home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  1 Bruger, 500 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Bøge & Bakker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bøge & Bakker  (Læst 127599 gange)
Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #105: 01 Nov 2013, 10:40 »

Lige et til hvorfor dybdeliggende playmaker over fremksudt? Smiley
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #106: 01 Nov 2013, 10:48 »

Lige et til hvorfor dybdeliggende playmaker over fremksudt? Smiley

Dybdeliggende gør at hans udgangspunkt er dybere på banen, men han har mulighed for at løbe med frem, hvis muligheden skulle byde sig. Vil gerne have han er spilbar hele tiden, og har mere plads, hvilket jeg føler han får ved at være længere tilbage på banen. Jeg vil gerne have en kompakt defensiv, og det kan han også hjælpe til med, da det gør hullet fra midtbane til forsvar mindre.

Derudover trækker han en mand fra modstanderholdet længere frem på banen, hvilket giver mere plads til mine offensive tangenter.
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #107: 01 Nov 2013, 10:55 »

Det skal prøves med Leverkusen, men mere om det senere Wink
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #108: 01 Nov 2013, 15:28 »


HISTORISK SEJR TIL SHAKHTAR

Shakhtar skulle i dette opgør op imod en nemmere modstander - nemlig naboerne fra Metalurg D. En kamp, der på papiret var afgjort på forhånd, men kampene kan altid ændre sig undervejs og der kan forekomme kæmpe overraskelser. I dette opgør var der dog ingen tvivl om, hvem der var storebror i Donetsk. Shakhtar var en klasse over Metalurg D og viste fremragende takter til den kommende sæson med en stor sejr på hele fire mål. Desuden skrev Shakhter Donetsk sig i historiebøgerne, da de vandt Super Cup for 6. gang i historien. Det er én gang mere end rivalerne fra Dynamo Kiev.

Skulle man bruge en lektion i kontra fodbold i verdens klasse, var i dag en god kamp at tage til undervisning i. Der var et hold som havde bolden 60 % af tiden, og alligevel tabte de med fire mål til forskel. Shakhtar var giftigere end nogensinde før foran mål, og især efter pausen hvor debutanten Javier Hernandez kom ind, blev Shakhtar farlige. Kampen kunne reelt set have endt med 6-0, da Shakhtar fik dømt to mål ude. Begge gange blev der dømt for offside - en af dem var god nok, den anden var en anelse tvivlsom.

I første blev der allerede efter 7. minutters fremragende fodbold fra begge sider åbnet for målscoringen. Den unge talentfulde venstreback, Eduard Sobol, løb op og skulle tage hjørnespark. Han slår dem knaldpræcist, og i dette tilfælde var det samme historie. En knaldhård bold ind i panden på Stepanenko, der afløste den skadede Dembélé. 1-0 efter 7. minutters spil. De mange chancer for Shakhtars vedkommende fortsatte og lige inden pausen blev Alexis Sanchez bremset lige ude foran feltet. Det er ikke en mulighed man skal give til Shakhtar, der råder over gode skytter som Honda, Sobol, Drogba og Bernard. Honda blev manden, der tog frisparket. Et tilløb på to meter og et knaldhårdt inderside skud gjorde det umuligt for målmand, Kanibolotskyi, at tage skuddet. Den røg direkte over muren, snittede nærmeste stolpe og gik i kassen til 2-0. En kold spand vand i hovedet på Metalurg Donetsk mandskab at gå til pause på.

I anden halvleg kom Metalurg D ud med et brag og fik mange skud på den unge Koval, der debuterede i målet som afløser for Pyatov. Koval stod i øvrigt en god kamp og fik clean sheet i sin debutkamp. Chicharito var skiftet ind i pausen på bekostning af Didier Drogba - og den unge mexicaner skulle ikke bruge mere end 10 minutter i den orange trøje på at lave sit første mål. Bernard var arkitekten og smækkede et indlæg ind som var det et missil i fødderne på Chicharito. Han sparkede til kuglen første gang, og den lå derefter bag en chanceløs Kanibolotskyi i Metalurg Målet. Alexis Sanchez blev derefter skiftet ud efter en middelmådig kamp, og ind kom Candreva, der skulle trække i Shakhtar-trøjen og blive den fjerde debutant i dagens kamp.

