home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 401 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Bøge & Bakker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bøge & Bakker  (Læst 127289 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #165: 05 Nov 2013, 17:54 »


EUROPA LEAGUE KVARTFINALEN
kampen mod at komme videre



KVARTFINALEN
Sporting Lissabon vs. Shakhtar


19.45 torsdag 9. april 2015 @ Estadio José Alvalade XXI, Lissabon

8' Eric Dier 1-0
76' Rafael Toloi 2-0
91' Christian Benteke 2-1 str


19.45 torsdag 16. april 2015 @ Donbas-Arena, Donetsk

64' Bernard 1-0
71' Bernard 2-0

Den første kamp var en rigtig hjernevrider. Jeg kunne simpelthen ikke få spillet til at fungere uanset hvad jeg gjorde. Intet hjalp, og jeg var meget bange for at Sporting skulle lave dødsstødet konstant og lukke kampen med en 3-0 sejr. Heldigvis holdt Pyatov, der stod i dagens kamp, stand, og lukkede ikke mere end to mål ind. Man plejer at sige, at heldet er med de gode - og heldig må man sige, at jeg var i dommerens overtid. Gündogan var kommet ind i feltet og stod fri til at skyde efter fremragende forarbejde fra Alexis Sanchez. Målscoreren Toloi havde dog andre planer, og valgte at save Ilkay Gündogan midt over. Der blev naturligvis dømt straffespark, da det var inde i feltet - og heldigvis sparkede Benteke den knastørt i midten af buret. Chanceløs Patricio.

I returkampen vidste jeg, at en 1-0 sejr var nok til at vinde kampen og gå videre til semifinalen. I denne kamp fungerede spillet dog heller ikke. Der var ikke mange positive øjeblikke, og da returkampen var lige efter et stort opgør mod Dynamo Kiev, kunne jeg godt mærke på mine spillere, at det ikke just var friskheden der var til stede. Et par af de bærende kræfter på holdet, var dog blevet sparet i weekenden. Blandt andet den unge brasilianer, Bernard, der er holdets topscorer i denne sæson. I denne kamp viste han igen, hvorfor han absolut er den vigtigste på holdkortet. Ene og alene mand bankede han to fremragende mål i kassen. Det ene var en dribletur forbi tre mand, mens det andet var en god aflevering fra Dembélé, han tog sig af og vendte rundt i feltet og scorede til 2-1. En farlig stilling, men heldigvis holdt Koval stand og lukkede ingen mål ind.

Vi er derfor klar til semifinalen, hvor Anderlecht venter eftersom de slog Villarreal ud. I den anden kamp møder Liverpool den tyske klub, Leverkusen, der gik videre på reglen om udebanemål mod Atalanta.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #166: 05 Nov 2013, 20:06 »


Shakhtar skal møde Dynamo Kiev i pokalfinalen
05.05.15 - Донецк

De ukrainske mestre, Shakhtar Donetsk, har netop vundet semifinaleopgøret mod Goverla med 2-0, og er dermed blevet klar til at spille pokalfinale mod Dynamo Kiev, der vandt 2-1 på hjemmebane mod Metalist i den anden semifinale.

Storfavoritterne fra Shakhtar røg ud i 2. runde i sidste sæson, hvilket på ingen måde var tilfredsstillende for ledelsen eller spillertruppen. Derfor har de i denne sæson taget pokalturneringen mere seriøst, hvilket har båret frugt, da de netop nu har kvalificeret sig til finalen mod Dynamo Kiev. Shakhtar har haft en nogenlunde nem vej til finalen, men var alligevel ude i problemer mod Dnipro, hvor kampen skulle i forlænget spilletid før der kunne findes en vinder af opgøret.

Shakhtar har spillet fremragende fodbold i de resterende kampe, hvor de i 2. runde - da de indtrådte i turneringen - mødte Naftovyk-Ukrnafta og vandt 2-1 på mål af Benteke og Fred. Det var en sikker sejr, hvor der ikke var nogen tvivl om, hvilket af holdene der var det bedste fodboldhold. Naftovyk-Ukrnafta kom dog med fantastisk fight som en gladiator, og det var til tider svært for Shakhtar offensiven at spille sig igennem. Der var dog huller som en si, og der kunne Fred og Benteke finde vej igennem.

Dernæst ventede Arsenal Kyiv. Kampen skulle spilles på Donbas-Arena, som den eneste kamp, Shakhtar har fået æren af at spille hjemme i pokalturneringen. Kampens to mål blev scoret af centerforsvaret, Rakitskyi og Dante, efter hjørnespark. Først streg Rakitskyi til vejrs, hvorefter den brasilianske tårn Dante lige før pausen scorede til slutstillingen 2-0. Et farligt våben Shakhtar har, ifølge Dante.

