home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 391 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Bøge & Bakker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bøge & Bakker  (Læst 127283 gange)
Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Guld & Beton
« Svar #255: 17 Nov 2013, 15:20 »

Sælg Bernard, behold Zivkovic. Tror du kan få mere for ham efter et par år.
Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #256: 17 Nov 2013, 15:23 »

Er 490 mio. ikke for meget til en klub som Shakhtar bør og kan sige nej til? Zivkovic vil jeg dog sige du skal beholde.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #257: 17 Nov 2013, 15:30 »

OPTIMERING AF TRÆNINGEN
Jeg har i de seneste versioner virkelig hadet den nye træningsdel i Football Manager, da jeg ikke synes man kan sætte sit eget præg på spilleren og kun vælge ud fra nogle forudsætninger der er fastlagt på forhånd. Jeg har dog netop hentet nye folk ind i min stab, da jeg synes at vi skulle bruge lidt ekstra kræfter for at udvikle mine spillere til at opnå deres fuldendte potentiale. Min assistenttræner gennem hele spillet, Alexandru Spridon, valgte jeg at ophæve kontrakten med og i stedet ansatte den 35-årige nigerianer, Joseph Yobo, der tidligere har optrådt i blandt andet Everton, til posten som min højre hånd.

Da jeg først var i gang med at hente den unge nigerianer Yobo, tænkte jeg at jeg hellere måtte gøre arbejdet fuldt ud og hente trænere til alle de forskellige kategorier de skal kunne mestre. Derfor har jeg netop hentet nedestående til klubben i håb om at kunne få det optimale ud af mine spillere:

 JOSEPH YOBO
 GIORGIO MARINUCCI PALERMO
 ROMEO CASTELEN
 FABIO SACENTI
 JEFFREY TALAN

Det giver mig et godt udgangspunkt for at få endnu mere ud af træningen i Shakhtar, og jeg er sikker på at det vil give hele spillertruppen et løft at have fået disse folk ind i staben. Jeg lod at være tænke ud fra et økonomisk perspektiv, og forsøgte i stedet at finde de bedste, der var fri på markedet og hente dem til Donetsk.

Mine kategorier ser derfor således ud netop nu i bedømmelse:



Eftersom jeg har hentet disse trænere ind i klubben kan jeg se, at jeg har elimineret utilfredshed omkring træningen og fået en generelt positiv stemning omkring min træning i klubben. Det er yderst positivt at mærke fremgang på de indre linjer, og jeg håber på at det kan smitte på de yngre spillere i klubben, så de endnu hurtigere kan blive klar til førsteholdsfodbold i Ukraine.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #258: 17 Nov 2013, 16:15 »


Største salg i Shakhtars historie
18.01.16 - Донецк

Man kan komme ud for et par store spørgsmål i livet hvor man enten skal sige ja eller nej. I fodboldens verden kan man komme ud fra nogle ekstremt store økonomiske spørgsmål. Træner, Nikolaj Poulsen, har netop stået for et vanskeligt salg, der har indebragt Shakhtar næsten 500 millioner danske kroner.

Når de store kanoner ruller ind, er det svært at gøre noget som helst. Når de helt store europæiske hold finder tegnebogen frem og er klar til at punge ud, er det umuligt at takke nej og forsøge at få overtalt en spiller til at blive i sin nuværende spilledragt. Shakhtar har netop oplevet dette scenarie, da den unge stjerne, Bernard, har været en smule bekymret over sin tilstedeværelse i Shakhtar. Han har haft brug for nye udfordringer i følge ham selv, og brug for at forsøge at fremme sin egen karriere.

