home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23293
  0 Brugere, 629 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: cokicool
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  #35 En legende bliver til
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13 Udprint
Forfatter Emne: #35 En legende bliver til  (Læst 73362 gange)
Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #5 En legende bliver til
« Svar #45: 15 Aug 2013, 18:16 »

Kæft en lækker debut af Bergkamp og god start i ligaen, fortsæt det gode arbejde! Smiley
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #5 En legende bliver til
« Svar #46: 15 Aug 2013, 19:23 »

Det må siges at være en godkendt start! Bergkamp-navnet forpligter  Cool
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 En legende bliver til
« Svar #47: 15 Aug 2013, 19:36 »

Det var en mere end tilfredsstillende start nu skal holdet så bare holde snuden i sporet og skaffe flere point til kontoen, så vi kan redde livet og måske skaffe mig et nyt job.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#6 En legende bliver til - Overraskelser
« Svar #48: 16 Aug 2013, 20:32 »



Overraskelser

Inden transfervinduet lukkede fik jeg hentet yderligere to spillere til klubben, som gerne skulle være med til at sørger for god bredde på holdet. Først og fremmest ledte jeg længe med lys og lygte efter en højre back der jeg kun havde en i klubben efter at min backup forsvandt på fri transfer i sommers. Der var mange kandidater men ligesom tidligere i vinduet var der ikke rigtigt nogen af de spillere som ville kunne forstærke holdet markant som var villige til at gå med på en kontrakt med AGOVV, så jeg måtte tage til takke med Wolfgang Bubenik som langt fra vil blive en stjerne, men sådan er det nu engang i AGOVV for tiden.
I allersidste sekund af transfervinduet kom der en agent forbi mit kontor sammen med hans klient på jagt efter en ny klub, og jeg valgte at signe Arthuro uden at blinke da vi på det tidspunkt havde 3 ud af 5 spillere som kunne spille i front skadet. Han er stærk som en okse og vi kan derfor altid bruge ham som en spilstation lidt ala Makionok fra Brøndby.

Spillet fra sæsonens første kamp blev taget med videre til næste kamp som var på udebane mod FC Groningen som blev slået 4-2 i egen hule på de eneste 4 skud vi havde mod mål. Vi viser stor koldblodighed foran kassen og scorer faktisk på alle skud indenfor rammen, hvilket selvfølgelig er fedt, men nede bagved er der nærmest åbent hus og kun stor spil af vores keeper holder modstanderne fra at scorer flere kasser end vi scorer i den anden ende.
sc Heerenveen blev sendt tomhændet hjem efter at vi endnu engang scorer på alle vores skud og derfor vinder 3-1. 9 point efter 3 kampe er vildt når man ser på hvem vi har mødt og formen kan jo nærmest kun gå ned af bakke igen. Ganske rigtigt i de efterfølgende kampe går den ikke længere og 3 nemme kamp mod VVV, FC Zwolle og RKC ender alle tre uafgjort med 3-3, 0-0 og 1-1 inden vi i pokalen slagter miniputterne fra Geldrop med 6-0 hvor Mikkel Strauss får debut og laver 3 assists, bliver den yngste spiller nogensinde i klubben og er med til at Wojtech Schulmeister slår sin gamle rekord med flest mål i en kamp da han scorede 4 af de 6 mål, og dermed slår rekorden fra sidste år hvor han scorede 3 mål i samme kamp.

Den flotte kamp mod Geldrop fik desværre ikke den ønskede effekt mod Heracles som fik 3-3 og vi smider dermed endnu engang 2 point til allersidst i kampen. AZ kom forbi til næste kamp og endelig fik vi en sejr igen med en hårdt tilkæmpet 1-0 i bagagen. Til næste kamp havde vi endnu engang fået skadet nogle stamspillere og ADO Den Haag fik derfor let spil foran kassen og scorede desværre endnu engang til sidst i kampen og endnu engang uafgjort denne gang 1-1. Under kampen havde jeg godt lagt mærke til at formanden fra AZ havde været på plads på tribunen, hvilket var lidt underligt da vi jo just havde spillet mod selvsamme hold og der er jo mange måneder til næste kamp mod AZ. Det skulle dog vise sig at han havde et tilbud jeg ikke kunne sige nej til, men mere om det i næste update.


« Seneste Redigering: 17 Aug 2013, 05:10 af darkalf » Logged


Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #6 En legende bliver til
« Svar #49: 16 Aug 2013, 22:16 »

Det må siges at gå godt for oprykkerne. Vildt nok at du besejre "de store" og nøjes med uafgjort mod "de små". Træder du måske et trin op ad rangstien i næst update  Cool
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 En legende bliver til
« Svar #50: 17 Aug 2013, 05:08 »

Det må siges at gå godt for oprykkerne. Vildt nok at du besejre "de store" og nøjes med uafgjort mod "de små". Træder du måske et trin op ad rangstien i næst update  Cool
ja det er mig komplet ubegribeligt hvordan man i kampe mod de store hold kan spille så godt og frigjort at man nærmest spiller dem ud af banen mens man i kampe mod hold af samme kaliber som en selv kan være så ringe at det er til at græde over. Med hensyn til min fremtid så håber jeg at kunne have en update klar senere på aftenen eller i morgen søndag men indtil da er min mund  Forseglede Læber
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#7 En legende bliver til - Chokskifte
« Svar #51: 17 Aug 2013, 22:02 »