 - "Jeg er rigtig glad for vi er så gode på dødbolde. Vi har scoret mange mål på vores dødboldskombination er, og jeg er virkelig glad for, at jeg kan hjælpe holdet med mål," udtaler den stærke forsvarsspiller.

Shakhtar Donetsk var derefter kommet til kvartfinalen, hvor den svære modstander Dnipro ventede. Dnipro har altid været en hård modstander for Shakhtar at spille imod, og det skulle ikke ændre sig i dette opgør. Shakhtar kom foran efter 9 minutter, hvor Alexis Sanchez spillede fremragende ping-pong med Fred, og sparkede solidt kuglen i nettet. Man skulle helt frem til det 91. minut før en udligning kom, men desværre for Shahktar betød det, at de skulle ud i forlænget spilletid på to gange 30 minutter. I de 30 minutter lavede Shakhtars højreback Srna og venstrefløjen Mertens dog et mål hver, mens Dnipro kun lavede et enkelt i det 119. minut. Derfor var Shakhtar klar til semifinalen mod Goverla.

Goverla er en nem modstander på papiret, og i semifinalen kampen på Lviv Arena, viste Shakhtar også at de var et bedre hold. De to belgiere, Mertens og Benteke, sikrede på fornemvis sejren til de orange klædte tropper, og de kunne dermed gøre sig klar til en finalekamp mod Dynamo Kiev. En kamp Nikolaj Poulsen regner med at vinde.

 - "Vi mangler én enkelt kamp for at være i Europa League-finalen, og vi mangler én kamp for at vinde den ukrainske pokalturnering. Vi spiller for at vinde trofæer, og dette er en fantastisk mulighed for at gøre netop dette. Jeg vil se mine spillere, spille Dynamo ud af banen - og jeg håber på et fremragende resultat!"

I Europa League har Shakhtar spillet 1-1 i den første kamp i semifinalen mod Anderlecht. De tager imod hinanden på Donbas-Arena den 07/05.
Logged

fodboldkiller1983
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #167: 05 Nov 2013, 20:12 »

hvad taktik køre du med
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #168: 05 Nov 2013, 20:25 »


EUROPA LEAGUE SEMIFINALEN
hvem skal i finalen?



SEMIFINALEN
Anderlecht vs. Shakhtar


19.45 torsdag 30. april 2015 @ Stade Constant Vanden Stock, Bruxelles

37' Javier Hernandez 0-1
47' Cyriac Gohi Bi 1-1
84' Dante (rødt)


19.45 torsdag 7. maj 2015 @ Donbas-Arena, Donetsk

11' Alexis Sanchez 1-0
17' Mousa Dembélé 2-0
53' Javier Hernandez 3-0
67' Dmytro Chygrynskyi 4-0
86' Dmytro Chygrynskyi 5-0
89' Anthony Mounier 5-1

Med en samlet sejr på hele 6-2 er vi nu klar til at indtage finalekampen og forhåbentlig sende endnu en titel til Donetsk i denne sæson. Det holdt dog hårdt i opgøret i Belgien. Den første kamp var meget ufortjent, at vi fik point med hjem i, men heldigvis holdt forsvaret stand. Koval var endnu engang en vigtig spiller i form af sine klasseredninger. Han sikrede mig uden tvivl et godt udgangspunkt til returkampen, hvor jeg ikke var et sekund i tvivl om, at vi ville vinde.

Hjemmebanefortet - Donbas-Arena. Der er næsten ingen hold, der har succes med at tage forbi vores stadion og få en sejr med i bagagen. I denne kamp fortsatte vores gode hjemmebanestatistik, og vi spillede noget af det bedste fodbold i hele sæsonen. Jeg nævnte overfor mine spillere, at de skulle vise, at de ville i finalen. Det er det vi kæmper for hver eneste dag. Det må man sige, at de gjorde. Allerede efter 11 minutter var Alexis på spil, hvorefter kampens bedste spiller, Dembélé, viste fremragende dribleevner og satte to mand, hvorefter han sparkede læderet i kassen. En dårlig spillende Chicharito fandt formen i anden halvleg, hvor han hurtigt scorede et mål. Sobol lagde til slut op til to kasser på hjørnespark, hvor den bomstærke, Chygrynskyi, var gået med op for at ødelægge Anderlechts fansenes dag. Han lavede begge mål på hovedstød. Til slut fik Mounier lov at lave et trøstemål for Anderlecht, men sejren var på intet tidspunkt i fare.