 - "Som spiller vil man altid forsøge at komme til de største klubber og spille i de største kampe. Når man ved at der er kommet bud fra store klubber som Real Madrid og Monaco, så vil man gerne afsted og forsøge sig på et højere niveau. Intet ondt om Ukraine, men fodboldenstandarden er højere i de vestlige lande, hvor pengene også er større. Derfor gjorde det meget ondt da jeg hørte at Shakhtar havde afvist et par tilbud på mig. Jeg blev dog rigtig glad, da jeg hørte at Manchester City var kommet med et tilbud de ikke kunne sige nej til. Jeg glæder mig til at prøve mig af på dette niveau, og håber at jeg vil blive husket i Shakhtar," fortæller en lettet Bernard.

Manchester City fandt den store tegnedreng frem og betalte næsten en halv milliard for det unge stjerneskud, der virkelig har blomstret op i Shakhtar under Poulsen. Bernard har været en fantastisk figur på holdet, og virkelig skabt mange chancer og lavet mange mål i de orange klæder. I denne sæson har Bernard været helt ustyrlig og lavet seks mål i 14 kampe, samt hele fem assist. Han vil blive savnet i klubben, men pengene var simpelthen for store at sige nej til i følge Poulsen.

 - "Man kan ikke gøre noget når man får så stort et tilbud. Det er det dyreste indkøb nogensinde i vores historie, og vi er rigtig stolte over at have haft en så god spiller som Bernard på vores hold. Jeg håber, at han kommer tilbage en dag og viser sig igen i den orange trøje. Jeg er rigtig glad på Bernards vegne, og jeg føler at dette var det helt rigtige skifte for ham."

Bernard har underskrevet en fire-årig kontrakt med de engelske giganter og det forventes at han kommer direkte ind i startopstillingen, hvor han skal kæmpe med El Shaarawy om en startplads. Den unge brasilianers plads i Shakhtar-truppen er blevet ledig, og efter et afvist tilbud på Victor Fischer i Real Madrid, har de ukrainske mestre lejet en anden spiller fra den spanske storklub. Den tyske fodboldspiller, Jonas Hofmann, er nemlig lejet ud til Shakhtar resten af sæsonen som direkte erstatning for Bernard. En midlertidig løsning, der kan give bredde i følge assistenttræner Joseph Yobo.

 - "Vi er glade for at Hofmann vil være her i et halvt år og forsøge at gøre os til mestre igen. Jeg er glad for at han kommer til og han kan forhåbentlig komme med en masse godt spil. Det er et stort slag at miste en spiller som Bernard, men jeg synes Hofmann er en god løsning midlertidig løsning for os," fortæller Joseph Yobo.

Den unge hollænder, Zivkovic, er blevet lejet ud til PAOK resten af sæsonen i håb om at udvikle sig til at kunne spille førsteholdsfodbold i den kommende sæson. Derudover har Shakhtar skrevet en forhåndskontrakt med forsvarskæmpen, Eliaquim Mangala, der kommer gratis til Donetsk til sommer. Med sig tager han endnu en forsvarsspiller i form af den tyrkiske Fevzi Özdemir, der er fra Fenerbahces ungdomsakademi og kun 20 år gammel.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #259: 17 Nov 2013, 16:47 »


Bernard erstattet med klassespiller
15.02.16 - Донецк

Netop som fansene har erkendt, at deres lille guldfugl Bernard i nummer 10 er i England, har de fået en ny spiller at skulle forholde sig til i 10-tallet. Den unge Quintero fra FC Porto er nemlig hentet til Donetsk, og han er i følge Poulsen et gigantisk talent, som man virkelig kan forvente sig meget af.

Bernard har netop fundet sig til rette i Manchester City og allerede lagt op til to mål i England. Imens transfervinduet holder lukket i store dele af verden, er det dog stadigvæk åbent i Ukraine, hvilket giganterne fra Shakhtar har udnyttet og hentet en forstærkning til klubben. Den unge columbianer, Juan Fernando Quintero, har netop skiftet det portugisiske land ud med det ukrainske. Efter et par sæsoner i FC Porto, har han valgt at flytte teltpælene til Shakhtar, hvor han kommer til at blive en central figur i jagten på succes.

