home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23293
  0 Brugere, 674 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: cokicool
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #35 En legende bliver til
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: #35 En legende bliver til  (Læst 73361 gange)
darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 En legende bliver til
« Svar #60: 20 Aug 2013, 16:36 »

Super blog ! Bliver spændende at følge dit champions league eventyr :p Hvordan ser top 3 ud i ligaen ?
ja jeg overtog holdet på en 8. plads og er pt kravlet op på en 4-5. plads med en kamp i hånden i forhold til de hold som ligger over mig. Der kommer forhåbentligt en update i aften hvis hovedet ellers vil være med til det. Og tak for roserne også forresten.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#9 En legende bliver til - Godkendt start
« Svar #61: 20 Aug 2013, 20:23 »



Godkendt start

Så kom vi frem til vinterpausen som varer en måned i Holland, og det har været to meget travle måneder i AZ. Jeg overtog klubben på en 3. plads i CLgruppen med OM, AC Milan og APOEL, og med 2 kampe til gode mod gruppens svageste hold fra Cypern, 1 hjemmebane kamp mod AC Milan og en sidste og potentielt afgørende kamp på udebane mod OM. Holdet tog godt imod mig og smadrede APOEL med 5-0 på mål af Ortiz(2), Boymans(1), Altidore(1) og Wijnaldum(1). I den omvendte kamp skuffede holdet oven på en hård pokalkamp ved kun at få 1-1 ude, og da vi så også spillede 2-2 hjemme mod AC Milan var vi afhængige af hjælp fra APOEL i sidste runde samtidig med at vi selv skulle slå gruppens førerhold fra OM. Vi gjorde vores med en 2-1 sejr på udebane, men desværre slagtede AC Milan elendige APOEL med 6-0 og vi måtte dermed se os selv slået ud af CL med 9 point mens OM og AC Milan gik videre med 11 point hver. Bittert at vores uafgjorte på Cypern skulle koste os den videre deltagelse i CL, men vi må op på hesten og vinde EL, hvor vi er trukket op mod FCN i første runde, og skulle vi vinde der så står den på enten Spartak Moskva eller Valencia i anden runde.

I pokalen skulle vi mellem de to kampe mod APOEL op imod SC CAmbuur fra næstbedste række på udebane. Vi måtte helt ud i 120 minutters bold for at vinde 3-1 og holdet fik en skider efter kampen da det er et hold vi burde have slået med den ene hånd bundet på ryggen. I 4. runde fik vi fornøjelsen af FC Utrecht som vi slog 3-1 ude ved at score i det 87. og 93. minut. I kvartfinalen skal vi op imod Heracles endnu engang på udebane.

I ligaen lå holdet på en 8. plads da jeg overtog tøjlerne, og første ligakamp med mig i spidsen var hjemme mod FC Gronningen som vi slog med 1-0, inden vi i næste runde skulle på bustur til sc Heerenveen i en kamp hvor begge forsvar valgte at blive i kabinen og binde målmandens hænder på ryggen. I hvert fald fik begge hold lavet 3 mål og vi fik dermed 3-3 og et point til kontoen. Så ventede en kamp mod Zwolle der blev slået med 3-2 inden vi skulle på bustur igen denne gang til PSV der blev udråbt til storfavoritter mod os, men det var vi ligeglade med og vandt flot og fuldt fortjent 2-0 og halede dermed lidt ind på topholdene. Efter den flotte kamp på udebane fik spillerne 2 dages fri, da vi spillede 4 kampe på 10 dage og derfor så lidt slidte ud til sidst i kampen mod PSV.

Vel udhvilet kom spillerne tilbage og slog VVV Venlo med 2-1 inden RKC blev slået 3-2 i den efterfølgende kamp. Sidste kamp inden julepausen var hjemme ASAF Stadaion og denne gang mod vores nærmeste konkurrenter fra FC Twente, der blev slået 3-1 på flot fodbold fra drengene. Den kamp skulle vise sig at blive den sidste for FC Twente's manager som fik sparket på pressemødet efter kampen, i det resultatet efterlod Twente på en skuffende 7. plads.

Vi har nu fået spillet de første 16 kampe af 34 og top 4 ser pt sådan her ud.

