home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 459 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Bøge & Bakker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bøge & Bakker  (Læst 127250 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #225: 13 Nov 2013, 08:43 »

 En lille rettelse i et ellers fremragende setup af journalistisk perfektion samlet i en blog: i din oversigt over nyheder på forsiden har du to med nummer 34.  Wink

Udover det vil jeg meget gerne stemme i det resterende kor af stemmer, der hylder dine fremragende blog-evner!
Førhen har jeg stort set kun brugt FMFreaks til at finde hjælp og hente filer og den slags, men I år (vedr. FM14) tænkte jeg at jeg måtte undersøge hvad der ellers er på siden, og din blog har mere eller mindre været skyld i at jeg er på siden flere gange dagligt, for at se om der er sket fremskridt i din og andre bloggeres karriereforløb.

For mig er det specielt dine handelsnyheder og kampreferater der er interessante, men kan nok heller ikke sige mig fri for at have læst og funderet over dine taktiske indlæg!

Jeg kan kun bøje mig i støvet over et ganske enkelt fænomenalt stykke arbejde!  Thumbs Up
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #226: 13 Nov 2013, 12:14 »

En lille rettelse i et ellers fremragende setup af journalistisk perfektion samlet i en blog: i din oversigt over nyheder på forsiden har du to med nummer 34.  Wink

Udover det vil jeg meget gerne stemme i det resterende kor af stemmer, der hylder dine fremragende blog-evner!
Førhen har jeg stort set kun brugt FMFreaks til at finde hjælp og hente filer og den slags, men I år (vedr. FM14) tænkte jeg at jeg måtte undersøge hvad der ellers er på siden, og din blog har mere eller mindre været skyld i at jeg er på siden flere gange dagligt, for at se om der er sket fremskridt i din og andre bloggeres karriereforløb.

For mig er det specielt dine handelsnyheder og kampreferater der er interessante, men kan nok heller ikke sige mig fri for at have læst og funderet over dine taktiske indlæg!

Jeg kan kun bøje mig i støvet over et ganske enkelt fænomenalt stykke arbejde!  Thumbs Up

Fuck, det var en af de grimme fejl!! Wink Den er rettet!

Jeg er rigtig glad for du kan li' det Broen! Det er fedt at du har fået smag for at følge med i blogs - er selv rigtig dårlig til det. Men jeg synes det er grinern selv at fortælle om sit spil og gøre det interessant for andre at høre om. Derudover føler jeg mig beæret over, at du nævner at min blog gør du tjekker siden mere!

Fedt, at du kan li' mine kampreferater - de tager jo sin tid. Man skal huske på rigtig mange ting hvert fald i kampens hede og huske at notere lidt ned, men hvad gør man ikke for en solid update!

Mange gange tak!!


Er rigtig glade for responsen i har givet mig siden i går! Jeg var ved at køre lidt død i mit spil - samt lysten til at prøve med andre hold i mere kendte ligaer, men det her hjælper hvert fald på motivationen!
Logged

Fonzie
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #227: 13 Nov 2013, 13:00 »

Super lækker blog, virkelig underholdende og med super grafik!

Jeg er fan! Smiley
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #228: 13 Nov 2013, 14:03 »

Super lækker blog, virkelig underholdende og med super grafik!

Jeg er fan! Smiley

Mange gange tak! Dejligt du kan li' det!

Fedt du er fan! Wink
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #229: 13 Nov 2013, 14:17 »

Har ikke kommenteret så meget, men har læst stort set samtlige updates. Virkelig godt arbejde, Cesc! Smiley
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #230: 13 Nov 2013, 16:41 »

Har ikke kommenteret så meget, men har læst stort set samtlige updates. Virkelig godt arbejde, Cesc! Smiley

Det er jeg super glad for at du har champ!