 - "Der er ikke nogen tvivl om, at Juan er hentet ind som erstatning for Bernard. Vi var hurtige ude og kigge på nye spillere, da vi ville hente en spiller hjem i dette vindue. Vi er utrolig glade for at have muligheden for at hente en spiller af Quinteros kaliber, og jeg er virkelig stolt over at have ham i truppen. Han er et kæmpemæssigt talent, og virkelig en spiller I skal glæde jer til at se i Shakhtar-trøjen," fortæller træner Nikolaj Poulsen til Shakhtar News.

Den 23-årige columbianer har fået 10-tallet på ryggen, og er indforstået med det store forventningspres på hans skuldre eftersom han erstatter Bernard. Det er dog noget han er vant til.

 - "Jeg er vant til et pres på mine skuldre, og er sikker på at jeg nok skal leve op til forventningerne. Jeg er glad for at jeg blevet anset for at være god nok til Shakhtar, og jeg håber at kunne hjælpe klubben fremad," udtaler Juan Fernando Quintero på portugisisk, da han ikke kan snakke russisk endnu.

Det offensive midtbane es er blevet hentet til for 140 millioner, og han forventes at skulle danne offensiv midtbane med Marco Reus og Antonio Candreva. De tre skal fodre den farlige Christian Benteke i front, der har lavet ni sæsonscoringer i løbet af sæsonens første 18 kampe. Quintero har optrådt for FC Porto i Champions League, og kan derfor ikke registeres til kampene mod Paris-Saint Germain.

Rygterne går på at Shakhtar Donetsk har været ude efter meget større stjerner end Quintero på den internationale scene i form af navne som Mario Götze og Wayne Rooney, men de er blevet valgt fra pga. en for høj løn. Især Rooney var tæt på at skifte til Shakhtar ifølge en engelsk journalist ved navn Thomas Phillips.

 - "Rooney var en millimeter fra at kunne skifte til Shakhtar. Han er røget ud i kulden i United, og han var derfor klar til at søge nye græsgange. Shakhtar bød på ham og fik tilbuddet accepteret, men valgte at sige fra da de så hans store lønkrav. Måske de prøver igen til sommer," fortæller den engelske fodboldjournalist, Phillips.

Nikolaj Poulsen er eftersigende ude efter endnu en spiller til de offensive pladser. Poulsen har fornyligt afvist et tilbud fra Tottenham, der står uden manager og deres spillere er på vej væk pga. krisen de er i. Der spekuleres meget omkring, at den danske midtbane strateg, Christian Eriksen, kan være på vej til Donetsk.

« Seneste Redigering: 17 Nov 2013, 16:52 af Cesc » Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #260: 17 Nov 2013, 17:30 »


MIDTBANE DIRIGENT TIL SHAKHTAR
en stjernespiller ankommet

Jeg begynder at anse mit salg af Bernard som noget af en gamechanger. Efter hans afsked, føler jeg virkelig at jeg har mulighed for at sætte mit præg ekstra meget på holdet. Jeg har kunne hente nærmest hvem jeg ville, og mangler egentlig kun én spiller for at mit hold virker perfekt. Denne spiller vælger jeg dog først at forsøge og gå efter i sommerperioden. Netop nu er det en anden spiller jeg har hentet til...

Da jeg fik muligheden for at hente en 24-årig spiller med 65 landskampe til klubben, var jeg ikke et sekund i tvivl om at det var det rigtige at gøre. Jeg havde netop hentet den unge Juan Fernando Quintero til Shakhtar, men jeg følte at med de penge jeg havde fået, ville det være muligt at hente endnu mere kvalitet til holdet. Mit forsvar er på vej til at blive perfekt med tilgangen af Mangala, og derfor valgte jeg endnu engang at kigge offensivt og forsøge at skabe endnu mere bredde i de forreste kæder.