1. Vitesse 16 kampe - 33-10 - 42 point
2. PSV 16 kampe - 34-15 - 39 point
3. Ajax 16 kampe - 38-11 - 37 point
4. AZ Alkmaar 16 kampe -  36-24 - 33 point

Der er altså langt op til Vitesse og et eventuelt titelforsvar, men så længe klubben kvalificere sig til Europa i næste sæson så er bestyrelsen glade.

Den største mangel på holdet var som sagt en defensiv skraldemand til midtbanen, og ham fandt jeg ganske gratis i det McDonald Mariga var blevet fritstillet i Inter i sommers og ikke havde fået en ny kontrakt med en anden klub. Han har fået en 5 årig aftale til en ugentlig løn på 85.000 dkr. Han skal selvfølgelig lige i kamptræning, da han ikke har spillet kampe i et halvt år, så jeg valgte at gøre ham tilgængelig for reserverne, hvor han selvfølgelig skader sig selv i sin første kamp for dem. DOH..
Det er også blevet rimelig tydeligt for mig at vi mangler noget styrke i luftrummet i forsvaret og jeg fandt via min talenterspejder Ryan Donk i belgiske Brügge hvor han havde kontraktudløb til sommer, men da han fandt ud af jeg var klar på en handel forlangte han at blive solgt med det samme og jeg får ham dermed for 12 millioner dkr her den 1. januar. Pengene til indkøbet af Ryan er kommet i hus ved at sælge Maarten Martens som skifter til PSV for 70 millioner dkr, samt salget af Mikhail Rosheuvel for 3,75 millioner dkr, og en eller anden ukendt sekundaspiller fra reserverne for 100.000 dkr

Til sidst lige en lille sjov ting fra DK hvor AGF har ansat ingen ringere end Michael Laudrup efter han blev fyret sidste sæson i Swansea. Også kan jeg da lige slutte af med at fortælle hvem der overtog AGOVV efter mig det var nemlig ingen ringere end Ruud Gullit, som pt har holdt dem oppe i top 8 som giver adgang til kampe om kval til Europa efter sæsonen, så spændende om de kan holde sig i toppen.

 



Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #9 En legende bliver til
« Svar #62: 21 Aug 2013, 20:27 »

Ikke dårligt, du skal da nok komme i Europa næste sæson. Hans stats så da ellers udemærket ud for ham der Maartens, men fint nok med lidt kapital til at styrke de andre pladser Smiley

Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 En legende bliver til
« Svar #63: 21 Aug 2013, 20:30 »

Har en to tre andre som kan spille samme plads plus han var meget skadet mens jeg var i klubben. Det duer jo ikke at have anføreren siddende på bænken hele tiden så da de ville give 70 mil for ham når han kun var 30 værd så slog jeg til med det samme.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#10 En legende bliver til - Forrådt
« Svar #64: 24 Aug 2013, 16:00 »



Forrådt

Med udsigt til en vinterpause var det oplagt at teste formen mod nogen af de andre tophold i ligaen, så jeg bød Ajax, PSV og Feyenoord op til dans på deres respektive hjemmebaner, og gav også det totalt ukendte hold Alcmaria Victrix muligheden for tage lokke deres fans på stadion mod de forsvarende mestre fra AZ Alkmaar. Vi startede mod Ajax der stillede op som jeg havde forventet nemlig i stærkeste opstilling hvilket betød at Christian Eriksen skulle holdes nede hvis vi ville levende fra Amsterdam Arena. Under opvarmingen til kampen fik vores faste målmand Esteban forstuvet en finger og var derfor ude i 3 uger, hvilket betød at jeg i alle 4 venskabskampe skulle give enten Yves De Winter eller Nick Olij chancen i kassen. Jeg valgte at satse på ungdommen og satte Olij i kassen, hvilket han slap meget flot fra med et par store redninger og ingen skyld i Ajax's udlignede mål til slutresultatet 1-1. Olij fik derfor genvalg en uge senere mod PSV, i en kamp som vi hurtigt glemmer igen i AZ, da vi fik ørerne i maskinen og tabte med klare 3-0. Feyenoord måtte tilgengæld bøde for det dårlig spil i næste kamp som vi vandt med sikrer 2-0 inden Alcmaria Victrix blev slagtet foran egne fans med hele 7-0 hvor Ruud Boymans lavede ikke mindre end 6 kasser på en for ham magisk aften.

