home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 587 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 111 112 [113] 114 115 ... 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 281908 gange)
xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1680: 24 Mar 2015, 16:59 »

Hvor mange RAM har din Macbook? Du kunne overveje at opgradere dine RAM og eventuelt din harddisk til en SSD. Du kan blot udskifte CD-drevet hvis du f.eks. ikke bruger det og så sætte SSD harddisken der, så du samtidigt beholder din gamle harddisk.

Det kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om, hvordan dette kan lade sig gøre? Jeg står nemlig med samme problem med en Macbook Pro, der også er igang på sit 3. år. Jeg synes, at det er hurtigt, hvordan den er blevet så langsom på trods af, at alt har været slettet for nogle måneder siden som følge af lynnedslag. Word, Excel, TI Nspire etc. tager simpelthen så lang tid at åbne op.

Hukommelse: 4 GB 1600 MHz DDR3 (Dette er godt nok RAM ikke)

Hvordan opgraderer man sine RAM, og hvem kan man få til at udskifte harddisken til SSD?
Logged


madsbis
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1681: 24 Mar 2015, 20:19 »

Hej Smiley

Hvis man skal ud og købe en bærbar computer, som bare skal bruges til lidt FM og skole, hvad er så vigtigt at kigge efter, hvis prisen gerne skal ligge under 3500 kr

På forhånd tak
Logged

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1682: 25 Mar 2015, 01:36 »

Det kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om, hvordan dette kan lade sig gøre? Jeg står nemlig med samme problem med en Macbook Pro, der også er igang på sit 3. år. Jeg synes, at det er hurtigt, hvordan den er blevet så langsom på trods af, at alt har været slettet for nogle måneder siden som følge af lynnedslag. Word, Excel, TI Nspire etc. tager simpelthen så lang tid at åbne op.

Hukommelse: 4 GB 1600 MHz DDR3 (Dette er godt nok RAM ikke)

Hvordan opgraderer man sine RAM, og hvem kan man få til at udskifte harddisken til SSD?


De fleste lidt computer kyndige personer, vil kunne installere en SSD på din mac, og oveføre det du har, til SSD'en så det virker derfra. Det vil hæve hastigheden betydeligt.

Eksempel..., min gamle pc, som jeg skiftede ud, som ikke kunne gøre win 7 ordentligt, blev efter jeg installerede en SSD i den en glimrende pc, der kan køre windows 7, hele office, og alt på nettet og mindre spil og programmer til min mor.

Opgraderingen til SSD, er ekstrem, og kan ikke sammenlignes med at opgradere RAM, det giver simpelthen ikke den samme virkning. Flere computer forretninger, vil gerne lave overførslen for dig, mod betaling, taler tit 495,-

Har man ikke venner der kan gøre det (facebook venner er gode til at kende folk), er det bestemt ikke dyrt, for at have alt man tidligere havde, og så det stadig virker (enkelte ting taget i undtagelse, da de skal geninstalleres).

Husk på at en ssd, forbedre hastighed, og stabilitet..., Jeg har én SSD i min pc lige pc, og overvejer at sætte endnu en i, i stedet for at hente endnu en 3 TB ekstern, blot for at få mere hastighed i visse programmer og spil..., også ved store videofiler synes jeg det er en fordel (over 25GB).

SSD gør forskellen på hurtigt og langsomt, i forhold til at opgradere CPU, RAm osv..., og for langt mindre penge.
Logged

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1683: 25 Mar 2015, 01:45 »

Hej Smiley

Hvis man skal ud og købe en bærbar computer, som bare skal bruges til lidt FM og skole, hvad er så vigtigt at kigge efter, hvis prisen gerne skal ligge under 3500 kr

På forhånd tak

De her burde passe indenfor dit ønske, der er selvfølgelig pc'er der er dyrere, men også nogle der er meget billigere..., du kan efterfølgende tilpasse den en smule, ud fra dine andre ønsker, webcam, andre ting osv.


https://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/#sortby=popularity&results=20&A04883_min=193273528320&A04883_max=1099511627776&A00040_min=1600000000&A00053_max=4294967296&A00140_min=14&A00341_min=21600&A00341_max=44460&page=1


Men de burde alle kunne klare FM, og de fleste skoleopgaver, og skole tider..., jeg har sat det til en den skal kunne have en drifttid på minimum 6 timer, hvilket med pauser osv., burde være passende for en skoledag.


