home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 421 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Bøge & Bakker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bøge & Bakker  (Læst 127268 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #195: 07 Nov 2013, 21:04 »


Der var lagt i kakkelovnen til et spændende opgør mellem to af de store klubber i Europa League. Bayer Leverkusen og Shakhtar Donetsk havde fejet alt modstand af banen, og var begge klar til at indtræde i finalen i Polens hovedstad Warszava. Tyskland og Ukraine mødtes på midten, og det ville være stort for begge klubber at vinde trofæet i Polen. Narodowy er nationalstadionet for Polen, og det er blevet bygget helt færdig i år 2011. Det er et topmoderne tempel, og i denne kamp lagde de græstæppe og tribuner til Leverkusen og Shakhtar. En kamp, der næppe vil gå over i historiebøgerne, men en finale har altid sin egen charme...

Under hele kampen kunne man se, at Leverkusen var klar på at dominere kampen og Shakhtar var klar på at afgøre kampen på kontramuligheder. Leverkusen sad tungt på bolden, mens Shakhtar altid var farlige på deres lynhurtige stød opad banen. Leverkusen kom også frem til mange chancer, men gang på gang blev de afvist af en storspillende Maxym Koval.

Efter få minutter fik Leverkusen spillet sig frem til en meget stor mulighed for at bringe føringen til tyskerne. Den tårnhøje Leverkusen-profil, Kießling, hoppede højt i feltet og nikkede bolden tilbage til en fremadstormende Lars Bender. Den tyske truck hamrede til bolden, men desværre for Bender stod der et væld af spillere fra Shakhtar på målstregen og kunne losse bolden ud af kommunen. Bolden var ekstremt tæt på at ryge i kassen, og skuddet var uden chance for Koval at snuppe. Heldigvis for Shakhtar, var anføreren, Darijo Srna, trukket tilbage på målstregen og redede ærterne.

Det var som om, at Shakhtar ikke rigtig fik fat i første halvleg. Der blev spillet meget udenom Shakhtars midtbane, og især ved Bernards venstreflanke kom de tyske underdogs frem til chancer. Den sydkoreanske Son Heung-Min spillede en formidabel første halvleg, og kørte både rundt med Bernard og Sobol på en gang i flere tilfælde. Han var meget tæt på at score kampens første mål, da han i en dobbeltchance fik testet Koval til at yde sit ypperste. Koval var dog ikke til at slå ud, og i første omgang redede han med en fodparade, hvorefter han gjorde det af med bolden ved at bokse den ud til hjørnespark.

I pausen tog Nikolaj Poulsen handling af den ringe første halvleg og valgte at skifte Shakhtar-profilen, Javier Hernandez, ud til fordel for det belgiske tårn, Christian Benteke. Benteke kom hurtigt ind og fandt sin plads i kampen, da han via sin store fysiske formåen kunne kaste rundt med Toprak og Wollschied som han ville. Benteke ændrede meget for Shakhtar, men Poulsen valgte også at smide den dårligt spillende Bernard ud og i stedet kaste italienske Candreva på banen. Candreva var inden kampen skuffet over at blive droppet til opgøret, men han kom ind og ville bevise, at det var en fejl han ikke var med fra start. Spillet flød godt for Shakhtar med de hurtige kanter i form af Alexis og Candreva, og Shakhtar ramte blandt andet stolpen to gange i løbet af anden halvleg. To chancer, der burde have været i nettet, men Stepanenko og Rakitskyi manglede skarpheden på begge forsøg.

Spillet tippede meget fra side til side i en periode af anden halvleg, men både Leno og Koval stod blændende godt. Man kunne se de næsten kæmpede om at lave den bedste redning. Det var rigtig imponerende at se, hvordan de kastede sig fra side til side og klarede de mest fantastiske spark. Efter 79 minutter blev det dog for meget for den unge tysker Leno...

Shakhtar kørte for første gang i kampen rundt med bolden i længere tid. Candreva spillede den tilbage til Stepanenko, der kørte den videre til Gündogan. Gündogan varmede bolden lidt, og ventede på Srna løb med opad højrekanten. Srna spillede den hurtigt frem til Alexis. Alexis trak ind i banen, og satte en mand med en finurlig kropsfinte. Alexis valgte at spille bolden tilbage til Gündogan, der var trukket med frem. Endnu engang blev bolden sparket tilbage, og denne gang var det til en fri Dembélé, der meget intelligent var løbet i skudposition. I samme bevægelse som Dembélé modtog bolden, valgte han at klaske til det med et fladt skud på den tørre bane i 13 graders varme. Bolden havde direkte kurs mod sidenettet, men til sidst kom der skrue i bolden og helt nede ved nærmeste stolpe røg den ind bag en chanceløs Bernd Leno.

