home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 387 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Eventyret #29
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Eventyret #29  (Læst 19550 gange)
cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #12
« Svar #30: 15 Nov 2013, 20:59 »

Fedt nok alligevel at SønderjyskE kan føre Superligaen...Shockeret

Ser spændende ud. Læser lidt med.

Ja, den var der ikke mange der havde set komme. SønderjyskE røg dog meget tidligt ud i pokalen, til et 2 divisionshold.

Håber jeg kan fastholde dig som læser  Wink
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Angel3DG
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #12
« Svar #31: 15 Nov 2013, 21:15 »

Super spændende blog du har gang i her! Smiley dejligt at se at der er nogen som blogger om diverse superliga hold Peace
Er helt vild med dit transfer update indlæg - keep it up! følger klart med Opstemt
Logged

Danmark - Brøndby <3
England - Liverpool <3

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #12
« Svar #32: 16 Nov 2013, 11:31 »



#13 – Esbjerg forstærker forsvaret
1/1-14, Esbjerg stadion

Første januar er kendetegnet tømmermænd og McDonalds. Esbjerg har dog ikke spildt dagen og kan nu præsentere deres første signing i 2014.


Manden der skal spille år 2014 i Esbjergtrøjen er Umaru Bangura. Bangura er hentet på fritransfer i Haugesund, hvor han spillede 26 kampe i 2013. Bangura har spillet hele sit liv i Norge, med undtagelse af en sæson i Premier League med Watford, hvor han dog ingen kampe fik. Bangura betegnes som en boldspillende centralforsvarer og han får 137.000 i månedsløn for havneklubben.

William Grønkvist:
"Personligt syns jeg Bangura er en klassesigning. Han bringer noget boldsikkerhed i de bagerste kæder, hvor han også kan være med til at holde boldbesiddelsen. Jeg er sikker på at han hurtigt vil tilpasse sig vores system i Esbjerg."

Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #13
« Svar #33: 17 Nov 2013, 14:00 »



#14 – Stor forsvarsrokade i Esbjerg
14/2-14, Esbjerg stadion

Med signingen af Umaru Bangura var der ikke mange der forventede, at der ville ske yderligere på transfersiden angående forsvaret i Esbjerg. Dog har havneklubben lavet hele 4 handler.

To ud, to ind

Vice anfører Kian Hansen er fortid i Esbjerg. Dette kunne klubben offentliggøre den. 17/1-2014, da Villareal sikrede sig spilleren for 10.000.000. Esbjerg var dog ikke sene til at hente hans erstatning. Samme dag blev Alexander Milosevic hentet til klubben for 5.500.000. Milosecvic kommer fra AIK hvor han imponerede alt og alle med sine præstationer i 2013. Milosevic forventes at gå direkte i startelveren hvor hans partner vil være nyindkøbte Bangura eller Rasmus Thelander.

Blot 3 dage senere kunne Esbjerg igen annoncerer et salg fra bagkæden. Denne gang handlede det om venstrebacken, Jonas Knudsen, som blev købt af den Tyrkiske klub "Gençlerbirliği" som smed 9.500.000 efter spilleren. Den 26/1-2014 kunne Esbjerg så præsentere hans afløser. Manden der skal kæmpe om startpladsen på venstrebacken er Joakim Våge Nilsen, som kommer fra Haugesund. Den flittige læser spotter hurtigt at det er samme klub som Bangura kom fra, og det var da også Bangura der anbefalede venstreback-spileren. Våge Nilsen blev hentet for 3.250.000.


William Grønkvist:
"Det er selvfølgelig meget sørgeligt at sige farvel til to så integrerede spillede på førsteholdet, som Kian Hansen og Knudsen var det. Når det er sagt, så er jeg ekstremt spændt på at se afløserne i aktion. Jeg syns vi har stablet et forsvar på benene, som kan konkurrere med toppen af ligaen - når vi engang er blevet samspillet. Jeg er meget optimistisk!"