Januar er jo traditionen tro også transfertid og jeg havde igennem de sidste par måneder prøvet at forlænge kontrakten med Nick Viergever, der pænt takkede ja til mit tilbud, for så 2 dage efter at skrive under med Liverpool. Som en konsekvens her af tog jeg straks affære og smed Nick på reserveholdet, hvor han kan blive indtil han forlader os den 30.6.2014, og måtte hans ophold i Liverpool byde på en masse ophold på bænken. Som erstatning for ham har jeg skrevet kontrakt med en ung dansker, der vil blive afsløret senere på sæsonen, sammen med de to andre spillere jeg også har hentet til klubben op til næste sæson.

Der er selvfølgelig også kommet gang i ligaen igen, hvor vi lagde fra land ude mod Heracles som vi vandt 3-2 over, inden vi slog ADO Den Haag med hele 5-1 i deres hule. Dernæste kom der endnu en kamp mod Heracles denne gang i kvartfinalen i pokalen, og endnu engang vandt vi denne gang 2-1, og vi skal i semifinalen op imod Twente. NAC Breda var næste hold på menuen og de blev slået sikkert med 2-0 inden vi tog hul på februar med en 3-2 sejr over FC Utrecht. Forsvaret lader meget tilbage at ønske desværre, men nu skal samarbejdet mellem Ryan Donk og Erik Sviatchenko også først lige op og kører, også skal Esteban til at tage sig lidt sammen, ellers kunne han godt miste sin plads mellem stængerne til Nick Olij der stod flot mod stærke modstandere.

Hullet op til de tre første er skrumpet noget ind, men er dog fortsat på 4 point, men vi mangler trods alt at møde dem alle tre endnu inden sæsonen er slut. Og næste kamp i ligaen er faktisk imod Ajax, så allerede der kan meget blive afgjort.

1. Ajax 20 kampe - 51-11 - 49 point
2. PSV 20 kampe - 44-18 - 49 point
3. Vitesse 20 kampe - 41-16 - 49 point
4. AZ Alkmaar 20 kampe - 49-29 - 45 point


Største handel i januar 2014 var da Edinson Cavani skiftede støvlelandet og Napoli ud med Catalonien og Tiki-Taka bold sammen med Messi og resten af FC Barcalona, der betalte ikke mindre end 285 millioner dkr for den farlige frontløber som i hans første 9 kampe i FC Barcalona har scoret 5 mål.



 



« Seneste Redigering: 29 Aug 2013, 16:45 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #10 En legende bliver til
« Svar #65: 25 Aug 2013, 06:40 »

Bloggen vil nu gå på pause i nogle dage da den lille familie skal på ferie, men frygt ej vender stærkt tilbage i slutningen af ugen med den spændende afslutning på sæsonen hvor vi endnu har muligheden for 3 titler plus der kommer nye ungdomsspillere op igennem rækkerne hvilket altid for mig er en af sæsonens højdepunkter.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #10 En legende bliver til
« Svar #66: 28 Aug 2013, 14:10 »

Så er jeg hjemme igen og måske er I heldige at få en update allerede i aften =)
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#11 En legende bliver til - Spændning til det allersidste
« Svar #67: 29 Aug 2013, 17:38 »



Spænding til det allersidste

Ja så fik jeg endelig spillet de sidste 14 kampe i ligaen plus alle de andre kampe i EL og Cuppen, som jeg også var med endnu sidst I hørte nyt fra mit eventyr i det hollandske. Vi forlod AZ Alkmaar på en 4. plads sidst vi var forbi med udsigten til en minifinale allerede i den næste kamp, da vi hjemme tog imod Ajax i en direkte kamp om at hænge på de andre 3 tophold.