De medrejsende Shakhtar fans gik i ekstase, og var klar på at fejre triumfen i dette sekund - der var dog ti minutter plus tillægstid tilbage. Leverkusen forsøgte at sætte et sidste pres ind, men det var som om at kræfterne var sluppet op. Leverkusen lavede en offensiv udskiftning ved at smide Kasper Kusk ind i stedet for højrebacken Beck, og selvom han driblede et par spillere, blev han aldrig rigtig farlig mod det stærke Shakhtar forsvar. De trætte Leverkusen spillere var meget tæt på at forære et mål væk i slutminutterne, da de kom til at hænge for langt fremme på banen. Det gav en friløber til Benteke, der iskoldt udplacerede Leno. Desværre ændrede bolden kurs til sidst, og ramte ydersiden af stolpen og røg ud til målspark. Benteke ville ellers kunne lukke kampen i dette øjeblik.

Shakhtar begyndte at holde mere i bolden, og fik tiden til at løbe ud ved at køre den rundt om de trætte, men hårdtkæmpende tyskere. Der blev spillet den fremragende fodbold, som Shakhtar har lagt for dagen i denne sæson. Man kunne tydeligt se forskellen på Shakhtars bredde og på Leverkusens. Shakhtars indskiftere havde ændret kampen, mens Leverkusens mest af alt havde forværret deres spil.

Dommeren kiggede på sit ur og lagde tre minutter til. Tre minutter var dog ikke nok for Leverkusen, der trods ihærdige forsøg på indlæg ikke kunne lave et mål som ville bringe balance i regnskabet. Alt på headet væk, modtaget og formøblet om til tidsudtrækning for de orangeklædte soldater. Shakhtar kunne dermed fejre, at de for anden gang i klubbens historie kunne vinde Europa League! Derved slutter Shakhtar sæsonen 14-15 af med et fjerde trofæ til samlingen!

Logged

pauk
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #196: 08 Nov 2013, 16:07 »

Når du fx er bagud 1-0 i 70 min eller 2-0 i det 35, spiller du så stadig kontra? Eller går du over til kontrolleret eller offensiv? Smiley
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #197: 09 Nov 2013, 18:32 »

Når du fx er bagud 1-0 i 70 min eller 2-0 i det 35, spiller du så stadig kontra? Eller går du over til kontrolleret eller offensiv? Smiley

Jeg kan ikke erindre hvornår jeg sidst har været bagud 1-0 i det 70. minut - så det er lidt svært at svare på! Opstemt
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #198: 09 Nov 2013, 19:02 »


Træneren afviser kontrakt
04.07.15 - Донецк

Den unge succestræner, Nikolaj Poulsen, er rigtig utilfreds med tilværelsen i Shakhtar for tiden. Han havde netop sikret Shakhtar fire pokaler i den seneste sæson, hvorefter han fik at vide, at hans transferbeløb ville blive på 27 millioner kroner, mens hans lønbudget ville dale med over 2 millioner om ugen. Poulsen har siden afvist en kontrakt han var blevet tilbudt.

Der var rigtig mange der havde forudset at Shakhtar ville købe rigtig dyrt ind i årets transfervindue. Inden transfervinduet havde Poulsen luftet tanken om at hente Mario Balotelli til Donetsk. Det har der dog været lange udsigter til. Det har været helt stille på indkøbssiden, da der ikke er kommet nogle penge til at hente spillere for. Shakhtar-træner Nikolaj Poulsen havde forventet, at han ville få et stort rådighedsbeløb i sommerperioden og han havde allerede forudset sig et par spillere at hente.

 - "Jeg er virkelig skuffet over ledelsen, og jeg synes virkelig ikke det kan passe, at jeg ikke får de penge jeg skal have for at forstærke min trup til fremtidens udfordringer. Jeg undrer mig meget over, at mine præstationer ikke har betydet, at jeg ville få mange penge at hente for. Vi mangler et par spillere for at kunne kæmpe med i Champions League, og det har jeg ikke mulighed for at hente nu. Jeg ved, at pengene er gode i klubben, så jeg forstår det ikke på nogen måde. Jeg håber ikke, at klubben stiller sig tilfreds med en Europa League, for jeg vil have et Champions League trofæ til klubben," udtaler Nikolaj Poulsen.

