home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 380 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Bøge & Bakker
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Bøge & Bakker  (Læst 127272 gange)
nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #45: 27 Okt 2013, 23:21 »

Ser sgu meget godt ud det der, Cesc.
Altid spændende med klubber fra de mere ukendte ligaer. Derudover er din grafik pisse sprødt!
Den grønne farve i sidste update er måske lige en tand for skrigende, men ellers ser det godt ud.
Logged

FCK

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #46: 27 Okt 2013, 23:23 »

Ser sgu meget godt ud det der, Cesc.
Altid spændende med klubber fra de mere ukendte ligaer. Derudover er din grafik pisse sprødt!
Den grønne farve i sidste update er måske lige en tand for skrigende, men ellers ser det godt ud.

Mange tusinde tak. Det er blevet ændret nu!

Fedt du kigger med nicolajtmadsen!
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #47: 28 Okt 2013, 00:00 »

Er der noget I gerne vil have ændret umiddelbart? Jeg er lidt i tvivl om jeg måske overser noget nu det er længe siden jeg har lavet en blog. Smiley
« Seneste Redigering: 28 Okt 2013, 15:51 af Cesc » Logged

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #48: 28 Okt 2013, 00:27 »

Men lad mig spørge..
Er der noget I gerne vil have ændret umiddelbart? Jeg er lidt i tvivl om jeg måske overser noget nu det er længe siden jeg har lavet en blog. Smiley
Ikke umiddelbart der trænger til at blive ændret, så længe du ikke går ned i niveau, så er det virkelig imponerende!
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #49: 28 Okt 2013, 08:57 »

Ikke umiddelbart der trænger til at blive ændret, så længe du ikke går ned i niveau, så er det virkelig imponerende!

Godt så! Wink

Jeg vil naturligvis forsøge at bevare niveauet, og gerne hæve det endnu mere!
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #50: 28 Okt 2013, 09:15 »


Det første halve år ifølge Nikolaj Poulsen
09.12.13 - Донецк

Ikke et eneste nederlag i Champions League, samt en 2. plads i ligaen. Det er gode tider for Shakhtar-fansene, og spillet på banen er ofte utrolig velspillet fodbold med masser af afleveringer og boldbesiddelse til Shakhtars fordel. Men hvordan ser chefen på det første halve år i klubben.

Den rutinerede Mircea Lucescu blev i sommers fyret af Shakhtar ledelsen. En beslutning mange fans var imod, og som skabte mange protester i byen. Mircea Lucescu havde gjort et fantastisk stykke arbejde, og holdet havde udviklet sig godt under ham. Ledelsen mente dog, at han ikke kunne føre holdet videre, og søgte derfor nyt blod. Det nye blod skulle komme i form af en urutinerede dansker ved navn Nikolaj Poulsen. En tidligere topspiller, der aldrig før har haft et trænerjob.

 - "Jeg var ikke et sekund i tvivl om vi skulle hente Nikolaj, da vi havde chancen. Han havde en flot karriere for det danske landshold, og efter en samtale med ham, var vi hurtigt sikre på, at han var den rette til at modtage jobbet. Nikolaj har store planer for Shakhtar, og vil sammen med ledelsen forsøge at gøre os endnu bedre i Europa. Vores mål er at blive blandt verdens bedste klubber, og det kan man kun blive ved hjælp af store armbevægelser. Det var naturligvis et sats at ansatte en så ung træner, men Barcelona havde meget succes med Pep, og han havde heller ikke den store erfaring inden det job. Vi er tilfredse med vores beslutning, og bakker holdet og Poulsen fuldt op," udtaler Shakhtar-ejeren Rinat Akhmetov, der også ejer Londons dyreste penthouse.

Nikolaj fik en svær sæsonstart, men lå på daværende tidspunkt alligevel nummer et på trods af det svære spil. Der var mange udfordringer at overvinde i starten for Poulsen og især sproget var en stor barriere at komme over. Der var mange ting som spillerne ikke forstod i starten, da det ukrainske var ikke eksisterende og det engelske var minimalt. Efter de ting kom på plads, har spillet ifølge Poulsen set meget bedre ud.