AFAS Stadion var propfuldt af ellevilde fans af de to klubber og de fik en fremragende fodbold kamp serveret af de 22 spillere på banen, dog skulle vi helt hen i slutningen af første halvleg før det første mål faldt, da svenske Victor Elm modtog bolden ude på hans højre fløj, tog nogle hurtige træk ind i banen for så at fyrer kanonen af. Bolden sejlede ind i det lange hjørne uden chance for Ajax keeperen, og vores fans gik amok. Hvilken måde at slutte første halvleg af på, og i pausen blev der sunget så højt på tribunen at det var svært at snakke sammen i kabinen. Fra anden halvlegs start var det tydeligt at Christian Eriksen og resten af Ajax holdet havde fået en ordentlig skideballe af Marcelo Bielsa, men lige meget hjalp det. Adam Maher fandt med en lækker bold i dybden Aron Jõhannsson som sikkert satte bolden ind bag en fremstormende Kenneth Vermeer, også gjorde det ikke så meget at Christian Eriksen på en lækker dødbold kunne sætte punktum 3 minutter inde i overtiden til slutresultatet 2-1 til os. En helt igennem lækker kamp af hele holdet, som virkelig var tændte og opsatte på at holde de andre tophold i kort snor. De næste kampe i ligaen gav en 4-2 sejr over Go Ahead, en uafgjort 0-0 mod Feyenoord, inden vi skulle et smut til Arnhem for at møde Vitesse, der var endnu en direkte konkurrent til 1. pladsen i ligaen.

Vitesse var tændt og klar fra start hvilket vi ikke var og vi kom derfor under et voldsomt pres som Esteban i målet heldigvis havde godt styr på i det store hele. Han var chanceløs da Bony blev spillet helt fri på en tværpasning til bagerste opråde og kanonerede bolden ind i nettet, men det lod til at vække mine spillere bedre end den sviner de havde fået i pausen, for lige pludselig tog fanden ved Adam Maher, som først spilede Aron Jõhannsson fri til scoring før han selv smækkede en kasse ind, og for lige at toppe kampen godt af smækkede han da også lige et hjørnespark lige ind i panden på holdets anfører Erik Sviatchenko som gjorde det til 1-3 i sidste minut. Endnu en direkte konkurrent slået og vi holder os derfor stadigvæk til i toppen, hvor vi hører til. I den efterfølgende kamp var det eneste pressen gik op i at det var min tidligere klub AGOVV vi skulle møde, ikke at vi kunne indtage første pladsen med en sejr, men jeg fik da min hævn med en 3-1 sejr, også var pressen ellers stille omkring AGOVV og mine eventuelle blandede følelser. FC Twente fik hellere ikke noget ud af deres anstrengelser, og kun deres trøstmål til sidst i kampen ødelagde det flotte billede af en kamp som vi styrede fra start til slut, 2-1 blev det endelige resultat. Vi skulle slutte marts af med de sidste kamp mod et af de andre tophold nemlig PSV som vi skulle have besøg af hjemme på ASAF Stadion. Det blev en hårdt spillet og grim kamp med 4 alvorlige skader 3 til PSV og en til os, men vigtigst af alt så fik vi en fortjent 2-0 sejr og endnu 3 point var på kontoen.

Sidste kamp mod en på papiret svær modstander var hjemme mod sc Heerenveen, og det blev da også en taktisk kamp, som vi heldigvis vandt 1-0 på et mål til allersidst i opgøret. Næste kamp var mod 12. pladsen FC Zwolle, og vi kom da også foran med 1-4 inden Esteban fik en hjerneblødning og lod FC Zwolle scorer 3 mål mere så kampen sluttede 4-4. Hold nu kæft hvor var jeg gal efter kampen og da han efterfølgende ikke kunne forstå hvorfor jeg havde givet ham en bøde satte jeg ham simpelthen af og smed ham samtidig på transferlisten. Ind til de sidste 6 kampe i sæsonen kom Nick Olij, der fik sin ilddåb hjemme mod VVV-Venlo 3 dage senere, hvilket han klarede i stiv arm. 2-0 sluttede kampen og han stod til 7,2 i hans første kamp fra start for klubben. Han formåede desværre ikke at holde buret rent i den efterfølgende kamp, men vi vandt da alligevel med 1-2 over RKC, inden Wilhelm II kom på besøg og hellere ikke kunne passere vores nye mand i kassen. De sidste to kampe sluttede begge med 2-0 til AZ Alkmaar over henholdsvis FC Groningen og Heracles, og vi kunne derfor lade os kårer som mestre for anden sæson i træk, da klubben jo var forsvarende mestre.


