mit spil har Chelsea som sagt været klare vindere af ligaen de seneste 7 år og så i år vinder jeg over dem og de er på vej til at blive nummer fire i skrivende stund, uden at have skiftet træner eller væsentlige spillere.. Men det betyder heldigvis at mit elskede Manchester United er på vej mod titlen! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [44] The Wolves' way back into history
« Svar #112: 10 Mar 2014, 15:49 »

Tror der har været 4-5 forskellige vindere af PL indtil videre i det save jeg har kørende.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [44] The Wolves' way back into history
« Svar #113: 10 Mar 2014, 15:54 »

Tror der har været 4-5 forskellige vindere af PL indtil videre i det save jeg har kørende.

Det er fedt at det ikke bare er de samme der altid vinder uanset hvilket save man har gang i! Det kan jeg godt li'. Det giver lige lidt tro på at det altså godt kan lade sig gøre! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
[45] The Wolves' way back into history
« Svar #114: 11 Mar 2014, 10:45 »

Taktikændring - igen...!

Taktikovervejelser
Som tidligere luftet har jeg endnu engang set mig nødsaget til at forsøge mig med en ny taktik og opstilling, da den nuværende er fin i forsøget på at undgå nedrykning, men skal vi længere op i tabellen, er det et must, at vi scorer flere mål, og det virkede simpelthen ikke på nuværende tidspunkt i en almindelig 4-4-2.

Jeg har været meget i vildrede med hensyn til hvilken opstilling der SÅ kunne være brugbar i jagten på succes, og har overvejet mange forskellige muligheder. De opstillinger vi har været igennem uden succes, kan ses her ved siden af, markeret med en rød ring. Fælles for dem alle er at der bare ikke bliver scoret nok mål, sammenholdt med at der i de fleste tilfælde er gået for mange mål ind efter min smag.

Jeg er ikke til opstillinger med tre forsvarsspillere eller fem for den sags skyld da jeg enten føler det er for offensivt eller defensivt, og vil kompromittere for mange andre af de ting jeg gerne vil have mit hold til på banen.

Disse restriktioner gør at vi efterhånden er nede på få antal opstillinger, som jeg ikke allerede har forsøgt at spille med uden resultat til følge. Jeg kan dog fortælle at vi er kommet frem til et taktisk oplæg der virkelig virker, og som jeg er meget tilfreds med.

Med tanke på de spillere vi har til rådighed og med risikoen for at nogle af spillerne vil komme i overskud, blev det nødt til at være en opstilling der er lidt fleksibel, da vi for det første har mange offensive spillere, og også en del kantspillere der ikke kan spille andre pladser. Kantspillerne er sat til at træne enten backpladser eller angriber, og de offensive spillere SKAL kunne spille midtbane eller angriber fremadrettet.
Vi fortsætter med fire mand i forsvaret, da jeg som sagt ikke er vild efter andet. Jeg kan godt lide at have et solidt grundlag, hvorfra man så kan starte angrebet (backs er offensive - endnu mere hvis jeg får omskolet nogle kanter).

På midtbanen er jeg kommet frem til at tre spillere centralt nok er vejen frem, så der altid er to spillere til at bakke op omkring forsvaret. Vi skal ikke spille italiensk med en "Pirlo" på holdet og alt skal gå igennem ham, men det er heller ikke alle spillere der skal bidrage lige meget til det offensive spil, som i Brasilien, så det bliver en mellemting med en midtbanespiller med udelukkende defensiv mentalitet, en felt-til-felt midtbanespiller og en midtbanespiller med offensiv mentalitet.

Som tidligere nævnt ofrer jeg nu vores kanter lidt, og satser på at tre angribere er vejen frem. Konstellationen med en høj og stærk angriber og en lille og hurtig har altid tiltalt mig så det er de to første i angrebet. Den sidste plads er tiltænkt Adnan Januzaj og er en "Totti"-rolle om man vil. Han får friheden til at vandre og på den måde finde plads til at slå de vigtige afleveringer. Opstillingen ser derfor fremover således ud.

Gennemgang af de enkelte positioner
Sweepermålmand:
Wingbacks:
Centerforsvarer:
Boldspillende forsvarer:
Boldvindende midtbanespiller:
Felt-til-felt midtbanespiller:
Fremskudt playmaker:
Defensiv angriber:
Trequartista:
Skarpretter:
kommer ud i feltet og aggerer spilstation
er som udgangspunkt backs, men går med frem når der vurderes at der er fornuftig mulighed
er ikke tiltænkt andre roller end at forsvare - er ikke begrænset da vi kun har spillere med teknik
skal gå med i spillet hvis muligheden er der, er dog fortsat midterforsvarer, så der er restriktioner
stort set udelukkende defensive pligter. Skal bryde boldene og dække af for forsvar og midtbane
løbestærk og -villig spiller med offensive som defensive kvaliteter
friere rammer end øvrige midtbanespillere. Ikke en offensivspiller, men derimod spilstyrer
en hurtig angriber, går dybt og modtager boldene, samt stikker i dybten når muligheden byder sig
boldgeniet på banen, med blik for spil og holdkammerater. Kan spille de rigtige guldafleveringer
siger sig selv - skal være i boksen og score mål. I opspilssituationer skal han være spilstation

Overordnet taktik
Mentalitet:       






Organisation:       

Holdinstruktioner:                  

