home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 408 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Eventyret #29
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Eventyret #29  (Læst 19590 gange)
cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Eventyret #29
« : 05 Nov 2013, 23:16 »



INTRO

Forført af klubbens sportsånd og fans, har jeg fået blod på tanden til at føre Esbjerg til storhed. Jeg har altid haft en meget romantisk tilgang til, hvordan FM bør spilles. Inspireret af tidligere blogs herinde, har jeg derfor valgt at sætte regler op for at maximere realismen og holde sværhedsgraden oppe. Ligeledes har jeg i anledning af udgivelsen af FM14, indgået en intern konkurrence med min bror om hvem der først kan vinde "CL", startende med et superligahold. Dette vil være det det endelige mål med eventyret


Transferpolitik

- "Player search" funktionen er forbudt. Alle spillere der købes skal være scoutet af ens talentspejdere eller på anden måde blive tilknyttet klubben uden egen hjælp.

- Det er kun sportsdirektøren der forhandler prisen på klubbens køb

- Lønbudgettet må aldrig gå i minus.   

- Personale skal ligeledes findes vha. opslag i job centeret eller via anbefalinger fra spillerne.






Indholdsfortegnelse

- #1 Rekordhurtig udskiftning i Esbjerg
- #2 Evaluering af truppen
- #3 Rekorden brudt!
- #4 Nyt fra Esbjerglejren
- #5 Peter Ankersen solgt til PSV!
- #6 Godkendt start for William
- #7 Det europæiske eventyr
- #8 Esbjerg ude af Europa League
- #9 Transfer update
- #10 Dommen over første periode
- #11 Pokal opdatering
- #12 Vinterferie i Superligaen
- #13 Esbjerg forstærker forsvaret
- #14 Stor forsvarsrokade i Esbjerg
- #15 Esbjerg nedkæmpet
- #16 Esbjerg videre i finalen i Parken
- #17 Esbjerg gentager succesen!
- #18 Superligaen 2013/14
- #19 Europæisk overblik
- #20 VM 2014 Brazil
- #21 Transferupdate 2014/15
- #22 Niklas Hult til Esbjerg
- #23 Esbjerg ude af Europa League
- #24 Første periode 2014/15
- #25 Vinteren 2014/15
- #26 Anden periode 2014/15
- #27 Esbjerg i finalen, igen!
- #28 De vigtige kampe
- #29 Esbjerg danske mestre 2014/15





Nuværende førsteholdstrup

Målmand:

Frederik Rønnow
Jeppe Højbjerg
Mattia Perin


Forsvar:
Rasmus Thelander
Brian Hamalainen
Umaru Bangura
Alexander Milosevic
Jesper Juelsgård
Jacob Dehn
Christoffer Remmer

Midtbane:
Hans Henrik Andreasen
Magnus Lekven
Pione Sisto
Melker Hallberg
Niklas Hult
Mario Lemina

Angreb:
Mick van Buren
Thomas Dalgaard

Niki Agger
« Seneste Redigering: 03 Dec 2013, 20:05 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret
« Svar #1: 05 Nov 2013, 23:17 »



#1 – Rekordhurtig udskiftning i Esbjerg
19/6-13, pressemøde i Esbjerg

Niels Frederiksen er fortid som cheftræner i Esbjerg. Frederiksen nåede knap en måned som cheftræner for havneklubben, som grundet personlige problemer valgte at sige sin stilling op, her til eftermiddags.


Manden der skal overtage cheftrænersædet er William Grønkvist, som har været i klubben i 4 år som manager for U-19 holdet. Frederiksen har selv peget på William som sin afløser, en mand som han har stor respekt for:


”William kan gå ind og overtage styrelsen med det samme. Han har gennem sit arbejde med ungdommen bevidst sit værd. William besidder de taktiske såvel mentale egenskaber der skal til for at være cheftræner for en Superligaklub og jeg ønsker ham alt mulig held og lykke med at videreføre klubben. "



Grønkvists første opgave, foruden spiller- og personalemøder, bliver på SEAS-NVE park hvor HB Køge er modstanderen i sæsonens første venskabskamp.

Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Eventyret
« Svar #2: 05 Nov 2013, 23:58 »

Jeg er vild med din transferpolitik, og regner med, at det vil blive virkelig spændende at læse med af netop den grund.

Samtidig kan jeg lige påpege, at du er kommet til at skrive "transferpolitikpoli tik", hvilket du måske gerne vil rette.

Anyway, kigger med, og glæder mig til at se hvem du signer.
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret
« Svar #3: 06 Nov 2013, 07:46 »

Jeg er vild med din transferpolitik, og regner med, at det vil blive virkelig spændende at læse med af netop den grund.

Samtidig kan jeg lige påpege, at du er kommet til at skrive "transferpolitikpoli tik", hvilket du måske gerne vil rette.

Anyway, kigger med, og glæder mig til at se hvem du signer.