En fantastisk sejr, og vi er nu klar til at møde Leverkusen i finalen. Leverkusen slog Liverpool med samlet 3-0, og bliver en rigtig skræmmende modstander. Jeg er dog glad for, at det er Leverkusen vi møder - og ikke Liverpool - da jeg frygter dem mere. Det skal nok blive en super spændende kamp, hvor der vil komme en masse lir i bloggen her!

Pokalen skal tilbage til Donetsk. Det bliver enormt! Men først er der fokus på den ukrainske pokalturnering. Det bliver en spændende periode!
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #169: 05 Nov 2013, 21:59 »


Pokalturneringer er altid noget specielt. Det er enten vind eller forsvind. Det er ikke som i ligaen, hvor man ofte kan gøre skaden god i den kommende kamp hvis man taber. Her skal man vinde alle kampe, ellers ryger man ud og får ikke muligheden for at spille i finalen. Dynamo Kiev og Shakhtar Donetsk har derfor vundet alle deres kampe på vej til NSC Olympiyskyi. Dynamo havde slået Girnyk-Sport, Chornomorets, Volyn og Metalist ud for at komme til finalen. Shakhtar havde derimod slået Naftovyk-Ukrnafta, Arsenal Kyiv, Dnipro og Goverla.
SHAKHTAR; Koval, Srna, Rakitskyi, Chygrynski, Eduard Sobol,
Matic, Gündogan, Mertens, Alexis Sanchez, Bernard, Chicharito

DYNAMO KIEV; Shevchenko, Vida, Omeruo, Khacheridi, Tremoulinas,
Gabriel, Garmash, Haruna, Yarmolenko, Dudu, Marco Ruben


Kampen blev fløjtet i gang af dommer, Godulyan, da klokken ramte 19.00. Det var ca. 10 grader, og en frisk vind fra vest. Begge fangrupper var klar til et brag af en finale. Sommeren var på vej, og trods vinden var der mødt 69.004 mennesker op på stadion og klar til at heppe på deres respektive klubber.

Shakhtar gav bolden op og ret hurtigt satte de et angreb op. Ud i fløjen til Alexis Sanchez, der hurtigt løb op i modsatte ende og smækkede bolden skrot tilbage til Srna. Srna var klar til at lave et sideskift, hvor bolden blev spillet hen til Bernard. Bernard trak ind i banen og smækkede et fremragende indlæg i feltet. Bolden kom tæt på målmand, Shevchenko, der blev nød til at daske til bolden med foden. Javier Hernandez fulgte trop og efter 38 sekunder eksploderede stadionet. Hvert fald i den orange ende. Chicharito, den lille ært, sparkede Shakhtar i front og så var standarden sat for Shakhtars spil i første halvleg.

De ukrainske mestre blev ved med at producere chancer, og efter 23 minutter var der et fremragende angreb undervejs igen. Den stærke venstreback, Eduard Sobol, trak med op og overlappede Bernard. Eduard Sobol kom helt til baglinjen, hvor han smækkede et indlæg ind over. Indlægget blev headet væk, men Sanchez var hurtig til at følge op på den. Han tog et træk ind i banen, driblede vævert forbi en modstander og smed bolden tilbage i boksen. Endnu engang blev bolden bokset ud af feltet, men der var Eduard Sobol klar til at sparke til læderet. Et knasttørt spark med venstreskøjten, resulterede i at bolden fløj i mål bag en chanceløs Shevchenko. 2-0.

Inden pausen var belgieren Mertens manden der satte gang i en omstilling for Shakhtar. De orangeklædte kanoner var virkelig klar til kampen, og især Mertens, der havde fået chancen fra start, viste sig fra sin gode side. Belgieren sendte et hovedstød videre til Gündogan, der med en fiks vending smed bolden afsted til Alexis Sanchez. Alexis lod bolden ramme jorden én gang, før han klappede til den og sendte bolden i mål til pausestillingen på 3-0.

Lige da anden halvleg blev fløjtet i gang fik Dynamo Kiev smidt deres største profil - Haruna - ud. Mertens så småskadet ud efter den hårde tackling, men kunne spille kampen færdig. Efter kampen blev der snakket om, at det røde kort på ingen måde skulle have været der. Det røde kort tændte dog en gnist i Dynamo Kiev-spillerne. Deres fight var formidabel at kigge på, og bare to minutter efter Haruna blev smidt ud, gik Yarmolenko amok i driblinger. En mand, to mand, tre mand... Hele fire mand måtte kigge måbende på den dygtige teknikker. Han driblede sig alene med Koval, og med et vip med ydersiden bragte han Dynamo Kiev tilbage i kampen.