Chokskifte

Med en nylig oprykning fra den næstbedste række havde jeg ikke forventet at jeg allerede 4 måneder inde i den ny sæson ville blive tilbudt managerposten i en ny klub, men ikke desto mindre var det hvad der skete i går aftes lige efter det der skulle blive min sidste kamp i spidsen for AGOVV. Formanden fra AZ Alkmaar var til stede på stadion og efter kampen trak han mig til side og gav mig et kontrakttilbud som jeg ikke skulle bruge længe til at tænke over. Jeg ville få 10,25 millioner dkr at handle for og et lønbudget på svimlende 1,55 mil dkr i ugen, hvilket desværre allerede er overskredet med små 20.000 dkr i ugen, men stadigvæk en stor fremgang fra AGOVV, hvor lønbudgettet kun var en femtedel af det i AZ som sørme også er forsvarende mestre og derfor er jeg pludselig også blevet manager i Europas fineste turnering Champions League, hvor vi er i gruppe med OM, Milan og Apoel og har 1 point efter 2 kampe. 

Har endnu ikke mødt min nye trup men glæder mig til at tage udfordringen op og skaffe holdet længere op af i tabellen, hvor vi pt ligger på en skuffende 8. plads, men mere om det imorgen hvor der også vil komme en trup gennemgang.


« Seneste Redigering: 17 Aug 2013, 22:06 af darkalf » Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
#8 En legende bliver til - Truppen og Taktikken
« Svar #52: 18 Aug 2013, 07:03 »



Truppen og Taktikken

Så fik jeg anledning til at møde mit nye hold, og sammenlignet med AGOVV's trup er vi jo lysår foran og vi skal slutte højere end min gamle klub uanset hvordan det ellers kommer til at gå med resten af målene for sæsonen. Har taget et lille hurtigt kig på holdet og lad os starte fra en ende af.

Målmænd:

 
Der er ingen tvivl om hvem der er første målmand i AZ, da Esteban er lysår foran de to andre, og det er nok ikke her de fleste penge skal bruges lige til at starte med.

Forsvarer:
 
I forsvaret er vi nogenlunde godt besat på alle pladser og jeg satser på at Hendrik Bijl kan blive en stor spiller for klubben, hvis han bare får nogle kampe og den rette tutor. Ellers er der ikke så meget at sige andet end at Mattias Johansson er højre back, Dirk Marcellis og Erik Sviatchenko vil være første valg centralt når de er fit og Giliano Wijnaldum vil være vores venstre back. En enkelt FC ville måske kunne komme på tale, men hellere ikke her ser jeg det stor problem pt.


Midtbane:

 

Holdet er godt besat på midten med mange kreative typer, men desværre mangler der en rigtig skraldemand, så det er nok denne plads jeg vil bruge de fleste af de transfermidler jeg har til rådighed når vi når til januar. Et eventuelt salg af Makhail og Steven Burghuis vil kunne skaffe ekstra midler til indkøbet af en skraldemandstype.

Angreb:
 
I angrebet er Jozy Altidore og Ruud Boymans de to jeg sætter min lid til mens de to islændinge må tage til takke med en plads på bænken, men de vil helt klart få deres chancer for at bevise at det er dem der skal spille i stedet for. Jozy er langt den bedst betalte i klubben så der skal godt nok nogle mål på kontoen hvis hans kontrakt som udløber i næste sæson skal forlænges, men jeg tror nu heller ikke det bliver noget problem.

Taktikken vil være en ganske alm 4-4-2 som jeg også brugte i AGOVV, og som har givet gode resultater før. Heldigvis er spillerne ikke helt på bar bund hvad angår taktikken da de under den forrige manager også spillede 4-4-2 dog med en diamant på midten, hvor jeg går efter flad midtbane i min 4-4-2. Mentaliteten vil være offensiv og stilen flydende, og den første klub der skal komme til at smage vores nye spillestil bliver APOEL i CL.


Logged


Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: #8 En legende bliver til
« Svar #53: 18 Aug 2013, 10:52 »

Uh Maher er/bliver hjernedød at have!! Marcus Henriksen kan også blive bananas  Rullende Øjne
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 En legende bliver til
« Svar #54: 18 Aug 2013, 10:59 »

Uh Maher er/bliver hjernedød at have!! Marcus Henriksen kan også blive bananas  Rullende Øjne
Ja de virker også til at være to ganske habile spillere Thumbs Up
Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #8 En legende bliver til
« Svar #55: 19 Aug 2013, 20:49 »

Forlanger efterhånden en fortsættelse Wink
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 En legende bliver til
« Svar #56: 19 Aug 2013, 21:14 »

Forlanger simpelthen. Havde planer om at der skulle en update på gaden i dag, men en lang dag på arbejde forhindrede det. Så må vi se om der ikke kunne snige sig en ud i morgen engang i løbet af aftenen. Men rart du stadigvæk er med på en læser.
Logged


Fogt
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #8 En legende bliver til
« Svar #57: 19 Aug 2013, 21:34 »

Det bliver man jo nød til når du kommer til sådan en spændende klub Smiley
Logged

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 En legende bliver til
« Svar #58: 20 Aug 2013, 05:57 »

AGOVV spiller skam også spændende fodbold efter jeg er skiftet væk men mere om det senere i dag, hvor der også vil blive mulighed for at læse om vores CL skæbne der bliver afgjort på udebane mod OM.
Logged


krelle1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: #8 En legende bliver til
« Svar #59: 20 Aug 2013, 08:41 »

Super blog ! Bliver spændende at følge dit champions league eventyr :p Hvordan ser top 3 ud i ligaen ?
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010