Shakhtar hentede i den seneste sæson hele fire pokaler, da de vandt Ukraines bedste række, pokalturneringen i Ukraine og Super Cup. Derudover vandt Nikolaj Poulsen klubbens anden internationale titel nogensinde. Shakhtar har spillet ekstremt godt i den seneste sæson, hvor det kun blev til ét enkelt nederlag i sæsonen i ligaen. Det var en utrolig præstation, og Nikolaj Poulsen blev derfor tilbudt en ny kontrakt. En kontrakt, der ville betyde, at han skulle blive i klubben til år 2019. Dog var der en lønnedgang på over 70.000 om ugen, hvilket var en stor fornærmelse for Poulsen.

 - "Jeg forstår ikke, at man kan tilbyde en dårligere kontrakt end den nuværende. Vil man forlænge, er det for at gøre det bedre end det har været - og slet ikke, når at holdet fungerer så godt for tiden. Jeg ved ikke om det er mig den er galt med, men jeg synes at gode præstationer skulle blive belønnet. Jeg føler mig til grin med dette tilbud, og er i tvivl om vi kan samarbejde fremover," fortæller en tydeligt skuffet Poulsen.

Shakhtar skal om fire dage tage imod Dynamo Kiev i Super Cup-finalen. En spændende kamp, hvor Shakhtar dog er store favoritter. Om Nikolaj Poulsen sidder på trænerbænken bliver et stort spørgsmål. Poulsen har dog stadigvæk en kontrakt frem til år 2018, men det store spørgsmål er om han bliver der kontrakten ud.

Den orangefarvede klub har kun solgt to spillere i dette transfervindue i form af Didier Drogba, der smuttede til Norwich og Denys Kozhanov, der er blevet solgt til FC Midtjylland for 17 millioner.
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #199: 09 Nov 2013, 19:18 »

Det virker meget underligt at du bliver tilbudt en kontrakt med en lønnedgang på 70.000 om ugen. Har klubben et lån de er begyndt at betale tilbage?

Håber Nikolaj Poulsen får styr på bestyrelsen, ellers er det måske et skifte til en af de store europæiske ligaer? ;o)
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #200: 09 Nov 2013, 19:39 »

Cesc tid til at komme vidre Smiley
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #201: 09 Nov 2013, 19:42 »

Mon ikke han bliver, han skal jo vinde 3 x CL. Peace Bare ekstra dramatik. Wink
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #202: 09 Nov 2013, 19:46 »


Der var meget snak op til opgøret, om Nikolaj Poulsen var at finde på bænken på grund af uenigheder med Shakhtar-ledelsen. Det danske trænertalent var dog på trænerbænken og var klar til at dirigere truppen mod et muligt tredje Super Cup-trofæ i træk under Poulsen. Modstanderen var ærkerivalen Dynamo Kiev, og de fik røven på komidie.

Dommer, Godulyan, fløjtede opgøret i gang og hurtigt satte Shakhtar et meget højt pres på Dynamo Kiev. Der blev brugt rigtig mange kræfter fra Dynamo spillerne til at løbe efter bolden. De blev spillet tynde i løbet af det første kvarter, og det lignede tydeligt at Shakhtar spillerne var meget opsatte på at overbevise Nikolaj Poulsen om at blive i trænersædet. Allerede efter 10 minutter havde Shakhtars spillere sendt seks skud afsted mod mål.


BERNARD; 24 MINUTTER 1-0

Den rutinerede Candreva tog et par gode træk i højreside, hvorefter han sparkede bolden ind til Gündogan. Ilkay Gündogan sendte hurtigt bolden videre til Dembele, der driblede én mand sendte en fremragende bolden direkte i fødderne på Bernard, der var trukket ind i feltet. Han tog den flot med sig, vendte rundt og sparkede bolden sikkert i krydset til 1-0.


JAVIER HERNANDEZ; 28 MINUTTER 2-0

Bernard tog et solidt hjørnespark, der dog blev headet væk i feltet. Bolden røg ud til Gündogan, der sparkede bolden tilbage til Bernard. Bernard satte sikkert sin oppasser, og sendte et indlæg ind til en fri Javier Hernandez. Den farlige mexicaner brændte i første omgang, men fik en returbold, som han stensikkert sendte i mål.