Tusinde tak! Wink
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #231: 13 Nov 2013, 18:09 »


Jeg vil ikke sige at jeg har opfundet den dybe tallerken med dette taktiske projekt. Jeg føler dog, at jeg har fået lavet en meget god taktik til netop mit formål: At vinde fodboldkampe. Mit mål er ikke at spille god teknisk fodbold eller spille med ekstremt meget boldbesiddelse. Det siger mig ikke noget. Det er point som tæller for mig, og det vil jeg mene, at min Shakhtar-taktik er fremragende til. Jeg vil fortælle lidt mere om den herunder - så læs gerne videre:

Min taktik er bygget op omkring mine spilleres kvaliteter, da jeg kom til klubben. Jeg synes altid, at man skal tænke ud fra det spillermateriale man har, også kan man ændre gradvist til. Jeg vil gerne have gode tekniske spillere (hvilket der heldigvis var i starten), da jeg synes godt om den slags typer. På samme tid, vil jeg også gerne have fightertyper, og endda mange af dem. Jeg synes ofte at det er fighterne, der vinder de fleste fodboldkampe for hold. Det er dem der bliver ved til det sidste fløjt, og heldigvis får de mere og mere anerkendelse. Det skal altid være en balancegang, og jeg synes at jeg har fået skabt en god en af slagsen.

Jeg har hele fem spillere med DEFENSIV i mentalitet - mine fire forsvarsspillere og min defensive midtbanespiller. En af mine centerforsvare, er BOLDSPILLENDE FORSVARER (Rakitskyi, Dante) mens den anden er en MIDTERFORSVARER (Chygrynskyi, Kryvtsov). Det giver mig en spiller, der kan føre bolden frem, da jeg i de fleste kampe gerne vil starte mine angreb nede fra eget felt af. På trods af mine backs er defensive i indstilling, kommer de dog alligevel med frem af og til. Det afhænger af, hvilken mentalitet jeg spiller med holdet. Oftest spiller jeg STANDARD og retter henad kampen. I og med, at jeg er et tophold bliver mine backs nogle gange nød til at komme med for at skabe overtalssituationer .

Går vi længere frem på banen - til mit vigtigste sted - har jeg to centrale midtbanespillere og en defensiv midtbane. Den ene centrale er DYBTLIGGENDE PLAYMAKER (Gündogan, Vitsenets), mens den anden centrale er CENTRAL MIDTBANESPILLER (Dembélé, Koke). Min defensive midtbanespiller er ANKERMAND (Matic, Stepanenko), hvilket gør at mine offensive spillere kan tænke offensivt, og ikke skal bruge for mange kræfter på det defensive arbejde. Min dybtliggende playmaker er SUPPORT. Det er med tanker på, at han skal trække modstandernes defensive spillere længere frem på banen. Jeg kan tydeligt se at det virker, hvilket giver meget mere plads til mine fløje. Heldigvis har jeg et af spillets bedste spillere til den position i form af Gündogan, og han spiller den rolle til perfektion. Billederne nedenfor viser meget godt, at modstandernes bedste centerforsvar trækker langt op i banen for at dæmme op for Gündogan.


Mine fløje er nok det sted på holdet, hvor jeg roterer mest rundt. Især på højrekanten, hvor jeg har gode alternativer i form af Alexis Sanchez og Antonio Candreva. Begge mine tanker er dog ens i form af OFFENSIV mentalitet og FLØJSPILLER som rolle. Det passer mig fint. Jeg ændrer dog af og til højrefløjen til at være SPYDSPIDS, da det ofte kan give mig en fordel med Alexis Sanchez. Han fungerer for mig, bedre i denne rolle end som fløjspiller. I venstresiden har jeg holdets stjerner i form af Reus og Bernard. De skifter lidt, men Reus bliver brugt på mange pladser, hvorfor man må sige, at Bernard ejer den position.

Min angriber er stort set altid MÅLJÆGER. Jeg spiller oftest med Reus eller Chicharito i denne position. Benteke kan dog også spille den på fremragende måde, og derfor er det den jeg bruger. På samme tid gør det ofte, at jeg pga. mine gode boldsspillere kan smide fantastiske bolde i dybden som de følger op på. Generelt for mit hold, er det meget afleveringer til angriberen jeg laver mål på. Kalashnikov har jeg også der venter i kulissen, og han får et par kampe på skift med Zivkovic.