Glad for at du kigger med, og fejlen er selvfølgelig blevet rettet! Tak for tippet  Thumbs Up
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Dida
Gæst
 
Sv: Eventyret
« Svar #4: 06 Nov 2013, 19:05 »

Rigtig fedt klubvalg og fed transferpolitik, jeg følger helt sikker med Smiley
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #2
« Svar #5: 07 Nov 2013, 16:56 »



#2 – Evaluering af truppen
21/6-13, pressemøde i Esbjerg

En ny mand ved roret fører ofte nye ændringer med sig. Blot 2 dage efter sin ankomst var William Grønkvist klar til at give sin dom, over sin nye førsteholdstrup. 




Ungdommen har været dit varemærke de sidste 4 år, hvordan vil det påvirke førsteholdet?

”Ungdommen er fremtiden i Esbjerg. Førsteholdet indeholder allerede nu en gennemsnitsalder på 23 år som passer mig godt. Jeg har dog brug for de rutinerede kræfter, og aflægger tilstedeværelsen af Hans Henrik Andreasen stor betydning.


Hvad er dit førstehåndsindtryk af holdet?

”Det er mit overordnede indtryk at vi allerede nu har en stærk trop, men selvfølgelig er der mangler som skal forstærkes. Hvor jeg ser holdet forstærket, vil jeg dog ikke kommentere yderligere på.


Sidste sæson var fremragende for jer, og sendte bl.a. Martin Braithwaite afsted til Toulouse for 15.000.000,- som er det største beløb klubben nogensinde har solgt en spiller for. Frygter du at Ankersen-brødrene og andre talenter ryger samme vej?

”Ankersen-brødrene er fantastiske fodboldspillere og forstår godt de kædes sammen med storklubber. Jeg ved at begge brødre gerne vil prøve et udlandseventyr når tiden er ret, men lige nu spiller de i den blå/hvide Esbjergtrøje.”



Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #2
« Svar #6: 08 Nov 2013, 18:53 »



#3 – Rekorden brudt!
5/7-13, pressemøde i Esbjerg

Jacob Ankersen har brudt klubrekorden. Toulouse har købt Jacob Ankersen for 20.000.000 DKK, som slår braithwaites rekord på 15.000.000 DKK.



De danske medier glødede, da Esbjerg offentliggjorde salget af midtbanetalentet, Jacob Ankersen. Det lignede ellers en Jacob Ankersen som indgik i cheftræner William Grønkvists planer, da han efter de 3 første venskabskampe havde startet inde i samtlige kampe. Det var en ærgerlig, men afklaret cheftræner der udtalte sig om sagen:


"Det er med blandede følelser jeg sender Jacob videre i fodboldverdenen. Han anmodede personligt om et skifte da jeg ankom til klubben, og da Toulouse sendte et bud på 20 mio. afsted, var jeg ikke i tvivl."


I de danske medier er den overordnede holdning, at Esbjerg lavede et godt salg, spillerens kontrakt taget i betragtning. Jacob havde kontrakt til slutningen af sæsonen, hvor han næppe ville havde forlænget med den danske havneklub.
« Seneste Redigering: 08 Nov 2013, 19:17 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #3
« Svar #7: 09 Nov 2013, 14:12 »



#4 – Nyt fra Esbjerglejren
20/7-13, Esbjerg stadion


I aftes tog William Grønkvist sit første skridt mod succes i Esbjerg, da han hjemme besejrede sidste års 2’er, FC Nordsjælland i sæsonens åbningskamp. Inden kampen præsenterede han 4 nye spillere som skal indgå i førsteholdstruppen.

Vi skulle helt hen til åbningskampen før William Grønkvist præsenterede sine første indkøb, og hele 4 af slagsen. Ud af de mange penge Jacob Ankersen smed i pengegrisen er 5.460.000 hivet op og brugt på spillere. Ind er kommet:


Grètar Steinsson (FRI)
Melker Hallberg (3.500.000)
Pione Sisto (2.050.000)
Yuossef Toutouh
(LEJE)


Pione Sisto fik en afgørende rolle i debutkampen mod Nordsjælland, hvor den 18-årige scorede kampens eneste mål. Efter kampen udtalte Pione Sisto sig således:

”Jeg er kan ikke beskrive hvor glad jeg er for debuten i dag. Klubben har allerede taget ekstremt godt i mod mig og jeg er lykkelig over at kunne kvitterer med et mål. ”


Rutinerede Grétar Steinsson og unge Melker Hallberg spillede også en rolle i sejren over Nordsjælland. Steinsson spillede 90 minutter som højre back og det unge svenske talent, Hallberg, blev indskiftet med 15 minutter igen. Yuossef Toutouh har, trods sin tidligere tid i klubben, stadig sin nye debut til gode
.




« Seneste Redigering: 09 Nov 2013, 14:19 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Vegilans
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Eventyret #4
« Svar #8: 09 Nov 2013, 14:35 »

Super gode indkøb med Sisto og Hallberg, de bliver begge rigtig gode.