 - "Vi har rykket os gevaldigt det seneste måneder. Holdet var ikke velspillende i starten, men nu kører vi modstanderne ud af banen i den hjemlige liga. Vi laver stadigvæk ikke nok mål, men spillerne er begyndt at blive bedre til det. Drogba og Benteke laver endelig mål efter de fik hul på bylden, Honda og Dembélé styrer midtbanen med fantastisk fight og i forsvaret er Dante og Sobol to klipper, der er umulige at komme forbi. Jeg vil ikke fremhæve nogle fremfor andre, og alle på holdet gør en solid indsats for at gøre os bedre. Træningen giver pote, og vi er spændt på at komme i gang igen til marts."

Shakhtar gik igennem Champions League gruppen med Manchester City, Benfica og Partizan Beograd uden et eneste nederlag, og det undrer ikke Poulsen, der går benhårdt efter at lave en god præstation i det forjættede land. Champions League er det man bliver mål på internationalt.

 - "Shakhtar skal være en af de bedste klubber i verden. Det kræver, at man er helt fremme i de bedste turneringer og det er vores mål. Vi vil gerne vinde mange fans hjerter med positiv fodbold og forsøge at komme så langt som muligt. Vi beholder begge ben på jorden, men vi har spillet fantastisk i Champions League indtil videre. Det er dejligt at se spillerne træde i karakter, når vi er på den helt store scene. Kan vi tage det med i ligaen, burde vi vinde alle kampe med store sejre," fortæller Poulsen til Shakhtar News.

Shakhtar har en lang pause foran sig, og hvem de skal møde i Champions League er endnu ikke svar på.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #51: 28 Okt 2013, 10:49 »

SHAKTAR UDSENDER PRESSEMEDDELSE

Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #52: 28 Okt 2013, 12:04 »




MÅNEDENS SPILLER:
CHRISTIAN BENTEKE

INFO:
CHRISTIAN BENTEKE
23 ÅR
191 CM
86 KG
ANGRIBER

Christan Benteke Liolo er netop nu det hotteste navn i Shakhtar. Han har haft en fantom sæson indtil videre, og har i alle turneringer lavet 10 mål i alt. Han havde en svær sæsonstart, men har på det seneste endelig fundet fodfæste og præsterer rigtig godt. Belgieren er det dyreste indkøb i Shakhtars historie, og han trives med presset, der er på ham. Christian Benteke er født i Congo, nærmere betegnet Kinshasa. Han havde en svær opvækst i hjemlandet, hvorfor familien valgte at flygte til Liege i Belgien. Benteke fik sin fodboldopdragelse i JS Pierreuse, inden den belgiske storklub Standard Liege fik øjnene op for talentet. De hentede ham til i ungdomsårene, og han gjorde det flot. Han spillede dengang på midtbanen.

Standard kunne ikke holde på Benteke, og før man fik set sig op, spillede han pludselig ungdomsfodbold i Genk. I Genk fik han også sine første fodboldår som professionel. Det var dog unden videre succes. Derfor valgte Genk at sælge ham tilbage til Liege. En beslutning, Liege nok fortryder i dag, han ikke spillede videre godt. Det unge talent scorede kun 3 mål i 18 kampe, og blev derfor udlejet en sæson til Kortrijk  og en sæson til Mechelen. Det var med blandet succes.

Genk fik endnu engang mod på at hente den stærke omskolede angriber tilbage, og denne gang gik det bedre. Han spillede der én enkelt sæson, hvor han bankede kasser ind på stribe. Det var nok til at Aston Villa fra Premier League smed 7 millioner pund efter det brølstærke monster i front. Han slog hurtig til i den første sæson i Premier League, og kom på alles læber over sommeren. Han valgte dog at forlænge kontrakten med Aston Villa. Shakhtars bud kunne han dog ikke takke nej til, og røg derfor til Donetsk for 220 millioner kroner.

Benteke har altid været et stort talent og har spillet på alle ungdomshold for det belgiske landshold. Især på U19-landsholdet imponerede han med 10 kampe og 10 mål.




HVEM SKAL VI HENTE?
TRE ØNSKESPILLERE!