Anden halvleg var Dynamo Kievs. Efter 63. minutter var den unge Bernard i en uvant position, da han havde fundet vej til eget felt. Et sted, han for Shakhtars vedkommende, sjældent opholder sig. Han kom nemlig til at begå et straffespark, som Dynamo Kiev sikkert omsatte til stillingen 3-2. Derefter tog Nikolaj Poulsen handling på bænken og smed Benteke og Koke på banen.

Koke kom ind med fremragende spil, og vendte kampen igen. Shakhtar scorede dog ikke flere mål i kampen. Benteke var utrolig tæt på at pande et indlæg i kassen, men han måtte se overliggeren afvise hans ellers gode forsøg.

Stillingen 3-2 holdt vejen hjem, da Shakhtar gik længere tilbage på banen og spillede bolden rundt om Dynamo Kievs ti spillere på banen.

The Double er kommet i hus for Shakhtar, der snart skal spille Europa League-finale mod Leverkusen. Vinder de den kamp, kommer de til at vinde The Treble. Lige nu fejrer de, at de er blevet det mest vindende hold i den ukrainske pokalturnering. Hele 10 gange har Shakhtar vundet det flotte trofæ.

Logged

JaWocKa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #170: 05 Nov 2013, 23:14 »

Lækkert setup, lækkert sprog, smukt!
Logged

JaWocKa

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #171: 06 Nov 2013, 03:33 »

Tillykke med doublen - forhåbentligt et trofæ mere. Peace

Følger selvfølgelig fortsat med i denne suveræne blog! Du spytter jo bare updates ud, KUTGW!
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #172: 06 Nov 2013, 08:24 »

Lækkert setup, lækkert sprog, smukt!

Tak joe! Fedt du kan li' det!

Tillykke med doublen - forhåbentligt et trofæ mere. Peace

Følger selvfølgelig fortsat med i denne suveræne blog! Du spytter jo bare updates ud, KUTGW!

Jeg SKAL vinde den finale. HADER at tabe i finaler. Det er det værste af alt!!!

Er glad for du følger med. Ved ikke om der kommer den store aktivitet i dag, men jeg kan hvert fald nævne, at der kommer en stor opdatering i dag! Gæt selv hvad det er! Wink
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #173: 06 Nov 2013, 20:09 »















« Seneste Redigering: 06 Nov 2013, 20:15 af Cesc » Logged

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #174: 06 Nov 2013, 20:20 »

Fantastisk update Opstemt!
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #175: 06 Nov 2013, 20:21 »

Fantastisk update Opstemt!

Det tog sgu' også sin tid! Men håber du kom i humør til at høre om finalen! Thumbs Up

Vil MEGET gerne have noget feedback på det, da jeg jo gerne skal vinde tre Champions League trofæer (mit mål i Shakhtar) - og der skal jo også laves noget gejl, når jeg endelig kommer så langt at have mulighed for at spille finale i den turnering! Opstemt
« Seneste Redigering: 06 Nov 2013, 20:23 af Cesc » Logged

Quixotry
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #176: 06 Nov 2013, 20:43 »

Hold nu op hvor er du helt igennem fantastisk grafisk.

Jeg er kæmpe fan!
Logged

Åh VK. Du forstår sandelig at skifte imellem den sympati og idioti som ingen andre.

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #177: 06 Nov 2013, 20:45 »

Selve updaten er god skriftligt og den er også lavet rigtig flot. Jeg er dog ikke fan af de meget kraftige farver, til trods for det er Shakhtars klubfarver. Jeg syntes det er forstyrrende for læsningen af skulle kigge på så skrigende farver. En løsning kunne være, at du en anden gang toner baggrundsfarven lidt ned. Jeg mindes engang at have brugt et burn tool i et billedredigeringspr ogram som gør tonen lidt mørkere, så farven ikke fremstår så kraftig. Det kunne være en løsning til fremtiden. Når det er sagt får du integreret billeder og udskårne billeder rigtig flot. Dog kunne overgangen mellem spillerne og baggrunden være bedre, først var min reaktion nemlig om mit syn var ved at blive sløret. Til slut skal du have ros for dit interview samt dit fokus på to vigtige spillere, det er rigtig godt lavet!
« Seneste Redigering: 06 Nov 2013, 20:57 af The Red » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #178: 06 Nov 2013, 20:48 »

Fandme flot!
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Guld & Beton
« Svar #179: 06 Nov 2013, 20:52 »

Hvordan bliver du ved med at overgå dig selv? Det jo en fantastisk opdatering, endnu engang!
Logged

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010