Slutstillingen i Æresdivisionen sæson 2013-14
1. AZ Alkmaar 34 kampe - 80-40 - 83 point
2. Ajax 34 kampe - 88-20 - 81 point
3. PSV 34 kampe - 70-27 - 79 point
4. Vitesse 34 kampe - 62-36 - 68 point


Oveni klubbens flotte præstation i ligaen, hvor alt først blev afgjort i sidste spille runde, hvor vi var pisket til sejr over Heracles for at sikrer os mesterskabet, kunne vi også skrive hollandske pokalmestre på cv'et da vi i finalen tog os kærligt af Feyenoord, der blev slået med 2-1 efter en flot kamp af unge Nick Olij i målet, der rent faktisk kun lukkede 2 mål ind i hans 6 kampe fra start, hvoraf det ene var i pokalfinalen, så spændende spiller vi har der.

I EL var vi trukket ud mod FCN i første knockout runde og efter 1-5 i Farum kunne vi lalle os igennem returen som sluttede 3-3 og en samlet sejr på 8-4. Havde faktisk forventet at vi nu skulle op imod Valencia, men Spartak Moskva havde overrasket alt og alle og slået dem samlet med 4-3, så vi skulle i stedet til det kolde Rusland, hvor vi efter 0-0 ude var tvunget til at vinde hjemme. Det holdt hårdt, men til sidst vandt vi da 1-0 på en dødboldsscoring af Adam Maher. Endnu en tur til Rusland ventede os i kvartfinalen, hvor vi skulle op imod CSKA Moskva, der desværre vandt 3-1 i Rusland. Vi havde dog fået et udebane mål så jeg var fortrøstningsfuld til returen, og da vi efter 25 minutter allerede var på 2-0 hjemme på AFAS Stadion var publikum og åbenbart nogle af spillerne allerede videre til semifinalen. Desværre blev de drømme knust to minutter før tid da, CSKA scorede på deres eneste forsøg i hele kampen, og dermed var vi ude selv om vi havde vundet 2-1. Samlet havde vi jo desværre tabt med 3-4.

Alt i alt en yderst godkendt sæson af gutterne, og jeg ser allerede nu frem til næste sæson, hvor vi skal prøve at komme videre fra gruppespillet i CL, samt forsvarer vores titler hjemme i Holland. Jeg har været ved at forlænge kontrakter med nogle af spilleren og det har blandt andet sikret at Adam Maher ikke kan forlade os gratis til næste sommer, mens jeg endnu er i forhandlinger med blandt andet Jozy Altidore.
eg havde som bekendt lovet jer at afslører hvem den unge dansker er som skal tage over for Nick Viergever, men det må I lige vente med til næste update som kommer til at indholde alle de transfers som vil blive lavet i sommervinduet.

Tak for denne sæson og på gensyn i 2014-15 sæsonen

 



Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#12 En legende bliver til - Ekstra Nyt
« Svar #68: 29 Aug 2013, 22:01 »



Ekstra Nyt

Ja så vil jeg da lige gøre lidt ud af nævne hvem på holdet der virkelig har overrasket mig, og hvordan det er gået i den store ligaer rundt omkring i verden i den netop overståede sæson. Hvis vi starter i bagerste kæde så kan jeg på ingen måde komme uden om Erik Sviatchenko, som efter salget af den tidligere anfører Maartens til PSV blev udnævnt til anfører, og hvilken præstation af den kun 22 årige dansker. 38 kampe til 7.38 i alle turneringer må siges at være mere end godkendt især hvis man tænker på at den unge gut lå på 6.68 da jeg overtog klubben, og han kun var marginalspiller. Stadigvæk nede bagi skal vi have haft i en spiller som kunhar været i klubben i en halvsæson, men hvilken start han har fået. Ryan Donk må om noget være sæsonens bedste køb i AZ Alkmaar, hvor han med hans fysik og kampiver har dannet solidt makkerpar med Erik Sviatchenko i den sidste halvdel af sæsonen. Det blev i alt til 20 kampe i liga og pokal, da han havde været med i europæisk for Brügge, til en samlet rating på 7.60 hvilket må siges at være totalt godt i betragtning af at han kun har lavet 1 mål i de 20 kampe. Jeg forventer mig virkelig meget af de to til næste sæson.