Top 5 transfers i Europa


« Seneste Redigering: 17 Nov 2013, 14:02 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #14
« Svar #34: 17 Nov 2013, 16:10 »

Hele førsteholdet er opdateret i mit første indlæg, såfremt man skulle have lyst til at se billeder af de nye indkøb mm.  Peace
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #14
« Svar #35: 18 Nov 2013, 20:59 »



#15 – Esbjerg nedkæmpet
15/3-14, Esbjerg stadion

Esbjerg har fået en meget uheldig start på år 2014, da hele 5 stamspillere fra førsteholdstruppen sidder ude med skader.


William Grønkvist har et problem med at sætte hold, når Esbjerg hjemme møder Brøndby i 21 spillerunde af Superligaen. Især det centrale forsvar er særligt ramt, da holdet både har nyindkøbte Bangura og Rasmus Thelander ude. På trods af skader, startede Esbjerg ellers år 2014 fantastisk, da holdet udspillede Nordsjælland og vandt stensikkert 4-1 foran egne fans.


William Grønkvist:

"Selvfølgelig er det aldrig sjovt at blive skadesramt i den grad, vi er lige nu. Dog vil jeg påpege, at vi har en bred trup og hvis spillerne spiller det spil jeg ved de kan, kan vi sagtens hente de 3 point mod Brøndby."






Brøndby
Brøndby har haft en forfærdelig sæson hvor holdet inden 21 spillerunde er placeret på en 12 plads. Dette har resulteret i at Thomas Frank blev fyret og at Ove Pedersen har overtaget den synkende skude. Brøndby kommer med 7 nederlag i træk, hvor Esbjerg kan blive det ottende.










Kampen mod Brøndby spilles senere i dag, og det forventes at Grønkvist vil sende disse på banen:


Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Vegilans
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Eventyret #15
« Svar #36: 20 Nov 2013, 19:23 »

Hva'så ven, er du gået i stå?..
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #15
« Svar #37: 23 Nov 2013, 09:07 »

Hva'så ven, er du gået i stå?..

Nej, det er jeg bestemt ikke!   Peace

Jeg arbejder i forsvaret og har været på øvelse siden tirsdag. Derfor har jeg ikke været i stand til at blogge/spille - så desværre ingen updates!

Nu er jeg hjemme igen og det betyder FM. Jeg lover dig en update senere i dag   Wink
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Strandby
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #15
« Svar #38: 23 Nov 2013, 10:20 »

Nej, det er jeg bestemt ikke!   Peace

Jeg arbejder i forsvaret og har været på øvelse siden tirsdag. Derfor har jeg ikke været i stand til at blogge/spille - så desværre ingen updates!

Nu er jeg hjemme igen og det betyder FM. Jeg lover dig en update senere i dag   Wink


 Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up
Logged

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #15
« Svar #39: 23 Nov 2013, 10:58 »



 
#16 – Esbjerg videre til finalen i Parken
9/4-14, pressemøde i Esbjerg

Esbjerg er videre til finalen i Den Danske Pokalturnering efter 2 kampe mod Thisted FC. Derfor er der lagt op til et sandt hævntørstigt finaleopgør mellem Randers - Esbjerg, som ligeledes spillede finalen sidste år.



Thisted 2 - 4 Esbjerg
9/4-14, pressemøde i Esbjerg

Pokaleventyret sluttede brat for 2 divisionsklubben Thisted FC, da superligaklubben Esbjerg var en for stor mundfuld. Thisted har overrasket alle med deres pokaleventyr, hvor jyderne bl.a. har sendt superligaklubben AGF ud. Dog var der ikke mange der spåede Thisted en chance efter første oprør på Sparekassen Thy Arena, hvor Esbjerg slog klubben 3-1. Derfor vandt klubben meget respekt på Blue Water Arena, da klubben hev et uafgjort 1-1 resultat med hjem til Thisted. Efter kampen var den generelle holdning at Thisted faktisk fortjente mere da Esbjerg, trods en stærk startopstilling, leverede mindre opløftende fodbold. Thisted missede således 2 åbne chancer, som kun blev forhindret af en velspillende Frederik Rønnøw i målet. Kampens spiller tilfaldt dog en Esbjergspilleren Magnus Lekven, som spillede førstekamp efter sin skadesperiode på 4 uger. Han scorede Esbjergs eneste mål.