Man kan altid bruge nye spillere til holdet. Man kan hvert fald godt ønske sig nogle. Her er dem vi på redaktionen ønsker os, og finder realistiske:

Maxym Koval
Vi har en fantastisk keeper i form af Pyatov. Han har reddet holdet mange gange, og vi tror på, at han er en god løsning de næste par år. Det gør dog ondt at se at vores rivaler har det største talent i ukrainsk fodbold, og at vi ikke har det. Koval ville pynte i målet, hvis ikke nu - så hvert fald om nogle sæsoner. Han er spilleren, der kan gå hen og blive en verdensstjerne, og vi ser ham meget gerne i Shakhtar.

Denys Garmash
Endnu en ukrainer. Denys Garmash er en fremragende spiller, der kan spille på de fleste centrale pladser på midtbanen. Han er en teknisk god spiller, og har på samme tid et fremragende overblik. Han kan give holdet ekstra styrke og sikkerhed på midten, og på samme tid ville det pynte med en ukrainsk spiller på den mere offensive del af banen.

Kevin De Bruyne
Vi har meget succes med vores to belgiere i form af Benteke og Dembélé, og det ville pynte med én til. Belgien har en fantastisk årgang, og De Bruyne er en af de største talenter i denne årgang. Han får ikke spilletid i Chelsea, og det vil være snu hvis Poulsen sender et bud afsted på ham. Han vil definitivt sende Douglas Costa afsted. Det vil vi være glade for!




FOKUS PÅ:
CHAMPIONS LEAGUE-GRUPPEN

6 kampe er færdigspillet, og det har været nogle intense opgør. Det var især spændende mod Benfica, hvor Dembéle vendte et faretruende nederlag til en sejr på egen hånd med årets første hattrick. Partizan blev naturligvis slået over to omgange, mens det endte med hele tre uafgjorte kampe.

Det hele startede ud med en most win kamp mod Partizan. Holdet gjorde også deres arbejde og vandt kampen med 2-0 på mål af Dante og Bernard. Dernæst stod den på en stor kamp mod Manchester City i Manchester. Kampen var årets største indtil videre, og holdet klarede det fint og hentede 1 point med fra England. Det var en stor præstation af holdet. Nu ventede Benfica over to omgange, og den første kamp var på udebane, hvor Benfica og Shakhtar spillede 0-0. En kamp vi burde have vundet, men angriberne var slet ikke skarpe. I returopgøret hjemme i Ukraine mod Benfica, var Oscar Cardozo hurtig til at score for Benfica. Benfica spillede fremragende store dele af kampen, men fra det 76. til det 86. minut var den indskiftede Mousa Dembélé en spiller fra en anden planet. Han lavede et vaskeægte hattrick i løbet af 10 minutter, også var hele kampen vendt på hovedet. En fremragende indsats af holdet.

Partizan ventede derefter igen, og i Serbien blev det til en sikker sejr på 1-3. Alex Teixeira, Dante og Benteke stod for målene, mens Viric lavede et trøstmål til sidst. Den sidste kamp var 'finale-kampen' mod City. Vandt City, ville blive nummer 1. Alle andre resultater vil betyde, at Shakhtar ville tage pladsen. Efter 10 minutter var der allerede scoret i begge ender, men Citys store angriber, Negredo, var hurtig til at gøre det til 1-2. City udspillede Shakhtar i store dele af kampen, men forsvaret stod endnu engang fantastisk. I slutminutterne kom Bernard frem i kanten af feltet og knaldede bolden ind til 2-2. Derfor endte vi som nummer et.

Grupperne i første knockout runde er netop trukket og lyder således:

Man City vs. Dortmund
Lyon vs. Man United
Leverkusen vs. AC Milan
Chelsea vs. Barcelona
Atletico Madrid vs. Arsenal
Real Madrid vs. FC Bayern
Paris SG vs. SHAKHTAR
Celtic vs. Juventus



HVAD SKAL DER SKE?
FOKUS PÅ JANUARVINDUET

Januartransfervindu et er lige om hjørnet, og der er endnu engang mulighed for at bruge penge på spillere. Shakhtar ved vi svømmer i penge, og det ville være fantastisk med nogle af vores ønskespillere til klubben. Vi har taget en snak med træner Nikolaj Poulsen om hvad han forventer af januarvinduet.

Det er snart januar, skal vi hente nye spillere?
Vi kigger altid på at forbedre holdet. Lige nu har jeg dog svært ved at se, hvorhenne vi kan forbedre os med de midler vi har. Jeg er meget tilfreds med truppen, men der kan altid købes bedre spillere, udvikles bedre talenter osv. Jeg håber at der kommer et godt tilbud, så har vi det økonomiske råderum til at slå til.