DMYTRO CHYGRYNSKYI; 36 MINUTTER 3-0

Eduard Sobol tog et hjørnespark, der direkte strøg ind i feltet med en perfekt timet hastighed på sig. Hernandez kom først på bolden, og headede mod mål. Boyko lavede dog en flot parade, men bolden røg ud i feltet igen, hvor den tunge Dmytro Chygrynskyi på forunderlig måde fik sig vendt og sparkede bolden ind til 3-0.


DMYTRO CHYGRYNSKYI; 39 MINUTTER 4-0

Meget kort tid efter gjorde Chygrynskyi det helt af med Dynamo Kiev, da Shakhtar endnu engang havde hjørnespark. Dmytro kæmpede sig gennem et forsvar, og timede sit hop perfekt på hjørnesparket fra Sobol. Han drønede direkte ind i bolden og Boyko var uden chance for at tage det kraftfulde hovedstød.

I anden halvleg kom Dynamo Kiev meget bedre med i kampen. Det skal være uvist om det var pga. Shakhtar lod dem, eller at de ville pynte på resultatet. Benteke kom ind i pausen, og gjorde ikke det store væsen af sig. Koke kom også ind i stedet for Dembélé, men han fik heller aldrig rigtig fat i kampen. Der blev ikke scoret flere mål i anden halvleg, på trods af Dynamo Kiev var tæt på et par gange. Til slut gik Shakhtar ned og passede på, da de gerne ville holde nullet. Det lykkedes og de kan nu kalde sig vindere af Ukrainske Super Cup for tredje gang i streg under Nikolaj Poulsen.

Det spekuleres i, at Poulsen har fået et tilbud fra en stor spansk klub og dette bliver hans sidste trofæ i Shakhtar.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #203: 10 Nov 2013, 11:04 »

Det virker meget underligt at du bliver tilbudt en kontrakt med en lønnedgang på 70.000 om ugen. Har klubben et lån de er begyndt at betale tilbage?

Håber Nikolaj Poulsen får styr på bestyrelsen, ellers er det måske et skifte til en af de store europæiske ligaer? ;o)

Nej, der er intet at komme efter der!

Vi må se hvad fremtiden bringer! Wink

Cesc tid til at komme vidre Smiley

Måske, ja Wink

Mon ikke han bliver, han skal jo vinde 3 x CL. Peace Bare ekstra dramatik. Wink

Det er nærmest umuligt at vinde CL uden penge til at gøre sit hold bedre! Peace
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #204: 10 Nov 2013, 11:32 »


Rygte: Poulsen til Valencia
10.07.15 - Донецк

Rygter svirrer for tiden, og der er netop nu kraftige rygter om, at Nikolaj Poulsen har været til samtale i Spanien for at snakke med den spanske storklub, Valencia CF.

Shakhtar har netop vundet 4-0 over Dynamo Kiev og Poulsen har vundet sit syvende trofæ i Shakhtar. Den orangeklædte klub har været altdominerende i de seneste sæsoner under Poulsen, og spillet er virkelig blevet stabilt. Derudover har Donetsk fået besøg af spillere som Javier Hernandez og Dante - to internationale profiler. Der er virkelig kommet andre boller på suppen i Shakhtar, og pludselig er det ikke unge talenter man går efter, men etablerede stjernespillere. Dette kan dog stoppe inden længe, da Nikolaj Poulsen ifølge pålidelige kilder har været til samtale i Valencia. Han er utilfreds i Shakhtar.

Valencia er en spansk fodboldklub, der spiller i den bedste spanske række. Netop nu har Valencia store stjerner som Victor Ruiz og et angreb bestående af hurtige Bojan og den tunge Dame N'Doye på holdkortet. Valencia har et meget stærkt mandskab, og har tilmed netop hentet venstrebacken Domenico Criscito fra Zenit. Valencia har en flot historie, og store spillere som Mario Kempes og Roberto Ayala har tidligere gæstet klubben i mange år. Chotos (Gederne) er de seneste to sæsoner blevet nummer fire i ligaen, men vil gerne rykke højere op i tabellen i denne sæson. Klubbens logo har siden klubbens start i 1919 den 18. marts haft en flagermus i sig. Det er dog blevet gjort mere moderne i takt med årene, og flagermusen er nu placeret over logoet. Valencias præstationer har dog ikke været flyvende i de seneste sæsoner.