Selve taktikken har jeg brugt i 49 kampe indtil videre, hvilket har resulteret i denne statistik:

Jeg er yderst tilfreds med denne statistik for mine mål, og den har jo, som I kan læse i bloggen, også ført et par trofæer af sig. Det er nu ikke altid at jeg er det bedst spillende hold eller egentlig fortjener sejren. Det vil hvert fald være synd at sige. Mit hold har dog den egenskab, at de er et af de bedste i verden under egenskaben ARBEJDSSTYRKE. Mine spillere har det tilfælles, at de fighter for at jeg vinder kampene. Jeg kan tydeligt se, at det kaster rigtig mange point af sig. Derudover er de fleste af mine spillere rigtig gode til afleveringer, hvilket gør at jeg skaber utrolig mange chancer pr. kamp og har bolden en del, på trods af det ikke er mit fokus.

De fleste af mine assist kommer ovre fra højresiden, hvilket ikke kommer som en overraskelse for mig. Min assistmaskine i form af Candreva spiller derovre, og han er simpelthen klasse til at smække bolden ind over. Derudover tager Sobol hjørnespark i højresiden, og han ligger sukkerbolde stort set hver gang. Jeg laver rigtig mange mål på hjørnespark, og på trods af jeg har ligaens laveste hold, så er mine store midterforsvarer der næsten hver gang. Sjældent med hovedet, men de opfanger bare bolden så godt i nettet og sender den ind med et velplaceret skud efterfølgende!

Jeg starter stort set hver eneste kamp ud med at ligge et pres fra starten. Det vil sige, at jeg TRÆKKER BAGKÆDEN HØJERE OP fra start og spiller HØJERE TEMPO. Det gør, at jeg næsten har lavet 50 % af mine mål i den første halve time af kampene. Jeg vinder derfor ofte mine kampe på en fremragende første halvleg, hvilket gør at jeg kan give unge spillere chancen i anden halvleg. Mine unge spillere blomstrer for tiden, men mere om det en anden gang... Især mine regens.

Mine angribere er klasseangribere ift. ligaen, og jeg føler at jeg virkelig har samlet en flok gode midtbanespillere til at fodre dem med gode afleveringer. Hele 51 % af mine mål er blevet scoret på afleveringer, mens kun 22 ud af mine 114 mål er scoret på indlæg. Det kan enten være en i dybden eller mit småspil på modstandernes bane halvdel, der skaber mål via afleveringer. Jeg spiller DIREKTE ved alle mine forsvarsspillere, mens jeg spiller KORT med alle mine offensive spillere. De er så gode tekniske, at det ikke er et problem at spille i små trekanter rundt om modstanderne. Jeg kan passende illustrere det med billedet lidt nedenfor..

For at tage et kig på hvordan mine mål bliver scoret de sidste 50 kampe, kan I kigge nedenfor:

På trods af jeg ikke går op i det, har jeg oftest mest boldbesiddelse. Det kan ikke undgåes, når man har så gode boldspillere som jeg har ift. ligaens niveau. Det er utrolig meget omkring midten af banen, hvor jeg også har mit fokus, at afleveringerne er mange. Det er især Stepanenko/Matic, Dembélé/Koke og Gündogan, der sender mange afleveringer afsted til hinanden. De tre løber fremrangende i frie positioner, og jeg bygger spillet op der fra. Et tydeligt eksempel på min dominans af afleveringer kan ses på en typisk kamp herunder:


Naturligvis er jeg ikke et sekund i tvivl om, at min taktik ikke ville holde for alle hold. Jeg ved på samme tid også godt, at jeg vinder mine kampe sikkert i mange tilfælde, fordi jeg simpelthen har et bedre hold end mine modstandere i den ukrainske liga. Jeg ved også hvor meget det betyder at være god til team-talks, hvilket jeg virkelig føler mig skarp til. Mine spillere er altid motiverede og klar til at gå ud og vinde kampene. Jeg kan mærke en vinderkultur blandt mine spillere, og de ved godt at jeg kræver tre point hver eneste gang.

Taktikken tror jeg godt kunne være helt anderledes, og at jeg alligevel ville vinde mange kampe. Jeg føler dog, at jeg har nået til et punkt, hvor min taktik er ved at være optimal og jeg får meget ud af holdets styrker. Det eneste jeg mangler er at få stort set alle spillere til at være gode sammen. Jeg føler ofte, at jeg vinder på enkelmandspræstatio ner. Jeg sidder hvert fald tilbage med en sådan følelse, uden det måske er sandt. Det er det jeg arbejder på at få til at lykkedes i denne sæson, for jeg synes det er sjældent at hele mit hold rammer dagen på samme tid.