Thisteds pokaleventyret har været spændende at følge, men har taget hårdt på ligaen. Klubben befinder sig lige nu blot 1 point fra nedrykning fra 2 division vest.








I den anden pokalsemifinale skulle vi helt ud til straffesparks konkurrence for at finde en vinder, efter en samlet 2-2 stilling. Randers trak det længste strå, da både Wurtz og Blåberg brændte fra elvemeterpletten. Randers kan forberede sig på endnu en pokalfinale mod havneklubben, hvor Esbjerg senest trak det længste strå, da lejesvenden fra FCK - Youssef Toutouh - bragede havneklubben på sejrskurs i 2013.

Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #16
« Svar #40: 23 Nov 2013, 18:36 »


 

#17 – Esbjerg gentager succesen!
14/5-14, Parken, København

William har gentaget succesen. Esbjerg har slået Randers 1-0 i Den Danske Pokalfinale.


Pokalgyseren vil formentlig give et par stykker et klassisk "deja vu" for kampen mindede på mange punkter om opgøret i 2013.

Hele 10.404 var mødt op i Parken til et brag af en pokalfinale mellem Esbjerg og Randers. Kampen var blot 7 minutter gammel før den omtalte herre, Thomas Dalgaard, kunne udplacere Mikkel Andersen i Randersmålet og derved bringe Esbjerg i ekstase med 1-0. En af de mest omtalte episoder efter kampen var Mikkel Andersens udvisning i det 31 min. Mikkel Andersen samler en nem bold op lidt ude for feltet og dommer P. Rasmussen hiver strakt det røde kort frem. Derefter stod der Esbjerg på resten af kampen. Randers satsede på dødbolde og både Djiby Fall og Brock-Madsen var tæt på at bringe balance i regnskabet efter hjørnespark. Ingen havde dog held, og efter 94 minutters spilletid kunne anfører Hans Henrik Andreasen løfte pokalen til stor jubel for de tilrejsende Esbjergfans.




William Grønkvist:
"Dette betyder mange ting:

Det betyder penge i kassen for bestyrelsen.
Det betyder at vi skal spille europæisk næste sæson.
Det betyder ikke mindst alt for fansene."


Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #17
« Svar #41: 23 Nov 2013, 19:42 »

Flot arbejde
Logged


cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #17
« Svar #42: 24 Nov 2013, 10:14 »

Flot arbejde

Tak darkalf  Thumbs Up
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #17
« Svar #43: 24 Nov 2013, 12:19 »



#18 – Superligaen 2013/14
5/10-13, Esbjerg stadion

Den danske Superliga sæson 2013/14 er nu afsluttet. Aab kunne til slut løfte trofæet og FC Nordsjælland og Midtjylland måtte højst overraskende bide i det sure æble.


Den danske superliga er uforudsigelig. Der var ikke mange der havde spået denne stilling efter 33 spillerunde. De fleste havde oddset på at FCK tog mesterskabet og at nyoprykkerne fra Viborg og Vestsjælland skulle retur til Danmarks anden bedste division. Sådan skulle det dog ikke være. Her er en top3 over superligaens største overraskelser:

#1 - Nedrykning til storhold

Trods personale- og spillermateriale kunne storholdene ikke sikre sig endnu en sæson i Danmarks bedste række. Hele vejen igennem har begge hold haft svært ved at få spillet til at flyde og medier og fans har været på nakken af holdet. Glen Riddersholm er ødeblikkeligt blevet kastet for borten, hvor Kasper Hjulmand stadig sidder i trænersædet i Nordsjælland. Om han også sidder der til sæsonstart i 1. division, er stadig meget usikkert.