Denne gang valgte jeg at hente den danske offensivemidtbanesp iller Christian Eriksen. Eriksen har spillet i Tottenham i et par sæsoner, men i takt med deres downperiode, er han blevet sat til salg af klubben fra London. Tottenham er i økonomiske problemer, og måtte derfor sætte deres største stjerne til salg for en lille sum under hvad han var vurderet til. Kun 175 millioner har jeg skulle slippe for den danske dirigent, og jeg er rigtig glad for at have hentet ham til klubben. Han kommer til at fungerer på en fem-mandsmidtbane, hvor han skal spille sammen med Reus, Quintero, Gündogan og Matic. Et utroligt stærkt hold, hvortil der er reserver som Alexis, Candreva, Dembélé, Stepanenko og Koke. Jeg kører med et rotationssystem, hvor jeg er sikker på at alle kan komme ind og bidrage med noget kreativitet og sikkerhed.

Jeg er utrolig glad for at kunne få en så god spiller som Christian Eriksen til klubben, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han kommer til at blive en af mine vigtigste spillere! Han kommer til at blive min centrale offensivemidtbanesp iller, og glider naturligvis direkte ind i startopstillingen. Jeg er virkelig spændt på at se ham udfolde sit talent i min klub! Jeg er glad for endelig at have fået en dansker til holdet. Nu mangler jeg bare at få Fischer på et tidspunkt når Real Madrid bliver trætte af ham. Det er der dog intet der tyder på de gør. Desværre. Men når muligheden byder sig for at få ham til klubben, slår jeg naturligvis til!

Eriksen nåede ikke at blive registreret til Champions League, og derfor bliver det svært i denne turnering. Jeg må dog forsøge at komme så langt som muligt, men først skal jeg forbi Paris Saint-Germain - hvor jeg har spillet den første kamp allerede. Derudover må jeg oplyse om, at jeg har ophævet lejeaftalen med Jonas Hofmann, da jeg ikke følte det nødvendigt at have ham i klubben mere.

« Seneste Redigering: 17 Nov 2013, 17:32 af Cesc » Logged

Møller
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #261: 17 Nov 2013, 17:33 »

Lige præcis sådan jeg håbede du ville udnytte de knap 500 mio. kr. på Smiley At hente unge talentfulde spillere. Og så at se Christian Eriksen på dette Shakhtar hold er en fryd! Smiley
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #262: 17 Nov 2013, 17:44 »

Lige præcis sådan jeg håbede du ville udnytte de knap 500 mio. kr. på Smiley At hente unge talentfulde spillere. Og så at se Christian Eriksen på dette Shakhtar hold er en fryd! Smiley

Jeg var meget i tvivl om jeg skulle sælge ham!! Derfor jeg blev nød til at oprette en update omkring det, selvom jeg egentlig er imod det. Jeg har aldrig været sådan i tvivl før om en handel, for han er virkelig det værd!

Men nu føler jeg, at jeg har formøblet pengene på en god måde!

Tusinde tak for du kigger med Møller!

EDIT:
Dette var i øvrigt den sidste update for i dag, hvor jeg har været rimelig aktiv, da der var ret meget at fortælle om!! Thumbs Up Opstemt
« Seneste Redigering: 17 Nov 2013, 17:45 af Cesc » Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #263: 17 Nov 2013, 18:18 »

Du spytter da bare updates ud nu, og fastholder selvfølgelig det høje niveau! Det er noget af et hold du har fået sammensat Smiley ser frem til at følge dig i Champions League, omgærder mig allerede til sommerens indkøb Wink
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #264: 17 Nov 2013, 18:44 »

Du spytter da bare updates ud nu, og fastholder selvfølgelig det høje niveau! Det er noget af et hold du har fået sammensat Smiley ser frem til at følge dig i Champions League, omgærder mig allerede til sommerens indkøb Wink

Jeg var ved at miste motivationen for at opdatere, men jeg tænkte at jeg lige måtte hive en søndag ud og give den gas for at se om den kommer tilbage! Jeg har jo spillet rimelig langt frem ift. hvad jeg skriver om! Og det kører bare i spillet!