På midten er der ligeledes to spiller som har gjort sig særligt bemærkede nemlig Victor Elm og Adam Maher der begge har været afgørende for holdet. Hvis vi starter med Victor Elm så har han været brugt som alt mulig mand på næsten alle pladser på midten, og det blev da til 23(12) kampe med 11 mål og 5 assist til en rating på 7.42,hvilket må siges at være helt ok når både han skulle være den defensive skraldemand, og fløjspiller i nogen kampe alt efter skader osv. Klubbens helt store produkt af egen avl er jo Adam Maher som i 38(3) lavede ikke mindre end 12 mål og 14 assist til en rating på 7.44, så en vigtig spiller for klubben og godt jeg fik forlænget kontrakten med ham til en fornuftig løn.

Oppe foran har der været flere om budet, og Aron Jõhannsson, Ruud Boymans og Jozy Altidore har til sammen scoret 69 mål fordelt på AJ(28 mål), RB(20 mål) og JA(21 mål), hvilket helt sikkert har været afgørende for klubbens store succes i denne sæson. Desværre lader det til at jeg skal af med Jozy Altidore da hans kontrakt udløber næste sommer og jeg ikke kan få ham til at skrive under på en ny pt, men jeg krydser fingere for at det lykkes.

Et hurtigt blik rundt i de andre ligaer fortæller at FCK vandt i DK, med ikke mindre end 23 point ned til nummer 2 fra FCN, mens Liverpool tog mesterskabet i England foran Man City. I Spanien kunne Messi endnu engang hæve pokalen foran næsen på Cristiano Ronaldo, mens Napoli vandt i Italien foran AC Milan. Og i Tyskland var det endnu engang FC Bayern der tog sig af mesterskabet. Mest overraskende nedrykker må være Udinese i Italien, de rmå en tur ned i Serie B. Af ledige jobs kan nævnes Man Utd da AF har valgt at indstille karrieren med en signing af de store nemlig David Alaba fra Bayern for ikke mindre end 280 millioner dkr.






Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#13 En legende bliver til - Store forandringer
« Svar #69: 30 Aug 2013, 17:55 »



Store forandringer

Så er der kun en lille måned tilbage af mit 3. transfervindue i spidsen for AZ Alkmaar, og til trods for at der er en måned tilbage at handle i regner jeg ikke med at der sker mere på transferfronten da jeg har fået skaffet alle de spillere jeg satte mig for at hente til den nye sæson. Hvis vi starter nede mellem stængerne så er der røget to mand ud og ind er kommet en.

Målmænd:

 
Efter 4-4 kampen mod FC Zwolle i sidste sæson røg den tidligere 1. keeper på transferlisten og da Brügge stod og manglede en keeper så smed de 26 millioner kr plus 50% efter Esteban, der dermed skiftede til belgisk fodbold. Yves De Winther skiftede til NEC for 5,25 millioner kr og da Jeroen Zoet var transferfri tjente jeg gode penge på de to keepers klubskifte.

Forsvarer:
 
Som bekendt valgte Nick Viergever at skifte på fri transfer til Liverpool og jeg måtte derfor ud og finde en ny 3. mand til det centrale forsvar. Valget faldt hurtigt på den unge danske forsvarer Jacob Dehn som jeg faktisk allerede jagtet da jeg var i AGOVV, og i det meste af sidste sæson, men han var ikke klar på et skifte før nu desværre. Han er blevet 18, men skal nok blive til noget alligevel med kampe og en god tuor hvis jeg ellers kan finde en som kan lærer ham op. ind er også kommet en anden ung dansker som mine talenterspejder fandt på fyn i OB. John Flindt er hans navn og jeg forventer mig store ting af den unge gut som jeg også fik fat i ganske gratis.


Midtbane:

 

Min midtbane bestod simpelthen af for mange folk, og da jeg samtidig ikke var helt tilfreds med den fordeling af positioner spillerne besad valgte jeg at sælge godt ud og hente nogle nye ansigter ind. Abdi Ibrahim var transferfri og efter hans flotte sæson i sidste sæson for AGOVV valgte jeg at skrive kontrakt med ham. Marco van Ginkel kom til fra Vitesse for hele 117 millioner kr kontant, hvilket har gjort ham til den dyreste spiller nogensinde købt til AZ Alkmaar. Francesco Tarantino er kun 16, men hold nu op hvilket talent min scouts fandt til mig i fransk fodbold. Jeg valgte at smide 24 millioner kr på bordet for ham og han vil allerede nu indgå på førsteholdet. Sidste nye ansigt er Karlen Mkrtchyan som jeg hentede gratis i Metalurg, og han er da en glimrende allrounder, og kan da måske blive et spændende salgsobjekt på den lange bane. For at skabe plads til alle de nye på midten har jeg valgt at skille mig af med Victor Elm som tog til Watford for 50 millioner kr, Celso Ortiz der smuttede til Standard for 18 millioner kr og Steven Burghuisen som jeg fik 9,75 millioner kr for plus 50% af næste salg. Derudover røg der også en masse ukendte spillere fra reservetruppen for små beløb.