Den spanske traditions klub har netop mistet legende træneren, Guus Hiddink, da han har valgt at stoppe karrieren. Inden Hiddink trådte til var Gullit i trænersædet i en kort periode, men blev fyret efter kun et halvt år i klubben. Der har været store interne problemer på de indre linjer i Valencia, og det kan ifølge en ekspert fra Shakhtar News godt skræmme Poulsen væk fra at skifte til den spanske storklub.

 - "Jeg tror at Poulsen har været til en samtale med Valencia, men historien siger, at man ikke får lang snor i Valencia. Der er blevet fyret mange trænere. Det kan godt skræmme ham fra at tage jobbet, da han ved at han er utrolig sikker i Shakhtar - og ikke vil være det i Valencia. Fansene elsker ham her, og ledelsen er glade for hans arbejde. Jeg kan dog godt forstå hvis han vil prøve noget nyt og udvikle sin karriere videre."

Shakhtar starter sæsonen i morgen mod Volyn på udebane.
Logged

carlobarlo
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Guld & Beton
« Svar #205: 10 Nov 2013, 14:00 »

Blev nødt til at oprette en bruger herinde så jeg også kunne skrive, at det er en fremragende blog! Bliv ved Smiley Og prøv evt lykken i Valencia!
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #206: 10 Nov 2013, 14:18 »

Glimrende update, Valencia ville være et godt valg efter min mening. Bliver spændende at følge Smiley
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

-Benja-
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #207: 11 Nov 2013, 09:43 »

Spændende drejning af bloggen, så det hele ikke er "dans på roser" :-)

På den måde du ligger det ud på, så er du færdig i Ukraine. Du melder offentligt ud til pressen, at du ikke har lyst til at fortsætte, og vil efter min mening ødelægge det realistiske i bloggen hvis du bliver i Shakhtar. Det er sjældent at man ser i virkeligheden, at en træner først giver en sviner til klubben, og så vælger at blive der alligevel. Men man skal aldrig sige aldrig, Mourinho er tilbage i Chelsea efter han ikke var helt tilfreds sidst han var i klubben.

Men jeg håber du vælger at hoppe videre i karrieren, og Valencia er et rigtig interessant valg! De har modsat Shakhtar ikke mange penge i banken, og ville give dig en udfordring på en helt ny og anderledes måde.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #208: 11 Nov 2013, 15:26 »

Blev nødt til at oprette en bruger herinde så jeg også kunne skrive, at det er en fremragende blog! Bliv ved Smiley Og prøv evt lykken i Valencia!

Alt for fedt du har oprettet en bruger på siden af den grund! Mange tusinde tak!

Glimrende update, Valencia ville være et godt valg efter min mening. Bliver spændende at følge Smiley

Nu må vi se om jeg bliver eller skifter væk! Men tak! Wink

Spændende drejning af bloggen, så det hele ikke er "dans på roser" :-)

På den måde du ligger det ud på, så er du færdig i Ukraine. Du melder offentligt ud til pressen, at du ikke har lyst til at fortsætte, og vil efter min mening ødelægge det realistiske i bloggen hvis du bliver i Shakhtar. Det er sjældent at man ser i virkeligheden, at en træner først giver en sviner til klubben, og så vælger at blive der alligevel. Men man skal aldrig sige aldrig, Mourinho er tilbage i Chelsea efter han ikke var helt tilfreds sidst han var i klubben.

Men jeg håber du vælger at hoppe videre i karrieren, og Valencia er et rigtig interessant valg! De har modsat Shakhtar ikke mange penge i banken, og ville give dig en udfordring på en helt ny og anderledes måde.

Det kan være bloggen får et lille twist, og jeg bliver. Det ved man ikke endnu! Men nu må vi se! Jeg har stadigvæk et mål om at vinde CHL tre gange - og det skal gerne være i Shakhtar! Men alt kan ske. I får svaret i morgen!!
Logged

Supersub
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #209: 11 Nov 2013, 16:49 »

Jeg er også nødt til at smide en kommentar.. Det er virkeligt et imponerende arbejde! Som andre også har påpeget, er det skriftlige og den grafiske del helt i top! Jeg nyder at læse hver update, og bloggen er nok den primære årsag til, at jeg tjekker siden 3-4 gange om dagen, i stedet for den ene gang, jeg ellers ville Smiley

Faktisk har du inspireret mig så meget, at jeg selv har startet et save med Shakhtar. Men jeg tvivler på, at jeg kan leve op til det niveau, du har lagt for dagen Wink
Logged

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010