Bernard, der blev kampens spiller, ville også selv på tavlen og kort tid efter tog han en af sine famøse dribleture og strøg direkte gennem den hullede Metalurg D defensiv. Målet kom nærmere og nærmere, og som det vidunderbarn han er, valgte han at krydre dribleturen med et lob i kassen og hamre det sidste søm i kisten til 4-0. Derefter fik Shakhtar annuleret to mål af Bernard, der var offside begge gange. Bernard spillede en klasse kamp og var med i alt hvad Shakhtar skabte.

En jordskredssejr til Shakhtar, der virker mere end klar til den kommende sæson i ukrainsk fodbold!

Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #109: 01 Nov 2013, 19:15 »

Lækker sejr, og smukt at du er det mest vindende hold i Supercuppen Opstemt
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #110: 01 Nov 2013, 19:53 »

Lækker sejr, og smukt at du er det mest vindende hold i Supercuppen Opstemt

Ja, det var en god sejr. Nu kan jeg fortælle lidt om næste update der kommer i morgen... Der er RIGTIG mange sejre på en størrelse her! Den update kommer til at handle om de 10 første kampe.. Derudover håber jeg at kunne nå at lave et "Shakhtar Fan" blad igen! Thumbs Up
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #111: 02 Nov 2013, 11:57 »



Det har været en sublim sæsonstart, og de første 10 kampe har endt med hele ni sejre til mit hold. Mit hold kører rundt med stort set alle hold, og har i gennemsnit lavet 3 mål pr. kamp. En fremragende statistik. Læs mere om det herunder:
0-0 (h) ILLICHIVETS

4-2 (u) KARPATY

5-0 (h) ARSENAL KYIV

3-0 (h) VOLYN

1-0 (u) METALIST

4-1 (h) SEVASTOPOL

3-0 (u) METALURG ZP

3-0 (h) STAL A

5-1 (u) GOVERLA

4-0 (h) DYNAMO KIEV

Den første kamp i sæsonen startede ud kort tid efter Super Cup-sejren mod Metalurg Donetsk. Vi tog imod Illichivets på Donbas-Arena. En kamp vi burde vinde, men desværre var der trætte ben at spore i truppen. Kampen forløb som vi havde satset på inden at få til den, men desværre var angriberne ikke skarpe nok foran mål. Der skulle ikke gå mange dage, før jeg igen var ved at blive utilfreds med mit hold. Modstanderen var Karpaty fra fra Lviv. Jeg gik til pausen med spillerne til en noget trykket stemning, da vi var bagud med 2-1. Dante havde ellers sendt os i front efter 10 minutter. Jeg måtte tage handling, og smed derfor Chicharito ind. Den lille ært kvitterede hurtigt med to scoringer, og så var kampen vendt om. Candreva lukkede og slukkede ballet med en fremragende fuldtræffer fra 20 meter. Utilfredsheden blev erstattet med troen på noget stort.

Mod Arsenal Kyiv var en kamp, der virkelig viste hvor gode mine spillere var blevet sammen. Candreva, der scorede sidste mål mod Karpaty, åbnede målfesten i denne kamp efter 3 minutter. Det var en meget voldsom første halvleg, hvor vi efter 41 minutter blev en mand i undertal, da Stepanenko stemplede en modstander. Arsenal Kyiv spillede dog endnu mere aggressivt, især i deres eget felt. Derfor gik mine 10 mænd tilbage i omklædningsrummet i pausen med en føring på 3-0. To af mine mål var scoret af Srna på straffespark. I anden halvleg kom Alexis Sanchez ind og på trods af vi var en mand i undertal, lavede han på egen hånd to klassemål til stillingen 5-0.

Dernæst ventede Volyn. Javier Hernandez fik en hovedrolle i denne kamp, da han bragte os foran med to fuldtræffere. Den utilfredse reserve, Anton Shynder, kom ind til slut og blev matchvinder med målet til 3-0. Der var en topkamp i vente mod Metalist, der har været rigtig stabile i starten af sæsonen. Metalist gik meget hårdt til mit hold og fik mange gule kort, samt skadede Honda i otte uger. Kampen fik kun ét mål, da der var meget spil på midten af banen og mange frispark. Det blev scoret efter to minutter, da 10'eren, Bernard, sparkede på kassen langt ude fra.