Dette var en lille gennemgang og lidt tanker. Jeg forsøgte at gøre det mere overordnet, og ikke gå ned i alt for nørdede detaljer.

Til slut vil jeg blot vise selve formation, for at I ikke er i tvivl.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #232: 13 Nov 2013, 19:24 »


BAGVED er et nyt tiltag jeg kommer med, for at få lidt flere screenshots ud af mig i bloggen - og give jer et bedre indblik i mit spil bag ved alle ordene. I dette afsnit vil vi fortælle på de unge talenter, der huserer rundt i klubben. Jeg har valgt at de skal være 21 år og nedefter, da jeg ellers ville kunne komme med en alt for lang liste. Jeg vil fortælle lidt om hvem spillerne er og hvad jeg forventer mig af dem, samt naturligvis poste et screenshot af spilleren! De vil blive fulgt i denne slags update indtil de bliver 25 år.

Jeg har samlet en spændende flok talenter i klubben, der blandt andet tæller hele fire ukrainere. Jeg er utrolig opmærksom på de kommende ukrainske spillere, da jeg ved at de skal være i klubben uanset hvad - det siger reglerne jo. Derudover forsøger jeg at hente et par spillere ude fra, som jeg ved kan komme ind og forstærke holdet på sigt.

Lad mig kort opsumere navnene, der skal fortælles om:

Ivan Kalashnikov
Vitaly Fomin
Richairo Zivkovic
Olexandr Osman
Eduard Sobol
Mike Smith


Der vil nedenfor komme en kort gennemgang om, hvem spilleren er.

IVAN KALASHNIKOV - 17 ÅR, ANGRIBER
Her er tale om en ung angriber med fart og mål i støvlerne. Han er en jeg har ekstremt store forventninger til, da jeg tror at han virkelig kan udvikle sig til en verdens stjerne. Han er kun 17 år gammel, og er allerede en god fodboldsspiller. Kalashnikov er desuden en spiller, der minder meget om Hernandez, og jeg tror at han går i hans fodspor. Kalashnikov er fra mit eget akademi, hvilket naturligvis er plus. Han bliver utrolig spændende at følge!

VITALY FOMIN - 17 ÅR, FLØJ
Fomin hentede jeg fra Stal A for hele 33 millioner kroner. Jeg tror ikke at han bliver blandt eliten af fodboldspillere, men jeg har tro på at han kan udvikle sig til en habil spiller i løbet af hans karriere. Fomin kan blive en profil i den ukrainske liga, og det er derfor han er hentet til. Jeg har allerede prøvet ham lidt på førsteholdet, hvilket han dog ikke er helt klar til endnu. Vitaly Fomin er venstrefløj, og derfor får han naturligvis svært ved at komme på holdet pga. den 22-årige Bernard.

RICHAIRO ZIVKOVIC - 18 ÅR, ANGRIBER
Hollænderen har allerede fået sin debut for førsteholdet, og i sin debut scorede han endda et rigtig flot mål. Han har dog ikke scoret for førsteholdet siden da, selvom han har spillet fem kampe. Han er et kæmpe talent, og blev kun hentet til for fem millioner for snuden af store europæiske klubber. Jeg tror at han bliver min kommende starter i angrebet i klubben, da han virkelig har et talent udover det sædvanelige.

OLEXANDR OSMAN - 19 ÅR, BACK
Osman blev hentet til i en ung alder fra rivalerne, Metalist. Jeg måtte punge ud med hele 34 millioner for den unge venstreback, men jeg manglede på daværende tidspunkt en reserve for klubbens største talent på backen, Eduard Sobol. Han har dog udviklet sig bedre end ventet på sit låneophold i Sevastopol, hvorfor han vil være en del af førsteholdstruppen i år. Han bliver spændende at følge, men vil nok altid være en solid reserve for mig, da jeg har Sobol.