#2 - SønderjyskE imponerer

SønderjyskE var spået en 10 plads i Superligaen, og har derfor leveret en toppræstation i ligaen og imponeret alle. Kenneth Fabricius har været en nøglespiller for Sønderjyske, hvor han har nettet ikke mindre end 17 gange. Dette har desuden gjort ham til topscorer i ligaen. Lars Søndergaard har udtalt at spillerne er ellevilde for at spille europæisk næste sæson.

#3 - FCK uden totaldominans

FCK har det seneste årti været totaldominerende i dansk fodbold. Især under Ståle Solbakkens kyndige kommando. Ståles tilbagevenden til Danmark og FCK har dog ikke ført til nogen titler denne sæson. FCK måtte se sig slået af Aab i ligaen, og allerede i kvartfinalen slog Esbjerg storklubben ud. Jeg er sikker på at der findes FCK fans, der absolut ikke er tilfredse med sæsonens forløb.









ESBJERG

Sæsonen for Esbjerg må siges at være godkendt. Klubben var før sæsonen spået en 8 plads i ligaen, og efter ansættelsen af William Grønkvist var der mange der tvivlede på at havneklubben kunne spille med i den sjove ende. William Grønkivst har selv udtalt:

William Grønkvist:
"Jeg er tilfreds med min debuterende sæson som manager. Jeg syns jeg har fået implementeret nogle vigtige ting i klubben. Jeg syns vi har dygtige fodboldspillere som vil spille flot fodbold. Jeg er tilfredse med den offensive fodbold vi har leveret og jeg er tilfreds med de spillere vi har hentet ind. Jeg vil gerne forbedre vores defensiv til næste sæson. Hvis vi kan det, tror jeg vi kan ende endnu højere i tabellen.
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #18
« Svar #44: 24 Nov 2013, 15:52 »



#19 – Europæisk overblik


England

I England var det Chelsea der løb med titlen som det bedste engelske hold. Mourinho, Oscar og Juan Mata blev hyldet som nøglefigurer til succesen. Sæsonen startede ellers skidt, da Chelsea tabte 0-1 til Bayern i Super Cuppen. Selv samme Bayern slog Chelsea ud i Champions League, 16-dels finalen på straffesparkskonkur rence. De 2 forgående opgør endte begge 0-0. Det mest opsigtsvækkende i sæsonen set med danske briller, var Andreas Cornelius som tog topscorerprisen i den fineste liga, med 21 mål.




Spanien
I Spanien var det kongeklubben Real Madrid der løb med titlen. På en noget overraskende andenplads kom Atlético med hele 11 point ned til Barcelona på en 3plads. Real Madrid var totaldominerende i ligaen og præstationen skyldes i høj grad Cristiano Ronaldo. Valencia og Sevilla sluttede noget skuffende på en hhv. 8 og 9 plads.








Tyskland
Publikumsfavoritten Dortmund vandt Bundesligaen efterfulgt af Guardiolas drenge på 2 pladsen. Det største chok denne sæson i Tyskland, var storklubben Werder Bremen som rykkede ned på en 16 plads. Det var målscoreren der gjorde forskellen, da Hoffenheim ligeledes kun havde skaffet 36 point på 34 kampe.








Frankrig
I Frankrig var det Paris Saint-Germain der vandt ligaen, hvor nøglespillerne var Edinson Cavani og Zlatan Ibrahimovic. Den største overraskelse i Frankrig var titeludfordrerene Lyon, som kun tilspillede sig en 13 plads. Lyon lå faktisk til nedrykning det meste af sæsonen, hvilket også kastede en fyring af til Remi Garde. Manden der overtog cheftrænersædet var Ruud Gullit.







Italien
Juventus har været altdominerende i SerieA og vandt med hele 22 point ned til Roma på andenpladsen. Juventus har været ekstremt stabile i deres præstationer både i ligaen og i Champions League, hvor holdet bl.a. slog Real Madrid ud af turneringen. Endestationen blev i kvartfinalen, hvor Bayern var en for stor mundfuld for det Italienske mandskab.










Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010