Bernard var på daværende tidspunkt i topform, og kampen efter mod Sevastopol vendte han på egen hånd kampen til en Shakhtar sejr.  Sevastopol kom foran efter 12 minutter, men derefter tog fanden ved Bernard der lavede et hattrick og lagde op til Dante mål til stillingen 4-1. En fantastisk form holdet var i, hvilket også blev vist med to 3-0 sejre mod hhv. Metalurg Zp og Stal A. Stepanenko, Drogba og Srna scorede mod Metalurg Zp, mens Stal A blev undervist i fodbold af Drogba og Alexis Sanchez, der scorede to gange. Drogba måtte udgå i denne kamp med en brækket ankel, der holder ham ude i 3-4 måneder.

Goverla fik besøg af mit hold, og der skulle vi dele endnu en fodboldlektion på ukrainsk manér ud. Kampen endte med hele 5-1 til mit hold, og jeg var virkelig imponeret over indsatsen fra mine spillere. Alexis Sanchez stjal endnu engang hovedrollen, da han lavede to flotte mål. Rakitskyi, Srna og Dembélé scorede også for mit hold.

Min 10. kamp var mod rivalen Dynamo Kiev. Vi havde haft et godt tag på dem i de seneste kampe, og jeg var meget optimistisk omkring vores chancer til denne kamp. Det var svært at åbne deres kompakte defensiv op, men lige før pausen sparkede Sobol et frispark ind i kassen til 1-0. I anden halvleg skruede vi tempoet op, og Chicharito scorede efter 53. minutter. I slutminutter fik Dynamo Kiev smidt deres stjerne, Khacheridi, ud med direkte rødt. Det gav mit hold ekstra plads på hjørnespark, hvilket Rakitskyi udnyttede og lavede to mål til slutstillingen 4-0. En fantastisk præstation, der slutter 10 fabelagtige kampe af.
 
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #112: 02 Nov 2013, 12:00 »

Fornem sæsonstart champ Smiley
Logged

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #113: 02 Nov 2013, 12:46 »

Cesc . har sagt det mange gange siger det lige igen . Alt for fed blog du har gang i Smiley

Btw kunne du evt smide din taktik op med SS af det hele ?
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #114: 02 Nov 2013, 12:48 »

Eller mener faktisk bare dine hold indstilliger Smiley kan jo se taktikerne på side 7:)
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #115: 02 Nov 2013, 13:00 »

Fornem sæsonstart champ Smiley

Den er helt okay! Wink

Cesc . har sagt det mange gange siger det lige igen . Alt for fed blog du har gang i Smiley

Btw kunne du evt smide din taktik op med SS af det hele ?

Tusinde tak Est-1892.

Jeg bruger egentlig ikke så mange holdindstillinger, så kan lige nævne dem uden et SS:
- Kontra mentalitet.
 - Frit.

 - Hold boldbesiddelse.
 - Spil bredere.

Ved kampe på hjemmebane, hvor jeg er favorit tilføjer jeg:
 - Fald tilbage.
 - Spil direkte (i løbet af kampen)

Kommer jeg foran:
 - Højere tempo.
 - Spil direkte.
 - Aflever i dybden (hvis jeg har Chicharito eller Alexis på toppen).

Kommer jeg bagud: (Sker sjældent)
 - Skub højere op.
 - Udnyt fløjene.

Svære CHL-udebaner:
 - Spil direkte.
 - Hold boldbesiddelse.
 - Tidlige indlæg (spiller oftest med Benteke i dem).
 - Lavere tempo.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #116: 02 Nov 2013, 13:07 »




MÅNEDENS SPILLER:
BERNARD

INFO:
BERNARD
22 ÅR
168 CM
63 KG
MIDTBANE

Bernard med det borgerlige navn, Bernard Anício Caldeira Duarte, er født den 8. september 1992. Han er en offensiv midtbanespiller med udgangspunkt i venstre side, hvor han kan vælge at trække ind i banen eller mod baglinjen. Bernard spiller med nummer 10 på ryggen i Shakhtar Donetsk, og han er også spilleren angrebene går igennem. Bernard har været sæsonens helt store oplevelse indtil videre, og er delt topscorer, spilleren med det højeste gennemsnit også har han lavet flest assist - hele otte af slagten.