                                                              er fortsat på kontra, da jeg endnu ikke føler vi er klar til at være det kontrollerende hold på banen, og derudover selv bliver irriteret af at se på eksempelvis Barcelonas evindelige boldflytteri! Jeg er langt mere tilhænger af Real Madrids offensive stil, med direkte spil og en sikker bagkæde til at lukke af.
Vi har spillere med gode tekniske evner, så er vi det dominerende hold er det ikke noget problem, men på denne måde har vi også muligheden for et rigtig engelsk angreb med en lang bold på skarpretteren, som kan lægge bolden af og gå mod mål. Vi skal ikke være for pæne til at spille på denne måde ind imellem.
spillerne skal have muligheden for at udfolde sig frit, da vi som alle andre lever af at inspirere fansene, så selvfølgelig skal der være mulighed for at spillere som Januzaj kan udfolde hans kæmpe talent.
Som nævnt ovenfår skal vi spille direkte og aflevere i dybden hvis muligt, og så holde et højt tempo når vi er på bolden. Derudover skal vi falde tilbage når det andet hold angriber, og være kompakte, således vi ikke er så nemme at overspille. Der er ikke brugt spillerinstruktione r, da jeg egentlig synes at rollerne der er tildelt, dækker fint de ting jeg gerne vil have de enkelte spillere til at gøre.

Som det sidste vil jeg lige understrege hvordan vi IKKE skal begynde at spille. Boldflytteri er tidsspilde! vi skal tackle og komme fremad, afslutte og komme på plads. Dumme tacklinger og brok til dommerne er noget de gør andre steder. Vi spiller fair men går til makronerne! Ikke som i Tyrkiet i går, hvor jeg selv havde penge på kampen mellem Trabzanspor og Fenerbache som måtte stoppes efter første halvleg!!  ticked off Jeg ved godt at det primært var fyrværkeri denne gang, men jeg vil hellere have ti spillere som Roy Keane på mit hold end én Belözoğlu Emre, der skal brokke sig hver og hveranden gang der bliver dømt noget! (Er ikke for at genere nogen, men mentalitetsmæssigt på en fodboldbane passer det bare ikke sammen med min opfattelse af hvad fodbold er og hvordan det skal spilles)

« Seneste Redigering: 11 Mar 2014, 14:36 af Broen05 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [45] The Wolves' way back into history
« Svar #115: 11 Mar 2014, 13:07 »

Lækkert indslag
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [45] The Wolves' way back into history
« Svar #116: 11 Mar 2014, 15:09 »

Lækkert indslag

Tak tak! Smiley

Til orientering til de indteresserede er næste indlæg omhandlende hvordan det så er gået med denne taktik, men skal til træning i dag, så det bliver nok først tidligst imorgen aften måske, først torsdag middag.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
[46] The Wolves' way back into history
« Svar #117: 15 Mar 2014, 23:21 »

Taktikændringens virkning

Så blev det efterhånden tid til at berette om hvorvidt taktikændringen havde den ønskede effekt på holdets spillemæssige kunnen.

Jeg er overordnet set rigtig fint tilfreds med hvordan vi har spillet, og hvad det har indbragt af point.

Vi ligger her seks kampe før sæsonafslutning fri af nedrykning og har ikke længere mulighed for rykke ned, hvilket var hovedformålet med denne sæsons arbejdsindsats. Alt hvad vi præsterer derudover er ren bonus i mine øjne, og derfor er jeg virkelig også tilfreds med at vi på nuværende tidspunkt har mulighed for at forbedre min hidtil bedste placering med en 9. plads i Premier League.



Pokalerne har vi ikke brugt så meget krudt på og derfor har jeg ikke rigtig noget at fortælle om disse kampe. De er hovedsageligt blevet brugt til at få unge spillere prøvet af på et højere niveau, samt få sparet nogle af stamspillerne.

I forbindelse med at vi spillemæssigt har været noget bedre end tidligere, har det også båret lidt "frugt" med sig, i form af to titler som månedens unge spiller i træk. Og ikke nok med det - alle tre spillere de to seneste måneder er fra Wolves, så vi har virkelig sat os på den titel i foråret. I forbindelse med taktikændringen og fraværet af en skadet Ron Thompson har Wayne Cureton - et af klubbens egne talenter - virkelig vist at der er flere spillere der kan tage over efter nogle af de faste spillere, skulle der være behov for dette. Med disse to titler i streg er han godt på vej til at blive en fast del af truppen.

Med seks kampe tilbage af sæsonen kan vi se tilbage på året i Premier League som et positivt et af slagsen, og jeg kan ikke vente med at komme igennem sommerferien, og igang igen med den nye sæson!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: [46] The Wolves' way back into history
« Svar #118: 16 Mar 2014, 03:43 »

Fedt at den nye taktik virker og ligeledes fedt at de unge kan tage over og spille så godt. Ser frem til den spændende afslutning.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: [46] The Wolves' way back into history
« Svar #119: 16 Mar 2014, 11:15 »

Fedt at den nye taktik virker og ligeledes fedt at de unge kan tage over og spille så godt. Ser frem til den spændende afslutning.

Det fungerer så godt at jeg nu har fået følgende tilbud fra den mest succesfulde klub med samme forudsætninger som jeg på nuværende tidspunkt har fået implementeret i Wolverhampton:


Skal jeg tage imod det, eller fortsætte min kamp for at få Wolves tilbage til toppen? Jeg har udskudt det en uge, så eventuelle indspark fra bloggens læsere kan komme frem, inden jeg tager beslutningen.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010