Hvad med nogle ukrainske spillere?
Jeg kigger ikke på nationalitet når jeg køber spillere. Passet er for mig ligegyldigt. Det er talentet som betyder noget for mig, og er en spiller god nok, er jeg ligeglad med hvilket land han kommer fra. Jeg vil dog gerne styrke truppen med spillere fra Ukraine i og med de kender ligaen godt og der er en regel omkring det. De ukrainske spillere er dog meget dyrere at hente, men får vi chancen, vil vi gerne styrke truppen med en spiller fra landet.

Kommer vi til at sælge nogle spillere?
Det er svært at svare på. Det kommer an på om vi modtager nogle gode tilbud. Jeg har i tankerne at skille mig af med par spillere, men jeg vil naturligvis ikke røbe det her. Jeg føler nogle spillere trænger til nye udfordringer, og ikke er gode nok til de krav vi sætter i Shakhtar. Men der er altid to sider af en handel, og vi vil ikke sælge for underpris.

Hvis jeg siger Maxym Koval...
Jeg er modstanderne af at snakke mod andre klubbers spillere, men Koval vil jeg meget gerne tilknytte til truppen og vi har forsøgt op til flere gange at få en aftale i stand. Han er en af mine ønskespillere at få i Shakhtar.
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #53: 28 Okt 2013, 14:58 »


SHAKHTAR OPRUSTER CENTRALT
status på januarvinduet

Jeg valgte som planlagt ikke at gøre det store væsen af mig i januarvinduet. Jeg har aldrig rigtig været tilhænger af at ændre for meget på min trup i løbet af en vinterpause, men jeg følte alligevel, at jeg måtte skille mig af med par spillere. Det var meget begrænset med spilletid for Ferreyra og jeg tænkte han ville have bedst af at forlade skibet. Newcastle var klar til at købe ham, samt gå med til at jeg får 50 % af næste transfer. Jeg tror han bliver en god spiller, der kan tjenes mange penge på.

Fernando var ikke menignen jeg ville sælge. Han var hverken sat til salg eller havde interesse i at skifte, men ud af det blå kom Benfica med et supertilbud på 100 millioner. Det kunne jeg ikke takke nej til, og derfor måtte det unge stortalent forlade Shakhtar. Han havde heller ikke rigtig fået spilletid pga. nogle stærkt spillende spillere foran ham i køen.

Dmytro Grechyshkin kan jeg ikke erindre jeg har brugt endnu, så han var sat til salg og hurtig tiltog interessen fra Frankrig. Det var Lille der endte med at hente den 22-årige ukrainer. Alex Texeira og Olexandr Kucher ville jeg ikke skille mig af med, men i og med jeg ikke brugte dem synderligt meget, tænkte jeg at de ville få mere ud af at blive lejet ud. Heldigvis var der klubber som bed på krogen og tog chancen med to spillere, der er meget ude af form.

Ind er kommet en stjerne. Jeg var længe ude efter en angriber, men kunne ikke rigtig finde en spiller til de rette penge. Derfor tænkte jeg, at jeg måtte lave et lille systemskifte. Nu spiller jeg kun med én angriber, og der er heldigvis både Drogba og Benteke at vælge i mellem. Midtbanen skulle nu bestå af tre centrale midtbanespillere, og derfor måtte jeg skaffe mig en af de ypperste i det felt. Ilkay Gündogan sparkede sig ind i manges hjerter i sidste sæson, hvor han med Dortmund-holdet gjorde fremragende figur i Champions League. Dortmund kunne dog ikke holde på deres stortalent, da jeg bød 170 millioner og gav ham en flot kontrakt på fem år.

Jeg glæder mig rigtig meget til at se ham indgå i et samarbejde med Honda og Dembélé. Det kan kun komme til at blive godt!