Men der er mange ting du kan ændre på den, skærm størrelse og andre ting... er det mere en MAC du ønsker, bliver det hele jo anderledes..., men jeg finder Føniks gode, der har jeg købt min stationære, og køber snart en ekstra skærm gennem dem, e er billige og gode i service.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1684: 25 Mar 2015, 06:01 »

hejsa
ville denne her kunne køre fm15 I noget der minder om god kvalitet?på forhånd tak
https://www.refurb.dk/p/hp-elitebook-8540p/27523

Forvent ikke meget af grafikken i 3d visningen og du skal IMO op og tilvælge 8gb ram
Logged

YNWA

Renehenriksen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1685: 25 Mar 2015, 12:47 »

Min kone skal bruge en bærbar til skoleopgaver og gå på nettet. Max prisen er 2500 kr og max 13 tommer skærm.
Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en bærbar?
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1686: 25 Mar 2015, 13:33 »

Min kone skal bruge en bærbar til skoleopgaver og gå på nettet. Max prisen er 2500 kr og max 13 tommer skærm.
Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde en bærbar?
Jeg ved ikke nok om computere, men jeg vil gå efter en Intel I-3 processor. I øvrigt vil jeg gå efter 15" skærm, fordi den ofte er billigere end 13". Refurb.dk og elgiganten.dk har nok nogle af de billigste computere
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1687: 25 Mar 2015, 16:58 »

Jeg har et kæmpe problem. Når jeg vil geninstallere Windows 7 på min com, så virker mit tastetur og mus ikke? Nogle der kan svarer på det?

har prøvet at skifte USB-porte!
« Seneste Redigering: 25 Mar 2015, 17:28 af Dennislauridsen » Logged

H A L A   M A D R I D!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1688: 25 Mar 2015, 21:00 »

Jeg har et kæmpe problem. Når jeg vil geninstallere Windows 7 på min com, så virker mit tastetur og mus ikke? Nogle der kan svarer på det?

har prøvet at skifte USB-porte!

Nogle der kan hjælpe?
Logged

H A L A   M A D R I D!

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1689: 26 Mar 2015, 23:35 »

Nogle der kan hjælpe?

har prøvet det samme - hvis det er en stationær så prøv at bruge nogle af de usb 2 indgange der er bagpå hvis det er en trådløs mus og tastatur sæt så lån et med kabel og se om det ikke hjælper - når du så har installeret mb drivere så skulle problemet gerne være løst
Logged

YNWA

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1690: 26 Mar 2015, 23:39 »

har prøvet det samme - hvis det er en stationær så prøv at bruge nogle af de usb 2 indgange der er bagpå hvis det er en trådløs mus og tastatur sæt så lån et med kabel og se om det ikke hjælper - når du så har installeret mb drivere så skulle problemet gerne være løst

Det var nemlig det jeg havde prøvet, men fandt ud af at BIOS fuckede, så loadede standard indstillinger, også virkede det Wink
Logged

H A L A   M A D R I D!

Gungner
Gæst
 
Sv: Computer tråden
« Svar #1691: 28 Mar 2015, 17:42 »

Så fik man lige endnu en computer scare... Skærmen "gik pludselig ud". Dvs den lignede lige pludselig et obskurt maleri, hvor jeg kun kunne se en masse farver. Muse cursoren reagerede ikke, og jeg blev lidt skræmt. Det virkede heller ikke at slukke og så tænde skærmen eller at tilslutte en anden skærm (den så nemlig ligesådan ud)... I ren frustration / vrede, slukkede jeg computeren og prøvede så at tænde den igen. Så var alt tilbage til normalt... Nogle der ved hvad problemet kunne være? Kan det være fordi jeg ikke bruger den anbefalede skærmopløsning? (Ikke at det nogensinde har givet mig problemer før).

Så gjorde den det igen... Det er så anden gang på en uge og to dage.
Nu skal den vist til reparatør og have grafikkortet tjekket...
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1692: 01 Apr 2015, 01:15 »

Er det en computerhaj, der kan fortælle mig, hvorfor min computer/programmer er begyndt at fryse?
Det er opstået efter en reinstallation, så derfor er jeg uforstående overfor dette?
Logged

H A L A   M A D R I D!

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Computer tråden
« Svar #1693: 01 Apr 2015, 01:19 »

Er det en computerhaj, der kan fortælle mig, hvorfor min computer/programmer er begyndt at fryse?
Det er opstået efter en reinstallation, så derfor er jeg uforstående overfor dette?


En klassiker er, hvor varm bliver din computer? for det kan sagtens være støv og diverse blæsere der koster den slags.. og ehm, det er cirka det som plejer at skabe mine problemer, så hvis det IKKE er det, og du har installeret de rigtige drivere, så er jeg personligt på bar bund.

Du kan bruge Speedfan til at tjekke dine temperature.. Men for guds skyld, lad VÆRE med at pille ved noget i det, sådan af hastigheder/power/procenter på noget, for du kan komme til at ændre hvor meget power dine blæsere bruger, og det kan blive meget varmt, meget hurtigt.
« Seneste Redigering: 01 Apr 2015, 01:23 af BelthazorDK » Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Computer tråden
« Svar #1694: 01 Apr 2015, 01:41 »



Den ser ihvertfald ikke ud til at være for varm!
Så ved ikke helt hvad problemet er, da det først er opstået her indenfor de sidste 2-3 dage. Det er efter en reinstallation :S
Logged

H A L A   M A D R I D!

Sider: 1 ... 111 112 [113] 114 115 ... 122 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010