EDUARD SOBOL - 20 ÅR, BACK
Føromtalte Sobol er i mine øjne et af de største venstreback talenter i spillet. Han er fremragende både offensivt og defensivt, og jeg er virkelig glad for at have ham på holdet og netop givet ham en ny kontrakt. Der har været kæmpe interesse fra stort set alle store hold i Europa, men heldigvis fik jeg ham til at blive i klubben. Han er mit holds fremtid, og vil være fast mand så lang tid som muligt. Trods hans unge alder, har han spillet over 70 kampe for førsteholdet - og jeg går med troen på, at han kan blive den spiller med flest kampe for Shakhtar!

MIKE SMITH - 21 ÅR, BACK
Jeg opdagede ikke selv Smith, men en af mine talentspejdere fandt ham og anbefalede mig at hente ham. Da jeg så rapporten, var jeg ikke et sekund i tvivl om at ville hente ham for enhver pris. Heldigvis var prisen meget lav, da den nemlig kun lød på 8,5 millioner. Han er utrolig sikker defensiv, og han skal overtage højrebacken fra Srna, når han går på pension. Smith har allerede fået mange kampe for mit hold, og han er så småt ved at bide sig fast allerede.

Vi vil følge disse unge spillere én gang hver sæson, og kigge tilbage på hvordan de har udviklet sig og hvad deres rolle bliver. De vil blive fulgt indtil de bliver 25 år. Der vil naturligvis blive tilføjet flere spillere til listen, hvis der bliver købt spillere på 21 år og nedefter til Shakhtar.
Logged

Sinno
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Guld & Beton
« Svar #233: 13 Nov 2013, 19:50 »

Verdensklasse den taktiske del der lige kom op der! Vil helt sikkert læse mere grundigt på det, på fredag når jeg har noget mere tid . Wink

Spiller ikke selv med Shakhtar nej . Wink Er mest til at starte min karriere i dk . Opstemt
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #234: 13 Nov 2013, 21:19 »

Verdensklasse den taktiske del der lige kom op der! Vil helt sikkert læse mere grundigt på det, på fredag når jeg har noget mere tid . Wink

Spiller ikke selv med Shakhtar nej . Wink Er mest til at starte min karriere i dk . Opstemt


 Mange tak champ!

Havde helt glemt jeg skulle spille Super Cup, så næste Update bliver om den kamp! Har lavet det fedeste banner!!
Logged

YNWAbamse
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Guld & Beton
« Svar #235: 13 Nov 2013, 21:50 »

Meeeeeega fed blog !!!

- Det er helt klart denne blog som har inspirert mig til at starte et save med shakthar !!
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #236: 13 Nov 2013, 22:20 »

Jeg tror konstant, at der står "Guld & Bacon", men bliver skuffet HVER gang! Opstemt
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #237: 13 Nov 2013, 22:25 »

Du gør det fandme godt Cesc! Håber at du fortsat kan holde det høje niveau!:)
Btw. hvordan ser du statistikken over dine scorede mål? Smiley
« Seneste Redigering: 13 Nov 2013, 22:27 af Nhg93 » Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #238: 14 Nov 2013, 08:17 »

Meeeeeega fed blog !!!

- Det er helt klart denne blog som har inspirert mig til at starte et save med shakthar !!

Tusinde tak! Fortæl om dit spil i Shakhtar-tråden!! Wink

Jeg tror konstant, at der står "Guld & Bacon", men bliver skuffet HVER gang! Opstemt

Der er jo heller intet bedre end Guld & Bacon!! Så kan godt forstå dig, men det er noget af en besættelse du har hvis du ser dig for dig konstant Opstemt

Du gør det fandme godt Cesc! Håber at du fortsat kan holde det høje niveau!:)
Btw. hvordan ser du statistikken over dine scorede mål? Smiley

Inde under din taktik kan du se det henne ved "ANALYSE" mener jeg det hedder. Derinde hvor du også kan se holdrapporten osv. Der er en kategori, der hedder "MÅL".

Og mange tusinde tak!

Jeg regner med at komme med en update i dag omkring finalen. I morgen skal jeg på patrulje, men først klokken 15.00 - 23.00, så kan spille lidt om formiddagen - så der håber jeg at ramme med en update om de 10 første kampe!
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #239: 14 Nov 2013, 12:22 »

Rigtig rigtig fedt. Har stor respekt for den alsidighed, som du viser i dine updates. Fortsæt det gode arbejde :-)
Logged

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010