Mange tak for du kan li' niveauet!  Thumbs Up

Når update 50 kommer er det Shakhar Fan i et nyt mere stilrent design!


Håber I stadigvæk læser med!
Logged

David Villa
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #265: 17 Nov 2013, 18:55 »

Hej Cesc

Fremragende blog og læsning. Jeg har ét enkelt spørgsmål:

Jeg forsøgte mig selv at starte med Shakthar, men har pt. sat den på stand-bye, da jeg føler det er MEGET irriterende, at man kun må bruge 7 udenlandske spillere i startopstillingen. Hvordan forholder du dig helt konkret til denne problemstilling? :-)
Logged

Vegilans
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Guld & Beton
« Svar #266: 17 Nov 2013, 19:07 »

Ved ikke om jeg har skrevet herinde før, men hold da op en blog! Dine opdateringer er virkelig af høj høj kvalitet, hver eneste gang. Jeg nyder at følge med, og jeg bliver ved til bloggens slutning.

Fortsæt det gode arbejde, det er virkelig en fryd at læse.
Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Guld & Beton
« Svar #267: 17 Nov 2013, 19:10 »

Det er fandme en lækker blog, Niko. Du er jo en mester til det grafiske, hold kæft det er flot. Vanvittigt hold du efterhåden har fået dig, kunne være fedt med en gennemgang af holdet og ss af spillerne. Men fortsæt det flotte arbejde, genial blog!
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #268: 17 Nov 2013, 19:30 »

Hej Cesc

Fremragende blog og læsning. Jeg har ét enkelt spørgsmål:

Jeg forsøgte mig selv at starte med Shakthar, men har pt. sat den på stand-bye, da jeg føler det er MEGET irriterende, at man kun må bruge 7 udenlandske spillere i startopstillingen. Hvordan forholder du dig helt konkret til denne problemstilling? :-)

Mange gange tak David Villa!

Jamen jeg gør det, at min målmand er fra Ukraine. Derudover er Rakitskyi, Krytsov, Chygrynskyi, Sobol og Stepanenko spillere med international klasse, og derfor bruger jeg ofte dem. Jeg bruger oftest Stepanenko, Sobol og Rakitskyi + Koval/Ptatov på kassen. Det gør, at jeg har plads til syv udlændinge. Desuden er jeg hele tiden klar på at finde de bedste ukrainske talenter, så jeg hele tiden har gode reserver og sådan.

Ved ikke om jeg har skrevet herinde før, men hold da op en blog! Dine opdateringer er virkelig af høj høj kvalitet, hver eneste gang. Jeg nyder at følge med, og jeg bliver ved til bloggens slutning.

Fortsæt det gode arbejde, det er virkelig en fryd at læse.

Mange gange tak! Jeg er glad for du er vild med niveauet! Jeg vil forsøge at bevare det! Og jeg håber at kunne køre bloggen i hvert fald et halvt år! Det er et super fedt spil jeg har gang i!

Tusinde tak igen!

Det er fandme en lækker blog, Niko. Du er jo en mester til det grafiske, hold kæft det er flot. Vanvittigt hold du efterhåden har fået dig, kunne være fedt med en gennemgang af holdet og ss af spillerne. Men fortsæt det flotte arbejde, genial blog!

Mange tak bro! Er glad for du kan li' det!

Der kommer med stor sandsynlighed en gennemgang op til den kommende sæsonstart. Muligvis den kommer inden - det vil jeg lige gøre op med mig selv.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #269: 17 Nov 2013, 19:40 »

Ja, sådan!! Tak for kommentaren Zone!  Thumbs Up

Np.
Dejligt med noget dansk blod i Donetsk. Fortsæt endelig. Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010