IND:
Ilkay Gündogan, 170 millioner (DORTMUND)

UD:
Fernando, 100 millioner (BENFICA)
Facundo Ferreyra, 35 millioner + 50 % i næste salg (NEWCASTLE)
Dmytro Grechyshkin, 14 millioner + 50 % i næste salg (LILLE)
Alex Texeira, udleje, CORINTHIANS
Olexandr Kucher, udleje AZ
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #54: 28 Okt 2013, 17:42 »

Jeg håber I er glade for den store aktivitet der har været i dag, så er der hvert fald lidt læsning i det her nedern vejr Wink

I løbet af ugen skulle der gerne komme noget omkring resten af sæsonen og CHL.
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #55: 28 Okt 2013, 17:52 »

Super spændende cesc! Er vild med købet af Gundogan, fantastisk spiller! Og som så mange andre tidligere har nævnt, er fan bladet jo bare en kæmpe genialitet Smiley
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Guld & Beton
« Svar #56: 28 Okt 2013, 18:52 »

Du fortsætter med det høje niveau, hvilket en fryd for øjet!
Fantastisk køb af Gündogan, som virkelig kan forstærke din midtbane!
Derudover håber jeg du kan nå langt i CHL, det kunne være fedt at se dit hold slå nogle af de største!
God VIND herfra ;-)
Logged

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #57: 28 Okt 2013, 19:11 »

Fremragende læsning, Cesc. Og en inspiration til mig første og hidtil eneste save i betaen Thumbs Up

Fantastiske handler du har lavet, især nye Gündogan bliver spændende at se! Hvordan står det ellers til med økonomien med de store signinger?
Og hvordan kan det være, at du skilte dig af med Texeira, som du jo ellers har kåret som månedens spiller i et af de forgangende indlæg?
Logged

Arsenal <3

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #58: 28 Okt 2013, 20:42 »

Super spændende cesc! Er vild med købet af Gundogan, fantastisk spiller! Og som så mange andre tidligere har nævnt, er fan bladet jo bare en kæmpe genialitet Smiley

Tusinde tak. Glad for magasinet har fået den modtagelse!!!

Du fortsætter med det høje niveau, hvilket en fryd for øjet!
Fantastisk køb af Gündogan, som virkelig kan forstærke din midtbane!
Derudover håber jeg du kan nå langt i CHL, det kunne være fedt at se dit hold slå nogle af de største!
God VIND herfra ;-)

Tusinde tak. Gündogan har gjort mig meget mere målfarlig. Han pynter virkelig! Og du får at se hvor langt den gik i CHL måske i morgen ;-)
Tak for den gode vind. Der var heldigvis ikke så meget ødelagt, hvor jeg bor! ;-)

Fremragende læsning, Cesc. Og en inspiration til mig første og hidtil eneste save i betaen Thumbs Up

Fantastiske handler du har lavet, især nye Gündogan bliver spændende at se! Hvordan står det ellers til med økonomien med de store signinger?
Og hvordan kan det være, at du skilte dig af med Texeira, som du jo ellers har kåret som månedens spiller i et af de forgangende indlæg?

Tusinde mange gange tak silent-reader! Wink

Økonomien er okay. Jeg har jo solgt for en del millioner, og samtidig har jeg en mand i ryggen, der pumper penge i klubben når det er nødvendigt. Jeg fik lige pumpet 170 millioner ind i transfervinduet 2014 sommer. (Ja, jeg har spillet lidt længere frem end i bloggen Wink ) Jeg vil dog forsøge at gøre min økonomi bedre, det skal ske ved at sælge de brasilianske talenter løbende og på samme tid skaffe billige klassespillere til klubben. Candreva kommer blandt andet på en fri. Ham kan jeg godt li'!

Teixeira er et rigtig godt spørgsmål, men et-eller-andet gik galt for ham. Dembélé kom i god form og slog ham fuldstændig af holdet. Generelt kom hele holdet i bedre form, hvorfor han ikke kunne få så meget spilletid. Det resulterede så i, at han slet intet fik og røg helt ud til reserverne. Det synes jeg ikke, at han var tjent med - og derfor røg han på udlån. Har egentlig heller ikke savnet ham det sidste halve år.
Logged

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Guld & Beton
« Svar #59: 29 Okt 2013, 08:45 »

Nu har jeg også fået læst bloggen igennem og det ser rigtig godt ud! Jeg følger helt klart med fremover!  Thumbs Up

Lige et spørgsmål: Er Dembéle god som boldvindende spiller? Jeg har aldrig set ham som den type. Har du omskolet ham? Smiley
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010