Bernard har spillet det meste af sin karriere i Atletico Mineiro. Han nåede også at vinde et mesterskab med klubben i sæsonen 12-13, hvor han også vandt Copa Libadores. Ronaldinho var at finde på holdet, og han er blandt Bernards favoritpersonale. De to havde et fantastisk makkerskab, og det var noget af det som bragte Bernard til Europa. Han var længe rygtet til alverdens topklubber som eksempelvis Arsenal og Manchester United. Bernard valgte dog at skifte til Shakhar i Ukraine. Det har været en god beslutning for ham, da han uden tvivl har fået fansenes store hyldest.

Der er krummer i Bernard, der i denne sæson allerede har udviklet sig meget ift. den første sæson i Shakhtar. Allerede efter de første 10 kampe, har han lavet lige så mange assists, som han gjorde hele sidste sæson. Han mangler også kun tre mål for at tangerer hans rekord fra sidste sæson. Det er spændende at se, hvor Bernard ender henne og i sommerens transfervindue var der interesse fra selveste Real Madrid på den unge teknikker.



HVORFOR?
HVAD ER DER SKET MED HOLDET OVER SOMMEREN?

Der er blevet lavet tonsvis af mål fra Shakhtar Donetsk i denne sæson. De ukrainske mestre har virkelig oppet deres spil, og har scoret i gennemsnit tre mål pr. kamp. Det tegner til at blive en stor sæson, og allerede efter 10 kampe ligger Shakhtar i toppen med ni sejre og 32 mål.

Shakhtar spillede ofte uden den store kreativitet og hurtighed i sidste sæson. Dette blev der taget handling på i transfervinduet, da der blev hentet spillere ind som Chicharito, Alexis og Candreva. Det er tre drønhurtige spillere, og Alexis og Chicharito er holdets hurtigste spillere. De tre spillere har været afgørende for 'revolutionen' i Shakhtars spil. Deres spil har været fantastisk, og de har løftet resten af holdet til at præstere bedre.

Det nye tempo i Shakhters spil er helt sikkert skyld i, at det er blevet så stærkt et mandskab. Modstanderne halter efter som pensionister på motorvejen. Derudover er der kommet en formidabel bredde på holdet, og den store rotation gør at spillerne altid er klar til at gå på banen og være i kampform. Både Drogba, Benteke og Hernandez har lavet mål i denne sæson og det er fantastisk at have så mange strenge at spille på.

Stepanenko har også været stærk, og eftersom han er blevet rykket længere tilbage på banen kan hans forcer virkelig komme til udtryk. Der er ingen tvivl om, at han er bindeleddet mellem midtbanen og forsvaret. Han lukker ned for alle modstandernes kreatører, og det giver en solid defensiv, der kun har lukket fire mål ind i ligaen.

Holdet sprudler af selvtillid, og det har naturligvis en stor ting at skulle sige. Om formen fortsætter ved vi på redaktionen ikke, men meget tyder på, at vi går en historisk sæson i møde med denne fantastiske trup.



HVEM SKAL VI HENTE?
TRE ØNSKESPILLERE!

Man kan altid bruge nye spillere til holdet. Man kan hvert fald godt ønske sig nogle. Her er dem vi på redaktionen ønsker os, og finder realistiske:

David Luiz
Forsvaret har været sublimt indtil videre i denne sæson og har kun lukket fire mål ind. Det vidner om stor kvalitet og der er helt sikkert ikke behov for nogle større forstærkninger i det bagerste rum. Vi kunne dog godt tænke os at se David Luiz trække den orange trøje over hovedet og danne midterakse med Dante. De to spillere kunne skabe noget fantastisk sikkerhed nede bag i - det vil vi gerne se.

Willian
Et stort Shakhtar ikon er gået i stå i Chelsea. Han er villig til at komme hjem igen, og vi håber at man griber chancen. Det er ingen tvivl om, at han er en god fodboldspiller, men det kan være farligt at komme tilbage til en klub, hvor han har så godt et ry. Willian kan næsten kun skuffe, men vi vil meget gerne have ham hjem og spille resten af sin karriere i Shakhtar. Han vil kunne lære Bernard et par tricks, og på samme tid løfte holdet op til CHL-mester kvalitet.