Angreb:
 
Helt i front måtte jeg indse at det ikke ville være muligt at blive enige med Jozy Altidore om en ny kontrakt og da han netop var i hans sidste år måtte jeg jo sælge ham. Valencia valgte at smide sølle 55 millioner dkr efter ham plus 30% af fortjenesten af næste handel. Et lidt skuffende beløb set i lyset af at han var 87,5 millioner kr værd, men bedre end ingenting om 12 mdr. Jóhann Berg Guõmundsson blev også skippet afsted til udlandet da solskinsøen Mallorca stod klar med sol, sommer og La Liga, mens de sendte 35 millioner kr min vej + 50% af næste salg.I stedet for de to blev Joël Donald hentet op fra ungdomsholdet, mens jeg i Arsenal fandt Léonard Kweuke til en billig penge nemlig 41 millioner kr, hvilket er noget af et røverkøb taget hans talenter i betragtning. Alt i alt har jeg handlet ind for 182 millioner kr og solgt for 200 millioner kr, så der da et fint plus på 18 millioner kr på den konto. Til gengæld har bestyrelsen og jeg fundet ud af at vi skulle udvide stadion, trænings samt ungdomsfacilitetern e for omkring 100 millioner kr, noget der alt sammen vil stå færdig til december lige inden julepausen. Det blev også besluttet at betale resten af vores gæld ud så den forsvandt allerede i maj 2014 i stedet for i september 2014, hvilket da vil sparer os for nogle renter osv.

Der er lagt op til en vild sæsonstart med supercup mod Ajax, Feyenoord, Ajax, Twente og Heerenveen i de første 4 ligakampe, og en sæsonslutning ude mod PSV. Alt i alt et hårdt program men kommer vi godt igennem det kan alt jo ske.





Logged


Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #13 En legende bliver til
« Svar #70: 30 Aug 2013, 20:39 »

Som altid, grundigt og godt  Thumbs Up
Glæder mig til at se hvad det bliver til med Flindt og Tarantino!
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #13 En legende bliver til
« Svar #71: 30 Aug 2013, 21:33 »

Som altid, grundigt og godt  Thumbs Up
Glæder mig til at se hvad det bliver til med Flindt og Tarantino!
jo tak. Det kan godt blive lidt wall of text når jeg går i gang, men der er bare så meget jeg gerne vil fortælle. Og jeg forventer helt sikkert en del af de to unge herre. Det bliver også spændende at følge Joel Donalds fremskridt men 5 mål i 2 træningskampe tyder da lovende.
Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #13 En legende bliver til
« Svar #72: 30 Aug 2013, 22:06 »

Gode updates og gode handler du har gjort dig. Især din målmands post har du da fået lavet nogle rigtige gode handler. Så må vi håbe det gode spil fortsætter for dig Smiley
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #13 En legende bliver til
« Svar #73: 31 Aug 2013, 06:27 »

Gode updates og gode handler du har gjort dig. Især din målmands post har du da fået lavet nogle rigtige gode handler. Så må vi håbe det gode spil fortsætter for dig Smiley
ja ham Esteban var jo usikkerheden selv så det kan nærmest kun gå fremad, men nu må vi se. Holdet skal jo først lige lærer hinanden at kende plus de skal gøre det i et svært opstartsprogram emen hvis ham Jeroen bare kommer op på flere clean sheets end Estebans skuffende 8-9 stykker i sidste sæson så er det jo fremgang. Skulle han vise sig at blive en skuffelse så vil jeg ikke tøve med at smide Nick Olij på kassen igen. Men tak for din kommentar det er jo en af de drivende faktorer bag blogskriveriet.
Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #13 En legende bliver til
« Svar #74: 31 Aug 2013, 15:37 »

Jamen du må bare klø på, så kommer der nok flere læsere Smiley
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010