Pengene, som du har brugt på spillerne, er det fra Ankersens transfers, eller var der et transferbudget? Smiley
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #4
« Svar #9: 09 Nov 2013, 15:48 »

Super gode indkøb med Sisto og Hallberg, de bliver begge rigtig gode.

Pengene, som du har brugt på spillerne, er det fra Ankersens transfers, eller var der et transferbudget? Smiley

Tak for kommentaren, jeg håber virkelig at begge spillere vil kunne gøre en forskel for holdet. Sisto har allerede gjort sig meget positivt bemærket.


Bestyrelsens forventning til sæsonen er en midterplacering, og til at opnå dette har de givet mig et transferbudget på 3,5 mio. DKK. Dertil har jeg lavet en aftale med klubben om, at 55% af transferindtægterne ved et salg går til transferbudgettet. Derfor fik jeg yderligere ca. 10 mio. ved salget af Jacob Ankersen.

Dertil skal det siges, at min regel om at "lønbudgettet må aldrig gå i minus" gjorde at en del af transferpengene gik direkte ind i lønbudgettet.

Hvor meget jeg har tilbage til transfer vil jeg ikke ud med, da det kan komme i en kommende update Thumbs Up
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #4
« Svar #10: 09 Nov 2013, 17:49 »



#5 – Peter Ankersen solgt til PSV!
29/7-13, Esbjerg stadion

Endnu engang sættes der rekord i Esbjerg. Peter Ankersen skifter til PSV for svimlende 43.000.000 mio. - over en fordobling af Jacob Ankersens rekord tidligere på sæsonen.


PSV var eftersigende fast besluttet på at signe den offensive højreback, der skal indgå direkte i startopstillingen. Peter Ankersen kommer til at spille sammen med den tidligere FCK stopper, Mathias Zanka Jørgensen. Zanka kan dog være fortid i PSV, da han offentligt har udtrykt utilfredshed over salget af Ola Toivonen, som skiftede til Fiorentina for 42.000.000.



Peter Ankersen:
"Efter at Jacob rejste, har lysten til samme udlandseventyr været stigende. At skifte til PSV er en drøm og jeg er lykkelig for at Esbjerg slap mig."


William Grønkvist:
"Peter har en stor fremtid foran sig, og det var kun et spørgsmål om tid før han skiftede til en stor europæisk klub. Men salget af Peter betyder ikke, at vi skal spendere store beløber på en erstatning. Vi har Grètar Steinsson som kan erstatte Peter.
"



Grètar Steinsson

Grètar Steinsson er med sine 31 år den tredje ældste spiller i Esbjerg truppen. Grètar Steinsson har haft en storslået karriere inden han skiftede til Esbjerg. Hans mest nævneværdige ophold var 5 sæsoner i den fornemmeste engelske liga, Premier League, i  Bolton. Han skiftede til Bolton fra hollandske AZ for 38.000.000. Der forventes meget af den offensive højreback i Esbjerg.


Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #5
« Svar #11: 09 Nov 2013, 21:25 »



#6 – Godkendt start for William
10/8-13, Esbjerg stadion

William Grønkvist kan kun være tilfreds med resultaterne i superligaen, hvor havneklubben stadig er ubesejret efter fjerde spillerunde. Salget af brødrene Ankersen har tilsyneladende ikke påvirket Esbjerg, som har samlet 8 point på 4 kampe. Holdet indtager en forløbende 4-plads og dette skyldes en fælles holdindsats:

William Grønkvist
”Hele holdet har spillet stabilt og det glæder mig at vi har scoret 7 mål. Der er selvfølgelig forbedringspunkter – vores defensiv åbner for meget op og det skal vi arbejde på.”


Medierne
De danske medier udråber unge Pione Sisto som den bedste spiller på Esbjerg holdkortet i de fire første kampe. Midtbanespilleren er blevet udnævnt "kampens spiller" 2 gange og har spillet sig til en gennemsnitvurdering  på 7.46. Ydermere står midtbanespilleren noteret for 2 mål. Samme antal for klubbens angriber, Mushaga Bakenga, som er lejet i Club Brügge. 

Næste kamp er ude mod Randers som indtager en nuværende førsteplads i ligaen, med 4 sejre i 4 kampe.


« Seneste Redigering: 09 Nov 2013, 23:09 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Jonathangeek
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #6
« Svar #12: 09 Nov 2013, 21:40 »

Jeg læser også med ;-) Spænende måde du skriver på. Hvis du kunne lave lidt længere updates, så ville det være perfekt Smiley


- Men til gengæld, så laver du jo også mange updates ;P
« Seneste Redigering: 09 Nov 2013, 21:44 af Jonathangeek » Logged

La Decima

Strandby
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret #6
« Svar #13: 09 Nov 2013, 22:44 »

Fed blog! Følger med 100%

Men er Bakenga ikke lejet fra Brügge?? Peace
Logged

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

UlrikE
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Eventyret #6
« Svar #14: 09 Nov 2013, 22:59 »

Hvordan f***** kan du få så meget for brødrene Ankersen?!

Ud og det, fed blog, jeg følger med
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010