Oscar
Endnu en Chelsea-spiller er ønsket til klubben i form af det offensive midtbane es, Oscar. Oscar er en fremragende playmaker og blandt verdens bedste på sin position. Han bliver svær at hente, men vil virkelig kunne fodre angriberne med guldbolde. En sand mester, der ikke er mere 23 år gammel.




CHEFEN TALER UD:
DE MANGE MÅL OG ALEXIS' ROLLE

Vi har snakket med cheftræner, Nikolaj Poulsen, omkring de mange mål holdet scorer. Derudover har vi snakket om den lille kunstner Alexis Sanchez, der ofte kommer ind fra bænken, men alligevel er holdets delte topscorer.

Hvordan kan det være I laver så mange mål i år?
Forskellen er, at vi simpelthen har hentet bedre fodboldspillere ind. Derudover lærer holdet hinanden bedre og bedre at kende. Man skal altid vænne sig til at en ny træner kommer til, og jeg kan mærke spillerne er ved at være godt inde i min tankegang. Vi har gang i et rigtig stort og flot projekt i år. Det bliver spændende at se hvor langt vi kan holde det.

Drogba er skadet, bliver han fast mand når han kommer tilbage?
Ingen spillere er er garanteret en plads på mit hold. Drogba er en klasseangriber, men som Javier Hernandez spiller for tiden, er han næsten urørlig. Drogba skal gøre sig fortjent til sin plads på holdkortet ligesom alle andre - også selvom han er holdets største navn. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han vil kæmpe for at vinde pladsen tilbage, men han skal også tilbage i form. Didier er professionel og gør sit job.

Alexis Sanchez er blevet skiftet ind seks gange i år, hvorfor starter han ikke oftere?
Alexis har været fabelagtig. Jeg er virkelig imponeret af mange af hans mål, hvor han sætter 2-3 spillere af og ligger den bag en chanceløs målmand. Han er virkelig en spiller jeg er meget glad for at have hentet til klubben. At han har været med tre gange fra start og er blevet skiftet ind i seks - og alligevel lavet seks mål, vidner om en høj kvalitet. Han har startet mere på det sidste end i starten af sæsonen, men Candreva spiller også fantastisk for tiden. Vi roterer på mit hold, og heldigvis er der ikke langt mellem starter og reserve. De giver en fantastisk bredde. Alexis kommer til at få masser af kampe, og han er blevet en del af min fortrukne ellever.




CHAMPIONS LEAGUE
GRUPPE G TRUKKET

Shakhtar var endnu engang i bowlen, da der skulle trækkes Champions League grupper. I denne sæson endte de med endnu en Manchester klub, da de i år skal op imod giganterne fra United. United har fået et fantastisk hold på benene i form af tilgange som Di Maria, N'Koulou og Shaqiri.

Udover United kommer Shakhtar til at støde ind i Wolfsburg med Kevin De Bruyne i spidsen, samt Olympiakos fra Grækenland. Det bliver en hård gruppe, men det skulle meget gerne ende med videre avancement. Shakhtar starter med Wolfsburg på Donbas-Arena, hvorefter man skal til det historiske Old Trafford og møde United.

I CHL er det kommet et par overraskelser. Blandt andet er både FC Midtjylland og FC København med i gruppespillet. FCK er endt i gruppe med Valencia, Juventus og Steaua, mens FCM er havnet i en dødsvær pulje med Ajax, PSG og Arsenal. Det er første gang nogensinde, at Danmark har to hold med i Champions League på én gang.

Shakhtars endestation blev i sidste sæson kvartfinalen, hvor AC Milan var en for stor mundfuld. Om de kommer længere i år bliver spændende. Man får pengene 17.00 gange igen ved at oddse på Shakhtar som vinder af dette års fineste turnering i Europa.
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Guld & Beton
« Svar #117: 02 Nov 2013, 13:40 »

Fed blog! Følger med. :-)
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #118: 02 Nov 2013, 14:31 »

Fed blog! Følger med. :-)

Det er jeg glad for du gør makker! Thumbs Up
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #119: 02 Nov 2013, 14:45 »

Du bliver bare ved med at imponere Wink fantastisk sæsonstart! Håber at du kan fastholde denne form gennem hele sæsonen Smiley
Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010